- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Santiagain
őstag
válasz
qnadam #12141 üzenetére
A körték fényerejét tudnám csökkenteni, mert nincs rajtuk sapka, és messzebb is tudnám vinni őket, de nem hiszem, hogy segítene, mert Hungarocellről verem vissza a fényüket, amit még a sátor is derít, így pedig jut a fényükből az előtérbe is. A vakut már csak eggyel tudom följebb állítani, viszont ha rekeszelek, akkor ott vagyok, ahol a part szakad. Már így is f16-on voltam, ha jól emlékszem. Nem kéne tovább rontani a részletességen.
Láttam 3000-ért használt körtét 3 hó garival. Lehet, betekerem a mennyezetre és tologatom az asztalt.
-
kiskornel
addikt
válasz
qnadam #11976 üzenetére
Attól függ. A C 450D-men mozgatja a tükröt minden exponáláskor liveview üzemmódban, míg a 7D-men egyszer felcsapja, és amikor kikapcsolod a LiveView módot, akkor csapódik le. Úgyhogy gépkönyvben kell utána nézni. Az újabbak már nem mozgatnak tükröt, csak a rekeszlamellák beugrását hallani.
-
kiskornel
addikt
válasz
qnadam #11871 üzenetére
Böngésző (Tűzróka) állítható a színtér... én nem használom ezt a böngészőt, de állítható... sőt a beágyazott cuccokat is értelmezni tudja.
Oprendszer - valószínű a képnézegetőd ezt veszi át: állítható.
(ha állítható a képnézegetőben külön, akkor ott is be kell állítani)
PhotoShop - szintén állítható.Moncsi (drágábbik fajta) állítható... pl Dell u2410-es menüjében mind az sRGB, mind az ARGB pipálható.
Ropi írásában mind a PS, mind a Win7 állítása le van írva. Moncsid ha nem állítható az sRGB-hez lesz közel. Bár egy kicsit hidegebb színeket adnak meg a gyártók alapból, ezért kell a kalibrálás. De ha valaki kalibrál nálad, akkor ő beállítja majd ezeket a színtereket is, mert hiába kalibrál akármit is, ha ezt elállítja valaki...
Lényeg: mindent sRGB-re, és kész.
Nekem is először Win7-en jelentkezett a probléma. XP-n sose volt semmilyen különbség.
Úgy szoktam szerkeszteni a képet, hogy PS-ben készre szerkesztem, majd vágólap, és IrfanViewbe beilleszt, logot raktam rá, és ott mentettem le. A vágólapról beillesztve nem stimmeltek a színek. -
kiskornel
addikt
válasz
qnadam #11868 üzenetére
Ha kalibrálod, ha nem a monitort, az nincs hatással arra, hogy egy képet 3 helyen jeleníted meg ua. monitoron, és három féle zöld keletkezik.
A lényeg az, ha MINDEN (az összes helyen) színteret sRGB-re állítasz, akkor EGY monitoron nézve nem lesznek különbségek.Ha van megfelelő monitorod, ami az Adobe RGB-t meg tudja jeleníteni, akár használhatod az ARGB-t is, de akkor tényleg mindent ARGB-re kell állítanod, ám a végén, mielőtt elmented és felraknád WEB-re, be kell pipálnod, hogy sRGB-be mentsen, mert a böngészők egy része nem jól jeleníti majd meg.
Csak hogy értsd, ugyanaz a színkód más színt takar ARGB-ben, mint sRGB-ben, ezért nem stimmelnek a színek.
-
kiskornel
addikt
válasz
qnadam #11866 üzenetére
Hmm... a RAW az nem kép, csupán rögzített adatok halmaza. Kép akkor válik belőle, ha feldolgozod, és más formátumba elmented. Magának a RAW állománynak nincs színtere. Szintér az utófeldolgozás során kerül rá. Van még egy beágyazott JPG kép a RAW állományban, aminek valóban van színtere, hisz az már feldolgozott "kép". Ez a kép ahhoz kell, hogy visszanézhesd a fényképeződ monitorján (mert az is csak képet tud megjeleníteni).
Színterek esetében... a lenti iromány szerint járj el, és akkor mind a három kép ugyanazon moncsin, ugyanolyan színeket fog adni.Csak akkor használj Adobe RGB-t, ha meg tudja jeleníteni a moncsid. Egyébként az sRGB elég, főleg ha netre dolgozol. Mindent állíts sRGB-re, és akkor nem lesz gondod.
-
tbs
addikt
válasz
qnadam #11862 üzenetére
(Raw-ból semmi nem jön ki.
Csak bitek. A színtérmapping felettes funkció. sRGB fölötti színterek használata csak igenigen indokolt esetben szükséges - és akkor az egész eszközparkot eszerint kell kalibrálni. Különben szopás az egész. Ha a monitorod srgb profillal megy az os alatt (jóesetben hw-ból), akkor srgb a barátod. Hogy a raw-ba milyen profilflaget ment a váz a tökmindegy.)
Ha az os-nek be van állítva vmi profil, akkor az belecsúnyít mindenbe. Az egyetlen üdvözítő megoldás a hw legjobb srgb kalibrációja, oszt nem hagyni az os-nek, hogy variáljon. Úgyiselbacca.
-
tbs
addikt
válasz
qnadam #11858 üzenetére
Máshogy kezeli a programok. Egy jpg dekódolása nem épp egzakt eredményű algoritmus, mert mappelni kell a színeket rgb-re. Ha ebbe még belekavar egy beágyazott profil (amit sztem csak a böngésződ kezel jól, mert az tudja, hogy az os is akar vmi kalibrált profilt használni - ha jól tévedek
), akkor meg ez a mapping még esetlegesebbé válik...
Az lenne a tippem, hogy SOHA ne ágyazz profilt kép mellé. Ha kalibrált a megjelenítő, akkor anélkül is korrekt lesz, ha meg nem - akkor meg tökmindegy.
szerk., kisKornél: jah, a ps meg pláne nagy ludas a dologban.
) Ha web exportnál srgb profilt raksz egy képbe ps-el, akkor az egy töknullás profil lesz.
-
válasz
qnadam #11816 üzenetére
2 gép az megoldható... ilyen tartalék akksik, memóriakártyák, elemek a vakuba, vakuk... na ilyesmi az alap, arra gondoltam
A helyszínen egyszer voltam, de mivel majd 1000 km-re van tőlem a hely, nem tudok csak úgy elugrani, de 2 nappal előtte ott leszek, szóval szétnézek
Videós lesz, de nem tudom ki... csak lesz, de majd akkor beszélek vele.
A telefonnal fotózósok eltolása az level 10, annó a diszkóban már megszoktam
Köszi a kommentet, 1-2 dolog volt, amire nem gondoltam volna -
tbs
addikt
válasz
qnadam #11759 üzenetére
Jah, kalapálni is lehet mindegyikkel, de azért kalapácsból is van célszerszám.
Arri - RED, sztem nem egy kategória. RED hobbista/dokumentrista irányvonal sztem, Arri meg a broadcast igényeket közelíti - felülről. De a videós dolgokat csak ugatom. RED egyszer volt a karmaim között: Pentax fíling - tudatlanként is tudtam használni ÉRTELMESEN riport szituációban - ami egy Pana broadcast kameráról már nem volt elmondható...
Béna vagyok, na.
-
Szabikaa20
őstag
válasz
qnadam #11626 üzenetére
Hátha madár lenne akkor ha kibukna a felhők mögül nem látnám,mert messze van ez nagyobb volt....A másik meg hogy nem repül a madár ilyen gyorsasággal!!!
Lens flare se lehet,mert a Nap pont mögöttem volt!!!
Akit komolyabban érdekel eltudom küldeni a nagy felbontású 14mpx-es képet is!Azon lehet jobban ki lehet venni!
-
maxika2004
őstag
válasz
qnadam #10817 üzenetére
Én is kb a legolcsobbat rendeltem ebayről
Pana kamerához és fényképezőgéphez is !15000 helyett 2500 ért .... már 1-2 éve megvan és birja kb mint az uj !
de ha csak 2 évig birná akkor is ajándék !!!!!!!és már ki is néztem az uj kamerámhoz amihez 35000 ft az akku itthon !
6-8k kinn .....kb negyede...
Szóval ha 3x rendelek mert szar, akkor sem bukok rajt ! -
VásRló
tag
válasz
qnadam #10730 üzenetére
Én még nem láttam kirakati adatlapon olyat.
egyszínű paca
akkor nyilván a szemnek is ezért van lencséje. olvastam a wikis cikket is, de ebből még nem világos, pontosan miért kell a lencse, hogy ne egyszínű paca legyen
Talán, ha nem lenne gyűjtőlencse a szemen, akkor sokkal kevesebb fény jutna a szembe, egyben sokkal kevesebb helyről.
na de az miért lehet, hogy ha a pupilla összemegy, akkor is ugyanazt látjuk, csak kevesebb fénnyel? :s -
Vicoo
senior tag
válasz
qnadam #10658 üzenetére
Ooo, de kár :/
Pedig kinéztem ezt a kamerát, mert baromi olcsó lenne, de a FW halott rajta, és gondoltam így ki lehetne váltani ... Egyébként megérné ez? Mit lehetne vele kezdeni, úgy értem így akkor csak DV-re lehet használni, HDV-re ( deck nélkül ) nem ?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10489 üzenetére
JPEG-nél az így is marad.
Mondjuk a gép EV visszajelzése csak ilyen +0,3-at mutatott néha (bár talán volt az +0,7 is egy-egy képnél, de nem akartam elállítgatni az expót), nagy részben inkább el is tűnt a mutató (ilyenkor gondolom éppen optimális). ESP fénymérést használtam.Ez sztem kb esélytelen, nem tudok senkiről a baráti körömben, aki foglalkozna fényképezéssel.
Egy laikust meg nem állítok oda. -
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10458 üzenetére
Majd még kísérletezek vele, mert azért sokat hibázott az amúgy sem optimális képen (este, beltér, lámpafény, 1600 ISO, vaku nélkül, alul exponált képek).
Viszont ideális körülmények közt a világos és sötét módok - amiket használtam - akár még jót is alkothatnak. Ahogy megfigyeltem, ilyenkor pl a sötét mód esetén a legsötétebb területekből vágja össze a képet. Vagyis ha én világos háttér előtt vagyok, akkor engem hagy bent, míg világos módban meg kivág a képből. Az OR, XOR, AND, ADD, SUBTRACT, DIFFERENCE és ÁTLAG számomra kicsit értelmezhetetlen eredményt ad, mintha félig negatív képet készítene - minden színcsatorna kiválasztva bevitelnél (illetve mégse, némelyiknél sima multi expo képet készít, áttűnésekkel). Itt még ötletelnem kell, h mire is jó az, amit ezek csinálnak.
Talán ha visszaillesztem simán egy olyan képre, amin nincs tárgy, csak a háttér, akkor talán megyek vmire. De valszeg rosszul gondolom.MÁS
Rejtély számomra, hogy panoráma esetén (FB cover képarányába éppen kettő darab 4:3-as kép belefér, szóval lehet inkább nem egyetlen 4:3-ast nyirbálok meg, így nem kell tartanom majd attól se, h nem fér bele a jelenet képkivágásba) miért lesz expo különbség a képek közt, amikor full manuális módban voltam, fix fehéregyensúllyal (egyik gyári volt kiválasztva), vaku nélkül és ugye állandó környezeti változók mellett (beltér, lámpafény).
szerk: Talán mert jpeg-be mentettem?Még vmi.
Amikor a kézikönyv azt mondja, a fehéregyensúly kézi beállításához csak tartsak egy fehér lapot a gép elé, akkor ez alatt vmi spéci papírt ért, vagy megteszi egy mezei fénymásoló papír is, amiről azt hiszem, h fehér?Köszönöm!
szerk: ha már panoráma...
Amikor közeli (5-15 méter) képet készítek és azért jelentős halszem effektus fedezhető fel a képek között egymás mellé rakva, akkor jó ötlet ezeket a "halszem javítóval" eltűntetni?
Vagy vmi más trükköt szokás alkalmazni? Mert az se lenne gáz, ha össze lehetne fűzni a képet 3D-s hatással is, mintha egy henger belső oldali palástjára illeszteném a képeket.Én tegnap a straighten eszközzel hoztam függőlegesbe a képek széleit. Így ugyan össze tudtam rakni őket, de a halszem effekt továbbra is megvan a képen.
-
Peetry
senior tag
válasz
qnadam #10412 üzenetére
ha a medencében lefele fótózol akkor meg lehet probálni, de ha nem akkor ugye a téma hátulról kapja a fényt. szerintem többet érsz ha leviszed a világítást is, vannak elérhető áron víz alatti vakuk (sunpak g-flash után keresgélj), ha komolyabban érdekel a téma akkor a divecenter.hu fotós topicjaiban nézz körül, érdeklődj.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10386 üzenetére
Manuális módban fotózok.
Megnéztem a kézikönyvet is újra, de még jelét se látom annak, h automatika szabályozná a vakut. Az un. auto mód meg csak ki-bekapcsolja fényviszonyoktól függően. De ha mégis, akkor meg két egymást követő kép mozdulatlan kamera és azonos környezet mellett ekkora különbséget megenged magának?Ha raw-ban fotózok, akkor nincs minőségromlás, vagy igen? Amennyire tudom a színtér korlátaiba ütközve van csak veszteség, ha mondjuk lecsökken a dinamika tartomány.
szerk: más. Érdemes a monitoromhoz felrakni hozzávaló icc profilt? Vagy laikus szem kb annyit lát belőle, mint tyúk a szivárványból?
Régen kipróbáltam ezt, de pl a win képnézegető háttere irritálóan besárgult tőle. És hát nem tudom, h annak olyannak kell-e lenni, vagy szar a profil, ami elvileg a moncsihoz lett bemérve. -
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10377 üzenetére
Én eddig úgy tapasztaltam, h nem automata. Beállításaiban legalábbis nincs ilyen opció, fényértékeket lehet szabályozni +-2 egységben. Meg ha tényleg szabályozza magának, az elég kicsi tartomány lehet, mert szemre eddig mindig ugyanakkorákat villantott.
De lényegében mindegy is, a projektemben nem játszik szerepet.
Amúgy psp-ben hogy tudom szinkronizálni a képek fényerejét? Van vmi mintavételi lehetőség két fájl között?
JetiRulez
Az erősen tűréshatáron kívül van már sztem, én nem dugnám rá. Ilyen kis feszültségeknél tizedvoltos nagyságrendű tűrések vannak csak. -
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10358 üzenetére
Gondolom itt csak egyszer kellett beállítani a gépet.
Én nem látok hibákat a képen.Amúgy mennyire tervezted meg a jelenetet helyszín szempontjából?
Gondolom hasznos lehet pl előre kimérni akár mérőszalaggal, h ki hol legyen a képen.
Amúgy én is ilyen szélesvásznú képet szeretnék összehozni, mint a linken lévő képed, de panoráma esélytelen.Már csak azért is, mert a gépem csak olympus márkájú xd kártyával lenne hajlandó panorámázni (aminek az okáról fingom sincs, de a szemét válogatós
) .
Úgy tervezem, h egyszerűen csak kivágom a hasznos - ami 851*315 adta képarány lesz- képterületet az eredeti 4:3-as arányúból.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10351 üzenetére
Távkioldást sajnos semmilyen formában nem támogatja a gép.
Így érdekes lesz, tudom.
Idáig értem a lényegét, de mi van akkor, ha bonyolódik a helyzet? Megoldható pl. hogy kezet fogok saját magammal (csak érzékeltetésképpen), vagy az átfedéseket nem fogom tudni kezelni? Csak ötlet szintjén lenne pl egy no kontakt, semi kontakt harc jelenet is, ezt inkább felejtsem el? Nem kell nagyon bonyolultra gondolni, teszem azt „csak” egyik alak rúg egyet, másik alak meg elhajol, rámozdul, stb. Technikailag nincs, vagy csak marginális átfedés lenne, az árnyékok kérdésesek inkább. Ehhez hasonló jelenetet képzeltem. Vagy inkább a fantáziámban létezhet csak?Másik dolog meg, ha erdős, bokros hátterem van, akkor gondolom anomáliáktól fog hemzsegni a kép, mikor az elsőre ráhúzom a további képrészleteket.
szerk: képstabilizátor miért ellenség? Kézikönyv annyit említ csak a működéséről, h megnöveli a záridőt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
qnadam #10349 üzenetére
Ez jó ötlet, szinte adja magát, h a távolabbi önmagam már ne legyen éles. Az megoldható viszont, hogy a kamera előtti egy méter és kb 10 méterig minden éles legyen? Hogy tudom megállapítani ezt a képességet a gépemen?
A kézikönyvében az olvasható, h 6.3-63 mm olympus ed lens f2.8-3.7, ami 35 mm-es kamerán megfelel 38-380 mm-nek. Ha jól tudom ezek az értékek mérvadóak, bár már nem tudom miről van szó. Illetve még apperture F2.8 és F8 között.
Vagy csak élesben derül majd ki, h mekkora mélységélesség tartományt tudok kicsikarni?
szerk: gondolom csak az egyik képet kell használnom teljes egészében, hátterestül, aztán a többi képből csak az embert illesztem be és helyezem el a képen. Vagyis apró eltérések beleférnek a képekbe, ugye? Hoppá, várjunk csak, ez így egy napos kültéri képnél nem fog menni. Árnyékot nem tudok kivágni, és készíteni sem, annyira nem ismerem a programot.
Vagy ezt ki kell trükközni a jelenetben, h ne legyenek árnyékok? Van vkinek tapasztalata amúgy ebben? -
janos666
nagyúr
válasz
qnadam #10088 üzenetére
Egyetértek. Nem minden bőr szép, ami fehér, de ami egyébként is szép, az fehéren a legszebb.
Ha ő is barna bőrt akar, és van még rá idő, akkor feküdjön be a szoliba, vagy kenegesse magát. Ha csak a képhez kell grillcsirke, akkor vagy keress másik modellt, aki eleve olyan, vagy színezd inkább újra software-esen. -
Dr V
őstag
-
BotaN
senior tag
válasz
qnadam #10001 üzenetére
De mondjuk ember/NDK-s úszónő legyen a talpán aki közepes/gyenge fényviszonyok mellett, LV-ből értelmes képet összehoz.
Nem is értem ezt a srácot, miért akar ennyire LV-t használni dslr-en, jó 1-1.5 kilós gépet eltartani a testedtől nagy marhaság. Úgy is nehéz kikerülni a mozgást, hogy a mellkasodhoz szorítod a kezed, és stabilan tartod a kamerát, ha ezt a támpontot feladod, akkor elég sokat áldozol a képminőség oltárán. Nem beszélve arról hogy milyen korlátozások élnek LV-ben, látszik hogy nem a 3 hüvelykes LCD köré épülnek a dslr-ok.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3002, 90% Akksi
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest