- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Aktív témák
-
M@trixfan
addikt
Ekkora felbontáshoz jobban jársz egy 5850-nel vagy egy még kisebb 5000-es variánssal. Alsó hangon is 150 ezret kicsengetsz az I5+5870 váltásra, a játékélmény meg nem ugrana annyit. Ha munkádhoz is kihasználnád akkor értelemszerűen más tészta.
P00By:
Nem, ez kérlek a "kihajcsae jelenség" miszerint minél kisebb felbontáshoz minél erősebb proci kell. Az, hogy "kihajtja-e" az teljesen mást jelent kérlek szépen. -
M@trixfan
addikt
Inkább ne most válts platformot és vegyél valami komoyabb megjelenítőt az 5870 mellé! Ha projektoron vagy HDTV-n tolod 1280x720-ban akkor nem szóltam
Amúgy meg a kihajcsa-e témához szólva szvsz teljesen mindegy, hogy 80 vagy 100 fps kis felbontásban. Nade vajon kihajcsae 320x240-ben?
-
cowboy_bebop
őstag
Kevesebb, mint 2%-os kihozatali arány mellett (azaz minden 100 chipből 2 (!) működik), eltart még egy darabig, mire neked új VGA-d lesz.
Addig a többiek ellesznek az ócska 5870-ükkel is.
Azért kíváncsi lennék, h. ha majd az NV már nem fog gyártani VGA-kat, mi lesz a sorsod.
-
Ricco_hun
senior tag
Jah, mert vannak idióták, akiknek ilyen olyan okok miatt szarul megy és ráfogják az ATi videókártyájukra. Lehet, hogy egy lelakott xp-n próbálja futtatni és szar neki. Erre megkérdezi a haverját, akinek dzsíforsz van, neki meg jól fut. És ebből pistike levonja a hatalmas következtetést, hogy "tudtam, hogy nekem is a fajintos dzsíforszot kellett volna vennem, mert ez az ATi egy fos".
-
#65755648
törölt tag
-
#65755648
törölt tag
5870-est venni 1280-as felbontásra olyan mint ágyúval kacsára vadászni...
Szvsz ha most veszel egy 4870-et az bőven megteszi (alig lesz lassabb mint az 5870), még Crysisra és társaira is, aztán mire behal a monitorod már sokkal olcsóbb lesz az 5870 és akkor váltasz arra. Anyagilag biztos jobban jössz ki, annak ellenére is, hogy valamennyit bukni fogsz a 4870-en is, mert közben nagyobbat csökken az 5870 ára. -
-
cizoe
őstag
Ez most presztizskérdés? Szvsz nekem teljesen mindegy, hogy 4xAA vagy 8x.
Viszont ha monitort tervezel venni, akkor egyértelmű, hogy bikább vga kell. Amúgy én is olyan vagyok, mint Keldor, ha tehetem nem teszek semmire AA-t. Nem szeretem, nem éri meg azt a teljesítmény csökkenést a számomra minimálissal szebb látvány. Engine függő, pl a HAWX-ra eszemben sincs tenni, de pl a fallout megkívánja, sajnos anélkül csúnya. Tipikus példa a stalekr nekem, inkább menjen a megvilágítás faszán, szépen, mint hogy antialiasingot nyomjak rá. Nem tudom, de én pl a való életben is élesen látok, a francnak mossa el. 4X felett nem érzem semmi létjogosultságát. Főleg nem az ilyen grides 16xQSMAQXAA -knak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Itt megtalálod a Havok képességeit szemléltető videókat. Ha jól tudom, akkor a Cloth animációk GPU-sak. Bár van CPU-s kód is, de ha több száz zászló van, akkor az nem elég gyors.
Igazából új PhysX licenszről nem igazán számolnak be. A nagyobb fejlesztők inkább vesznek pénzért Havok-ot, mert jelentősen jobb.
smkb: Jelenleg nagyon sokan használják már a Win 7-et. De a szavazásokból kiderült, hogy a többség a megjelenéskor akar váltani. A jövőben váltani kell. A fejlesztők egyre több kritikát kapnak az AA hiánya miatt, csak a felhasználók nem értik meg, hogy a problémájuk csak DX10.1-ben orvosolható. Ez ilyen akarom, nem akarom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Stranglehold fizikája speciel az azért ilyen jó az UE3-as játékok közül, mert a PhysX modult lecserélték a Havokra.
Csempetörés eredetileg is volt a Batman-ban csak átették a PhysX hardveres implementációjára. Ezt CPU-s módban is lehet alkalmazni, ez nem nagy megterhelés, csak a többi effekt belassítja a dolgokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szövetmozgást és élethű gőzt illetve ködöt lehet csinálni Geometry Shaderrel. Csempetörés az volt már ezer éves játékokban, az nem nagy kunszt. Egyedül a szakadás a problémás, arra kell a GPU gyorsítás. De a Havok GPU-s megoldása is képes erre. Sőt bárki aki OpenCL-re ír egy fizikai motort meg tudja csinálni. A lényeg, hogy ebben az NV-nek nem lenne üzlete, mert a PhysX nélkül elveszne az összes ... illetve most már az egyetlen érv a GeForce mellől.
A jövőben is így lesz. Az NV a teljes fejlesztési pénzt arra költi, hogy támogatást vegyen a PhysX-nek. Ezáltal, ha PhysX-en akarsz játszani, akkor venned kell egy GeForce-ot. Most a kategória az játékfüggő, nyilván a Batman-hez (népszerű 1650x1080-as felbontásban) a High minőségű PhysX-hez egy GTX 260 az ajánlott, míg a komolyabban terhelő Darkest of Days-hez, vagy a Shattered Horizonhoz High opciójához már a GTX 295 lesz a belépő.
A DX11-es játékokhoz pedig Radeont kell majd venni, mert azon fut majd a legjobban. Nyilván a teljesítményigény itt is játékfüggő lesz.Bj Brooklyn: A Hellgate Londonról az NV konkrétan megegyezett a stúdióval, hogy a fejlesztésből zárják ki az ATI-t. Ezt megtették, és azért futott gyatrán a játék Radeonon. Miután megjelent a játék rengetegen panaszkodtak, hogy nem fut Ati-n. Ezt később a patchekkel orvosolták. Öt hónap után a hasonló kategóriás Radeonn már jobban futott a kód. A megjelenéskor konkrétan kizárták a vásárlásból a Radeonos közösséget, ez egyik cégnek sem jelent jót, még ha ezért pénzt is kaptak.
A Capcommal egy PhysX címre volt megegyezés, de név szerint állítólag nem volt említve. Így került bele a Terminatorba a PhysX. Ez persze az NV-nek nem tetszett, mert a Bionic Commandora gondoltak anno, de hát az nem volt lehetséges, így marad a Terminator. A PhysX DLC-t gondolom fizetés után adták volna ki, de mivel nem volt pénz nem volt DLC. Jelenleg úgy áll a dolog, hogy a cucc már régen kész van, de csak a Timedemo érkezik, mert megy a kavar. Persze az NV-t megértem egy Terminátorért én sem fizetnék, csak hát akkor vegyék le a PhysX játékok listájáról, mert ez így átverés. A vásárlók nem tehetnek arról, hogy nem egyeztek meg az érdekek a felek közt. Bár gondolom gáz beismerni, hogy bocs srácok még sem jött össze.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A cégek azért basznak rá, mert életképtelen. A legnagyobb probléma, hogy az NV a PhysX-et teljesen GPU-ra fejleszti. Ez a konzoloknál irtózatos hátrány, a másik hatalmas hiba, hogy az alaprendszer egy szálon fut CPU esetében. Ezt a licenszelőnek át kell írni, ha valamit el akar érni a konzolon. Nyilván ott a CUDA hiánya miatt nincs lehetőség GPU-s PhysX-re. Egy csomó cég akinek van pénze rá sem néz a PhysX-re, hanem fejleszt egy sajátot, vagy licenszeli a Havok-ot. A PhysX azért ingyenes, mert pénzért senkinek sem kellene. Ez is egy marketing fogás volt. A kiadóknak az NV felajánlotta a PhysX-et, hogy ingyen licenszelhetik, ezzel élt az EA, a THQ és a Sega. De címeket már nem említettek, mert ha lehet, akkor keresnek jobb megoldást. Érdekes, hogy az Ubisoft még ingyen sem csapott le rá. Nyilván ők nem keresik ezeket a formális reklámokat.
A PC-n a PhysX jó lenne, de a CUDA-hoz való kötés teljesen hazavágja a rendszert. Az sem segít rajta, hogy a Win7-ben a GeForce PhysX gyorsításra nem használható Radeon mellett. Ez olyan hitegetés, mint amit a 3dfx mondogatott magának (Élni fog a Glide, aztán mégsem), amikor jöttek a nyílt szabványok ugye.Persze a 3dfx helyzete teljesen más volt, nekik lett volna más megoldás. Az NV speciális helyzetben van. Ha a CUDA nem lesz elfogadott platform, akkor a PC-s piacon lehúzhatják a rolót. A PhysX pusztán egy időhúzás, hogy a lehető legtöbb pénzt szedjék ki a vásárlókból. Olyan szolgáltatást kínálnak, amit más nem. És erre azért van szükség, mert a fejlesztések egyszerűen más irányba tartanak. Huang bácsi sem véletlen nyomatja, hogy DX9-re írják a játékok többségét. Ez is egyszerű marketingtrükk. Látják, hogy a GPGPU irányelvekkel nem lesznek versenyképesek a DX10-11-ben. Ergo a GeForce mellett a PhysX lesz az érv. Az árazással sem kell problémázni a nagy GPU miatt, mert olyat tudnak amit más gyártó nem. Akinek ez kell, nem tehet mást, mint vesz egy GeForce-ot. Persze ez nem mehet így az idők végezetéig. Ahogy te is írod, addig kell használni amíg van. Az NV addig tartja fent a PhysX-et, amíg van rá tömeges igény. Ha már nincs, akkor annyi volt. Az igényeket nyilván le tudják szűrni az eladásokból.
-
janos666
nagyúr
Az a gond, hogy, mint alattam írták már, nem igazán működnek a szűrők (AA és AF) Crysis alatt. Legjobb esetben csak kicsit lassul a játék, és kicsit jobb lesz a kép, de olyan is megeshet, hogy a kép egyenesen rosszabb lesz, és sokkal lassabban fut a játék, mint illene neki, még akkor, ha működne a szűrés (mert nem lenne technikai akadálya).Az AF nem működik a POM effekt miatt (amitől például olyan szép térbeliek a kavicsok a tengerpart homokjában). Elméletben egyáltalán nem működhet egymás mellett a POM és az AF, csak néha sikerül driverből kitrükközni valamit, ami talán kicsit több, mint a semmi (de máskor lehet rosszabb, mint AF nélkül, és lassítani biztos lassít, ha üzemel, akkor is ha semmi látványbeli különbség nincs, de mivel inkompatitbilis, így nagy lehet a lassulás mértéke -> hibásan, szarul üzemel -> bugzik, túlontúl lassít).
Az AA bonyolultabb, az összeveszik pl a beépített éldetektálással, ami pl a fák lombkoronáján sokat javít. De ott az AA állítható menüből, ilyenkor kikapcsol ez a szűrés, összesik a fák lombkoronája, de itt-ott lesz AA, de még mindíg nem mindenhol, mert itt is akadhatnak technológiai problémák az MSAA-val.
Szóval Crysist AA és/vagy AF-el tesztelni hamis eredményeket ad. Teljesen irreleváns egy VGA megítélése szempontjából, rosszabb, mint elavult 3DMarkot futtatni enyhén CPU lmites beállítással, mert rengeteg FPS tűnhet el az inkompatibilitás dacára erőltetett szűrések keltette bugok miatt, vagy épp megszaladhat a számláló, mert be sem kapcsol az AF, illetve nem is simít minden élt az AA (de ez véletlenszeű pillanatnyi dolog, mikor hogy működik).
Ugyan az a kártya eltérő driverekkel is sokféleképp viselkedhet, és ez a másik kártyára is igaz, összehasonlítási alapnak elfogadhatatlan szituáció.Olyan, mint ha azt mondanád az a jó korlát, ami Józsit is megóvja, ha részegen akar sétálni a lépcsőn, és tesztelgettek. De nem írjátok elő, hogy Józsinak hány felest kell elfogyasztania, hány perccel, csak "legyen rászeg, azt kész". Nem beszélve arról, hogy a részeg ember amúgy sem beszámítható, tehát semmire sem jó teszt, hogy a részeg Józsi átfordul-e az X cm magas, és adott geometriájú korláton, vagy sem, mert holnap ugyanannyi feles után leesehet onnan, ahonnan ma lelökni sem sikerült.
-
janos666
nagyúr
A későbbi problémák elkerülése végett, már most szólok, hogy inkább Geforce alapokon építgesd a Crysis_MAX prjektedet, mert több buktatóval is szembekerülhetsz göröngyös utad során.
A kisebb gond az lehet, hogy a Catalyst nem fog AF-et erőltetni a játékra, míg ki nem kaocsolod a POM-ot a játékban, de akkor úgy összességében is szarabb lesz a kavicsos föld és padlók minősége.
A nagyobb baj talán az, hogy Radeonok esetében az elméleti MAX, az a 24x CFAA, nem pedig a 16xQ CSAA, ami sokkal lasabb is, de ami a leg égetőbb kérdés, hogy a játék menüjében csak 8x MSAA jelenik meg, akkor is, ha CCC-ben rarákod az edge detect filetert, hogy 24x-nek feleljen meg.
Tehát mikor áthívod a haverokat, akkor a hozzáértőbbek (de nem engedékenyebbek) azt kifogásolják majd, hogy hiába van 16X-re tolva az AF csúszka, semmit sem csinál a képpel. Ha viszont letiltod a POM-ot, akkor az tűnik majd fel, mert mindenhol szarabb lesz majd a talaj minősége. Ha ezt kidumálod valahogy, akkor jön a nagyobb gond, mert V.Isti, és a 13 éves érsekbíboros kegyencei nem fogják neked elhinni, hogy az a 8x MSAA valójában 24x CFAA, mert hát rendben, hogy a CCC megmondta, hogy az 24X-nek felel meg, nade az imént az AF csúszkát is totál feleslegesen toltuk fel 16X-re, nem csinált semmit, akkor az AA csúszka sem fog itt nekünk 8x-ből 24-est varázsolni, "akkor kiírná a játék menüje is!".
Javaslom keríts egy x58-as lapot, először tegyél bele két GTX295-öt. Nincs más megoldás.(Főleg, hogy valószinűleg DX11-es Geforceokkal nem fog már működni a bruteforce AF, és talán még a CSAA módokat is megvariálják, tehát nincs menekvés...)
De mondok jobbat, vegyél inkább 1920x1200-as felbontású monitort, valami xVA, netán x-ISP panellel, és azon natív felbontásban sokkal szebben fog mutatni a Crysis, AA és AF nélkül is, mint 1280-ban 16x AA-el, miközben még megbírkózik vele egy szem 4870x2.
Ha viszont ilyen "alávalóak" a vágyálmaid, hogy a felbontásból nem hogy 2560 nem kell, de még FullHD sem ahhoz, hogy MAX-nak hívd a beállításokat, akkor tegyél magadnak egy szivességet, és állítsd inkább 800x600-ba, és már ma este nyugodtan alszol, mert úgy beveszi a 16xQ CSAA-t egy GTX270 is.Sok sikert, majd írd meg a fejleményeket.
-
Dark KillerX
addikt
Amúgy nem tudom,mért vagy oda annyira a Crysis-ban a max AA-ért,és a AF-ért.
Inkább nézd meg ezt a videót[link],sztem egész jól fut a Crysis az utolsó pályán 1600-as felbontáson.Ebből ki lehet következtetni,hogy jóval gyorsabb lenne 1280-ban,+ egy kis OC,és mindjárt jól érezhetted magad. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Tekintve, hogy a DX11 legtöbb specifikációja az ATI-tól származik, erre kicsi az esély. Ráadásul a tesszellálásban is több éves gyakorlati tapasztalatuk van szemben az NV elméleti elképzeléseivel. A történelem is az ATI oldalára billen, hiszen minden új DX-re elsőnek fejlesztettek hibátlan architektúrát. Míg az NV-nek ez a DX9-nél másodjára sikerült, míg a DX10-es speckókat még a GT200 sem tudja teljesítmény szempontjából teljesíteni (ennek mondjuk van magyarázata, így ez talán nem releváns). (Mondjuk a GeForce FX-nek is van magyarázata csak az nagyon vérszegény
)
Az új NV mellett a PhysX és a CUDA szól, már ha érdekelnek ezek még valakit.
-
TTomax
félisten
áhhh..... az RV770 egy nagy lépés volt,de mégsem veri meg a 4870 a 3870X2-t jelentösen....és most nem lesz ekkora elörelépés teljesiményileg...
(#4013) Bluegene
Hagyjuk ezt az OC-val elveri marhaságot mert a HD4850-et majdnem a 4870-ig lehet huzni,föleg pl a ganward féle GS-t ami GDDR5-el van szerelve,csakhogy a HD3870X2 is lehet tuningolni...
Itt egy teszt ami nem tul friss de azóta szerintem nem sokat változott a helyzet... [link] -
zack
nagyúr
Ezt kizártnak tartom.
Ebben az esetben üzletileg leszerepelnének.
Agyonvágnának egy sikeres kártyát, és a már meglévő felhasználókat is. Kicsit sokat vártok szerintem az új szériától. Nem lesz ekkora növekedés. Azt tudom elképzelni hogy egy 5870 X2 30 max. 40% gyorsabb lesz. Vagy egy 5870 20-30% erősebb lesz a 4890-től...vigyáznak azért arra, hogy túl nagy ugrás ne legyen, hiszen akkor annál nehezebb lesz lehúzni még egy bőrt a vásárlókról fél év múlva.
És ez az elsődleges cél...óriási hype az 5xxx széria körül, tesztek tömkelege, mennyivel gyorsabb mint a 4xxx széria, (ami valóságban nem lesz annyi), majd miután mindenki betárazott belőle, jövő év késő tavasszal jöhetnek a Rev.2-es verziók...ahogy az a 4870-4890 esetében is volt. Így majdnem dupla akkora hasznot fognak bezsebelni.
Persze lehetm hogy nem így lesz. -
VinoRosso
veterán
Minden hwre egy kicsit másképpen tweakel engine fog kijönni, a konzol kicsit jobban előtérbe fogja helyezni a fizikát, míg pc-n inkább a grafikai látványon lesz a hangsúly, a munka nagy része (gondolom) itt optimalizálás lesz, a cry2re simán lehet építeni még jó pár évig (jelenleg sincs teljesen kihasználva amit az engine tud), magyarul a cry3 = welldone(cry2) + some_new_features(?%)
-
eXodus
őstag
-
zuchy
őstag
Hmm, szóval marad az eredeti felállás a SP-k és a textúrázók között. De a ROP-okból 2x annyi lesz, ellenben a SP-ből csak 1,5x. Tehát ROP limitált volt az RV770-is, most rágyúrnak erre a részére is a chip-nek. Mondjuk eléggé meglepő lenne, ha július 9.-ére kijönne 900MHz el
40nm-en.
Pixel és Texelfillrate szépen emelkedett, előbbi nagyobb lesz, mint az X2-nek.
Simán meglesz a duplázás.
Aktív témák
Hirdetés
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen videókártyát?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Okos Otthon / Smart Home
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- AKCIÓ! Apple MacBook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB 560X 4GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A41 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest