- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
pilóta #83559 üzenetére
Én azért nem akarok olyan "amerikás" világban élni ahol a nagymamát bevágják az otthonba és karácsonykor meg hálaadáskor meglátogatják vagy elhozzák.
Nálunk is van 3 idős ember akiket hetente meglátogatunk, segítjük, bevásárolunk, számítógépet frissítünk, stb.
Ez Budapestről rengeteg időt és pénzt emésztene fel és más lenne az érzés is.
Odakint 3 évente elköltöznek a meló után több ezer mérföldre, aztán a pszichiáterek meg milliomosok lesznek. -
martonx
veterán
válasz
pilóta #83428 üzenetére
Én is pont ezért nem szopatom magam életvitelszerűen pesten. Minden héten 2 éjszakára felmegyek, dolgozok, aztán húzok haza Szegedre.
Nyilván Pesten is lehet élni, bizonyíték erre az a 2,5 millió ember, de én sokkal jobban érzem magam egy Szeged méretű városban.
Aztán ha egyszer a 4 gyerek elhúz itthonról, akkor elköltözök valami vízpart + borvidék kombinált helyre, mint pl. Balatonlelle -
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #83428 üzenetére
Ma benne voltam a délutáni tumultusban, olyan időpontjaim voltak, ami miatt nem tudtam ezt elkerülni, Remeteszőlősről a Városligetig sikerült is eljutni 15 perc helyett 60 perc alatt, 7.5 km az egész, de ezen kívül nincs ott baj... Amit mostanában meg akartam venni, az mind ott volt jó áron, az ügyfelek 90%-a is ott van. Én már a Balaton partján nézelődök, az jobb is, Pesthez közelebb is van, 3 sávosítják épp az M7-est...
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #83046 üzenetére
Kíváncsi lennék a statisztikára, de szerintem pont fordítva van.
Olyan ez, mint az lcd monitor és a pixelhiba, ha gyártási hibából adódóan előjön a pixelhiba, akkor az előjön az első egy évben, ha addig nem, akkor soha nem fog bekövetkezni. Ki a kísérleti nyúl? Aki a boltban vette, jó drágán. És ugyanez sok sok sok más dologra is igaz..
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #83017 üzenetére
Nyilván erről azért többet kellene tudni, mibe ment bele, hányszor fogott kátyút, volt-e szálszakadás- pukli, amit ő nem figyelt, stb stb, ugyanis azt nehezen képzelem el, hogy egy teljesen ép, nem pulis gumi eldurran 100km-rel arrébb, gondolom tudsz róla, hogy a KRESZ 5.§-a kifejezetten előírja, hogy elindulás előtt lámpákat, gumikat ellenőrizni kell, az ismerősöd ezt megtette? Te megteszed? Én végig szoktam nézni, nyilván nem állandóan, de tisztában vagyok bele, hogy előző este úgy értem haza, hogy nem mentem kátyúba, nem padkáztam, tehát azonap is jónak kell lennie. Ha látok valamit, akkor a gumis felé veszem az irányt. Hja, gumis pár éve a gumis srác autóján olyan gumi volt fent, hogy a két fele között már volt 3 mm repedés, körülötte volt 200 gumi, ha akart, feltehetett volna másikat, rákérdeztem, hogy mer ezzel menni, azt mondta, nincs annak semmi baja Namost vagy bátor, vagy tisztában van gumi és gumi közötti különbségekkel. Én azt a gumit azonnal levettem volna.
Amúgy az okfejtés rossz, ha veszel egy új gumi szettet, mondjuk amiket én méretben megfelelőként néztem 130 ezerért, és egy 5-6 hónapos szezon után elrakod a pincébe, az az új gumid 1 évesen, a következő szezon elején már ugyanaz lesz, mint az, amit én veszek használtan, mondjuk 50-70 ezres töredék áron
Tehát ha neked 4 évig van fent, akkor abból az első egy évben járhatsz másképp, a többiben pont ugyanaz az esély, hiszen használt gumival közlekedsz.
Én viszont másképp látom, ha elment a gumiszett 25 ezret, akkor már kiderült, hogy az nem gyári hibás gumi, ergo magam is feltehetem.
Az már csak hab a tortán, hogy konkrétan letesztelték megfelelő körülmények között, a kopással együtt nem romlanak a gumik tulajdonságai, sőt, egyes tulajdonságok javulnak is. [link]
Maradjunk annyiban, nem sikerült meggyőznöd.
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #83010 üzenetére
Túl vagyok már pár használt gumin, ( amiben volt pár hónapostól kezdve több évesig minden) nem sok, talán 100 garnitúra volt az elmúlt 22 évben alattam, egyikkel se volt soha baj, mikor asszony kicsípte, akkor nem a 40 ezres gumiból kellett vennem, hanem a 8 ezresből, ha meg nyomom a rosszabb úton, akkor is a 8K-s lesz szálszakadásos, ( az elmúlt 22 év statisztikának is jó, ennyi idő alatt egyet csíptem ki én, egyet az asszony, egy lett szálszakadásos, miközben sok autóval legalább 6-700 ezer km alatt se volt más egyéb) nem az 5x annyiba kerülő, és ami a legrosszabb, technikailag nincs különbség a 8mm-es vadiúj, és a 6mm-es 2 éves között, gyakorlatilag nem mérhető az eltérés sem féktávban, sem kanyarsebességben.
Oké, a 8K-ssal nem menyek annyit, mint a 40K-ssal, viszont ugyanannyi pénzből 5 db 8K-ssal kb 2x annyit megyek, mint egy 40K-ssal, és mindig 6-5-4mm a gumi, amiből a legvégét még el tudom adni 10-12-ért.
Vagyis veszek egy szettet 32-ért, majd eladom 12-ért. A kettő között eltelik bizonyos km, ahol soha semmi problémát nem észlelek.
Valóban, nem lehet tudni, előtte mit csináltak vele, de azért ha csináltak volna valamit, annak nyoma van.
Volt új tesztgyőztes, 1 év után eladtam az autót, 75 helyett 45-ért ment el, pedig alig 15 ezer km volt benne. Most sem tervezet újat venni, pedig van is mire, meg van is miből, nekem egyszerűen nem éri meg, ledobom évente a keveset futott, olcsón vett márkásat.
Pedig gumim van most is épp elég, ezek csak azok, amikre már tuti nem lesz szükségem. -
macilaci78
nagyúr
válasz
pilóta #82762 üzenetére
5k-t szán a vevő postára, egy gépet rendesen becsomagolni térfogatot és tömeget jelent, az utánvét megint és ilyen értéket biztosítani is.
MPL csomag esetén, ha 10 kg-ba belefér, akkor 1870 Ft az alapdíj, 3780 Ft az értéknyilvántartás, a törékeny kezelés 100% felár, újabb 1870 Ft, utánvét 495 Ft, összesen 8015 Ft. Ha postán maradóra kéri, nyer vele 300 Ft-ot.Igen, tudom, fillérbaszásból lehet más csomagszállítási módot is választani, de a biztosítás mindenhol megdobja az árat.
-
pulutodurumo
őstag
válasz
pilóta #82762 üzenetére
Feltéve hogy nem barkács hajlamú a vevő. Ebayen eladott cuccal szívatta meg csúnyán az egyik itteni srácot egy amcsi. Tönkrevágta a kapott alaplapot, majd indított egy vitát, hogy szart kapott. Nyert...
Nem csak szállítás közben sérülhet. De nem akarom én senki kedvét elvenni semmitől. -
Rick4
félisten
válasz
pilóta #82444 üzenetére
Viszont pont a toyota jó példa, hogy amit erényt összeszedtek a 90-es évek közepe után, abból élnek most is, hidd el, van azokkal is épp elég baj, sőt, hogy mást ne mondjak, már az a toyota, ami a törököknél, vagy az angoloknál készül, sem olyan, mint a japán, holott ugye a gyártósor ugyanaz, az emberek a sor mellett ugyanolyan iskolát kaptak, épp csak a beszállítói kör más, nem beszélve a szándékos olcsósításról. Ja, nem, bocsi, tervezett elavulásról....
Ahogy okos ember nem vesz pár éves mazdát, mert 10 évesen porrá rohadnak, úgy okos ember elhanyagolt autót sem vesz olcsón, mert onnantól tökmindegy, hogy mi van ráírva, az bukta lesz.
Na nézzük, mennyire számít, hogy olasz, francia, vagy ford, vagy bármilyen:
Van itthon egy olasz autóm, ami valójában egy az egyben francia, csak a logó más, mégcsak nem is az olaszok gyártották, hanem kompletten a franciáknál készült.Van egy francia, amit a spanyolok gyártanak, de a motorja ford, meg volvo, és japán, és persze hogy ki ne maradjon, olasz is, a váltója eredetileg japán, ami nem mellékesen benne van volvoban, fordban és mazdában is, de hogy német se maradjon ki, németben is ugyanez van, méghozzá nem is akármiben, a bmw i8-ban.
Vagy egy spanyol, ami amúgy annak ellenére, hogy édes testvére egy németnek, portugáliában készült, és ugyanezt meg lehetett venni Ford logóval is, ellenben japán váltó van benne, ami japán mazdában, angol land roverben is benne volt..
Van itthon három koreai, ami amúgy amerikai nevet kapott, de az anyacég gyárt japán és német autót is, utóbbit épp most vették meg a franciák, konkrétan ezt a modellt amerikában pedig japán autóként árulják...
Ha a motor romlik el, melyik nemzet a hülye? Ha a váltó, akkor melyik? Ha nem indul, melyik nemzet őseit kell néven nevezni? És akkor nézzük, mit lát ezekből a jónép, aki ugye már az előbb is a tiszta információk alapján döntött, és nem hozzá nem értők véleménye alapján árazza be az autókat:
Az első kocsi olcsóbb, mint a francia logós édes testvérei, pedig az égvilágon semmi különbség sincs, csak a logók, azoknak az ára mégis drágább kb 15%-kal.
A harmadik autó drágább, mint a Ford édes testvére, és olcsóbb, mint a német testvére, holott az összes alkatrész ugyanaz. Értelemszerűen sem meghibásodásban, sem fogyasztásban, sem alkatrészárakban nincs eltérés, mégis mást gondolnak az emberek az egyikről, és mást a másikról. Na mit áraznak be az emberek egy autó és ugyanúgy a telefon esetében? Ez szimpla pszichológia, a márkát, és az azt övező hype-ot. Sznobizmus a javából az egész. És ez csak én vagyok, még csak értékelhető mértékű mintát sem tudok nyújtani ezzel a pár autóval, de 3-4 óra hosszán keresztül lehetne sorolni az elmúlt 15 évből az ilyen- olyan autóipari átfedéseket, összefonódásokat ami miatt 15 éve nincs olyan, hogy olasz, hogy francia, hogy német meg japán kocsi....Szerinted?
Most akkor a japán, a francia, vagy az olasz a rossz kocsi?
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #82437 üzenetére
Persze, nem véletlen, az emberek mindegyike tisztán látó, hideg fejjel gondolkodó, sem mások elvitatható véleménye, sem egyéb tény nem befolyásolja őket a döntéskor. Ja, nem..
Az ár meg mindig a kereslet miatt annyi, amennyi, nézz meg egy iphonet. Tartósabb, mint egy androidod készülék? Nem, Többe kerül? Igen. Tartja az árát? Nem. Ennek ellenére megveszik? Igen. Vannak emögött észérvek? Nincsenek.
Na pont így van ez az autókkal is, meg minden mással.
Sorolhatnék példákat és ellenpéldákat, tudok tizenmilliós prémium japánról, huszonmilliós prémium németről, szemben egy francia, egy olasz kocsi, egyik miven pénzt visz, másik rendben megy, de te már elkönyveled, hogy se francia, se olasz. Persze így is lehet gondolkodni, legalább nem lógsz ki, de nincs igazad.
A Multipláddal ott vagy tévedésben, hogy egyrészt az valóban nem a legsikeresebb konstrukció, de nem is 15 évig működő autót akart építeni a gyár, plusz megvehetted volna úgy is, hogy az előző gazdája az értéke dupláját rákölti rá, majd piaci áron eladja, itt szimplán nem ez történt. Gondolom a jelenlegi japán dízeled sem évjáratban, sem futásteljesítményben nem egyezik a Multiplával, Ellenben ott volt a 626-os Mazda, azt magad is láttad, mennyin múlt, mikor sérülés nélkül máról holnapra gazdasági totálkár lett, a Multipla annál önmagában többet tudott.
-
vizslakutya
senior tag
-
veze
őstag
válasz
pilóta #82437 üzenetére
nekem francia van,(pözsóóó) öt éve van nalam használtan került hozzám, semmi bajom vele, csak használom. a szokásos karbantartásokat fordítom csak rá ( olajcserék szűrők, gumik, időnként egy egy szilent, fékbetétek egyebek, hátsó féktárcsák nagyon elkoptak, csere lett, de hát erről nem gondolom hogy hiba, ha nem használnák biztos nem kopott volna el
-
C. s.
addikt
válasz
pilóta #82189 üzenetére
Még a felét sem?
Egyre csábítóbb az apró.
"a maradék 99999-ből indulj ki, ne az elenyésző kisebbségből."
Igazad van, pozitív hozzáállás!!! Azért egy kicsit megnehezíti, hogy sok férfi - nem mind, de tényleg sok (főleg az idősebbek) - alapból hülyének nézi a nőket, ha műszaki dolgokról van szó. Így tapasztaltam.
Lehet, hogy egyszerűbb volna egyben eladnom a gépet. Most úgy néz ki, hogy az alaplapnak csak az volt a baja, hogy elöregedett a paszta a hűtőborda alatt. Ha így van, akkor még a W8.1-gyet is adhatom vele, amúgy meg az is mehetne a kukába (a legújabb fejlemények szerint). Ahhoz, hogy az alaplapról megbizonyosodjam, ki kell próbálni, ahhoz meg úgyis össze kell szerelni. Bár azt mondták, hogy alkatrészenként eladva többet kapnék érte. Mennyivel ér kevesebbet egyben, telepített Windows-zal, használatra készen, Karácsony előtt?macilaci78:
Jó ötlet!
tisn:
Tetszik a pár nap gari. Mennyi az a pár nap?
-
tisn
addikt
válasz
pilóta #82189 üzenetére
ugy adom el a hasznalt termeket, hogy vallalok ra par nap garit
osszesen egy rigbol kiszedett gtx1060-at kuldott vissza egy srac, mert nem ment a venti (a csomagolasbol valami muanyag sz@r megakasztotta, itthon fel perc alatt rendbe raktam, azota is itt docog a gepben)
persze visszautaltam a penzt -
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #81102 üzenetére
Volt olyan autóm, amin nem volt oldalt gyárilag színezett üveg, tervben is volt a hátsók sötétítése, emellé adalék, hogy mikor bejött a jó idő, a bal karom mindig barnább volt, az uno gasséknál direkt így lett kiválasztva, a hátsók mellett rakattam a két első üvegre víztiszta fóliákat, egyrészt betörésvédelmi, másrészt felmelegedést megelőző okokból 99% UV szűrőset, és mikor leengedtem negyedig, a fény útjába tettem a karom, fent, ahol a napfény jött be, ott égette a karomat, ahol az üvegen keresztül jött, ott nem. Hogy az UV mellett az infrát is szűri-e, nem tudom.
Amúgy most nézem, most is van a két alkar között egy fél árnyalatnyi különbség, de ennyi épp belefér.
-
Ted_Beneky
senior tag
-
-
Lacielvtárs
nagyúr
válasz
pilóta #80846 üzenetére
Értem az eszköz kezeloben normálisan kiirja hogy vga intel hd3000?
Amúgy még az atalakító is lehet ludas.
De hátha befut totya mester is, ő már látott 'megyfan pókot'
Keresgélek a neten, de kozbe rajottem az én hdmi driveres gondom egy m520 nvidia kártyával volt...
Amúgy még erdemes az Intel grafikus vezérlő menüben is szetnezni, hátha ott van valami ami ninxs vagy épp be van pipalva és nem kellene... -
-
Lacielvtárs
nagyúr
válasz
pilóta #80840 üzenetére
[link]
Ha a fenti linken lévő beállítás nem megy, akkor nézd meg a biosban van e allitasi lehetőség, esetleg le van e tiltva a display port..Valamint saját gep/eszkozkezeloben győződj meg róla hogy fenn van e a megfelelő vga driver.
Nekem volt olyan laptopom, igaz régi volt, második generációs Intel i7 cpus, ahol volt külön hdmi driver a neten.
Anélkül nem ment... -
macilaci78
nagyúr
válasz
pilóta #80746 üzenetére
ez esetben mi a különbség aközött, hogy van oltó vagy nincs? - spóroltam kb 10 k-t, ennyivel is több jut a temetésemre. Nekem nagyobb gödör, és koporsó kell, vagy több gáz a hamvasztáshoz. Nem akarok minden kérdésben én dönteni, kell néha egy kis meglepetés!
De mi van, ha otthon vagy, és felébredsz és nem járt le, nem sült be az oltó? - és gondolom, tűz is van... Ne haragudj, de nagyon sok feltételnek kellene teljesülnie ahhoz, hogy ez velem történjen meg. Sem erre, sem a lottóra nem vagyok felkészülve, igaz, lottódzelvényt se vettem még soha.
Ja, a gázt is kiköttettem kb 3 éve.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
pilóta #80737 üzenetére
És mi van, ha nem üt ki tűz?
És mi van, ha a tűz mögött van az oltó és a kijárat is?
És mi van, ha nem vagy otthon?
És mi van, ha nem ébredsz fel rá?
És mi van, ha lekárt, besült az oltó?Aki akar, vegyen, tartson otthon, gyakoroljon, én továbbra se érzem szükségét, hogy nekem, vagy valamely szomszédomnak legyen. Teszem hozzá, egy korábbi főbérlőm majdnem ránkgyújtotta a lakást, de csak arra ébredtem fel, hogy a fia hazajött, egy másik helyen 2-3 hétig szagolgattuk az égett amperszagot, mire meglett a forráss, a szomszéd lépcsőház pincéjét 3 éve festették ki egy tűz után.
-
Rick4
félisten
válasz
pilóta #80711 üzenetére
Ez az így néz ki egy lakástűz is kamu a javából. A jobb oldalon a póló lengedezik, annak a szobának egy fala hiányzik, és a tűz kap levegőt.
Hogy miért is tudom, hogy a valós életben nem így van? Csak azért, mert jártam már így, anno még 96-ban égett ki a lakásom, egyedül laktam ott, nem voltam sokat otthon, volt egy videoton színestévém, aminek vacakolt már a bekapcsológombja, akkor nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget, mint hogy tovább tart majd bekapcsolni. Aztán egyik este kikapcsoltam, bezártam a lakást, elmentem a barátnőmhöz, majd másnap meló, és délután értünk haza, akkor jött a meglepetés. Nos, a tévé megunta, valami a kapcsolóban melegedett, kigyulladt, ( nem a color star, hanem már a 6 csatornás super color volt) és a fadobozból az oldalakon kb 10-15 cm magas csonk maradt, a képcső szétrobbant, a darabjai a szőnyegen, a tévé alatti kis asztal közepén kb 25 centis lyuk átégve, az egész szoba tapétás falai, az egybenyitott ebédlő minden része, és a fehér fürdőszoba koromfekete lett, ahogy bementünk, már lehetett érezni a szagot, a barna ajtókeret és a fehér ajtó nem volt élesen elválasztva, hanem a korom szépen körbesatírozta, de még két csukott ajtóval arrébb, a kamrában, a csukott ajtajú hűtőben is volt korom. A virágok mind lekókadva, a tévé mögötti falon a vakolat kb 3-4 centi vastagságban 1.5 méter magasságig kiesve, a fölötte lévő gázcső viszont jól bírta. Akkor még a faablak volt a divat, ahol ha akart, bement a levegő, a redőny is le volt húzva, de annyi levegőt sem kapott az egész, hogy körbeégett volna, pedig a kisszoba kelletti fürdőszobában ott volt a közös szellőztető kürtő. Pedig aparketta igencsak szeret égni, a megágyazott ágy, és a tévé alatti szőnyeg se az a tűzgátló anyag, nem beszélve a faablak anyagáról, vagy akárcsak a tévé mögött lévő ajtófélfáról... Végülis azt a kis vakolatot kellett helyrehozni, meg mindenről levakarni a kormot, és újra lett tapétázva, de annyi se történt, hogy valaki észrevett volna valamit, igaz, harmadik, legfelső szint, az épület sarkán, a függőfolyosó végén...
Ja, és persze ha bement az ember, akkor annak a ruhának kellett kb 20 mosás, mire kijött a szaga, az ágy és a az ebédlőgarnitúra 6 évig szellőzőtt a garázsban, mire újra be lehetett vinni szobába, nem lehetett mellette megmaradni. Persze szú azóta se rágta szét.Szóval túl van ez a dolog lőve, egy csukott ablakos épületben, ahol nincs ennyi levegő, nem terjed ilyen gyorsan.....
-
macilaci78
nagyúr
válasz
pilóta #80733 üzenetére
Nos lássuk csak! Kétfajta ember van: aki gyáva mód elfut, vagy meghunyászkodva várja a szakértő segítséget és az általad oly nagyra becsült önjelölt hős, aki mindenféle különösebb szakmai tudás és professzionális felszerelés nélkül néz szembe a lángokkal.
Az előbbiek soraiban állnak a túlélők, az utóbbiakra emlékszünk, béke poraikra. -
macilaci78
nagyúr
válasz
pilóta #80729 üzenetére
A poroltó tulajdonosok közt tűzhalált szenvedettek és tüzet túlélők arányáról van statisztika? Le merem fogadni, hogy a tűzoltókészülék nélküliek között magasabb a túlélési arány.
Ugyanúgy sokkal kevesebben szenvednek közúti balesetet azok, akiknek egyáltalán nincs biztonsági öve (gyalogosok), mint azok, akiknek van (autósok).
Persze, a tűzoltókészülék hiánya önmagában nem óv meg a tűzhaláltól, de amíg a biztosító lakossági szinten nem veszi figyelembe a készülék birtoklását addig nem fogom kerülgetni.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
pilóta #80715 üzenetére
Ugyanaz a helyzet ezzel is, mint minden mással: ha nem tudod megfelelően használni, akkor nem segít, esetleg árthat. A megoldás az, hogy ha már van, akkor tudja használni.
Viszont mire a 9.-en megérzi a 6.-on lévő tüzet, addigra régen rossz. Jó esélye saját poroltóval csak saját lakástűz megelőzésére, megfékezésére van lehetősége. Ha egy kézi poroltóval egy panelben lehetne bármit is csinálni, a tűzoltók se vagánykodnának fecskendővel. -
macilaci78
nagyúr
-
SirRasor
addikt
válasz
pilóta #80711 üzenetére
Ez nagyon durva. Akkor biztonsági ajtó kuka.
MÁS, de ehhez kapcsolódik!
Nívósok megtámasztottak egy 200k-s ajánlattal. Ajtót cserélnék és ez baromi sok.4 éve 105-ért cserélték.Szegeden kivel érdemes ajtót cseréltetni? Lehet hisec vagy műanyag is, csak jó legyen a hangszigetelés..
-
válasz
pilóta #80710 üzenetére
Amúgy meg a tűz messze nem úgy történik, ahogy a filmekben, hogy ég minden, a főhős meg visszaszalad a lángok közé, hogy kimentse a cicát. A valóságban átláthatatlan sűrű folytogató füst van előbb, amitől még a lángok se nagyon látszanak, kb. vakon kell menekülni. Ezért vicces minden épületben, amikor a plafon közelébe vannak szerelve az utánvilágító táblák, hogy merre a menekülési útvonal. Értelmesen ennek a padló közelében kell lennie, ahogy a hajókon meg a repülőkön van, mert ott látszik legtovább.
Én, ha panelben laknék lenne otthon poroltó meg valamilyen maszk és szemüveg (elég olyan maszk, amit a festők szoktak felvenni, pár percre az is elég, bármelyik munkavédelmis boltban kapható olcsón).
Így néz ki egy lakástűz: [link]
Ha mondjuk a hatodikon van egy ilyen, és te észreveszed két percen belül, akkor már nincs idő kihúzni az ájfónt a töltőről, meg menteni az értékeket, és jaj a nagymama szőttese a dohányzóasztalnon ott ne maradjon, hanem felkapni a maszkot-szemüveget-poroltót és usgyi lefelé, akkor talán van esély...
-
ritkaság
aktív tag
válasz
pilóta #80633 üzenetére
Hali sziasztok!
Na szóval ez ezeréves téma és nem KAMU!! Az USA-ban nagyon régóta működik, főleg teherautóknál. Nem csak hidrogént juttatnak a motorba, hanem "durranógázt". Nem mindegy. Régebben nagyon sokat foglalkoztam a témával volt is egy jó blogja. Ha érdekel olvasd át! Vannak akik szereltetnek vízbontót a kocsijukba, de ha nincs ismerős aki levizsgáztatja műszaki előtt ki kell venni. A víz befecskendezés is egy jó dolog, de mások a hatások és az elvárások. Avval is foglalkoztam. A víz befecskendezésről annyit, hogy nem elég az ablakmosó! Van még a vízpára, vízgőz, aromásított vízgőz-pára. Ja a víz befecsiről, csak annyit, hogy a F1-ből kitiltották!! Műszakira pedig minden vizes cucott ki kell venni a kocsiból. Egyrészt, mert átalakításnak számít, másrészt pedig nem fizetsz üzemanyagadót a vízre. Ezek az indokok. Dízelnél még megemlíteném, a Magyarországon tiltott gázolaj-víz-xanyag keveréket, ami 40-60% vizet tartalmaz és elég a dízel motorokban. Főleg GB-ben használják. Érdekesség képen, aki ilyen üzemanyaggal közlekedik Londonban az mentesül a "belvárosi" adó alól.
-
-
-Tsaba-
tag
válasz
pilóta #80645 üzenetére
No, meg is találtam a facebookos poszt-ját képpel.
Gondolom ez a posztot kellett írnia a "nyereményért" cserébe...
És mivel ismerem, tudom hogy nem írta volna le ha nem így van.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD
- GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC 8GB
- Gigabyte 15 G5 Gamer FHD IPS 144Hz i5-12500H 12mag 4.5Ghz 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Win11 Garancia
- Layer 2 Plus (Layer 3 Lite) Passzív rack switch, 24x1G + 4x10G SFP+ , SFP-kkel FS S3900-24T4S-R
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Új Asus 14 Zenbook WQXGA IPS Retina i9-12900H 5.0Ghz 14mag 32GB 1TB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- 48 GB-os AMD Radeon PRO W7900
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2937, 100% Akksi
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest