- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsc
nagyúr
válasz
#43960832 #74012 üzenetére
Kettőt is használok, a fenntartás nem sok, egyedül a 10e-es olajcsere sűrű egy kicsit. A kopó/cserélendő alkatrészek nem drágák, szinte minden van utángyártott jó minőségben. 1.3-as 88 lovas motorral megáll a fogyasztás 8 alatt. Megbízhatónak megbízható, viszont meg kell nézni rendesen amit venni akarsz mert jó páran be akarták bizonyítani hogy elnyűhetetlen, ez azért nem igaz. A 4 efe motorról itt [link] is olvashatsz, az egyiknél bejött 270e-nél ez a gyűrűleragadás, felújítás most van folyamatban, a másik még megy, abba nagyon kevés utántöltés kell.
-
gaborbol
őstag
válasz
#43960832 #72952 üzenetére
Munkatarsamanak volt ilyen, anno nulkilometeresen vettek.
8 eves koratol el akartak adni, mert hogy oreg mar a szerelo meg mindig konyorgott, hogy nehogy eladjak, mert soha nem lesz ilyen mebizhato lovuk.
Talan mult evben adtak el, szine soha semmi gondja nem volt, kezdett rohadni, meg a valto kezdett akadozni. Vettek.egy hasznalt focust. -
szőröscica
addikt
válasz
#43960832 #72952 üzenetére
Ha jó állapotban vannak, akkor mindenképpen.
Nagyon megbízható típus mindkettő, viszont éppen ezért alaposan meg kell nézni mindkettőt, mert a tulajdonosok szeretik is kihasználni ezt a tulajdonságukat és elhanyagolják őket.------------------------------------------------------------
Más:
Az állófűtés továbbra is az egyik legjobb extra autóba. Voltam most síelni, reggelizés közben bekapcsoltuk az állófűtést, mire végeztünk és indultunk a pályára már leolvadt a jég az autóról, odabent kellemes hőmérséklet volt, és 2-3 km után már teljesen üzemmeleg volt az euro5 dízelmotor...
-
Tankblock
aktív tag
válasz
#43960832 #72952 üzenetére
Hello,
Ennyiért nem vennék autót. Nagy lutri. Tartalék pénzed legyen rá bőven, de majd a hozzáértők megmondják.
Az azért érdekes, hogy 6l fogyasztással írja, de a spritmonitor-on az inkább átlag 7.6 , 7.7l / 100km....Nem a típus ellen beszélek, sohasem volt ilyennel tapaszatlatom, de láttam pár öreg autót, és igen költeni kell rá...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#43960832 #72920 üzenetére
Bravo-bol inkabb facelift-st, azaz '99 vagy utanit nezz, az sem sokkal dragabb
ezeknek mar kerek a kmoraegysegen a kmora es a fordulatszammero szamlapja, nem ivesa facelift elotti 1.4 12v motort keruld el messzire, a facelift utani 1.2 16v meg gyenge bele orszaguton
idealis a 1.6 16v meg a 1.8 16v, de a 1.6-s sokkal elterjedtebb
dizelbol meg a JTD a nyerő, a sima TD az oldschool adagolós dizel, de a Lucas adagolós elég nyűgős belőle----
Punto-bol az 54lovas 1.1 8v (55) fosgyenge, az 58lovas 1.2 SPI (60) sem egy vmi, a 73lovas 1.2 8v MPI (75) mar egesz elfogadhato. de a 86 lovas 1.2 16v (85), meg 88 paripas 1.6 8v (90) mar jol viszik a bodet
a mindentvivo az a 130lovas turbos GT, de ahhoz kell lovetta, mert a lovak zabbal mennek, meg tiporja is neki mindenki, csak azt szervizelni mar nem annyira szeretik, vagy nem jut ra
a dizel 1.7TD 60 vagy 70lovas elokamras turbodizel, az nem eszik sokat, de a szivo 1.7D az felejtos
-
8th
addikt
válasz
#43960832 #71931 üzenetére
Nekem a feliciával egyetlen bajom volt, a kormány. Kretén szögben áll és a a vezetőtől enyhén jobbra esik nem pont szemben van. Egyébként egy puritán egyszerű strapabíró igásló. A csehek swiftje. Ha felül tudsz emelkedni a régi swift hiányosságain annál jobb vételt nem találsz.
(#71974) Tothgera30 az a libafos zöld kombi tényleg csodás...
-
8th
addikt
válasz
#43960832 #71580 üzenetére
Ezek alapján azt mondom neked a régi swift a legjobb választás. Ha az bármilyen okból 'nemgyerebe' akkor Skoda Felicia, Ford Fiesta mk5, Opel B Corsa, Fiat Punto mk1. Esetleg egy Renault Clio vagy egy Citroen Saxo bár én személy szerint utóbbi kettőt nem nagyon erőltetném.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#43960832 #71580 üzenetére
de mik mennek szet rajta?
az hogy vmi kopo dolgot a nullara elhasznalodasa miatt kell cserelni, hat az ilyen dolog
----
en 400k-t tapsoltam bele a mariskaba, es annak a futomuve vatta uj (110k), a vezerlese vatta uj (138k), meg a gumijai is vatta ujak(78k), es meg a elozo tulaj okozta kuszob serules + az ebbol fakado rohadas is ki van javitva rajta, komplett bal oldali kuszobcsere + hatso kerekiv a lokharitoig csere +feny (77k)
mindezt ket honap alatt -
#10726912
törölt tag
válasz
#43960832 #71563 üzenetére
Az 1.6-al semmi gond nincs. 4-es váltó? Annyira nem gyakori...Nekem 87-es évjárat van. 5-ös váltóval. A 94-esben nem fogsz, csak 5-ös váltóval találni! és nem eszi le a hajadat vele. Az 1.8 benzines igen, de ez a 8 szelepes még karburátoros ami nekem van. Cserébe megy, ha taposom. Átlag télen 10 liter hideg járat, nyáron 9. Hosszú távon 7 liter. Vagy nem eszik, ha nem megy, azaz nem taposom. S nem tudom, miről beszél a fórumtárs, minden, csak nem szar a sima első meghajtású. Pontosan olyan, mint a többi első kerekes. Csak csipetet jobb is tőlük, nagyon nem érzed benne az oldalszelet, stabil.
Ja igen, menj oda a 20 éves 80-asokhoz. Nem hemzseg a rozsda rajta, galvanizált kasztnis volt. -
8th
addikt
válasz
#43960832 #71563 üzenetére
Mekkora autó kell, hányan használnátok és mennyit? Én három kiló környékén az F Astrát tartom az egyik legjobb választásnak valamelyik erősebb 8szelepes benzines motorral. Azok konkrétan agyonüthetetlenek a széteső beltéren és a rozsdán kívül semmi bajuk sincs ma sem. Alkatrész olcsó hozzá és minden szerelő ismeri. Nehéz vele mellé nyúlni. Vagy ott a sokak által semmibe sem vett Renault 19. Teljesen kulturált kis autó ha nem zabálta fel a rozsda azzal sincs sok probléma minden van hozzá szintén nem túl drágán. Golf 3 sem lenne rossz vétel de kivétel nélkül mindet lakatolni kell szóval ez kiesik. Olaszoktól Punto mk1 jó vétel lehet japánoktól meg szinte bármi ami nincs porrá rohadva. A drága japán alkatrész dumával ne törődj, nettó baromság.
-
8th
addikt
válasz
#43960832 #71540 üzenetére
Gömbölyű 80-ast tuti nem vennék. 20évesen már rozsdál rendesen, az elsőkerekesnek rettenet buta a futóműve és a súlyához képest veszélyesen gyengék a fékei. Meg eleve azt a messzeföldre híresen szar 1.8 90lovas motort kerülni kell ha jól be van állítva akkor is leeszi a fejed de legalább nem is megy. Ezt még megfejelni egy 4sebességes váltóval már földöntúli perverzió. Ha mindenképp 80-asban gondolkozol vegyél 1.6TD-t az sem megy de legalább kevesebbet eszik cca. 50ezerért van hozzá komplett papíros motor turbóval hűtővel kipufogóval. 3kilóért tucat jobb választás akad mint az Audi 80 mondom ezt Audi fanboyként. Egy 90-es mecha. difizáras quattro bármikor kéne de 80-as elsőkerekes nem.
-
#10726912
törölt tag
válasz
#43960832 #71540 üzenetére
Általában a 80-asok jók. Egyszerű szerkezetek, straba bírók és nagyon olcsó hozzájuk minden. De kerüld ezeket a sufnituning jellegeket, és igyekezz 94-est venni belőlük, abból is sérülés menteset! A 94-es is 19 éves, rozsda mentesek, de huszonévesen azért elő fog jönni, elő jöhet pár rozsdafolt.
Keress ilyesmit (nem pont ezt, de hasonlót. Vagy akár ezt is megnézheted):[link]. Nénivel is lehet kapni[kicsit reszketeg a kasztnija, de ki lehet kalapálni. Mármint a nénit.].
-
-
-
#43960832
törölt tag
válasz
#43960832 #42716 üzenetére
Csak okulásképp:
Azért jött a levél, mert adásvétel előtt ideiglenesen ki volt vonatva a kocsi a forgalomból, és a biztosító küldött egy levelet, hogy nem én vagyok az üzembentartó a kötés pillanatában. A levélben az áll, hogy ki van vonva ideiglenesen, de valójában nem. Már úton a másik levél, amiben számlaszámot is kapok. Halleluja!
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #41795 üzenetére
Azt mondják visszajön a német márka. Kéne venni, nem?
Nézesd át azért most tökig-szálig alaposan. Adják csak össze, hogy mennyibe fog fájni ez a dolog, van-e a termosztát, hengerfej, feszítő mellett más is... abból indulj ki, hogy ezt a kocsit átb*szásra kendácsolták össze, lehet még 10 dolog van, amiről nem tudsz.
-
válasz
#43960832 #41777 üzenetére
Hát rossz hírem van: attól hogy megtekintett állapot meg tudomásul vetted, van egy taxtatív jogi kategória rejtett hiba. Ez, IMSZI-s bírósági kirendelttel vélelmezhető és a gyakorlat az hogy a kocsi fő részeit érintő, jellemzően nem 1-2 nap alatt kialakuló hibát, -tudta vagy sem- az eladó felelősségi körébe szokták utalni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #41789 üzenetére
Hát ez már egy válasz. Valamennyire szakterületébe vág a dolog?
(Mert ha pl. cégjogász, akkor kb. tyúk az ábécéhez kategória... anyósom céges jogászát kellett megbízni amikor vettük a lakást, mert hát aranyember (hóna alatt centrifuga) a végén már üvöltve b*sztam le, amikor nem volt hajlandó beleírni a szerződésbe a kauciót, mert hát ezek olyan rendes emberek, biztos nem lesz gond... ja, csak egy pincével vettek le minket végül is... a lakásátadási jegyzőkönyvet már meg sem írta, azt a haversrác szakjogásza küldte meg ingyen egy félórás telefonos konzultáció után... grátisz. El se hittem, hogy van ilyen. Nyilván a következő adásvételnél őt fogom megbízni, ha nem praktizál, akkor is
)
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #41779 üzenetére
Érdekelnének a körülmények, amikre rákérdeztem, majd írd meg, ha gondolod, de a helyedben biztosan keresnék egy megbízható autójogászt, és konzultálnék vele a kérdésről. Max. belekerül egy 5k-s konzultációs díjba, de sokszor ha felhívod telefonon is el tudja mondani, hogy érdemes-e egyáltalán leülnötök. Mi itt csak gittegylet vagyunk, a frankót úgy is ő mondja meg.
Legalább egy tanú a te részedről van a szerződésen, ugye?
-
giigz
veterán
-
válasz
#43960832 #41761 üzenetére
Akkor is van helye pernek, csak nem jótállás miatt, hanem megtévesztés v csalás miatt. Gondolom nem volt a papírra leírva hogy a kocsinak hengerfej baja van. A magánemberek közötti szerződés is szerződés, csak ebben az esetben neked kell majd bizonyítani hogy így vetted a kocsit. Kérni kell a bíróságot a szerződés előtti, eredeti állapot visszaállítására. Vagy nem?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
#43960832 #41761 üzenetére
pedig ez rejtett hibanak szamitana
foleg. hogy termosztat direkt hianyzottamugy a 1.4D motor hajlamos hengerfejesedni, de ha hidegen is tiporjak, akkor sok mas dizel az lesz mondjuk, nem csak ez
ez tipikus dizeles hiba, az agyonmajmolt 1.6-1.9D Golf motort is simaugybe vizforralova lehete alakitani igy, de a digo 1.7D-1.9D-ket sem kulonsosebb nehez dologmeg kell szokni, hogy ez nem eszik, de nem is megy, kar tiporni
annak nehez ezt megallnia, akinek van mellette vmi karajabb vasa is, mert az tolni fogja neki allandoan -
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #41761 üzenetére
Leírhatnád részletesen (ha van hozzá idegrendszered) hogy pontosan hogy ment az adásvétel, mit néztetek meg, milyen hiba jött elő, arról mit hazdugált, és ami a legfontosabb te hogy nézted meg, kivel nézetted meg pluszban, látta-e szervíz vagy szerelő (ha igen ki, ha nem, miért nem) mit állapítottak meg, és ez alapján miért döntöttél a vétel mellett.
Milyen hibát állapítottak meg utólag, azt miért nem látták a vásárlás előtt, és mennyibe fog fájni mindennel. Hogy nem vették észre a termosztát hiányát, a lógó mittudoménmilyen szíjat amit írtál, stb.
-
_NCT
addikt
válasz
#43960832 #41761 üzenetére
De van, 6 hónap szavatosság van magánszemély esetében is. Feltéve ha nem kötöttétek ki az adásvételiben, h lemondd a szavatossági jogáról, bár már mondták itt páran, h elvileg ilyen nincs, h lemond róla, ez létezik ha akarja ha nem. Beszélnék egy ügyvéddel. Mivel ez rejtett hiba, amit az eladónak ismernie kellett az eladás pillanatában, ez nem egyik napról másikra történik.
Check Engine vagy bármilyen lámpa nem világított? Vagy ezekben még nincs ilyen computer?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #41539 üzenetére
na azon aztán jócskán...
van otthon, tapasztalat
de a focuson is, igaz 5-nél tuti nem, de 10 körül (és ez csak tipp) már lehetnek gondok, bár inkább 3-ból 2-be jellemzőbb (nyilván valamivel magasabb sebességen), főleg amíg nem melegszik be az autó. Utána már nem jellemző.
-
!Overdose!
őstag
válasz
#43960832 #41375 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem nem véletlenül nincs termosztát abban az autóban. Egy ilyen olcsó alkatrészt nem szokás kispórolni, szerintem oka van annak, hogy kivették. A füstöléssel kapcsolatban azt eddig nem írtad, hogy bemelegedés után abbamarad. Ezen a folyamaton a termosztát nyilván gyorsítani fog, de hidegen sem kellene füstölnie és ezen már nem segít.
-
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
#43960832 #40623 üzenetére
Generatornak tuti semmi koze hozza. A heti beinditas nem sok allas vegulis, franc se tudja, a gyuru leragadas nem jon ki egybol. Injektortisztitot meg ilyeneket felejtsd el, penzkidobas egy szvodizelbe. Nemtudom helyileg merre vagy, csomadon van egy jo adagolos, erdemes megnezetni. Olajad nagyon fogy? Hidegen-melegen konnyen indul? Jol gyorsul?
-
Szplöttyy
senior tag
válasz
#43960832 #40549 üzenetére
Ahogy Hobizoli is irta elotte, valszeg leragadt a gyurud. Oreg szivodobbenetek nem szeretnek sokat allni, aztan ujra sokat menni. Meg gondolom PSA, azok a Xud5(jolemlekszem?) motorok nem tipikusan olyan orokelet+1nap szivodek. De nagyon keveset eszik. Akkor fustol ha a gazt nyomod, vagy motorfek utan?
Annyit hozza tennek, hogy havernak a sok szuretlen prezlimaradekos etolajtol elkoszont az adagolo XUD7en, hidegen indult okadta a kek(ezt nemtudjuk miert) fustot, melegen erotlen lett es leallt, adagolo csere+beallitas meg a kb 40ezer km ota benne levo(o igy szokta, nem fustolt sose, nem is fogyott, bele is rakott igy sok ezret) olajat, es azota szep fustmentes, kiveve terhelesen nagygazra(mikor engem vontatott) akkor kormol, de azt is halvanyan csak.
Szoval barmi ehet -
-
whitezo88
nagyúr
válasz
#43960832 #40549 üzenetére
a kék füst mindig olajégés, és a legkönnyebben tömítésen keresztül jut oda. amúgy 182 ezer nem olyan kevés, meg mivel 1.4 szívó, gondolom nem pár éves.
DeFranco: én motorom is zajos hidegen, kicsit nyüszög is (nem ékszíjas), kicsit melegszik már kellemesebb. Szíjak stb hidegek ugye, olaj is sűrűbb még.
-
whitezo88
nagyúr
válasz
#43960832 #40546 üzenetére
kék füst = olaj az égéstérben. elöregedett a tömítés, meg gondolom a fáradt olaj is koptatott még rajta.
más: hosszú hétvégén autópályáztam meg országutaztam több száz km-t, kicsit kipörköltem a rendszert. hát, ide tényleg jó lenne a diesel, a benzin 1.9 8v-al 140 kmph-nál 4000 fordulat 5-ben, 10l fogyi, mikor odaléptem (M6, ott meg kb nincs forgalom) akkor meg 14-15l simány benyelt 160-170nél már. mondjuk évi max 15k-t megyek szóval még jó nekem a benzin.
90-100nál 7l körül lehet simán tartani.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
#43960832 #39904 üzenetére
Van ilyen, jó esetben tényleg erről van szó. Ha az eladó kérésére lett kivonva ideiglenesen, az benne is van a forgalmiban, akkor egy pillanat alatt visszahelyezik, vagy ingyen vagy kicsipénzért, de hívd fel az okmányirodát, ott elmondják.
Rosszabb esetben meg súlyadó tartozás van a kocsin, vagy a NAV bármi másért befoglalta, és ezért van rajta tilalom.
Mivel neked ha nem vagy tulaj az okmányiroda nem mond semmit, ezért nagyon ajánlják, hogy az eladóval együtt menj be átiratni, és lehetőleg addig ne is fizess.
Azt hittem nem fontos, de amikor vettünk kocsit meggyőztem az eladót, hogy na, azért menjünk már be együtt, úgy is ki kell neki jelenteni az autót (az nem volt kivonva) aztán ott derült ki, hogy hopp, Lombard-hiteles volt az autó, és elfelejtették bevinni a törlő nyilatkozatot. Így meglett a nyilatkozat 30 perc alatt, és csak egy órát késett az átírás, ellenben ha előtte már kifizetem, és egyedül megyek, lehet lett volna pár szar hetem.
Szóval óvatosan.
-
#10726912
törölt tag
válasz
#43960832 #39182 üzenetére
Azért Nexia, mert nem értéktartó (jóval olcsóbb mint a Clió pl), ez a felhasznált belső anyagok, a többszörösen kifutott modell hatás, stb miatt van így, tehát ugyan annyiért elvileg fiatalabbat vehetsz és jobbat, mint pl a Clióból. Opel házasítás is van benne, egyszerű szerkezetek, nincs magas alkatrész ár a kopó dolgok terén (de ezt te is ellenőrizd le, mi mennyibe kerül hozzá, s ez igaz minden kiválasztott autóra!). Van ismerősnek régóta, voltak már vele gondjai, de nem volt vészes, nincs igazán típusra jellemző hibája. Korrózióra nagyon figyelj, az könnyen szétszalad rajta pár év alatt (mint pl egy Fiat Uno-n, vagy Ford Escorton).
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Call of Duty 2
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Autós topik
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Homepod Mini /// Újszerű // Számla + Garancia
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 32GB RAM 1000GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2132
- Samsung Galaxy Watch 7 44mm E-sim / Gyári Garancia 2026.10.22-ig
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest