- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Ha jól olvastam azt a góré is igénybe vette (helcsi).
Btw igen, ismerős autószerelő, saját műhely stb. Balcsira menet lerohadt a 5er bmw-je. Hívhatta a trélert mert semmit nem tudott csinálni vele az út szélén. Nem tudod megbütykölni egy csavarhúzóval meg egy kalapáccsal mint Trabi 601-et. De ne csak bmw-t vegyük ez a többi modern agyonelektronizált autóra él. A meghibásodási statisztikát is érdemes átfutni tudva, hogy sok esetben a gyári aszisztanciát veszik igénybe, tehát az ADAC (meg a többi ilyen is) troz képet ad.
deicide: Akkor nem egyedi probléma.
Zsombe: Mérlegeld, hogy a kb 3 dl /100km difi vagy az a 2,5 m-el rövidebb fékút a fontosabb neked.
-
-
a_tesz
Korrektor
Akkor kicsit hozzászólok. Az EU-ban 2012. novembertől csak olyan autó kaphat típusbizonyítványt, amelyikben rendelkezésre áll a keréknyomás-ellenőrző rendszer, és az a terv, hogy 2014. novembertől csak olyan autó helyezhető forgalomba, amelyikben található ilyen rendszer.
Egyébként tényleg kétféle van belőle, a nyomásszenzoros, illetve amelyik az ABS (legyen inkább keréksebesség-) jeladó jelei alapján működik, de nem lehet márkára lebontani ilyen egyszerűen, hogy ki melyiket használja, pénz beszél, kutya ugat
-
emvy
félisten
Van ilyen rendszerem. A felnibe van epitve a legnyomasszenzor, de lehet anelkul is kerni a kereket, legalabbis nekem a telikerek-vasarlasnal felajanlottak, hogy lehet. Az ebayen 70 euro korul megy darabja, de az en esetemben talan 100-140 euro volt a felar a szenzor nelkuli kerekekhez kepest, tehat kertem bele.
Szoval a 700 euro total hulyeseg, es az is, hogy kotelezo -- viszont ha eleve draga a kerek/gumi, akkor kvazi 'mindegy', hogy belerakod-e.
-
-
-v-
addikt
1. Már majdnem azt hittem, de jó hogy szólsz akkor
2. Jó de egy rugó nem törik el minden nap bakkerAzzal persze hogy nem indulsz el, de azért ne dramatizáljuk már túl, hogy egy 7-es bmw-t folyton trélerrel kell elvinni ...
3. Ah, látom nem jött át a különbség az abszolut meg relatív közt a különbség, mindegy hagyjuk. -
hobizoli
nagyúr
pont az a lenyege, hogy a sulypont is vmivel lejjebb kerul ugyan, de a progressziv rugokarakterisztika miatt nem lesz beton, csak beterhelve, es nem razza ki a fogadbol a tomest, siman lehet vele menni
ezert is nem FK-t meg TA-t irtam, hanem "rendes" gyartost
amugy nem baj ha fogja az utat, mert egy "javorszarvasteszt"-nel pl nem borul fel az auto ugy, mint egy regebbi hajohintazos, sokkal nagyobb a forgalom az utakon, mint 20+ eve
a stabilizatorok is sokat szamitanak amugy, de nem az a hurkapacikaban vegzodo fajta, ami a lengescsillapitok mogott szokott fuggolegesen allni, mert az egy sapka fos
-
-
-v-
addikt
1. én azt hittem ott kolbászból van.
2. pisztolyt fognak a fejéhez, hogy kint szervizeltesse? Úgy látom elég sokat jár haza
3. Nekem a Leonon most csereltek 2 rugot es 2 stabipalcat.
Na nézzük, itthon a focuson 20k lenne a két stabpálca csere, egy rugótörés meg 33k volt DeFranconak, összesen akkor 86e lenne két rugó két stabpálca. Most szar az euró, de még 315-el számolva is csak 126e ft a 400 euró. Az csak 1.46x-osa az itthoni árnak, cserébe kint 2-3x-osát keresném a mostani fizumnak. Akkor arányaiban hol is olcsóbb? -
feka007
veterán
Igazából azt se nagyon tudom, hogy mit takar a TSI. A simával nincsenek problémák (pl. a 2. amit linkeltem)? Japán kocsikkal az a baj, hogy ufó kinézet.
Astra J-be is az nem tetszik nekem. De a Focus az pl. nekem is bejön, egy ilyen akkor jobb vétel? Szervizelési költségek hogyan viszonyulnak a Fordnál/japó kocsiknál a VW-hez?
-
-
TaaT
nagyúr
"A Passat a Superb-bel van azonos padlólemezen."
Typhoon47:
Fogalmazzunk úgy hogy a superb van nyújtott passat padlólemezen. Ebből kifolyólag a 2t nem szokták egymáshoz hasonlítani ha a helykínálatról van szó.
Tiger.huhhhh: "akkor mi épül mire?"
Golf padlólemez = Jetta, Octavia, A3, Leon, TT
-
#10726912
törölt tag
kornelka: Pedig elvileg nem kéne..10 évesen? De sok mindent az előző tulajok határoznak meg.
footy: Most tényleg nem mentegetőzésképpen írom, de ez villant be nekem is, hogy ha a SUPERB nagyobb mint az Octavia, és az Octavia a Passattal egyméretű, akkor mi épül mire? Sosenem fogom ezeket az adatokat megjegyezni:S
De aztán csak leírtam. Kösz a felvilágosítást
8th: Legalább sejtjük, hogy néz ki a fórumlakó nyakkendősen
TaaT: Le fog egyszer jári a szerk időmKösz neked is az infót
-
hobizoli
nagyúr
nemhiszem, mert azok valtok amiket, 1-sbe nem tudod siman visszatenni, azt amugy barmelyik masik eloremeneti fokozatba berakod gurulva, csak 1-sbe nem (meg R-be) sot, a 2-3-4-5-hoz akar meg kupplungolni sem fontos
vagy 1-sbe is akkor, ha elotte kicsit behuzod 2-sbe a kart, nem teljesen a fokozatba, csak felé, akkor athuzva 1-sbe mar beveszi nemelyik gurulva is az 1-stamugy lehet van ott szinkrongyuru, csak nem er semmit, kb mintha ott sem lenne = nem_szinkronizalt
na meg akarhogy nezzuk nagyjabol barmelyik autot fel lehetne valtani 1-sbol kihuzatva 5-be, mert megy annyit 1-sben kiforgatva, amit alacsony fordulaton 5-ben is tud, es 1-bol 5-be felrakod akar kupplung nelkul is, de 5-bol 1-be nem tudod
egyebkent felreertes ne essek a szinkrongyuruket persze nem azert talaltak ki, hogy kupplung nelkul is lehessen valtani -
neduddki
nagyúr
HI!
regn valoban aszinkron volt az 1 es mert az anyagmoniseg v. nm alat rendelkezesre v. tul draga volt,
ugye a szinkronizacionak van idoszukseglete, mert surlodasalajan mukodik, egyik fejleszto cimbormke terveztek egy spec valtot aminke az elso futtaaskor az 1es szikron idoszuksegeltes ~18sec volt, ezt faradtak le ~1.5sec-re amit elkeszites utan is tdta, mindeki oda volt azert avaltoert, de soha nem jelen meg
teherautokbensokkal tovabbig fel lehjeetett fedezni az 1es aszinkront, pl az avia meg a 80as evek vegenis ugy jott kiudv
neduddki
mod: over: bof
-
w333
félisten
Ha Lexus akkor már IS250, hihetetlen hogy milyen jó ez az autó, városban 9.4l volt a fogyasztása, ahol csak lehetett full padlógáz és automata váltó + kormányváltó (pillangóváltó) nagyon kényelmes, németből hozták és nálunk volt kb. 3 hónapig míg eladták (mi vigyáztunk rá ... vagyis használtuk
)
(#74918) kornelka
Véleményem szerint inkább egy +400cm³ szívóbenzin ami kb. ugyan annyit fogyaszt, viszont sokkal megbízhatóbb
-
Zewa
senior tag
PuttonyII-t terelgetek nap mint nap. Ülése remek, főleg egy Fóbiához képest de összeillesztési és felhasznált anyagok minőségét tekintve a fóbia jobb.
Mazzag nincs 9kilóé' dízel, Jazzből pedig nincs dezső.Városban kevésbé jön ki?! 320d-vel eljárok 6literből városban, egy hasonló 140ló körüli benzinessel minimum 9.. Egészségre valóban nem a legjobb de ennyi erőből senki ne járjon dezsővel.
-
Zewa
senior tag
Fabia olcsó belül?
Én elég sokat mentem egy HiábaTolodParaszt Fóbiával és szerintem teljesen korrekt, adott szegmensben jónak mondható belsővel van megáldva. Nem nyiszorog, egyszerűen autószerű. Más kérdés hogy unalmas és az üléséből mocskos mód hiányzott a deréktámasz. Egy Cliohoz vagy egy Puntohoz képest erőteljes a kontraszt de szerintem az Ibizánál is kicsit.
Köszönöm mindenkinek a tippeket, ha esetleg van még valami ne tartsátok magatokban!
Városba miért nem való a dízel? Nem melegszik be vagy csak zöld vagy? Ez legfőképpen ingázásra (napi bő 50km) 90-es tempoval illetve tenni-venni városon belül lenne használva. Halál nyugodt driver mellé felesleges egy nagyobb, erősebb járgány.
-
w333
félisten
Köszi, majd az lesz ...
(#74551) joamilestoné
+1 ugyan az-az évjárat / km, akkor már inkább a Leon
Nem azt mondom hogy nagy autó kell, csak azt ha elmegyünk pl. egy hosszabb útra akkor legyen már csomagtartó, (406 és 520i) után a Swift szerintem már kicsi lenne, és fogyasztásban is minimális kb. 1-2 l különbség van
-
TaaT
nagyúr
"az 1.6 16V nem tul jol sikerult konstrukcio."
ha csak a motor megbízhatóságát nézzük akkor pont ellenkezőleg. persze EGR problémáról én is hallottam már de nem jellemző.
"A fogysztasa viszont tutira nem lesz 10 alatt varosban."
Vidéki városban, korán elváltva simán lehet 10 alatt
-
DeFranco
nagyúr
francokat, (tudtommal) nincs szinkronizálva a hátramenet, mint ahogy az a legtöbb autónál szintén nincs, és ezért adott esetben előfordul, hogy duplán kell kuplungolni
ez teljesen normális ügymenet szerintem.
de ha egy stifttel vagy egy gasztrával állítjuk szembe, akkor végül is akár perdöntő is lehet
@w333: hát, nekem nem kerreg, de nem vitatkozok, mert nem akarom meganizálni a fókát, szerintem jó autó, ez a jelenség tudtommal normális és elég általános, már amennyiben valaki nem ésszel kapcsol hátramenetet
de nem kötelező velem egyetérteni, tiszteletben tartom, hogy neked nem felel meg, van még elég autó a piacon
-
w333
félisten
Swift jobban tetszik / ismerősnek városban 6-7 l eszik
Leon ...ilyeneket néztem Link
Golf V ettől félek én is hogy lepusztult és nagyon sok a km.
(#74392) DeFranco
Volt munkahelyem miatt több ezer autóban ültem és vezettem, 100 focus -ból 99 hátramenet kapcsoláskor kerreg egy kicsit ( Ford betegség)
Fényezésről meg inkább már nem mondok semmit, első és hátsó műanyag lökhárítóról úgy kopik a festék, mintha egy fólia lenne rávasalva
-
w333
félisten
Nem is annyira a fogyasztással lenne a gond mert ha kb. átlag 7-8l között fogyaszt az már teljesen jó, az 520i után ami 12l evett
Ha a szívemre hallgatnék akkor a Swift lenne, olcsó fenntartási költség / megbízhatóság, feleség és 9 éves gyerekkel lehet már kicsi lenne ?
Ha az ízlésemre akkor a Leon 1.6 lenne a legjobb, ismerősömnek volt megbízható és szép autó, népítélet elég rossz dolgokat olvastam róla
Ha pedig a kis fogyasztásra mennék rá akkor a Golf V nagyon tetszik az 1.9 TDi de nagyon félek a szerviztől / kettős tömegű lendkerék
-
w333
félisten
Bocsi de lehet hogy sokat is mondtam azzal az 50-100KM -el, a lényeg a munkahelyig kb. oda vissza 30km és bevásárlóközpont még + 10km oda vissza, na meg kitudja hová megyek még, ezért is írtam a max. 50 -100 közötti km -t
Lesz olyan nap is hogy max. 30km, de olyan is hogy nagyon max. 60km
-
Qru
MODERÁTOR
Egyszerűen nincs rá kereslet itthon. Aki már 6 gurigát szán autóra az nem fog egy Seat-ba beleülni... Meg ez családosoknak van 1-2 gyerekkel, nézz meg egy átlag magyar családot, hol van 6 millás kocsira pénzünk?
Itthon csak az olcsó és a drága kocsik mennek. Lásd pl, hogy a BMW újabb eladási rekordott döntött itthon (+22% '12-höz képest),a másik nagy nyertes a Skoda...
-
Qru
MODERÁTOR
Ezért hordom/hordjuk haver sufnijába, ott látom/tudom mit raknak bele. Örök példám mikor a márkaszervízbe leakartak szerelni, beakartak kísérni az ügyféltérbe, mondom jó nekem itt a tragacs mellett. Mikor a szerelő közelített a Castrolos flakonnal rögtön mondtam, hogy ugye nem ezt a ... akarod beleönteni?! Erre, de, mindegyikbe ezt rakjuk. Mondom jó, akkor ebbe meg nem, tessék szépen a gyárilag előírtat beletenni.
Am jogos, vezettem 3 hengeres 1,0 Corsat, ahhoz képest a 1,1 8V rakéta volt.
-
szőröscica
addikt
Más fogalmaink lehetnek a meglepően nyomatékosról, mert nekem volt balszerencsém ilyen 1.2 8V mk2-höz, és kevés annál döglöttebb, lomhább autóban ültem. Egyedül a 750 ezer km-t futott, két tonnával pakolt Transitot tudnám emlegetni, mint lassabbat. Meg a 2T Trabantot, de annak legalább feelingje volt.
-
-
Qru
MODERÁTOR
Kényelmes persze, főleg itt a nagy faluban.
Csak akkor van ez a lag amikor lepadlózod és elgondolkodik hogy most akkor vissza váltson (1 sec) és mennyit (még 1 sec), amúgy regál azonnal ha nem padlózod le. Szóval jó, de magamnak nem vennék ótómatát, annyira azért nem kedveltem meg.
-
TaaT
nagyúr
"Nem lenne egyszerubb a gyartonak normalisra megcsinalni?"
Hogy a fenébe ne lenne egyszerűbb.
Amúgy úgy hallottam hogy bizonyos ECU-kban ezt lehet állítani, de valszeg a fapados kis benzinesekben nincs meg ez a szoftveres fícsör, ezért vannak a hardveres megoldások.
Azt várom hogy lemenjen ezeknek a cuccoknak az áruk [link] 40.000+ft-ot azért nem adnék ki érte...
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem 2007 januári 1,2-es van/volt, azon már tárcsa van hátul is, nagyon kis harapós féke van. A mostani kocsimé nyúlósabb. Az is jól fog csak taposni kell, illetve a dualrange-es ez is amit már a SuperB-ben is gyűlöltem anno de már kezdem megszokni.
A váltója nagyon jó, a (számomra) új verdámban kicsit akadósabb, jó érzés néha visszaülni a kis Jazz-be. Punto mk1 van még a családban, azzal is elégedett vagyok. Mk2-vel nem volt dolgom de arról is hallottam jókat.
Accord: én csak városban próbáltam, kanyar vadászat nem volt de az a 156 ló viszont ott van tutira, mert megy.
mod:
Közérdekű:
-
Qru
MODERÁTOR
Az már tárcsafékes hátul is?
Accord: Mentem haveréval (2002-es) többször is, jó verda, megbízható és tartós, a beltere elég puritán de van akinek ez jön be. Nem véletlenül tartja jól az árát, de amikor ezt a 2002-es modelt akarta eladni 3 gurigáért...
Avensis: 2.0 D4-D volt egy havernak, a kettőstömegű + kuplung cserén kívül nem volt semmi gond vele, nem evett sokat. Most egy mk1-es Insignia 2.0 cdti-vel nyomja és sopánkodik, hogy jóval többet eszik mint az Avensise evett.
Mazda6: Picit szűkebb mint az Accord nem megy annyira de nagyon jó autó, én lehet inkább azt venném mind egy Accordot.
Passat: 2.0 CRTDI B6-al van tapasztalatom, azt kell mondjam a beletere elsőrangú. A csomatérajtóval volt gond, meg az egyik xenon izzó megmakkant. Kb ennyi az össz hibalista 127k km után.
-
ABE
őstag
Nálam a tapasztalat:
- Castrol TDA: fogyasztás nem változott, alacsonyabb fordulaton remegésmentesebben jár a motor, elbírja a magasabb fokozatot. Mínuszban is pöccre indul izzítás nélkül (tény, hogy nagyon hidegek még nem voltak ezen a télen). Ezt folyamatosan használom.
- Nitro Diesel: fogyasztás nem változott, nagyon picit erősebb lett az autó, viszont egyértelműen halkabb és szebb járású lett a motor. Plusz 10%-ot viszont szerintem nem ér meg állandó használatra.
-
Napi szinten követem a topikot a háttérből sunyoggósan és azt szeretném kérdezni , hogy Toyotánál a 2.0 D-4D vagy a 2.2 Dcat a jobb . Sokan inkább a 2.0 -ra esküsznek ? Kocsit még mindíg nem vettem nehezen szánom rá magam és az "igazit" még nem találtam meg . Még mindíg a Volvo S60 ( Runner kolega +1 tudom ) aMadzag6és a Toyoota között vacilálok . Jelenleg is Toyota van csak Corolla 1.6 benzin , de már lassan 10 éves lesz és jó lenne nagyobra cserélni ( bár az is lehet megtartom magamnak szaladgálós kocsinak ) főleg az asszony jár vele ingázik napi 60Km-t.
-
Pukkancs
aktív tag
Mazdák és Avensisek közül párat láttam elvétve kereskedésekben gyakran benzinest, ami nekünk nem jó viszont Passatokból 10 is volt egy helyen mind Németországból, szóval van választék rendesen, Mazda nekem is tetszik, de családnak inkább a Passat jön be és kevés a kombi 6-os, viszont abban az árban, amiben mi szeretnénk, csak ugyanannyi kilóméteres Toyoták vagy Mazdák vannak, így esik inkább a Passatra a választás, én néztem még Mondeokat is meg Accordokat de azok jobban tartják az árukat, főleg a Honda.
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Eredeti játékok OFF topik
- Lexus, Toyota topik
- Goddess of Victory:Nikke
- EAFC 25
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook X360 830 G8 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Új Asus F16 TUF WQXGA 165Hz G-Sync i7-14650HX 16mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 5050 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest