Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fényképeken az újra lilába boruló Xperia 1 VII
- Korábban érkezhetnek az új hajlítható Samsungok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
szekera
csendes tag
válasz
bitpork #197887 üzenetére
az ország másik sarka : Győr
MC Pite:
54 éves orvosnőnek lesz, nem saját részre, ezért is aggályos a Tucson mérete (is)
kifejezetten új és benzines autót akar, a hybridektől tart, óvatos
kényelmes és nagyobb kirándulásokra családilag is alkalmas autót akar
több SUV típust egyszerűen elutasított a formája, kinézete alapján (ez a döntés érzelmi oldala) -
MC Pite
veterán
válasz
iceQ! #197891 üzenetére
Ha tisztában vagy a kasznizási(és futómű bekötési pontok, illetve lengőkarok - több ismerősnek ette meg a rozsda a gyárit ilyen mazdán) költségekkel (figyelembe véve a felszereltséget is, mert elől is 100 körül van/oldal), és hogy figyelni kell folyamatosan, kettőstömegű (400-450k amiket elsőre láttam), részecskeszűrő (170-280), lámpafelújítás (vetítőlencséé), gumizási tételekkel (és van egy kis tartalék a befecskendezésre) és ezek megfelelnek, akkor jó lehet.
-
MC Pite
veterán
válasz
szekera #197886 üzenetére
A 150 lovas 1.5 tsi a túl erős? (10-11 között van a nagyja, az igaz, de ha nem sietős, bemutató, vagy kamubemutatóautók beleférnek, 4év/200e km garisak)[link]
Ok, ha valamiért(miért ha publikus?) kizártátok a hibrideket... Minimum másfélszer, de könnyen feleannyit eszik város+lakotton kívül a Niro mind a Tucson. [link]IceQ!: Ott a kaszni rohad le a motorról...
-
iceQ!
addikt
válasz
molnarpeter #197884 üzenetére
Amit még kinéztem az a Mazda 6 kombi. 2007-től. ebből melyik motor ami nem rohad le páz ezer km használat után?
-
-
-
szekera
csendes tag
válasz
vzsryl #197871 üzenetére
Köszönöm a véleményeket, észrevételeket!
yodamester10 + molnarpeter:
egyelőre nem akarunk elektromos meghajtást részben v. egészben sem + a design és ár
vzsryl + bitpork + cappa72 + bandus:
igen, egyetértek => nagyjából ugyanazon árért kaphatok tágasabb (nagyobb), modernebb autót +2 év garancia mellett (a Mazdánál csak 3 év)
183 cm magas vagyok, először beültem előre, majd mögöttem is megnéztem a teret, az első üléstől még 15-20 cm és kvázi fotel, olyan érzés mintha kifelé nyílna az utastér (a hátsó ülések még tovább is dönthetők, ami egy hosszabb úton jó jöhet)
a csomagtartó is óriási, belefér minden és még előkészített tetőléc is
ami kicsit aggaszt az a mérete: biztos hozzá lehet majd szokni, de elsőre megdöbbentő szembenézni vele v. megállni mellette, hatalmas és belül nagyon tágas -
molnarpeter
nagyúr
válasz
iceQ! #197879 üzenetére
Szerintem ami itt lóghat a levegőben:
-PD elem para (beszállító függő, Bosch lenne a jó)
-talán hengerfej para is volt korai évjáratokban (cikkszám vége árulkodó)
-olajpumpa-/balansztengely para
-DPF para (nyugati piacokon már euro 4 is kapott némelyik, PR kódok elárulják).
6-os váltó érzékenyebb az 5-ösnél, rozsda gócpontoknak érdemes lehet még utánajárni.
Összességében 1.9 PD inkább, annak adsz egy szett csapágyat, és öröm-boldogság -
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Erről mi a véleményetek? Ismerős által venném még (nem barát). Kinek mi a tapasztalata ezzel a típusú motorral? Megbízható?
-
Dare2Live
félisten
meg ebben a közepes SUV kategóriában aztán végtelen a kínálat. Érdemes a többit is megnézni.
-
MC Pite
veterán
válasz
szekera #197869 üzenetére
Niro nem játszik? CX30 méret, Adac mérései szerint lakotton kívül fél, városban 2 literrel fogyaszt a CX30 (2.0) alatt. X-Ceed, Formentor és C4 mellé ezt venném fel a kompakt crossoverek közé, Tucson jó tágas, amit csak akkor választanék, ha kellene ennyi hely/hasmagasság. Ebben nem ültem, és elvileg nem lett rossz (sőt!), de a legtöbb -átlag emberek és sajtó által- SUVnak hívott dolog sokkal több kompromisszumot igényel mint a crossoverek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
yodamester10 #197870 üzenetére
+1, ennyiért inkább Kia Niro PHEV vagy Mitsubishi Outlander PHEV is van, maximum pár ezer km-rel.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szekera #197869 üzenetére
Nem hiszem, hogy itt a topikban bárki is ismerné behatóbban ezt a két típust, de van néhány észrevételem/érvem a Tuscon mellett:
-amit te is említettél, nagyobb (sokkal), főleg belül
-az 1.6 turbó sokkal dinamikusabb alacsony fordulaton a szívó 2.0-nál (a hegyeken is kényelmesebben felmászik)
-egy fokkal modernebb az egész konstrukció
-az infotainment rendszere az egyik legjobb a piacon
-nincs korrózió veszély, mint a Mazdáknál
-uncsi már kicsit ez a kodo Mazda, sokkal extravagánsabb a tücsök
-5 év km korlátozás nélküli gari -
szekera
csendes tag
Sziasztok!
Új, benzines autó vásárlása, keret kb. 9-10 mFt (önrész+hitel), naponta kb. 30-50 km, évente 2-3 nagyobb kirándulás a hegyekbe.
2 jelölt: Mazda CX-30 , ill. Hyundai Tucson 1.6 Prime 2021-es modell.
CX-30 kisebb, de kompaktabbnak tűnik, a Tucson óriási, de pazarul néz ki.Mire figyeljek v. mit vegyek figyelembe?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
w.miki #197864 üzenetére
A Thalia az egy puttonyos Clio, kb. akkora, mint egy F Astra, csak keskenyebb.
Egyébként a felsoroltak közül bármit megvehetsz, csak lehetőség szerint ne legyen porrá rohadva, és friss műszakival rendelkezzen. Egy ilyen korú/árkategóriájú autónál a friss műszaki ér annyit, mint amennyiért az autót veszed.
Egyedül a Suzukiról beszélnélek le, mert egyrészt még városon belüli koccanásnál is életveszélyes a kasztnija, főleg ha egy mai 2 tonnás SUV-val találkozik, másrészt annyira hangos és kényelmetlen, hogy az már-már elviselhetetlen. Pl. egy rozoga F Astra is sokkal autószerűbb. -
w.miki
veterán
válasz
BigBlackDog #197861 üzenetére
5 ajtósok jobban tetszenek a Thalia picit nagy.
De mindegyik ajánlott érdekel, ami ennyi pénzért van, szóval ha még eszetekbe jut valami, ránézek.
Azt honnan tudom, hogy egy benzines szívó, vagy nem az? -
-
sharp4
őstag
válasz
BigBlackDog #197861 üzenetére
Punto is ugyanúgy rohad. Tapasztalat. Ebben a korban már bármelyikkel lehet ilyen probléma.
-
w.miki
veterán
Hali!
Válságautót keresek, munkába járáshoz. 10 km távolság lenne vele naponta járva. Ehhez még a kerékpár is elég lenne, de vannak kisebb dombok/völgyek, illetve néha szélsőséges időjárási körülmények, ebben az esetben már jobb egy gépjármű.
Minél olcsóbban szeretném, remélem 300.000 Ft környékén (+/- 100e) már lehet megbízható, kis fogyasztású autót kapni.
Amiket néztem, a 2000-es évek környékéről valók, 200000+ kilométerrel: Fiat Stilo/Punto, Ford Focus/Fiesta, Francia autók Clio/Megane, Opel Corsa/Astra, Skoda Fabia, Seat Cordoba/Leon/Ibiza, VW Golf?
Swift 1.0 is megfelelő lenne, vagy más, régebbi japán csoda Corolla/Civic/Colt, de úgy tudom, ezeknek elég vékony a lemezük, hamar elkezdenek rozsdásodni, és szétrohadnak az ember alatt. Karbantartottat, alvázvédettet az igazi csoda kifogni.
Mit tanácsoltok? Milyen autókat nézzek, és milyen motorral? -
MC Pite
veterán
válasz
cappa72 #197856 üzenetére
Nekem a Picassoé/Megané(nem tudom hogy csak huzatban tér el az alaptól, vagy tömésben is, szemre csak a huzatot látni) is 5-700km-ekre jó (volt), a C8-é 1000km felett is tök jó (meg az mk1 C3ból a jobbik ülés is, bár comb terén nem támasztott sokat, de a hátat remekül, plusz normális kartámaszos volt).
Rapid&Toledo/Octavia/C4 mk1 sem zavart 1000+ km-eknél sem, C4P II alap ülése nagyon bejött.
Focusok és Turneo Connect Esztergomon belül is sanyargatták a hátam. Vitara S-Cross 1-2 óráig jó, utána már nem annyira. -
Pont ez miatt kell mindenképp kipróbálni az üléseket
. Mindenkinek egyed preferencia, mi a kényelmes.
(én a VW alap-ülésektől kapok derékfájást; még az alap, de már deréktámaszos is katasztrófa nekem - Golf Variantban próbáltam, 60 km után kész voltam tőle...)
Fú, a régi Galaxy, meg S-Max. Nem extra golyómaszírozós ülésekkel, csak olyan sima mezei ülésekkel (ott ugye alap a deréktámasz) is nyugodtan vezettem 250+ km-t megállás nélkül, és nem kihajtogatva szálltam ki. -
prsq
aktív tag
"Tegnap vezettem 300km-t egy Kia Picanto-ban, elsőre az ülések nem tűntek rossznak, de 300km után már fájt a derekam és ha valamit, azt biztos nem sok menésre tervezték."
Nekem a Jazzben 100 km után már fáj a hátam, a Vengában kell 150 km, hogy elkezdjem érezni a sajgást, szóval 300km egy Picanto-ban, ami egy városi mini, az marha jó ám, becsüld meg.
-
MC Pite
veterán
Nálunk is volt nagy egyterű is a családban (meg sok ismerősömnek is van), meg kompaktok is. 3 gyereküléshez inkább céloznám ezt (főleg tíz év körüli autóknál), mert az összes nagy egyterű egy más kategória. Megbízhatóságban, fenntartási költségben, vezethetőségben is. (1300-1500 kg körül vannak a benzines kompakt egyterűek, 1600-1800 a nagyok, főleg ha tolóajtóst nézünk). Van akinek bejön, valakinek nem(hogy még a sofőrülésbe is fel kell rakni az embernek a seggét), ki kell próbálni, utána kell járni.
3 egyforma üléssel, amik egymáshoz képest tologathatóak, normálisan be lehet rakni 3 gyerekülést/felnőttet, és ilyenkor lassan a pótüléseknek is lehet haszna. Kombiknál befelé dőlnek a helyek a szélén, és a középsőt sem lehet eltolni előre vagy hátra a többihez képest. Sőt, sokszor rövid az öv is középen, pl hordozót nem tudtuk oda bekötni.
A városon belüli munkábajárás és gyerekek rövidtávon szállítása erőforrás szempontjából problémásabb. Vagy kettőstömegű cserére, EGR köri és renegerálódási problémákra, vagy diózásra/vezérléscserére, vagy egyéb nyalánkságra kell számítani.
Ha ezektől nagyon fázunk, Scenic3 (hatos kézivel) szívó 1.6 bírja talán legjobban, vezérlés+okoskerék cserével C4P és 5008 (akár Zafira) 1.6osai, vagy a (főként az 5/7 külön üléses) dobozos személyszállítókból akadnak gyengébb (90 ló környéki) dízelek, amik jobban bírják az ilyen használatot. A Touran az 1.6 MPI-vel...pf, inkább tökönszúrnám magam, az FSI meg elég rikta (és mint egyterű... van akiknek megfelel).
-
3 gyerekülés normálisan csak egyterűbe fog beférni. (tapasztalat)
Ahogy írták, Galaxy, S-Max, Alhambra, Sharan.
Ebből a szempontból a Touran és a C-Max nem a legjobb választás, ott a középső ülések keskenyebbek. "Szódával elmegy", szóval még mindig jobbak, mint a kombik.
Francia egyterűekről nincs tapasztalatom.
Ahogy #197833KoVee84 írta, javasolta a motorok esetén, 1.9pdtdi, vagy 2.0 crdi (VW vonalon), Peugeot/Ford esetén a 2.0dízel (hdi/tdci, ugyanaz a pug dízel).
Sok sikert a válsztáshoz, nem egyszerű (3x jártam végig ezt az utat, mindig egyterű lett a vége... immáron 12 éve egyterűzök)Először Galaxy-m volt (ami VW Alhambra, Sharan időkből való 1.9pdtdi, 116LE), minden is elfért benne
Aztán anyóka miatt a második egyterű már a kicsit csinosabb S-Max lett, és most a harmadik egyterűm szintén S-Max, ami már a spórolósabb verzió. -
_NCT
addikt
válasz
bugsyonic #197849 üzenetére
Sok sikert, néha én is elgondolkodom az Auris/Corolla kombi kombón, de az árukhoz képest nagyobb teljesítményt szeretnék.
Dare2Live: köszi szépen a részletes leírást! Amit kinéztem Kia-t, abban 180k km van, de képekről nagyon egyben van. Viszont írták, hogy hangosabb autópályán a konkurenciánál és picivel kényelmetlenebb is, de ez nagyon relatív. Tegnap vezettem 300km-t egy Kia Picanto-ban, elsőre az ülések nem tűntek rossznak, de 300km után már fájt a derekam és ha valamit, azt biztos nem sok menésre tervezték.BTW valaki ismer olyan autóbérlős helyet, ahol nem kell rögtön 200-300k kaucióval beszállni, ha csak fél napra, vagy pár órára szeretnék autót bérelni? Ezen a fronton a car sharing elég erős, de azon kívül van normális konkurencia?
-
Shreky
tag
válasz
Tothgera30 #197844 üzenetére
Fater 2006-os Németben összerakott Astrájában is spóroltak a kábelekkel, de ez szerintem attól függ, hogy milyen felszereltséggel kérted. Ő nem kért bele semmit gyárilag, hanem a szalon rakott bele egy huszasért egy Kenwood CD játékost. Gyanús is volt hogy miért 65 ropi egy gyári kazettás magnó, és miért 120 a gyári CD, de utólag rájöttem azért, mert ha semmit nem kérsz bele, csak két közép mély hangszórót kapsz előre, és annyi. Ha egy nyomorult magnót kérsz már bele, csak akkor rakják bele előre a magas sugárzókat is, illetve akkor kapod az extra kábelt az ajtóba, amiben be vannak kötve a hátsó hangszórók, és akkor kapod meg hátra is a közép mély, és magas hangszórókat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC, 168e km, fapad, Alkuképes
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Így lehet neked Teljes Magyar Logitech Craft Billentyűzet
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 14 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest