- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Aktív témák
-
D@ni88
addikt
válasz
Oliverda #16473 üzenetére
Na akkor vegyük máshogy. Valaki sikkaszt kap 10évet, valaki embert öl, kap 3-5 évet.
Az emberi élet megfizethetetlen, mégis azt büntetik kevésbé, a sikkasztást, ami "pótolható" azt keményebben büntetik. Hol itt az igazság? De szted ez is rendben van...Ott is le van írva hogy erre ennyit arra annyit, és nincs arányban a büntetés a súlyossággal.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Oliverda #16469 üzenetére
Már megint vakon szorongatod a szabálykönyvet... Nem Stop-n-go, nem kizárás, pozíció átengedés!
Ami történt, azért történt így, mert a szabályzat nem megfelelő. Ne akard már a megoldásomra a jelenlegi -nem megfelelő- szabályzatot ráerőszakolni, mert nem fog menni.
Erre formált szabályok szvsz nem léteznek egyik sportban sem.
Mikor a legtöbb sport szabálykönyve született, még volt egy FairPlay nevű valami, amit mára a sikerorientált maximalizmus alá temettek...
A kiszabható büntetések tárháza is limitált ilyen esetekben.
Hát bővítsék azt is...
Nem igaz, hogy nem lehet egy szabályzatot kiskapuk nélkül, egyértelműen megfogalmazni. Ott a 10 parancsolat. Egyszerü, egyértelmű, és nincs rajta kiskapu.
A tegnapi foci-VB-s esetre pedig tökéletes megoldás lenne, ha a tenisz mintájára bevezetnék a Challange-et.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #16469 üzenetére
Látszik, hogy nem nézed a futamokat úgy ahogy kellene. Buemi-t csak azért sikerült Sutilnak megelőzni, mert előtti Buemi óriásit hibázott. Az volt az egyetlen hibája a futamon.
Az elején pedig Hamilton lassabb is volt, mint Alonso. Boxok előtt rászóltak Lonzira, hogy kacsolj rá, zárkózz fel Hamiltonra. Hát, elég gyorsan meg is tette, az SC bejövetelekor már 1s -en belül volt hozzá képest.Ne csak nézd a futamokat, figyelj is oda a történésekre.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #16455 üzenetére
Akkor stop@go-t kaptak az SC előzéséért, most áthajtásost. És Schumi bukott volna helyezést, csak kihasználták a szabályok adta lehetőséget, és az utolsó körben hozták be a boxba.
Egyébként Schumi idén Monacoban olyanért kapott nagyon súlyos büntetést, ami le se volt írva rendesen a szabálykönyvben. Ahhoz képest Hamilton esete tök egyértelmű, szabálytalan volt. És itt már régen nem Hamilton-t rovom, hanem a sportbírókat.... Egész évben ez megy, neki mindent szabad. Az elvakultakon kívül(mint Te és pár társad, csak hogy nehogy egy röpke szófordulattal félre értesd ki az elvakult ) mindenki látja, mi folyik itt.Qorthral: Ezt magyarázom, itt a 107%-os szabály se segített volna, én nem is fog a jövőben sem segíteni. Most annyi probléma van, hogy 3 ilyen irtó lassú csapat vangyon a pályán, az 6db autót jelent. Tehát van 18 náluknál sokkal gyorsabb versenygép a pályán. Sokkal sűrűbb most a mezőny, az eleje is nagyon egyben van, és a vége is azzal a 6db autóval. Ha lekörözés van, rosszabb esetben két, egymással a 21-22. helyért csatázó autót kell megelőznie az élbolynak, ahol valszeg nem csak egy, hanem egymás után több autó érkezik meg óriási tempoban. Lásd most is Valencia. Kék zászló, de ők tovább csatáztak, majd kiütötték egymást Button és Kobayashi előtt asszem közvetlen.
Ezzel van a probléma, veszélyes. És ez nem egyszeri eset volt sajnos. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Oliverda #16455 üzenetére
Itt most te tévedsz.
A büntetésnek konzisztensnek kell lennie, és függetlennek attól, miként befolyásolja a versenyző pozícióját.
A büntetés mértékét nem úgy kell meghatározni, hogy még épenhogy ne befolyásolja a pilóta pozícióját, hanem hogy elvegye a szabálytalansággal szerzett előnyt.
Én nem adtam volna neki áthajtásost, simán elvettem volna tőle annyi pozíciót, amennyit szerzett (Engedje el menet közben akik mögötte vannak.) és a többi csalónak dettó.
Aztán ha tudja, megelőzi őket. Ennyi.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #16451 üzenetére
Nem akarok vitát kiváltani, de már nem tiszta, hogy is volt ez.
Először áthaladt a célvonalon és utána töltötte a büntetését? Akkor utólag adódott hozzá az idejéhez?
Vagy letöltötte a boxban, előregurult x métert és akkor haladt át a vonalon?Tényleg nem flamet, akarok, csak a fenti 2 lehetőség közül az egyik megjelölését kérném
(#16456) Qorthral: Én részben pont ezért mondom, hogy arányos tesztlehetőség bevezetése kellene, úgy az új pilóta és az új csapat is erősödhetne.
Ez tudná szvsz. kiegyenlíteni a nagy profi, dúsgazdag, tapasztalt pilótákkal rendelkező csapatok és a kezdő, szegényesebb, esetenként még újonc pilótákkal is rendelkező csapatok között az esélyeket és adna teret a fejlődéshez. -
sh4d0w
félisten
válasz
Oliverda #16351 üzenetére
Teljesen igazad van, a büntinek jóval súlyosabbnak kéne lennie, hogy egy életre elvegye a deviáns viselkedést mutató kedvét a szabálytalanságoktól. Idén már kapott figyelmeztetést, megrovást, meg egy ejnye-bejnyét. Vicc. Egyébként részletezhetnéd, milyen pilótára is gondoltál...
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #16451 üzenetére
Jah, és akkor egyébként Schumi milyen büntit is kapott?
Jah, hogy stop&go -t. Ha itt Hamilton ilyen mértékű büntit kap, akkor hova is jön vissza?
Jah, bőven Massa mögé. Akkor miről beszélünk?! NE hozd már fel ezeket a régi dolgokat, az a vérlázító, hogy elintézték egy áthajtásos büntivel az egészet....
-
decibel
aktív tag
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #16426 üzenetére
A legszebb az egészben az, hogy nem a szabályokat szidják, ahogy Sumi és Brawn/és megjegyzem jogosan/ - mert ugye amiatt került elébük a fél mezöny - hanem Lajoskát, mert nem állt be velük együtt cumizni a nyelest... A legfájdalmasabb meg az egészben az, hogy Lonzi feltételezi, hogy Lajoska egy hellyel elötte végzett volna - no kötve hiszem, hogy a fekete bárányunk kibirta volna Buemi mögött. Ahogy Lonzit se azért hozták a scueriába, hogy egy ilyen felfordulás után csak sirjon, hanem hogy verekedje át magát a sürüjében...
Különben meg tényleg kár volt Lajosnak elbaltázni a SC szitut, a bünti nélkül méglett volna esélyünk látni, ahogy pitbulként elkapja a kölök fenekét... az jobb lett volna, mint a ballhézás megint...
-
Dale
aktív tag
válasz
Oliverda #16400 üzenetére
Nem tudtam hogy van streamjük, bár hogy ez mennyire menne külföldre... Az indavideónak is minimális a külföldje, szinte csak a belföldi hálózaton használható. Pár órát meg kibírok, legalább délután nézhetem ahogy megszoktam.
Amúgy az RTL Klub adása ilyen körülmények között tényleg remek, aki nem hiszi az 10 percenként kapcsoljon át 5 percre a Hálózat TV-re verseny alatt.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #16390 üzenetére
A sérülésnek semmi köze a büntihez. Az ha bekövetkezik, akkor nem az miatt történik, mert nem kapott időben fekete zászlót. A költségvonzata megint más kérdés, sokba kerül, mégis ameddig tudják benntartják a pilótákat, maximum nő a teszt km-ek száma.
De most megint megkérdezem. Miért van az, hogy Hamilton minden futam után a középpontba kerül, valami furcsa manővere illetve húzása miatt?
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #16386 üzenetére
Jó, de a Montoya-s esetnél kizárás lett a vége. Ergo tök mind1 volt, mikor kapja meg a büntit, így is úgy is 0 pont. Hamilton esetében minden egyes körrel kisebb a büntetés súlya. Én bevezetném a sima hátrasorolást, Hamilton-t is Alonso elő kellett volna sorolni közvetlen, ez lett volna az igazságos döntés, eltekintve a szabálytalankodástól. Igaz ez se büntetés, mert csak visszasorolja az eredeti helyére, de a mostaninál sokkal jobb.
-
Pilács
senior tag
válasz
Oliverda #16372 üzenetére
Jó lenne ezt pontosan tudni, hogy mi az SC-re vonatkozó szabály, mert ugye ha az első helyezettet kellene bevárnia, akkor az sem jó, ha (mostani esetet nézve) a komplett mezőny megy még egy kört mire az első odaér (verszélyeztetve a pályán dolgozó mentést), esetleg aki addigra bemegy a boxba, szal ki tudja a végén ki az első?
Engem ezek a dolgok zavarnak a legjobban, hogy egy SC bejövetelén múlik ilyenkor, hogy ki mennyire esik vissza? Szerintem az lenne a jó megoldás, hogy ilyenkor rögzétsék a baleset előtti sorrendet, cseréljen gumit aki akar, de az SC autó után akkor is állhasson vissza az erediti helyére. Versenyről szóljon már az F1, ne a szerencséről, Arra ott a pókert meg a lottó
Ha nem várt helyzet történik, akkor miért a szerencse dönt? Az esőnél más a helyzet... az várt esemény, de a balesetet senki sem várja.
-
válasz
Oliverda #16362 üzenetére
Biztosan van előírt sebesség vagy irányelv, mert az 5mp. büntetéseket ennek a megszegése miatt osztották ki.
Hamilton-nál ez nem lett volna gond egyszerűen csak bizonytalan volt hogy mit csináljon, abban a pillanaban szerintem ők sem tudták pontosan a szabályokat, de végül jól jöttek ki az esetből.
A sok bizonytalan kétes szituáció viszont egyértelműen a rossz szabályokat jelzi amelyeken változtatni kell.
1, Pontosítani milyen büntetés jár majd az SC megelőzéséért. Ha nem akarják, hogy mindenki opcionálisnak tekintse ezentúl az SC-t akkor szigorítsanak.
2, Pontosan mi a megengedett max. sebesség, vagy mit kell betartani SC alatt a pályán közlekedő versenyzőknek.
3, Scumacher eset pontosítása ha szükséges. (ebben most nem vagyok képben)
-
skylaner
senior tag
válasz
Oliverda #16351 üzenetére
Én nem azért panaszkodok mert , hogy nem a megfelelő büntetést kapta.
Mert tény, megkapta a büntetést, aztán, hogy ez megfelelő mértékű az már a verseny bírák dolga.Engem az bosszant, hogy egy sport ember (egyeseknek példakép), miért tesz teljesen szabálytalan, erkölcsileg is megkérdőjelezhető lépést.
SC átlépte a boxutca kijárat vonalát, onnantól már verseny tempó van, azaz az SC a pályán van, megelőzni csak a lékörözőteknek lehet. Hamilton körhátrányban volt ? Nem.
De a "legszebb" az, hogy milyen dolog az, hogy a Medical Car-t előtt befordulok, mert hát az biztos csak viccből megy ki, biztos unatkozik a sofőrje, menni akart egy kört a pályán.
Véletlenül sem az, hogy esetlegesen minél hamarabb odaérjen a baleset helyszínére, hátha komoly gond van.
Vagy a valós életben sem húzódik le a szirénázó mentő kocsi miatt ?Szerintem ez a magatartás emberileg EGY NAGY 0.
-
venember83
nagyúr
válasz
Oliverda #16351 üzenetére
Szerintem csak akkor szúrja, ha a büntetés által elszenvedett hátrány lényegesen kisebb, mint a szabályszegéssel szerzett előny. Vagy ez teljességgel abszurd feltevés a részemről?
Viktor77: Legyen, az is jobb, mint a jelenlegi helyzet. Amúgy meg bekaph@tják a törvényhozók. Így elrontani egy versenyt...
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #16327 üzenetére
Szerintem azoknak kéne már kiosztani jonéhánytizezerdolcsis büntit, akik a szabályokat ilyen kreténmod hozzák össze....
Lonzi meg a nyavajgás helyett elözhetne is, mert már kezd nagyon ellustulni - meddig nézte azt a hátsot, amit Koba secperc alatt maga mögé gyürt?...
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
Oliverda #16285 üzenetére
Naja.
Amúgy Palikék is mondták, hogy lehet Alonso is jobban járt volna, ha akkor elmegy Hamilton-nal együtt. Akkor Ő is megúszta volna ennyivel.
Dehát nem tette, sportszerű volt. Ez van, most ezen felesleges rágódni.
Ők meg jót röhögnek rajtunk, hogy mi ilyeneken rágódunk.
-
D@ni88
addikt
válasz
Oliverda #16273 üzenetére
Oké, de ebben a szezonban, ahány futam volt, annyin volt "szerencséje" Hamiltonnak.
Mike: mi a problem?
amit írtam úgy van, ha még fáj isLátom szerkesztetted, ezzel törölve amit ide kommenteltem. Beírom újra. Vegyél vissza! Nem szeretnék bármilyen utalást látni a bőrszínével kapcsolatban!
[ Módosította: Viktor77 ]
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #16273 üzenetére
Megkapta, de nem akkor kapta meg, amikor meg kellett volna kapnia. A szabályszegés egyértelmű volt, nem tudom miért kellett 10+ körig ezen gondolkozni. Na miért? Erre már megadtam a választ. Azért mert Hamilton volt a tettes.
Ha azonnal megkapja a büntit, Massa mögé kerül. Az lett volna a fere játék, nem ez.És Hamilton azért is gerinctelen volt, mert lehetett látni, hogy lassít mikor meglátja az SC-t, utána direktbe rágyorsított.
-
ronaldo
őstag
válasz
Oliverda #16152 üzenetére
Ahhoz milyen szabályt kell ismerni, hogy hamilton szabályt szegett és gyakorlatilag ugyanazon a helyen maradt ahol volt, aki meg betartotta a szabályt, az a 10. és 15. helyre csúszik vissza.?
Szerintem a verseny után aranyosan meg kell vizsgálni az esetet és mondjuk massa után berakni a végeredményben. Talán az megfelelő mértékű büntetés.
Másrészt meg a szabály aligha hülye, hisz a safety cart nem lehet megelőzni. Csak annak aki körhátrányban van. Nos hogy mikortól nem lehet megelőzni az SC-t? Amikortól a pályán van. Mikortól van a pályán? Ha átment a fehér vonalon. Szerintem ez nem hülye szabály.
Na mindegy, elég szánalmas volt ez az egész. Schumacher boxutcás győzelmével meg semmilyen szempontból nem összehasonlítható, mert bár az is furcsa volt, semmiben sem hasonlít. Ott MS megkapta a büntetést és akkor tölthette le amikor akarta. Nem a büntetés mértékéről ment a vita. Itt meg arról van szó, hogy jól reprodukálható 3 "minta" van (hamilton, alonso, massa) a megfelelő végeredménnyel. Szerintem itt nem objektivitásra és pontosságra van szükség, hanem némi algebrai ismeretre.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #16088 üzenetére
Arra gondolsz, amikor a boxban haladt át a célegyenesen?
Egyedül arra lennék kíváncsi, hogy ez a mozzanat mennyire volt tudatos Hamitől. Magától döntött így, vagy a csapat javasolta.
Ha magától vajon tisztában volt a pontos szabállyal, tehát direkt csinálta vagy sem?(#16093) ronaldo: Ha van bennük még annyi, meccs után megbüntetik.
Hamit nem fogják. -
Motion_Blur
félisten
-
Male
nagyúr
válasz
Oliverda #15804 üzenetére
Tudom, csak ez nem tetszik... ha elcseszik ( ahogy szokták ), akkor most meg az lesz, hogy minden hosszú egyenesben a hátul lévő előz, az elöl haladónak meg esélye sincs. A show és a statisztika meglesz, de ettől még nem lesz jobb a futam.
( mindig is az ilyen túlszabályozás ellen voltam... X másodpercig ez, Y alkalommal az, ezt nem lehet fejleszteni, azt nem lehet fejleszteni, stb... )
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #15704 üzenetére
Alapvetően nem tudok vitázni,
Mindkét dologban nagyjából egy véleményen vagyunk (ritka alkalom), A Görbe Tükör egy ideje már nálam sem akkora jóság (hiányzik a FormaBontó).
A guminál meg inkább azt akartam hangsúlyozni, hogy más sok más dolog is befolyásolja most a Bridgestone, aztán majd más gumiszállító dolgát.. -
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #15701 üzenetére
Ez ráadásul nem is mai dolog...az FIA látványos különbséget akart, nem szomszédos keveréket,..és ha olvastad mondjuk a görbe tükröt...akkor lejön a 'cirkusz' része a dolognak....a futam javarészt azért lett fordulatos mert a gumik így viselkedtek,..ez mind tudjuk hogy nem volt ideális, de más érdekek is közbe szólnak mint az ideális tapadás, ami elvileg mindig alap kellene hogy legyen.
-
#70869248
törölt tag
válasz
Oliverda #15697 üzenetére
"A japán cég igazgatója, Hirohide Hamashima ugyanakkor felhívta a figyelmet az esetleges a hátrányokra is. "Kicsit növelni akarjuk a különbséget a jelenleginél. Ha a differencia túl nagy, akkor a csapatok pénteken panaszkodnak, ha viszont túl kicsi, akkor vasárnap" - mondta. - "Mivel azonban jelenleg mindenki azért panaszkodik, mert túl kevés a különbség, átgondoljuk, mit tehetünk" - tette hozzá. "
de egyébként szvsz Wéber Gabi fogalmazott frankón...azért nincs szomszédos gumi, mert figyelembe kell venni a 'show'-t is..
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Oliverda #15665 üzenetére
Inkább minden cockpit-be kellene egy jó erős kék fény amivel a jeleznék ha elengedendő versenyző van xy mögött.
2008 óta van a kormányokon 3-3 LED, ami a versenyzőre az adott pillanatban vonatkozó zászlót jelzi.
Példának itt az F2008-as kormánya, ahol a számkijelző két végén láthatóak a LED-ek.
Ez itt a HRT kormánya:
Ez a Virgin-é:
Ez pedig a Lotus-é:
Szóval tökéletesen látják, hogy mi a helyzet, csak szarnak rá.
Aktív témák
Hirdetés
- Napelem
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Google Pixel topik
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Vigneau interaktív lokálblogja
- PlayStation 5
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Watch Ultra 2év garancia!
- Újszerű Apple MacBook Air 13.6" (2024) - M3 - 68 Ciklus- 8GB/256GB (MRXN3MG/A) Asztroszürke - MAGYAR
- G.SKILL 32GB Trident Z5 DDR5 6400MHz CL32 KIT F5-6400J3239G16GX2-TZ5S
- ZBook Power 15 G10 15.6" FHD IPS i7-13700H RTX A1000 32GB 512GB NVMe gar
- Nitro AN515-44 15.6" FHD IPS Ryzen 5 4600H GTX 1650 16GB 512GB NVMe gar
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Epson Expression 12000 XL Nagyformátumú A3 szkenner
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest