- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- 8300 mAh, maradhat?
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- Milyen okostelefont vegyek?
Aktív témák
-
Oliverda
titán
válasz
1hijjanhusz #15908 üzenetére
Majd lesz olyan is... holnap...
-
Tomics
addikt
válasz
1hijjanhusz #15843 üzenetére
mocskos ruszkik
-
Oliverda
titán
válasz
1hijjanhusz #15661 üzenetére
A 90es évek elején és közepén még több relatíve ezeknél is lassabb autó volt a pályán mégsem volt ennyi nyavalygás. Éppen Kobayashi vagy Petrov is ugyanígy feltarthatta volna Alonso-t. A kék zászló meg nem sokat ér. Inkább minden cockpit-be kellene egy jó erős kék fény amivel a jeleznék ha elengedendő versenyző van xy mögött.
Mondjuk az már kissé ironikus hogy pont Montezemolo nyavalygott a legtöbbet az újonc csapatok miatt és most pont egy Ferrari-t tartottak fel.
-
hunnylander
őstag
válasz
1hijjanhusz #15606 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy az autók szabályosan tartózkodhatnak egymás mellett a bokszutcában. Még a szervízúton is mehetnek, épphogy a szerelők vannak kitiltva arról is a versenyesemények időtartama alatt.
A Hamilton-Alonso (első) kerékcserénél és bokszutca-akcióban nem volt semmi szabálytalanság, se a pilóták részéről, se a csapataik részéről.
A kiengedésnek van ám késési ideje is, a főszerelő döntésétől az autó elindulásáig, nem is egy; főszerelő helyzetértékelése, döntése, reakció idő, cselekvés, a jelzés pilóta általi észlelése, reakció idő, cselekvés, autó mechanizmusainak késései, tehetetlenség, kipörgés stb. Ez komolyan adja össze a tizedmásodperceket. Mikor a főszerelő döntött, még 'sehol sámli' volt, mire az autó átvág a szervízúton már jön oldalról egy autó. Nem gond, mehetnek egymás mellett, elférnek, csak észre kell venniük egymást. Ebben nincs semmi szabálytalan.
50 méteren belüli csapatoknál emiatt nem is lehet 'unsafe release' szándékosan, mert a főszerelő rendszerint nem láthatja a másik (ez esetben Ferrari) kiengedést és az autó elindulását és bokszúton jövetelét, ha a két kerékcsere időben közel van egymáshoz (mert egyszerűen, amikor ő dönt a kiengedés lehetőségéről, még nincs ott a másik autó és/vagy el se indult a külső szemlélő szemszögéből, holott talán épp akkor lép a gázra azon versenyző), mint az Kínában történt az RBR és a McLaren között vagy legutóbb LH-FA első kerékcseréjekor.
-
wildrain
addikt
válasz
1hijjanhusz #15606 üzenetére
Veszélyes egy kissé, de hát ez van. Azt nem lehet csinálni, hogy a boxbejáratnál sorszámot tépnek, a kijáratnál meg aszerint szólítják őket.
[CS]Blade2: A képen látszik, hogy Hamilton már halad, fél autónyit megtett, amikor Alonso még elég messze van kék sávtól is, nemhogy a haladósávtól.
-
#70869248
törölt tag
válasz
1hijjanhusz #15597 üzenetére
Ez néha így alakul..Le Mans-i futáson amikor a Peugeot és a Corvette ütközött?..a Corvette vezette a kategóriáját és rommá zúzódott a hátulja amikor koccant a Peugeot-val.
Kovalainen tényleg pariban volt Button-nal...nem kellett elengednie, .. én is fontam a szemöldököm Czollner beszólásán.
Néha hasznos egy lekörözendő ellenfél, néha hátrány...ált. többször hátrány
Button-nak mondjuk hasznos volt.
Sutil is betartott Hamilton-nak...pedig végig nagyon korrekten engedte el a többieket, de pont egy olyan helyen érte utol Hamilton ahol nem tudott félreállni...nem került képre, de lehetett hallani és Alonso kocsiján látni hogy Hamilton-nak el kellett vennie. -
wildrain
addikt
válasz
1hijjanhusz #15599 üzenetére
Ha nem szegik meg a szabályokat, tehát a csapat jól engedte el őket, és a versenyzők nem tesznek veszélyes mozdulatokat, csak haladnak egymás mellett a megfelelő sávban, akkor nincs mit büntetni. Ez csak a szabályosság része a dolognak, de hogy ez normális-e, az meg relatív. Én szívesen látok a boxban is ilyen csatákat, más kérdés, hogy ennek a veszélyessége nyilván jóval nagyobb, mintha a pályán csinálnák ugyanezt.
sh4d0w: Mondom, vissza kéne nézni, de szerintem Alonso még csak a szerelő sávban volt, amikor Hamiltont elengedték, ezért szabályos volt.
-
wildrain
addikt
válasz
1hijjanhusz #15594 üzenetére
Max annyit kell kezdeni velük, hogy gyúrniuk kell az elengedésre. Nem egyszerű dolog ez, és főleg nehéz úgy, hogy ők is versenyben vannak egymással, de nem a sebességükkel van baj, ahogy azt már korábban is írta valaki, mind beférnének a 107-be.
Nyilván nem volt 100%-os az elengedés (Alonsot rendesen leszivatták nem is egyszer), de ezt a mostani lekörözős flémet megint főleg a kommentátoraink kezdték azzal, hogy a többiek kerékcseréje miatt hetedik hely környékén versenyző Kovalainennek szerintük el kellett volna engednie mindenkit, aki mögötte volt, és ezt a verseny alatt többször is felemlegették, pedig nekik kellett volna az eredményjelzőre pillantaniuk.
Ja, és még annyit, hogy szerintem Alonso a Button-féle előzést ki tudta volna védekezni, de ő azzal volt elfoglalva, hogy büntetésképpen ráhúzzon a lekörözöttre, és ezzel frankón helyet adott Buttonnak, aki így mellé tudott menni.
-
#70869248
törölt tag
válasz
1hijjanhusz #15590 üzenetére
2008-ban 2 Safety Car pályáraküldés volt, 2007-ben 4 SC volt....2010-ben meg egy sem.
-
Qorthral
őstag
válasz
1hijjanhusz #15586 üzenetére
Jó lenne, ha mindenki gondolkozna kicsit mielőtt ír/fújtat/hőbörög.
A kanadai időmérőn mindhárom kiscsapat bőven a (képzeletbeli) 107%-os határon belüli időt ért el, még úgy is, ha Hamilton Q3-beli idejét vesszük figyelembe, ami pedig nem lenne teljesen fair, mivel ő többet körözhetett pl Sennánál. (Az egyetlen kivétel Chandhok, de ha nem lett volna gond az autójával, ő is befért volna a 107% alá.) Magyarán semmit nem változtatna a helyzeten a 107%-os szabály.Egyáltalán nem annyira lassúak az újak mint itt sokan gondolják. Kovalainen pl "csak" 2 kört kapott az elejétől, az pedig nem vészesen sok egy ilyesmi rövidebb pályán. (Ugye a 4 nagy(obb) csapaton és Kubicán kívül mindenki kapott 1et minimum.)
Másfelől persze szerencsétlen dolog, ha 1-1 lekörözésen múlnak pozíciók, de ilyesmi megesik. Régebben is rengeteg ilyen helyzet volt, egy boly utolérése és lekörözése során számtalanszor komolyan változott az élmenők közötti időkülönbség. Ha ez nem tetszik, megértem, de ennek elkerülésére nem 107%-os szabályt kellene bevezetni, hanem 101,5%-os szabályt maximum, mivel azzal talán el lehetne érni, hogy ne legyenek lekörözések... Igaz, ez azt jelentené, hogy pl a tegnapi versenyen csak a TOP10 indult volna, mivel a többieknek (incl. Schumacher, Petrov, Buemi, Williamsek, stb.) nem sikerült 1,5%-on belülre kerülni...
-
SzalaiG
addikt
válasz
1hijjanhusz #15440 üzenetére
Sajna sok kieső hiányában ez nem lehetséges.
Pedig nagyon örülnék neki.
Persze senki ne sérüljön meg, de ne mindig ugyanaz legyen a dobogón.
Bár amíg Schumi volt sose zavart. -
barnam_
nagyúr
válasz
1hijjanhusz #15403 üzenetére
Az utolsó Peugeot küldték az Audi után hogy meglegyen a dobogó, Duval ki is nyomta a szemét, majdnem utolérte, de ugyanúgy kigyulladt a jobb hátsó keréknél mint a gyári P.
-
hunnylander
őstag
válasz
1hijjanhusz #15360 üzenetére
De előzési lehetőség rendszerint abból adódik, hogy egy gyorsabb utolér egy lassabbat. Versenyen nem megy minden a papírforma szerint, önmagában a csúcssebesség nem garancia a sikeres védekezésre.
Pályafüggő is a dolog. Van olyan pálya, ahol akár az egész futamot ki lehet védekezni jó csúcssebességgel. Szerintem Montreal nem ilyen, mert könnyebb rajta többféle ívet rajzolni és az aero kevésbé hangsúlyos és érzékeny a mechanikára támaszkodó lassúbb részeken, ahol oda lehet érni és ott lehet maradni a másik sarkában, a hajtűnél meg rajzolnak egy másik ívet. Általában a nagy csúcssebességű autó ezen a pályán ügyetlenebb a lassúbb részeken.
-
hunnylander
őstag
válasz
1hijjanhusz #15355 üzenetére
A McLaren benne van a közepében csúcssebességben, semmi extra, az autón jelentős leszorítóerő lett konfigurálva (ez kímélheti az abroncsokat a kevesebb csúszkálás által, plusz javítja a fékstabilitást, kigyorsítást...).
Láthatólag az élről szeretnének nyerni, előzések nélkül, és az előzéshez se minden a csúcssebesség ezen a pályán. Brutális féktávok vannak, merészebb későbbi fékezéssel lehet majd előzni.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
1hijjanhusz #15331 üzenetére
A belső (tiszta) oldalon van az első rajtkocka (legalábbis régen így volt). A külső ív jóval porosabb, jól lehetett látni akkor is, amikor Hami az utolsó gyorskörét befejezte. Azt az ívet nem nagyon használják, mert onnan 'nem fekszik' az első kanyar féktávja.
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
1hijjanhusz #15320 üzenetére
na ők nem...de az engem nem érdekel...eddig az évben legfőképp miatta van izgalom számomra
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
1hijjanhusz #15289 üzenetére
jah értem...nembaj, ugy is csak ezt néztem volna meg
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
1hijjanhusz #15287 üzenetére
igen. eredményt se tudom, de nem is baj...most lett vége a mai uccso WB meccsnek, szal pont jokor?
mi a gond most az RTLel?
-
JColee
őstag
válasz
1hijjanhusz #15200 üzenetére
Emlékeim szerint a Renaultnak eddig sem volt nagy problémája a végsebességgel.
-
JColee
őstag
válasz
1hijjanhusz #15192 üzenetére
Szerintem meg csak nagyobb bunkó. De lehet, hogy ez a kettő együtt jár.
-
P00By
nagyúr
válasz
1hijjanhusz #15162 üzenetére
Így izgisebb volt!
-
SzalaiG
addikt
válasz
1hijjanhusz #15157 üzenetére
Jöttek az eredmények és csak ez számít.
-
Oliverda
titán
válasz
1hijjanhusz #15157 üzenetére
-
SzalaiG
addikt
válasz
1hijjanhusz #15147 üzenetére
Az oké, h nem éppen a legjobb a Ferrari, de, h miért is jó Massa a Ferrarinak, főleg még két évre? 2006-óta azért eltelt pár év, h belássák, h nem egy extra klasszis...
-
D@ni88
addikt
válasz
1hijjanhusz #15147 üzenetére
Vettel és Kimi országos cimborák amúgy is. Szval nem hinném hogy ott gond lett volna
Aktív témák
Hirdetés
- Nyaralás topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Hamarosan rézhiánytól szenvedhet az egész chipgyártás
- Bluetooth hangszórók
- World of Tanks - MMO
- Nintendo Switch 2
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- BMW topik
- Formula-1
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- NAGYKIJELZŐS HP ENVY / Nvidia 2gb dedikált / Intel CORE i7 /8gb ram / 256gb SSD / Világitó Bill
- SAMSUNG Galaxy Z Flip 4 128GB, Pink Gold FÜGGETLEN
- Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Samsung C27RG50FQU 27 Ívelt Gaming Monitor
- Xbox Series S + twin docking station (venom) + 2 db kontroller +1 db Ghost Cipher Special kontroller
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- Huawei P30 Liter 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest