- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Félreértés ne essék, nem azt mondtam, hogy bármelyik fényképezőgép csinál ilyet. Asztali operációs rendszerek tudhatnak ilyen módon formázni. Egy ideje nem vagyok Windows user, de ez kb a különbség a "Teljes formázás" és a "Gyors formázás" között (remélem jól idéztem az elnevezéseiket). Előbbi nyilván eltart egy jó darabig, attól függően mennyi idő alatt tudja felülírni az összes szektort a meghajtón. Utóbbi csak megjelöli a szektorokat felülírhatóként és felhasználói oldalról üresnek fog látszani a meghajtó.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Számít ennyire? Ugyanott vagyunk mint amikor mobilon nem úgy néz ki, mint másik mobilon vagy monitoron. Az is állandó téma, sosem lesz megoldása."
De itt most nem is erről beszéltünk, hanem amikor egy fotós átvesz egy anyagot, aminek a színhelyes kinyomtatásáért fizetett, akkor lehetőség szerint legyen ellenőrizve megfelelő fények alatt.
Hogy mi a megfelelő fény, az nagyon messzire vezet, én nem javaslok egy fotósnak sem high-end soft proof nyomatvizsgáló pultot otthonra de már azzal baromi sokat segít magán bárki, hogy vesz egy asztali lámpát az íróasztalához, belecsavar egy ilyet ötezer forintból, szabadon dimmelhető (összelőve a monitorral), beállítható a színhőmérséklet és a CRI (Ra) értéke sem siralmas (Ra 90). Ezt még lehet bolondítani praktikákkal, hogy homogénebb legyen a vetített fénye, hogy ne csillogjon össze-vissza. Nem profi cucc, de amit meg lehet tenni, annak a 80%-át letudta vele az ember.
(Nem ismerem a konkrét típust, csak nagyjából fél percet rászántam a keresésre).
Sem a színhelyes kalibrált monitornak, sem a megvilágításnak nem azért van jelentősége, hogy majd Juci a kétgyerekes anyuka a csimótáról kapott ballagási fotót milyen körülmények között nézegeti, hanem mert ezekkel dolgozunk és ezek nélkül nem tudjuk garantálni, hogy a workflow egyes pontjain mi történik.
---
Még egy utolsó szemléltető ábra, miért fontos a megvilágítás:
Ez egy szemléltető fénykabin, mindhárom szekcióban teljesen ugyanolyan színű anyag van elhelyezve, csak különböző fényforrás típusokkal van megbombázva.Ez pedig egy még látványosabb a metamériára, itt két fotó van, maga a vizsgálópult lett más fényforrásra átkapcsolva és a kamerával utána mentek a színhőmérsékletnek. Itt az alsó és felső képen teljesen tökugyanaz a minta van.
Aztán mindenki döntse el, hogy számít-e milyen fény alatt nézzük a printet.
Ha annyit el tudok érni, hogy ne teljesen vállalhatatlan fényeket használjunk ehhez, akkor megérte körmölni.
-
Stauffenberg
nagyúr
De neki konkrét problémája van/volt a nyomatokkal és ha nem tudnak konstruktívan hozzáállni, az baj.
Persze az eltérés a színekben relatív. Szemre nézve az egyik ember őrülten nagynak látja azt, ami a másiknak fel sem tűnik. Ezért mérünk a szakmában műszerrel és deltaE értékekkel dobálózunk. De kéttucat ballagási fotóért ez valóban túl sok erőfeszítés lenne, viszont akkor tessenek kitanulni a szakma alapjait legalább (én sem vagyok expert), hogy amikor kapnak egy sRGB Jpeg-et, azt ki tudják korrektül nyomni "belefér" eltéréssel.
-
theporcupine
tag
OK. Mondjuk inkább "előhívás", vagy digitális előhívás. A lényeg, hogy ott is fényérzékeny papírra készül a kép RGB megvilágítással. Valahol azért ez hasonlít a papírkép készítésre negatívról, csak a negatív megvilágítása helyett egy RGB projektor van a gépben. A lényeg viszont, hogy a folyamat végig megtartja így az sRGB színteret. Így nem kell konverzió.
-
Taci
addikt
Pedig direkt használtam szürke kártyát (pontosabban annak a nagy változatát [link] ) a megfelelő fehéregyensúly beállításához még kamerán belül, hogy ne "szemre kelljen beállítani", de mégis nagyon fura így kinyomtatva. (Monitoron viszont jó.)
óvodában anyuka meg ennél sokkal rondább dolgokkal sem foglalkozik
Az a baj, hogy engem zavar a dolog. Igen, tudom, hogy a szülők ezt észre sem fogják venni, de ettől én még szeretném jól csinálni, ha nekem tetszik, akkor (remélhetőleg jó eséllyel) másnak is tetszeni fog.
És az nem jó, hogy 3 monitoron kb. rendben van (azért csak kb., mert egyiken sem olyan, mint a másikon, viszont egyiken sem rossz), de nyomtatva meg olyan, mintha megcsúszott volna a kezem a színhőmérséklet csúszkáján. És nem szeretnék 1000+ fotót még külön nyomtatáshoz is pluszban szűrni. (Bár nyilván ha csak így lehet, akkor megcsinálom.) És nem tudom, akkor most én rontom-e el, vagy a nyomtató "lát valamit nagyon máshogy". Bár a hölgy a nyomtatás előtt már egyből mondta, hogy ő szűrne rajta, meg is tette egy képnél, és valóban jobb lett. Bár ő lehet, ismeri a nyomtatóját, ezért mondta tapasztalatból. De most pár fotóból csináltam "hidegebb" változatot, megnézem, azt úgy hogyan nyomtatja.
De nincs erre valami szabvány? Vagy el kell döntenem, közösségi médiás megosztásra csinálom vagy pedig (még külön) nyomtatásra is? PS-ban tudom (legalábbis volt tananyag róla), magyar nyomdákhoz hogyan kell beállítani a színeket. De LR-ban nincs ilyen (vagy én nem találom). Jelentheti ez a különbséget, hogy miért látom szépnek monitoron, miért nem nyomtatva?Nem akarom túllihegni a dolgot, de felesleges köröket sem szeretnék futni, ezért keresném az optimális megoldást/utat.
Köszönöm.
-
Kis Tigris
tag
Pont van egy százas a jófogáson, de inkább 130-150 között mennek amiken van valamennyi gari is. Tudom, mert én is ezt terveztem venni, s figyeltem egy ideje őket. Szóval a kérdés az, hogy a vevőnek megér e több pénzt, hogy garis. Mondjuk a 180-at én is sokallom. Lehet megnézném én is a 100-ast, s a 80-ból meg már kitellne mellé pl egy Sony SEL 55-210-es obi, így két obival már heppi
-
-
"Feltolja icloudba, onnan meg a telefon már JPGként szedi le, ésvagy ezek mindenféle kombinációi."
1. ez nem telefonról-telefonra 2. ilyenkor nem változik az exif.
"De akad két telefon közti varázslat is, ott csoda szotver a normál JPGre is megkérdezi, hogy eredeti méretet vigye-e vagy okosban. Aztán egyből konvertál, meg tömörít."
Ez érdekelne, hogy hogyan lehet iphone-ról androidos telefonra közvetlenül másolni.
-
-
Az egyébként nem is meglepő, hogy gyerek mellett sokan feladják. Nálunk két éves a Kislány, és az érkezése előtti évben kaptam rá mocskosul a fotózásra, bár már előtte is az életem része volt, de akkoriban kapott el a stúdiózás világa, amiben megtaláltam azt, amit addig kerestem. Másfél éven át folyamatosan jártam workshopokra, imádtam tanulni, kísérletezni a fényekkel és a stúdió technikával, modellekkel dolgozni, egyszóval csinálni minden percét. Ez most is így van, de már ünnepnap, ha eljutok egy WS-re, vagy össze tudok szedni egy jó kis TFCD projektet. Mondjuk szerintem ez mindenkinél ilyen szitu, és egy anya nyilván nem is dönthet másképp erről az első 2-3 évben. A férfi igen, de szerintem az olyan embert meg is lehet b@szni társként, aki a gyerek születése után pont úgy él, mint előtte. Sokan ezért hagyják abba, de legalább ennyien ezért kezdik el nőként, mert szerencséje van, nyugodt jellemű gyermeket szült, és van ideje mellette "élni" is.
A másik liga pedig a technokrata, ismerek ilyen srácot is. D850 majd Z9, és csak a drága gyári lencsék. Fingom nincs, mit dolgozik, de csomó ws-re jár, pedig ott is van két kisgyerek, szóval biztos nem az utolsó forintját szórja el a hobbira. Mert az neki, tudtommal Ő sem fotóz pénzért soha. Csak elkapta a flow, nem képes leállni, mindig kell az új élmény / tudás / technika. Mondjuk ezt megértem, nekem is nagyon nehéz volt visszavenni pénzből, időből egyaránt. Mindkettő szorított, hát engedtem el belőle a család javára, mert ez volt a logikus. Változik a világ, adaptálódni kell. Ettől még a vágy, a szándék ott lehet az emberekben a fotózásra. Biztosan van olyan, aki évtizedek után kezdi újra. A lényeg ,hogy a jártasság megmaradjon, legalább alapszinten.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem ne vegyük el senki kedvét ilyen rémtörténetekkel!
Lehet sokan vásárolnak impulzusból fényképezőgépet, kerékpárt, hangszert és hasonlókat, hogy belevágnak egy hobbiba és három hónap múlva elmúlik, de legalább azok kedvét ne vegyük el előre, akik egy közösséget keresnek kérdezni.
Nem kell beleönteni 2 milliót, azt sem tudjuk még mit akar egyáltalán fotózni, ha csak simán általános dolgokat (és feltételezem a mobillal összehasonlítás miatt, hogy inkább ez a megfejtés, semmint a madarazás), akkor nem kell erre a világ összes pénze.
A tanulást bele kell tenni, de ezt sem kell annyira túlmisztifikálni, csak simán menjen és kattintgasson és közben néhanapján olvasson egy kicsit a kompozícióról meg a technikai alapokról. Nem kell ehhez vért izzadni, de ha már a nulladik percnél azt kapja valaki, hogy 90% eséllyel beletörik a bicskája (nem fog), akkor inkább bele sem vág.
-
ph_5.5
aktív tag
Jelenleg 3db óriásplakátom van kint... 1 Bp, kettő vidék. Oda cseszhettem az AI-t- amivel a háttérbe "kellene valamit generálni" dolog volt az alapfelvetés. A végén vektoros rajz került fel.
A tegnapi termékfotónál pedig a stúdiónkban lefotózott reklámtermék (hazai gyártó) melletti kiegészítőt kellett volna a kép rendezői jobbján kiegészíteni. Mert más oldalarányú vágat megy egy másik platformra.
#33987Stauffenberg Ha fotózom, akkor leginkább gyártónak dolgozom. Legyen az 360°-os termékfotó vagy ruházati cucc. A webre fotózm dolog nálam ott bukott meg, hogy maga a megrendelő sem tudja hogy mire is fogja a végén használni. Volt akinek annyira bejött a saját terméke hogy plakát lett belőle... és perszere valaki marad az 1000x1000 pixelnél. De nem árazom másként, és nem retusálom rosszabbul azt ami kicsiben lesz felhasználva. Kifizetik, így nincs jogom rosszabb adni. És az AI (csak adobe programokat használok) egyszerűen még ahogy írtad- gyerekcipőben totyog. -
theporcupine
tag
Bár a politikában egy populista politikus sikeres lehet, ha a hülyékre alapozza a hatalmát, de egy munkájára igényes fotós nem alapozhat a vizuális kultúrában analfabétákra. Pedig az emberek 95%-a az. A fotósnak is edukálnia kell, mert saját érdeke is, hogy a szakmája megmaradjon és mások által is megbecsült legyen. Ez a Pistike meg tudja csinálni, mert jó telója van, ez egy nagyon rossz irány. Meg a fotósnak drága gépe van és azért csinál jó képet, szintén. Tudom, a fodrásznak is a jó olló miatt sikerül a jó frizura. Most láttam ismerősi körben egy polgári szertartásról készült mobilos videót, ami nem kell oda profi, sokba kerül címszóval készült. Nekem nagyon gázos volt, de a család elégedett lehetett vele. Bár az nekik is feltűnhetett, hogy egy szót nem lehet érteni a beszédből és az anyakönyvvezető lemaradt a képről, miközben öt percet beszél.
Az AI egyelőre nem fogja a konkrét tárgyat megrajzolni és sok helyen nem egy általános valamiről kell kép. Mi is stock fotókkal reklámozunk szolgáltatást (sajnos) és én nem is szeretem. A valós helyszín és valós személyek bemutatása sokkal hitelesebb és nagyobb bizalmat ébreszthet. A webshopos fotók, főleg nagyüzemnél meg nem a szakma csúcsát jelentik, hiszen nagy mennyiség, olcsón kell. Amúgy ott inkább a gyártoktól beszerzett képeket rakják fel sokszor, így a minőség is jobb és foglalkozni sem kell vele annyit. Például a mi termékeinknél egy random, akár AI kép berakása inkább negatív hatást hoz, mert az a fontos, hogy itt milyen ügyes szakemberek vannak és milyen szépen dolgoznak. A szakma látni fogja, hogy valami nem stimmel és ez rontja a megítélést. -
Stauffenberg
nagyúr
Tesóm dolgozott egy helyen pár éve, ahol használt, de felújított laptopokat (meg alkatrészeket) is árultak a szerviz szolgáltatás mellett és a webshopba mindig a konkrét darabról készült fotókat tették.
Tárgyfotó sátor, állványra rakott gép, LED világítás, fix WB, többféle szögből körbekattintva és kész. Dolgozik ott 20 ember, lesz a társaságban legalább 1-2 arc, aki legalább alapszinten tud fotózni és megugorja ezt a feladatot. A képletben lévő fényképezőgép ma már simán lehetne egy mobil is.
Tényleg nem kell ezt túlmisztifikálni. A fotósok meg jobban tennék ha edukálnák a laikusokat, semmint úgy adnák elő, hogy ez valami számukra elérhetetlen varázslat, mert minél jobban megérti a fotózás alapjait mondjuk egy marketinges, annál inkább érteni fogja, hogy miért érdemes fotóst hívni speciálisabb igényekhez.
De nem ez történik és a marketinges csak annyit lát, hogy a fotós mindenért is le akarja venni egy köteg pénzzel, ezért inkább legenerál egy komplett reklámanyagot az AI-al.
Mi is kipróbáltuk poénból, hogy hozzánk került egy nyomdai spektrofotométer, mobillal körbekattintottuk hatféle szögből, azt mondtuk az AI-nak, hogy lebegjen a műszer, miközben háromszínű festék fröccsen fel mögötte és legenerálta olyanra, hogy beszarsz. De elég az Adobe Stock oldalára felmenni, beírod, hogy Coca Cola és tele van olyan AI generált reklámfotóval, amit pár éve még nem csinált meg neked senki 5000 euró alatt. Persze van rajtuk itt-ott némi artifact, de elég nagy bajban van ez a szakma (de a 3D modellezők is). Két éve ez még sehol sem volt színvonalban és minden hónapban egyre jobb lesz.
Két példa 2 perc kereséssel AI generált tárgy/reklám fotóra:
-
Lassú Víz
addikt
Ja nem egyszerű. Főleg, hogy mindenki mobillal oszt meg mindent és az igényszint is igazodik ehhez.
Egyszer Szipál Márton panaszolta el, hogy egy-egy képénél azt kérdezték tőle, hogy mivel csináltad. Szinte senki nem kérdezte, hogy hogyan csináltad. Ezt hozta a marketing a DSLR aranykorában. Mindenkinek bebeszélték, hogy ha vesz egy gépet, majd ő is tud olyan képet készíteni. Hát nem.
Manapság minden telefont a kamerájával adnak el. Minek venne ezután valaki fényképező gépet amikor három-ötszázezret fizetett egy telefonért és a fényképezőgép képeivel még dolgozni is kell utána? Pedig mindent is jobban tudhatna egy fényképezőgép, ha lenne egy olyan automata állása mint a telefonnak. Legfeljebb az expert user nem tekeri be a nagyon ződ kockába, hanem marad az M betűnél. -
freelanced
addikt
Köszönöm, nem tudtam, hogy vannak ilyen megoldások is, ez mondjuk valóban nem rossz, varrogatás nélkül tehető rá legalább kulacs, az midnenképp előny.
Lassú Víz
Nos ez nagy bölcsesség, de az nem kompromisszumos ha sörről van szó az ember igy vagy úgy de elviszi, amiatt nem hallottam panaszkodni még senkit, főleg miután fogy belőle. Szóval az nem akadályoztató tényező, táskától függetlenül, sőt. A háttérmosással se tudok vitatkozni, bár másnap már lehet, hogy változnak az eredmények, de az adott napon biztos jobb képek születnek majd, ideig-óráig
.
Stauffenberg
Köszönöm a részletes választ meg a linket, megnézem.
Persze, alapból az ember nem pakolássza egész nap, de azért kényelmes tud lenni egy ilyen oldalsó megoldás.
Alapból az ára még nem is az amiatt ugrok, nyilván sok, de ahol lifetime warranty van és tényleg kiszolgálja az ember mint A fotós táska, hosszú távon, éveken keresztül, esetleges cserével, ott könnyebb elfogadni, mert nyilván sokszor az ember olcsó cuccokból is összevásárol 4-5-öt, igaz csak negyed ár, de összejön, aztán semmi sem jó. Szóval ilyen téren inkább fektetnék olyanba ami hosszú távon megéri és nem kell vele kinlódni, szenvedni, hanem csak működik, használható, időtálló és kitart. Nyilván spórolós lesz, de hosszú távon apróságokból is összejön.
"Ezt én is csináltam hosszú évekig és gyűlöltem minden pillanatot, amikor objektívet kell cserélni vagy csak simán ki-be pakolni a gépet."
Most miben különbözik? Mármint most a Prvke mellé is egy kisebb táska van amiben tartod a dolgokat, nem? Legalábbis igy ránézésre egy kis táskát adnak hozzá amibe elpakolhatóak a dolgok.
Élőben nem láttam még a Peak Designt, igy átszámitva azért 130.000 körül mozog, most néztem, szóval nem teljesen egy árkategória mint kiderült.
Körbenézek még, de lehet, hogy Tenba Fulton lesz belőle, mindent figyelembe véve, de azért rálesek mik az opciók még.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez melyik táska?
Én a PRVKE-hoz egyetlen negatívumot tudok mondani, hogy az alsó és felső szekciót határoló elem tépőzárral rögzül (ha kiveszem a fotós rekeszt, akkor egybe nyitva van egy hatalmas hétköznapi rolltop táskám) és ez nem zárja 100%-ig a két szekciót el egymástól, van egy kicsi rés. A pulcsim nyilván nem fog átvándorolni, de apró kacatok átjuthatnak, egyenesen a fotós cuccok közé. De ezt áthidaltam azzal, hogy egy neszeszerbe raktam az elkallódni képes vackokat.
-
Freeman007
senior tag
Exportálásnál találtam tömörítési arányt, ha azt 100%ra húzom és úgy mentek akkor kb 18MB lesz a jpg kép mérete és megtartja az eredeti NEF 6016x4016 felbontását.
Méret nagy, tömörítés finom, és igen 1:4-es arányban van - itt akadtam el hogy megfelel-e a 100% tömörítési minőségnek.
Véleményem szerint is a jpg veszteséges tömörítés.Egyébként az említett szövegrészlet egy fotópályázati kiírásban szerepel mint beküldési elvárás.
-
Igen, az ember soha nem tudja, mivel tesz jót, vagy égeti a pénzét feleslegesen. Én most úgy döntöttem, hogy "csakagyári" a Z6II mellé, mert ha esetleg bukok képet emiatt, az sokkal többe fog kerülni nekem, idegben mindenképp. Két darabot vettem itthonról, 56 ezer forint volt, amazonról kábé 7-8 ezerrel kevesebb lett volna, de inkább nem kockáztattam.
Innentől pedig csak fejtegetés következik, nincs bizonyítékom semmiore. Sokat szoptam a D750 félrehordó fókuszával, és többek között olyan sorozatot is buktam vele, ami az életem egy megismételhetetlen pillanata volt. Akkor, ott eszembe sem jutott, hogy gond lehet az akkuval. Majd kábé két év után lett nyilvánvaló egy itthoni tesztelgetés közben, hogy furcsán viselkedik a gép, ami gyári akkuval varázslatosan megjavul. Jó eséllyel az ominózus fotózáson is a tartalék akkukat használtam. Azért tudom biztosra, hogy az volt bent, mert előtte nap egy párfotózáson voltam a géppel, benne az eredeti akkuval (mert alapból azt használtam mindig "éles" fotózáson), és minden rendben ment végig, majd másnap reggel cseréltem a tartalékra, és futottam bele abba, hogy az összes létező objektívem, ami velem volt, hol front, hol back jegyeket mutatott, felváltva. Majd másnap ismét jó volt minden, amikor állványra tettem egy ismerősnél, akinek volt Lenscal-ja, jó eséllyel akkor már ismét a gyári akku volt benne. Nagyon érdekes az egész, és nem azt mondom, hogy biztosan az utángyártott akku volt a ludas, mert utána még használtam párszor, és akkor biztosan nem olyan durva mértékben szórt, csak finoman. Workshopokon soha nem jött elő AF probléma, mert oda eleve mindig töltött gyári akkuval mentem, tehát esély sem volt rá. Amióta feltűnt ez a dolog, csak a gyárit használom az öreg vasba, és bár közel sem teszek már bele annyi fotót, mint nyár elejéig, eddig úgy tűnik, hogy teljesen eltűnt az inkonzisztens viselkedés. Összegezve: szerintem az akku feszültség szintje nem az igazi már, jó eséllyel nem egyenletes, és ezt általában az elektronika nem díjazza. Hogy mennyire meg lehet ezzel hülyíteni egy processzort például, azt jól mutatja, hogy hardveres vonalon mozgó hackerek menetrend szerint élnek ezzel a lehetősséggel, lehet manipulálni például egy randomszám generátort, ha megfelelő peakekkel bombázzák tápellátás fronton. Mivel ezek a rendszerek is tele vannak processzorral, most már az objektív oldalon is, én inkább nem kockáztatok, és marad a gyári, ahol szoftveres inkompatibilitás legalább biztosan nem lép fel. Ugyanezt tartom a markolatokra is; bár nekem egy Meike volt a D750-en, amivel soha, semmilyen gondom nem volt (olyan legalábbis biztosan nem, amit észleltem), de egy kolléga az egyik WS-en nagyon szívott vele, D850 állt meg a kezében, cserélt akkut, obit, de olyan volt, mintha megakadt volna a tükör. Jeleztem neki, hogy próbálja meg markolat nélkül, és bejött. Azt mondta, soha nem látott ilyet, de én olvastam előtte hasonlóról, azért is szóltam oda, hátha. Régi fotós mentoromnak meg a csavar szorult bele a vázba, alig bírta leszedni az utángyártott markolatot, mert szorult a tekerő, aztán meg elengedte magát. Azt mondta, azután az életben nem használt hozzá semmi hasonlót.
"Ha bele dagad attól még sok baja nem lesz a váznak"
Na, ezzel azért vitatkoznék, láttam én már szétnyílt, elnyíródott csavarokkal "ellátott" Dell Latitude-öt, amiben olyan volt az akku, mint a kispárna.
-
freelanced
addikt
Nos igen, tényleg elég vegyes ilyen téren az internet, mindenesetre jobb alternativát ebben az árkategóriában, főleg újonnan nem találtam. Most kibontottam, megnéztem, összességében teljesen rendben van, elég sok módon variálható, ami meglepett az a mérete és a súlya, de ettől függetlenül összességében stabilnak igérkezik, szóval kiváncsi leszek milyen hosszú távon. Szerintem súly alapján utazó állványnak több mint tökéletes, aztán a későbbiekben még mindig nézhetek valami nehezebb, masszivabb darabot arra az esetre ha épp nem megyek messzire, már ha nem vállna be hosszú távon. A hordtáska is hasznos igazából, szóval teljesen korrekt, egyedül a láb szögének az állitása tűnik kicsit gyengepontnak, de lehet, hogy csak meg kell szoknom. Ráadásul a megforditható és dönthető középoszlop miatt eléggé alacsonyra be lehet állitani, anélkül, hogy fejjel lefelé lenne a kamera, ami mindenképp előny mondjuk makrónál.Tény, hogy nem a legstabilabb, de mivel pár centire van a földtől, igy nagy kár nem lehet egyébként ha megdőlne úgy picit, de az eddigi tesztek alapján, egyáltalán nem volt vészes még oldalra kitolt középoszloppal sem, plusz a másik oldalra ha akaszt valami kis súlyt az ember, még stabilabb lehet az egész. Szóval köszönöm az ajánlást. Aztán maximum nézegetem a használt piacot hátha ráakadok valamire. Arra esetleg van tipp, hogy milyen modelleket figyeljek, ha netán feljönne, ami mondjuk upgrade ehhez képest, esetleg jó kiegészitője lehet?
lugosi
Nos lehet, hogy javultak, én már évek óta kerülöm őket, szóval biztos le vagyok maradva. Talán mikor véglegesen eltűnt egy csomagom amit belföldre küldtem, az volt az a pont, hogy elengedtem a dolgot, de ez most kellemes csalódás volt. -
freelanced
addikt
Köszönöm a részletes választ, megnézem ezeket. Én is hasonlitottam össze, mert használtan voltak 2,5 - 3kg körül állványok, főleg alu,, szóval abból indultam ki, hogy mind annyi, de aztán a KF oldalán összenézve, a Carbon drágább volt viszont súlyban nem volt tetemes különbség, amit akartam venni a szénszálasok közül 1500 körül volt, a mostani aluminium 1800 lesz. Nem mondom, hogy elhanyagolható, de nem is több KG különbség, igy szerintem abszolút belefér.
Nekem is volt olyan Vanguard táskám még egy 5-10 éve, szerettem is, kényelmes volt, hogy előre lehetett húzni, nem kellett megállni ha ki akartad venni a gépet.
Stauffenberg
Igazából szerintem az még nem számit annak egyébként, lassan egy jobb hátizsák is ilyen áron mozog, a túra cuccokról nem is beszélve, szóval valahol érthető, hogy ezek is ilyen áron mennek. Mindenesetre körbenézek használtan, hátha van valakinek valami.
Első körben hátizsákot keresek, mert abba még más is beférhet, nekem kényelmesebb, a kinézete nem igazán zavar, nem annyira szempont, persze ha többet mozognék utcán fotózáskor, lehet, hogy ez változna, de a természetben kevésbé zavaró. Szóval meglesem mik vannak aprón stb. használtan aztán ha semmi akkor ránézek a KF-re vagy az ajánlottak közül valamire.
Alapvetően hátizsáknál mi az amit érdemes megnézni, van olyan funkcionalitás amit kiemelnétek?Köszönöm.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Egy ilyen átlag fekete Löwében mi annyira geek?"
Igazából minden, ez az egységnyi fotóstáska definíciója. Én is hülyét kapok a fotóstáskának kinéző fotóstáskáktól. De a másik véglettől is, amikor stílusos táskáról beszélünk, akkor a gyártóknak (khm... Manfrotto Windsor és társai) jellemzően a vintage jut eszébe, ami amúgy már 10 éve nem divat, de nem baj.
Nekem is extrém nehéz volt olyan táskát találni, ami teljesen utcainak néz ki és egyaránt passzol a chino + ing kombóhoz, mint a rövidnadrág + pólóhoz. A Wandrd Prvke sem tökéletes, vannak rajta felesleges design elemek, de ez volt (nekem) a legjobb kompromisszum.
-
Ezek nagyon geek fotóstáskák. Én ezektől már igyekszem távol tartani magam, nem baj ha van egy kis megjelenése is, vagy legalább nem az a tizenkettő egy tucat valami.
Nekem van egy Thinktank Retrospective, ami bevált (csak egy baja van, hogy kicsit nehéz), meg van még egy valamilyen kínai szövet fotóstáskám kivehető belső rekeszekkel, az egy olcsó tétel volt, cwatcun vagy mi a "márkája", meglepően jó minőség amúgy. -
freelanced
addikt
Köszönöm a választ, végül egy ilyen lett belőle (T255A4), nem volt akkora súlykülönbség a karbon verzió között, szóval gondoltam ez még igy belefér, aztán meglátjuk.
A tippeket köszi, megnézem a javasolt dolgokat.
Más:
Fotós táskának mit ajánlanátok nem csillagászati összegekért, kezdésképp? Egyelőre maga a gép kéne, hogy beleférjen egy 105mm-es obival, meg esetleg egy 35mm-es vagy 55mm-es fix. Nyilván ha elfér az oldalán az állvány, az plusz.
Köszönöm
-
Stauffenberg
nagyúr
Semmiképpen sem akarom azt állítani, hogy baj ha cipeled magaddal, látszólag neked ez nem teher.
Jó a fotó!
Amire inkább kilyukadni akartam, hogy a nagy többség hamar megunja az állványosdit, pláne amikor már ilyen 6-7 EV stabilizálásokról beszélünk, így már én is meglövök kézből egy kékórás városfotót csíkot húzó autófényekkel, erre már nem viszek magammal állványt.
Ha ennél több kell, nincs mese, cipelni kell az állványt, de azt mondom megéri a felárat, hogy minél könnyebb legyen, annál többször jut az átlag ember eszébe, hogy csináljon olyan fotókat, amikhez kelleni fog.
-
Lassú Víz
addikt
A 90 ezer a mai árkülönbözet. 99990 vs 189990 Ft a Manfrotto által ajánlott fogyasztói ára. Tehát a -28 dkg kerül 90 ezerbe. Más különbség a gyártói összehasonlító oldalon nincs köztük. Annyit meg nem nyúzom, hogy a tartósságáról bármit tudjak mondani.
Nekem Element Traveler Big karbon van tőlük, 60 ezer alatt volt pár éve valami akcióban. Ma a Google 74900-ért találta meg, nincs raktáron státuszban, de valószínűleg web áruház hiba, mert már gyártásban sincs. Van helyette valami MkII, több pénzért. Elsősorban a kicsit árulják, ami könnyabb, de nem is állítható olyan magasra. A nagynál viszont teljes magasságon már pipiskedés nélkül nem látok bele az EVF-be.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mindegy kinek-mi számít sokat cipekedésnek, az állvány tömege exponenciálisan csökkenti a hatósugarat, ameddig az emberek még hajlandók magukkal vinni.
Az meg végképp no-go a legtöbbeknek, hogy koncepció és cél nélkül elvigyék, hátha kelleni fog. Én sem viszek magammal állványt így, pedig volt amúgy alig 900 grammos karbon állvánnyal is dolgom (nem a sajátom volt, de egy hónapig használtam). A kulacsom 800 ml-es, az nyom kb ugyanennyit feltöltve, de még azt sem mindig viszem el, ha tudom, hogy olyan helyre tartok.
De én még objektívből is csak a legszükségesebbeket pakolom be.
-
freelanced
addikt
Köszönöm a válaszod.
Szerinted mennyire kezelhetetlen a súlya? Olyan 2,5kg körül van a Manfrotto, emiatt kicsit ódzkodom tőle. Avagy ha sikerül jó áron szerezni használtan, érdemes lehet? Mi a reális ár egy ilyenért szerinted?
Most egyedül azon filózom, hogy vegyek egyet a fentiek közül, akár alut, akár karbont, vagy várjak valamit használtan, netán egy fent emlitett Manfrottot. A használt mellett szól, hogy sokszor ha cserélni kéne könnyebben eladható, kisebb veszteséggel, de a 2,5kg vs 1,5 kg vs 1,1 kg azért nagy különbség tud lenni.Most főleg makróra fókuszálok majd, meg természetfotó, szóval ez lesz a szempont. De nem tudom, hogy mondjuk egy útra, ahova ugyan fotózni megyek a természetbe, lenne-e energiám cipelni a 2,5kg-os állványt hosszú távon. Alapból nem hangzik soknak, de gondolom csalóka.
-
freelanced
addikt
Köszönöm a részletes választ.
Én sem örülök amúgy, hogy lemaradtam a Vanguardról, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar elkel, egyik pillanatban még kérdeztem róla, utána mire válaszoltak el is vitték.
A kettő közül amit küldtem, alu vs carbon, te melyiket választanád, melyik javasoltabb?
Illetve erről tudsz, valamit, érdekes lehet?
Manfrotto MK055XPRO3
Köszönöm -
freelanced
addikt
Köszönöm,
A másik amit néztem: LINK (T255A4)
Milyen Vanguard állványod volt?
Volt egy ilyen Vanguard-VEO-2-235AB, használtan, 35-ért, de lecsúsztam róla. Jó lehetőséget mulasztottam el?
Kicsit vacillálok, hogy Carbon vs. Alu.
Nyilván ha több opció van, nem bánom, még ha nem is használom, lehet, hogy a Carbonon nincs ilyen póz, mert túl könnyű az állvány. De csak tippelgetek.
Ezen az alun van ilyen:
Viszont itt meg a kivehető és megforditható középoszlopot nem látom. Most akkor szerinted ha nincs a képen, nem forditható meg?
Erre a pózra gondolok:
A KF-nél van twist meg flip lock is nem? Avagy a csatos egy harmadik mód?
-
Byk01
őstag
Annyit azért hozzá kell tenni, hogy nem véletlenül írják a természetfotósok is, hogy fotózásra lehetőleg még sötétben menjünk ki és rejtőzzünk el, hogy az állatok ne vegyenek észre. A madarak meg főleg érzékenyek erre, mert az objektívre azt hiszik, hogy egy ragadozó szeme. (tapasztaltam én is jópárszor, hogy amíg sétáltam a kutyámmal, a madarak ránk se bagóztak, de amint fordult feléjük az objektív, már ott sem voltak, mire belenéztem a keresőbe. Szóval ez így nem jó a madárnak, de az is szív, aki a madarat akarja lefotózni, mert nem fog sikerülni egy jó darabig.
-
Hobbi perverz vagyok, meg van minimális P2P WLAN rádió ismeretem, azóta kezdtek érdekelni az antennák. Jól néznek ki technokrata szemmel, ennyi.
A COVID meg a háború óta mindenki mindentől fél és jelentget, meg hát drónozok is, és ezért nem lepődök meg az elborult szabályokon. Mondom, még a végén kitalálja valaki, hogy egy szimpla adótorony a kórház tetején már nem fotózható, mert az már majdnem hekkelés, mint a trafiknál a jammer...
-
b.vr
őstag
Várkert-bazárt konkrétan tudom, ezért is írtam. Vagy 4 éve nekem szólt a biztonsági őr, mondta is hogy kérhetek engedélyt, kértem is és kaptam. De ez rendben is van, lévén az nem közterület. (de még ez sem arra vonatkozik hogy minden turistának engedélyekkel kellene szórakozni! Hanem én is modellfotózást csináltam ott, azért szólt, de engedélykérés után már nem gond)
Amit írsz hogy katonai, nukleáris létesítmény, az is tiszta sor , csak éppen annak sincs semmi köze a szerzői joghoz.
-
ph_5.5
aktív tag
Úgy látom te nem akarod megérteni a lényegét az épületek fotózásának.
1. nem a te tiszted eldönteni hogy melyik épületet lehet lefotózni
2. ezt úgy tudod megoldani hogy megkeresed az épület tulajdonosát, és engedélyt kérsz az adott fotózással kapcsolatbanIdézek jogásztól- erre is rákereshetsz mint az általam korábban leírt parlamentről szóló törvényre
Az építészeti mű megjelenési formái:
Ahogy a szerzői jogi törvény rögzíti, szerzői jogi védelem alá tartozik - függetlenül attól, hogy a törvény megnevezi-e - az irodalom, a tudomány és a művészet minden alkotása. Ilyen alkotásnak minősül különösen az építészeti alkotás és annak terve, valamint az épületegyüttes, illetve a városépítészeti együttes terve. A szerző pedig az építésztervező, aki a művet megalkotta, és akit a mű létrejöttétől kezdve megilletnek a szerzői jogok, a személyhez fűződő és a vagyoni jogok összessége."A szerzői jogi védelem nem függ mennyiségi, minőségi, esztétikai jellemzőktől vagy az alkotás színvonalára vonatkozó értékítélettől. Senkinek nem tiszte eldönteni, melyik épület érdemli meg a szerzői jogi védelmet, így egy sokak által „csúnyának" talált épület is élvezhet szerzői jogi védelmet."
Dr Fodor Klaudia ügyvéd cikkéből idéztem. És a végén van alatta kérdés is:
"Feltételezzük, hogy egy ikonikus, építészeti körökben igen ismert bérház lépcsőházát szeretném fotózni, közösségi médiában róla a képet megosztani - ne adj isten a lépcsőházat rövid filmmel bemutatni (nem kereskedelmi céllal). A ház a harmincas években épült, tervezői a negyvenes években meghaltak - a szerzői jogi védelem már nem áll fenn. De én a fotókat magánterületről (a lépcsőházból és a lépcsőkről) készítem, tehát ezt csak a lakóközöség engedélyével tehetem. Jól értem?
Így van. Attól, hogy a szerzői jogi védelem már lejárt, a tulajdonosoknak még fennáll az épülethez, mint ingatlan dologhoz kapcsolódó hasznosítási joguk. Mivel a dologról fotó/felvétel készítése tulajdonjogi értelemben alapvetően a dolog használatának vagy hasznosításának minősül, ezért emiatt kell a tulajdonosok hozzájárulása."
És nem azétr engedélyköteles mert magánterületről fotózza, hanem mert nem a saját tulajdonát örökíti meg. És még csak nem is kereskedelmi céllal.Részemről azomban a témát befejeztem. és hagyom hogy nyugodtan félrevezess félinformációkkal embereket.
#33755lugosi A jog nem fekete vagy fehér. Van amit szabadn tudsz fotózni, de ahhoz jogi ismeret, helyismeret és kapcsolatrendszer kell hogy tudd mit fotózhatsz szabadon. Én járok be olyan helyre fotózni ami ipari műemlék. Magántulajdon. De ismerem a tulajt, ráírok és megyek... Összesen ketten kaptunk rá engedélyt. És amikor bent találok "fényképezőgép tulajdonoskat" "modellekkel" és felhívom a figyelmüket hogy ez magánterület és a tulaj mérges lesz akkor jön a duma hogy ez nem az, meg más is itt fotózik meg hasonlók..
Mindig üzleti célból fotózom. Mindig engedélyt kérek írásban attól a területtől ahova megyek dolgozni. Legyen az önkormányzati, vagy állami non-profit cég, vagy bármi más.
Nincs annál kellemetlenebb amikor "közterületen" egy modern épület előtt céges csoportképek készülnek és jön a biztonsági őr hogy húzzunk el, mert nincs negedélyünk... és ilyenkor a kinyomtatott mail csodákra képes. Miszerint de... van engedély.
A Dégi kastély honlapján pl nem szerepel hogy fotózni hogy is lehet... írtam nekik, és kiderült hogy X tízezer Ft. Bent is, meg kint is... Ha odamész fotózni, akkor kifizettetik. Ha ezt tudod előre akkor nincs meglepetés. Ja és állami nonprofit...
Kértem ajánlatot a magánkézben lévő Turai kastélytól is. Ott nem volt kérdés hogy fizetni kell- az más kérdés hogy olyan árat amit kevesen fognak kicsengetni. -
Köszi. Nekem az egész kérdés újdonság volt, hogy épületek nem fotózhatók szabadon mert szerzői jogvédelem alatt állnak, bár ezt még mindig egy kicsit kétkedéssel fogadom, gondolom ez is csak bizonyos épületekre vonatkozik és csak bizonyos esetekben, mert azt valahogy nem hiszem el, hogy ha eljön egy turista Magyarországra akkor csak olyan fotót készíthet a nyaraláskor amin nincs épület.
-
"Mellékesen szerintem az épületek fotózását kérdezte, emberekkel kb. tisztában vagyunk."
Így van, kicsit elszállt itt a téma elméleti jogászkodásba, de azt azért nem gondoltam volna, hogy a fotósok között sincs ebben egyetértés. Az a baj ezzel az ultra korrekt PC világgal, hogy lassan már fingani sem szabad egy egészségeset, mert a hanghatás sérti valaki érdekét. Ne haragudjatok, de csak azért ne csináljak meg egy street képet egy épületről, mert hátha ott sétál el előtte Kamu Józsi és Cida Vica, akik a párjaik előtt tikolózva kamatyolnak? Hátb*zmeg, így jártál, hol érdekel engem az erkölcstelenséged következménye?! Ha kimész az utcára a mai világban, hatezerkettőszáznyolc biztonsági kamera képén leszel rajta anonimizálatlanul, még akár egy faluban is, amelyek 90%-a magánkézben van (ráadásul IT szempontból nézve rendre full védetlenül), vagy olyan forrásban, amihez soha az életben nem engednek hozzá, és maximum szépen kérhetsz. Aztán ha valamit éppen loptak a környéken, az elkövetővel együtt gond nélkül bevág a paraszt engem is az idővonalára elhelyezett videóban, ha mondjuk adott időben arra sétáltam. Ez van, ez nem a huszadik század már. Ha közterületre mész, ne csodálkozz, ha fotóznak. Akkor szabad sírni, ha a drón megáll az ablakod előtt, és a csupasz picsád veszi, ahogy épp fegyelmezed hátulról az asszonyt, ha a strandon fekve egy szál vonalkódos fecskében lógatod a beled, vagy ha vagyonvédelmi szempontból fontos dolgokat fotózgatsz egy telével, magánterületen. Józan észnek kellene itt is működnie, de nyilván nem, írjunk inkább rá ezer paragrafost, amivel tövig szopatunk egy teljes szakmát.
Az eredeti kérdésem inkább a telco eszközök miatt vetődött fel, mert erre esetleg harapnak a hatóságok, de minimum érdekes látni, hogy milyen indulatokba futott ki végül a vita.
-
Drónnal kapcsolatban tévedésben vagy. Ahogy írtam is, ez nem OPEN kategória. Kvázi bármilyen papírod lehet, és bármilyen géped , tömeg fölött nem repülsz csak úgy. Eleve, 1:1 szabályt tartani kellene még A2-ben is, azaz annyi méterre lehetsz vízszintesen a tömegtől minimum , amilyen magasra repülsz. A speciális kategória meg olyan papírmunkával és penzmennyiség csengetésével jár, hogy azt kábé senki és semmi nem igényli meg, mert ha ráhárítja a vevőre, hirtelen nem lesz vevő.
-
ph_5.5
aktív tag
Ismet leirom. Azert mert valaki jogot vegzett meg nem jelenti azt hogy a jog minden teruletehez ert. A fogorvos sem szivsebesz, a fogdaor sem tudja a kresz reszleteit.
A fotosok jo reste pedig nem tud ertelmes kepet alkotniA fesztival a balaton partjan van. 2.5 km szadad strand eljeritett 200m es reszen. Nincs szomszed telek, de van fesztival kerites. Ez az arc ha nemfelusmerheto dumat meg el kell felejteni. Egy ember nem csak az arcarol ismerheto fel. Es olyan hogy utcai emberfoItozas szinte nincs legalisan.
A jogasz baratod meg ha maskent gondolja akkor ekes peldaja a hazai jogaskepzes szinvonalanak
Fotozas nem alapjog. Sokminden mas az.
A fotozas ciki lett. Mar nem meno meg csajozos sport. A balatonnal oruljon a streetotios ha nem a vizben kot ki gepestol. -
ph_5.5
aktív tag
De, tok egyszeru. A tulajdonjog erosebb szerencsere mint az hogy mit szeretne egy fotos.
A jog szerteagazo. Azert mert par okos fotos kitalalta hogy a fotojoghoz is ert, meg nem lett jogadz. Olyannyira hogy jogadzoknal sem veletlen a szakosodas pl csaladjogra, ceges dolgokra, buntetojogra.
A fotosoknal meg szinte mindenki azt hiszi mindenhez is ert. Sokkal tobb alazattal a fitosok 80%-a keresne mas munkat, mert rajonne hogy atveres kategoria amit adni tud.Ha pedig a fedztivallal kapcsolatban nem volt egyertelmu:
A felkegyelmu videos kvazi a parkban, setalo turistakrol keszit felvetelt. Ezzel megsertve az arcmasahozoz, hangjahoz fuzodo jogait. Bent a fesztival teruleten videozzon, mert ott talan a jegyen rajta volt hogy keszulhet felvetel...de a dron emberek feletti reptetese ott sem engedelyezett. -
ph_5.5
aktív tag
A kereskedelmi celt s parlamentre irtam. Azt hogy jogszabaly irja elo az epuletek fotozasahoz mi szukseges azt pedig magara az altalanos kepkeszitesre.
Tegnap pl dronnal repultek a fesztival felett, ezres tomeg alattuk. Kint ket operator a fesztival teruleten kivul vett fel snittenet.
Ha vegre komolyan venne az allam a sajat jogszabalyait, akkor pl a fesztivalt rogzito csapatot 10 evre eltitana a kepkeszitestol, plusz adnanak nekik egy 10 millas birsagot. Csak hogy szokjak meg hogy a szabaly az szabaly ..Nalunk pl az egyhaz tiltotta meg hogy az epuleteik elott, azokat hatternek használva keszuljenek fotok, videok.
Megtehetik? Igen. Ahogy te is hogy a sajat hazadrol ne keszuljon barki altal foto. Se lejarato celbol, mert leszakadt az eso satornad, se egy oornofilm hattere ne legyen. -
Jól néz ki, ez a második hely a bakancslistámon Inota után. Apropó, Inota. Múltkor betegség miatt végül nem tudtam ott lenni, de a következőn (amit most szerveznek éppen) jó eséllyel már ott leszek, szóval akinek beszóltam, és meg akar hívni valamire, ott megtalál! ;-D Viccet félretéve: a porvédelemről értekeztünk itt, én pedig rendeltem egy JJC RI-SF zacskót a vázakra. Egy csomagban kettő darab fólia van, kutyaközönséges nejlon, semmi extra, de nem is került egy vagyonba. Két nyílás van rajta, mindkettő ilyen gumis madzaggal zárható. Nyilván nem légmentes, de azért a nagyja szennyeződést biztosan kizárja. Előnye, hogy ebbe a típusba a D750 / Z6II markolattal, vaku kioldóval, és FTZ-s Tamron 70-200-zal együtt is simán belefér. Sajnos a keresőnek nincs dedikált kis ablak, mint más típusoknál, de az egész nem volt 4 ezer forint, és így mindkét váz védve lehet esőtől, szálló portól. Ha valakit érdekel komoyabban, ráfűzöm a vázra délután és csinálok róla néhány képet, bár a termékfotó nagyjából jól mutatja a helyzetet.
-
p_adam
addikt
Ezt a 15 sort meg lehetett volna spórolni.
Nyilván lehet össze-vissza oda-vissza hasonlítgani mindenféle generációt, de azt célszerű megnézni hogy azonos generációnál technológiánál mi a különbség, ha eleve az volt a kérdés hogy a szenzor mérete mit befolyásol.
Azonos fizikai méretű és eltérő felbontású szenzorokat megint lehet nézegetni és ilyenből sok összehasonlítás van, de azt lehet mondani hogy (azonos nagyításon) nincs akkora különbség, mivel itt a jel-zaj arány közel azonos. Alacsonyabb ISO-n a nagyobb megapixel jobb eredményt ad, egy adott ISO felett meg a színtartás jobb a kevesebb megapixelen, lehet hogy valakinak ezt pont számít, de a legtöbb esetben túl van lihegve.
Ez az egyforma gép tud különbözni zajban meg olyen mértékű lehet, ami semmit nem jelent és a láboratóriumi 400%-os nagyításon kívül senki nem veszi észre. -
Lassú Víz
addikt
Itt konkrétan 61 vs 24 megapixelről van szó, és az APSC pixelméretével az FF csak 54 megapixeles lenne. Így a 10% teljesen helytálló volt. Inkább lehet hűtési kérdés, vagy kérdés melyikben hány bites AD konferter fut, a technológia a zajra van nem kis hatással, és a dinamikában már nem mindegy, hogy valami még értékelhető képrészlet vagy már zaj. A gép jelfeldolgozó egysége is megkerülhetetlen, valamint az sem titok, hogy a régi raw állományokból a mai szoftverek jobb kimenetet produkálnak. Tehát ezt a dinamika kérdést nem lehet tisztán a szenzor felől megközelíteni, bár döntően azon múlik.
-
freelanced
addikt
Köszönöm a linket meg az ajánlást, utánaolvasok majd, eddig annyira nem foglalkoztam ezzel a részével, de beleolvasva a topikba nagyon nem mindegy mivel tölti az ember ahogy látom. Egy két töltést kibir az emlitett töltővel, amig egy ilyen megérkezik?
Árban gondolom ennél olcsóbb megoldás nem létezik ami értelmes ugye?A Sportlámpa.hu-n 11.500 körül megy most akciósan (!), ennél nehéz lentebb menni árban, négy cellás kapacitással, köszönöm az ajánlást, megrendelve.gjoco1
Érdemes lehet esetleg megkérdezni a Tamront az ügyben, meg gyanitom ha kenni kéne pl. azt úgy is szervizben tudják elvégezni, mert szét kell szedni. Na de persze ez csak egy tipp a részemről, nem volt még ilyen gondom.
-
A Zéé
addikt
nekem faterom állítatott be egy ilyen biztonsági kamerát az elektromos mérőhelyhez. Nem csinál mást, mint a 3 fázison a digitális ampermérőt veszi 0-24, mert így bármikor, kényelmesen láthatja, ha esetleg gond van. Nincs rajta semmi más, nem mozgatja, állítja a kamerát sehova. Ugyanazon a rendszeren van, mint a többi biztonsági kamera, ha kell, 1 kattintással a rendszer felületéről fényképet is csinál az aktuális állásról.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bestbuy játékok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Háztartási gépek
- Társasjáték topic
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3015
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B360M-HDV i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB ZALMAN S3 TG NJOY 500W
- Bomba ár! Dell Latitude E5530 - i5-3GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 15,6" HD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest