- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
Értem én. Anno a milyen cserélhető objektíves gépet topikból is azért szálltam ki, mert ott mindenki a saját kattanását erőltette, a kérdezőt a legtöbbször meg sem hallgatva, néhol olyan abszurditásba hajló érveléssel, hogy mi van ha eléd ugrik egy szarvas, azt hogy kapod le X-szel. A kérdező meg csak nyaralási és családi fotókat szeretett volna az akkori mobiltoktól jobb minőségben. Kicsit most is ez az érzésem van. Nem ajánlottam az MFT-t, sőt írtam is, ha valakinek ez az elsődleges irány akkor nem optimális. Arra reflektáltam, hogy csak halszem létezik uwa kategóriában, mert ez konkrétan nem igaz.
-
Tin_Shield
őstag
Ez azért nem igaz, hogy csak halszem lenne MFT-re. Főleg a kicikínainak hála a teljesség igénye nélkül: Laowa 6mm f2 / 7.5mm f2 / 10mm f2, Meike 8mm f2.8, Panasonic 9mm f1.7, Plusz a zoomok: Oly 7-14 f2.8, 8-25 f4, Panasonic 7-14 f4, Panasonic 8-18 f2.8-4. És a halszemek. Csak ultranagylátózni mondjuk nem feltétlenül az MFT az optimális választás, de ha az egyéb előnyei miatt valaki ezt a rendszert választja akkor azért itt sem csak halszemből áll a világ.
-
-
TCr
veterán
Egyelőre csak tájékozódom, illetve tanul(gat)ok, ahogy a (jelenleg nagyon kevés) időm engedi.
Te írtad korábban az A6000-et, eléggé rá is csavarodtam, máshol meg azt írják, hogy inkább ne, annyi pénzért (150 körül) inkább ne, sz@r a kitobi, sz@r a kijelző, menjünk fel 200 köré/fölé...
(Ha 200 körül keresek, akkor meg nyilván "célozd meg a 3-400-at", de ezt itt régi motorosként (házimozi, stb.) már megszoktam.)Szóval most adatgyűjtés van nálam ezerrel (meg hamarosan tervben a vásárlás is ofc), hogy minél nagyobb képet kapjak.
-
Aránylag erős gépem van.
De ez szoftveres gond, 30 perc után betelik a 16Gb vram a 4080-on és nekiáll akadozni, pedig nem 20 maszkkal dolgoztam.
System ram-ból 36Gb-ot fogyasztott, de az nem gond, abból van bőven, csak a vga szarakodik.
De most, hogy kikapcsoltam a gpu gyorsítást a LR settings-ben, így frankó, 2,5Gb a max vram használat, sebességben nem érzek változást. -
Lassú Víz
addikt
Egy 15 kilós táska cipelése közben elég hamar el tudok jutni oda, hogy már csak megérkezni szeretnék. És hiába vittem magammal mindent is, nehogy lemaradjak valamiről, leginkább mindenről lemaradok, mert már csak az jár a fejemben, hogy sajog a vállam, a térdem meg a derekam, az végképp nem, hogy most ez a gomba jó lesz-e a képhez vagy keressünk másikat. De ha így vetődik fel a kérdés, akkor jó lesz.
-
Lassú Víz
addikt
KVfőző...
Koffeint pezsgőtablettában is vihetsz magaddal, persze más az érzés, meg nem akkora poén.
Egy fotós haverom a magas Tátrában szeret szaladgálni, különböző izotóniás és hasonló porokat visz magával kaja helyett. Valószínűleg igaza lehet, a Tour De France közvetítésen sem húzott még elő senki a hátából Csabai vastagkolbásztJó ez a LED szalagos ötlet, de csak azért biztosan nem vinnék magammal ilyesmit, hogy hátha szembe jön egy gomba. Vagy ha már rákészülök a LED szalagra, akkor nem viszek vakut stb. Ezer éve olvastam, hogy minél több dolgot cipelsz magaddal, annál kevesebb képet készítesz. Azóta sikerült megtapasztalni, hogy tényleg így van.
-
Stauffenberg
nagyúr
Fujihoz nehezebb használt objektívet kapni ha speckóbb igényeid vannak. De csak itthon.
Felmész az Ebayre, német aukciós oldalakra és van választék, de még az MPB is ott van, ahol tényleg minden akad. Ráadásul néha ezek olcsóbbak onnan, mint a magyar használt piacon, ahol néha nem értem az árakat.
Amikor az X-T3-at vettem, akkor német eladók 7-800 euró körül adták az 5-10 ezer expós, atom megkímélt vázakat, akkori árfolyamon (ami hasonlít a mai 400 körülihez) a magyar piacon főleg 50 ezer expós, karcos, leéltebb darabok voltak, igazán megkímélt darabok meg már kicsivel 1000 euró felett. Végül 360-ért vettem itthonról egy megkímélt példányt XF 18-55 f/2.8-4-el, ami akkor 900 eurónak felelt meg és nem csak vázat kaptam.
Csak az segített, hogy ez egy Fuji Facebook csoportban lett meghirdetve és én 1 percen belül írtam az eladónak és tudtam már aznap is találkozni vele (mutatta, hogy vagy 100 üzenetet kapott, de én voltam az első). Ha nem így alakul, max még 2 hetet vártam volna, aztán megrendelem Németországból.
-
rwin5
őstag
Ezeket néztem ki végül, egyelőre még a használtpiaci árakat nem böngésztem.
Épületek, városképekre:
ezt ajánlottad? [Sony FE 24-105mm f/4 G OSS]
vagy saját kerítés:
[Tamron 28-200 F/2.8-5.6 Di III RXD for Sony Mirrorless Full Frame/APS-C E-Mount]Portré: [Sony SEL85F18 85mm F/1.8-22]
Ezek jók lehetnek az átbeszélt célokra Jahno? + annyit segítenél, hogy a fent megjelöltek biztosan kompatibilisek-e a Sony vázra?
#34678Lassú Víz: slingbag táska nekem is nagyon tetszik, csak nem tudtam eddig a hivatalos megnevezését.
-
Nyilván ez elvi kérdés már, szimpátia alapon súlyozhatók a pro/kontra érvek, és ahogy írtam is, egy A7III ellenében már nem ajánlanék se Z5-öt, se sima Z6-ot, de talán Z6II-őt se (ha nagyon az eyeAF a lényeg legalábbis). Jelen helyzetben nekem viszont az A6II vs Z5 között nem kérdés, hogy a Z5-öt venném a 24-70F4-gyel, aztán a többi majd alakul. Eleve, a két váz között van 6 év, ha jól látom, mégpedig a Nikon javára. Kézközelből ismerve a Sony terméktámogatási politikáját, ha javítani kell a vázat, akkor az kuka lesz, márpedig a Kérdező hosszú távra tervez a vassal.
Én mondjuk azt szoktam javasolni mindig és mindenkinek, hogy vannak dolgok, amiből lehet használtat venni, meg vannak, amiből nem érdemes, mert annyira komplex vagy kritikus fontosságú, hogy nem fér bele a rizikó. Utóbbi kategória nálam a váz és az akku, obit meg simán veszek használtat is, ha úgy alakul, mert ha nem megy, hát nem megy, de van még helyette másik a táskában szinte biztosan.
Zárszóként: elismerem, anyagilag jobb ajánlat egy Sony a megvilágításodban, bár azt kétlem, hogy képminőségben, használhatóságban képes hozni egy Z5+2470F4 szintjét. Ha meg tényleg nagyon kell az enteriőr, akkor majd vesz Sony-t, de ha két képet csinál vele beltérben egy évben, akkor én egyértelműen a Nikon szettet venném.
Kurrens ajánlat Z csoportból:
"2023.08 hóban vásárolt (2026.08 hóig garanciális) Nikon Z5 váz + Nikkor Z 24-70mm f/4 S objektív + 2 db SanDisk Extreme PRO 64GB memóriakártya + Nikon fotós táska.
Eladási ár: 540 000 Ft
Expószám: 1994" -
Az a baj, hogy szerintem most nagyon szélsőségekben gondolkodsz. Annyi pénzből, amit rászán, nem fogja futni spéci ilyen-olyan obikra. Nagyjából egy vázra, meg egy üvegre futja, azt is szűkösen. Ezért írtam sokadszorra is a 24-70F4-et. Mivel kitobi, tele van vele a piac. 24 milliméterrel azért sok mindent meg lehet oldani, meg a hosszabb végével is, kezdéshez ideális. Ha nagyon kell a választék, akkor később csavar rá Viltroxot, vagy FTZ-t, meg vele együtt a fél világot F bajonettel.
Egyébként van nagylátószögű objektív Z-re, csak kissé zsebbenyúlós.
-
Stauffenberg
nagyúr
Azt a Canon 20 ezres objektívet nem is lehet hasonlítani minőségben semmi máshoz amit más rendszereken kínálnak, nagyon olcsó anyagminőség, nagyon gyenge képminőség nyitva, persze akinek ez a vintage hangulat kell, annak oké. Nem becsülném le, mert rengeteg kezdőnek a DSLR időkben hatalmas lökést adott, hogy legyen gombokért egy AF-es fényerős kis gyösz a gépéhez, ami APS-C vázon inkább portré üveg, szóval nem fikázás, csak azt nehezen emésztem érvként, hogy más rendszerekhez mennyivel drágább.
Drágább, de máshol is vannak minőségben. Az új Canon RF 50mm f/1.8 például már 85 ezer, ennyiért kapsz belépő szintű fixeket más rendszerekre is. A jobb minőség, modernebb felépítés több pénzbe kerül na.
Fujinál meg pont ezek a népszerű fix látószögek vannak fosásig ellátva, ekvivalens értéken számolva a 35mm, 50mm és 85mm környéke is többszörösen le van fedve olyan objektívekkel, amik 200 ezer alatt megvehetők újonnan vagy használt piacról 100 körül van gyári, van third party. Némelyikük pedig egészen kiváló darab (pl: Sigma 56mm f/1.4).
Nekem az ekv. 50mm és a 85mm-ek a legfontosabbak és nem győztem válogatni amikor visszajöttem a márkára.
Fuji 35mm f/1.4
Fuji 33mm f/1.4
Fuji 35mm f/2 WR
Fuji 35mm f/2 (XC változat 70 ezerért, ugyanaz, mint a WR, csak műanyag tubusban és penge a képe)
Sigma 30mm f/1.4
Viltrox 33mm f/1.4Aztán:
Fuji 56mm f/1.2
Fuji 56mm f/1.2 (mk2)
Fuji 50mm f/2 WR
Sigma 56mm f/1.4
Viltrox 56mm f/1.4Biztos hagytam még ki másokat, például Tamronokat, TTartisant és hasonlókat.
A speciálisabb látószögek már más téma, UWA-ra például van egy régi igásló Fuji 10-24mm, létezik erre is az általad említett Laowa 9mm, Samyang 12mm-ből az AF-es újabb kiadás is, Viltrox 13mm f/1.4-et madgie fórumtárs (aki enteriőrrel is foglalkozik) nem győzi dícsérni, van már Sigma 10-18mm is.
A Fujinak nagyon jót tett, hogy kinyitotta a kaput a third party gyártók előtt, mindenféle árkategória elérhető már náluk is, de a saját fejlesztései is elég jól sikerült darabok szoktak lenni. Drágábbak? Aha. De tedd egymás mellé a tesztfotókat.
Én hiába vettem Sigma 56mm f/1.4-et olcsóbban (nem az ár volt a szempont), de a Fuji változat pont annyival ér többet, amennyivel jobban megmunkált, plusz fém ház, blendegyűrű, kicsit több fényerő.
-
Stauffenberg
nagyúr
Elég sok tapasztalatom van igazán puruttya AF rendszerekkel meg sok manuális objektívezés is van mögöttem, nekem az elmúlt évekből bármelyik váz kényeztetően hat, egy kis előrelátással bármivel lehet jó fotókat készíteni amíg nem áll le valaki madarakat röptében fotózni, oda tényleg kell a komoly AF.
Amit az X-T3 nem tud, az a "tökig nyomom AF-C-ben és majd éles lesz", előbb rá kell zárnia a témára és utána teljesen benyomni az expo gombot (vagy back button focus, mindegy). De statikus (vagy nem előre/hátra mozgó) témán AF-S-t használok, mert nekem az mindig élesebb eredményt ad, az AF-C túlmozogja. Szerencsére van rá dedikált kapcsoló, én mindig a téma függvényében kapcsolgatom oda-vissza. Mindkettő egy kis gyakorlással könnyen szokható.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Sony APSCre most jött ki a Sigma 10-18, egész értelmes áron"
Fujira is, de sok sikert használtan találni belőle, így meg már rögtön 70 ezerrel drágább.
"és sokkal jobb a Fókusza, mint a Fujiknak"
Gondolom a vázra gondolsz. Épülethez, meg portréhoz mennyire kell atomvillánással felérő AF rendszer? Én még csak nem is a legújabb AF rendszert használó Fuji vázon tolom (X-T3), de egy percig sem volt gondom ezekkel a témákkal, sőt utcai fotóban sem. De elismerem, hogy a Sony jobb AF rendszert ad, de nem láttam elhangzani a sportfotó vagy madárfotó igényt, ahol ez igazán megmutatkozik.
-
rwin5
őstag
Akkor nagyon gyakorlott fél vagy, örülök, hogy Ti segítetek nekem.
Olvasgattam most, a beszéltek alapján kettőre szűkítettem / bővítettem:
Mind a kettővel kapcsolatban olvastam olyat, hogy d750 után / mellé vásárolták továbblépésnek, ezért zártam ki végül a d750-et, és ezért is tartom jó opciónak mindkettőt.Sony Alpha 7 III:
- elvileg több obi kapható rá mint Z5-re
- EyeAF nem változtatható - (nem tudom mit jelent)
- méretben kicsi, ami nekem nem baj mert nem vagyok túl magas és nincs az a tipikus lapátkezem (szóval ez részemről pozitív)
- jó akksiNikon Z5: Itt olyanokat is olvastam több vélemény alapján is (igaz ezek pár évre nyúltak vissza), hogy a fókuszkeret sokszor össze-vissza pásztázott. Ezt több véleményben is megerősítették. Azóta lehet ezt már korrigálták egy firmware frissítéssel.
Egyebekben dicsérve volt a képminőség, dupla SD kártya foglalat, kézreálló, érintőképernyő magas minősége, rosszabb fények mellett is jó képek, jó akksiÖsszegezve: HA-n néztem most használt árat Alpha 7 III van 400e ft körül, szóval még határeset, mert tudnék obit is vásárolni.
Nikon Z5: rövid keresgélés után azt látom, hogy kb. 60-70.000 ft-tal olcsóbb, mint a SONY.
Egyedül ez 3 évvel korábbi bejegyzések zavaróak, hogy a fókuszpont, főleg gyengébb fényviszonyok mellett anomáliákat tudott okozni.Ezek alapján? Ha végül is meg van a keret, akkor nem volna jobb döntés a Sony?
-
rwin5
őstag
Akkor a kattintásokból kiindulva X-T3-at kéne vennem, nem? miért nem ezzel kezdted
Ez csak humor volt, péntek van nézd el nekem.
Nem tudok képet csatolni G6-ból, mert már több PC-t is váltottam, és kivett merevlemezen van kép lementve.
Ma délután utánaolvasok az ajánlott modelleknek, köszönöm mindenkinek a segítőkész és bőséges válaszokat.
Majd olvasgatás után visszatérek, hogy nekem melyik tűnik legopcionálisabb döntésnek és újra megvitatjuk a kérdésemet a ti szakmai szemetekkel is. -
rwin5
őstag
ár-érték miatt tetszett meg nekem is anno, igaz már vagy 10 éve vettem és akkor volt obival kb ~200e ft.
Tudom, ha a kacsa nem tud úszni akkor nem a víz a hülye. De egyszerűen 100 képből ha 1 kép jól sikerült vele amikor fotóztam. Színek nagyon kontrasztosak voltak, nekem a menüje is kicsit átláthatatlan volt, már eladtam azóta, de valahogy nem volt az igazi, nem tudom megfogalmazni. Egyébként utólag olvastam, hogy elvileg, akkortájt inkább videórögzítésre javallták.
Anno azért is hagyott alá a lelkesedésem a tanulással kapcsolatban, hogy sehogy se sikerült jót kihozni belőle.
DE! ezért is akarom most fotósuli mellett csinálni az egészet, hogy majd legyen egy oktató aki elmondja, hogy mit bénázok el, csak ehhez kell egy jó gép, amivel egyelőre én hosszú távra tervezek, mert nem szeretem váltogatni a cuccaim, max ha "kinövöm".
A 600k-s keret az meg van már, ingatlaneladásban vagyok épp abból kipasszírozom, de ennél többet nem szeretnék egyszerre kifizetni, az más tészta, hogyha a jövőben vásárolgatok majd a vázhoz dolgokat. -
rwin5
őstag
+ Timer
Akkor összefoglalva, amikről érdemes volna bővebben utánaolvassak:
d750, Sony A7 II, Canon 5D, Nikon Z5
MILC típusúakkal teljesen fogalmatlan vagyok, azért is hordtam vele kapcsolatban össze butaságot feljebb.
Nekem egy Panasonic G6K-m volt egyébként anno amivel elkezdtem tanulgatni, 2 obival, de nem jött be egyáltalán. Ezt szeretném elkerülni a következő vásárlásánál. -
Passz, nem tudom, mennyiért árulja, van-e most egyáltalán, de a 250-be szerintem belefér már, elnézve a FB / jófogásos piaci árakat. Nála általában azért drágább minden, pont a gari miatt.
Tőlem vehet Sony-t is bárki, nem vagyok ellene beoltva, szeretem is a márkát egyébként más területeken, de azoknak a gépeknek a fogásától én egyszerűen hányok. Amikor a Z6II-őt vettem tavaly, esélyes volt az AIII is, de másokkal szemben én nem a menüjétől kaptam heregörcsöt, hanem az ergonómiájától. A fókusz rendszert nem vitatom, abban bajnok a Sony, és szerintem az is marad még jó ideig.
A kérdező meg közben elmenekült inkább...
-
"Értelmes eladót sem tudod rendesen meghatározni "
Kábé a termék képekből és három mondatból meg lehet mondani, hogy ki az. De ha garancia kell, akkor ott van Fotoptix Dávid, Ő ad mindenre 3/6 hónapot.
A legjobb persze mindenből az új, de itt most ez nem játszik, be kell vállalni a rizikót, és túl sok 30-50 ezer expós, megdöglött D750-ről nem hallottam, pedig amikor az enyémet vettem, hetekig csak a fórumokat túrtam, és most is tagja vagyok jónéhány 750-es csoportnak. Fotós ismerőseim között is akad még jónéhány 750 user, és nem láttam még hibás példányt, maxmimum olyat, ami olyan állapotban van külsőleg, hogy azon csodálkozok, hogy egyáltalán még működik,.
-
Nem találkozok semmi ilyennel, ami nem azt jelenti, hogy nincs, de ezért mondom azt, hogy értelmes eladótól vegyen. Lehet látni jófogáson nagyon lerúgott, meg nagyon szép példányokat is. Az enyém nem eladó jelenleg, de olyan állapotban van, hogy simán vissza lehetne csomagolni. Mert nem nyúltam hozzá getvás kézzel, rendszeresen le volt takarítva ennek ellenére is, nem lógott a nyakamban és kúrtam oda mindennek, ami jött, stb. Kábé mint a 150.000 kilométert futott autó esete: van, akinél ugyanabban a típusban már motort cserélnek ennyi idő alatt turbóval meg váltóval együtt, mert igényes a konstrukció a tulaj meg egyszerűen paraszt hozzá, és van, akinél ugyanaz a setup megéli a dupla kilométert is komolyabb hiba nélkül. Amennyi D750-et rászabadítottak nemrég az esküvő fotósok a piacra, nem csodálom, hogy kezdenek előjönni a hibák az új tulajoknál, tekintve, hogy azok a vázak jellemzően (és tisztelet a kivételnek!) milyen igénybevételt kapnak, méghozzá rendszeresen.
-
p_adam
addikt
Van, akinek számítanak ezek a dolgok, másoknak meg nem, de adott esetben nem árt tudni, hogy vannak kamerák, amivel pl. egy LR sokkal-sokkal jobban használható, mert gyárilag megtervezték hozzá a kamera profilokat, ez egy ideje kiment a divatból.
Mindegyikből lehet olyat választani, ami a célnak megfelel.
Sőt, akár nyugodtan lehet kompakt kamerával kezdeni.
Nem elég homályos a háttér? Olyan környezetet kell keresni, ahol ez nem probléma.
Nem elég széles a látószög? Adott esetben össze kell illeszteni több képet.
Nincs elég/nem elég jó a fény? Lehet, hogy be kell vonni másik fényforrást formálóval, állvánnyal, amit ha magával cipel az ember, akkor már tényleg nem sokat számít hogy MILC vagy DSLR, nem az a nehéz részeStb. stb.
Kb. minden probléma megoldható lenne valahogy, csak mindenki el van kényelmesedve (ezért is jó a filmes kamera, ott ennek az ára anyagiakban is mérhető, már ahhoz képest is ezen digitális opciók bármelyikével könnyű a dolog - ami éppen a nehezítés benne, mivel lényegesen lassabban fejleszt).
Az AI meg gondolom még inkább errefelé viszi majd a dolgot. -
rwin5
őstag
Köszönöm a segítséged. Nem értek a gépekhez, csak amiket így olvasgattam google keresések alapján.
A maximális keret a 600e ft, azért gondoltam úgy, hogy lehet kezdés szintjén érdemesebb volna olcsóbbal kezdeni, ezért vannak árbéli diffik az általam írottak által.
Elég nagy az elhatározás, főleg, mert nagyon szeretem a grafikus szakmát. Ezek szerint bölcsebb volna akkor kimaxolni a keretből adódó lehetőségeket, szívesen hagyatkozok a tanácsaitokra.
Már kinéztem egy kezdő fotótanfolyamot is, csak oda szükséges saját gép, mert így akkor a tanfolyam is olcsóbb, ha én viszem.
Jahno, szerinted akkor amit Timer fórumtárs javasolt az a váz jó döntés lehetne?szerk.: közben olvasom az új kommented, akkor kicsit elvesztem.
-
Lassú Víz
addikt
Ja, hát ilyesmikre hihetetlenül sokat el lehet költeni. És a végén azt hisszük, hogy az energia a drága, miközben a család havi telefonszámlája többe kerül mint ilyen enyhe télen a fűtés. Ehh, mindegy a végén mindkettő ugyanannak az embernek a zsebében landol.
Arra gondoltam, hogy míg egy napokban kijövő új vázért közel egy milliót akar a forgalmazó kapni, addig a teljes Affinity programcsomag 70 ezer. Topaz coccok 200€, DXO pure raw 130€. Sajnos ezek aprópénznek számítanak a fotózás terén. Sok évvel ezelőtt láttam a tanácsot, hogy szerettesd meg a gyerekkel a fotózást, biztos nem lesz pénze drogokra.
Vagy ide lehet hozni Scott Kelby alapvető intelmét, hogy a családi költségvetést ne a hobbifotós fél kezelje, hanem a másik. Aztán mit mondott a lányának? Férjed még lehet másik, de ilyen áron ilyen obit mégegyszer.... -
Lassú Víz
addikt
M365. Vajon mennyibe kerülne azt a képanyagot fizetett művészekkel előállítani? Biztos sokkal többe, ha egyáltalán elő lehet. De az legalább egy jó kezdeményezés, kortörténeti dokumentum, és dicsőség is.
De amikor a cél nem világos, meg ki ide beküldesz hagyj fel minden szerzői joggal, akkor azt jobb elkerülni. -
Bocs, hogy ezt ragadom ki, de itt láttam konkrét kérdést.
"Ezt miképpen szervezed le jogi és papírforma keretek közt (tudom: találják ki, oldják meg)?"
Munkaviszony, főnök-beosztott viszony, nem olyan megközelíthetetlen ez. Mint ahogy az általam írt más foglalkozások esetén is működik ez, és nem is tegnap óta. Szerintem működhetne, akarat és cselekvés kellene hozzá.
Csak nagyon mellékesen teszem hozzá, engem közvetlenül nem érint, ha minden fotós belekényszerül abba, hogy aprópénzért dolgozzon, vagy egyáltalán ne legyen munkája (mert az amatőrök és tanulók elveszik tőlük a munkát) mert nem ebből élek, kvázi nekem mindegy. Ha a fotósok kitalálják, hogy ezt miért nem lehet megjavítani, akkor legyen nekik, küzdjenek továbbra is nyugodtan, ennek én se károsultja, se haszonélvezője nem leszek. Ha nem akarják, persze nem kell. Ha nekik jó, nekem jó.
-
ph_5.5
aktív tag
Pár hete fotóztam egy sok tízmillárdos árbevételű céghálózat központi marketingesét. Most mondott fel, mert nem ért egyet a vezetőséggel- sokmindenben...
A jó marketinges mindi gmeg tudja magyrázni a számokat.
- ha jobban megy a cég, akkor könnyű a dolga
- ha stagnál, akkor elmondja hogy ez is annyk köszönhető hogy nem zuhantak, hogy milyen jól dolgoznak, mert más cégek mekkorát buktak
- ha csökken a bevétel, akkor is az előző duma megy hogy ha nem csinélták volna ilyen jól, akkor sokkal rosszabb lenne a helyzet, és ki kell várni hogy a piac ismét fellendüljönEzzel szívatják a legkisebb cégtől a legnagyobbig a marketingesek a vezetőséget.
Persze ha jó a statégia akkor tényleg tudnak pénzt hozni, de az egyen dumáktól mindig röhögnöm kell. Ahogy fotós vonalon is a hogy legyél belőle gazdag és hasonló kiadványokkal...Régen minden más volt, ezért nem volt ingyenmeló. Régen fotós csak akokr voltál ha elvégezteed a sulit, voltál gyakorlatokon és megtanultad mit hogy kell. Ahogy kikerültél a mester mellől már tudtál sokmindent. És nem kellett nulla Ft-ért elvállani- semmit.
Mert nem volt ennyi fotós, és képekre szükség volt. Az más kérdés hogy nem tudtál olyan árat elkérni mint az öregek- sőt nem is érezted úgy hogy neked annyit kell kérni. Közben meg rájött az ember hogy akár többet is kérhetsz, ha az az "öreg" sokkal rosszabb mint te és téged kérnek meg nem őt.
De nem volt ingyen meló szerintem akár 15 éve sem. Nem kuncsorgott esküvőfotó ingyen fotózásárt senki. Olcsón lehet hogy megcsinálta az első 2-3 anyagot hogy legyen saját képanyaga... de a következő hónapban már normális áron tudott menni.
#34535lugosi
A "fiatalok" ezt nem értik. 0 Ft-ért nincs nagy elvárás, és onnan továbblépni szint elehetetlen akár 1-2 hónap után is. Látom hogy itt a városunkban is van olyan fotós aki mondjuk azt hogy normális anyagokat másol a neten látottakból. Néha 1:1-ben lemásolja a pózokat mindent... és tudom hogy akiknek melózik sosem fizetnek érte. Évek óta ezt csinálja- ebból él. Illetve nem tudom miből mert a munkái szinte csak ilyenek. 0 Ft-os megoldások, vagy baromi keveset fizető ügyfelek. Persze hogy más nem fér hozzá ezekhez a cégekhez- igaz normális fotós nem is akar
Szóval az ingyen az nem olcsón... de az utóbbi még úgyahogy megtérülhet az első az nem sok jóra vezet.
#34532TimerMindenki mindenkinek konkurencia. Az ingyen fotózó is, az olcsón fotózó is.
A tfcd elvben egy fejlődési szakasz, de ahogy látom sok fotósnál pont arra elég hogy semmire... jó modell csak olyan fotóshoz megy el tfcd alapon, aki jól dolgozik. És igazából ez örömfotózás, tesztelés vagy bármi hasonló... nem pedig az hogy kipróbálom hogy le tudom-e fotózni. Rossz modellel meg nem megy semmire a fotós. Ahogy rossz fotóssal sem a modell.
Pár hónapja rám írt egy lány. Ő modellnek érzi magát- br semmi adottsága nincs meg hozzá. Max a szorgalma. Sosem kapott még pénzt, de folyamat megy valahova fotózkodni. Szóval rám írt hogy mikor tudnánk tfcd alapn fotózni. Finoman elutasítottam és visszakérdeztem- hogy a képeim alapján talált rám, mégis miből gondolja hogy szükségem van tfcd alapú fotózásra referencia bővítés kapcsán? Félek nem értette a kérdést sem... ő olyan sorozatot akart volna magáról amiért mások fizetnek. -
"Legyen ez a fodrásznál is?"
Ne. Ez szóba se került. Sok szempontból se. Gyaníthatóan sokkal ritkább, hogy egy fodrász ingyen vagy jelképes áron dolgozik, mint egy fotós (ha így is van, akkor én nem hallottam róla, hogy ez tömeges lenne és megélhetéseket veszélyeztetne). Másrészt, amiről idáig szó volt, jellemzően céges megrendelők részére történő fotózás volt, amiről te írsz az viszont nem az.
Azért ha belegondolunk, fura ez az ingyen, portfólióért fotózás.
A folyamat:Karcsi kap egy fényképezőgépet, mert tovább szeretne lépni a mobilos fotózásból. Oda van a fotózásért.
Karcsi meglátja, hogy emberek pénzt keresnek a fotózással. Karcsinak van gépe, Karcsi szeret fotózni. Karcsi azt gondolja jó móka lesz a szenvedélyével pénzt keresni.
Karcsi elkezd ingyen fotózni, hogy nevet és portfóliót szerezzen, mint profi fotós. A többi profi fotós ettől kevesebbet keres, kevesebb megrendelője lesz.
Karcsi egyre ügyesebb. Elkezd pénzt kérni a fotózásért. Vállalkozó lesz, elkezd ebből élni.
Guszti, aki 10 évvel fiatalabb mint Karcsi, kap egy fényképezőgépet, mert tovább szeretne lépni a mobilos fotózásból. Guszti oda van a fotózásért.
Guszti meglátja, hogy emberek pénzt keresnek a fotózással.
Karcsi 5 éve a fotózásból él. Elkezd egyre kevesebbet keresni, elkezd egyre kevesebb ügyfele lenni. Bosszankodik.Karcsi már rájött, hogy hol a hiba. Guszti szerint ez így szuper. 5-10 év múlva Guszti rá fog jönni, hogy hol a hiba, de addigra Berci kap egy fényképezőgépet, mert Berci tovább szeretne lépni a mobilos fotózásból. Berci oda van a fotózásért.
-
Vannak kamarák, ahol kötelező díjszabás van, vagy minimum egy erős ajánlás. Például a mérnökkamara honlapját nézd meg, van még kalkulátoruk is. Vagy teljesen más területen a közjegyzői kamarát, ott kötelező minimumdíjak vannak tudomásom szerint.
De ha jól követtem a topikokat (igazából fotós dolgokról már csak innen tájékozódok), akkor ahhoz, hogy valaki hivatásos fotós legyen (=pénzért fotózzon megélhetésszerűen) már se végzettség, se semmi ilyesmi nem kell. Jómagam nem ezzel foglalkozok, de ezt mint irányt mikro- és makroszinten is károsnak tartom.szerk.: mikor írtam, még nem olvastam ezt amit írtál: "A fotózás már nem szakma. Nem kell végzettség, nem kell semmi. Így egy kamarának sincs értelme." Na igen ez így nem jó tényleg.
-
vince
őstag
+Timer
Köszi a választ. A tárgyasztalhoz (vagy háttérhez) kell valamilyen külön világítás, softbox is, ugye? Az vonzó a tárgysátorban, hogy van benne ledsor is, nem kell külön fényekkel játszani.
-
TCr
veterán
Pest megyei vagyok, újlengyeli.
Tökösnek tökös vagyok, de a pénzt nem szeretem ész nélkül szórni.
Ezért kezdenék tanfolyammal.
Pl. egyelőre azt sem tudom, hogy gépvásárlással milyen irányba induljak.
Ezt most néztem ki, jó vételnek tűnik, de tudás híján azért na...A fához, parancsolj.
47.91648995659025, 19.251293906663534 -
Lassú Víz
addikt
Hát ja. Bár ha azt nézem, hogy egy Sony a7iii 24-105 f4 G-vel annyiba kerül mint egy OM-1 Mk II a 12-40 f2.8-cal, akkor az ember elgondolkodik, hogy merre tovább. Különösen, ha ez a tartomány a képek 95%-át lefedi. Remélem, hogy még sokáig jó szolgálatot tesz a meglévő cucc, és nem kell ilyenen törni a fejem. Sajnos amennyit manapság fotózok, időnként még a telefon kameráját is luxusnak érzem
-
-
Nézegetem ezt az FV-5 szoftvert (letöltöttem a Lite verziót). Miben tud ez többet, mint a gyári kamera szoftver? Azt értem, hogy a teljes verzió tud RAW-ot, meg nagyobb felbontást...de ezt tudja az S10 gyári kameraszoftvere is. Van PRO mód, abban tudok állítani sok mindent.
Lehetséges, hogy ugyanazon beállítások mellett az egyik mégis jobb képeket készít? Fókuszt úgy érzem, az FV 5 jobban megoldja, ugyanaz a tárgy sokkal nagyobb területen éles.
-
-
Holnap végigpróbálgatom, ez csak amolyan tapogatózás nekem.
Valamiért ha manuálisan állítom be, akkor a fókuszt nem akarja megtalálni. Van több opció, illetve csúszkán én magam is állíthatom, de nem tetszik. Automatán szép éles képeket lövök, de úgy nem tudok belenyúlni a záridőbe... -
Az a fura, az összes világításom LED a házban, van, amelyik vibrál, de minimálisan, van, amelyik egyáltalán nem. Mindegy, még így is nagyságrendekkel jobb képeket lehet készíteni, mintha a telefon saját vakuját használnám. Van pár ötletem, kipróbálom őket, valami csak kisül belőle.
-
Nekem is van olyan fotós ismerősöm, aki így járt. Azt hitték, katalógusból rakta fel a képet.
Ja igen, az idő sem utolsó ám, én nem fogok órákat szórakozni egy fotóval. Körbevágom, kb középen legyen, aztán kész.
FB marketplace, jófogás...ezek fertők. Pár napja raktam fel 4 felnit, már írt is egy tag, DHL-lel küldjem, ő fizet mindent...bla bla.
Ha jó csaj ír, szoktam nyomni a "küldj meztelen fotót" sablonszöveget. -
-
A Zéé
addikt
jogos a kérdés... Igazából én is ezért voltam úgy vele, hogy a 90 bőven elég lesz, felesleges komolyabban rápörögni.
Amiket gyárt(ott) videókat, képeket egy D3100-al készültek, mondjuk ő kalibrált monitoron szerkesztette őket, de a videók felkerültek a youtube-ra, meg egy WP motoros blogra (már amelyik), amit aztán néznek ilyen random kijelzőkön a népek... Ide felesleges komolyabb.#34399 lugosi
A színvisszaadási index, röviden 'CRI' (Color Rendering Index) vagy 'Ra', a fényforrás azon képességét méri, hogy különféle tárgyakat megvilágítva vele, mennyire képes azok színét visszaadni.Talán még ez a grafikon szemlélteti jól. A LED fényforrásoknak nagyon nem egyenletes a kibocsájtott fény hullámhossza. Minél nagyobb ez az érték, annál közelebb kerül a fényforrás fényhullámhossz eloszlása a napfényéhez.
-
ph_5.5
aktív tag
Szerintem van miért rugózni a CRI-n. Még a 90 vs 97-en is látszik az eltérés, a 80 vs 97-ről nem is beszélve.
Az elmúlt 8 napban kb 100 embert fotóztam le. Ebből 90 csaj/nő Náluk olyan apróságokon csúszik el egy technikailag/világításában/kivágatban... jó portré, hogy
- nem jól áll a haja
- jajj a szempilla
- jajj a smink
- jajj a rúzs színe mégsem passzol
- jajj a szemüveg keret árnyalata nem oké a arcpirosítóhoz
- ja... és még sorolhanám, de a lényeg hogy megszokta a saját mobilja kijelzőjért, és tudja hogy ott az adott hajszíne, rúzsa, sminkje miként mutat. Egy 80 CRI világítás mellett elkészült üzleti portrénál tuti megvernének. -
ph_5.5
aktív tag
Van akkora softbox amibe belefér pár tárgy
Egyébként vannak cuccok amik abban is fotózhatóak, és házilagosan fillérekből is össze tud rakni elfogadhatót- nagy méretben. (mármint tárgysátrat) És persze van aminél vétek annak a használata- de ezt neki kell majd látni- tudni.
-
-
ph_5.5
aktív tag
Stúdió cuccokban nálam vegyes a felhozatal. Walimex Pro, Lastolite, Godox, Jinbei, Phottix, Falcon Eye, Mikrosat ... sokféle megtalálható.
Állványokban (lámpaállvány) is nagy a minőségi szórás, szoftboxban is. A Godox 120-as oktoja borzalmas. Hazai ismert forgalmazótól vettem, már a gyöngyvászon zsák is siralmas volt újonnan. Ehhez képest pl a Jinbei sokkal minőségibb.
A nagy stripből Godoxok is vannak, azzal jelenleg semmi bajom, csak az nem hogy a gyári bajonett nem méretpontos, és bizonyos vakukra alig megy fel. Kis flexelés után már jó lett, de azért no... ne kelljen már faragni egy cuccon ha kifizetek érte 20-30-40ezret.
A Phottix Raja sorozata pl barom jó. Minőségi hortáska, minőségi mechanika a boxban, és nem találgatni kell hogy az nyitásnál most bekattant vagy sem.
Ernyőből vettem régen olcsót- ami most is hibátlan. És drágábbat ami nem fél év után elkezdte a bevonatot ledobni. Volt olyan szoftboxom amit (újonnan vettem) 12 év után kellett csak kukázni mert kb 200e expo után (ennyi villanás tuti átment rajta) kezdett sárgulni a belső és külső diffúzor.#34358Timer Az FTZ nem tartalmaz lencsetagot, így a fényt nem töri, nem tudja lágyítani. Az autófókusz tud vele lasabb lenni mint pl dslr esetén, de AF esetén nálam két véglet volt adapterrel Z6II esetén.
- fókusz lassú vagy nem volt egyáltalán, stabi nem ment az obiban csak rezgett
- minden klappol, nem Nikon obinál is van szenzorstabi, gyors AF, pontos szemfókusz
Sigma 150 makro az első csoportba tartozott- menni kellett. Ott nem kockáztattam, 105 MC Z-t vettem.
Tamron 24-70 2.8 stabija nem ment normálisan, és mivel sosem nőtt a szívembez, az is ment.
Nálam sem az élességgel sem a gyorsasággal nincs gond adapter esetén. Használtam párhuzamosan 750-t a milcekkel, de a milc nyert kényelemben. -
Tavasszal vettem a z6ii-őt, már 3 éves konstrukció, bőven ki kellene forrnia magát ennyi idő alatt. Inkább az volt a gond, hogy az adaptált lencsékkel kapcslatban van valami gikszer. Na most vagy az van, hogy mindenki IS hazudik, vagy az, hogy az énm FTZII-őm hibázik. Sanszosabb, hogy utóbbi, hiszen baromi sokan használnak FTZ-t, és nem nagyon van panasz rá. De most egy ilyet hogyan gariztatsz? Bocs, szerintem lágy? Elhajtanak. Fókuszál? Fókuszál. Hibát dob rá a váz? Nem dob. Viszlát.
@ph_5.5: nem volt még soha Sigmám, de talán még lesz. Alternatívaként a Z 70-200 obira a Tamron 35-150 lencsét néztem, őszintén szólva portrésként talán még jobb is lenne ez az átfogás , de egyrészt az se olcsó, másrészt sokan szidják a lassú fókusz miatt.
-
ph_5.5
aktív tag
Én az elsőt már elkoptattam, a körtárcsa néha nem váltotta az értékeket. A stúdió miatt vettem másikat, meg egy Sonyt, meg egy manuális Godoxot h avalakinek valamiért nem menne a vázával a pro széria. Majd a bérlőinknél kiderült szinte mindenkinél volt Sony, így azt pl csak kicsomagoltam és ott áll. Mivel többet nem adjuk ki- így ha épp nem lesz akcióban akkor korrekt áron átadom valakinek.
Most ez a kicsi AD300 pont jó lesz derítésre az AD600 vakuk mellé. Ennyiért jó vétel volt. -
Biztos a régi AF vázak között is van különbség, nekem Nikon F65-öm volt és F90x-em, nem éreztem kicsinek a keresőjüket. Az utóbbi még mindig megvan, szerintem állja a próbát mai gépekkel a keresője.
Van egy manuális Nikon vázam is, annak a keresője nagyon jó, még inkább ugye a manuális fókuszt tartották szem előtt a használhatóságnál.Aztán ahogy ezt így leírtam, az jutott eszembe, hogy te valószínű a digitális tükörreflexesekről beszélsz, azoknak valóban volt kis keresője.
-
szazbolha
addikt
A fókuszcsökkentő témáról, a 120K-s gépvásárlástól függetlenül beszéltem.
Nem ajánlottam a kérdezőnek, ha jól emléxem.#34333 lugosi
De igen, az indexen kezdtem. A képtárakban is ezen a nicknéven vagyok jelen.
A kezdeti botladozások után (praktica) Nikon AF rendszeren szocializálódtam. Aztán léptem vissza a manuális vagy nagyobb formátumok világába.
De kompakt gépekkel is játszottam.Nem vagyok az AF ellen, csak kevés a nekem megfelelő (minőség+ár) AF objektív van, ezért is vonz az MF világ.
-
szazbolha
addikt
"Pont csak elcseszi a képi világot"
Nem értek egyet. A fókuszcsökkentő nem csak fókuszt csökkent, de ezzel együtt a fényerő is nő és valamivel változik a mélységélesség vagy annak milyensége. Az eredeti objektív leképezési hibáiból összeállt "karakter" megmarad, egy jó fókuszcsökkentő ehhez nem tesz hozzá és nem vesz el érdemben.
Egy 135/2,8 + 0,71-es SpeedBosster (fókuszcsökkentő) néha új dimenziót nyit az olcsó objektívek világában. Aki nem a "karakter" oldalról közelíti az objektívet annak szerencsés esetben a feloldóképesség is növekedhet. Sajnos a kontraszt vagy mikrokontraszt általában nem lesz jobb.
-
szazbolha
addikt
Bocsánat igen, helyesen HELIOS 44-2, csak már a jupiter járt az eszemben a 135-ösök, de aztán azt lehúztam a listáról, mert APS-C-n már bő tele és igen kevesen használják ezt a fókusztávot. Ahogy én sem a kiváló 200-asaimat FF-en, pedig ma láttam egy Kenlock-ot ami még úgy elférne a polcon 5-6 tesztkép után.
Viszont a 135-ösök többsége csodálatosan müxik APS-c-n valami jobb Speed Boosterral.
Csak az már nem fér bele egy 120K-s büdzsébe -
FerNandor
őstag
Az a megfejteni való, hogy nálam van-e a hiba vagy a cewe-nél volt most. Nekem is vannak már kinyomtatott képeim, 1-2 vászonkép is, ami a fotoplustól van. És most a a 200 cewe kép sötétebb, mint kellene. De nem tudom, hogy korábban mi volt, vagy pl a vászonképnél a fotoplus belenyúlt-e, mert az csak 1 kép és korrigáltak esetleg valamit. Mert pl most ugyanaz a kép a cewe nyomtatásban szintén sötétebb.
-
FerNandor
őstag
Jpg quality 100%
sRGB
240ppi
output sharpening nincsamúgy a képek természetes direkt fényben, mintha "életre kelnének"... nem tudom, milyen varázslat ez
-----
Pécsen/Baranya megyében csinál amúgy valaki monitor kalibrálást? Fotoplust felhívtam, szerintem a csaj azt se tudta, mit kérdezek.
-
Lassú Víz
addikt
Kifotóztam az ablakon a 2016-os mFT vázzal meg egy f 1.8-as obival. ISO800 1/20 sec és van olyan jó meg tiszta mint a FB-s fotó. Gyanítom Viktor magán gépén az őt fotózni jogosult egy valakinél akad egy FF váz meg egy f1.4-es nagylátó objektív. Utána már csak egy maszkolással megvédett Eiffel-torony és egy visszavett szaturáció. Ennyi.
Tiszta idő kellett hozzá, azt nem tudom, hogy kinél intézték el
.
-
Stauffenberg
nagyúr
Félreértés ne essék, nem azt mondtam, hogy bármelyik fényképezőgép csinál ilyet. Asztali operációs rendszerek tudhatnak ilyen módon formázni. Egy ideje nem vagyok Windows user, de ez kb a különbség a "Teljes formázás" és a "Gyors formázás" között (remélem jól idéztem az elnevezéseiket). Előbbi nyilván eltart egy jó darabig, attól függően mennyi idő alatt tudja felülírni az összes szektort a meghajtón. Utóbbi csak megjelöli a szektorokat felülírhatóként és felhasználói oldalról üresnek fog látszani a meghajtó.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Számít ennyire? Ugyanott vagyunk mint amikor mobilon nem úgy néz ki, mint másik mobilon vagy monitoron. Az is állandó téma, sosem lesz megoldása."
De itt most nem is erről beszéltünk, hanem amikor egy fotós átvesz egy anyagot, aminek a színhelyes kinyomtatásáért fizetett, akkor lehetőség szerint legyen ellenőrizve megfelelő fények alatt.
Hogy mi a megfelelő fény, az nagyon messzire vezet, én nem javaslok egy fotósnak sem high-end soft proof nyomatvizsgáló pultot otthonra de már azzal baromi sokat segít magán bárki, hogy vesz egy asztali lámpát az íróasztalához, belecsavar egy ilyet ötezer forintból, szabadon dimmelhető (összelőve a monitorral), beállítható a színhőmérséklet és a CRI (Ra) értéke sem siralmas (Ra 90). Ezt még lehet bolondítani praktikákkal, hogy homogénebb legyen a vetített fénye, hogy ne csillogjon össze-vissza. Nem profi cucc, de amit meg lehet tenni, annak a 80%-át letudta vele az ember.
(Nem ismerem a konkrét típust, csak nagyjából fél percet rászántam a keresésre).
Sem a színhelyes kalibrált monitornak, sem a megvilágításnak nem azért van jelentősége, hogy majd Juci a kétgyerekes anyuka a csimótáról kapott ballagási fotót milyen körülmények között nézegeti, hanem mert ezekkel dolgozunk és ezek nélkül nem tudjuk garantálni, hogy a workflow egyes pontjain mi történik.
---
Még egy utolsó szemléltető ábra, miért fontos a megvilágítás:
Ez egy szemléltető fénykabin, mindhárom szekcióban teljesen ugyanolyan színű anyag van elhelyezve, csak különböző fényforrás típusokkal van megbombázva.Ez pedig egy még látványosabb a metamériára, itt két fotó van, maga a vizsgálópult lett más fényforrásra átkapcsolva és a kamerával utána mentek a színhőmérsékletnek. Itt az alsó és felső képen teljesen tökugyanaz a minta van.
Aztán mindenki döntse el, hogy számít-e milyen fény alatt nézzük a printet.
Ha annyit el tudok érni, hogy ne teljesen vállalhatatlan fényeket használjunk ehhez, akkor megérte körmölni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- További aktív témák...
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- Új és újszerű 15"-16" Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest