- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Mihez kepest kisebb 60 millio tranzisztorral?
Ugytunik szamozasban mobil fronton igazodik az AMD az NV-hez, vicces azert 600/1800 RV740-bol lesz a Mobility Radeon HD4830, ami igy elsore ranezesre meg egesz jonak tunhetne 575/1800 helyett ami ugye a desktop kartya, de a memoria busz 256bit helyett, csak 128bit-es, nevezgetesben mobil fronton azert AMD-t se kell felteni ha marketing oldalarol sajat erdekek figyelembe vetelevel kell megkozeliteni a szamozast, HD4860 se eppen felhasznalo barat elnevezes
-
helkis
veterán
hát aki bejárt DX6-12-ig, annak nem
de aki meg x86-ra gyúrt (vagyis lógott DX-ről
) annak talán egyszerűbb lesz felvenni pár grafikai "SSE6"-ös utasítást a spirál végébe..
ha az AMD-nek van egy kis esze, akkor valami hybrid-en töri a fejét, ami kompatibilis a mostani architechtúrával és a software-est is tudja, olyat is el tudnék képzelni, hogy a CPU-ba tolnak még vagy 40 magot, kinevezik softrender egységnek. a procitól gyorsan megkapja ami kell
nem is kellene VGA-t venni, csak ha a régi cuccaidal akarsz játszani, vagy CFX-be 2,3,4.et, vagy a VGA is egy "AM4"-es foglalat lenne, úgy már lehetne sokszorozni a teljesítményét egy gépnek illetve variálni..
továbbá a követkető xbox-ba fejlesztett "GPU" -ra kell hasonlítania, amivel meg lehetne úszni a szar portolásokat, ezzel sok játékfejlesztőt megfogna
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már a CryEngine 2 is voxel alapú terepgenerálással dolgozik, csak polira konvertál. Szerintem bőven lesz más is aki áttér Voxelre. Ha továbbviszik ezt a megvalósítást, akkor teljesen rombolható környezet lesz, elég kis erőforrás használatával. Az Unreal Engine 4 is full szoftver rendering. Az elvileg jó eséllyel kijön 2012-re.
Hát a Larrabeeről borítékolható, hogy lassú lesz a DX futószalagon, de a szoftver renderinghez ilyen GPU kell. A textúrázókat azért rakták bele, mert ott sokat lassult volna a rendszer az emulált hardverrel. A többi esetben nyilván van némi lassulás, de úgy ítélték meg a mérnökök, hogy nem mérvadó ... ráadásul full programozható a rendszer. Egy idő után ez előnybe csap át. Persze akkorra már az AMD is elkészíti a Larrabee utánzatot.
-
leviske
veterán
Mi a különbség a Radeonok és GeForce-ok ROP-jai közt?
Csak mert, hogy ekkora gondot okozna, ha 16 lenne...
Ennyivel hatékonyabb ROP-jai lennének a R600 architektúrának? Vagy ez nem is architektúrafüggő?
(#1347) rocket: Ilyen lesz a gyári hűtés?
Hát innentől kétlem, hogy a RV790 hűtésének akár köze lenne a régebben linkelt FirePro kártya koncepcióhoz...
-
marcias
őstag
Backand?
Az RV740 ezek szerint élő példája annak, hogy a GDDR5 helyettesíti a 256bites adatbuszt. Felteszem, ez a gyártónak is gazdaságos. Ha 2 db GDDR3 chip ára nem alacsonyabb 1 db GDDR5-ös chipnél, már mindenképpen, de ha mégis, még valszeg az egyszerűbb NYÁK és GPU kivezetések miatt ez kompenzálva lesz.Hoppá, őstag lettem.
-
rocket
nagyúr
Miert ne lehetne ez egy osszevetesben indok?
En nem vagyok egy hardcore gamer, de sok jatekkal talalkoztam mar amiben in-game is lehetett 8xAA-t allitani.
Computerbase tesztjebol osszegyujtottem par eredmenyt 1680x1050 8xAA 16xAF mellett a HD4870 512mb eseteben:
COD5: 32.6
Jericho: 53.9
GRID: 65.6
Rainbow Six Vegas: 55.9
COJ: 16.9
Far Cry 2: 15.6
Lost Planet Colonies: 37.3
Assasin's Creed,Bioshock, STALKER Clear Sky,WIC-ben nincs 8xAA teszt.Akkor azt a reszt visszavonom, mert a tesztben szereplo ujabb jatekok alatt mar elhasal a 512mb-os HD4870 1680x1050-ben 8xAA/16xAF mellett
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hozna maximum 10% pluszt ... és ehhez konkrétan meg kellene duplázni a ROP egységek számát, ami tranzisztorban már sok.
Egyébként ha egy RBE-be 32 mintavételezést nyomnának a Z-ből, akkor már eleve ott lennének a 10% plusz közelében (7-8%) és tranyó alig fogyott.Nyilván a játékok különböző igényeket követelne, de az mindenképp érdekes, hogy az NV és az AMD is a DX10-es Call Of Juarez-t tartja jelenleg kiindulópontnak, mert a jövő motorjai hasonlóak lesznek. Ha egy chip az előbbi játékban jól szerepel, akkor a jövő játékaiban sem lesz gondja.
-
Gaboman
nagyúr
Benéztem miről szól,vagy vannak e már hivatalos adatok,de csak elképzelések meg tippek,és azon megy a vita hogy áhh nem lehet csak az órajelek emelésében a különbség meg hasonló dolgokról,amikor valójában senki nem tudja mi lesz még,na ez a felesleges.
De hagyjuk is nem vitatkozni akarok engem majd a tények érdekelnek. -
rocket
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Bluegene
addikt
lol, csak félgyőzelem, mert lehet h tényleg 55nm-es lesz, de azt szerintem nem találta el h a chip fejlesztve lesz, ő azt mondta csak egy emelt órajelű rv770-es lesz +10-15% teljesítménnyel, közbe úgy tűnik lesz az 20-30% is
én a legoptimistább vonalat mondtam ő a legpesszimistábbat, a valóság a kettő között lesz úgy tűnik
mod: persze semmi sem biztos
[link] ennek alapján tényleg lehet a 55nm, hisz azzal könnyebb elérni a magasabb órajelet(mert ismerik már), és könnyebb kifejleszteni, úgyis kevesebben vesznek rv790et mint rv740et, jó a fogyasztás/hőtermelés rosszabb, de aki erős kártyát vesz, az úgyis tojik ezekre, meg ugye "brutális", a gtx285nél sztem még így is kisebb és európaibb lesz
-
VaniliásRönk
nagyúr
A webshopokat meg a kis vidéki üzleteket szerintem nyugodtan ki lehet hagyni, előbbieknél ugye fizetni kell a postát/futárt, utóbbiaknál meg a jó ég tudja van-e annyiért, 90% csak listán szerepel a cucc, egyébként is kevés embert érint.
Ennek fényében van két, azaz kettő üzlet árgép szerint, ahol 500Ft-tal olcsóbban tudsz 9600GT-t venni. [link] Ilyen csodás hűtéssel, csak rendelésre, tehát vagy hoznak ennyiért, vagy nem, vagy az idegeneknél [link], bár az árlistán még szerepel a cucc, de ha meg is akarod venni akkor csak rendelésre van x összeggel drágábban játékban ők is nagyok. -
sutyi^
senior tag
Nézz egy CoD: WAW-ot ha nekem nem hiszel, ott remekül látszik.
9800GTX gyakorlatilag ugyanazt a sebességet produkálja mint egy GTX260, holott teoretikusan előbbinek ugye sebességben semmi köze nem kéne legyen utóbbihoz.
GTX260-ban hiába több az SP, hiába nagyobb a sávszélesség, hiába van benne 12-vel több ROP. A 9800GTX-en a GPU órajel behozza.
-
emmm
őstag
Aham, de azért valljuk be, hogy amennyiben megközelíti a GTX285-öt az rv790 ÉS mondjuk a jelenlegi 4870 áráért adják (remélem a gyári hűtője is végre jó lesz ezeknek!), akkor biztosan best buy kártya lesz a felsőkategóriában...
(#1067) WesTM
Jól hangzik, kíváncsi leszek, lemegy-e 20 k-ra az ára (az elején nem hiszem, majd rá egy-két hónapra)...bár ilyen árfolyam mellett, most néztem, 305 körül az euró megint. Még pár ilyen kilengés, és 4670-et se lehet majd kapni 30-40 k alatt...!
-
Bluegene
addikt
(kivéve persze, ha kap még 4 ROP-ot - de ez igen kevéssé valószínű miért valószínűtlen? nyílván ha növelik a tranzisztorszámot a textúrázókat az sp-ket, az órajelet, akkor minek hagynának meg szűk keresztmetszetet?
nyílván veri a gt200-zat különben minek ölnének bele pénzt? annak mi értelme h fejlesztik, nem is veri a konkurrenciát és meghagynak szűkkeresztmetszetet?
-
Dare2Live
félisten
Nem értelek.
Nem ezen múlott és nem is ezen múlik. Futnak 100Cn ősidőktől fogva gépekbe procik, vga karik és semmi bajuk és eközben tönkrementek irdatlan mennyiségben alkatrészek amik nem 100Cn üzemeltek.és emlékeim szerint az ATIknál a venti vezérlés volt "halk" üzemmódra belőve, pont ahogy az átlag szereti. Aki hőmérsékletbuzi (no offense) az följebb löhette a venti vezérlést. (vagy ha az elenyésző nagyon mániákus katba tartozik vehet rá extra hűtést is)
Egyébként pedig bár annyira nem vág témába de mégis az utobbi időkben pont nem a pirosaknál volt tömeges visszahordás mert szarul csinálták meg hanem a zödeknél. [link]
-
Bluegene
addikt
jó legyen igazatok, tegyük fel a kártyám két év múlva a hőfokok miatt bedöglik(bár asszem 3 év a gyártói(Sapphire) garancia
akkor lesz 2011 februárja,
1. elképzelhető h le lesz cserélve, hisz addigra már elavul(tehát nem érint)
2. még mindig legaiztathatom és kapok egy vadonatújat(esetleg hasonló teljesítményűt de újabbat mert eredeti 4850esük nem lesz pl.: 5670-est, de vadonatújat)
3. ha mégis bedeglik és gari sincs, akkor meg elteszem emlékbe h olcsón milyen jól elvoltam vele(CRT-m van 1600-ba vagy1280-ba 1154-be egy darabig jó lesz sztem)de mind1 sztem hagyjuk ezt, mert nincs vége ennek a vitának, szerintem is jobb ha alacsonyabb lenne, de engem nem zavar, saját magukkal pedig utoljára tolnak ki a profitéhes ragadozó cégek, h nekik kelljen újat adni, ha ez nem elég bizonyíték(meg a 9200 esete), akkor nincs értelme folytatni
-
rocket
nagyúr
"CM-téma - agreed. összehasonlítás - miért ne? árban és teljesítményben is szoros versenyben lévő kártyákról van szó..."
Sajnos az AMD/ATi-rol beszelunk, ok meg third party cegek tamogatasahoz nem ertenek, pontosabban valoszinuleg nem akarnak tobb penzt aldozni erre (bar jelenleg nem nagyon van mibol, az ATi-nak a multban lett volna mibol nehany lepest megtenni jatekfejlesztoi support kapcsan), emiatt van, hogy mar sokadszor fordul elo, hogy nincs a driverben CF profil egy megjeleno jatekhoz (legutobbi a FEAR2), pedig a ceg strategiaja a highendet X2 kartyaval lefedes, de nem artana melle support.
FEAR2 eseteben a megoldas gyerekjatek, atkell nevezni az .exe filet FEAR.exe-re, es maris mukodik a CF minden fele grafikai anomalia nelkul (ugye sok esetben eletre kell a CF atnevezosdivel, de mivel altalaban egy teljesen mas jatek profiljat hasznalna, igy akadnak grafikai problemak), a jatek megjelenesenek indopontja nem volt titok, igy befert volna a profil a 9.1-es driverbe, es nem manualisan kene atnevezgetni a felhasznaloknak akik ~500$-t koltottek a termek megvetelere.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A partnerek el lettek látva infóval, csak nem tartották be a követelményeket. A nyár végére az AMD konkrét doksikat dobott össze a refdizájnt elkerülő gyártóknak. Azóta no problem.
A hőmérséklet az ilyen ... és amíg az emberek nagy többsége a halk működés tartják szem előtt ilyen is lesz. A kártyák bírják ... a legminőségibb alkatrészek vannak engedélyezve a gyártásra ... ezt mindenkinek be kell tartani. A gyártóknak is jó ez az állapot ... lévén senki sem panaszkodik a karikon lévő haszonkulcs véget. -
rocket
nagyúr
NV-nek jo ideje a Cooler Master tervezi a huteseket, AMD-nek is szorosan egyutt kene mukodnie valami hutesi megoldasairol hires gyartoval, mondjuk Arctic-Cooling-al, es akkor ez a "problema" is lelenne tudva
Azert 4850 vs 9800GTX+ huteseit nem kene egybe venni, egyik dual slot, a masik meg single slot, dual slot hutessel nem lenne 90 fokos a GPU a a HD4850-en load alatt 35 fokos kanikulaban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A referencia karik meghibásodása alig 10%. Ez bőven jó arány az iparágban.
Az NV-nél azért van 75-80 fok, mert Pb kötéseket használnak ... ezek kevésbé hőtűrő forraszok. Az AMD minden chiphez eutektikus kötést csinál. Nagyobb élettartam, és nagyobb hűtőrés, persze sokkal drágább, mint a Pb kötés.
-
-
Bluegene
addikt
GTX260 kevesebbet eszik, mint a 4870. ez nem éppen így van, de látom Oliverda már be bizonyította neked
nagyjából annyi hőt termel amennyit fogyaszt, nagyjából, ennek alapján mondtam h hiába 88 fokos a 4850 vagy 4870 és a GTX 280/260 meg csak 75(kábé), attól még több hőt termel az Nvidia, sőt egy passzív 9200-as(asszem így nevezik a 9600XT kistesóját) lehet 100 fokos is(ezek is évek óta mennek 80-100 fokon és semmi bajuk, ennyit a félelmeidről), mégis töredékét fogyasztja és kevesebb hőt termel, mint a "hűvösebb" GTX 280
-
csatahajós
senior tag
Én is csak egyet tutdok érteni a botrányosan xar Ati hűtőkkel. BÁr a koncepció kártyán bemutatott változat vizuálisan nagyon is tetszik, a 4870-em gyári hűtője elképesztően vacak volt és hangos is.
Elsőre fel se tűnt, mert minden tesztből lejött, hogy igen ez a kártya forró és vigyázni kell a használat utáni megfogással stb és fűt mint állat...ehhez képest tettem rá egy Scythe Musashit meg egy kis Arctic Silver pasztát és láss csodát, a hőfokok a felére ! csökkentek. Azt hittem leesek a székről amikor az addig 90-95 fokos GPU terhelés alatt sem ment fel 45 fok fölé és hanga sem volt szinte, a 37 fokos idle hőfokot meg szinte alig hittem el. Aztán megfogtam a kártyát és a számokat igazolták az eredmények.
Na ekkor tudatosult bennem, hogy a gyári hűtés egy rakás kxxi és kb. mindent kispórolnak belőle amit csak lehet és persze nyílván ha Musashi szerű hűtővel adnák gyárilag akkor nem annyi lenne az ára amennyi, de azért úgy gondolom van középút, a gyári megoldásnál még mindig sokkal jobb de viszonylag olcsó megoldások, így nem is értettem az Ati miért nem engedte oly sokáig a nem ref. 4870eseket...
-
tzsolesz
nagyúr
hát, akkor én is fogok valamit ajánlani az AMD-nek, hogy hová dugják a 90-100 fokos chipjeiket
Én tudom. Nyákra forrasztva, bele a PCI-E foglalatomba. Majd én lehűtöm valahogy.
Amúgy ez nekem is meredek egy kicsit, hogy 100C meg ilyenek. Engem néha a 60C is zavar a 4670-en. Bár az most 34C-os alapon, 3% venti fordulaton, és ettől csak hűvösebb 4670-ek vannak ha jól tudom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem teljesen AA ... az egy Deferred Supersampling nevű eljárás. Edge detect shadert futtat a képen és ahol élt észlel ott blur shader lesz futtatva. Kb. Ezért szarik be rajta a legtöbb kari.
VinoRosso: Nekem pont, hogy gyorsabb a DX10.1-es mód. Igaz én már az 1.5.08-as patchet használom, de szerintem nem ez az oka.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az 1.5.07-es verzióról beszéljünk, mert a legelső változatban még mindent lehetett kapcsolgatni. Az 1.5.07-től már nem lehet AA-t állítani a DX9 módokban. DX10-ben működik először ... míg az Alpha tested object-ekre csak a DX10.1-es móddal megy.
Az FPS esés minden bizonnyal NV-s driver bug volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos nem valami jó az algoritmus. Az XRAY 1.5 úgytom úgy működik, hogy DX10-ben van shader alapú élsimítás. Az alpha-test felületekre pedig van egy DX10-es kód és egy DX10.1-es algoritmus. A probléma az, hogy a DX10-es kódnak nem látni a hasznát, gyakorlatilag nem működik.
-
janos666
nagyúr
Jah, Radeonon futtatva a DX 10.1 és DX 9.0c mód ugyan olyan HDR-tonet eredményez, a 10.0 renderpatch viszont minden karin faszább az előbbitől.
Amúgy ma jelezte nekem valaki, aki a logout cikkem nyomán összerakott egy Geforce-Radeon kombót, hogy az új forceware és physx driver kinyírta a párosítás lehetőségét. Legalább is XP-n már nem lehet tolni a Mirrors Edget radeonon rendereltetve, Geforceon fizikát cudáztatva. Kár érte, mert ezt az nv baszta el, de win7-en még nem nézte.
Ebben nem értem az nv-t, ő elvileg támmogatta a wrapperelést, most meg azt a megoldást is kinyírja, mikor az ő kártyájukat is meg kell venni hozzá a radeon mellé? -
janos666
nagyúr
Nem, DX9-ben szar a HDR, pedig ebben a játékban én grafikailag épp a színvilágot imádtam. Arcadiában a háztetőkön álltam és nezelődtem a városban, ahogy a fényekkel (elvonuló felhők) a színek is változnak. Kellemes színvilága volt. (mondjuk Jeruzsálemnek nem annyira, pedig szeretem a zöldet is) DX9-ben meg mindent elsárgít a HDR.
Kösz, így értem, csak fúrta az oldalam, hogy nem bírtam berakni 3 angol szót az Abetűk helyére.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak 3 játék jön idén DX10.1-el.
2008 közepe óta senki sem újította meg a TWIMTBP szerződést.
Amúgy a Battleforge az beszarás, akkora hangulata van, csak ne lenne az a lehúzós pénzrendszer.
Mondjuk az EA mondta, hogy WOW szintű elterjedtséget vár minimum. Nyilván ahogy olvastam a fórumon mindenki hibátlanra értékeli szóval van esélye a kiadónak a kaszálásra. A Stormrise-ról annyit hallani, hogy eléggé gépigényes. A közepes beállításokhoz jelenleg kell egy HD2900, vagy egy GeForce GTX 260. Magas részletességhez DX10.1-es HD3800 kell, jól pedig HD4800-on fog futni. Szvsz kapunk egy másik Crysist. Mondjuk az poén benne, hogy több száz egység is rohamozhat, meg nonstop akció. Reméljük azért lejjebb nyomják a gépigényt, hogy többen élvezhessék.
Mellesleg idén még nem láttam AAA címet ... Sajna a Mirror's Edge csalódás. Elindulsz az első órát élvezed aztán ... kész slusz kilapul az egész szerencsére még két óra és vége van.
-
leviske
veterán
"a chip nem lesz egyenértékű a GT200-zal, hiába lesz x TFlops-os, a jelenlegi játékpark nagy része igencsak ROP-igényes, amiből a GT200 némileg jobban el van eresztve"
Ott ahol, a HD4870 jól szerepel a GTX280-al szemben, ott szerintem meg lehet. Ez a helyzet pedig egyre több játékban áll fenn. És ha jól emlékszem a topic-ban írottakra, akkor Márciusban elkezdődik a DX10.1 játékáradat, amikben megint Radeon dominancia várható gondolom.
-
rocket
nagyúr
"OK, de erre mondok két lényegesen egyszerűbb megoldást:
- Egy 825/950-es RV770 alapú SKU
Mi előny származik abból, ha ehelyett egy új chipet terveznek?"Nem uj chip, csak minor update, szerintem mar jo ideje gyartasra keszen all, csak eddig nem volt ra szukseg, az RV770 jelenlegi reviziojaval eleg nehezen vinne a 825mhz-et (hagyuk most az otthon tunnigolokat akik azt hiszik beton stabil a kartyajuk mert jatszanak vele 60 percet), TDP-t jelentosen novelni kene, es mar most is kinosan szerepel a picike 55nm-es RV770 a hatalmas 55nm-es GT200 ellen fogyasztas szempontjabol, tehat ezt nem artana optimalizalni amennyire lehet, ez lehet azt fogja jelenteni, hogy teljesitmenyben 15%-kal gyorsabb RV790XT, a RV770XT szintjet hozza fogyasztasban, amivel nem valtozik a helyzet, de legalabb nem is lesz rosszabb a jelenleginel. (RV770 tranzisztorszamot/meretet figyelembe veve a fogyasztas egy katasztrofa a GT200 55nm-hez kepest.)
Ezen kivul ugye a HD4850-re is raferne egy kis verfrissites, mert az oldskool G92-re epulo 9800GTX+-et nem artana mar levaltani ott."- Árcsökkentés"
Nem erzem ugy ez jelenleg jo lepes lenne, picike RV740 mar biztosan csuszni fog az eredetileg tervezetthez kepest, igy a HD4830 meg marad egy ideig 8a nagy RV770-nel), ha csokkentik az arakat tulzottan ossze fognak csuszni a kategoriak.
~9 honapos lesz marciusban az RV770, es meg csak egy minor update se volt (ugye az RV770 elott azt igertek, hogy 6 havonta fogjak frissiteni a "csucs" GPU-t.)
Van egy nagyon fontos reteg uzletileg, es marketing szempontbol, akik fel evente cserelik a hardvereiket, es nem tartjak magukban a tapasztalataikat, ezeknek az emberek meg bizsereg a tenyeruk, sokan GTX260/280/285 kartyakra valtanak mert a dual vackok nem erdeklik oket, a HD4870-rol emiatt meg nincs hova lepni ATi vonalon, sot eleg sokan valtanak HD4870-rol GTX260-ra is, a nyugodtabb elet remenyeben(itt hozza tesztem, hogy nekem nem volt meg HD4850-nel semmilyen problemam egyetlen jatekban se.)
(itt most johet a szokasos dolog, RV770 kicsi, jo a kihozatali aranya, stb., tehat uzletileg jobb helyzetben vannak mint az NV, de mint amikor az ATi loholt az NV utan, akkor is tettek olyan lepeseket amivel csokkenteni tudjak a konkurencia nyomulasat (pl. aktivalhato pipelineok) megha ez esetleg uzletileg kevesbe volt jo, most az NV torekszik arra minnel kisebb mertekben csokkenjen a piaci reszesedese, vagy esetleg "visszalopjanak" nehany %-kot.)
Nezzuk meg mitortent eddig 2009-ben, az NV vegre "atizzadta" a GT200-at 55nm-re, amibol csinalt 2 SKU-t (lesz meg nehany het amig GTX260 eseteben teret nyernek az 55nm-es GPU-k), presztizs kategoriaban atvettek a tront, PhysX gepezete megindult, elovettek egy reg elefeledett technologiat (3D stereoscopic), ekozben mivolt az RV770-nel? a "wunder driver", ami vegul 3 reszbe szakadt (bar mint irtam mar egyszer az optimalizacio amit igernek abban semi "wunder" nincs, hanem a hazifeladat potlasa)
Tehat szerintem mindenkeppen teljesitmenyt kell novelni a leheto "legolcsobban", ami ugye lehetne amit irtal egy uj RV770-re epulo termek (feljebb leirtam miert nem tartom ezt valoszinunek), vagy egy all around "wunder driver" (ami nem lesz).
GTX260 216SP arban levo RV790XT ami ~15%-ot ver a HD4870 1GB-ra, nem lenne jo? -
Bluegene
addikt
Mi előny származik abból, ha ehelyett egy új chipet terveznek kismértékű továbbfejlesztés inkább, az az előny h a chip egyenértékű lesz a GT200-zal, talán jobb
a legfőbb előnye h előállítási költsége töredéke lesz a GT200-nak ezáltal padlóra küldi
amiről te beszélsz 825/950, olyan már létezik ASUS 4870 TOP nak hívják
-
rocket
nagyúr
Ugy gondolom hamarosan elindul a tomeggyartas, a kinai "sziesztanak" nemsokara vege lesz
Nem hinnem az idonek tul nagy szerepe lenne 40nm vs 55nm kerdesben, mivel ez nem csak sima half-node shrink, igy ha 55nm-re terveztek akkor nem lett volna idejuk atultetni a kisebb csikszelessegre amikor mar ugy lattak sinen lehet a dolog 40nm-en.
Altalaban szokott lenni B terv, de nem szoktak 2 egymastol ilyen tavol allo variaciot felallitani. (ehez meg hozza kapcsolom az AMD lehetosegeit, resource, es koltsegek kapcsan, megjobban tavolabbinak tunik egy ilyen lehetoseg).
Nem csak az AMD-n mulik mi fog tortenni, a TSMC-n is sok mulik, nem voltak a helyzet magaslatan a 40nm beinditasa kapcsan, oket is elerte mar a globalis valsag, ami a fejlesztesek lassulasat jelenti, tehat az is kerdes lenne-e eleg 40nm-es kapacitas ahoz, hogy kitudjak szolgalni az AMD-t, es az NV-t a kovetkezo honapokban.40nm-es pletykaban van ellentmondas (valojaban egy source van aki a 40nm-t nyogi, a tobbiek csak atveszik), 40nm-en a GPU 1.3V-on valoszinuleg meg vizhutessel se sokaig birna a strapat, ezen kivul mivel 256bit-es GPU az RV790 40nm-en nagyon megkene emelni a SIMD egysegek szamat (azt nem gondolom a ROP-okhoz hozzanyulnak komolyabban az R7xx generacioban), hogy elerjek a minimum meretet, es ne vesszen karba hely. (ugye az RV770-be is pluszba kerult be 2 SIMD egyseg, hogy kitoltsek a helyet)
-
-
vers
tag
azért mert a flexio buszon minimalizálni kell az adatátvitelt, igy pl 16 -szoros AA -nál a flexion csak egy color+z megy át, a másik chipben a ropok dolgoznak a 4*4-es mintavételezéssel
boxon ugy van hogy a 2 chip között 32GB/sec-es busz van, a ropok pedig 256GB/sec -el irják a framebuffert, gyakorlatilag a 4*AA nem lasssit semmit
-
vers
tag
ez a megoldás azért jo mert mindenképp kell egy vezérlö egység ami elosztja a vertex adatokat a shaderek között,
és igy közös framebufferba renderelnektény hogy problémásabb a 2 fajta chipet gyártani , de ez az xboxnál se jelentett gondot
viszont az az elönye megvan hogy képesek nagyobb dinamikus cache-t a központi chipre rakni, ugyanis a mai technologiával 1 chipen ez nehéz diogondolkodtam olyan megoldáson amikor csak egyforma chipekböl épitjük fel a kártyát, de minden probálkozásom kudarcot vallott, persze afr-t használva megoldhato
csakhogy se nekem se több mostani cf userneak nem fognak mégegyszer ilyen kártyát aleadni, egyszer lehet beetetni ilyet a néppel -
Dare2Live
félisten
mért gondolod azt, hogy a 740 nem fogja leváltani a 4850et? logikus lépés lenne.
4870t meg remélhetőleg vmi durva váltja amit még nem ismerünk pl 4870 kipofozva/optimalizálva 40nmen +25%mhzvel össze +30-40%al gyorsabban mint a korábbi 4870 vagy elborult gondolat nagyon az elöbbi linkben lévő két darab 740 egy tokban?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
rocket
nagyúr
A 4830 kapcsan az a gond az AMD oldalarol nezve a dolgokat, hogy mar regen elfogytak a kartyakra szant "selejtes" GPU-k, igy mar szinte csak teljes erteku RV770 chipeket raknak ra, ezert kellene lecserelni egy olcso 40nm-es GPU-ra epulo kartyaval, amivel HD4830-hoz kozeli teljesitmenyt lehetne elerni.
Valami ilyesmi varhato marciusban:
RV770LE HD4830 -> RV740XT HD4770
RV770PRO HD4850 -> RV790PRO HD4950
RV770XT HD4870 -> RV790XT HD4970Mondjuk ilyen neven gyorsabbnak illene lennie a HD4950-nek a HD4870-nel.
Mivel 25-30% teljesitmeny kulonbseg van a HD4850 es a HD4870 kozott, igy ha ezt megvalositjak akkor csokken a kulonbseg PRO es XT kozott (egyebkent regebben a PRO es az XT kartyak kozott sokkal kisebb volt a teljesitmeny beli kulonbseg mint a HD4850 es HD4870 eseteben), kizartnak tartom 960SP-vel, 48 TMU-val, 16ROP-pal,es 750mhz-es GPU orajellel atlagban 15%-nal tobbet gyorsuljon a HD4970 valos alkalmazasok alatt a HD4870-hez kepest.Ha az RV870 idoben van, akkor jelen helyzetben ~15%-nal nem kell tobbet gyorsuljon az ATi a single GPU-k tetejen, ezzel visszaallna teljesitmenyben a merleg nyelve az o oldalukra a GTX260-nal szemben, talan meg egy picit jobban mint megjeleneskor, viszont uzletileg kisebb lenne a res, mert igy nagyobb lenne 55nm-en az RV790 mint az RV770 (az is elkepzelheto kiveszik a sideport-ot, igy talan megallhat RV770 nagysagban) , mig addigra mar nagyobb szamban lennenek 55nm-es GT200-ra epulo kartyak a 65nm-es helyett.
Ez utobbi tunik a realisabbnak, HD4800 sorozatnak megvan mar a visszhangja a felhasznalok koreben, igy nem kell semmi komoly varazslatot veghez vinni, a konkurencia mindent elsopro nyomasa se erzheto, amit tudtak mar megleptek, 55nm-en van a GT200.
Aztan lehet kiderul a vegen tulzott optimizmus volt az RV790 kapcsan, es csak a HD4870-net valtjak le valogatott RV770 GPU-kkal, 825mhz koruli orajellel, alapbol 1GB GDDR5 memoriaval, amin tolnak effektiv 400mhz-et a HD4870-hoz kepest.
Ebben az esetben RV740XT levallthatna akar a HD4850-et is.Egy biztos az adogatas az ATi kezeben van, remelhetoleg nem out lesz
-
janos666
nagyúr
Végül is arról, de ahogy nézem te csak a végeredményt veted össze. Én azt néztem, mikor az FC2 3 loop után kirajzol 3 grafikont, mindre megadja a min/max/avg-t, és azt ismét átlagolja eredménynek.
Na, itt inkább 20%-os, vagy néha azt is meghaladó értékek voltak az egyes loop-ok eredményeiben, de ami feltűnőbb volt, hogy rajzolt ilyen szép kis grafikonokat hány mp-nél hány FPS volt, és ezek nagyon nem hasonlítottak. (mikor a tesztben ugyan azon a pozíción ált, mindíg más érték született, de úgy tűnik nem a jelenet szerint ingadozott az FPS a teszt során - néha 10 és 20 mp közt volt mély csúcs, néha ott lapos volt, és 40-50 közt volt szélsőértéke...).
Aktív témák
Hirdetés
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- OnePlus 13 - Black Eclipse - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! ASUS VivoBook X1504ZA notebook - i3 1215U 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Intel UHD IGP WIN11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest