- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Megindult világhódító útjára az új Samsung fülhallgató
- Milyen GPS-t vegyek?
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Google Pixel topik
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #33974 üzenetére
Én úgy emlékszem, ilyen teszt készült a megjelenéskor is. Akkor az jött ki, h még a polaris perf/clk se jön ki matekra.
Tehát ehhez képest akkor javultak a driverek.
Afelől nincs kétségem, hogy ebben a mutatóban az mvidia esetén se találnánk nagy ugrásokat. Maxwell volt 15%?
Amiben az nvidia jobb az a balansz, vagy a tlopfs hasznosulás, a skálázódás (feldolgozók számával és frekvenciával) és persze - talán előzőektől nem függetlenül - az energiahatékonyság.Egyrészt az amd hiába vonultat fel ugyanakkora vagy nagyobb számítási kapacitást, nem jön ki ugyanakkora teljesítmény játékokban. Ésaz ehhez szükséges összetevőkből is többet kell beletenni: több feldolgozót és hasonló, de míg mindig alacsonyabb frekvenciához több energiát.
Eddig azt hittük, hogy a memória sávszélesség, a dsbr, majd hogy a geometria. Most a legújabb mentsvár az multiop simd vagy hogy hívják, amikor egy órajelre akár töb. Utasítást is végre tud hajtani különböző adatcsomagokon.
Ági szerint a szuperskalár izé (olvass vissza), ami majd a true dx12/vulkán esetén az amd malmára hajtja a vizet.A teszt alapján hajlok arra ,hogy azt mondjam, valójában a Vega elég jó architektúra, és hogy az nvidia sok esetben csak a 20-30%-kal magasabb elért és tartani tudott órajelet miatt vezet. Ez persze elismerésre méltó.
Szintén a teszt alapján kérdezném, hol vannak a továbbfejlesztett rop blokkok? Az átdolgozott minden? Az intelligemt workload distributor, az NCU, a HBCC, a dsbr?
Mert ugye ezt a szintet - kisebb méretben - tudta a polaris is. Ezt a horizontális skálázódást (feldolgozók száma) a fiji is tudta.Úgy tűnik, a Vega újítása a polarishoz képest tényleg csupán a valamivel magasabb órajel elérése.
-
imi123
őstag
válasz
huskydog17 #33976 üzenetére
Ugatni?
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33976 üzenetére
Ugatni a kutyák szoktak...
Szövegkörnyezetben van Polaris....ja azt hittem erről szól a teszt de ezekszerint nem volt rá idő...
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33974 üzenetére
Elkéne mennem szemészhez? Hol ugyanolyan gyors? Jobb a Vega ez látszik a diagramokon.
-
s.bala31
őstag
válasz
huskydog17 #33944 üzenetére
Kicsit szkeptikus vagyok az AMD újításaival kapcsolatban, mert papíron mind jól hangzik csak gyakorlatban jön elő mindig valami buktató. A fentebb említett megoldás engem mint laikust egy továbbfejlesztett CF-re emlékeztet, amihez majd megint szükséges lesz szoftver oldalról is valamit produkálni hogy jól működjön. Pedig jó lenne már ha felzárkóznának mint ahogy tették CPU vonalon.
-
keIdor
titán
válasz
huskydog17 #33941 üzenetére
Ezt ha valóban úgy lehet skálázni, mint egy Epyc vagy Threadrippert, akkor nem biztos, hogy kell ettől több.
Most elvileg ennél tehetsz 2-4 die-t egy NYÁK-ra, és így lehet skálázni, le is fednél a tier 1-2-3-at vele.
Ha minden igaz itt szó sincs AFR-ről, tehát nem CrossFire lesz a kártya, mert a rendszer egynek fogja látni, ahogy a Threadripper is egy CPU, nem kettő.De majd kiderül, érdekes koncepció.
Ez nem a Navi die
Szerk.: Már ha jól értelmezem egyáltalán. Ha közel 100% lesz a skálázódás, akkor 2xGTX-1080 teljesítmény már nem rossz.
-
s.bala31
őstag
válasz
huskydog17 #33941 üzenetére
Vagyis a Navi csak középkategóriába jön, mint anno a polaris? Így megint le lesz maradva az AMD a felsőkategóriában legalább 1-1,5 évvel.
-
JSaN
addikt
válasz
huskydog17 #33900 üzenetére
Haat nem tudom, ez a 20-30% elsore jol hangzik, valojaban nem.
Ha jon az 1170(2070) es a 1180(2080) tuti nem lesz gyorsabb a V kartyanal, mar csak a 3000dollaros ara miatt sem. Tippem szerin az 1170-t berakjak a jelenlegi 1080ti ala par szazalekkal, az 1180 meg a1180ti es Titan V koze. Igy a csucs nepkartya kb 10-15%al lesz gyorsabb a jelenlegi csucs Ti-nel. Es nvidia megint ulhet 2 evig mert ennyi is eleg lesz hogy tronon maradjon. -
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #33900 üzenetére
Ez így elég sovány... ennyit kb a 1080 hozott a 980Ti teljesítményére. Ha ezt még vágják is...
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33900 üzenetére
Lehet nem tudok számolni ,de a görbék írnak %-ot is és inkább 22-25 az az átlag 30 ,de ki számolja
Ha ezt még übereli majd az 1180Ti olyan 40%-al akkor nagyon boldog leszek.... FHD atomkoximax felskálázás SSAA végre overkill lesz a dolog -
VTom
veterán
válasz
huskydog17 #33859 üzenetére
Biztos eladási rekordokat döntöget majd ez a csoda.
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #33859 üzenetére
Ezt a játékot is nyugodt szívvel engedem át az Nvidia tulajdonosoknak!
(#33858) Habugi Ha már nincs ellenfél akkor jó lesz az IGP is.
-
Loha
veterán
válasz
huskydog17 #33815 üzenetére
Azóta a Titan Xp is elfogyott
, hát ez nem sejtet semmi jót a jövőre nézve...
-
Dtomka
veterán
válasz
huskydog17 #33815 üzenetére
Nem okolok senkit csak leírtam valamit. De okolhatják azok akiknek magasabb áron kellett vga-t venniük.
A gyártóknak mind1, h bányász vagy "gamer" veszi meg a kártyát a lényeg, hogy eladják. De ha én lennék az nvidia vezetője, akkor biztosan tettem volna valamit. A 1070 -eket bios módosítással adtam volna ki (ha ez lehetséges, nem tudom nem értek hozzá), és 1 másik részleget létre hozattam volna kimondottan bányász vga-k fejlesztésére. És nem alakult volna ki ilyen helyzet.
-
Loha
veterán
válasz
huskydog17 #33812 üzenetére
Azóta már újra el is fogyott minden a NVIDIA Store-ból a Titan Xp és a 1070 kivételével, de azokra is 1 hetet kell várni:
Szerk.: a hozzászólásom megírása alatt a 1070 is elfogyott...
-
válasz
huskydog17 #33802 üzenetére
Ez állat jó! Remélem, a Star Citizen, ami alapból Vulkan-t kap, menni fog majd hasonló teljesítménnyel linuxon is; ígértek anno támogatást, csak úgy, hogy az nem elsődleges prioritású, a linux változat ráér még, előbb a DX12 legyen kész. Remélem, a jövőben többen gondolnak majd a játékuk linuxos támogatásra, ha már ott a Vulkan!
-
Puma K
nagyúr
válasz
huskydog17 #33802 üzenetére
Az jó hogy hozza Linux alatt is csak kérdés a játék hogy néz ki?
Korábban néztem Windows vs Linux összehasonlítást és Linux alatt ugyan az a játék (már meg nem mondom, hogy miket néztek...) rondábban nézett ki avagy helyesebben egyszerűbb volt más szóval hiányosabb, mert adott effektek hiányoztak.
-
Kolbi_30
őstag
válasz
huskydog17 #33713 üzenetére
Szerintem is fölösleges egy 6. márka ugyan arra a termékre..
-
rumkola
nagyúr
válasz
huskydog17 #33711 üzenetére
Itt nem az AMD diktál, hanem a VGA gyártók /gondolom főleg az asus/ diktálnak az AMD-nek:
Nem akarunk még 1 konkurenciát EU/USA-ban. Ha lesz, akkor befejezzük a AMD PR-t.szerintem
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33676 üzenetére
Nem véletlen. Az id (Bethesda) abban az időben tapasztalt szakembereket keresett. Szinte minden stúdiótól csábítottak el erőforrást. Valahonnan sokat. Innentől kezdve ez már piacgazdaság, ahol nagyobb a fizu oda megy a programozó. A Zenimaxnak megéri, mert befektet a tudásba, amivel később lesz egy jól használható motor minden stúdiója számára. A Cryteket is leszívták korábban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33672 üzenetére
Megkérdezném, de már nincs kit. Mind a négy ember elment onnan, akikhez van/volt elérhetőségem. 2015-2016-ban nagyon sokan leléceltek az id software-hez (páran a Sony-hoz). Ez már nem ugyanaz a Nixxes, mint két-három éve volt, újak az emberek.
-
rambustibi
őstag
válasz
huskydog17 #33672 üzenetére
Te is megtudod kérdezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33670 üzenetére
Jobban tudják, mint mi.
De nem nehéz összerakni a részleteket. A Rise-t a Nixxes bejelentette, hogy csinálja, aztán mégse került fel referenciának, aztán lett egy DX12-es mód, ami pár effektet nem tartalmazott, amiről kiderült, hogy a Nixxes csinálta. Tehát van kétféle API, olyan különbséggel, hogy konkrétan effektek is hiányoznak. Aztán soha az életben nem hozták szóba bejelentésben a PC-s portot, megismétlem, referenciaként sem került ki a Nixxes oldalára, holott a RotTR Xbox One X, 360 és PS4 portjuk ott van. Csak a PC-s portot hagyták le. Vajon mi történhetett? Minden rendben a terven szerint lezajlott? Ha igen, miért nem rakták ki referenciának, mint a másik három portot? Nem lehet, hogy kivételesen tényleg jobban tudja egy "külsős", hogy volt probléma a háttérben?
Felőlem egyébként elhihetjük, hogy hivatalosan minden rózsaszín volt, és aki közel volt a projekthez az hazudott róla, a Nixxes pedig azért nem rakta ki referenciának, mert ... nem tudom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33665 üzenetére
Csak referenciának nem tüntetik fel. Pedig ha valamit megcsinálsz, akkor azt megadod referenciádnak. Vagy esetleg nem te csináltad és ezért nincs ott a referenciáid között.
Az a baj, hogy bejelentés történt csak a PC-s portról. Egy megjelenésnél jóval korábbi. Egy ilyen szűkös csapatnál, mint a Nixxes gyorsan megváltozhat a helyzet. Aztán a végén fel se teszik referenciának, mert a Crystal elvégezte helyettük magát a portolást.
Nem félinformációk azok. Konkrétan beszélgettünk erről, hogy mi történt a háttérben, mert nyilván furcsa volt, hogy a DX12-es mód grafikailag kevesebb. Kevés volt az ember, a megjelenés közeledett, és a Crystal visszavette a munkát. A Nixxes megcsinálta a DX12 módot, és segítette a supportot, majd csináltak még egy multi-threading frissítést, de ezt csak pár hónappal később. Ezért voltak teljesítményproblémák az elején a játékkal.
-
válasz
huskydog17 #33644 üzenetére
Szerintem az AMD idén semmit nem fog csinálni ilyen téren.
De persze ne legyen igazam... jöhetne még pár Doom meg FC5 szintű projekt tőlük, ahol megmutatják hogy tisztességes kóddal mit lehet kihozni a PC-ből, úgy ámblokk, nem csak AMD vason.
De persze AMD vason meg mégjobban.A PC portra énis, tekintve pl a Hitman és a Deus EX amit legutóbb PC-re csináltak nem rajtolt épp valami jól.
Lehet ezért is váltottak most NV-re, hátha...
Igaz azóta gondolom már kivasalták a DX12 meg a többi megoldásaikat...
Mentségükre legyen mondva azért idővel kikupálták ezeket a játékokat is használhatóra. -
válasz
huskydog17 #33647 üzenetére
Szerintem kevered a 2013-as első reboottal... azt csinálta a PC-re a Nixxes.
És az volt XBOX exkluzív első körben.Ez persze nem zárja ki hogy nem dolgoztak be a többibe is, de azok háttér dolgok, kifelé nem közölték.
-
Loha
veterán
válasz
huskydog17 #33658 üzenetére
Áh...
a Projects-es Nixxes linket akartam berakni:
We're working on Rise of the Tomb Raider for PC -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33658 üzenetére
Írtam, hogy sok külsőssel dolgoznak. Ezek szerződésesek. Csak egy adott projektre szól a szerződésük, amint megvan, szélnek lesznek eresztve. Stabilan csak kb. 20 fő a Nixxes, mert az év nagy részében a LABS munkáját segítik. Amikor van többletmunka, akkor jönnek a fix szerződéses emberek.
Nem így mondták. Azt kérdeztem meg, hogy miért hiányzik pár effekt a DX12-ből, amikor a DX11-ben benne van. Erre az volt a válasz, hogy azért, mert a DX12-t a Nixxes csinálta. Hogy ebből mi jön le neked, azt rád bízom.
A közös projekteket ki szokták tenni referenciának. Inkább azt lehetne mondani, hogy szerződéses projekt volt, amikor volt egy kis munka, amit meg kellett csinálniuk. Ennyi. Se több, se kevesebb.
-
cskamacska
addikt
válasz
huskydog17 #33658 üzenetére
Jajajaj, ha megeszitek ma Abut holnap ki ír cikkeket?
Gyorsan bedobok ilyet, ezen lehet csámcsogni, szegény Abut meg vegyétek ki a szátokból
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33651 üzenetére
Nem, csak a bejelentés korábban volt, mint a megjelenés. Nagyon kicsi a Nixxes, rengeteg külsősre építenek, és ha nincs elég erőforrás a munkához, akkor kedvezőbb, ha visszaadják a Crystal Dynamics-nek. Ezért nincs fent az elkészült projektek listáján a PC-s port. Az Xbox 360-ra fontosabb volt a Nixxes, mert nekik volt fejlesztőeszközük hozzá. Viszont amint elkészítették csináltak pár dolgot a PC-s portba, például a DX12-es mód. Ezért van az, hogy a DX11-es és a DX12-es mód között vannak olyan eltérések, hogy utóbbival nem aktiválható pár effekt. A Nixxesnek nem volt lehetősége ezeket betervezni, rengeteg többletmunka lett volna, így inkább kihagyták az egészet. Ha DX12-t is a Crystal Dynamics vállalta volna be, akkor nem lenne benne kevesebb effekt, de annyira szerencsétlenül alakult a fejlesztés, hogy a tervek azok buktak.
A portolást elkészítheti más is, mint aki biztosítja utána a supportot. Erre a Nixxes akkor jó volt, amikor már ki lett adva a játék. Ettől a portot nem ők csinálták. Nem volt meg rá a kapacitásuk, nem is rakták ki az oldalukra referenciának.
Sehol. Az NV-től tudom, hogy ők csinálták a DX12-es módot.
A projekt oldaluk a referenciájuk. Amit ők csináltak, azt oda felrakják. A segítséget azért nem túl szerencsés, mert sok projektben aktívan besegítenek a LABS-nak is, de nem ők vezetik ezeket. Óriási különbség vezetni egy projektet, és csak besegíteni. Utóbbi esetben lényegében semmi közöd nincs hozzá, csak egyfajta szerződéses megrendelést teljesítesz.
(#33649) Shing: Ez nem a büszkeségről szól. Amelyik projektejet vezették, tehát az övék, azokat megjelenítik.
-
Loha
veterán
válasz
huskydog17 #33651 üzenetére
Nixxes saját weboldalán is kint van:
We're working on Rise of the Tomb Raider for PCGyakorlatilag az eredeti Xbox One -os változatot csinálta a Crystal Dynamics, minden mást pedig a Nixxes.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33647 üzenetére
Ezeket a projekteket végezte a Nixxes. A Rise of the Tomb Raider PC-s portját maga a Crystal Dynamics csinálta. Az, hogy mit jelentenek be, és hogy végül mit csinálnak meg belőle, két különböző dolog. Nyilván annak is a függvénye, hogy milyen fontosabb munkákat kell elvégezni. A Nixxes nem egy nagy csapat, alig 20 fő, ők nem tudnak két portot csinálni egyszerre. Szóval a tervezés és a kivitelezés között óriási különbség lehet. Viszont a valóban elvégzett projectekjeiket visszamenőleg jelzik. Nem véletlenül nem írták be a PC-s portot, azt végül nem ők csinálták.
A patch-ek más részre tartoznak. A DirectX 12-es módot a Nixxes csinálta meg. Ezért is van olyan óriási különbség a beállítható grafika között a DX11 és a DX12 esetében. Utóbbival ugye nem kompatibilisek bizonyos middleware-ek, mivel a Nixxesnek nem volt meg a hardveres háttere ezt tesztelni. Ezért úgy ahogy van ki is hagyták őket a DX12-ből.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33644 üzenetére
Nixxes Software-nek semmi köze nem volt a Rise of the Tomb Raider PC-s portjához. Az Xbox 360, a PS4 és az Xbox One X portot csinálták.
Az elmúlt évekhez képest annyi változott, hogy az NV a stúdiók helyett címekre köt szerződést. Ez hozott elő olyan érdekességeket, hogy például a Division egy NV által támogatott cím volt, amit gyakorlatilag AMD hardveren fejlesztettek. A Nixxes sem fogja lecserélni a gépparkját, mert nekik ugye kell a kapcsolat a LABS csoporttal, akik csak Radeonra dolgoznak. De volt ez fordítva is, mert a The Turing Test NV hardveren készült, mégis AMD-s címe volt.
Az a lényeg, hogy az NV feladta a klasszikus stúdiókba utazó koncepcióját, mert egyszerűen nem kell odatelepülniük, hogy a programot támogassák. Majd az utolsó héten odaadják a middleware-t és kész. Akár nulla odautazott emberrel le lehet hozni a címet. Az AMD-nek ugye más a beállítottsága. Ők kevésbé mobilisek, mert nem tudják megoldani azt, hogy az utolsó pillanatban szállítsanak egy middleware-t, ezért van náluk még a klasszikus, stúdiókba betelepülős modell. Amin persze nem is akarnak változtatni, mert ugye mindkét megoldásnak megvan a maga előnye és hátránya.
A middleware abból a szempontból előny, hogy nem kell helyi ember, megadod mi kell a rendszerednek, milyen DRM-et használ, stb., majd aszerint lesz meg a kód, amibe a végén eljuttatod nekik a dll-eket. Ennek a hátránya, hogy ha nem működik vagy nem jól működik a végső kóddal a middleware, akkor az para, mert nincs idő a megjelenésig javítani.
Az odatelepülős módszer ehhez képest eléggé drága, és ez a hátránya, mert konkrétan kell helyi szinten programozókat biztosítani, akik ott helyben megoldanak mindent. Az előnye, hogy abszolút integrált megoldásokat kínálnak mindenre, vagyis nem fenyeget az inkompatibilitás vagy a rossz teljesítmény veszélye.
Ilyen formában egyébként ez a két rendszer abszolút megfér egymás mellett, mert amíg az adott stúdió köt az AMD-vel egy támogatási szerződést (fizetnek a szaktudásért, hardverekért, emberért stb.), addig bizonyos címekre lehet kötni az NV-vel egy együttműködési szerződést is. Ezért alakulnak ki mostanában ezek az átfedések. Még hasznos is, mert ha azt nézed, akkor az NV fizet valamennyi pénzt a reklámszerződésre, amiből az adott stúdió úgy egyben meg tudja venni az AMD szaktudását, mert azért ők sem adják ám ingyen az emberüket. És ez tényleg a kellemest a hasznossal effektus. Működik is. Ugyanezt csinálták a Middle-earth: Shadow of War esetében. Az eredmény nem lett rossz. -
cyberkind
félisten
válasz
huskydog17 #33644 üzenetére
Jah, valamivel promózni kell az új kártyákat és gyengíteni a régieket.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33501 üzenetére
Nem tudom mi az a VGXI ,de a lenti gameplay után az a kérdés fogalmazodik meg bennem sokadjára ,hogy miért mindig a gagyi noname fostengerekbe raknak finomságokat már ha ez a VGXI valami annak számít....
-
válasz
huskydog17 #31095 üzenetére
-
Venyera7
senior tag
válasz
huskydog17 #33321 üzenetére
Elég gyengén szerepel az 1050Ti, alig van különbség közte és a 960 között...
Imi123
Idén ezt várom a legjobban, imádok Mertrózni
-
Valdez
őstag
válasz
huskydog17 #33251 üzenetére
Nem csodálkozom, de nem izgat. Már letettem a voksom a Sapphire-nál, immáron másodszor, remélem fennmarad a cég.
-
füles_
őstag
válasz
huskydog17 #33251 üzenetére
A Gigabyte elég nevetségesen regált arra a kérdésre, hogy miért nem kapta meg az RX 580 Gaming Box az Aorus jelzést.
ComputerBase asked Gigabyte why the model with Radeon RX 580 is the only in the series which does not come with the "Aorus" gaming branding. The manufacturer states that the product is not gamer focused. This however is inconsistent with the product page, whose headings are "Turn Your Ultrabook to Gaming Platform" and "Upgrade the Game Experience".
forrásNem gaming fókuszú, mikor a nevében is szerepel, hogy Gaming Box. Erre csak annyit mondok, hogy lol.
Innentől kezdve én ha tudom kerülöm a GPP tagjainak termékeit minden fronton az NV-val együtt, nem vagyok hajlandó olyan cégeket támogatni, akik a vásárlóik ellen vannak.
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #33251 üzenetére
Ezért is vettem most Sapphire -t.
Csak azt nem tudom hogy a sok garanciás AMD -s Gaming és Gaming X -el mit fognak kezdeni.
-
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #33251 üzenetére
Baromi "nehéz" döntés lehetett, amikor kb el sem adtak radeont, a geforceokhoz képest.
Valszeg az AMD-t is pont ennyire érdekli, amíg viszik a cuccot bányászni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #33214 üzenetére
Maximum ha a fejlesztők elmondják. A Wolf 2-nél és a Doom esetében elmondták.
Egyébként akármelyik motor képes akármennyit kezelni, az az igazi kérdés, hogy milyen gyorsan. Az id tech 6.5 sebessége kétmillió rajzolási parancs/másodperc. Ez úgy nagyjából a Nitrous szintje. A többi motor a közelében sincs ennek, emiatt nem igazán csinálnak a játékok többségében 10k rajzolási parancsnál többet per frame. Ha úgy mennének, mint a Wolf 2, akkor nem érnének el a mai hardverek játszható sebességet. Az új Dunia erősít erre, de ott sem lesz annyira sok rajzolás, mint a Wolf 2-ben, mert a limit inkább a háromszögek számától fog keletkezni, de az tény, hogy a Far Cry 5 a valaha készült, legtöbb rajzolási paranccsal dolgozó Ubisoft játék lesz, tehát zárkóznak fel a többiek is.(#33216) Zsébernardo: Attól, hogy van nyolc magod, még nincs kihasználva a hardver. Neked ehhez egy olyan motorral kell előállni, ami tényleg skálázódik, és ez nagyságrendekkel nehezebb feladat, mint régen volt.
Lényegtelen, hogy mi számít alapkövetelménynek, ha a gyakorlatban ebből probléma van. Még az id software is az id tech 7-nél fog igazán koncentrálni a processzor optimális kihasználásra, a mostani motorverzióban nincs meg ennek az alapja. -
#00137984
törölt tag
válasz
huskydog17 #33214 üzenetére
Crysis a maga idejében nagyot mutatott és a DX10 terjedésében jelentős szerepe volt. Gears of War szintén ez a vonal volt. Most DX12-re a Gears of War 4 játéknak kellett volna ezt meglépni (...vagy a DooM-nak). Én ugyan nem játszottam ezeket a játékokat, de ettől grafikában jobbat is tudnak. Vajon ennyi az összes amennyire képesek PC-n, mert konzolon van ezeknél jobb, látványosabb grafika.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33183 üzenetére
Itt is van DX11vsDX12 sokkal több VGA-val
Érdekes ez a két teszt. A fentiben gyorsul az 180Ti nem is keveset meg a Vegák. Ebben a GameGPU-s meg nem
-
TTomax
félisten
válasz
huskydog17 #33183 üzenetére
Az igen... van ám vegyesvágott... a 1070 lassul a 1080Ti gyorsul.Az 580 meg kb semmi... ahh most látom még felbontásonként is változik.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
huskydog17 #33045 üzenetére
Jobban szereti az amd-t Stutteringel össze vissza míg nv kártyával vaj sima az fps.
-
rumkola
nagyúr
válasz
huskydog17 #33045 üzenetére
Ja, csak AMD-n úgy stutterel, hogy kifolyik a szemem.
-
Dtomka
veterán
válasz
huskydog17 #33045 üzenetére
20-30 fps ? Szerintem nagyon kevés, maradok PC-n.
Mostanában ETS 2 vel játszom. Magyar mapot is feltettem. Eső + komolyabb forgalom esetén van amikor az fps leesik ~80 ról ~45 -re.
Akkor nagyon lehet érezni, hogy nem úgy reagál a kamion ahogyan kellene. -
Csupingo
veterán
válasz
huskydog17 #33045 üzenetére
Xbox one-on 20 fps környékén. Az nem semmi. Legalább box x-en még +5-10 fps-t kicsikartak belőle.
Nem vagyok fps huszár, de azért 30-35 nem ártana egy ilyen játéknál is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #32616 üzenetére
A GTA5 sem volt megosztó, mégis népszerű volt. A probléma az, hogy ez a játék nincs kész. Egyszerűen multi technikai szinten nem működik, ami elég nagy baj egy multis játéknál. Nem csodálkozok rajta, hogy sokan lehúzzák. Én is csak vasárnap reggel tudtam vele játszani egy órát, délután már dobált le a szerver.
Ha a BF4-ben nem élted át a korai multis gondokat, akkor nem tudod mihez hasonlítani a PUBG helyzetét.
Igazából a fejlesztőknek jönne jól, mert rákényszerítené őket a nyilvánvalóan hibás netkód átírására.
A sokmillió játékos is elküldi őket a fenébe, mert sokszor nem lehet játszani. Vedd meg, próbáld ki, és te is rájössz, hogy pre-béta szinten áll a játék. Amikor egyébként valamilyen isteni szerencsével összejön, hogy tudsz egy órát játszani, akkor egyébként nagyon jó, csak jó lenne, ha ezt akkor tehetném meg, amikor én akarom, nem pedig akkor, amikor a szerverek jónak látják.
A legfontosabb prioritás szerintem a netkód és a szerverek. A játék sebességével nekem nincs bajom, igaz bűn ronda, de a CS sem volt szép, mégis jól szórakoztam vele.
-
guftabi96
addikt
válasz
huskydog17 #32597 üzenetére
Ezt hogy mérték? Nem teljesen értem, hogy hogy jöttek ki ezek a számok, amimor lényegében mindenkinek droppol.
Az 1.0 után az utolsó patch-ig történt javulás, sokkal jobban futott, de most pont olyan rossz, mint a "megjelenés" előtt.
(Bár benne van a pakliban, hogy az új Windows frissítések miatt is csökkent a teljesítmény.
Az biztos, hogy ez a játék közel sem 1.0, még mindig early accesben kellene lennie. Az optimalizáció kuka, a szerverek borzalmasak, ilyen rossz netcode-ot nem tudom, hogy multiplayer shooterben láttunk-e az elmúlt jópár évben. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #32607 üzenetére
Egyáltalán nem természetes a vegyes értékelés. Főleg, ha játszol vele és látod, hogy milyen gondokkal küzd. Egyszerűen ez a játék kb. pre-beta szinten áll. Emlékszel még a Battlefield 4 esetében a kezdeti multis gondokra. Na kb. olyan a PUBG, csak még ezerszer rosszabb. Idővel játszható játék lesz, de optimista esetben is kb. egy év múlva. Bár a mai nap után azt mondom, hogy két év, mert az elmúlt pár órában minden meccspróbálkozásomnál ledobott a fenébe a szerver.
A PUBG fejlesztőinek a legkisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy új UE4 verzióra álljanak át. Alig működik a játék 1.0-s verziójának a netkódja. Nagyon instabil az egész, és még szerverparájuk is lett a Meltdown patch miatt. Ha sikerült is játszanom az elmúlt héten, akkor is durván laggolt az egész.
Ha fizettem volna érte, most visszakérném a pénzem, mert ez egy fostenger. A játék maga jó, de nem megyek vele semmire, ha csütörtök óta nem tudok rajta játszani. Szerencsére promócióban kaptam kódot, így leszarom, hogy nem működik. A poén az, hogy tesóm péntek reggel tudott rajta játszani másfél órát, marha nagy pechem van, hogy pont akkor nem működik, amikor ráérek, de milyen már ez, hogy nekem kell alkalmazkodni a terhelésükhöz. Menjenek már a... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #32597 üzenetére
Az Unreal Engine 4-nek rengeteg változata van. A PUBG egy 2016-ost használ, ezért is van tonnányi technikai problémája, ami miatt már csak vegyesre értékelik a játékosok a Steamen, mert hiába mondják rá, hogy ki van adva, ugyanúgy fagy és akad a netkód, mint a korai kiadásban. Viszont a modernebb Unreal Engine-t nehéz bepatchelni egy ilyen játéknál. Sok pénzt és időt igényel, és a PUBG Corporation nincs eleresztve. Nekik még szerverbővítéseken is gondolkodniuk kell a Meltdown para miatt. Hiába tervezték meg a megjelenésre a terhelést, a Meltdown patch befrissítésével még legalább 30%-nyi extra erőforrás kell, ami rengeteg pénzbe fog kerülni. Ugyanígy járt az Epic is: [link] - itt látszik, hogy mikor kúszott fel a Meltdown patch. Ez eléggé átszabja majd az idei évet, mert sokkal fontosabb lesz a patch hatását új szerverekkel ellensúlyozni, mint magára a fejlesztésre költeni a pénzt.
Unreal Engine 4 a 4.17 óta van úgy fordítva, hogy az AMD-re is optimalizált az Epic. A 4.18 is ilyen köztes motor lesz, azzal a különbséggel, hogy az új default debugger már a RenderDoc. A profilozó szempontjából még az Xbox One PIX marad a default, de a 4.19-nél már váltanak Radeon GPU Profilerre. Ez azzal az előnnyel jár az Epicnek, hogy nem kell a PC-s motor fejlesztéséhez Xbox One-t használni. Hátrányt is hoz viszont, ugyanis amint dobják a PIX-et, onnantól minden fejlesztői gépbe Radeont kell használni, viszont nem kell mindenhova Xbox One, ami megint előny. De a hardverváltás időbe telik, ezért csinálják szakaszosan.
Szóval az Unreal Engine-nek valójában nincs hardverpreferenciája. Az egyes verzióknak van. A régebbi verzióknál még NVIDIA Nsight-ot használtak, viszont az a 4.17-ben eldobták. Ez amúgy egy tipikusan rossz átállás az Epic számára, mert gyakorlatilag átszenvednek egy köztes időszakot, amíg eljutnak a RenderDoc+Radeon GPU Profilerhez. De persze a motort programozó Rolando Caloca magyarázata is igaz, hogy megéri váltani, mert így a PC-s profilozás is hardveres nyomkövetővel történik. Korábban csak teljesítményszámlálót használtak erre a célra, tehát az új fícsőrök teszteléséhez kellett egy konzol. Gondolom a VR és a Vulkan miatt fontossá vált a nagyobb rálátás, az nyilván nonszensz hosszabb távon, hogy a PC-re is az Xboxos PIX alapján dolgozzanak. -
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #32597 üzenetére
1080 még bírja szusszal egy darabig.Kevés a játék ami alatt nem teljesítene megfelelően,lassan alakul át a játékpiac.De egy darabig nem kell váltáson gondolkozni az árak és az elérhetőség tudatában.Jöhet bármilyen új kártya,amíg magas a crypto pénz ár,addig nem nagyon látunk kártyákat a boltok polcain.
-
Asbee
veterán
válasz
huskydog17 #32597 üzenetére
A Vega a Volta ellen van hát nem tudtad. Amúgy is majd a Navi!
-
válasz
huskydog17 #32597 üzenetére
Fury X is hogy hasít a GTX 970 alatt.
/
-
Valdez
őstag
válasz
huskydog17 #32551 üzenetére
Ősszel volt egy 3-4 hetes ablak, amikor a Sapphire RX580 Special Edition elérhető volt 1-2 helyen, először 116-ért, aztán 106-ért. Igaz, 116-ért vettem, de nem bántam meg, hogy akkor lecsaptam rá.
-
válasz
huskydog17 #32551 üzenetére
Igazán kifingathatná már valami/valaki az étert, így aligha lesz idén új VGA-m... Durva, ahogy a VGA-árakba kvázi beleszámolódik negyedévnyi profit, mert az tuti, hogy bányaszezon után ezek kb harmadát (se) fogják érni a vásárláskori áruknak.
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #32551 üzenetére
Ezek szerint az nvidia is ludas, nem gyártanak annyit, amennyivel szinten tudnák tartani a saját kártyáik árait.
De komolyra fordítva: ez nem másra utal, mint arra, hogy ha egy valamelyik kriptovaluta spekulációs spirálja esetleg bedől, és nincs helyettesítő algoritmus, aminek van értéke, akkor Elképesztő mennyiségű gpu kerülne a használtpiacra.
Persze ha ma már minden bokorból egy új kritpovaluta nő, amelynek értékét nemzetközileg elismerik, vagyis a bányászat kellően diverzifikált, akkor sose fog akkora viaszaesést elszenvedni egy típus bedőlésétől, ami összeomlást eredkényezne. Erre már lehetne kártyákat építeni, mert biztos piacot jelent. De valószínűleg ennek már a RAM gyártás tesz keresztbe.
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #32438 üzenetére
Nem csodálom a gyártók kapzsiságát.ETH lassan 1000$ lesz, az Bitcoin is visszaerősödött 15.000$ fölé. El kell gondolkozni,hogy PC vagy Konzol. Lassan se a memória árakat,se a új kártya árakat nem szeretném megfizetni.
Ez az áremelkedés mind két oldal számára fájó lehet, bár a 5-20$ nem tűnik soknak,de mire eljut a vásárlókhoz,nem ennyi lesz belőle.
-
cyberkind
félisten
válasz
huskydog17 #32438 üzenetére
Ez az, már nem sok lépés vagy idő kell, hogy az általam felvázolt xx60-as kártya 200k legyen itthon.
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #32317 üzenetére
"Ke? Licencelt motort szerinted nem lehet átírni?"
Lehet, csak annak mi értelme? -
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #32313 üzenetére
"Lényegtelen."
Pedig pont ez a LÉNYEG. Ha annyira nagy mértékben át akarták volna struktúrálni, írtak volna inkább egy saját motort."Egy DX12 motor nem produkálhat fura dolgokat, nem lehetnek gyermekbetegségei?"
Nálam nem a profizmusra vall, ha egy portolt motorban azt sem oldják meg kiadáskor, hogy normálisan tudja kiadni a rajzolási parancsokat.A linkelt cikked elég vicces, hogy nekik az már a top optimalizálás, hogy idézem "The game now runs silky smooth, there are no loading issues (previously the game could freeze while selecting a race) and there are no stuttering issues", hát köszi, ide jutottunk 2017-ben, hogy ez már top optimalizálás, hogy képes simán futni és nem fagy le a választó képernyőn? Anyám borogass....
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #32311 üzenetére
A Gears of War 4 legjobb tudomásom szerint Unreal engine-es, ami multiplatform. Hogy ebben a játékban nem engedélyezték a DX11 leképezőt, lehet, de ettől az még nem lesz egy DX12-höz tervezett motor.
A Forza elsősorban konzolra optimalizált, voltak is belőle komoly gondok az elején [link] [link], és továbbra is produkál fura dolgokat.
-
Locutus
veterán
válasz
huskydog17 #32153 üzenetére
vagyis még gyorsulni fognak = vagyis sosem lesznek befejezve, sosem lesznek tökéletesek
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #32150 üzenetére
Ilyenek nem lesznek. Lásd a Wolfenstein 2 esete. Abban is csak a Vulkan van, mert az OpenGL mód az új leképezővel használhatatlanul lassú lenne. A Doomra jó volt 1000 draw/frame-re, de a Wolf 2-ben ez 30000, és ez sok a régi API-knak. Hogy miért, azt meg lehet nézni a 3DMark API Overhead tesztben. Ugyanez lesz a DX11 és a DX12 esetében is, ha a fejlesztők véghezvisznek egy id tech 6->6.5 jellegű fejlesztést. Magát az OpenGL-t és a DX11-et persze lehetne szállítani, de nincs értelme energiát ölni bele, ha a legjobb gépeken sem tudna értékelhető sebességet produkálni.
Az egyetlen opció az lenne, ha az NV és az AMD hajlandó tényleg specifikus optimalizálásra egyetlen címre, amikor is a fejlesztők ugyan DX11-et használnak, de gyártói segítséggel a szervizkönyvtárakon keresztül kikerülgetik az API-t. Ezek viszont nagyon ritkák. Lényegében kimerül az AotS-ben és a Battlefront 2-ben.
-
válasz
huskydog17 #32140 üzenetére
Főleg annak fényében, hogy itthon pl lehet kapni KFA2 (Galaxy) 1080 Ti-t 3 év garral 185 nettóért.
Ez áfásan és 10% haszonnal is 258k (aprón még olcsóbban ki lehet fogni) és fényévekkel jobb mint bármelyik vega.
De igazából majd 2-3 hónap múlva érdemes megnézni újra az árakat ha már van bőven készlet, talán akkor ezek is olcsóbbak lesznek.
Illetve kérdés, ha jön a Volta nemsokára arra mivel reagál az AMD... -
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #32135 üzenetére
Es meg mindig varni kell ra majdnem ket hetet:
"Der aktuelle Plan: Nach Weihnachten verfügbar
Vorgestellt bedeutet allerdings nicht verfügbar: Wer die Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+ kaufen möchte, muss sich auch in diesem Fall noch etwas gedulden. Nach aktuellem Stand soll es die Grafikkarte erst nach Weihnachten für eine UVP von 579 Euro in den Handel schaffen"
Plusz ha az lesz ezzel is mint a Red Devil-el akkor nem nagy eresztes:
"Die von PowerColor zum Verkaufsstart am 1. Dezember für Deutschland vorgesehene Stückzahl war in der Tat gering. Mindfactory, vorerst exklusiver Anbieter der PowerColor Radeon RX Vega 64 Red Devil in Deutschland, hatte im Rahmen der Vorbestellungsphase laut Angabe auf der Webseite gut 40 Stück verkauft und den Verkauf daraufhin am vergangenen Donnerstag vorerst eingestellt. "
-
válasz
huskydog17 #32135 üzenetére
Ha megnézed, akkor nem minden kártyánál van hatalmas PCB, s ha van is, akkor szerintem szerintem a nagy része tök üres, vagy combos VRM van rajta. De a HBM-nek az az előnye megmaradt, hogy jóval olcsóbb a nyák, mivel a memóriabusz nincs rajta.
-
do3om
addikt
válasz
huskydog17 #31671 üzenetére
Pedig az volt hogy a kisebb karikon is HBM lesz a választásuk egy chippel, meg hasonlók, mert az annyira jó sőt olcsó! A gyártás is pörög mert több gyártónál is elérhető.
Persze magyarázni mindent meglehet, biztos meg is lesz.
Most akkor a Vega is marad Fury? Nyomják amíg a kényszer hajtja őket aztán felejtés. -
#35434496
törölt tag
válasz
huskydog17 #31671 üzenetére
R.I.P HBM
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #31671 üzenetére
Muszáj lesz neki,kisebb kategóriájú kártyákra drága a HBM.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
huskydog17 #31499 üzenetére
Üdv
Mondjuk a frostbite team összekaphatná magát. Bf3-Bf4-nél még legjobb engine volt, de azóta azért mintha leragadtak volna a fejlődésben. Félreértés ne essék, a battlefront 2 is gyönyörű, de jó pár versenytárs beérte őket sztem.
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #31499 üzenetére
Abu azt mondta: amíg egy játékban van dx 11, addig az nem valódi dx 12 játék.
-
cyberkind
félisten
válasz
huskydog17 #31499 üzenetére
Vajon lesz valaha olyan cím amiben értelmes is a DX12 és nemcsak azért van ott mert ráértek a fejlesztők vagy mert kötelezően csak azt lehet használni?
-
#35434496
törölt tag
válasz
huskydog17 #31470 üzenetére
Ha ez igaz akkor még a 1070 is lenyomja a Vega 64-et.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #31336 üzenetére
A Bethesda igazából nem barátot keresett, hanem R&D partnert. Ők is azt akarják, amit az EA, hogy egy motor és sok játék, mert az összköltséget tekintve igen kellemes így fejleszteni, még akkor is, ha kell egy combos stúdió a motorhoz, de hát ott az id software. Amíg azonban az EA az R&D-t megoldja a SEED részleggel, addig a Bethesda ezt túl költségesnek tartja, és részben lepasszolja az AMD-nek. Ilyen formában azért hatékony fejleszteni, mert a Bethesda megcsinálja a kutatást, az AMD pedig megmondja, hogy azt hogyan érdemes implementálni, ráadásul úgy képesek megmondani, hogy az jó legyen a konzolokra is. Gyakorlatilag az egyik legdrágább részét az R&D-nek megosztják az AMD-vel. Ez azért vonatkozik csak az id tech 6+-ra, mert egyetlen korábbi motoron sem dolgozik már az id software.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #31332 üzenetére
A Frostbite-nak is vannak különböző verziói. A Ghost még mindig a három éves alappal dolgozik, mert a Frostbite Team nem igazán törődik a szükséges versenyzésre írt modullal. Egyetlen egy játékért túl nagy erőfeszítés lenne minden motorverzióhoz portolni. Ráadásul nincs is különösebb haszna, mert arra a terhelésre, ami az NFS-hez kell, jó az öreg motor is. Például a Battlefront 2 Frostbite verziója sokkal modernebb. Abban már benne van az új tiled light trees eljárás, ami váltja a Half Z-t, bár teljes funkcionalitással a bétában még csak a DX12 alatt működött. DX11-re továbbra is egy speckó Half Z volt az alapértelmezett. Azt nem tudni, hogy a véglegesben hogyan alakul.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
huskydog17 #31332 üzenetére
-
Raggie
őstag
válasz
huskydog17 #31332 üzenetére
Mondjuk ott valami nincs rendben fHD-ban. Pl a 1070ti hibahatáron belüli különbséget mutat csak az 1080ti-hez képest... szerintem procilimit, mert a nagyobb felbontásokon már jobban kirajzolódnak az erőviszonyok.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
huskydog17 #31332 üzenetére
Ez így elég tréé.Mindig amikor felcsillan a fény az alagút végén és azt érzem,hogy jön a Vega és stabilan beáll az 1080 és a ti közé,jön egy ilyen
-
->Raizen<-
veterán
válasz
huskydog17 #31336 üzenetére
Dishonored 2 ma az egyik legszebb cím és nem is maximális részletességen. Olyan szép víz megjelenítést egy játékban sem láttam például. Távol áll a fostól mint makó jeruzsálemtől. Szemüveget vegyél.
-
#45997568
törölt tag
válasz
huskydog17 #31334 üzenetére
Ha a legmodernebb motor tamogatja a legmodernebb hardver kepessegeit nativan akkor van mirol beszelni, ebben az esetben mar a kerdesed is csusztatas
Ugy latszik a Bethesda all most a legjobban ezen a teren, mar ha AMD hardverek-Vulkan vonalon indulunk el, NV kartyak is szepen mennek, szoval panaszra nincs ok. Reszemrol ez a vonal lenne az udvos, ahol +- 5% a kulonbseg a ket gyarto termekei kozott nagy altalanossagban, akkor van verseny, lesz fejlesztes, az arak realisak. Na most par evig ez nem lesz
-
#45997568
törölt tag
válasz
huskydog17 #31332 üzenetére
Attol hogy a legfejlettebb != AMD-nek kedvez
Most hogy Raja-t elkuldtek a fenebe, ne is varjunk nagyon 2-3 evig komolyabb NV rivalist a piacon, kivancsi leszek AMD hogy eli tul ezt az idoszakot.
Remelhetoleg egy szakmailag es vezetoi kvalitasaiban is kiemelkedo igazgatot kapnak, kulonben cudar idoszak jon.
-
nubreed
veterán
válasz
huskydog17 #31070 üzenetére
Én úgy tudom nem port. A PC-s verzión külön dolgoztak. De javítsatok ki ha tévedek. Amúgy erős a kijelentésed
de talán ha még dob 1-2 minőségi cuccot, mint ez a játék is, TALÁN kikerül a leggyűlöltebb cégek köréből. Az EA már sosem fog...
-
->Raizen<-
veterán
válasz
huskydog17 #31095 üzenetére
Továbbra sem érdekel minket a német nyelven idedobált érthetetlen információtenger. Peace.
(#31100) Crytek: Te mindent ultramaxontolok mintacrysist ember vagy jóvanazúgy 30 fps-el is. Meghalnál a hd graphics 520 mellett hidd el nekem!
Teszteltem, ma semmire sem jó.
Dehogy hazugság ember! A dishonored 2 pl játszhatatlan porrá butítva lowon is a hd g 520-al 1280 720-ban is. És nem ez az egyetlen játék.
Tesztem.
Fingod sincs hozzá látszik újból. -
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #31087 üzenetére
Mindkettő van pcre és játékok ez már 2 dolog
-
TTomax
félisten
válasz
huskydog17 #31070 üzenetére
FHDban mi van a Vegakkal?Már nem az elsö játék ahol azt látom,hogy a 1070 alatt van.Aztán 1440pre meg már a 1080körül...Miért van az,hogy a Vega64 64fpst hoz FHDban,amig 1440pben meg 61et???Ezek nem normális értékek.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
huskydog17 #31070 üzenetére
"Ubisoft a végén példaértékű PC portokat fog csinálni." Ezen hangosan nyerítve felröhögtem! Menni fog aláírásba!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #31063 üzenetére
Tehát építettek egy időgépet, és visszautaztak a holnapi patch-csel. Nice.
Gondolom ezért cserélik a preview kódokat holnap az Influence programban. A preview nem frissíthető, míg az Influence-en belül küldött kód az retail minősítésű, ami így frissíthető is a patch-ekkel. Persze újra le kell tölteni a játékot, de belefér a mai netes sebességek mellett. Azt amúgy kötve hiszem, hogy ők mindenki más előtt kaptak hozzáférést az Influence kódokhoz. Ez példátlan lenne, mivel ezek egységesen kerülnek kiküldésre, méghozzá holnap. Ez mindig így volt, a Prey-nél, a The Evil Within 2-nél és erősen kétlem, hogy most megváltozott. Szóval bocsánat, ha jobban hiszek az programot szolgáltatónak, mint a ComputerBase-nek, elvégre én is a részese vagyok ennek a programnak, tudnák róla, ha módosultak volna a feltételek, vagy ha itt lenne a végleges kód a mailboxomban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #31058 üzenetére
Akkor nem végleges kódjuk van, mert ~5%-ot gyorsít a deferred a binning architektúrákon. A többin ~1-2%-ot lassít. Azért van kikapcsolva, mert a régebbi hardvereken lassít egy picit, amelyek amúgy sem elég gyorsak, míg azokon gyorsít, amelyek újak, és alapból elég gyorsan számolnak. Viszont az új architektúrákhoz ajánlott bekapcsolni.
A GPU-culling hatása leginkább az átlagos CPU-kon látszik meg. Ha van már hat magod, akkor gyakorlatilag mindegy, hogy ki vagy be van kapcsolva. De ha nincs minimum hat magod, akkor nyilván többet ér a GPU-val számoltatni, hiszen elég sok vektormatematikai műveletről van szó, amit nem feltétlenül jó ráereszteni a procira, hiszen annak van más dolga is, míg a GPU-n sokszor pihennek a multiprocesszorok, és oda be lehet szúrni a számítást. Tehát arról beszélünk, hogy messze nem arról van szó, hogy az NV-n kikapcs, az AMD-n pedig be.
Csak nálunk nincs olyan, hogy az egyik hardveren aktiválunk valamit, míg a másikon nem. Vagy be van kapcsolva, vagy nincs. Ez a lényege az azonos tesztkörülménynek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #31055 üzenetére
Én a review guide alapján írom ezt. A deferred renderinget azért rakták bele, mert az utóbbi időben jöttek olyan "binning" architektúrák, amelyeknek ez jobban fekszik. Ilyen a Maxwell, a Pascal és a Vega. Ezek ezen a beállításon nyernek. Elképzelhető, hogy a többi architektúra veszít rajta, de most őszintén ez kit érdekel? Úgyis a legmodernebbeket nézi mindenki. Csak azért hülyeség kikapcsolni valamit, mert a Kepler/GCN1/2/3/4 ettől egy picikét lassabb lehet, a modern hardverek viszont komolyabbat ugranak tőle.
Csak a Kepler és Maxwell esetében érdemes ezzel élni, mert a GPU-culling aszinkron compute-tal valósul meg, és ezt a Pascal már támogatja Vulkan alatt. Azt pedig sajnos nem jegyzik meg, hogy ha ezt kikapcsolod, akkor erősen ajánlottá válik a hat-nyolcmagos proci is, mert a CPU futtatja le AVX-en azt a sok vektormatematikai számítást, amit a GPU csinál aktivált móddal. Mivel a legtöbb embernek négymagosa sincs, így még az is lehet, hogy Kepler/Maxwell esetében is gyorsabb marad a bekapcsolt állapot. A végleges verzióra én ezt jobban kifejteném a menüben, mert túl általános, hogy az NV-n ki, az AMD-n be. Valójában nagyon konfigurációfüggő, hogy mi az előnyösebb. Az persze világos, hogy a PCGH nem futott teljesítményproblémába 16-szálas core i7-6900K-val, amit még fel is rántottak 4 GHz-re, csak kételkedek benne, hogy a felhasználóknak is ilyen gépük van otthon.
-
Firestormhun
senior tag
válasz
huskydog17 #31048 üzenetére
Van már Wolfi 2 benchmark is:
Vega 64 és 1080 mérési hibahatáron belül teljesítenek egymáshoz képest, úgy hogy az NV-nek még nincsen game ready drivere a játékhoz és még a vega specifikus dolgok is be vannak kapcsolva.
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #31048 üzenetére
Úgy látszik lassan kifizetődik a sok mag/szál. Vega56 sem annyira rossz a játékban,de azért látszik merre lejt a pálya.
-
Valdez
őstag
válasz
huskydog17 #31035 üzenetére
Teljesen mást mutat a két teszt.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
huskydog17 #30952 üzenetére
Mert azzal van tapasztalatuk. Sztem jol nez ki es jol is fut nalam.
-
válasz
huskydog17 #30949 üzenetére
Hát ez a játék konkrétan ronda...
-
Televan74
nagyúr
válasz
huskydog17 #30918 üzenetére
Látom CPU -ban nem nagy a szórás.De hogy a GTX980Ti minimuma alatt van az RX580 átlaga,na az már érdekesebb.
-
sakal83
addikt
válasz
huskydog17 #30836 üzenetére
A nagy AMD hype alatt sikerult elerni; hogy a mindig olcsobb es ezert szimpatikus AMD szep csondban az olcsonak nem mondható Nvidia arazasa fölé ment
de legalabb nem is gyorsak a vgai...
Mar csak az AMD fanatizmust nem ertem. Sokaig az volt a mondás hogy a gonosz nvidia magas árakat csinal mert monopolhelyzetben van.
Most akkor mi az előnye az AMDknek?
-
Egon
nagyúr
válasz
huskydog17 #30833 üzenetére
Érdekes teszt. A középmezőnyben picit talán furcsa eredmények születtek néhol (főleg a 970 teljesít várakozáson alul, de AMD fronton is vannak vitatható értékek), ugyanakkor az élmezőnyben a megszokott erősorrend fedezhető fel (a kis Vega és a 1070 között gyakorlatilag nincs különbség).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Crypto Trade
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Spórolós topik
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- 15" Workstation: Lenovo Thinkpad P1 gen1/gen2 // P52 // P52s // P15 gen1 // FHD, 4K oled touch
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged