- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
rumkola #39590 üzenetére
Szerintem ezek ilyen fizetett hirdetések( nem pont Iponra gondolok, hanem akitől átvették) amit Intel nyomat, hogy mennyire kelendőek lennének a CPU-ik és hogy nem a másik oldalt viszik, várják.
Valószínűleg lesz még ebben a hónapban a Computex elött v hasonló hír, miből van kevés, meg nem győzik gyártani ilyesmi, ugye ott lesz a leleplezés az új genes AMD CPU családról...
Egyébként pedig pont elég szépen kivár most mindenki szerintem arra, mit domborít AMD a Ryzennel. A Bulddozer óta nem volt ennyire várt CPU genjük, mint ez a 3000 széria. Szerintem. -
válasz
rumkola #39493 üzenetére
ezt már egy éve tudni lehetett, contract kellert sem brahiból fizették éveken keresztül, szóval a piac már jó előre beágyazta, ez önmagában nem indukálhatott semmilyen változást az árfolyamban.
musk viszont mondott pár meredek dolgot mellé, az viszont rángathatta kicsit. -
TTomax
félisten
válasz
rumkola #39465 üzenetére
Pontosan ez itt a probléma,hovatovább DX9 után olyan ficsöröket kapunk mint a DOF,meg motion blur,hát kenjék már a hajukba.Értelmes fizika?AI?Egységes nem hardver szétzabáló élsimitás?ÁÁÁ minek az,maszatoljunk,homályosítsunk mindent,agymenés ami megy,mókusvakítás a köbön,de az a lényeg hogy erre a radeonok ki vannak gyúrva,de egy olyan látványelemet sem tudunk mondani amivel eddig a DX12 több szebb jobb mint a DX11 ,négy?öt? év alatt meddig is jutottunk?Közben azért szépen a vga igény megduplázódott a nagy semmire....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #39451 üzenetére
Shader fordító kell, és a subgroup pont egy shader nyelvre vonatkozó fícsör. PC-n ugye nem tudsz binárist szállítani, mint konzolon. Muszáj IR-t használni, és azt még le kell fordítani gépi kódra.
Ezekkel nehéz bánni, mert maga a shader intrinsics egy nagy fícsőr a DX12 és a Vulkan API-ban is, és nyilván tudták a cégek, hogy eljön az első játék, ami ezeket szabványos formában használja, csak közben van egy fix anyagi kereted, amit megpróbálsz a lehető legjobban elkölteni, például nem dobod el az erőforrást subgroupra, ha annak nincs hatása semmilyen játékban. Aztán persze amikor van, akkor majd gőzerővel odarendeled az erőforrást, hogy hozd a sebességet.
-
#48613632
törölt tag
válasz
rumkola #36837 üzenetére
Lehet. Megy így is szépen mondjuk, szóval inkább csak kísérletképpen agyalok ezen, nem pedig mert szükséges lenne.
Amúgy meg azt olvastam hasonló techfórumon, hogy a zöldek 2016 év végétől, blokkolják a hybrid physx felé irányuló törekvéseket. Szóval, elképzelhető, hogy jelenleg nincs erre megoldás, vagy ha van is, nagyon mélyre kell menni. -
válasz
rumkola #36654 üzenetére
Szerintem az hogy egy ilyen 12nm die shrik mellett becsaptak volna még +25-33% végrehajtót, relative semmibe nem került volna.
És az a baj, hogy az ilyeneket sem lépik meg.
Ez (is) sokmindent elárul a cég (menedzsment) hozzáálásáról is.(#36659) Keldor papa
Ebben nem értünk egyet.
Lásd XBOX vagy PS4 GPU duplázások/növelések.
Pont ezért jó hogy modulárisak és jól skálázhatók ezek a design-ok "olcsón".Mellesleg, visszahozta volna az árát hamar, mert egy versenyképesebb terméket kaptak volna.
Amit nem hogy 290, de akár 390-ért lehetett volna árulni (most csak mondtam valamit, de többért).
Így meg csak bukta az egész, mert aki eddig nem vett AMD-t ezután se fog emiatt, pláne drágábban, mint a konkurens termék. Óriási kapufát lőttek.(#36658) Keldor papa
És látod ehhez még csak a távozó mérnökök sem kellett volna, semmi "újat" nem kellett volan kitalálni.
-
HSM
félisten
válasz
rumkola #36571 üzenetére
Egyfelől minek a max AA?
Ha el akarod felezni az FPS-t, akkor hajrá, amíg volt normálisan támogatva játékokban addig remek kompromisszum volt a 2X-es MSAA, nem túl nagy sebességvesztés árán korrektül rendbe rakta az éleket, látványosan javítva ezzel a képminőséget. Számomra a magasabb fokozatai csak a teljesítményre voltak jelentős hatással, így nem is igazán erőltettem őket.
A "csúnya is lesz a kép" effekt az már az ennél is lényegesen kevesebb teljesítményt igénylő általánosabb postprocess alapú élsimítások, azokat kerülöm is amennyire csak lehet, pont ezért, nem szeretem a mosott életlen képet....
(#36572) Puma K: Ez persze így van, viszont a felskálázásnak viszont tényleg brutális lehet a plusz teljesítmény igénye.
Az akár negyedeli is a sebességet (FHD 4K-ban számolva pl)....
-
Puma K
nagyúr
válasz
rumkola #36573 üzenetére
Az gyönyörű
Csili-vili játék okádék kinézettel.Élsimítást már a downsampling felfedezése óta (2013) nem használok, ha az adott birtokomban lévő hardver bírja a felskálázott felbontást. AA-ból esetleg az FXAA-t lövöm be, de azt sem szívesen. De most az 1080 Ti hozza azt amit elvárok tőle.
-
Puma K
nagyúr
válasz
rumkola #36571 üzenetére
Felezi és pluszban mosott okádék lesz a képminőség...
Sokkal inkább downsampling/DSR mint sem élsimítás... jobban szeretnem az éles képet.
Sőt a DSR-rel még az élességet is lehet állítani driver-ből Nvidia esetén.Most hogy natív 1440p felbontású megjelenítőm van fel tudom skálázni a felbontást maximum 5K-ra, 2880p-re avagy 5120 × 2880 felbontásra 16:9 képarány esetén.
-
ÁdiBá
veterán
válasz
rumkola #36468 üzenetére
Igen, igen.
Csunyán megy a 2080Ti. Ráadásul ha tudod hűteni, van benne potenciál, simán megy többet a RAM és a GPU 2 GHZ fölött gond nélkül.
Számomra azért már játszogattam a kártyával eleget, tényleges, látható ugrást jelentett 1080Ti után.
Most picit retrozok, de akkor is -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #34696 üzenetére
A DirectX Raytracing egy szabvány. Az RTX az csak a "driver" neve, de maga a kód szabványos. Az AMD nem nagyon veszekszik a stúdiókkal, hogy ne rakják be a DirectX Raytracinget (amit RTX-nek is lehet hívni), pont ellenkezőleg.
Azt egyébként hozzá kell tenni, hogy az RTX technológia jelenthet DLSS-t is. Hülyeség ide sorolni, de az NV ide sorolja. Szóval nem csak sugárkövetést rejthet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #33712 üzenetére
Nem teljesen. Ez úgy van, hogy itt igazából sok gyártó nincs, maximum sok dobozoló.
Az egyes gyártók vásárolnak maguknak jogot, hogy mely piacokra lehet a termékeiket elvinni. Ebből a szempontból például az ASRock és a Colorful, de még a Sapphire és a Zotac igényei is lényegtelenek, mert nem ők gyártják magát a terméket. Egyszerűen ezt megkapják a partnerüktől. A Sapphire és a Zotac a PC Partnertől, az ASRock és a Colorful pedig egy kimondhatatlan nevű (nem tudom a latin betűs jelzést) kínai üzemből. Na most ezek a valós gyártók szereznek jogot az egyes piacok ellátására az AMD-től és az NV-től. Az ASRock és a Colorful azért nincs itt, mert magának az ellátónak nincs joga nyugatra gyártani. Ha mondjuk ez a két cég mondjuk a TUL-lal vagy a Foxconnal gyártatna, akkor jöhetnének Európába, mert a Foxconn rendelkezik ilyen jogokkal. Azt egyébként nem tiltja senki, hogy az a kínai gyártó, aki az ASRocknak és a Colorfulnak gyárt, ne döntsön úgy, hogy szerez jogot a nyugati piac ellátására is. Nincs probléma belőle, ez egész csak pénz kérdése. Viszont maga a gyártó eziránt nem érdeklődik (nyilván az EU-ba eltérő minősítéseket kell szerezni, mint Kínába). Innentől kezdve az ASRock és a Colorful keze is meg van kötve, amíg nem mennek át egy olyan gyártóhoz, amelynek van joga ellátni a nyugati piacokat. Hiába kérik az AMD-t és az NV-t erre, ők a minősítések hiányában nem adhatnak engedélyt nekik. De ha ez megvan, akkor természetesen az AMD és az NV engedélyezi a szállítást ide is, innentől kezdve a dobozolás során már csak a megfelelő dobozokat és leírást kell biztosítani. Nyilván a nyugati piacnak angol/német/francia/stb. nyelvű leírások kellenek.
A másik lehetőség a szürkepiac. Ez már egy érdekesebb kérdés, mert ilyenkor gyakorlatilag EU-s engedélyek nélküli terméket hoznak be ide. Ez nem teljesen legális, de végeredményben mire valamiről kiderül, hogy az engedélyek nélkül nem forgalmazható, addigra a legtöbb bolt már eladta a készletet, tehát maga a piac ebből megél.Egyébként ha valaki AMD Radeont akar építeni szerintem leginkább a TUL-t érdemes megkérni rá. Sokkal drágább, mint a többi gyártópartner, de a gyártósoruk olyan, hogy minden piacra tudnak engedélyt kiállítani. A PC Partner se rossz, de ők igazából a saját leányvállalataikat szolgálják ki elsődlegesen, míg mondjuk a TUL egy OEM beszállító is, tehát effektíve mindenkit ugyanolyan szinten kezelnek, annak ellenére, hogy nekik is van saját márkájuk PowerColor névvel. Az NV-nél a Palit hasonló gyártó, mint az AMD-nél TUL, ők is tudnak mindenhova engedélyt kiállítani. Ők még relatíve olcsók is.
Azt egyébként el tudom képzelni, hogy az ASRock esetében a partnert is az AMD intézte, és gyakorlatilag direkt olyan gyártót választottak, akik csak Kínát célozzák. Ebben az esetben nyilván már előre tudható volt, hogy máshova nem is jönnek az ASRock VGA-i. Az persze nagyon meglepő lenne, hogy erről az ASRock esetleg nem tudott.
-
do3om
addikt
válasz
rumkola #30814 üzenetére
Én aztán nem várok semmiféle sebességnövekedést!
Sőt az lenne természetes ha csökkenne, viszont jöjjenek vele az új effektek, szebb grafikai megoldások.......mint régen amikor jelentett valamit egy ilyen váltás. Meg a vga-t is cserélted mert megérte, jó öreg már a dx11 de úgy látszik nem igen találtak ki semmit amivel előrébb lenének abban amit írtam. A sebesség ami miatt meg jött na az szintén befuccsolt.
Az hogy az AMD-nek jobb a dx12 mint a 11 nem igen érdekel, nem azért kell hozni az új dx-et mert valaki nem képes a régire normális drivert adni, az az ő baja!!
Az Abu féle technoblala szintén nem érdekel, lehet nálam nem jó a DX értelmezése és nem azt várom el amit jelent.Én jobb grafikai megvalósítást, látható javulást, új effektek, részletesebb megjelenítési lehetőséget.... ezeket várnám, nem leírt értelmezhetetlen szavakat ami mögött nincs semmi csak űres magyarázkodás hogy milyen jó.
Ezek természetesen sebesség csökkenéssel járnak. Ha van előző verzióra is a game (11) ott lehet gyorsabb de hiányosabb a megjelenítés. Na most van különbség a két dx között ebben?
Az meg hogy a DX12 több munkával de jobb sebességet hoz ugyan azon a megjelenítési szinten....... ki az a hülye aki bízott benne hogy a készítők ezzel fognak pöcsölni amikor egy játékot nem képesek még tartalmilag sem befejezni, de dlc pénzlehúzó formában végül többszörös áron megkapod egyszer.
Amúgy sok mindent a konzol rovására írók, igaz hogy nagy réteg van rajta aki jól (pénz) és fenntartják a játékipart, de a minőséget, és a fejlődést erősen korlátozza. De talán ez is olyan hogy valamit valamiért, el kéne fogadni hogy erre van igény. -
TTomax
félisten
válasz
rumkola #28549 üzenetére
Amúgy lehet ha egy custom resolutiont csinálnál egyszer akkor megjegyezheti tehát nem a HDTV felbontásokat használva elég +/-1Hz és máris custom, a pixelszámot nem érdemes változtatni.Esetleg egyszer rányomni Nvidia Full/Limited Range Toggler-re is megérhet egy próbát.Esetleg akit érdekel itt egy korrekt cikk [link].
-
Petykemano
veterán
válasz
rumkola #28209 üzenetére
Különös. Nem gondoltam volna, hogy az i5 és mögötte az i7 ilyen toronymagasan előzi a i3 és pentium változatokat. Pont az olcsóbbra gondoltam volna, hogy nagyobb tételben fogy. Persze lehet, hogy azok nem a DIY ', hanem az OEM piacon fogynak.
Mindenesetre van német minta is. Ott azért van eladás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #28168 üzenetére
Jó rég volt. A Radeon Software óta a default flip queue size az AMD-nél 1. De a CS: GO esetében érdemesebb a Chillt használni. Az egy speciális modul, ami lényegében 0-ra veszi ezt az értéket, és e mellé még scene pacinget is kínál. Így érhető el PC-n a legkisebb késleltetés. Az elterjedt eSport címekre van Chill támogatás, mert ott még a driverek normál működését is problémásnak érzik a profi játékosok.
Aki nem Radeont használ, mehet HiAlgo Chillre. Ez ugyanazt csinálja GPU-tól függetlenül, bár sajnos eléggé instabil, mert a fejlesztők azóta nem frissítik, amióta beolvadtak az AMD-be. -
válasz
rumkola #7662 üzenetére
Ebben benne van az iGPU is... szóval ezen belül a diszkrét valószínűleg elég pocsék mutatókat hozna.
Ma már a notebook a menő, és abba is egyre rikább mert sok a probléma a dGPU-val (Optimus, Enduro stb).
A broadwell/skylake meg aztán még ráfog tenni egy lapáttal erre.Látszik is hogy még iGPU-kat beleszámolva is eléggé rosszul áll a desktop piac.
-
Speed®
titán
válasz
rumkola #7662 üzenetére
A piros vonal őt igazolja konkrétan. A kérdés már csak az, mikor ér az integráció arra a szintre, hogy teljesen megszűnjenek a belépő-középkat VGAk és max a felsőbb szegmensben legyen igény többre..az is kérdés, oda ki fog majd fejleszteni, töredék eladásért cserébe. Idővel kiderül..
-
HSM
félisten
válasz
rumkola #7275 üzenetére
Nem is értem, miért nem DX8.1-et hasnálnak akkor a játékok.
Nem igazán volt amúgy a múltban a mostanihoz hasonló helyzet, csak úgy mellékesen tegyük hozzá.
Amúgy nem azt írtam, hogy nem kell driver, hanem azt, hogy a jelentősége a sebességre a töredékére fog csökkenni, mivel jelentős része át fog kerülni az alkalmazásba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Linux kezdőknek
- Könyvajánló
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- TCL LCD és LED TV-k
- Argos: Szeretem az ecetfát
- RAM topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- ASUS Dual RTX 4070 SUPER EVO OC Edition 12GB - AQUA garancia 2027.12.19.
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1660 Ti OC 6GB GDDR6 192bit
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! AMD Számítógép PC Játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256SSD+1TB HDD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 8700G Processzor!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged