- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android szakmai topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz lezso6 #18792 üzenetére
Ha most csak annyit írok, hogy Tier2 GPU-ra épülő kártya, akkor az nagyon helpful, ugye?
Tier2 GPU az adott architektúrán épített (méretben) második GPU (Nvidiánál GK104, GF104, GM204, stb.). Tier2a a vágatlan chip (esetleg a legkevésbé vágott, ld. GTX 460), Tier2b a vágott. Stb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TTomax
nagyúr
válasz lezso6 #18831 üzenetére
Talán utolérni a konkurenciát? Hiú ábránd igaz?Én kb egy nano/980 teljesítményt vártam ekkora fogyasztással,még az sem a konkurencia,de az lett volna a javítás,és a szép munka.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#85552128
törölt tag
-
FLATRONW
őstag
válasz lezso6 #18858 üzenetére
Nem értelmetlen, mert kiegyensúlyozottabb lett a játék.
Én sem tartom jó próbálkozásnak, de ne feledkezzünk meg arról hogy egy 10 éves grafikus motorról van szó, nem lehet tőle csodákat várni.
Vegyük az AMD-s Hitmant, ott gyorsabb lett egy kicsivel a játék, de cserébe valami gubanc lett a textura kezeléssel. -
-
namaste
tag
válasz lezso6 #19046 üzenetére
Kepler - Maxwell
A Maxwell sokkal hatékonyabb ütemezővel rendelkezik, szinte minden területen történt előrelépés a Keplerhez képest. Csak egy terület maradt ki a fejlesztésből, az FP64 számolókat kispórolták, illetve nem készítettek belőle FP64 számításokra felkészített változatot. Helyette Keplerből kihozták a GK210-et, majd most a GP100-at. -
namaste
tag
válasz lezso6 #19054 üzenetére
Pedig a Ferminél és a GP100-nál a legjobb az REG:ALU illetve az Shared Memory:ALU arány, a Keplernek a legrosszabb. A Fermi azért fogyasztott sokat, mert 40 nm-en készült és az ALU-kat magas frekvencián működtették.
Keplernél kiherélték az ütemezőt? Hogyan?
A Maxwellben SMM-ben ugyanannyi regiszter(fájl) van mint a Kepler SMX-ben, viszont kevesebb ALU osztozik rajta.
Hogyan lett butább a Maxwell ütemező? -
namaste
tag
válasz lezso6 #19065 üzenetére
Kepler ütemező: szoftveresen a PCIe buszon keresztül vezérelni? Nem hiszem. A GPU-ban parancsfeldolgozók vannak, a driver feltölti az adatokat és a parancslistákat, a GPU pedig szétosztja az ALU-knak. Ilyenek szintek vannak:
- legfelül GigaThread engine / Grid Management Unit
- GPC - PolyMorph Engine
- SMX - Warp Scheduler.Maxwell: Igen, a Keplerben 2 db Warp Scheduler ütemez 3 db 32-es ALU blokkot és az LD/ST, SFU, TEX, DP egységeket. Míg a Maxwellnél szétszedték, egy Warp Scheduler egy 32-es ALU tömböt kezel, csak a TEX és a Shared Memory közös. Hívhatod trükknek, de végül is optimalizálás.
"de ennek megvannak a hátrányai is. Pl az 96 kB LDS miatt egyszerre csak 3 blokk használható ki."
... feltéve, hogy 3 db 32 szálat tartalmazó és 32 kB LDS-t használó szálcsoportot futtat. Ezt a szituációt nézd meg Kepleren és GCN CU-n is. -
válasz lezso6 #19109 üzenetére
Ja és az id még OGL-ből is olyat kihozott, amit senki más nem, ezen a téren is jól elp*csáztak mindenkit.
Sajnos olyan játék nem létezik, ahol van DX11 és OGL 4.5 leképző és mindkettő kiválóan van optimalizálva.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
namaste
tag
válasz lezso6 #19085 üzenetére
A statikus ütemezés miért visszafejlődés? Egyébként vegyes az ütemezés, van statikus és dinamikus része is. A shaderfordítást pedig mindig a driver végezte, az nem újdonság.
Miért ultramobil? Az igazi ultramobil GPU-k nem is hasonlítanak rá, pl. tile alapú renderelés, nincs LDS. Az új Mali-G71 lépett a SIMT működés irányába. Kíváncsi lennék meddig skálázódnak felfele.
Azért mert keveset fogyaszt az még nem ultramobil, tablettől a szerverekig mindenhol jól jön a kis fogyasztás.
Nem látom hol áldozták be a tudást. Kapott új utasításokat, jobban kihasználja a rendelkezésre álló ALU-kat mint a Kepler, azaz a hatékonyság nőtt. -
nagyúr
válasz lezso6 #19117 üzenetére
Szerintem a vegyes utemezes nagyon jo megoldas, tobb benne a rugalmassag, mint ha minden a HWbe van drotozva. Mint mindent, ezt is lehet tulzasba vinni.
A Maxwell ultramobilsaga jellegzetes Abuizmus, valodi alapokra epulo ubersarkitas. A Maxwell GPUk kb. annyira ultramobilak, mint az Intel Skylake CPUi.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
namaste
tag
válasz lezso6 #19117 üzenetére
Régen minden jobb volt ... Nem szégyen visszatérni egy régebbi megoldáshoz, ha az hatékonyabb és ugyanúgy ellátja a feladatát. Viszont olyat még nem láttam máshol, ahogy megvalósították a Kepler-Maxwellnél.
Csak nem értem miért ultramobil. Írtam két példát mi jellemzi az ultramobil architektúrákat, ezek nem érvényesek a Maxwellre. Ha lefedik a teljes palettát, miért az ultramobilt választod ki? Miért nem a szervert? Pl. a Tegra az mobil szuperszámítógép.
A GP100-zal kapcsolatban nincs vita köztünk. A REG:ALU arány javítását megcsinálták a Maxwellnél is, mégis ultramobil. Pedig az igazi ultramobil GPU-knál még rosszabb az arány.
-
nagyúr
válasz lezso6 #19129 üzenetére
Ugyanazt, amit a Sandy Bridge eseteben
Btw. a fogyasztás csökkentesebol tobb teljesitmeny lett - mind a Kepler, mind a Maxwell hozott 250Wos kartyat. Raadasul ahogy a 960 es az 1060 mutatja, as-is nem is igazan skalazodnak jol lefele. Szoval annyit lehet mondani, hogy az arch designban mobil megfontolasokat is figyelembe vettek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
namaste
tag
válasz lezso6 #19139 üzenetére
A Pascal ugyanúgy vegyes ütemezésű mint a Maxwell, nyilván továbbfejlesztik.
"Nem ultramobil, csak azt mondom, hogy abba irányba ment el."
Jó, de odaért? Még mindig nem értem, miért írod ezt.Persze, a Maxwell nem jó FP64-re, de nem is ajánlják HPC DP-re, viszont sok feladat van amire jó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #20152 üzenetére
A regiszterszegénység sosem lesz általános probléma, mert a meghajtóba írható más allokációs rutin, amit akár játékokra is rá lehet szabni. Emellett a shaderek is cserélhetők.
Az async compute pedig már probléma. Nem azért tiltják le például ezt a Warhammerben, GOW-ban, a QB-ben, a Hitmanben, a Doomban, stb. mert szívatni akarják az NV-t, hanem azért, mert nem működik jól. Ennél nagyobb problémát ez nem fog okozni. [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
válasz lezso6 #20369 üzenetére
Persze, stimmel, 3 ms valószínűleg egy realteknek elment, de nekik figyelembe kell venni az összes előforduló használati lehetőséget. Nyilván a többségnek nem pattogott, különben tele lett volna anyázókkal az összes fórum. De láthatóan törekedtek megoldani a problémát a rétegfelhasználónak is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #20720 üzenetére
A patch az nem segít rajta. Le kell butítani, hogy ha csökkenteni akarják a fogyasztást. Ki kell venni belőle a GDS-t, a QoS-t, egy rakás konzolon használt utasítást, stb. Ezekkel csökkenthető a fogyasztás. Csak ugye most ez nem célszerű, mert a QoS működtetni az MxGPU-t. A GDS kell az SM6.0-ban a Global Ordered Append függvénycsoporthoz, anélkül ez csak ~ezerszer lassabban működhet, mert a VRAM-ba kell dolgozni. A szintén SM6.0-s Wave Scan/Prefix szintén egy utasítás GCN-en, míg más hardveren sokkal több ciklus lefuttatni. Persze ezeket ki lehet venni, csak sokkal lassabb lesz az SM6.0 implementáció, pont akkor, amikor kelleni fog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz lezso6 #20912 üzenetére
Az RV770 egy jól sikerült finomhangolás + brute force update volt, semmi különleges. A sikeréhez az ára mellett elengedhetetlen volt, hogy az nVidia kiadjon egy olyan kártyát, aminek az ár / teljesítmény mutatója 1.5x rosszabb (!) volt, mint a 9800GTX-é.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
füles_
őstag
válasz lezso6 #20912 üzenetére
Abban egyetértek hogy a Tonga elég sovány lett,a több éves Tahiti (ami az én szememből nézve már egy legenda a Hawaiival és a Pitcairnnal együtt) simán képes hozni a szintjét nyers erőből.A Fiji szvsz. nem lett olyan rossz.DX11-ben hozza az alap 980Ti szintjét,DX12/Vulkanban jelentősen erősebb nála.Doom Vulkan módjában meg egyszerűen elképesztő hogy mit produkál,egyenesen agyonveri ( ) az 1070-et 18%-kal maga mögé utasítva.
A Polaris 10 vagy a másik nevén Ellesmere szerintem egész korrekt GPU lett.DX11-ben ott van az 1060 seggében,míg DX12/Vulkanban előtte jár.A bevezetett újítások (instruction prefetch,primitive discard accelerator) is elég jól működnek.Van olyan érzésem hogy ő is majd olyan múltat tudhat maga után mint a Pitcairn/Tahiti vagy a Hawaii.
Azt nem várhatjuk hogy fogyasztás terén felvegyék a versenyt a Pascallal.Ez még mindíg egy GCN.A GCN-nek soha nem az volt a fő szempontja hogy keveset fogyasztjon.Egyébként már nem akkora a szakadék fogyasztásban a két gyártó között mint mondjuk 1 éve. -
Peat;)
veterán
válasz lezso6 #21053 üzenetére
Akkor soroljatok fel játékcímeket és majd mi, olvasók kiválasztjuk azokat amelyekre kíváncsiak vagyunk. Ohh wait, úgy nem teljesül be az önigazolási szindróma ami évek óta tart.
Egyébként most kipróbálom AMD-t, de ettől függetlenül ha QB bekerülne a tesztekbe az szerintem végleg megpecsételi az oldal sorsát. Én legalábbis akkor áttérek egy internetes áruház cikkeire, nem egy kókány vacak játék teljesítménye érdekel, akkor sem ha nvidiának kedvez túlzóan, akkor sem ha amd-nek kezdvez túlzóan, akkor sem ha egyiknek sem kedvez. Mert olyan amilyen.
Vannak minőségi játékok, a közelmúltban is születtek és várhatóan most is jön 1-2. Gyakorlati szükség nincsen a QB-re.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lezso6 #21053 üzenetére
Azt majd Ti eldöntitek, hogy pontosan kinek akartok megfelelni - nekem van egy véleményem, azt elmondom, aztán ha másképp lesz, akkor követelőzni meg nem fogok (eddig sem tettem). Ha tényleg száműzitek a DX11-et, akkor is el fogom olvasni a cikkeket, mert engem történetesen érdekel a technoblabla is, csak nem akkor, amikor a vásárlós sapka van a fejemen. Viszont akinek csak vásárlós sapkája van, az nem feltétlen lesz boldog ekkora előretekintéstől. De, ahogy fentebb írtam, Ti döntésetek.
(#21055) rupsz: én továbbra sem hiszem, hogy mostantól csak DX12-ben és Vulkanban van élet AAA fronton. Ill. számítok olyan DX12-es rendererekre, amik gyakorlatilag DX11-es elveken vannak megírva, csak kapnak valami wrappert, hogy elmondhassák, hogy DX12-es, ill. jobb esetben adhassanak a CPU-limitnek. Ettől még lehetnek bennük állat jó effektek.
Nem is mindegyik DX12/Vulkan lesz erdekes technologia szemnpontjabol, azt nem is kell bevalogatni a listaba
Ha év végére ki akarják rakni a DX11-et, akkor pedig muszáj lesz mindet
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TTomax
nagyúr
válasz lezso6 #21065 üzenetére
Talán kevesebbett kellene követni az amd ajánlásait a tesztelési metódus,és a beválogatott játékok terén.Azt mondod a dx12 gyorsan terjed,volt is igéret 25-30AAA játékra idén nyárra,láttuk mi lett belöle,az hogy a dx12 gyorsan terjed-e rendkivül relativ.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
válasz lezso6 #21065 üzenetére
Mondjuk az idézstt post utolsó mondata?
A jövőbetekintés annyit tesz, hogy egy átlag játékos "napi mixe" nagyon sokára fog csak low-level játékokból állni. Jellemzően az ember azért vesz VGAt, hogy minden jól menjen, ne csak az újak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
stratova
veterán
válasz lezso6 #21559 üzenetére
Akkor kellemes kikapcsolódást neki, s ne engedjétek dolgozni amíg szabin van Ez egy picit a PH-s meló átka is, ha hobbid a munkád, hajlamos vagy munkaidőn túl is tolni, néha komplett elemzést nyom le egy posztban. Mondjuk ennyi erővel egy-egy jobb logout elemzés is ingyen munka, de ott még más a jogviszony. Aztán nehogy elvegyem gbors kolléga kedvét az írástól. Szerintem nem fogom.
hpeter10 az már majdnem nekem is TL,DR Alert volt, de erőt vettem magamon. Amúgy technikailag helytállónak is tűnik amit ott írt, csak ugye más ami ebből ténylegesen piacra kerül, vagy kérdés hogy mikor.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lezso6 #21804 üzenetére
Igen, én is tisztában vagyok ezzel, nem is én hivatkoztam arra, hogy az AMD jobb, mert hardveres
Jó a Lanczos-algoritmus, csak szerintem felesleges ekkora feneket keríteni neki, mert a gyakorlatban alig van különbség a fullscreen képek között.
(#21803) Abu85: ahogy lezso képein is látható, mindegyik algoritmusnak van előnye és hátránya. Az idézgetett teszt szerint pedig elhanyagolható a különbség a kettő között egy játékban. Szóval ez egy újabb olyan eset, amikor az AMD elméletben jobb, a gyakorlatban meg WTFC.
(#21802) gyiku: hát igen, a sok lelki szegény meg veszi az nVidiát. Viszont legalább boldogok (vagyunk)
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
do3om
addikt
válasz lezso6 #21808 üzenetére
Ez most valami olyasmi mint a GPU Boost ami Abu szerint az AMD-n sokkal modernebb és jobb, de valahogy lefelé szeret működni .
Az ócska elavult NV megoldás meg igen csak jól teszi a dolgát ahogy arról beszámolnak. és valahogy mégis köröket ver az AMD szuper fejlett megoldására.
Az számít amit látunk meg ahogy működik ezt a papír alapú fejtegetést jó lenne erősen háttérbe szorítani.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
TTomax
nagyúr
válasz lezso6 #21816 üzenetére
És nagyobb is a gépigénye,valamit valamiért.Ám ha álló képre zoomolni kell hogy lásd akkor mozgás közben ebből semmit nem érzékelsz,tehát lényegtelen melyiket látod.Viszont az AMD megoldása mivel hwes így korlátolt,mind a célzott felbontást mind a vgat tekintve,mig a tuloldal megoldás visszafelé mindennel megy,és sokkal finomabban hangolható....nVidiával a downsampling mondhatni tradicionális,mielőtt be nem építették a driverbe,is engedélyezve volt,és sokszor használtuk is.AMDvel ez nem volt ilyen egyszerű,és még most sem az.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz lezso6 #21818 üzenetére
Amíg a GPUból van elköltve addig igen is van,azt másra is el lehet költeni.Akit nem érdekel az kaphatna egy erősebb gput.Pont hogy a hwes megoldást nem tartom szerencsésnek,szoftveresen sokkal könnyebben megőrizhető a kompatibilitás.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz lezso6 #21820 üzenetére
Én akkor sem vagyok híve a fixfunkciós egységeknek a gpuban még ha negyed cu is.Amikor kijött a VSR akkor se volt egységes AMD oldalon,pont azért mert hwes és a régebbi gpukban nem volt benne.A jövöben pedig így is-úgy is fejleszteni fognak rajta,vagy esetleg teljesen kiveszik mert azért ehhez nem kell fixfunkciós egység.Ha visszatekintesz a múltba pont arról szólt eddig,hogy a fixfunkciós egységeket kiszervezték...nézd meg mire jutott a trueaudió,az is ilyesmi volt a gpuban,hova lett?Ráadásul ugye amíg egy hardveres megoldásban fix minden,és ott már nincs mint korrigálni,addig egy szoftveres megoldásban megvan ez a lehetőség,nézd meg nv oldalon mennyivel több felbontást állíthatsz,és a szűrőt is kalibrálhatod,amd oldalon meg az van ami be van építve.Mindkét oldalnak megvan az előnye és a hátránya,nekem az nv megoldása szimpatikusabb,mert rugalmasabb.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN