- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- One mobilszolgáltatások
- Magisk
- Poco M3 - felújított állomás
- Honor Magic V2 - origami
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kell a VRAM, csak nincs elég nagy kapacitású GDDR6X, hogy olcsón lehessen sok VRAM-ot rakni a VGA-ra. Ha csak 1 GB-os lapkákat gyárt a Micron, akkor verheti az NV az asztalt 2 GB-os variánsért, akkor sem tud adni a beszállító. Egyszerűen nem létezik még a kívánt termék.
-
sajnos az Ethereum V2.0 igazából egyetlen GPU architektúrán megy jól, az az Ampere. Se Turing se más nem igazán menő rá, talán a sok magos CPU-k még , az új Ryzen (
) Épp ma jött ki a hír hogy Nv 175 millió értékben adott el kártyákat a bányászoknak hogy át tudjanak állni a hardverekkel az új Ethereum verzióra , csak ezzel a gamerek kb le lettek szarva, mert ezek szerint volt kártya. Mondjuk ha jön a sok RAM os verzió akkor nem akkora gond, de azért na... [link]
Testvérek között is ez 100-190 000 kártya attól függően 3090 vagy 80 van számolva. Ez úgy kb pont ami hiányzik a gamereknek a boltokból.
Ami aggasztó az az, hogy az új coin ezen az architektúrán érzi magát otthon és az ára megy felfele mint a rakéta. tehát kb jövő őszig elfelejthetjük az Amperet normális áron a boltokban ha tényleg beizzik a bányaszezon V2. -
Devid_81
félisten
AMD VGA es CPU-k mindegyike szinte biztosan, hogy a konzolok miatt van ott ahol.
MS es Sony az most fontosabb mint a PC gamer vonal (sajnos)
Bar tudom konzolt se nagyon kapni, de az is biztos, hogy az a priority most.
Kicsit nagy faba vagtak a fejszejuket ezzel AMD-ek, de majdcsak helyreall az egesz.
Ha tippelnem kellene kb tavasz vegere mar lesz minden ertelmes aron. -
úgy gondolom lesz kártya Nv nél hamarosan elég, az árak viszont aggasztóak mindkét oldalon.
Nv nem nagyon lép semmit. jön a 3080 Ti januárra, azonos áron mint a 6900XT gondolom rátesz 10 % körül még+ több rammal. 3080 meg megállja a helyét a 6800 XT vel szemben. A Ramnál az van hogy Nvidia engedélyezte a gyártóknak hogy hozzák a 20 GB verziókat, rajtuk és a memória gyártók istenén múlik mikor tudják meglépni ezt.
Szerintem nem lesz 7 nm TSMC gyártás ebből, aztán fene tudja. -
FLATRONW
őstag
Én úgy vagyok vele, hogy amíg a legtöbbet fogyasztó kártyához a legnagyobb teljesítmény tartozik, addig nincs különösebb gond. Igaz volt ez GTX 480-ra is. Mindenki gunyolódott rajta, de teljesítményben odabaszott.
Persze jó dolog az alacsonyabb fogyasztás, és nem feltétlenül a villanyszámla miatt, hanem azért is mert gond esetén van hova nyújtózkodni, mint ahogy jelenleg az NV-nek.
Innen pedig szerintem csak javulás várható, a következő generációra csiszolnak a gyártás technológián, ahogy azt megtették a 2. generációs Fermiknél is. -
Ahogy Keldorpapa és gejala is írta, a PC és a konzol két külön kategória. Az új konzolok is mindenféle trükökkel fogják a 4K felbontást hozni, ahogy a jelen generáció is sokszor csak ügyeskedésekkel (checkboard rendering, upscale, stb.) tudja az FHD-t. A különbség, hogy PC-re is egyre általánosabbak az ilyen megoldások, lásd DLSS. A fő különbség, ahogy gejala is jól leírta az, hogy a konzolon nincs választási lehetőséged. Nem veheted vissza a felbontást vagy az élsimítást, hogy több FPS-ed legyen. Ahogy a fejlesztőknek sikerült kikotyvasztani a sebesség vs. képminőség vs. fix hardver örökös harcából a lehető legtöbbet, azt kell lenyelned.
Továbbá az olcsóbb konzol mitoszát én megkérdőjelezném, hiszen a játékok viszont drágábbak általában...
-
De azét sokan nem mérlegelnek reálisan és állandóan azt hallod , hogy egy gamer PC 500 K, Fenét. PC-n manapság már nagyon olcsón össze lehet dobni egy jó kis PC-t akár 1440 P re is kompromisszumokkal.
Lásd a Ryzenek alaplappal 60 ezer forintból még hűtőt is kapsz hozzájuk, mindent elvisznek, vagy a z Intel olcsóbb 6 magosai. Az mellé egy 1660 super, vagy 5600 XT 16 GB ram némi háttértár, Windows is pár ezer forint már.. úgy gondolom 250 K ból össze lehet hozni.
Arról ne is beszéljünk, hogy PC-n azért a használt piac is ott van, itt ugye nincs korlátozás milyen játékot futtatsz milyet nem, egy konzol mellett pedig nagy valószínűséggel tartasz egy laptopot vagy egy kisebb gépet is.
Mondom ezt úgy, hogy mindhárom konzollal és gamer PC vel is rendelkezem. Ami lehet én PC-n játszok végig. -
A jelenlegi PS és xBox generáció kapcsán is folyamatosan emiatt ment az Nvidia temetése. Közben pedig pedig nagyobb volt a nyeresége a zöldeknek, mint az AMD bevétele mindenestül. Ma is ott tartunk, hogy az AMD CPU részlege tért magához. De még így is több az Nvidia dvga részlegének nyeresége, mint az AMD Radeon részlegének a bevétele....
A mozgás persze jó, és valamennyire jelzi, hogy történik végre valahára valami. De nem az Nvidiának kell aggódnia, hanem az AMD-nek kellene összekapnia magát. A dVGA piaci verseny terén az elmúlt pár év szörnyű sötét korszak...
-
paprobert
őstag
Szerintem ez egy univerzális törvény, ami igaz az élet minden területére.
2x annyi tranzisztorból nem lesz 2x erősebb GPU
2x annyi fejlesztési büdzséből nem lesz 2x hamarabb kész a GPU a cégnél
stb.Ezek nem kőbe vésett arányok a hardvernél, de bizonyos tendenciák hardveresen azért léteznek. Túlságosan eltérni ezektől nem kifizetődő egy komplett gép esetében.
-
_drk
addikt
Megy a matek ezerrel, minél kevésbe legyen bukó.
Mondjuk kíváncsi vagyok, hogy ezeket a speciális procikat és vga-kat vajon mennyiért vehetik?
Ha maradunk a közép kategóriában, akkor a proci legyen 50k, meg a vga legyen 80k. Na ez már 130k és még kéne valami speckó alaplap meg Ram meg persze az SSD.
Mondjuk nekem ez az SSD volt mindig kérdéses. Rendes megbízható, jó teljesítményű fél és egy Terás HHD már régóta van "fillérekért".
Viszont SSD árak csak most estek be, de ott a Tb-os még mindig drága a HDD-hez képest. Csak azért kellene legalább +30 ezret elkérni. -
DudeHUN
senior tag
Ez játék függő. Az erős CPU miatt most várhatóan több lesz a 60 fps-t hozó játék (vagy felette, ahogy az MS ígéri), mint a mostani generációban, viszont ez ugye a fejlesztőkön is múlik. Rajtuk áll, hogyan és mire költik a gép erőforrásait, és mi fontosabb nekik a framerate vagy, hogy a retinába dobjanak egy gerendát.
-
-
-
Devid_81
félisten
A poor Voltanak volt "koszonheto", hogy a 980 Ti rol a 1080 Ti valtas hatalmas ugrast hozott.
Nem mondom, hogy ez a beszolas megint hianyzott az AMD-tol, mert pont ezt kellene kerulni es nem magukat egetni, de hatha megint latunk valami ertelmes teljesitmeny ugrast a VGA piacon emiatt.
Azert valljuk be 1080 Ti-rol 2080 Ti-re valtas a mai napig vicc kategoria foleg amennyi a kulonbseg az arakban.
Mondon ezt ugy, hogy nekem is 2080 Ti van a gepben -
Petykemano
veterán
Lehet, hogy az AMD fanok, mármint a vérfanok hibáztathatók azért, mert látnak egy ilyen "leak"-et, ami nagyon jó deal és mivel illik abba a vágyálomba, amit elképzelnek, hogy miképp tenne vagy kéne tennie az AMD-nek, ezért nem csak legyintenek, hanem várakoznak.
De aztán valahogy mégis kicsit kevésbé ezek az AMD fanok, mármint vérfanok csalódottak, mármint vércsalódottak, mármint olyan állandóan hibáztató, állandóan morgó "hülye amd", "na már megint minden az AMD hibája" csalódottak, hanem sokkal inkább azok az nvidia fanok, mármint nem azok az vér-nvidia-fanok, akik bármennyiért nvidiát vásárolnak, hanem csak azok a soft-fanok, akiknek azért szintén meg se fordulna a fejükben AMD venni - akármilyen olcsó is -, de azért vannak annyira ravaszdik, hogy olcsóbban akarjanak nvidiát vásárolni és pont ezért sokkal inkább várják a jó AMD dealeket, mint az AMD fanok és sokkal csalódottabbak is, mikor a remény - az olcsó nvidia kártyáért - hamvába hól.
Ugyanők persze általában elmondják, hogy ők semmi esetre sem nvidia fanok, (Ha azok is volnának, akkor persze annak legalább nagyonis van jogalapja), hiszen az nem rajongótábor, ha a bajnoknak drukkolsz, az csupán a játék szeretete és nettó racionalitás.
És persze elmondják azt is, hogy hát ők annyira racionálisak, hogy ha az AMD feleannyiért hozna kétszer olyan gyors kártyát, akkor persze gondolkodás nélkül azt vásárolnák, de hát ilyen 10%-kal olcsóbb az meh...Ja, persze nem rólad van szó. Ezeket csak úgy mondtam
-
Puma K
nagyúr
Nem tudom hogy hol harangozták be és kik, de ameddig a gyártó nem jelenti be a konkrét termékét-termékeit addig minden neten terjengő pletykát és valósnak vélhető információkat feltételesen kell kezelni.
Majd ha kint a kész termék, amit a boltok polcairól is le lehet majd emelni és megvásárolni, akkor lehet vitázni.
-
-
#04430080
törölt tag
-
-
Shing
őstag
Szerintem ez legyen a legnagyobb gond. Először tényleg legyen lenyomva az NV, de már annak is örülni kell hogy van új széria.
Ha a ~2060 kategóriáját nézzük az RX480 óta nem adtak ki semmit, az pedig 3 év lesz. Refresh széria, RX590... hűha... A Vegák közül a legkisebb is drága, egyébként is sok a fogyasztás.Szóval jó lenne már vmi versenyt látni, unalmas ez a kihaltság is GPU fronton.
-
hokuszpk
nagyúr
eloszoris BUEK mindenkinek.
szvsz az AMD a vgapiacon mar elengedte a felsokategorias presztizstermekek dolgot, es lehet igaza van, nem is kell az a brutal teljesitmeny, ami egy 2080/2080TI -ben van, vegre eljutottam odaig, hogy lattam PS -t 4K -ban, ugye az is felskalazott cucc, es megis benne van feeling sok egyebbel ellentetben.
es most jatszom egy ujevi Arnhemet.
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vegán sincs meg a memória-sávszélesség hozzá. A Pascalt el tudja verni benne, de akkor is lassú lesz. A DirectX Raytracing egy olyan terhelés, ahol a mai poligonszám mellett a szükséges mély BVH zabálja a sávszélt. Ami most van a VGA-kon 300-600 GB/s, az ehhez kevés. 1 TB/s fölött lehet elérni valamit, de egyébként még az sem sok.
-
Televan74
nagyúr
A HBM -re nem ugrott rá a gamer világ.Drága,elérhetőséggel is bajok vannak,és kérdéses egy árversenyben mennyi haszon marad rajta. Nem véletlenül inkább a GDDR6 választotta az NV a gamer kártyáira.Szerintem jóval többet fog eladni belőle mintha a HBM -et választotta volna hozzá. Az AMD -nek a Navi -ig nem is lesz válasza.A játékok sem igénylik egy két kivétellel(Doom,Wolf..) az extra tudást amit a Vega kínál.
Most úgy gondolom hogy az NV is csak egy Pascal frissítést dob be GDDR6 -os memóriával.De azt is csak akkor ha letisztul a bányászat utáni használt piac.A rengeteg használt kártya mellé,ami a mai játékokban megfelelően teljesítenek,felesleges kihozni egy új terméket.Majd ősszel jöhetnek az első 1180/1170 -es kártyák. -
Kolbi_30
őstag
Itt várták a csodát, de aki nem full kretén az látta a specifikációkat,ertette hogy hova lehet várni...a Vegak szépen benne vannak a 1070,1080 kategóriában. Az áruk meg most annyi amennyi..ha visszamegy az áruk normál szintre, jobb alternatívák az olcsóbb freesync monitorok miatt. De nyilván mindenki azt vesz amit akar.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gamer Volta az nem a GV100 lesz. Egyébként kész van a Vega 11, a Vega 12 és a GV104 is. Ezek azért nem jelennek meg, mert sok a bányász. Egyszerűen teljesen értelmetlen elindítani úgy egy sorozatot, hogy nem lesz majd a boltokban. A problémát a gyártás felfuttatása jelenti, ami egy új lapkánál lassú, tehát a start pillanatában semmiből sincs sok a raktárakban, viszont később ez normalizálódik. Ha most bedobna az NV és az AMD akár egyetlen új terméket is, akkor az heti 2 percet élne a webáruházakban, utána out of stock. Tehát hiába van kész pár lapka a piac egyáltalán nem ideális arra, hogy ezeket megjelentessék. Persze előbb-utóbb úgyis a start mellett döntenek, de ha már ilyen a piac, akkor célszerű elhúzni nyárig. Ez azért hasznos, mert a Q3-ra realizálhatók a korábban leadott többletrendelések a memóriára vonatkozóan, így már kezdésnél is több VGA-t lehet majd gyártani az új lapkákra.
-
#00137984
törölt tag
A kialakult PC játékgép krízisnek egy nagy része vetithető a játékfejlesztőkre és a hardvergyártókra. DX9-es időkben még javában a Nintendo és PS1 konzolokon toltam a játékokat. Aztán a felbontás és grafika minősége a PC-n meghaladta a konzolszintet 1024x768 felbontásban. Jó játékokat toltam (Jedi Academy 1-2 és Tomb Raider, DooM 3) az ATI Radeon HD3850 AGPX8 kártyán. DX10 és a korai DX11 időszakom a legjobb emlékeket őrzi a HD4850-től és HD6850-ig. Szerintem ezidáig tartott a játékélmények felfokozása és a látványvilág játékról játékra ámulatba ejtett. Ez úgy a HD7850 és a Battlafield 4 idejéig tartott. Utána már csak évenként egy két cimre volt érdemes fejleszteni és valamikor ez sem hozta ámulatba a játékost. Egyre több optimalizálatlan játékot adtak ki és a hardverek fejlesztése toporgásba ment át. Ez mostanában kezdett javulni, de a játékok az utóbbi pár évben egyre kevésbé nyújtottak olyan játékélményt amire azt mondanánk: Ezért megérte! Egyre többet fejlesztgettünk, de a benchmark eredményeimen kivül semmi javulás nem történt. Tomb Raider, Witcher és Assassins Creed folytatásokban találtam értelmet, miközben a fejlődés inkább a konzolokon indult meg. Érdemes lehet egy következő konzol generációt megvizsgálni majd közelebbről. Grafika, MI és a játék fizika mennyire erősődik meg majd a konzolos játékokban, és ezt a PC-n tudják majd hozni és ennek mi lesz az ára.
-
Shing
őstag
A bányászat miatt most tényleg fent vannak az árak... De úgy látom van egy régebbi csúcsgéped, ami igazából mindenre elég lehet. A videokártya is már 5 éves, ahhoz képest elég jó minőségben tudja a mai játékokat futtatni. A proci még régebbi és ha 4Ghz-n ketyeg gondolom nem sok játék megy 30FPS alá, ami ennyi idő után nagy szó.
Sohasem lehetett ilyen régi hardverekkel játszani és ennek kell örülni kell sztem, a csúcshardverek pedig le vannak tojva, ahogy itt is beszélték, nincs is játék ami okot adna a vásárlásukra.
-
#00137984
törölt tag
A rengeteg PC-s gamer hardverre elköltött pénzünk tünik el. Fejleszthetnék én még nyolc magra és még több RAM-ra, na meg még újabb Nvidia-ra... Minek? Nem látom a fejlődést, hogy haladnánk a Next Gen korszak felé. DX12 meg a Win10 sem azt az elvárható szintet hozta. Ez a gaming PC már egy süllyedő hajó. Miközben a mentőcsónakokban van elég hely. A következő konzol generációkba érdemes lehet beszállni, vagy kivergődni a szárazföldre és felhagyni a játékkal. Játékszerek vagyunk mind.
-
->Raizen<-
veterán
Tobbnyire specifikusan egy ket effekt zabalja be a vgat. Nfs paybackban pl az arnyek meg a soft shadows, crysis 2 ben a viz alatt is mukodo meg targyakon sokszoros retegben mukodo tesszalacio peldaul. De ezt sorolhatnam meg sokaig. Crysis 3 ban a geometria meg egy ket effekt. Lejjebb veszed a reszletesseget egyszeruen nem latni a kulonbseget. Under the hood magic. Mivel eleg sokat trukkoznek foleg nv parti jatekoknal en ezt meguntam hogy szopok amdvel. De most forditva is igaz ez a szopoag. Lasd forza 7 wolfi 2 meg meg par komolyabb amd kvazi exkluziv cimnel. Mit lehet tenni? Kell egy nv es egy amd vga is
-
Crytek
nagyúr
Aha, csak a konzolban IGP van és sokszor nagyítóval kell nézni az összehasonlító videokon miben szebb a pc...(3x drágábbért)
Bárcsak a pc-s ipar is ilyen lenne hogy van egy db "egység" abból lehetne több verzió gyorsabb procival gyorsabb vga val (akár direkt külön 30-60 +fps-hez méretem... Nos akkor pc-n is lehetnének olyan dolgok mint konzolon,mert nem kéne 678 milliárd féle konfigra optimalizálni hogy mindenen megmoccanjon az adott játék. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Régen sokkal egyszerűbb volt. Voltak egymagos processzorok, korlátozottan programozható és kifejezetten kismértékben skálázott GPU-k, ezekre kialakított API-k a maguk egyszálú feldogozáshoz igazított működési modelljükkel. De nem arra ment a hardverek fejlődése, hogy ma egymagos, de ~30 GHz-es procik legyenek, nem pusztult ki a GPU, de még csak nem is úgy fejlődött, hogy egyszerű legyen ezek kihasználása, és a hardveres változásokat igen nagy késéssel követték maguk az API-k is. Tehát effektíve semmi sem alakult úgy, hogy a fejlesztők számára egyszerű legyen az átállás, egyedül a konzolok jelentenek biztos pontot, ha a pénzről van szó, márpedig a pénz mozgatja ezt a piacot.
-
Crytek
nagyúr
Szerintem meg nincs köze a konzoloknak hozzá..
Mindenki látja és tudja hoyg az erősebb úgye jobb és szebb dolgokra képes. LEHETNE ám only pc-re is fejleszteni arckaparóan brutális játékot ami only 1080Ti-n moccan meg és ott is csak 30 fps-el... Ja de euz a cég egy ilyen game után csődbe menne...... na ez itt a gond. Nincs piaca.Semmi egyéb oka nincs. Lásd Crytek mire ment vele ,hogy anno ők voltak a "techcsászárok" nem fejlesztenek már szinte semmi értelmeset és minden évben előjön a csődközeli helyzetükről a hír....
-
Tomdriver
őstag
Veszi az adást és remélem Te is érzed, hogy ez már egy "kicsit" több mint szurkálódás, ezért jeleztem.
Szerintem tartsunk be mindenkivel szemben egy minimum tisztelet - nem tudjuk honnan jött, miért van itt, mihez ért és mihez nem, de ha már beállt egy sorba, hááát... azt is nézzük el neki. -
Tomdriver
őstag
Nem, nem akarok belemenni, csak a kifejezés amit használsz az durva azokra nézve akiket illetsz, vagyis akik kiálltak a cikkíró mellett.
Nem azokról beszélünk akiket állítólag félrevezettek, nem is igazán értem hogy jön ez ide...#33166) VTom: nem kéne ezt fokozni szerintem.
-
HSM
félisten
Ez így lejáratásnak első osztályú, de azért talán azt sem ártana látni, hogy akkoriban csak papíron létezett az APU koncepció, ehhez képest ma kézzel fogható valóság, kész termék a HBM ramos brutál IGP-s APU. [link]
Ez már nem holmi lázálmos vízió, kész, megfogható, mérhető termék, ami konkrétan nem a belépő, hanem a középkategóriás GPU-k szintjén focizik.Innentől szvsz már csak pénzügyi kérdés, mikor akarnak pontot tenni a belépő VGA szegmens létezésének végére.
Ami ma történik, egyébként éppen azt igazolja, amit akkor írt, ami tény, hogy jóval később, mint eredetileg jósolva lett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted, hogy miért választották azt a CPU-t konzolba. A lényeg az volt, hogy legyen egy kis fogyasztású komponens, ugyanis a CPU rengeteg feladatra rossz hatásfokú részegység. Túl általános ahhoz, hogy jó GFLOPS/watt mutatót mutasson fel. Emiatt került a választás a Jaguar magokra, mert kellően gyorsak ahhoz képest, hogy mennyire keveset fogyasztanak, és még a lapkaterület szintjén is nagyon kevés helyet igényelnek. Azzal, hogy itt spóroltak, több multiprocesszort tudtak beépíteni. Ezt a témát jól körbejárta az Ubisoft még a megjelenéskor, amikor megmutatták, hogy a régi ruhafizikájuk az új konzolokon lassabb, mint az előző generációs gépeken. De átrakták a kódot a multiprocesszorokra, és tízszer gyorsabb lett. Ugyanarra alkalmas a GCN CU is, mint a Jaguar CPU, csak nagyságrendekkel, tényleg úgy bő 20x hatékonyabban működik. Ha ezt a teljesítményt az aktuális konzolok CPU-ból hoznák, akkor a fogyasztásuk nem 200 watt alatt lenne, hanem 600 watt felett. Szóval nem pont az ár kötötte a kezüket, a problémát a fizika törvényei jelentették. Egészen pontosan az, hogy még mindig nem jöttük rá arra, hogy egy bizonyos, relatíve alacsony elektronszámot miképp lehet statisztikailag olyan nagy tömegként kezelni, hogy ne a kvantummechanika törvényei vonatkozzanak rájuk.
-
cyberkind
félisten
Azért mégis képes volt egy ilyenre a gyenge konzol, igaz néha-néha illetve a végén (nagyon) beáldozták a 30fps-t, de szép volt az egész.
-
tom_tol
addikt
Igen nagy a sírás. Nem oly régen Abu cikkei azt jósolták, hogy a dVGA piacnak annyi, APU-k, konzolok földbe döngölik, AMD/NV kereshet más játszóteret. Kifejezetten jó ez a helyzet, nem fog egyik gyártó sem kellemetlen helyzetbe kerülni.
Szerintem többségében azoknak a felhasználóknak nincs VGA-juk, akik sosem vesznek megjelenéskor, mindig várnak az áresésre. Ha ezeken az embereken múlna a VGA piac sorsa, igen hamar beteljesülne az említett jóslat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyik cég sem támogatja a bányászatot. A blokklánc technológiákat támogatják, mert a helyzet az, hogy ez nem csak bányászatra való. Egy évtizeden belül szinte az összes tehetősebb kormány átrakhatja blokkláncra az egészségügyi rendszerét. Ez gyakorlatilag azzal fog járni, hogy a professzionális VGA-piac legnagyobb felvásárlói az kormányok lesznek. Tonnaszámra fogják rendelni az 1000-3000 dolláros GPU-kat ehhez. Viszont nagyon fontos, hogy ki az aki ebben jobb támogatást tud adni, mert az viszi majd nagyrészt a piacot. Amikor valaki a driverben blokkláncra optimalizál, akkor nem a bányászok miatt teszik, hanem például az egészségügyi átalakításra lőnek. Írtam a hírben, hogy az Egyesült Királyságban ez már működik. Az AMD is erre lő, mert gondolj bele, hogy itt egy Egyesült Királyság kaliberű terület egy élesre állított rendszerben azért kétévente rendelni fog úgy százezer gyorsítót az egészségügyi blokklánchoz. Ha minden nagyobb ország átáll erre, akkor az éves szinten bő 2 milliárd dolláros piac.
-
A GDDR6 tömeggyártása idén késő tavaszra fog reálisan befutni, ezeket még nyákra kell pakolni, kínából Európába áthajózni (1 hónap), kiskereknek teríteni. Már nagyon rég volt a Pascal launch, nem emlékszem, hogy a hivatalos bejelentéssel vártak-e addig, míg a termék legalább a helyi nagykerekig elér, de biliből kihúzva a kezem Június előtt nem várok GTX 1180 bejelentést és ha év végére lesz belőle Ti, akkor már jók vagyunk.
AMD: hátigen, a Vega 64 kanyarban sincs a 1080 Ti-hez képest, reálisan a következő generációban érik majd el azt a szintet - 250+W fogyasztással, míg az NV kiad majd egy ugyanennyit tudó 1170 karit 150W TDP-vel. Megszokott képlet már egy ideje...
-
Petykemano
veterán
Az is jó, ha a régi vagy új kártyákon saját maguk bányásznak. Csak kell hozzá egy szélerőmű.
Két dolog:
1) Olvastam egy rövid fórumos értekezést a vegáról, amely szerint elsősorban mobile és compute szempontokat figyelembe véve készült. A Vega10 az első implementáció, amely a compute piacra ment. Az állítást alátámasztandó az író megnevezte azt, hogy Vega IGP-t szépen lehetett TDP-n belül 1750Mhz-re feltolni.Ezen kívül érdekes, hogy az intelnek készült vega-valami quad geometriával és 64 ROP-pal, vagyis a megszokott felépítéshez képest duplázott frontenddel és backenddel készült. Remélhetőleg belátták az AMD-nél, hogy nem tudnak mindennel mindenre lőni és a Vega Mobile már nem compute piacra készült, hanem a inteléhez hasonló felépítéssel. Így vagy úgy, de ezzel az AMD középkategóriára fog csak lőni.
Azt ugye senki nem vonja kétségbe, hogy a legnagyobb kereslet a mobil szegmensben van, akár apuk, akár dGPU-val rendelkező notebookok terén.
Ezt a mobile fókuszú designt skálázták fel vega 10 néven amennyire lehetett. a 4 Shader engine ugye régóta limit ebben. megtöltötték CU-kal amennyire lehet és beküldték a HPC szegmensbe.
Elképzelhető, hogy az egész dsbr és primitive shader történet csupán azért lett, hogy a mobile és compute fókuszú design high-end desktop graphics piacon érzékelhető hiányossait (frontend és RBE skálázódás) áthidalják, miközben a Vega10 compute-nehéz. Csak mivel az egész gamer piac nem annyira jövedelmező, mint más piacok, ezért még ez az áthidaló szoftveres megoldás sem kap fókuszt.
2) A vega20 a pletykák szerint nem fog sokban különbözni, csak kap még sávszélt és feltehetőleg frekvenciát. De a vega20-nak sem lesz fókusza a gaming (skálázódás), hanem a DP.
A 2018-as CES GPU előrejelzés elég szegényes volt. Tehát igen, elég valószínű, hogy desktop piacon nem lesz küzdelem az 1080TI-vel. (vagy nevezzük 1170/2070-nek)
-
HSM
félisten
"Mindenki várta az NGG-t ami olyan tartalékot old fel hogy a kari számolási teljesítménye megsokszorozódik"
Aki ilyet várt, annak halovány lila gőze nem volt arról sem, micsoda ez az NGG path egyáltalán.... Merthogy ennek még csak távolról sincs semmi köze a kártya számítási teljesítményéhez.(#32372) huskydog17: Általában akkor szokás ezt csinálni, ha viszonylag hamar kell prezentálni eredményeket, valamint nem akarod igazából az egészet átírni, csak alakítgatni. Ugye, ez volt, ahonnan kiindultunk, hogy én ezeket ezért nem tekintem "igazi" DX12 motoroknak.
Nem véletlen, hogy akiknek tényleg DX12 motorra volt szükségük, azok írtak egyet maguknak az alapoktól, lásd Oxide Games. Ott eredetileg úgy is nézett ki, hogy nem is lesz DX11 mód, mert nem lenne elég gyors. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az energiamenedzsmentet nem sokan értik, mert itt senki sem mérnök. A lényege ezeknek, hogy a hardvert mindig a határra helyezzék. Ezeket a dolgokat még nem is az Intel, az AMD vagy az NV találta ki. A DVFS és az AVFS elvű koncepciók már régóta léteznek, csak az elveket implementálni is kell. Kezdetben ugye mindenki dinamikus skálázást implementálta, mert azt nagyságrendekkel egyszerűbb megoldani, elvégre nem kell egy hardvert felépíteni arra, hogy a környezeti paramétereket figyelembe vegye a lapka az órajel beállításánál. Elég a hitelesítésénél megmérni a tervezett körülményekre a működést és abból pár mérnök számol egy táblázatot, amit betöltenek a lapkába, és onnantól kezdve az működik. Az adaptív megvalósítást még csak az AMD implementálta, mert nagyságrendekkel bonyolultabb a kivitelezni, ugyanis nincs fixen betáplált táblázat, egy hardver van beépítve többezer véletlenszerűen elszórt érzékelővel, és a mért adatokból számolja a rendszer a táblázatot, ami alapján működik. Itt ebben a nehézség az, hogy jó adatokat számoljon.
Az eddigi tanulmányok szerint az AVFS 10-15% pluszt jelent a DVFS-hez képest a teljesítményben. Ha ez nem lenne benne az AMD hardvereiben, akkor vonj le a teljesítményükből 10-15%-ot és ott lennének DVFS-sel. Legalábbis a Polaris bemutatójakor azt mondták, hogy a méréseik ennyi különbséget adnak.Azt is tegyük hozzá, hogy az AMD GPU-tervezőinek nagyon egyszerű dolguk volt ezzel. Gyakorlatilag a CPU-s tervezők tálcán szállították nekik az AVFS-t, ezt csak be kellett konfigurálni, és működik. Az NV-nek sokkal nehezebb dolga van, mert nekik senki sem szállít tálcán ilyet. Nekik ott kell ülni a tervezőasztalnál, és megcsinálni az implementációt, amit aztán jó másfél évig tesztelnek, stb. Mire az egy tömeggyártható lapkába eljut jó 4-5 évről beszélünk. Az AMD sem AVFS-ezne a GPU-knál, ha nem osztaná meg a CPU-s és a GPU-s részleg a technológiákat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A primitive shader nem segít a multiprocesszorok allokációs problémáin. Az csak annyit tesz lehetővé, hogy még azelőtt kivághatóvá tesz számos fals pozitív háromszögeket, mielőtt eljutnának a vertex shader lépcsőig. Ez a futtatható wave-ek számára nincs hatással, azt ettől függetlenül meghatározza az adott übershader.
Az a baj, hogy nem csak az NGG jelent meg a driverben, de amúgy 30-40% a gyorsulás a 17.30 és a 17.50 batch között a Wolf 2-ben.
-
Az fogott meg, amit saját magamtól gondolok, és tudok.
Ez pedig nem Abu meséje, hanem az, hogy (vegyük most a 1080-at egyenértékűvel a Vega64-el, nagyjából ha az összes játékot nézzük fps-ben hasonlóan teljesítenek) ha Vega szintű teljesítményt akartam volna, freesync megfelelőjével NV oldalon, akkor igen csak zsebbe kellett volna nyúlnom.
Elég csak megnézned, hogy a monitorom ( LG 34UC79G ) az oázisban bruttó 151.900.
Ennek van minden paraméterében egyező (na jó nem, mert az 166Hz igaz OC-val, amit enyém is tud, a különbség, hogy a G-Synces monitornak új menürendszert adtak és abban ott aktiválható, amíg nekem ezt segédprogrammal kellene megoldani) G-Sync változata LG 34UC89G személyében ami potom 269.000-ért már haza is vihető. A difi 117.100 forint, szóval nekem megért még így is 20-30K felárat így is.
Alulfeszelve a fogyasztása sem annyira vészes, bár tény és való, hogy még így is többet eszik mint a 1070 vagy 1080 de én együtt tudok élni ezzelAzt pedig leírtam, (már nem 1x) hogy egy pillanatig sem hittem a "csoda driver" létezésében.
Én el tudom fogadni, hogy perf/watt-ban alul marad a Vega az NV kártyáihoz képest, azt is, hogy nem váltották meg a világot, de igen is jó alternatíva a Freesync miatt, ezek pedig puszta tények.
Maga a kártya szerintem élhető, arról meg az AMD tehet, hogy világmegváltóként, meg új királyként lett beharangozva, aztán besültek.
Nem értelek mit kell lovagolni azon, hogy gyengébb a Vega mint a konkurencia? (figyeled? Leírtam megint...)
Én nem bánom, ha 10-15 FPS-el kevesebb van egy 1080-hoz képest, ha 117.100k a zsebembe marad, amit elkölthetek, nőkre, italra, drogra, szerencsejátékra, vagy bármi másra
Amúgy most lehet még azzal is jönni, hogy biztos van olyan monitor ahol mondjuk van ugyanígy egyforma paraméterekkel rendelkező G-Sync / Freesync variáns is, és ott nincs ekkora különbözet, de azt azért szerintem ki lehet jelenteni, hogy az esetek többségében, a G-Sync miatt legalább 50db pisztolyorrú Mátyás királyt kell még előhúzni a zsebünkből a monitor megvétele során.Szívesen megcsinálnám a méréseket amúgy, de aktívan csak a PUBG-vel játszom, ott meg tudja a gépem ugyanazokat az FPS-eket (van ahol még többet is picit) mint haver 8600K+1080-a.
De, hogy hagyjak is itt valami kézzelfoghatót, alulfeszeléssel nyertem még úgy bő 5-7 fokot a gyári hőmérsékletekhez képest úgy, hogy a ventilátor fordulatszáma is csökkentve lett, plusz ugye így némileg a fogyasztás is csökkent.
Teljes gép fogyasztása monitor nélkül. (bal oldalt idle, jobb oldalt pedig látszik a legmagasabb érték ami konnektor felől 462W, leadott teljesítmény 424WEz pedig játék alatt (ahogy látod lobbyban is majdnem 100%-on jár a GPU pedig a kártya úgy 250W körül fogyaszt.
-
Petykemano
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Polaris nem elég okos. Vagy egyáltalán nem, vagy csak kis részben reagál olyan problémákra, mint a wave programozás limitációi, a memóriamenedzsment problémái, a futtatott wave-ek cache hitet és erőforrás-allokációt hátráltató tényezői. Ez lehet, hogy a mostani shaderekben nem fájdalmas, de mi nem tudhatjuk, hogy milyen shaderekkel készülnek a fejlesztőknek 2018-ra. A Vega limitje egészen máshova vannak helyezve, olyan dolgokat is megtehetnek vele, ami korábban csak egy nedves álom volt. Ha a szoftveres team az AMD-nél erre rájátszott, akkor nem sok haszna van a Polarisra építeni a következő évet.
A bányászatra pedig nem lehet építeni, az nem egy értékelhető tényező. Főleg úgy, hogy jelenleg egyértelműen látszik a Polaris mielőbbi kiszórása, mint stratégia.
-
Petykemano
veterán
"Ki tudja évekig tarthat még."
De ki tudja, akár holnap elkezdhet összeomlani.
Lehet, hogy már bánják, hogy nem ültek fel erre a vonatra, de egyszer már megtörtént, hogy felültek rá, összeomlott a piac és elárasztódott a piac használt hawaii kártyákkal és rajtuk is maradt egy rakás hawaii. A tonga kapott 384bites memória vezérlőt - minden valószínűséggel azért nem került kihasználásra, mert rendelkezésre állt sok legyártott hawaii chip.Egyébként abban igazad van, hogy valamilyen stratégiát kitalálhattak volna már az eltelt időben. Érthető, hogy nem akarják növelni a termelést, mert ha beomlik a kriptopiac, akkor rajtuk marad egy nagy halom Polaris 10. De hát erre csak ki lehet találni egy stratégiát, hogy ha ez így történne, akkor azt hogy adják el 2019-ben belépőszintű kártyának. (esetleg az intelnek lol)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha minden a terv szerint menne, akkor nem kellett volna befogni egy harmadik partnert a tokozáshoz. Marhára nem megy minden a terv szerint. Nem számítottak ennyi megrendelésre. A vártnál nagyobb igényre pedig nagyon nehéz reagálni, mert nem mondhatod azt, hogy oké, akkor xy piacot mégsem szolgálom ki, annak ellenére, hogy már bejelentettem két hete, és már vittek is pár hardvert az OEM-ek. Ilyenkor a legtöbb, amit lehet tenni az a gyártási mennyiség növelése, akár egy extra partnerrel. Viszont a gyártás nem azonnali folyamat, amíg egy ilyen lapka elkészül a nulláról az van úgy 6-8 hét, mire dobozolnak belőle egy VGA-t beletelik minimum 10 hétbe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Apple igényei az AMD-t biztosan nem érhették váratlanul. Az iMac Pro régóta be volt jelentve, és az Apple a startokra nagyon fel szokott készülni, tehát jó előre leadják a pontos darabszámra vonatkozó igényt. És nem százalékot adnak le, hanem mennyiséget. A probléma tehát önmagában nem az Apple, hanem a többi piac okozta, ahol az AMD azt hitte, hogy kisebb lesz az igény. Azt is tudhatták, hogy mennyit lesznek képesek gyártani, ez nem titok a gyártópartnereknél, hanem be van kalkulálva. Ha úgy gondolták volna eredetileg, hogy kevés lesz, akkor valamelyik sorozatot nem indítják el. Ha rossz a kihozatal, akkor csak az egyik piac lesz célozva, és nem az összes rögtön. Ha valamit hirtelen bedobnak mindenhova, akkor az azt jelenti, hogy a gyártással nincs gond, ettől persze az igényeket alulértékelhetik, ami nyilván para.
-
Gyakorlatilag ugyanezt mondtam én is.
Hiába jövőbemutató a kártya hardveres felépítése, ha minden mást elb@**tak vele kapcsolatban.
(Túl volt hype-olva, nincs elegendő belőle, nincsenek customok még most sem, indokolatlan árképzés, ráadásul nincs kihasználva a tudása csak néhány játékban, plusz a felhasználónak kell mókolnia a jól használhatóság érdekében)
Szerinted ez akkor mi?Az innen való tovább lépést hasonlítottam a ryzenhez, maguk mögött kell hagyniuk minden eddigit (mint az FX procikkal tették), és a piac által elfogadható mennyiségű újítással felszerelt, de mégsem merőben más kártyákban kellene gondolkozniuk.
Mondom ezt úgy, hogy a vega56 számomra egy szimpatikus kártya, normális áron (1070 környéke), normális gyári hűtéssel még lehet vevő is lennék rá.
-
Petykemano
veterán
Az utolsó bekezdés engem is érdekelne.
Mindig eszembe jut, amikor Abu mondta, hogy órajelet akkor érdemes csak órajelet emelni, ha már nem skálázódik az architektúra. Ezt még sztem valahol a gcn1-2 táján mondhatta.Úgy tűnik, ezt az állapotot az amd valahol ott el is érte a gcn1-2 táján. Jó, persze világos, hogy az ő elképzelésük a compute futószalagok és az async compute köré épültek, mert a gcn alapvetően compute orientált architektúra.
De ehhez úgy kellett volna, kellene programozni a játékokat. De ez nem történik meg. Az ipar compute futószalagra való átállítása zsákutca.A Hawaii volt az utolsó balanszos lapka, az volt az utolsó állapot, amire az arch még skálázódott. Azóta egy bizonyos szinten túl nem jut. A vegán az látszik, hogy a frontend geometria limites. Lehetne több enginet beépíteni, 4->6, de ezt nem teszik, mert bonyolult, meg nehéz, meg mittomén. A szállított szoftveres megoldás megint nem működik: az ngg programból programozandó és ezt némány techdemón kívül nem fogja megcsinálni senki. Ez itt zsákutca.
Aztán ott van a backend, a ropok, meg ilyenek. Erre Abu azt mondta, lehetne beépíteni többet, csak minek. Mert nem skálázódik. Ez is zsákutca.
A dsbr állítólag működik, mégse lett a Vega sávszéligenye szívószállal kielégíthető. Vagy alig érezni hatását, vagy a frontend a valós limit. Ez is zsákutcának tűnik.Rapid Packed Math. Fejlesztői közreműködés -> zsákutca
Nem skálázódó árchitektúra es magas falak a szoftveres megoldások előtt. Marad tehát a frekvencia emelése. Itt a fene tudja, hogy az arch limites, vagy a GF 14LPP. Utóbbi nem lenne meglepő, hogy nem rendelkezik azzal az évtizedes tapasztalattal a gpugyártás terén, mint a tsmc.
De hát itt is komoly limitekkel küszködik a polaris és a Vega is.Tényleg ott tart az amd, hogy látszólag nincs hová lépni, nincs hová mozdulni, nincs skálázódás, nem megoldás az, ha ebből vagy abból többet épít be.
A nagy remény a driver volt. Hogy az ngg majd 4->17 feloldja a geometria limiteket és kivágja az eddig haszontalanul elvégzett munkát. Valamint a dsbr volt.
De ezek az elképzelések bár lehet hogy nem alaptalanok, mivel az implementáció át lett tolva a fejlesztők térfelére, így tudható, hogy annyit fognak érni, mimt a dx12 es az async compute.Nincs tovább. Fölfelé nem skálázódik tovább.
Lefelé a Vega skálázódhat. De ez is érdekes. A Vega ugye alig jobb, mint a polaris. Ezen a szinten is a wundertreiber tudott volna előrelépést hozni, de nem hozott. Vajon ha a polarishoz képest egy hasonlóan méretezett Vega 20%-kal magasabb frekvenvián megy az el fogja adni?
Jelenleg Vega 40 körüliről nincs szó. De ez nem is baj, hiszen eleve érdekes kérdés, a Vega 64 meddig lenne vágható úgy, hogy nem csökkken a teljesítmény?
Úgyhogy én őszintém nem tudom mivel tudnának előrukkolni nem csak a csúcsteljesítmény növelese, hanem a középkategóriás termékeknél előrelépés terén se.
-
Venyera7
senior tag
Pedig a 980ti esetében is ez történt. Én 12GB/16GB Vramot vizionálok, de lehet csak 8GB lesz belőle. Aztán ott van még, hogy GV 104 kisebb fogyasztással jöhet, mint mondjuk a GP104 esetében 150W/180W. +3GB Vram, és ~+100W fogyasztás miatt nem fogja tartani az árát GTX 1170 felett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leginkább az a baj, hogy nagyon sok piacra megy a Vega 10. Ott a gamer, ott a félprofesszionális, ott a szerver, ott a professzionális, ahol ráadásul van az SSG, ami ugye pont egy olyan dolog, amire a filmkészítők nagyon buknak, mert 2 TB memóriába már elég sok adat belefér, így nem kell darabjaira szabdalni a tartalmat a vizualizáláshoz. És akkor még ott az Apple, aki adná ki az iMac Prót. Ez az egész egyébként tisztán az AMD hibája. Egyszerűen elszámolták magukat az igényekkel kapcsolatban, és amikor nagyobb az igény, mint amennyire számítottak, akkor az már eleve egy hátrányos helyzet, mert lassan lehet rá reagálni. Sokkal célszerűbb lett volna a professzionális modellek kiadását csúsztatni, de persze gondolom kellett a Project 47-be is a hardver, tehát belekergették magukat ebbe az ellátási problémába. És hiába hoznak be egy harmadik partnert a tokozásra, az is jó két hónap, mire ténylegesen tudja éreztetni a nagyobb kapacitást. Jobban ki kellett volna számolni, hogy mik a piac igényei.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az FE és a referencia RX verzió az ugyanaz. Két külön partner tokozza a GPU-t és a memóriát, de ugyanaz a hardver. Időközben már lett egy harmadik cég is, aki beszállt a tokozásba, de ők csak az Apple rendeléseit szolgálják ki. Utóbbi miatt lassan tényleg utoléri majd a kínálat a keresletet. A referenciák gyártását is leállítják, hogy minden lapka+memória mehessen a custom modellekre.
Most azzal a harmadik partnerrel jóval többet gyártanak a tervezetthez képest. Eredetileg úgy tervezték, hogy az Apple igényit is ki tudják majd szolgálni két tokozó partnerrel. Emiatt csúszik az iMac Pro hivatalos bejelentése, de persze az sem segít, hogy az Apple sokat kér, első batch-re mindig szokásuk nagy készletet rendelni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- HP ProBook 430 G4 Pentium 4415U (bios jelszavas)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- AKCIÓ! Dell Alienware M17 R3 Gamer notebook - i7 10750H 16GB DDR4 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest