- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak a Doomban tapasztalható ez. Más játékban is van, hogy az Ada úgy átlagos hatékonyságban jobb, mint a Blackwell.
Ez itt a lényeg. Látod, hogy a feldolgozók nem változtak. Szám szerint ugyanannyi van. Viszont az adatút változott. Az a nagyobb FP32 tömb ugyanakkora buszon van bekötve, mint az a kisebbik Ada-féle FP32 tömb. Természetes, hogy nem tudja úgy etetni, mint régen, mert a megmaradt, egységnyi szélességű busz, most kétszer annyi feldolgozót lát el.
Ezzel rohadt nehéz mit kezdeni a szoftver oldaláról, mert a FLOPS ugyan megmaradt, de a bájt/FLOPS feleződött.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem a szoftveren múlik. Az Ada esetében úgy lehetett etetni a feldolgozókat, hogy volt két szád és két kezed hozzá. Most a Blackwellben egy dupla akkora szájad van, de elvették az egyik kezét. Tehát a Blackwell szájba ugyan befér ugyanannyi kaja, mint két kisebb Ada szájba, viszont a Blackwell már csak egy kézzel lapátolhatja az ételt. Tehát hiába maradt benne ugyanannyi feldolgozó, maga az etetésük sokkal lassabb lett. Ezzel az NV szoftveres csapata nem fog tudni mit kezdeni, mert már nem tudnak rakni még egy kezet a hardverbe, hogy ugyanolyan gyorsan egyen a Blackwell, mint az Ada.
A Blackwell egy más jellegű dizájn, nagyon sok tranzisztort áldoztak olyan dolgokra, amiket a mai játékok nem is tudnak használni. Nem is biztos, hogy a játékok valaha használni fogják, mert nem igazán grafikai fókuszú dolgokról van szó.
Ez a jelenség egyébként nem csak a Doomot érinti, számos játékban látható. Tipikusan azokban a játékokban, amelyek erősebben terhelik a multiprocesszoron belüli adatutak áteresztőképességét, mert ott lett megfelezve a Blackwell az Adához viszonyítva. Ezzel nagyon sok tranzisztort tudott spórolni az NV, csak eltűnt a teljesítmény is vele. Érdekessék, hogy például az RDNA 4-nél pont fordítva dolgozott az AMD. A multiprocesszoron belüli adatutak áteresztőképességét megduplázták, ezért tudja a 7900 XTX-et sokszor megverni a 9070 XT, annak ellenére, hogy számszerűen kevesebb feldolgozó van benne. A szájas példával élve az RDNA 4-nek nem változott a szája, de az RDNA 3-ból örökölt keze mellé kapott még egy extra kezet, hogy lapátolja gyorsabban az ételt.
Ez egy nagyon érdekes és nagyon jelentős döntés volt az AMD és az NV részéről, mert az NV elvett egy kezet a korábbi hardverdizájnból, míg az AMD hozzáadott. Valószínűleg azért döntöttek eltérően, mert az AMD inkább grafikai fókuszú dizájnt akart még mindig, míg az NV inkább AI fókuszút.
-
hokuszpk
nagyúr
"amikor valami "made up" dolgot valaszol (nincs meg hozza a megfelelo statisztikai adata, de ugye mindenkeppen valaszt ad)."
hát a dlss-nek biztos nincs semmi adata a starizeről, ugye itt hetekig azon ment a háborgás, hogy az AMD nem engedi beépíteni, és ha jóltudom egyelőre csak a modderek tették elérhetővé.
-
FLATRONW
őstag
Nem kell hozzá közömnek lenni.
Látom más játék esetén, hogy meddig tartott beépíteni a DLSS-t. Nekem ez elég bizonyíték.
Nem beszélve arról, hogy rengeteg írás jelent meg arról, hogyha az egyik eljárás beépítésre kerül, akkor a többi beépítése már elenyésző időbe kerül.HSM: őszintén, kit érdekelnek a fejlesztők?
Engem biztos nem. :) -
PuMbA
titán
Nem, az én véleményem számít ebben a legkevésbé. Én csak azt tudom elképzelni programozóként, amit a Nixxes grafikai fejlesztő ír és az teljesen helytálló. Tisztában vagyok vele, hogy mi az az API, wrapper meg az újrafelhasználhatóság, ilyeneket én is programoztam. Mindig annak kell hinni, aki a legjobban benne van és ért a témához, tehát ebben az esetben ő a Nixxes programozó, nem én.
-
Busterftw
nagyúr
Elérhető szponzorált címben a DLSS? Nem, tehát ki van zárva.
Aki a jobb DLSS-t akarja, az nincs kisegítve az FSR-ral. Nem ugyanaz a kettő, ahogy a XeSS sem.Itt a választáson van a hangsúly, hogy még legyen mint opció.
Szerintem ezt védeni fanboyság.A piac 80% Nvidia, szóval ha van exkluzivitás akkor direkt tolnak ki az userek többségével.
Fordítva az Nvidia szponzorált címek többségében ott van az FSR és a XeSS, ha a piac kisebbik része azt preferálja.Szerintem teljesen egyértelmű mi a gond ezzel.
-
Szerintem épp ez a hozzáállás vérfan.
"Bezzeg az olyan eseteknel, amikor csak DLSS only a jatek, ami valoban kizar az nV usereken kivul mindenki mast.... aaaaz rendben van
Szponzorált címekről van szó.
Nvidia szponzorált címben 2 daraban nincs FSR a többibe vagy van vagy belerakhatja a készitő. Amiben csak DLSS van az nem Nvidia szponzorált hanem független vagy pedig az FSR elött jelent meg.Akkor ez így rendben van mert az FSR még ha szarabb minőségű is de megy mindenen és jobb megoldást korlátozzák, mert a DLSS - 3 generációnyi Nvidián, 7-8 éves kártyákon is frankó minőségben megy, és a piac 80 % án futna jobb minőségben. Nektek meg ugyan úgy ott lenne az FSR ahogy most is.
Ki veszít ezzel? Nem ti, nektek mindegy. Cserébe aki szeretné hogy a készítőt ne korlátozza AMD az vérfan titulust kap AMD meg megértést tőletek, "pártatlanoktól"
Amúgy az XeSS SDK XMX verziója ami szinte ugyan olyan minőségű, mint a DLSS, szintén nem fut minden hardveren. -
Pont ez az.Ezek szponzorált címek.
Tehát Nvidia mondhatná azt hogy a saját címében ne legyen FSR , csak DLSS és XeSS mert az Only NV , szarul fog futni AMD-n legalább.
XeSS/Intel meg benne van az általuk indított nyílt [StreamLine] támogatásba, tehát az XeSS oda vissza adott lesz hogy amiben van ez, lesz a másik is. Ezzel szemben nem korlátozzak az FSR-t semmilyen szinten. AMD szponzorált játékoknál jelenleg az van hogy, Nincs DLSS és megnövelik a video memória igényt.pedig semmit nem veszítenének vele ha engednék a DLSS támogatást.Pl Residentbe nagyon vibrált az FSR [link] konkrétan a meghekkel belemókolt DLSS lenyomta az gyárilag beépített FSR-t.[link]
Állítólag 1-2 napos munka betenni ha már megvannak az alapok az egyik gyártó megoldására.
40 címbe került bele a DLSS az utóbbi időben, míg az FSR 17 be.
Úgy néz ki hogy A Nvidia támogatott játékokban mindegyik felhasználó használhatja a saját megoldását. -
Devid_81
félisten
Jo lehetne a VGA-kon is valahol mashol logikusabban elhelyezve a tapcsatlakozo es akkor ezt lehetne mellozni.
De sajnos senki nem akarja elengedni a mostani, mar nem praktikus verziot.Sott akar lehetne a PCB alul a VGA-kon vegre es a tetejen az 1kg+ hutoborda.
Igazabol valami valtozas nem artana, mert a jelenlegi koncepcio (mar) nem f@sza.
-
Ok tehát lefutott csak lejjebb vették a beállításokatMondjuk legalább odaírták az oldalon kifejezetten, nem kellett szerintem ezt kiszúrni :[link]
Nem vagyok benne biztos, hogy ez azt jelenti, hogy nem futott le a teszt 1080P-n, legalább is ha a másik két régebbi 8 GB vramos kártyán lefutott ,ezek szerint.On the gaming side, high resolutions also generally require an increase in VRAM. Occasionally, a game may launch with an optional extra large texture pack and allocate more VRAM. And there are a handful of games which run best at the “High” preset on the 4060 Ti (8GB), and maxed-out "Ultra" settings on the 4060 Ti (16GB). In most games, both versions of the GeForce RTX 4060 Ti (8GB and 16GB) can play at max settings and will deliver the same performance.
-
HSM
félisten
Nem-nem.
Nem az EXPO profil, hanem az AMD ajánlás, hogy a lapok a profillal a memória feszültségén hajtsák a SoC-t.
Ahogy b. is linkelte: "This is not stored in EXPO but this information is a recommendation from AMD and all motherboard vendors inherit this recommendation. Now the probability of CPU failure is saved with any kit that runs at 6400 frequency. VSOC is always 1.4 which is a lot."
-
HSM
félisten
170W-ról 120W-ra csökkent a TDP a 7950-hez képest, illetve mások is azt mérték, hogy a 7950X3D igen takarékos lett, míg a 13900K elég lelkesen veszi magához az energiát...
Pl. [link] , ~500W helyett 280W Blender-t mértek a két CPU között. Hasonló arány lett a linkelt TPU tesztben is.
Saját tapasztalatom, hogy már az 5600-as Ryzen is igen takarékos tudott lenni, ami a közvetlen előd és elég hasonló sok szempontból. Átmenetileg nem volt venti a toronyhűtőmön, visszavettem 50W limitre, hát elég emberes tempót villantott úgy is...De pl. Witcher3 alatt is 350W körül mutat a fogyasztásmérő egy alulfeszelt+tuningolt 6800XT-vel monitor nélkül.
-
Jacek
veterán
Termeszetesen.
[link] nyomj ra egy evet, sek
[link] majd erre is egy evet, euro[link] ez meg a forint erre is eves viszonylatban
Csak a tiszranlatas vegett megy a balfaszkodas de egesz europa cumizik! Ebbe ertsd bele a ruszkikat is , hosszu idore kiutve az eu meg a ruszkik.
Udv a USA VS. CHINA RANGADON -
-
FLATRONW
őstag
Létezik, ha valaki gyorsan el akarja adni a néhány hónapos kártyáját.
Vagy valamilyen akció keretében (pl. egy nyereményjáték).
Tény, hogy ilyen nagyon ritkán esik meg, ezért ezek a kijelentések lényegében csak hipotetikusak. De ha adódna egy ilyen lehetőség, akkor élnék vele. -
FLATRONW
őstag
Ezek szerint továbbra sem érted. Ez a kijelentés egy olyan helyzetre érvényes, amikor a a 3070 és a 3090-en egy árban van, tehát nem adsz ki több pénzt, vagy nem tudsz olcsóbban 3070-et venni. Egyszerűen van egy lehetőséged, hogy valamilyen módon 3090-et vegyél 3070-es áron.
-
-
Gyuri27
félisten
Ember a vga-k kb 10% megy a játékosokhoz. Milyen hiányról beszélünk tehát?
Ja és azért van hiány mert a tmsc nem tud annyit gyártani amit a bányászok el nem visznek. Ha az nem lenne megkockáztatom jutna az autókba is cuccos. Mert a gémerek ennyi vga-t nem vennének.Az csak hab a tortán hogy a világ ezt nézi. Nézik a játékosok, a játék fejlesztői és kiadói, az autó ipar és még ahova nem jut.
De gyanitom a gyártóknak se túl jó ez. Mert ha nincs vga nem kell se lapot, se procit se semmit eladni. -
Bányászat nélkül nem lennének 2-3-szoros árak. Lenne egy kis felár, de nem ilyen mértékű. Pont azért van így elszállva a kártyák ára, mert így sokkal nagyobb a kereslet és a bányászok ki is fizetik a durva felárat. Nézd meg, milyen hamar elkelnek a dupla árú RX 6600XT és RTX 3060 kártyák (bár az RX esetén már nem MSRPx2 árról beszélünk, de a 3060-ak bizony dupla áron mennek).
-
KillerKollar
őstag
Youtube-on láttam pár videót, ahol próbálták bagatellizálni a bányászat jelentőségét és ráfogni az egészet a többi okra, amik amúgy szintén reálisak, csak az arányok nem stimmelnek, lehet, hogy bányászat nélkül is lenne shortage (pl konzoloknál is van, azokon nem lehet bányászni), de nem ilyen durva és az árak sem szálltak volna el ennyire.
-
értem, köszi. előre lefoglalt gyártókapacitásról van szó? értem ez alatt hogy mondjuk az 5 nm-re elméletileg már meg van, ki mennyi részét foglalta le, 2022 re de akkor ezek szerint arra még nincs árképzés megbeszélve? vagy ha van, azon szabadon változtathat a TSMC ? ezek is gondlom szerződés béli tényezők lehetnek hogy mit fixálnak le benne mit nem, de eléggé ki lehetnek szolgáltatva a megrendelők a TSMC nek , meg így mi is valahol...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeon RX 6000 eleve NGG módba fordít. Nem lehet rajta megnézni, hogy mit tudna legacy pipeline-nal. Ezzel a 3DMark sem tud mit kezdeni. Lehet, hogy az AMD a legacy pipeline-t már teljesen leépítette a hardverben, így nem is tud működni hatékonyan az RDNA 2 a régi futószalagon. Erről elég kevés az adat, de valamiért a meghajtó fordítója a vertex és geometry shadereket is mesh/primitive pipeline-ba fordítja. Ezt a múltkor láttam az RGP-ben. Az AC Valhallában egyszerűen egyetlen vertex és geometry shadert nem fordít vertex és geometry futószalagra az RDNA2 fordítója. Mindegyiket átkonvertálja a driver mesh/primitive-be. És azok elég komplex shaderek, nem olyan egyszerűek, mint a 3DMarké ami szintetikus terhelésre van tervezve.
Ahhoz, hogy lássuk a százalékos gyorsulást az AMD-nek ki kell kapcsolnia az NGG módot a driverből. De nem fogják megtenni, a program pedig nem döntheti el, hogy hova fordít a meghajtó. -
-
-
Azzal hogy egy cég saját belátása szerint dönt kinek mit küld abban nem látok semmi kifogást.
Mivel ők már két generációnyi VGA-t építenek erre és egy valag pénzt költöttek hogy ez a ficsőr megjelenjen a játékokban elég fontos lehet számukra hogy teret kapjon a tesztekben főleg ilyen nagy YT csatornákon.
nem mondták azt, hogy csak akkor kapsz REF kártyát első nap ha így tesztelsz, egyszerűen kizárták az első napos tesztelők közül. Nem értek egyet abszolút a média befolyásolásával itthon sem.de itt talán nem ez történt az eddigi infók szerint. -
AsakuraDave
őstag
Nekem az jött le a cikkből, hogy a IC+SAM kombó miatt látni ezt. Ha nincs IC csak simán kap egy SAM támogatást nem lenne semmi.
@Jacek
Szubjektiv de ahol real time reflection van és arra is épít a játék ergo tele van vele: Control, Legion elég fasza látványt hoz amit még az esetleges DLSS elmosás se tesz tönkre. Ha max graf+ RT max + DLSS ami nem 2.0 szint de hozza a min 60fps-t az számomra OK. Control, Death Stranding,MechValami példa rá hogy a DLSS pedig tudná kb a natív felbontás szintjét hozni, readás Control-ba RT mellett 2x fps-sel. Persze majd jön AMD-re is a SuperRes de jah igen persze az majd egyből natív feletti képet fog adni 0 artifactolással 3x fps-selMire kiforrja magát RX6000-res szérián fogok gondolkodni ergo nekem ez csak egy marketing egyelőre. DLSS is még csak mostanában forrta ki magát és csak 1-2 játékba! Amúgy nem használom a DLSS-t inkább legyen épp meg a natív felbontáson a 60fps mint DLSS elmosással a 120fps, de RT mellé meg kell mert nincs elég erős hardver natívra vagyis 2K max+RT max , a Legion-t leszámítva(tesztek alapján de nemsokára tudom tesztelni a gépemen), minden RT cím fut röccenés nélkül a 3080-on.
SAM-re pedig eddig a legtöbb teszt alapján a Valhalla-án kívűl nem hoz sehol semmi érdemeset. De igen ha minden uj játék Valhalla szinten lesz megírva rá akkor lesz igazán bajba az nV.
(bár még ugye kérdés ha mehet a BAR akkor az jelent-e majd bármit is nV-n vagy azért kellene a hardver hozzá azaz a IC)
-
awexco
őstag
Ez a dia felkeltette az érdeklődésemet a Xilinxes . Valahol megtaláltam éves lebontásban az amd alkalmazottak számának lebontását .
2016 ba vette át az AMD -t lisa anyu .
AMD total number of employees in 2016 was 8,200, a 9.89% decline from 2015
AMD total number of employees in 2017 was 8,900, a 8.54% increase from 2016.
AMD total number of employees in 2018 was 10,100, a 13.48% increase from 2017.
AMD total number of employees in 2019 was 11,400, a 12.87% increase from 2018.
2020 as adat még nincs de csodálkoznék ha nem felvett volna hanem elküldött volna egy csomó fejlesztőt. Ő a távolkeleti vonalat követi , fejleszteni kell nem megtakarítani .
Viszont a diagramba csak fejlesztők vannak ... pénzügyesek , raktárosok titkárnők stb nincsenek . Nekem ,gyanús h nem titkárnőkből vett fel ennyit -
Az árcsökkentés az olyan stratégia amit mindegyik cég megléphet., hosszú távon nem a legjobb,de elképzelhető verzió ez is.
A 3070 Ti nek kb 10-12 % mozgástere van hogy ne másszon rá nagyon a 3080 ra. Kérdés a ram mert arra akkor GDDR6X kell, mert 16 GB-t nem kap az tuti a 10 GB 3080 alatt . -
Egon
nagyúr
LOL, én legalább nem védem mindenáron a mundér becsületét, ellentétben veletek...
Nem láttam, hogy annyira kritikát gyakoroltál volna a Loldozernél vagy a kazán-Vegánál, vagy igen?Egyébként itt egy alap különbség van köztünk: én anno nem vettem GeForce FX-et, se pl. Prescott magos P4-et (NW maggal elvoltam az E8200-asig), te meg jó fanboy módjára, bevásároltál a Loldozer-ből...
Summa summarum: a saját házad táján kellene söprögetni először, mielőtt bárkit bekóstolnál: tudod, van a veréb, meg van a bagoly...
-
#09256960
törölt tag
Sajna nem jött be amire számítottam :_( Ne sírj Mítú Zéró ne sírjáá!
Én egy 4 Csippes csiplet leszállását vártam a Gamerbe de nem jön úgy tűnik.
Hát hogy legyen így az ember Intel Fan ???
A DG2 csak 2 Tile
Sajna a Datacenterbe jön 1-2-4 Tiles Artic Sound és
a HPC-be 16 Tiles. Az mindent is legyőz de azt kenhetem a hajamra. Koduri hol a Poor Amper ?
Mekkora VS lett volna pedig itt jajjjjj
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen processzort vegyek?
- Argos: Szeretem az ecetfát
- Windows 11
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Spórolós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 4070 Ti O12G 2026.10.24-ig alza garis.
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB 256 bit GDDR5 Jó állapotú
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- PlayStation Plus Premium előfizetés 3291 Ft / hó áron!
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 730W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest