- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Fotók, videók mobillal
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
> Egy Unreal Engine 5 motoros címnek esélye sincs hasonlóra
nemrég volt Tim Sweeney a Lex Friedman podcast-ban.
"Transcript for Tim Sweeney: Fortnite, Unreal Engine, and the Future of Gaming | Lex Fridman Podcast #467"
https://lexfridman.com/tim-sweeney-transcript
elég mélyen vannak érintve benne a témák
( Unreal Engine 6 ; Concurrency ; GTA 6 and Rockstar Games ; Volumetric fog ) -
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48889 üzenetére
"Rdr2 mai napig epic"
A Rockstar optimalizáció miatt
A GTA VI trailerből is látszik, hogy magasan a legjobb motor az övéké. Várjuk PC-re. Egy Unreal Engine 5 motoros címnek esélye sincs hasonlóra. Hiába az RTX5090, ha konzolon egy sokkal gyengébb hardverből kihozzák a legjobb minőségű hajszimulációt....
-
gainwardgs
veterán
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48887 üzenetére
Igen, de igazából nem csak a konzolok miatt. A PC-sek többségének is pont olyan erősségű VGA-ja van, mint a konzoloké
A statisztikákban látszik, hogy a legnépszerűbb kártya az RTX3060 / RTX4060. A PC-s a GTA VI-nak ezeken is futnia kell jól, így érdemes minél optimálisabb kódot írni.
gainwardgs: "Nem érdekel a többség"
A játékfejlesztőket érdekli. Ők sosem csúcsprocikra, csúcskártyára írnak játékokat, ezért van az, hogy Ultra grafikán sokkal rosszabbul fut csomó játék és grafikában alig van különbség a High-hoz képest.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48884 üzenetére
A GTA V Enhanced a GTA VI megoldását kapta meg, hiszen feleslegesen a Rockstar sose mozdítja / mozdította meg a kisujját sem
Csak ha nyomós oka van rá. RDR2 a mai napig 30fps-sel megy PS5-ön, mert nem csináltak hozzá next-gen javítást. Nincs rá nyomós oka vagy érdeke.
Egyébként a nem rég kijött második GTA VI trailerben látszik a tükröződés minősége. Zizis, de nem vészes.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #48882 üzenetére
Ezt a megoldást még a saját CryEngine-be se használják, mert a KCD2-ben is screen space reflections van
Demóban létezik csak, ami nekünk játékosoknak sajnos nem sokat ér. Marad az RT tükröződés.
-
Alogonomus
őstag
A sugárkövetés haszna sokkal inkább a fény-árnyék hatások életszerű modellezésénél látványos, nem a tükröződő felületek kapcsán. Például hogy egy eldobott égő tárgy sorban világítja végig a teret.
Maga a tükröződés megjelenítése nem igényel ray-tracing kártyát. Az simán megvalósítható egy lassan 10 éves Pascal vagy Polaris kártyán is, ahogy azt a Crytek demója is bemutatta már 6 évvel ezelőtt. -
Yutani
nagyúr
Köszi.
Egyébként a fent belinkelt képnek az a lényege, hogy az NV az össze shader magot teljesen FP32/INT32 képessé tette. Az Ampere-ben megduplázta az FP32 CUDA magok számát, de csak a fele volt FP32/INT32 képes, a másik fele FP32. Az ADA ugyanígy épült fel, a Blackwellnél lett minden mag FP32/INT32 képes (© Tom's Hardware). Viszont ez szerintem nem azt jelenti, hogy változtak az adatutak, uram bocsá' lefelezte volna őket az NV.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #48876 üzenetére
Ez nem lehetséges a mostani API-kkal. A hardverek alkalmasak lennének, de az API limitál.
Talán a Sony tudna dolgozni a GNM-en, mert nekik csak egy hardverhez kell igazodni, és tudnának valami nagyot dobni, de nem hiszem, hogy ez fontos számukra a PS5 Pro konzolon. Túl kevesen veszik ezt a gépet, hogy ebbe ennyi energiát fektessenek.
-
Pug
veterán
válasz
gainwardgs #48874 üzenetére
1. Nem az "ulespontom" hatarozza meg az allaspontom.
Leforditom, az objektovitasra valo torekvesemet egy adott termek/marka birtoklasa szeremcsere nem tulzottan befolyasolja.
2. Nem "aggodom", csak erdekel a tema (tudod, 30 eve ez a hobbim es 21 eve vagyok itt a PH-n)
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #48876 üzenetére
Azt is meg kell nézni, hogy milyen látványt kapsz az adott sebességért. A Cyberpunk 2077 RT tükröződése például már 5-6 éve van, de a mai napig az egyik legjobb implementáció látvány / sebességben.
Megnézed a GTA V Enhanced-ben a tükröződéseket és hát...gyorsnak gyors, de látványban több helyen hagy maga után kívánni valót. A GI viszont jó minőségű, de Ultrán az is beszakítja a teljesítményt, ami csak annyiban különbözik a Very High-tól, hogy távolabbra is számol. A növények viszont még így is kimaradnak a BVH-ból, azok egy kockaként vannak ábrázolva, hogy ne egye a teljesítményt. DigitalFoundry-nak van erről jó videója, illetve BenchmarKing-nek van GTA V Enhanced-es videója, ahol láthatóak a különbségek a beállítások között.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #48868 üzenetére
Az azért jön külön, mert az egy nagyon-nagyon lassú kód. Direkt úgy van megírva, hogy ne is fusson jól, lásd az Indiana Jonesban. Nem azért, mert ennyire lassúak a hardverek, hanem azért, mert így van megírva. Ezért adják ki azt külön, mert az nem az ID kódja.
Hasonló a helyzet, mint anno a PhysX esetén. Hiába telt el 10+ év, azért nem gyorsult semmit, mert szándékosan volt lassúra megírva, így miután kihúzták a talajt alóla, itt maradt a rosszul megírt CPU-s kód, ami sosem fog futni semmin, mert koncepcióból van lassúra írva.
-
Pug
veterán
válasz
gainwardgs #48868 üzenetére
Miért lenne az?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Driver ezen nem igazán fog segíteni. A játékban át lehet mondjuk írni a shadereket, de az azért majdnem 500 ezer sornyi kód. Nem egy hét alatt fogják átdolgozni, ha átdolgozzák egyáltalán. Nem is hiszem, hogy az ID-t érdekli ez, mert számukra nem az a kritikus, hogy az GF 50 a 40 sorozat előtt legyen, hanem az, hogy minden VGA-n a lehető legjobban fusson a játék.
A jövőben ez lehet, hogy kisebb probléma lesz, mert a legtöbb shadert azért úgy tervezik, hogy az elérhető hardverek tipikus occupancy limitjéhez igazodjon. Ebből a szempontból nem rossz most a helyzet, mert az RDNA 3-4 és az Ada nagyon hasonlóan viselkedik ugyanazzal a shaderrel. Tehát effektíve bármelyikre is optimalizálják, az jó lesz a másikon. A Blackwell occupancy limitje változott. Tehát ha nem arra optimalizálnak, akkor egy RDNA 3-4 és Ada dizájnokra optimalizált shader nem annyira jó a Blackwellen.
Valószínűbb egyébként, hogy itt a shadereket eleve az RDNA "2"-re írják a konzolok miatt, és a PC-s verzióra csak finomhangolnak. Ez nagyon kellemes irány az RDNA 1-2-3-4 és a Pascal-Turing-Ampere-Ada dizájnoknak, mert nagyon keveset kell változtatni a shaderen, ha kell egyáltalán, és minden elég jól szokott futni. Viszont a Blackwell nem annyira bírja az RDNA 2-re optimalizált shadereket, mások a limitek hardverben. A Blackwell inkább a Maxwellhez hasonlít a limitek szempontjából, de Maxwellre már nem optimalizál senki, mert nagyon specifikusan kell vele bánni, és kevés ilyen hardver van már a felhasználóknál.
-
Pug
veterán
válasz
gainwardgs #48865 üzenetére
Szerintem nem sok koze van az AMD-nek ahhoz a diskurzushoz, hogy az nV mostani es eggyel korabbi generacioja kozott hol vannak bottleneck elteresek....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Más játékban is volt erre példa. Minél inkább számít egy multiprocesszor bájt/FLOPS tempója, annál inkább limitálja ez a mutató a Blackwellt. Ezzel nem lehet mit kezdeni, ez koncepcióból van így tervezve. Az AI volt a dizájn fókusza és nem a grafika. Csak amíg nem nyúlnak a tensorhoz a játékok, addig az AI része a dizájnnak hasztalan, és a grafikai rész limitjeit nincs minek ellensúlyoznia.
Ezért reklámozza az NV nagyon a felskálázást meg a többképkockás generálást, mert tudják jól, hogy a klasszikus feldolgozási módszerek mellett csonkítottak egy nagyot a dizájnon. Cserébe máshol erősebb lett sokkal a dizájn, csak amíg ahhoz nem nyúlnak hozzá, addig ez nem sokat számít.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak a Doomban tapasztalható ez. Más játékban is van, hogy az Ada úgy átlagos hatékonyságban jobb, mint a Blackwell.
Ez itt a lényeg. Látod, hogy a feldolgozók nem változtak. Szám szerint ugyanannyi van. Viszont az adatút változott. Az a nagyobb FP32 tömb ugyanakkora buszon van bekötve, mint az a kisebbik Ada-féle FP32 tömb. Természetes, hogy nem tudja úgy etetni, mint régen, mert a megmaradt, egységnyi szélességű busz, most kétszer annyi feldolgozót lát el.
Ezzel rohadt nehéz mit kezdeni a szoftver oldaláról, mert a FLOPS ugyan megmaradt, de a bájt/FLOPS feleződött.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem a szoftveren múlik. Az Ada esetében úgy lehetett etetni a feldolgozókat, hogy volt két szád és két kezed hozzá. Most a Blackwellben egy dupla akkora szájad van, de elvették az egyik kezét. Tehát a Blackwell szájba ugyan befér ugyanannyi kaja, mint két kisebb Ada szájba, viszont a Blackwell már csak egy kézzel lapátolhatja az ételt. Tehát hiába maradt benne ugyanannyi feldolgozó, maga az etetésük sokkal lassabb lett. Ezzel az NV szoftveres csapata nem fog tudni mit kezdeni, mert már nem tudnak rakni még egy kezet a hardverbe, hogy ugyanolyan gyorsan egyen a Blackwell, mint az Ada.
A Blackwell egy más jellegű dizájn, nagyon sok tranzisztort áldoztak olyan dolgokra, amiket a mai játékok nem is tudnak használni. Nem is biztos, hogy a játékok valaha használni fogják, mert nem igazán grafikai fókuszú dolgokról van szó.
Ez a jelenség egyébként nem csak a Doomot érinti, számos játékban látható. Tipikusan azokban a játékokban, amelyek erősebben terhelik a multiprocesszoron belüli adatutak áteresztőképességét, mert ott lett megfelezve a Blackwell az Adához viszonyítva. Ezzel nagyon sok tranzisztort tudott spórolni az NV, csak eltűnt a teljesítmény is vele. Érdekessék, hogy például az RDNA 4-nél pont fordítva dolgozott az AMD. A multiprocesszoron belüli adatutak áteresztőképességét megduplázták, ezért tudja a 7900 XTX-et sokszor megverni a 9070 XT, annak ellenére, hogy számszerűen kevesebb feldolgozó van benne. A szájas példával élve az RDNA 4-nek nem változott a szája, de az RDNA 3-ból örökölt keze mellé kapott még egy extra kezet, hogy lapátolja gyorsabban az ételt.
Ez egy nagyon érdekes és nagyon jelentős döntés volt az AMD és az NV részéről, mert az NV elvett egy kezet a korábbi hardverdizájnból, míg az AMD hozzáadott. Valószínűleg azért döntöttek eltérően, mert az AMD inkább grafikai fókuszú dizájnt akart még mindig, míg az NV inkább AI fókuszút.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #48857 üzenetére
Így van. 1440p-ben is 2,5 az RT szorzó, Cyberpunk-ban vetettem össze. A nem tudok RT-vel játszaniból átjöttem a nyugodtan bekapcsolhatom az RT-be. Szemkiverően jobb az RT tükröződésekkel játszani, 1440p FSR4 Native AA-val.
GTA V Enhanced-ben is 1440p FSR 3 Native AA módban 90fps-em van Ultra és Very High kevert beállítású RT-vel. Kiváló látvány, észrevehetően más, mint RT nélkül.
RTX5070 se lehet rossz, hasonló kaliber, de a 12GB VRAM miatt inkább nem azt vettem.
-
PuMbA
titán
válasz
Yutani #48852 üzenetére
Én 95k-ért adtam nemrég el a 6700XT-met és 310k-ért vettem 9070-et. Tripla árért (ami egyébként csak dupla, hiszen a 310k-ból ki kell vonni a 95k-t) +100% teljesítmény
Ez például jobb ár/ érték, mint a te esetedben dupla árért +35% teljesítmény.
A legolcsóbb 9070 modell jelenleg 280k, az még jobb ajánlat tud lenni 6700XT-ről, mint az enyém volt.
-
Yutani
nagyúr
válasz
zozimoto #48850 üzenetére
Számold ki, hogy a 6700XT használt piaci árát mennyivel kell kiegészíteni, hogy X% teljesítmény növekedést érj el. Megsúgom, sosem fogja megérni, mert a használtra mindig többet kell ráfizetni arányaiban, mint amennyi plusz teljesítményt kapsz.
Példa: Ha eladom jó esetben 90k-ért a 3060Ti kártyámat, és veszek 200k-ért egy 5060Ti-t, akkor dupla árért kapok +30-35% teljesítményt.
De hát ez ilyen, el kell dönteni, akarsz-e gyorsabb kártyát és meddig akarsz/tudsz elmenni árban.
-
zozimoto
aktív tag
Jól látom hogy nem éri meg lecserélni rx 6700 xt-t mostanában?
-
Pug
veterán
válasz
gainwardgs #48847 üzenetére
Nope, csak nV SW department fail, ugy az elmult honapokban konstans....
-
huskydog17
addikt
A Low-nak és Medium-nak sincs értelme, mert nevetségesen kevés azoknál is a sebességtöbblet és Low-on sokkal csúnyább a játék, egyszerűen nem éri meg lejjebb venni a Presetet, sokkal több teljesítményt nyer az ember a felskálázókkal, jelenleg azok az egyetlen értelmes sebességnövelő feature-ök. Felskálázóval nem lesz csúnyább a játék és sokkal több tempót nyer az ember mint Medium vagy Low preset-tel. Igazából ez RTX esetén mondjuk nem gond, mert a DLSS 4-nél a legjobb amúgyis a képminőség.
Aztán könnyen lehet, hogy a globális megjelenésre (05.15) ezt a day1 patch majd megoldja, meglátjuk.#48844 Yutani: Ahogy b. is írta, nem, nem áll helyre a rend még natív 4K-ban sem és igen leginkább a két legnagyobb BW kártya érintett, hiszen pont azokban van a legtöbb erő, azokban a legkönnyebb benne hagyni sebességet, ha a driver nincs a helyzet magaslatán. Ezt idővel biztosan orvosolni fogják, sőt én biztos vagyok benne, hogy a globális megjelenésre (05.15) a day1 patch-el ez a jelenség a múlté lesz. A PCGH majd a day1 patch-el fogja újra lemérni az új driver-rel, majd akkor meglátjuk, hogy mi lesz.
-
Yutani
nagyúr
válasz
huskydog17 #48837 üzenetére
Alacsony felbontáson és csak az erősebb kártyák érintettek. Natív 4k-ban helyreáll a rend. De majd javítják.
Busterftw: Nyilván nem 4k a cél, de nem menti itt meg a 3060-at a 12GB memória. Érzésem szerint mire 1080p-n kevés lesz a 8GB, a 3060 GPU-ból fogy el, hiába lenne elég memória rajta.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48837 üzenetére
Úgy értettem, hogy a mostani állapotában nincs értelme
Ha rendesen megcsinálják, hogy legyen tényleges grafikai különbség a presetek között, akkor van értelme őket belerakni, de mostani állapotában nincs, illetve kettőnek van. Low és Medium.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48840 üzenetére
Path Tracing nyilván a high end kártyáknak lesz a játszótere, ahogy eddig is, tehát RTX 4090 és 5090, a Doom 6 (így rövidítem a Dark Ages-t az egyszerűség kedvéért) esetén a sima FG-hez kell legalább 55 FPS render performance, míg MFG-hez legalább 65 fps, ezt a tempót nagy valószínűséggel csak a két említett high end RTX fogja tudni teljesíteni.
-
Zilko87
tag
válasz
gainwardgs #48840 üzenetére
Csak arra gondoltam, hogy más driverrel mérték, mert az nv számok meg egyeznek, de a radeonoké nem.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
Path tracing max frame generation-el
Bár ha annyit késik mint anno a doom eternal-hoz az rt mód, akkor mire kijön már rég elfeledte mindenki a játékot szvsz
Zilko87 #48838 HW nálam lejáratta magát hitelesség téren
-
Zilko87
tag
válasz
gainwardgs #48830 üzenetére
HW tesztben 4k-n sokkal jobban mennek a radeonok.
-
huskydog17
addikt
Dehogynem baj, mert nincs értelme, illetve az egyetlen preset, ami érezhető teljesítmény javulást ad, az a Minimum, viszont ott a játék már sokkal rondább. A felskálázók Quality módja sokkal több teljesítményt adnak, mint a játék Minimum presetje, miközben nem lesz rondább (legalábbis DLSS-el):
"Und hier zeigt sich ein Problem von Doom: The Dark Ages: Das Spiel skaliert so gut wie gar nicht mit den Grafikoptionen, zumindest nicht was das GPU-Limit betrifft. Die Presets Ultra Albtraum, Albtraum sowie Ultra weisen wortwörtlich dieselbe Framerate auf, hier tut sich absolut nichts. Das Hoch-Preset bringt eine „Leistungssteigerung“ von 3 Prozent, das ist gerade mal mess-, aber nicht spürbar.
Und so viel passiert danach auch darunter nicht mehr. Einen leicht größeren Sprung macht das Mittel-Preset, mehr als 8 Prozent mehr FPS im Vergleich zu Ultra Albtraum gibt es aber auch nicht. Ja, 8 Prozent! Mit dem Niedrig-Preset liegt die Leistungsdifferenz bei 18 Prozent – immer noch im Vergleich zu Ultra Albtraum. Selbst das ist kein großer Unterschied und zugleich sieht Doom: The Dark Ages damit deutlich schlechter aus.
Es zeigt sich, dass bei Leistungsproblemen die Grafikoptionen in Doom: The Dark Ages keine wirkliche Hilfe sind, sondern viel mehr ein aller letzter Ausweg, wenn sonst gar nichts mehr geht. Zu aller erst sollte mit Upsampling gearbeitet werden, DLSS und XeSS bringen selbst auf ihrer kleinsten Stufe einen deutlich größeren Leistungsschub als alle Grafik-Optionen zusammen."A különböző grafikai presetek azt a célt kéne szolgálniuk, hogy ha a hardver nem bírja a tempót, akkor a preset csökkentésével a játékos nyerjen sebességet, de ne csak 1-2%-ot.
Nem állíthatatlan a grafika, hanem egyszerűen pocsék a preset skálázódás, semmi más gond nincs. Lehet, hogy majd javítják, meglátjuk.
"El lehetett volna hagyni a grafikai beállításokat."
Remélem ezt nem gondolod komolyan és csak viccnek szántad! Semmi szükség holmi újabb trehány konzolportra, van elég azokból, egy Doom-nál főleg egy nagyon rossz vicc lenne.
#48835 Yutani: Öh van minden a tesztekben csak meg kell nézni, el kéne olvasni, de önmagában a gafikonokon is szépen látszik. Például:
RTX 5080 semmivel nem gyorsabb, mint a 4080S, sőt néhány szcenárióban lassabb is. Az RTX 5090 csak pár százalékkal gyorsabb, mint a 4090, a gyorsulás mérték messze elmarad az elvárttól, nagyon minimális.
AZ NV ezzel tisztában van, ezért is adták oda a sajtónak NDA alatt a 2. game ready drivert (576.40), de még azzal is túl lassúak. -
Yutani
nagyúr
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"RTX Blackwell széria jelenleg nem teljesít valami jól, még mindig nagyon fékezi valami úgy is, hogy már a 2. game ready driverrel mentek a tesztek."
Ez hogy jött ki? Én nem látom. Az 5060Ti ~30-35%-kal gyorsabb a 3060Ti-től (nekem ez a baseline, mert ez van a gépemben), amit itt is hoz. Max 3-4% maradhatott benne, ha azt hiányolják.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"A játék nagyon rosszul skálázódik a grafikai részletesség csökkentésével, mai annyit jelent, hogy a grafikai preset alig hoznak gyorsulást."
Mármint hogy a skálázódással abban az értelemben nincs baj, hogy a Medium grafika is pont ugyanúgy néz ki, mint a maximum
Így természetes, hogy sebesség különbség sincs, mivel gyakorlatilag állíthatatlan a grafika. El lehetett volna hagyni a grafikai beállítások menüt.
-
huskydog17
addikt
Doom: The Dark Ages teljes tesztek (nem csak 1-1 kiragadott screenshot
):
Egy kis összefoglaló:
Motor: id tech8
API: Vulkan
Kötelező RT (hardveres RT gyorsítás nélkül a játék nem indul el), az RT a tükröződéseket és GI-t javítja.
Mindhárom felskálázó van a játékban: DLSS 4, FSR 3.1 és XeSS 2. Ezek közül a DLSS 4 kizárólag az új, Transformer modellt támogatja, a játék nem használja a régi CNN modellt. FSR 4 nincs a játékhoz, hiszen az FSR 4 nem támogatja a Vulkan API-t. Ez az AMD játékosoknak elég nagy pofon, mert az FSR 3.1 olyan iszonyatosan pocsék képminőséget ad, hogy a független tesztek egyértelműen az XeSS-t ajánlják az AMD felhasználóknak. Képminőség terén a DLSS 4 messze ver mindent, még a játék saját TAA algoritmusánál is jobb, de nyilván ez sem tökéletes, viszont tény, hogy a legjobb kéminőséget csak RTX videokártyával lehet elérni.
Az id tech8 motor csökkentette a VRAM étvágyat is (Indiana Jones-hoz képest). Jelenleg 12 GB mindenre elegendő, a készítők által javasolt 16 GB majd nagy valószínűséggel a Path Tracing-hez fog kelleni, ami majd később fog érkezni.
A Frame Time a játékban minden hardverrel példaértékű, kiváló, semmilyen akadás sincs (üdvözlet az UE-nek)!
RTX Blackwell széria jelenleg nem teljesít valami jól, még mindig nagyon fékezi valami úgy is, hogy már a 2. game ready driverrel mentek a tesztek.
A játék nagyon rosszul skálázódik a grafikai részletesség csökkentésével, mai annyit jelent, hogy a grafikai preset alig hoznak gyorsulást.Alex már dolgozik a DF videón.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #48830 üzenetére
Egyébként 4k-n szépen látható, hogy fogynak el a 8GB kártyák. Normál esetben a 3080 10GB olyan 50%-kal gyorsabb a 3060Ti-nél, ami fHD-n jön is, de 4k-n több, mint a duplája a 3080.
De mondhatnám az 5060 Ti 8GB-ot is, ami 30%-kal gyorsabb fHD-n a 3060Ti-nél, 4k-n meg még lassabb is, ellenben a 16GB verzió dupla olyan gyors.
Az is látszik, hogy a 12GB miatt kártyájukat jövőbiztosnak gondoló 3060 tulajok tévedtek, mert becsuklik 4k-n a 3060, nem gyorsabb a 8GB-os 3060Ti-nél, és a DLSS sem segít rajta.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #48830 üzenetére
-
gainwardgs
veterán
-
Yutani
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #48820 üzenetére
Jó lenne nézned a 2024Q4 -> 2025Q1 változást is, ott nőtt az eladás. És biztosan nem a f@sza RDNA3-nak köszönhetően. Amúgy ahogy Busterftw mondja, az RDNA4 eladás a 2025Q2-t fogja megdobni, ha tényleg tudtak/tudnak mennyiséget szállítani.
-
Ribi
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #48820 üzenetére
Az megvan, hogy Q1-ben kb nem is volt még kapható 9070?
Hát így tényleg nem ezek eladása látszódik itt -
válasz
mozsazsolt0 #48824 üzenetére
De ez amúgy miért számít melyik cég mennyit ad el felhasználói szempontból?
-
Pug
veterán
válasz
mozsazsolt0 #48821 üzenetére
Ahogy latom te se tanultal statisztikat felsooktatas kereteben....
BTW, ez vajon hanyadik reged lehet?
-
Busterftw
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #48820 üzenetére
Az AMD a semi-custom csokkenesevel magyarazza, de ha jol emlekszem eddig is ezzel magyaraztak.
Illetve Abu mondta tavaly, hogy a Q2-Q3 a jobb konzol idoszak, a Q4-Q1 kevesbe.MIndenesetre nem jo jel a gaming tovabbi zuhanasa (Y/Y) es kb stagnalasa (Q/Q)
Majd talan kapunk lassan egy JPR jelentest is.
-
Busterftw
nagyúr
AMD Reports First Quarter 2025 Financial Results
Gaming revenue was $647 million, down 30% year-over-year primarily due to a decrease in semi-custom revenue.
Q4-hez nezve +$84 millio osszejott. -
S_x96x_S
addikt
válasz
paprobert #48806 üzenetére
amiben valószínüleg egyetértünk,
hogy a Steam -hez hasonló adatforrás nem igen van
( még ha nem is teljesen pontos )
és a JPR is használja bizonyos korrekciókra.
De nem árt tisztában lenni a korlátaival.> Ha komoly változás történne, az meg tudna jelenni számokban.
> Eddig nincs erre utaló jel,10-20 éves telepített és üzemben tartott hardware a SHS alapja
vagyis ~ 120-240 hónap vásárlásáról van valamilyen minta.De még ha az nvidia 0% eladást produkálna,
akkor is 1 kieső hónap ~ 1-2 % változást okozhat a Steam statisztikában.ezen kívül:
a Steam Hardware Survey - önkéntes,
és emiatt különböző típusú mintavételi torzítások fordulhatnak elő.
(Én például alapból nem engedem semmilyen programnak, hogy adatot gyüjtsön rólam, gyárilag nem bízok meg egy cégben sem ... )És vannak olyan bias -ok amelyek nem jelennek meg az adatokban.
És ha magyarországon élsz, és tudod mi az a - Nemzeti konzultáció -
akkor tudhatod, hogy az mennyire reprezentatív.> de az biztos, hogy megtörtént
> a "trust me bro, RDNA4-et vesz mindenki" készpénznek vétele itt a fórumon.ha tényleg ezt hiszed, akkor "sampling bias"-t követsz el :-)
Kérdezd meg az olvasóktól ,
pl. csinálj egy google form -os közvéleménykutatást.
kiderülne - hogy senki se hiszi, hogy mindenki RDNA4 -et vesz.és szerintem nem is ez a vita lényege.
-
Pug
veterán
Latom megy a szokasos "jo a steam statisztika" mantra nV fanboy oldalrol.... omg
Jo latni, hogy itt se sok minden valtozott pozitiv iranyba az elmult evekben
-
Yutani
nagyúr
válasz
paprobert #48808 üzenetére
A Steamet megbeszéltük.
Az RDNA4 témában nem tudok állást foglalni, majd Jon Peddie megmondja Q2 vége után, hogy miként alakultak a számok. Örülnék egy erős kezdésnek, és ahogy láttam, itt a fórumon vették is a kártyákat, de ez kis merítés, csak benyomást kelt, a tényleges adatra várni kell.
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #48807 üzenetére
Nem megbízhatónak tartom, hanem a működéséből fakadóan elfogadható irányszámokat köp ki a rendszer.
Pontatlan annyira, hogy ultrarövidtávú előrejelzésre, forecast-re nem igazán használható, de többszörös AMD eladás esetén belátható időn belül látható lesz valami.
(privát vélemény, hogy az RDNA4-sikertörténetről szóló pletyka hamis).
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #48805 üzenetére
A lényeg, hogy a Steam HWS nagyjából pontos. Nagy számok törvénye (elég nagy pool) és közel random mintavételezés= közel reprezentatív eredmény.
Ha komoly változás történne, az meg tudna jelenni számokban. Eddig nincs erre utaló jel, de az biztos, hogy megtörtént a "trust me bro, RDNA4-et vesz mindenki" készpénznek vétele itt a fórumon.
Biztosan megnyugató azt gondolni, hogy a Steam 10+ éve félrevezet mindenkit, de azért kéne hogy legyen egy maximum vastagsága annak az aluminiumsapkának.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Busterftw #48804 üzenetére
A mintavételről semmit nem tudni, az nagy baj. Valamint mindig más és más a user bázis, amit vizsgálnak, tehát a havi változások már csak azért is vannak, mert mindig más userektől kérik be a statot. Ezért van az, hogy (a fenti példával élve) az ATI x600 januárban volt 5,26%-kal jelen, két hónapig semmi, aztán áprilisban meg 12,5% került be a felmérésbe.
Így pedig simán megtörténhet, hogy mondjuk a 9070 tulajok nagy része kimarad a felmérésből, mert őket éppen nem szólítja meg a Hardware Survey.
Szóval amit mondasz, hosszú távon érdemes levonni következtetést a Steam adatokból, és véletlenül egy hiteles statisztika ez a felmérés, mindössze egy random felhasználó bázisról készült pillanatkép.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Raggie #48803 üzenetére
Nekem vilagos, en is errol beszeltem eddig.
Ettol fuggetlenul ha hirtelen 80% vesz AMD-t hirtelen, az megjelenik azert eleg hamar, lasd a 9070XT vagy az 5000 szeria.
Ha jol emlekszem az elozo AMD-k sokkal lassabban jelentek meg.
Ettol fuggetlenul az aranyok szamitanak.Azert itt havonta (neha korrekcioval) van frissites, tehat par negyedevev utan egesz jo kepet kapni.
Ha megnezed peldaul a 5080 0.38%-on all, az elso helyen most a 4060 Laptop GPU 4.99%-on, aranyaiban az hatalmas mennyiseg am, par honap alatt. -
Raggie
őstag
válasz
Busterftw #48802 üzenetére
Az a lényeges különbség, hogy a Steam statisztika sokkal lassabban reagál. Tehát ha van húsz évnyi aggregált eladásod, amiből 80% Nvidiát vett, kb 20% AMD-t és azok már benne vannak a mintavételben, és tegyük fel most megfordul az utóbbi két hónapban az arány és 80% AMD-t vesz és csak 20% Nvidiát, a teljes owner base-ben akkor is minimálisan fog változni a százalék.
Így világos?
Tehát a pont most esetleg bekövetkező változást egyáltalán nem jelzi jól.
Ha minden nagyjából marad ugyan úgy, mint eddig, akkor továbbra is nagyjából jó arányt tud esetleg mutatni, de egy friss nagyobb változást nem követ le. -
Busterftw
nagyúr
Nem, a hirekben az van, hogy nem 100% pontos a statisztika, es statisztikabol levonjak a levonhato kovetkezteteseket.
Yutani
Az egyi koveti a masikat, korrelal a ketto.
Ha az Nvidia adta a globalis statisztikaban a VGA-k tegyuk fel, ketharmadat, majd aztan a Steamen is korulbelul ketharmad lesz az eredmeny, az azt jelenti, hogy az userek ketharmada Nvidiat valasztott/hasznal.Es pontosan megmutatja, hogy a diplomatikus kommunikacio valojaban mennyi.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #48798 üzenetére
de ha van válaszod, azért válaszolhatsz:
""""
- akkor 2025 Februárban - mennyi ATI Radeon X600 -volt?
- és a statisztika alapján 2025 májusban mennyi "ATI Radeon X600" -t vesznek?
( ~ vagyis a steam market share alapján várható-e Radeon X600 eladás ?? )
""""de amúgy már "TechEpiphany" - is kiakadt ...
mert nem értik a különbséget a steam és a mostani eladások között.
""""
I can't cope with fanboys anymore. They are driving me insane 🤣
They don't call me out when I publish amazon or mf stats that are totally dominated by Nvidia.
They don't know the difference between OEM and Retail (i don't talk OEM).
They don't know the difference between current install base (steam) and what is selling right now.
Make it make sense.
"""pl. a német Retail GPU STAT ( Mindfactory ) :
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/1918718281004834981
"""
🔥 GPU Retail Sales Week 18 '25 (mf)
ℹ️ Units
AMD: 665 units sold, 50.19%, ASP: 686
Nvidia: 630, 47.55%, ASP: 1096
Intel: 30, 2.26%, ASP: 310
ℹ️ Revenue
AMD: 456296, 39.46%
Nvidia: 690646, 59.73%
Intel: 9314, 0.81%
ℹ️ By GPU
RX 9070 XT => 355
RX 7800 XT => 165
RTX 5060 Ti => 140
RTX 5080 => 135
RTX 5070 Ti => 105
RTX 5070 => 100
RTX 5090 => 60
RX 6600 => 40
RX 7900 XTX => 40
RTX 4060 => 35
GT 1030 => 20
RTX 3060 => 20
RX 7900 XT => 20
RX 7700 XT => 10
ARC A770 => 10
RX 6650 XT => 10
ARC B570 => 10
ARC B580 => 10
RX 7600 XT => 10
RX 6750 XT => 10
GT 730: 5
4060 Ti: 5
RX 7600: 5
RTX 3050: 5
ℹ️ Bestselling cards
1. PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound: 110 units
2. 16GB Palit GeForce RTX 5060 Ti Infinity 3: 90
3. 16GB MSI GeForce RTX 5060 Ti Ventus 2x OC Plus: 50
""""
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hálózati / IP kamera
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Gitáros topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xerox WorkCentre 3025 hibás/donor
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 3 üzleti notebook - i5 1245U 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XeW11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest