- iPhone topik
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iOS alkalmazások
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugye te elolvasod azt, amit belinkelsz? Egyébként igaz. A Tegra 4 megveri a Tegra 3-at. Sosem állítottuk ennek az ellenkezőjét. Na de hol vannak az igazi konkurensek, mint mondjuk a Qualcomm Snapdragon S4 Pro? Ja, hogy azt nem tudja verni, így nem is mutatják. Nincs több kérdésem.
Az AMD nem közvetlen ellenfele a Tegrának, de nyilván, ha összehasonlítanánk egy Temash APU-t egy Tegra 4-gyel, akkor előbbi mérföldekkel nyerne. Csak azt gondold el, hogy a Tegra 4 IGP-jének architektúrája 2004-es (NV40) alapokra épül, míg a Temash 2012-esre (GCN). Nyolc év tudásbeli és hatékonyságbeli különbség ebben az iparban nagyon sok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Feleslegesen húzol azzal, hogy teljesen általános dolgokról úgy nyilatkozol, mintha az AMD exkluzív fejlesztései lennének. A compute shader szabvány, és jelenleg azért tudsz játszani olyan effektekkel a játékokban, amilyenekkel, mert a compute shader létezik! Enélkül rosszabb minőségű grafikát kapnál, mert sokkal drágább lenne megoldani egy effekt számítását minden, hangsúlyozom minden hardveren!
Ha azt hiszed, hogy a compute shader neked rossz, akkor nagyon nagyot tévedsz. A Kepler valóban az eddigi legrosszabb architektúra a compute hatékonyság szempontjából, de még a képességei ellenére is gyorsabb rajta egy compute shader effekt, mintha ugyanazt pixel shaderben írnák meg. Alapvetően ez a rendszer dolga.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez már haladás, de kíváncsi lennék tabletes eredményre, mert a telefonokat rakják szembe ezzel, amikor Tegra 4-re inkább tablet épül. Legalábbis egyelőre három cég jelezte, hogy dolgoznak egy-egy tableten. Azt nem tudom, hogy még mennyi lesz, de a többiek inkább Qualcommra váltanak. Egy Snapdragon 800-as sorozatú termék kellene, mert ez fog versenyezni a Tegra 4 ellen. Ebből a szempontból a HTC One ér valamit a tesztből. Abban egy középszintű 600-as Snapdragon van, vagyis nem a csúcsmodell, de látszik, hogy az már így is izmos, a csúcsmodell még izmosabb.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BeLucZ
addikt
nem tul sok a különbség és játékfüggő is, szvsz érzékelhetőségi határon belül van az összes érték, de ha neked csoda szemed van és 8 ms különbséget észreveszel frametimeban akkor ügyes vagy
pont bf3ban jobb a radeon ,fura"When we look at the average frametime scores of the five games we tested the cards with, we arrive at 25.1 ms for AMD and 22.4 ms for Nvidia"
Kemény 2,7 ms különbség átlagban, ez igen, ez megér +40ezret
[ Szerkesztve ]
-
BeLucZ
addikt
nem igazán tartom mérvadónak a tesztet, ha leteszteltek volna 20 játékot, már kicsit átfogóbb képet kapnánk, amugy egyikben ez a jobb a másikban a másik, amig ilyen pár ms eltérés van az semmi kb, mérési hiba is lehet, amit már tényleg észrevennél ha lenne mondjuk 20-30 ms difi a két vga közt, az már szemmel érzékelhető, ezeket sztem nem igazán lehet kiszúrni, legalábbis én erősen figyeltem eddig mindig, de nem vettem észre különbséget nv és amd karik közt frametimeban, ha jól látom tesztben nincs is leirva melyik bétával teszteltek, beta5 vagy beta 6 a legjobb most, utobbit a cry 3 miatt érdemes feltenni
egyszer megnéznék egy phs frametime tesztet a legfrisebb driverekkel
[ Szerkesztve ]
-
BeLucZ
addikt
akkor itt miért nem jobb ? )))
nem arról van szó, de kicsit flegma hozzászólás hogy gaming evolved ide vagy oda, kb úgy jött le nekem, mintha azt irtad volna nesztek kutyák, szar amd elvérzett miközben a guru3d szerint van 3 fps a két vga közt full hdban, másik tesztek szerinte a 7970 ghz a jobb, guru3d tesztjeiben mindig az nvidia jön ki győztesen érdekesmódon itt phn nem szoktak úgy jeleskedni
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A user szempontjából csináljuk a teszteket. AAA DX11-es játékok. A technikai részleteket nem kell elolvasni, de leírom, ha szükséges.
A Crysis 3 be lesz véve a tesztbe. A Titános tesztben még nem biztos, hogy benne lesz, mert ott rosszul jött ki a lépés, de egyértelműen számolunk ezzel a játékkal.
Ha lesz jó DX11-es F2P játék, akkor berakjuk tesztbe, de amíg sokkal jobb AAA játékok jönnek, addig nem sok esélyük van.
Persze, azokra várunk, hiszen az AAA címek viszik előre a piacot. Egy F2P cím sokkal kisebb érdeklődést kap.
Az valóban fejfájást okoz, hogy az NV az AAA játékokat nagyon hanyagolja, de azért még annyira nem vészes a helyzet. Ott lesz az új Metro például.A távoli jövőbe nem látunk, de valószínű, hogy az NV nem érzi magát biztosítottnak a konzolportok szempontjából, ezért nyitnak a PC exkluzív játékok felé. Ez érthető, mindegyik konzolban AMD hardver van, és olyan egyedi szolgáltatásokkal, amelyeket a grafikus API-k nem követelnek meg, de kiterjesztés formájában elérhetők. Emellett ott van még az is, hogy az NV képtelen lesz támogatni az (x86-64)/AMD64-es porcik címterét, mivel az ARMv8 irányába léptek. Ha az adott játéknak nem lesz ARM portja, akkor az az NV-nek komoly hátrány, mert csak az AMD-nek lesz rá platformja. Ilyen viszonyok mellett én sem bíznék a konzolportokban, mert kockázatot rejtenek. Bár én úgy gondolom, hogy az ARM-os átállás gond nélkül lezajlik majd. Az NV-nek egyedül a legacy programkompatibilitás hiányával kell megküzdenie.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egyetlen szépséghiba, hogy GPU-s gyorsítás nélkül használja a PhysX-et. A CD Projekt máskor is dolgozott vele, például a Witcher első részénél. A next-gen konzolok miatt jelentősen fejlődött a PhysX SDK. A 3.2-es verzióban számos olyan megoldás, ami eddig nagyon lassú volt processzoron, most gyorsabb egy szimpla négymagos CPU-n mint GPU-val gyorsítva. Ezzel a PhysX reális alternatívája lett a Havoknak, mert nincs agyonkorlátozva a CPU-s része, hogy a GPU-s gyorsítás valóban gyorsítás legyen és ne lassítás.
Az egyetlen dolog, ami gyorsítás valóban az a particle része a motornak. Ezt lehet természetesen használni, de szintén a next-gen konzolok miatt érdemes egy saját megoldást írni helyette. Például az Unreal Engine 4-ben ez nincs is benne, így a motor a PhysX helyett erre egy saját kódot használ. Ezért futott PS4-en az Elemental demó GPU-val gyorsított fizikával.
Ami majd érdekes lesz az az új PhysX SDK. Mivel az NV-nek is lesz ARM-os APU-ja 2014-ben, így sokkal hatékonyabban tudják kihasználni a GPGPU-t, mint eddig, mert a PCI Express késleltetése nem korlátozza a feldolgozást. Azt el tudom képzelni, hogy a PhysX fel lesz használva egy mézesmadzagnak, hogy ne Intel és AMD APU-t vegyél, hanem az NV-től egy ARM-os megoldást. Nyilván a legacy kompatibilitás hiányát valamivel ellensúlyozni kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon jó az Anand cikk. Pontosan azon gondolkodtam én is, hogy a GPUView az ami jól mutatja ezeket, csak rohadt bonyolult. Az Anand cikk szerint az AMD és az NV sem tekinti a FRAPS-ot mérvadónak a működéséből eredő hátrányai miatt. Végre érthetően elmagyarázza valaki, hogy a FRAPS-szal mi a gond.
Az AFR része nagyon érdekes, hogy a CF kap frame packing módot, de megmarad a low latency mód is. Gyakorlatilag az AMD a júzerre hagyja a döntést, hogy simább képkockaszámítást akar, vagy kisebb késleltetést. Bár ebből a szempontból az AFR még mindig egy kisarkított technika. Gyakorlatilag mindegy, hogy honnan közelítik meg a működést annak biztos, hogy valahol hátránya lesz. Talán az NV-nek és az AMD-nek tényleg ideje lenne elgondolkodni azon, hogy az AFR helyett valami kevésbé limitált technikát használjanak. Úgyis egyre több a mai motorokban az interframe kommunikáció, ez az SLI-t és a CF-et nem szereti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Far Cry 3 az korrekt összevetés. Hiszen a HDAO csak 6x annyi mintával és csak négyszer akkora felbontáson dolgozik, mint a HBAO. Abszolút nem gáz a Radeonnak ekkora többletterhelés.
A legtöbb teszt abból a szempontból nagyon érdekes, hogy nem írja le, hogy az AFR-nek két megközelítése van. Az egyik a késleltetés csökkentése, míg a másik a frame időzítése. Az előbbinek az előnye, hogy az egéren kiadott parancs (lövés) és annak a visszaigazolása a kijelzőn (a megtörtént lövés) hamarabb történik meg, de hátránya, hogy a framek időszerűtlenül jelennek meg. Utóbbi pont az ellentettje ennek. A framek szabályosabban lesznek megjelenítve, viszont az input lag jelentősen megnő. Az AMD szerint az input lag a fontosabb, mert a user a reakcióra jobban odafigyel, míg az NV szerint a framek időzítése fontosabb, és a magasabb input lagot a felhasználó meg tudja szokni. Ez a különbség a CF és az SLI között. Szimplán koncepció.
Sajnos nem egyértelmű, hogy melyik a jobb, és az NV be fogja építeni, azt amit az AMD használ, és az AMD is azt, amit az NV használ. A user majd kiválatszja, hogy alacsonyabb input lagot akar, vagy egyenletesebb megjelenítést.
Igazán szomorú, hogy a média jelentős része ezekkel a technikai dolgokkal egyáltalán nincs tisztában. Egyedül az Anandtech, ahol ezt elemezték.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy a népszerűek és újak is AMD-sek. Az NV-nek az új konzolgeneráció betesz. Nem éri meg ebbe pénzt invesztálni, amikor a mobil piacon a Qualcomm is nagyon keményít. Ellenük van esélye az NV-nek. Az AMD hardveres felépítését követő konzolok ellen nincs. Ezt legalább két év, mire az NV is le tudja követni egy megfelelő hardverrel, és annak is ARM processzorosnak kell lennie, vagyis a legacy programok kiesnek.
Elsősorban az idő a tesztelt hardverek szempontjából van megszabva. Nem mehet el egy VGA-tesztnél csak a mérésekre egy hét. Főleg akkor nem, amikor egy kártyával már nem lehet mérni lényeges különbségeket. Más sem mér.
Akik csak VGA-kkal foglalkoznak azoknak ez értékelhető, de nekünk csak akkor válik azzá, ha a játékok számát annyira lecsökkentjük, hogy belefér az eddigi időkeretekbe. Ez számításaim szerint maximum négy játékot jelent. Jelen pillanatban ha négy játékkal számolunk, akkor eléggé meg lenne kötve a kezünk, de a Crysis 3, a Battlefield 3, a Tomb Raider és a Bioshock Infinite lenne benne. Ezekben totál sima minden, nem számítva, hogy az új BF3 patch elrontotta az új GeForce driveren az egyenletességet, amit javítanak.
Pédlául az olyan innovatív motorok, mint ami a DiRT Showdown alatt van teljesen kimaradna. Ezzel alapvetően a jövőről gyengébb képet kapnánk. A Sleeping Dogs is érdekes abból a szempontból, hogy az AA használata rendkívül egyedi. Nem egy, hanem három megoldást vetnek be.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha lehetőségünk lesz az FCAT-hoz szerezni hardvereket, akkor megfontoljuk a lehetőséget, de akkor előre beszéljük meg, hogy nem lesz abból sírás, hogy ha a kevés játék miatt az új programokkal a Radeon sebességelőnye túlzottan nagy lesz összesítésben.
A BF3 az mindegy. Az egy kommunikációs hiba a DICE és az NV között. Nem az ilyenek miatt aggódom, hanem a Tomb Raider eredményi miatt, ami az új patch mellett nagyon nem a GeForce-oknak kedvez. De jön még idén ehhez hasonló játék.(#608) Loha: Ebben nem látom, hogy hol írják, hogy a T_presenttől mér. Azt írják le, hogy a képkockákat color barozza. Ezt írom én is. Ez a display idő.
A Far Cry 3 beférne, ha méltóztatnának a fejlesztők javítani a HDAO-t az NV kártyákon. Az a baj, hogy simán beraknám a játékot, de a HDAO problémás megjelenítése és lassú számítása nem az NV hibája, hanem a játéké. Sportszerűtlen lenne ezért az NV-t lehúzni, hogy nem tudja hibátlanul futtatni a játékot.(#618) TTomax: A GCN az attól még GPU, hogy a CU-k elnagyolt logikai felépítése hasonlít egy CPU-maghoz. A feldolgozási elvet kell nézni. A CPU-k magjai LCU-k, azaz késleltetésre optimalizált magok, pár szállal és nagy gyorsítótárakkal. A GPU-k magjai TCU-k, vagyis adatpárhuzamos végrehajtásra optimalizált magok, baromi sok párhuzamosan futó szállal és relatíve kis gyorsítótárakkal. A GCN az utóbbi csoportba tartozik, csak a mai viszonyokhoz képest fel van okosítva a rendszer, hogy amitől egy hagyományos GPU kikészül, attól ez már ne készüljön ki (például feltételes elágazásokkal és soros for ciklusokkal tarkított kód). Gyakorlatilag egy működő Larrabee, az AMD lemásolta az Intel ötletét.
(#616) TTomax: Nem VRAM limites a Bioshock Infinite. Az UE3 motor nagyon finoman bánik a VRAM-mal. A gond ott kezdődik, hogy a motor streaming rendszere széles skálán paraméterezhető. Na most az amit eredetileg beállítottak arra van szabva, hogy a Radeonokon jól működjön, az NV pedig ezt használja, és a GeForce-okon nem működik jól. Ezt nagyon egyszerűen lehet módosítani az engine-höz tartozó ini fájlokban, és rögtön jól megy GeForce-on is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TechArtist
aktív tag
Annyi cikk volt már erről, azokat is csak olvasni kéne. Van pár cikk itt PH!-n is, meg máshol is akad, (+ egy rahedli a külföldi oldalakon) ha esetleg a PH!-s "túl kocka" számodra vagy túl hosszú, ennél egyszerűbben már nem lehet leírni, nem mintha a PH!-s cikkek bonyolultak lennének...
[ Szerkesztve ]
-
Firestormhun
senior tag
válasz Locutus #1225 üzenetére
Számítani lehetett arra, hogy minél erősebb a cpu-d annál kevesebbet hoz.
Core i7-4960X CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 9.2% improvement with Mantle
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 10% improvement with MantleCore i7-4960X CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 2.7% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 1.4% improvementA10-7700K CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 40.9% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 17.3% improvementA10-7700K CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 8.3% improvement
1600p, Low Preset: 16.8% improvement...
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1321 üzenetére
Jó... Ha nem adják ki januárban, mocskok, be nem tartott ígéretek, átverés, etc, de ha kiadják, akkor biztos összecsapták....
Milyen ígéret nincs betartva 2 éve a 7970-ekkel? Nem értelek... Én nem halok bele, ha 2 héttel később jön csak rá a Mantle-support.
Amúgy pedig hibátlanul dolgoznak nálam a Tahitik már lassan egy éve, nem tudok be nem tartott ígéretekről, csak szépen futó játékokat láttam.(#1318) Malibutomi , (#1320) SzlobiG, (#1322) daveoff: Nem szoktam ilyeneket írni, de most nincs rá jobb szó. +1
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #1433 üzenetére
Technikailag rendben van. De sanszos, hogy az AMD ezt mindenkinek oda fogja adni, és nem csak a top stúdióknak. Én a Mantle ötletét nagyon bírom, mert három évvel korábban is írtam itt arról, hogy egy ilyenre lenne szüksége a piacnak. Bár ezt szabványos formában gondoltam, de ettől a szoftver még kell. A Mantle esetében nagyon jónak tartottam, hogy ki lesz kötve, mert azok a fejlesztők kaphatják meg, akiknek van pénzük, és igazán nagy AAA projekteket készítenek. Ha viszont leveszik a Mantle-ről a nyakörvet, akkor félő, hogy a kevésbé tehetősebb fejlesztők nem az extra optimalizálás lehetőségét látják majd benne, hanem a fejlesztési költsége drasztikus csökkentésének a lehetőségét. Utóbbi egyértelműen rossz a piacnak. Ezért kellene ezt mindig pórázon tartani. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1460 üzenetére
Valahol azt olvastam, hogy kiadás előtt még találtak benne valami javítanivalót, így mégse tették ki úgy, ahogy eredetileg tervezték. Előfordul. Remélem, hamar felrakják, mert már nagyon kíváncsi vagyok a userek tapasztalataira.
(#1461) Cris99: Ha nem akar Mantle-ről hallani, akkor ne olvassa a topikot, és semelyik GCN-eset sem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1535 üzenetére
Nem kifogás, hanem a valóság.... Sok AMD fejlesztés évek alatt forrta ki magát. Nézd meg, hova fejlődött pl. az APU koncepciójuk, hogy mindkét nagy konzolban az dolgozik. Mire PC-re is elterjed még évek, de a konzolokban már ma is az dolgozik, igen jól.
A különbség az NV és az AMD között, hogy az NV semmi újdonságot nem vezetett be évek óta, semmit. Úgy könnyű, hogy minden működik out of box, ha nem fejlesztünk semmit, csak polírozzuk, amink van generációk óta.
Az AMD meg fejleszt gőzerővel, mutat be újdonságokat, és igen, ezeknek mind idő kell, mire kiforrják magukat.(#1536) KAMELOT: A szoftverfejlesztés marhára nem így működik. Ott vannak koncepciók, tevrek, és elkezded megvalósítani, de elkerülhetetlen, hogy ne kerüljenek bele hibák, amiket menet közben javítani kell, amik esetleg közben újabb hibákat generálnak. Egy ilyen bonyolult termékben, mint egy driver, ha a legjobbat adod se biztos, hogy hibátlan lesz a végeredmény. Arról nem is beszélve, hogy egy 0. napos BÉTA szoftver alapján ítélitek meg őket. Tudod, mit jelent a béta?
Leírom wikiről [link], és akkor talán páran még megvilágosodnak:
"Beta, named after the second letter of the Greek alphabet, is the software development phase following alpha. It generally begins when the software is feature complete. Software in the beta phase will generally have many more bugs in it than completed software, as well as speed/performance issues and may still cause crashes or data loss. The focus of beta testing is reducing impacts to users, often incorporating usability testing. The process of delivering a beta version to the users is called beta release and this is typically the first time that the software is available outside of the organization that developed it.The users of a beta version are called beta testers. They are usually customers or prospective customers of the organization that develops the software, willing to test the software without charge, often receiving the final software free of charge or for a reduced price. Beta version software is often useful for demonstrations and previews within an organization and to prospective customers. Some developers refer to this stage as a preview, prototype, technical preview (TP), or early access. Some software is kept in perpetual beta—where new features and functionality are continually added to the software without establishing a firm "final" release."
A bulldozernél is valóban fennállt az ütemezési probléma, más kérdés, mennyit javított a patch.
(#1537) TTomax: Egyetértek veled, valóban elég nagy ostobaság meg nem jelent dolgok alapján ajánlani/venni dolgokat. Aki ilyenek alapján dönt, megérdemli.
Másfelől, ez még béta driver. Szóval nyilvánvalóan nem hibátlan, azért béta. Csak úgylátszik az embereknek jobban megy a gyártó szidása, mint a fogalmaknak való utánaolvasás....
Pontosan ahogy írod, ennek még kelleni fog legalább egy fél év, mire programok is lesznek, amik használják meg stabil driveres oldal. Ugyanakkor nagyon ígéretesek az eredmények, StarWarm, vagy mi, dupla sebesség, BF4-ben a GPU részéről repi tesztjében 56%-os frametime javulás 7970-el...
(#1538) mackosajt: Fos 7970, ezen szakadtam...
(#1539) Malibutomi: Egy úttörő technikai újítás első béta kiadásával és első játékkal ami támogatja, ezek az eredmények brutálisan jók szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1544 üzenetére
Igen, arra az APU-ra gondolok, főleg a PS4-esben lévőre. AZért elég jó dolgokat csináltak már vele most is, pedig még marha új cucc.
Ami a Kaverit illeti, jelenleg egyedülálló a tudása PC-s szinten. Más kérdés, hogy mivel az optimális kihasználása új szoftverfejlesztési modellt kíván, hogy mikorra lesznek szoftverek, amik igazán kihasználják majd a képességeit. És mikor lesznek elég bátor szoftverfejlesztők, akik bevállalják, hogy csak az új, HSA-s cuccokon fog remdesen menni, amit kreáltak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #1592 üzenetére
Itt nem a felbontásról van szó, hanem az általános effektminőségről. Régóta tudnánk olyan dolgokat csinálni, amiket a filmekben látsz CGI animációként. Egy dolog miatt nem tesszük meg. Nincs hozzá megfelelő API-unk. De látszik, hogy maga a piac próbál innovatív lenni. John Carmack a megatextúrázással. Berakta, innovatív, de még nem működik. Vagy Tim Sweeney az UE4-nek az Voxel Cone Tracingjével. Berakta, DX alatt nem stabil, így mára kivette, de érzi, hogy merre kellene menni, csak ma még nem tudja megtenni. Bezzeg Capcom. Berakta PS4-re az alternatív implementációt, és eldobta az agyát a piac a Panta Rhei motortól. Ez eddig jó, de hogyan portolod PC-re? És ez felmerült már a Capcomnál is, hogy az új motornál erre nem gondoltak, és ez gond lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
válasz Locutus #1919 üzenetére
Szerintem ő még a béta időszakban is játszott vele. Ami nekem ebben furcsa volt, hogy béta fázisban én játékból való kidobást alapvetően az alkalmaznának tulajdonítanék, ezzel szemben neki már akkor sem volt ilyen panasza a míg Geforceos csapattársainak igen. Ezért kérdeztem rá hasonló tapasztalatra vagy a jelen állapotra. Eszerint mára nincs ilyen jelenség.
-
ricshard444
veterán
válasz Locutus #1967 üzenetére
Ref hűtő nem játszik, ha halkat szeretne az ember, 40-50W a felsőkategóriában nem releváns, ellenben az árat nem hoztad fel, ami elég nyomós kérdés.
Ha ezeket kizárjuk, mert valamilyen oknál fogva nincs gondod driveresen semelyik oldallal és egyedi hűtős modelleket nézegetsz + a tárcád teli van, akkor annyira redukálódik a kérdés, hogy melyikkel szimpatizáltok jobban és/vagy kifejezetten 1-2 epic cím miatt döntötök valamelyik mellett?
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
tejeskifly
aktív tag
válasz Locutus #1967 üzenetére
Ezek az első dolgok amik neked a videokártyánál felmerül mint kérdés? Teljesítmény, ár, ár/érték csak ezek után jön?
Hűtőből nem refet kell venni és gond megoldva. fogyasztás csak akkor érdekes, ha htpc-t akarsz építeni, ahhoz meg amúgysem kell dedikált vga. Akkora fogyasztás különbség nincs, hogy mondjuk rezsiben megérződjön a különbség két hasonló kategóriájú nv és amd között. (főleg miután nem járnak 0-24 max teljesítményen)
Driver gond van mindkét oldalon időnként. Szerencsére nem sikerült még olyanba belefutnom, ami tönkre tette volna a játékélményt vagy a hardvert, nv oldalon ez nem mondható el, ott szálltak el gpu-k a hibás driver miatt. (nem is egyszer)
Jelenleg, azzal, hogy ea az amd mellé tette le a voksát, illetve több nagyobb kiadó játékai is amd evolved logóval van ellátva, jelenleg amd a jobb választás játékra. Egyre fogynak az nvidia logoval ellátott játékok, illetve egyre inkább a b kategóriás játékok, amik még nvidia logoval indulnak, vagy használják a physx-et mondjuk.
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1979 üzenetére
Az AMD-nek is vannak jó ref hűtői és az NV-nek is szarok. Erről így nincs értelme beszélni, legfeljebb termékek megjelölésével.
Szerintem amúgy az összes referencia, kifújós termék hangos egy jobb nyitott hűtőshöz képest. Persze, aki igazán halk nagyteljesítményű gépben gondolkozik, ott az SFF szerintem alapból felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1984 üzenetére
Évekig referenciahűtős kártyáim voltak, pont azért, mert gyengébb szellőzésű házaim voltak. Referencia Radeon HD3870, 4890, GTX 260, HD 5850, és egy referencia 7970-em is van. Igazából egyedül a 4890 volt elviselhetetlenül hangos, és emellé nem is éppen hűvös, az 5850 pedig igen halk volt és hűvös, és a 7970 sem vészes tuning nélkül, 2000rpm környékén megmarad 80 fok alatt, ami szsvz egyáltalán nem vészes. Ugyanaz a vaporkamrás, igényes konstrukció, mint az NV modern refhűtőin.
Amúgy pedig az SFF-nél nagyobb méretű házra egész egyszerűen azért van szükség, hogy beférjen egy normális méretű processzorhűtő, és rendesen legyen helye szellőzni a VGA és HDD körül a levegőnek. Ugyanis ha nagyon kis helyen cserélsz ki sok levegőt, akkor bizony az nem lesz halk.
Megnézheted a házam, így néz ki belülről: [link].
A procin is alig teker a venti (passzívan is elmegy amúgy) a két 18cm-es venti 700rpm-en pedig nagyságrendekkel (nem vicc, tényleg) halkabban viszi ki a házból a meleget, mint bármilyen hátrafújós hűtős VGA. Az R9 280X Vapor-X kártyám pedig minimálisan alulfeszelve hajtom (1070/1550Mhz és 1,2V helyett 1000/1450-en 1,1V-on) és 70 fokot épphogy eléri 1600rpm-es ventivel, amit még közelről se hallani levett oldallappal. Feltett oldallappal pedig aztán végképp síri kuss van, hála a hangszigetelő habnak rajta. A tápom is passzív, azt is a ház ventik hűtik, kitűnően. Kisebb házban ezt nem tudod megcsinálni, mert a venti előtt a rácson már nagyobb zajt csap a venti szele, mint nekem a komplett gépem zaja. A kábeleket sem lehet egy SFF házban rendesen elvezetni a szél útjából. Halkan megjegyzem, a refi VGA-kon lévő nagy motorerejű (és motorhangú, golyóscsapágy esetén még plussz csapágyhang) mókuskerék üresben sem olyan halk, mint pl. egy ilyen Vapor-X hűtésen lévő kisebb motorerejű, siklócsapágyas hűtője.
Ami meg a winyókat illeti... Ritkán volt 2-3 foknál nagyobb delta az SSD-m és a szobahőfok között.
Ja, és bizonyítéknak, 15 perc Valley futás: [link]Szóval nem a sztereotípia beszél belőlem, hanem sokéves tapasztalat. Komoly különbség van az általad írt "nem hangos" és a síri kussban üzemelő gép között. Halkan megjegyzem, már abból látszik, hogy nem vagy érzékeny a zajra, hogy van winyó a gépedben. Én eladtam őket a hangjuk miatt, ami maradt 2TB-os kisebb forgási sebességű, azt pedig USB3-as külső házba tettem, és amikor csak lehet, lekapcsolom.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Locutus #1987 üzenetére
Személyesen nem volt szerencsém a 680 hűtőjéről, de másoknak igen: [link]
Terhelés alatt 43dbA nálam nagyon messze esik a halktól. A halk az nálam valahol itt kezdődik 36dbA-nál: [link].
Üresjáratban pedig nem az a baj, hogy hangos, hanem a nagy motorerejű mókuskerék miatt, amelyek soha nem lesznek olyan semleges hangszínűek, mint egy rendes, hagyományos kialakítású siklócsapágyas ventilátor. De ez a 290X is szép darab pl. halk módban, 78 fok és 34dbA: [link].Ez a kábelrendezés nem sznobéria, hanem egy hasznos dolog, sokkal jobban kering a levegő, ha nincs az útjában egy rakás kábel. Nálam meg be se látni a gépbe, ugyanis belülről vastagon hangszigetelő habos tömör szálcsiszolt alumíniumlemez az oldallapom, nem egy bazári plexis vacak.
-
DeadMeat
veterán
válasz Locutus #1987 üzenetére
És minek hasonlítod össze a hangosságát. Tök szubjektív. Engem minden zavar ami forog.Passzív gépen kívül nekem minden más hangos. Baszhatod az nv ref hűtődet, nekem hangos.Az amd ref hűtőket dettó. Havert az sem zavarja ha ordít a gépe, neki az sem hangos. Akkor most mi van?
A házam mellett teljes terhelésen 4x decibelt mérek, más nem is hallja a gépem, de én amint belépek a szobába hallom és zavar. Hangos? Nekem igen.[ Szerkesztve ]
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)
- S23 Ultra 4 hónapos tokkal, garanciával eladó!!
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/32RAM/1TBSSD/13,4"UHD TOCH
- Üzletből, gyártói garanciával, Lenovo Yoga Slim 7 Pro, i5/16GBRAM/512GBSSD/14,1" 2,8K OLED