- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
válasz
FollowTheORI #48206 üzenetére
5-10% -al jobb mint a 7800X3D, én legalább 15%-ot vártam volna, különben meg mi értelme van ennek a processzornak? Mire ment el 2 év? Megfordították a chipletet? Minek? Nem lett sokkal jobb...
-
gainwardgs
veterán
válasz
FollowTheORI #47943 üzenetére
-
Busterftw
nagyúr
válasz
FollowTheORI #47727 üzenetére
1 eve sirt is mindenki az ego 7000 szeria miatt.
Ott is jott bios update meg minden.Plusz a szamok torvenye miatt nyilvan Intel felkapottabb, mert tobb kerul belole a piacra.
-
Callisto
őstag
válasz
FollowTheORI #47724 üzenetére
Persze hogy sántít.Aki elolvassa a cikket tudja is miért, mert írják.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
FollowTheORI #47724 üzenetére
Hát nézd, az Intel is "lyukas sajt" volt több évig a Spectre/Meltdown ügyben, röpködtek a - 50% teljesítmény félelmek, aztán ugyanúgy érintett AMD-t is.
Nyilván AMD-nél nem oxidációs gondok lehetnek egy batchnél, de látod több hullik el náluk, még sincs nagy dobra verve.
-
válasz
FollowTheORI #47616 üzenetére
Hát az ARM ,Mediatek cpu és az MS windows támogatása nem ezt jövendöli számora.
-
Raggie
őstag
válasz
FollowTheORI #47515 üzenetére
Értem én, de egyből mégegyszer annyi forgalmat jelentett ez nekik, mint amit minden mással évtizedeken át építgetve csinálnak?
Valahogy kétlem, hogy csak ez volna mögötte. -
válasz
FollowTheORI #45867 üzenetére
Nem, még RT nélkül is gyengébb benne az AMD. Pl. a 6600 XT a 3060 sima alatt van, a 6700 XT meg a 3060 Ti alatt, és a 6900 XT csak a 3080 sebességére képes ebben a játékban 1080p-n. Normál esetben az AMD kártyák gyorsabbak az említett NV kártyáknál.
-
válasz
FollowTheORI #44904 üzenetére
hát igen. Most hogy bezuhant a Tesla a 7. legértékesebb amcsi cég lett.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
FollowTheORI #44864 üzenetére
Egyertelmuen azzal volt a gond.
Tavaly oktoberi hirek szerint kb 12 millio GeforceNow user volt es a szam novekszik.
Stadia-nal ez kb 2 millio.A potencialis piac itt tobb szaz millio user lehet.
Az usereknek nem egy ujabb konzol kell ahol kulon veszel jatekokat, az usereknek PC kell, foleg ilyen vga/chip hianyos idoszakban. -
válasz
FollowTheORI #44736 üzenetére
Már beleakelték az új alaplapokat most most lesz bejelentve állítólag. egyszerre jönnek ki. [link]
Állítólag 100$ körüli ártól már x60 is lesz. -
koko52
nagyúr
válasz
FollowTheORI #43955 üzenetére
Őszintén szólva én nem használom all core turbón csak tesztelgettem. 3070-et hajt 1440p-n VGA limittel gyári hűtővel.
-
koko52
nagyúr
válasz
FollowTheORI #43935 üzenetére
Lazán tudják manuálisan az all core turbo értékeket a Ryzen 2xxx és 3xxx-ek. 5xxx-ről nem tudok nyilatkozni.
-
válasz
FollowTheORI #43580 üzenetére
Pedig van mozgolódás
Félvezetőgyárat hozna Európába az Európai Bizottság -
MiklosSaS
nagyúr
válasz
FollowTheORI #43136 üzenetére
Ne irass suliba, ne fogd a kezem. Csak nyugodtan toljad a személyeskedést mert tükrözi a szintedet.
Egyébként nem trollkodás, a PH! szabályait betartva : egyéb hardver -> AMD -> AMD 63/65 fegyverek. Ez igy teljesen szabályos.
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #43054 üzenetére
Nem teljesen..
Én úgy tudom, az Apple kis magjainak szánt szerep low power. Legalábbis erre enged következtetni azok a pletykák, miszerint 4/4 helyett 8/4, 16/4 szervezésű M1X chipek jöhetnek.Az intelnél a kis mag célja nem annyira a "low power", hanem az "efficiency"
-
AsakuraDave
őstag
válasz
FollowTheORI #42950 üzenetére
Jelenlegi top PC-n natív 8K max graf 30fps
[link]
Jelenlegi konzolok nem natív 4K alacsonyabb grafika mint PC 60fps.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #42950 üzenetére
De a PS5-ön ez GNM-en fut, ami azért sokszor jobb API, mint a DirectX 11.
-
válasz
FollowTheORI #42950 üzenetére
Egy RX 470-en is megvan a 60 FPS... 1080p LOW-on.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #42511 üzenetére
Nem nézték be, csak nincs natív libGNM implementáció PS5-ön, és ezek a játékok azon futnak. A libGNM-re írt kódot a PS5 egy wrapperen keresztül futtatja az új API-ján. Nyilván ennek nem valami jó a hatásfoka, de annyi nyers erő van a gépben, hogy könnyen elfedi a szoftveres rétegezésből eredő rosszabb hatékonyságot. Ha nyers teljesítmény kell, akkor át kell portolni a játékot a libGNM-ről.
Emiatt nincs egyébként PS5-ön ray tracing a Dirt 5-ben. A port igazából nem a natív API-ra van írva. A legnagyobb gond szerintem az, hogy az új API nem támogat legacy geometry pipeline-t. Tehát abban csak primitive shader van és kész. Ez még nem a világvége, de nem lehet minden vertex és geometry shadert csak úgy primitive shaderbe fordítani. Ez egyébként nagyon sokat ér, meg lehet nézni, hogy mit kihozott a Microsoft a Gears 5 natív Xbox Series S/X portjából. Ott elég rendesen használták a mesh shadert. Emiatt nem hozzák le ezt a portot PC-re, mert itt ugye két külön programkód is kellene. Egy a régi pipeline-ra és egy az újra. Az meg dupla support költség.
-
Locutus
veterán
válasz
FollowTheORI #42511 üzenetére
Hát pedig erről szól a teszt. Tessék megnézni, végighallgatni amit mondanak. Elmondja miért azokkal tesztelnek, és miért úgy ahogy. Igencsak alapos.
Nyilván azt, hogy egy 3300X/1060 kombóval lehet hozni a PS5 szintjét, árnyalhatja pár dolog, meg nem is, de alapvetően akkor is ez a konklúzió. Bármit is ígért papíron a sony, microsoft amd szentháromság, ezek a tények. -
válasz
FollowTheORI #42419 üzenetére
Ezzel nagyon egyetértek amit írtál
Pocsék marketing és alapvető kommunikációs hiba. Tényleg érdekel a tag meddig fog maradni a cégnél aki ezt lekommunikálta és hogy lép e valami módon Nvidia ebben az ügyben és nyilatkoznak e. Szerintem igen, fognak. -
válasz
FollowTheORI #41710 üzenetére
A generációs ugrások összevethetők, mert az adott kor viszonyai között voltak mérve. Akkor vették újonnan a friss terméket, az akkori játékokban teljesítettek úgy egymáshoz képest.
Nincs olyan játék, amivel korrektül össze tudod hasonlítani az elmúlt 10 év csúcskártyáit, mert akkora a sebesség különbség, hogy valahol torzítani fog.
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #41698 üzenetére
Abban igazad van, hogy a grafikonon nem látszik, hogy a látvány mennyiben javult és lehet, hogy a számok sem tartalmazzák a DLSS jótékony hatását az FPS-re.
Ehhez két megjegyzés:
- Az RT és tensor magok a lapkaméretet ugyan foglalják, de ha nincsenek használatban, akkor nem is nagyon kéne fogyasztaniuk szerintem. Tehát a magas fogyasztást natív módban RT nélkül nem ezek a technológiai újítások okozzák.
- Néhány éve, amikor abu azzal védett egy AMD technológiát, hogy az az újabb motorokban fog hasznosulni, akkor azt nagy köpködés követte, hogy hát az ember nem azért vesz videokártyát, hogy csak az új játékokkal játszon, hanem hogy az elmúlt 5-10 évből mindennel és hogy az, hogy egy technológia csak az újabbaknál jelent előrelépést/gyorsulást az elfogadhatatlan.Ezzel együtt biztos vagyok benne, hogy az upscaling az új irány - függetlenül attól, hogy az valamilyen neurális háló (DLSS) vagy más algoritmus eredménye.
-
Mumee
őstag
válasz
FollowTheORI #41698 üzenetére
Benne van.
4K és 4K+RT+DLSS tesztek átlaga alapján cirka 35% a difi 2080ti vs 3080.
3080 vs 3090 meg átlag 10-15% max.2080ti FE vs 3090 FE 46% teljesen korrekt.
(Pedig a 2080ti-ben még van 15-20% OC míg a 3090-ben 2-3%)Ha overall-t nézünk a 3. oldalon (4K,4K+RT+DLSS,1440p,1080p stb...), akkor még rosszabb a helyzet. 35% alatti.
-
Shing
őstag
válasz
FollowTheORI #40617 üzenetére
PC only fejlesztések inkább az átlagos laptopos tömegekre mennek, ott pedig szintén nincs kraft.
Ott a Planetside 2, ami már 2012-ben több száz fős csatákat mutatott be elég durva grafika mellett. Aztán keservesen elkészítették PS4-re és bizonyos újításokat már bele sem pakoltak (pl. építkezés) mert nem bírja a hardver.
Star Citizen/Squadron 42, ahol láthatod hogy mik az elképzelések. Bejárható bolygók, valós időben ki-be mászkálás egy bolygóról az űrbe, nulla töltőképernyő. NPC-k egyedi életet élnek, stb.Pl. Battlefield-nél, Battlefront-nál is megakadtunk az 50-64 fős csatáknál, relatív kis pályákon. Már láttuk 15-20 éve is kb, de újított fizika/grafika mellett már nem bírnak a játékmechanikán is javítani, mert nincs hardver. Battlefrontban már olyan ezer fős csatákat kéne átélni mint amilyeneket az előzményfilmekben láttunk. Teljesen megállt a fejlődés, na majd a nextgen.
-
Crytek
nagyúr
válasz
FollowTheORI #40617 üzenetére
"Általában grafikára meg fizikára lövik el a keretet.." Fizikára?? Miben van "fizika" ami értelmes? kb semmiben úgyhogy ezt kihúzhatjuk.
Fizika amire rámondja az ember ,hogy elmegy egyedül a techdemokban van, mert ott abban a képernyőnyi helyszínen van értelme mutogatni..
-
GodGamer5
addikt
válasz
FollowTheORI #40607 üzenetére
A játékmechanikákban nem lehet merészebb dolgokat bevállalni, mert a 8 magos jaguar proci kb semmire sem elég. így meg igazi előrelépést sokmindenben nem nagyon lehet várni, hiába jönnek a Ryzen alapú konzolok. Azért remélem nem kell 2-3 évet várni, mire kifutnak a régi konzolok és elkezdik kihasználni a 8+ magos procikat.
-
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #39282 üzenetére
Végignéztem. Nekem nem jött át.
Máshogy néznek ki, ezt én is látom (
), de nem volt egyértelmű, melyik tetszik jobban, vagy melyik valósághűbb. Egyik se tűnt tökéletesnek, csak máshogy.
A Metro-nál egyértelműen jobban tetszett az RT alapú változat, de a BFV-nél is. -
zovifapp111
senior tag
válasz
FollowTheORI #39016 üzenetére
Nekem speciel az AMD kártyái is hibátlanul működnek bepattintás után, ugyanúgy mint az nV kártyái
-
Egon
nagyúr
válasz
FollowTheORI #38425 üzenetére
Az nV már igen sok negyedéve rekordot rekordra halmozott, várható volt, hogy előbb-utóbb nem fogja tudni tartani a tempót.
Mondjuk van egy apró különbség a konkurenciához képest: az nV-nek van honnan lejjebb adnia... -
#45185024
törölt tag
válasz
FollowTheORI #38425 üzenetére
Eladták a felhalmozódott GPUkat ... ja "hivatalosan"
és amúgy kinek ? aztán valami leíródik csendben -
hokuszpk
nagyúr
válasz
FollowTheORI #37708 üzenetére
nem lesz Navi.
a VIII a vegso megoldas. -
-FreaK-
veterán
válasz
FollowTheORI #37708 üzenetére
Úgy úgy, majd a Navi. Aztán majd a ...., utána meg majd a .... !
Mellesleg az a mese is milyen szép volt a HBCC-ről, amit Abu-tól hallottunk hetekig/hónapokig.. persze a nagy memsávszél miatt kell a 16gb. Áh, hagyjuk is.
-
#45185024
törölt tag
válasz
FollowTheORI #37688 üzenetére
Nincs az veszteséggel árulva csak nem akkora nyereséggel mint szeretnék
Mire rájöttem mi az hetes ( VII ) amiről beszéltek jaj istenem én Lómai vagyokKözben csordogálnak a 2060 árak hát ez barátaim a megint megmondtam kategória 140 fölött itthon
B. emlékszel a 105 ezres Vsedre még ugy ?
Na mindjárt, 6 menni kell Lisa mamát nézni.
Lehet fogadni mennyiszer fogja kimondani az emézinget -
válasz
FollowTheORI #37590 üzenetére
első időkben biztos túltolják majd a kereskedők, főleg itthon az árazást. Kb márciusra fog realizálódni az ára szerintem. Elméletileg 300 $ környékén is kellene jönnie, mert FE drágábbnak számít.
-
_drk
addikt
válasz
FollowTheORI #36872 üzenetére
Sajnos igen.
Az iPhone túl jó példa minden gyártónak, hogy a prémium termékért a vásárlók igen is képesek kiadni annyi pénzt.
Már most soha nem lesz xx80 ti 2-250k-ért se xx70 100k-ért. -
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36668 üzenetére
Na, igen, csak mint írtam, nem lett volna belőle tuti GPU, mert a 32ROP fogja meg, amit meg a GCN korlátai miatt szerintem csak 64-re tolhattak volna fel, szóval ez volt a legokosabb, amit tehettek, hogy feljebb gyúrták az órajelet, amennyire lehetett.
A 64ROP-os kategóriában meg ott van a Vega56/64, ami azért a 1070/1080-akkal teljesen versenyképes most is.Szerk.: Amit leírtál az egy komplett új GPU-dizájn, az ráadásul ellentétben a másik node-ra átálláson, inkább évek munkája.
Itt ne felejtsd el, hogy a 12nm még csak nem is shrink, ugyanaz a fizikai dizájn és gyártástechnológia, csak némileg kisebb tranzisztorokkal ennél a GPU-nál. -
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36663 üzenetére
Oké, de miért baj, hogy "olcsón", de kihoztak egy 10% fejlődést, ami válthatja majd a jelenlegi komolyabb 580-akat? Drágábban nem lett volna értelme újdonságot kihozni.
De ha félreértettem valamit, javíts ki.
(#36665) b.: Most a tesztekben oké, csak a 10% van a prémium 580-aktól, de a sima 580-aknál azért akadnak elég rendesen visszafogott típusok, mindössze 145W-os limitekkel. Plusz a 4GB-os verziók miatt szvsz sokkal okosabb, hogy ezeknek a magasabb teljesítménykategóriát képviselő, 8GB-os verzióknak adtak egy új nevet. Az 570-et sem véletlenül hívják máshogy, mint az 580-at.
Így a laikusabb felhasználó könnyebben eligazodik szvsz, 570, nála gyorsabb az 580, nála gyorsabb az 590.
Én legalábbis nagyon nem szeretem, ha össze vannak kutyulva a különböző revíziók, mint pl. GTX1060-ból is folyamatosan a kisbetűs részt kell keresni, melyik 8GBPS ramos, melyik 9, mostmár jön a 8.8GBPS GDDR5X...Ezt már amúgy mondtam, a perf/watt mutatón kár sírni, három kattintás takarékos módba rakni WattMan-ból. Felfelé tuningal ellentétben itt gyárilag kapod a kisebb DPM módokat, még gondolkozni sem kell hozzá, se tesztelni, a normális verziók meg mérik a GPU fogyasztását, egyből látod a hatást is.
-
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36649 üzenetére
"mint az AMD nem fejlesztése "
Aham, véletlenül sem ők hozták a komplett prototípusát a DX12-nek, és a Vulcan alapjainak, plusz hardvert is hozzá a GCN-el 2012-től.
Meg mondjuk ami nagy kedvenc tőlük a TessFx, 2013-ban ez azért elég nagyot ütött a Tomb Raiderben. [link]
A Polaris GPU-ban is olyan csemegék vannak, amiket még a Pascal se tud (a Touring-nak nem olvastam még jobban utána) pl. utasítás előbetöltés, QoS megoldások. Az, hogy stateless, meg se említem.... A Vega meg főleg, pl. HBCC, még a Touring se tud hasonlót.
Az Nv a sávszélesség takarékosságon, és az egyszerűbb felépítésű GPU révén elért takarékosabb működéssel aratott nagyot, de ez nem segítette elő a gyengébb DX12 implementációjával a játékok fejlődését.(#36649) FollowTheORI: Olyan marhanagy előrelépést én a Maxwell-Pascal váltásnál sem vettem észre.
(#36654) rumkola: +1. No, meg hogy amikor az nép rácuppant a Maxwell-ekre, mert valamiért hirtelen mindennél fontosabb lett a perf/watt arány, azzal eléggé be is tettek a pirosak GPU részlegének anyagi helyzetébe...
(#36655) b.: Abszolút egyetértek, ugyanakkor fog kukába kerülni az 590, mint az 580. Ugyanakkor azt nem veszed figyelembe, hogy ez a GPU vélhetőleg ugyanannyiért gyártható, mint a korábbi, tehát 10% nagyobb sebességre képes, vagy jobb perf/watt-ra, miközben gyártani ugyanannyiba kerül, a partnereknek sem kellett hozzá új PCB-t, hűtést tervezni, abszolút gazdaságos megoldás. Én amúgy arra számítok, a mostani prémium 8GB 580-ak helyére fog ez bejönni idővel árban, és úgy teljesen jó alternatíva lehet azoknak, akik venni akarnak valamit ebben a kategóriában.
Szóval szerintem csak idő kérdése, hogy bekerüljön ez is a 80-100K közötti árkategóriába.
(#36657) FollowTheORI: Valószínűleg ahhoz azért jócskán bele kellett volna nyúlni a csip tervekbe (valag lóvé + idő) és a kompatibilitás is könnyen ugorhatott volna, akár driver, akár kártya szinten, és olyan nagy előrelépést nem hozott volna, mert a legnagyobb szűk keresztmetszet ezeken a GPU-kon a ROP, ami az órajel emelésével gyorsul leginkább.
A legnagyobb baj, hogy úgy szidod a menedzsmenjüket, hogy láthatólag halvány fogalmad sincs róla, milyen hatalmas összeg mondjuk egy új GPU-t tervezni, prototípust készíteni, driveresen támogatni stb... Ehhez képest a meglévő dizájnt továbbfejleszteni aprópénz.
(#36659) Keldor papa: Azért nem kevés az, amit tudnak. Szvsz nagyon szépen mennek a Vega-k, WQHD-ig teljesen jók, de még az 580-al is meglepően jól elvagyok, túlteljesíti az előzetes várakozásaim. Azért majd az új Navi-ra nagyon kíváncsi leszek.
(#36661) FollowTheORI: Nem tudom, nem túl meggyőző. [link]
Kb. mintha vennéd a sima taknyolós postprocess AA-t és ráhúznál egy unsharp maskot.[link]
-
keIdor
titán
válasz
FollowTheORI #36657 üzenetére
Az sokkal nagyobb összegbe került volna. Meg csak kannibalizálná a Vega 56-ot.
A GCN-be ennyi van.
-
zovifapp111
senior tag
válasz
FollowTheORI #36652 üzenetére
Ez a videó tényleg nagyon ütős a mai napig
, ugyanakkor ezt a hibát lehetett orvosolni utólagosan sokféleképpen, de a 3,5 gb-os tévedést( elhallgatást) nem nagyon
-
rumkola
nagyúr
válasz
FollowTheORI #36645 üzenetére
Szerintem meg csinálnák ők, de 2 dolog akadályozza:
-az AMD-nek erre nincs tőkéje (ill. ami van, az megy CPU-ra többnyire)
-a konzolos GPU-val jól beszopatták magukat, fejleszthették azt és ráadásul ultraolcsón kellett eladniuk a Sonynak/MS-nek. Nem véletlenül intett be nekik az NV anno... -
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36645 üzenetére
Ez sem nyert. Kifejezetten kényes vagyok nagyon sokmindenre. Nálam igencsak hajtania kellene a kedves beosztottaknak.
Amúgy pont a rossz embert találtad be ezzel a zöld sorozattal, szerintem a Maxwell-el elkezdett és a mai napig konzekvensen továbbvitt vonal szvsz elég sokat ártott a játékok fejlődésének. Persze, a pirosakat majdnem sikerül kifilézniük ezzel. Így persze nem is csoda, hogy nem maradt annyi tőkéjük, hogy mindig ennyi új GPU-val álljanak elő, mindig csak oda hoztak valamit, ami stratégiailag kiemelt fontosságú. Nem egy rossz túlélési stratégia.
A zöldektől meg nem kell megvenni a drága GPU-kat, ha nem tetszik ez a trend... Ennyi.
Ami a dinamikusságot illeti, én nagyon örülök és hálás vagyok nekik, hogy nem mentek a zöldek után, dobva a GCN-t és végülis a DX12-t is hosszútávon. Többek között ezért is preferálom a kártyáikat, mert nem csak az FPS számláló feltornászása érdekli őket, hanem a játékélmény egyéb paraméterei is, valamint a játékipar jövője, fejlődése is, gondolok itt például a szabványokra.
(#36646) Raymond: És az nekem, mint végfelhasználónak miért jó, hogy 120W-ot fogyaszt 180W helyett? Megspórolom napi több óra játék esetén egy év alatt mondjuk 4-5 doboz sör árát?
Plusz arról a ramból is hiányzik 2GB. És ha nagyon akarom az Rx580-on is lehet picit finomítani, pl. Chill, FRTC, és kicsit szolidabb órajel, máris a GTX1060 fogyasztásánál járunk vagy alatta, azonos sebességgel, +2GB VRAM-al. -
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36643 üzenetére
Ja, milyen áron csinált egy olyan GPU-t, ami csak arra nem alkalmas, amit ráírtak (RT).
Halkan megjegyzem, különösebb forradalmi újítást én nem látok az RTX-ekben, architekturális szempontból számomra lényegesen izgalmasabb volt a Vega.
Ráadásul a középkategóriába, ami az átlag játékosnak inkább elérhető a zöldek hoztak egy nagy semmit.
Tőlük még csiszolgatásra se futotta, úgy látszik, az sokkal jobb, nem?
"Az az 590 OC 580 ami OC 480 meg minden csak nem fejlődés.."
Már miért ne lenne fejlődés? Gyorsabb, jobb kártyák jöttek ki, minden lépésben jobb képességű GPU-val. Szvsz ez teljesen jó. Egy jó 580-as kártya vígan megy olyan órajelen, aminról egy 480-as nem is álmodik, az 590-es meg főleg. Én ezzel nem látok problémát, főleg, hogy egy elég jó képességű GPU ez a Polaris 10/20/30, nem látok okot a morgolódásra.Aha, pont úgy nézek ki a 8 éves hatmagos CPU-mmal, mint akiről évente lehet legombolni a lóvét, mert azt se tudja mit vesz...
Sajna nem nyert.
Az Rx580-at megvettem, mert egy szuper kis Nitro+ Rx580 8GB-os garis kártyát szerintem vétek lett volna fél évesen 65 000-ért aprón otthagyni.Mondjuk nem is bántam meg, bőven kihajtja amivel játszom FHD-n padló grafikán, miközben halk, hűvös, és nem is fogyaszt sokat. Bőven megérte a +30K ráfizetést a korábbi Rx560-amra.
-
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36641 üzenetére
Pont ezaz... A 12nm az gyakorlatilag egy finomított 14nm, nem hinném, hogy lényegesen drágább lenne.
Lényegesen jobb képességű. Látom a saját 8GB Nitro+ Rx580-amon, hogy elfogy 1450Mhz magasságában csúnyán a GPU, hiába adom alá a feszültséget, a fogyasztás is csúnyán megnő. Már az Rx590 alap órajele (1469Mhz) is nagyon gázos vele, nemhogy az 1540Mhz Boost órajel, ami konkrétan esélytelen a kártyámmal. Ezeket az RX590-eket meg a tesztekben simán felrántották 1600Mhz-re, amikor az utolsó csavarig ugyanaz pl. a Nitro+ kártya a GPU-n kívül, mint az 580-as.
A zöldeknél nem tudom milyen fejlesztésről beszélsz, épp írtam, hogy a GDDR5X-es 1060 számomra értelmezhetetlen.
A pirosak legalább átültették a GPU-jukat az elérhető legjobb 14nm-es családú gyártástechnológiára. -
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36639 üzenetére
Még mindig jobban tetszik, mint a zöldek árazása... Legyünk két lábbal a földön, egyre drágább a csipgyártás is, így érdemesebb lehet megbecsülni és adott esetben a maximumot kihozni a már bevált, meglévő, jól működő dizájnokból.
Itt legalább ott jött valami apró újdonság, ami szvsz az arany középút, amivel már élvezettel lehet FHD-n játszani, de még nem kell bankot rabolni hozzá. A zöldek mit hoztak ebbe a szegmensbe? GDDR5X-es GTX1060-at, az még viccnek is rossz, főleg lassabb (8.8GPBS) GDDR5X rammal, mint amivel már korábban szerelték GDDR5-el (9GBPS).
Itt legalább konkrétan és lényegesen jobb képességű GPU-t kapsz, remélhetőleg az újdonság varázsának lecsengése után jó áron is.Nem csak a nagy semmi van, porcukorral meghintve.
-
HSM
félisten
válasz
FollowTheORI #36617 üzenetére
Ez pont, hogy egy szuper középút. Pin és driver kompatibilis a meglévő 580-akkal, nem kell új kártyákat, gyártósorokat csinálni hozzá, tehát csak az új GPU-val hoztak durván 10%-ot pluszba.
Minden más megoldás lényegesen dobta volna feljebb a költségeket, miközben nem biztos, hogy olyan sokat hozott volna. Arra ott a Vega56.(#36624) rumkola: Pedig ennyire tényleg nem sikerült jól az 590...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #36518 üzenetére
Az új fejlesztéseket nem kapták meg. Az SE a nyugati címeknél a LABS részleget tartja az R&D-re. Ők gondoskodnak arról, hogy minden játék motorja kapjon javításokat, fejlesztéseket, ami kell. De mivel az IO és az SE szakított, így az IO kénytelen volt a Hitman 1 motorjának finomításánál maradni, vagyis minden, amit a LABS fejlesztett nekik maradt a kiadón belül. Ez van. Annyira nem rossz, de persze látszik rajta, hogy vannak hiányosságok.
-
huskydog17
addikt
válasz
FollowTheORI #36515 üzenetére
SE adott pénzt DX12-re, de a Warner már nem ad.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #36515 üzenetére
Nem igazán. Inkább technológiai. De ugye a Hitman 2-nél számolni kell azzal, hogy a stúdió és a kiadó különvált, vagyis minden, amit a Hitman 2-höz fejlesztett a LABS, azt az IO Interactive végül nem kapta meg. Saját R&D részlegük pedig nyilván a LABS miatt nem volt. Azt majd később állítják fel, hiszen mostantól nem férnek hozzá a LABS technológiáihoz. Emiatt hozhattak olyan döntéseket is, mint a DX12 hiánya, stb. Nincs meg rá a kapacitás a Square Enix nélkül.
(#36513) b. : Persze lehet mondani, hogy a karakterek szarul néznek ki, meg alapvetően nem sokat változott a játék az előző részhez képest, de tekintve, hogy válás volt, így nem hiszen, hogy nagyon kockáztatni akartak technológiailag. Nekik ez most szarul jött ki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #36457 üzenetére
[link] - ez a kép bemutatja, hogy miről van szó. A parancslistába csomagokban lesznek berakva a képkocka leképezéséhez szükséges jelenetinformációk. Ezeknek a csomagnak a maximális méretét határozza meg a beállítás. Ha 0, akkor alapvetően maga a parancslista nem létezik, legalábbis klasszikus értelemben, mert mindig az aktuális csomagot dolgozza csak fel a GPU. Ha mondjuk 3, akkor a csomag 3 képkocka leképezéséhez szükséges jelenetinformációt tartalmazhat maximum, ez még nem jelenti azt, hogy ennyit fog tartalmazni, például lehet, hogy csak egyet, de maga a csomag ennyit megenged. A kép az ilyen illusztráció, és most a Chillt ne is keverjük ide, mert az eléggé speciális abból a szempontból, hogy ez a parancslista a hagyományos értelemben nem is létezik, meg ugye eleve van rajta scene pacing, míg a hagyományos feldolgozásnál ez hiányzik, de a lényeget le lehet belőle szűrni.
-
Raymond
titán
válasz
FollowTheORI #36457 üzenetére
"Főleg hogy először te is múltidőbe ragoztad."
Ezt nem ertem, de egyebkent meg perszehogy, mert ugy hivjak - "maximum pre-redndered frames".Ahogy irtam. Komolyan nem ertem mirol szol a vita. Ez nem valami ujkeletu dolog, nem triple buffering es ezert a GPU-n nem tortenik semmi. Eddig is ugy volt. Az hogy egyesek azt hittek itt hogy ugyanaz attol meg nem kell az ebet a karohoz kotni, egyszeruen utanna kell nezni es annyi.
-
Raymond
titán
válasz
FollowTheORI #36457 üzenetére
Nem tortenik, azert pre-render, ergo a render elotti dolgok. Ez olyan mintha a buszmegallo-bol ki akarnad venni a busz reszt mert "meg nem ulok a buszon igy ahhoz semmi koze"
Szerk: egyebkent ez nem valami DICE talalmany, standard elnevezes, osidok ota igy hivjak.
-
Raymond
titán
válasz
FollowTheORI #36453 üzenetére
"Ez mondjuk logikátlan"
Nem logikatlan, majd mindjart meglatod.
"nem renderingnek kéne hívni."
Nem annak hivjak, ez "pre-rendered".
"Kíváncsi lennék mi a túrót csinál ez az opció... gondolom inkább proci meg egyéb fronton előkészít dolgokat."
Megiscsak erted
Pontosan azt csinalja - a CPU reszrol az elokeszites.
-
syberia
veterán
válasz
FollowTheORI #35833 üzenetére
Nem biztos hogy jó taktika. Egy játék sem termel profitot, a megvásárolt hardver nem "hozza vissza" az árát, sokkal árérzékenyebb a játékos vásárló közönség, mint a bányászós volt.
-
VTom
veterán
válasz
FollowTheORI #35766 üzenetére
Egyetértek. Az adatlapomról láthatod, hogy én is komolyan veszem a témát, de párszor már kísértett a gondolat, hogy a VGA árából inkább PS4 Pro-t vegyek.
3 méterről úgysem látom meg a játékon, hogy natív-e, vagy felksálázott -
Kvg
senior tag
válasz
FollowTheORI #35767 üzenetére
Intel nek jobb dolga is van mint konzolt fejleszteni. Először is proci gyártását kéne rendbe tenni. 2 3 % os fejlődésekel hozták az új szériákból 20 fajtát . Aztán meg nincs gyartó kapacitása mert , minden modeből kell gyártani valamennyit. WTF.
Komolyan mondom idíóták! -
#00137984
törölt tag
válasz
FollowTheORI #35766 üzenetére
PC vs Konzol...
Majd valaki nyit egy új topikot. Addig itt zajlik az ÉLET.
-
VTom
veterán
válasz
FollowTheORI #35758 üzenetére
Nem kell ezt túlkombinálni szerintem.
PC: natív felbontás, magas képfrissítés, 21:9 támogatàs, bill.+egér
Konzol: HDR, 30fps, exkluzívok, jó ár/érték arány
Mindenki vegye azt, ami kiszolgálja az igényeit.
A következő konzolgeneráció sem olyan àron fog menni, mint a mostani. -
zovifapp111
senior tag
válasz
FollowTheORI #35754 üzenetére
Nem is kell szégyenkeznie egyik konzolnak sem, csak felesleges összehasonlítani egy pc-vel. Jó úton halad a konzol. Freesync, bill.egér támogatás. 4k felskálázás stb. Egy 21:9 támogatásnak szerintem sokan örülnének még
-
zovifapp111
senior tag
válasz
FollowTheORI #35748 üzenetére
Ne haragudj, de akkor tök mást látunk. Még egy belépős pc-n is sokkal szebbek az árnyékok, tükröződések... és eleve az egész összkép, mint egy konzolon. Rángat, darál, szaggat a kép egy sima v-sync-hez képest is. A színek fakók és a kontúrokról nem is beszélnék. Persze ebbe a pénzbe ez fér bele és ha ezt nézzük akkor én is megemelem a kalapom, mert nagyon ott van a látvány 120-150 ezer forintért. De a pc mindig is jóval előrébb lesz mint bármelyik konzol. Biztos ezek után is lesznek sima konzolportok, de azt gyorsan le fogják szürni az userek és nem hiszem, hogy ez lesz a követendő példa a játékszoftver fejlesztőknél. És ezt úgy mondom, gondolom mint laikus!!!
-
VTom
veterán
válasz
FollowTheORI #35387 üzenetére
Akkor meglepődhetsz, mert annyira partner, hogy ajándékba adják a Radeonok mellé.
-
#59036672
törölt tag
válasz
FollowTheORI #35399 üzenetére
Az az!
-
válasz
FollowTheORI #35387 üzenetére
pedig az, Ubisoft radeonnal van most partiban
Yutani: : ezen hangosan felröhögtem a buszon, kis csaj mellettem óvatosan elhúzódott
-
#59036672
törölt tag
válasz
FollowTheORI #35387 üzenetére
-
Looserke
őstag
válasz
FollowTheORI #35329 üzenetére
nem az én műfajom ez a játék, lesz is egy eladó példányom (VGA mellé kapott kód)
-
CsonkaImo
addikt
válasz
FollowTheORI #35192 üzenetére
Kommentekbe beleolvasva nem vagyok egyedül, de igazából nem fenyeget az RTX szóval nekem teljesen mindegy. Abban szerintem egyetértünk, hogy RTX ide vagy oda, maga a játék jól néz ki.
-
#59036672
törölt tag
válasz
FollowTheORI #35168 üzenetére
Mondom én kettéhugyozza a fostalicska amd-t.
-
rumkola
nagyúr
válasz
FollowTheORI #34822 üzenetére
kikapcsolod az AA-t és egyből dupla...
-
Locutus
veterán
válasz
FollowTheORI #34625 üzenetére
Egy dolog nem igazán hangzott el, mégpedig az, hogy a meglévő, raytrace nélküli játékokban mit mutat az új kártyák teljesítménye...
Egyfolytában csak ebben az RTX-OPS terminusban határoztak meg mindent, amivel viszont nem igazán összehasonlítható a jelenlegi dolgokkal.
Hiába gyorsabb a 2070 a jelenlegi titánnál, ha ezt is csak ebben a "versenyszámban" határozták meg.
Igazából annyit lehet csak biztosan tudni, hogy RTX=ON mellett el fognak vérezni a jelenlegi geforce gtx-ek a jövőben érkező játékokban. Semmi más konkrétum nincs. -
#85552128
törölt tag
válasz
FollowTheORI #34625 üzenetére
Gyakorlatilag a Ti akkor az új Titán a többi meg feljebb megy egy kategóriával (legalábbis ami az árazást illeti...). Kíváncsi vagyok a 2070 mennyire lesz jó, 1080 Ti/Vega64-et azért illene hozni "normál" játékokban, még ha Ray tracingben sokkal gyorsabb is lesz.
-
#45997568
törölt tag
válasz
FollowTheORI #34625 üzenetére
Abu, mi az AMD valasza a Turingra
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #34237 üzenetére
Ennek akkor nem valami nyugdíj vagy befektetési fórumon lenne hírértéke?
-
válasz
FollowTheORI #34235 üzenetére
Jó, de nekem földi halandónak, aki nem a Wall Streeten, hanem a Stadion Streeten dolgozik, ez miért hírértékű?
-
PuMbA
titán
válasz
FollowTheORI #33869 üzenetére
Ahol nincs net ott EVGA alaplapot biztos nem vesznek
-
Crytek
nagyúr
válasz
FollowTheORI #33832 üzenetére
Nem grafikon. Hanem a képek mozgatod a csuszkát min és max között és kb 0 különbség...
Ezt sok játék érdekesen oldja meg. Van ahol kb időutazás és ocsmány lesz a végeredmény sok helyen meg néz ki az ember a fejéből ,hogy akkor most mitől lett low a low mert 0 különbség.. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #33667 üzenetére
Az AMD-nél a Bethesda és a CIG bejelentéseire várnak. Ezeknél a stúdióknál készülnek az idei fő projektek. Az egyik legfontosabb projekt most a Bethesda új IP-je, amiért tudtommal elég sokat fizettek. Hogy mire azt nem tudni. Pletykák vannak, hogy túlmegy majd a normál együttműködési formán az AMD és a Bethesda, és eléggé szoros lesz a kapcsolat üzletileg is. De tényleg csak tippelgetni lehet, hogy mit találtak ki.
Azért a DX12-nél eléggé nehézkes a Square Enix nyugati részlegének a dolga. Eleve két különböző motorjuk van erre, és ezen belül is sokban eltérnek az implementációk. Technikailag a LABS részleg is csak a Dawnon dolgozik, ami a fejlesztések szempontjából hátrányos. A Crystal/Foundation Engine eléggé félre van rakva, ami látszik is az új Tomb Raider képein, gyakorlatilag ugyanaz, mint az előző rész.
A legnagyobb hátrány egyébként a Microsoft piacpolitikája. Az rendben van, hogy a DX12 Windows 10 only, már mindenki elfogadta, de minden egyes újítás egy új frissítéshez kötött. Például a Redstone 4 egyik régóta igényelt képessége a 16 bites float megfelelő 16 bites alligmentálással, de ahhoz, hogy ezt kihasználják a programok minden gépre a Redstone 4 frissítés kell. A DirectX Raytracing még nincs is engedélyezve, majd csak a Redstone 5-ben jön, hacsak nem csúsztatják a Redstone 6-ig, mert eléggé sok fejlesztői igény gyűlt össze, amit nem biztos, hogy őszig feldolgoznak, és akkor a véglegesítést inkább görgetik fél évet. Viszont érdekes tényező, hogy különösen a játékosok várnak a frissítésekkel. Egyszerűen kikapcsolják a Windows 10 automatikus modulját, és egyszerűen nem engedik telepíteni a nagyobb update-eket. Ez borzasztóan hátráltatja az amúgy hasznos újítások terjedését. Erre ráadásul a DirectX Raytracing rárak még egy mázsás terhet, mivel érthetetlen okból minimum igényként fogalmazza meg a shader modell 6.0-t, vagyis ha egy ilyen alkalmazást Windows 10 Redstone 3 alatt is futtatni akar a fejlesztő, akkor szállítania kell minden shaderből egy DXIL és egy D3BC verziót. Ez elég durván megnöveli a tesztelési költséget, ami megint csak azt akadályozza, hogy egy újítás terjedjen. Nem is értem, hogy ezt a Microsoft hogyan gondolta. Elég lett volna csak a DirectCompute shaderekre kérni a shader modell 6.0-t, és akkor már egy rakás költséget spórolhatnának a fejlesztők. Persze értem én, a Microsoftnak elég nagy érdeke az, ha valaki pusztán az aránytalanul magas többletköltség miatt inkább el sem készíti a Windows 10 Redstone 3 alatt futó módját az adott játéknak. Ez még pár cég erejéig el is jászható, a kieső eladásokat megpróbálja kompenzálni az érdekelt. Például a Remedy esetén ez tuti opció, de így meg szart sem ér az egész, mert lesz pár kiválasztott cég, a többiek pedig messze elkerülik az újítást.
A Vulkan esetében ez az egész sokkal jobb. Ahhoz, hogy meglegyen a legfrissebb Vulkan implementáció, csak egy meghajtót kell frissíteni, amit a játékosok sokkal sűrűbben engednek meg. Ráadásul minden magas szintű shader nyelvből ugyanúgy SPIR-V-t fordítasz, tehát egy kódot kell szállítani, és teljesen mindegy, hogy mit használsz az API-ból. Ez a kód pedig Windows 7-ig visszamenőleg futni fog. Szóval a Microsoft saját magát és a DX12-t használó fejlesztőket lövöldözi tökön folyamatosan. Nem véletlen, hogy egyre többen mennek inkább a Vulkan felé. Még ha a Linux nincs is tervben, akkor is nagyobb a célozható piac Windowson, miközben a tesztelési költségek nem nőnek igazán az egyes újítások bevezetésétől.
-
do3om
addikt
válasz
FollowTheORI #33419 üzenetére
Ne is mond, nem emlékeztem a nevekre ezért PH keresővel listáztam az AMD VGA-val kapcsolatos híreket. Visszatértek egyből a röhögőgörcsöt okozó emlékek, Vega megjelenések amiket mindenki már vett volna év elején, jön a 480 utódja ami nem polaris lesz hanem sokkal fejlettebb (aztán jött az 580), szuper képességek amik automatikusan működnek.........annyi mese habbal hogy az durva, a hsz-ek aki úgy örülnek ezeknek a légből kapott mendemondáknak amik itt hitelesen vannak tálalva......
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #32990 üzenetére
Biztosan lesz közvetlenül az nvidiától rendelhető FE változat. Lehet, hogy idén nem 100, nanem 200-300 dodoval lesz drágább, mint a normál msrp. De az akkor az nvidiánál landol. És még így is olcsóbb lehet, mint az, amit a minerek is vehetnek, miközben az nvidia vigyázhat, h nagytételben ne rendelhessen ilyet senki.
Akkor éri meg gamer kártyát csinálni (tudás vagy terítés vonatkozásában) , ha a lapkagyártó tudja realizálni a kártyák jelenleg magasabb keresleti árának különbözetét.
-
VTom
veterán
válasz
FollowTheORI #32987 üzenetére
Szerintem akkor lehet ennek esélye, ha nagyságrendekkel magasabb hash-t tudnak ezek a kártyák, vagy jelentősen kevesebbet fogyasztanak, hogy egyáltalán megérje megvenni a bányászoknak.
Ha ezek közül az egyik teljesül, akkor életképes lehet a dolog, és az mindenkinek jobb lenne. -
cyberkind
félisten
válasz
FollowTheORI #32979 üzenetére
Összefoglalom én ezt röviden, gyenge, szar, nextgen konzolok, persze a látvány még így is igencsak meggyőző de az már nem lényeg.
-
Remus389
veterán
válasz
FollowTheORI #32652 üzenetére
A legegyszerűbb az lenne, hogy növelik a termelést, így a bányászok és a gamerek igényei is ki vannak elégítve. Nem mellesleg így keresik a legtöbb pénzt.
Persze lehet nincs rá kapacitás.
-
Attix82
addikt
válasz
FollowTheORI #32652 üzenetére
Pedig ha elárasztanák a piacot a VGA-kal, akkor egy idő után már nem érné meg bányászni és nem vásárolnák fel.....de szerintem ők is benne vannak ebbe a buliba, így , hogy korlátozzák a VGA darab szám eladást még drágábban tudják eladni....ez nekik nagyon jó, kevesebb gyártás több haszon.
-
válasz
FollowTheORI #32652 üzenetére
Mégjobb: egy firmware alatti rétegbe beégetni, hogyha bányásztevékenységet folytat a kari, a kibányászott coinok felét lejattolja a gyártónak
-
válasz
FollowTheORI #32647 üzenetére
Mivel biost is lehet flashelni a karikon, kb halottnak a pofon bármiféle szoftveres korlátozás... Aki 2 hónap alatt kitermeli a kari árát, nem fog némi mélyhackeléstől megilyedni, többszázas tételben sem.
Másik, hogyha egy ilyen korlátozás visszafogja a compute teljesítményt, az elég nagy kib#szás pl a karikat videófeldolgozásra használókkal szemben.
-
do3om
addikt
válasz
FollowTheORI #32018 üzenetére
Az érdekes a mostani év volt, a párharc miatt. Nem látom esélyét hogy bármi is érdekes legyen.
Az NV akkor ad ki karit amikor kedve tartja és olyat amit csak akar, nem kell semmi csinnadratta, ha kell csak előhúz valamit. Nem csak a méregdrága Titan V-re gondolok hanem az utóbbi időben mindre igaz volt. Bemutatták aztán mehettél is a boltba érte.
Az AMD nem tudom mihez fog kezdeni, a vega nehogy olyan fejlesztést kapjon mint a 480-580 volt mert az megkoronázná őket április elsejére. A kis karikhoz is nehéz dolguk van, nem is véletlen hogy nincs váltás. Azonos sebességre a vega butítás kikapna a polaristól fogyasztásban, pedig az is a legalján van vgak között amik mostanában jöttek. Gyakorlatilag nem tudom van e értelme kiadniuk mert nincs miért. Megint fel kéne adniuk mint a Furynál mert nincs hova lépni.
-
Raymond
titán
válasz
FollowTheORI #31890 üzenetére
Mindenhol ez ment, foleg junius/juliusban amikor az R9 es RX arak a csucson voltak es a Vega-bol csak az FE jelent meg. Tele volt a net XY AMD -> 1070/1080 valtokkal.
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI #31858 üzenetére
Ezzel a nemmel arra akarsz utalni, hogy
a) nem lesz semmilyen lényeges AMD-s bejelentés a közeljövőben
b) Lesz AMD-s bejelentés, az, hogy az nvidiás termékbejelentés mindig megelőzi az AMD-ét csupán a véletlen műve, semmilyen konkurencia mozgására reagáló marketing-taktika nincs benne? -
cyberkind
félisten
válasz
FollowTheORI #31858 üzenetére
Star Wars-os Titan, Volta Titan, ennél jobban csinálni se lehetne.
-
Televan74
nagyúr
válasz
FollowTheORI #31806 üzenetére
Az utolsó Jedi!
-
Puma K
nagyúr
válasz
FollowTheORI #31640 üzenetére
Pascal kártyával meg kellene nézni, hogy viselkedik a játék ha az Nv driver-ben a kártyára vonatkozóan a Power management mode résznél a Prefer maximum preformance lehetőséget választja az ember és úgy méricskél az AC: Origins-ben egy előtte és utána állapotot.
Lehet a GPU boost 2.0 és 3.0 közötti működésbéli különbség adja az eltérést ez esetben.
-
imi123
őstag
válasz
FollowTheORI #31431 üzenetére
Ahhoz hogy a jövőbe mutató tulajdonságok használva legyenek ahhoz nagyobb részesedés kellene.
Ahhoz hogy nagyobb részesdésük legyen nem elég utol érni az NV-t, meg is kellene előzni.
Ahogy a pontozásos sportoknál is van az aktuális bajnokot nagyon meg kellene verni hogy elvegyék a koronáját. Nehéz azokat az embereket meggyőzni akik elégedettek a kártyájukkal hogy cseréljenek egy "talán" kicsivel gyorsabb de nagyobb fogyasztású kártyára. Arról nem is beszélve hogy az AMD-s fanboyok olyan elérhetetlen célokat tűznek ki ami teljesíthetetlen. A régi tanmese a farkast kiáltó fiúról csak modern köntösben. Annyiszor ígértek "forradalmat" hogy senki nem veszi őket komolyan. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #31396 üzenetére
Igazából lesz belőle desktop is, nem csak mobil megoldás a Kaby Lake-G.
Hosszabb távon a PCI Expressnek mindenképpen problémái lesznek. Nem véletlen lett ennyire a 4.0-ra tolva az 5.0. Ezekkel az új API-kkal, a különböző kísérleti technikákkal még a 4.0-s sávszél is rohadtul kevésnek tűnik. Emellett a PCI Express nem memória-koherens. De probléma ebből nincs, az AMD-nek és az NV-nek is van saját memória-koherens interfésze a PCI Express helyére, és az Intel csinálja a sajátját. Ráadásul ezeket is ki lehet vezetni foglalatba, csak nem lesznek kompatibilisek egymással.
Alternatív lehetőség a CCIX. Az egy szabványos memória-koherens interfész. De ezt például az Intel és az NV nem támogatja. Még!?
-
cyberkind
félisten
válasz
FollowTheORI #31396 üzenetére
Szomorú, kezdtem volna örülni ha az NV fejlesztésre és innovációra van kényszerítve, ilyen se ma volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #31243 üzenetére
Igen, csak ezek már nem kaphatók. De valóban, ezekre lehetett lőni.
Amúgy szerintem tök sokan félreértik ezt az egészet. Ahogy ez alakult az senkinek sem a hibája. Talán a Khronos felelős egy picit érte, de nekik kellett nagyon gyorsan egy API a D3D12-vel szemben és a Mantle pont jó volt. Talán átírhatták volna más részeit is nem csak a bekötést, de utólag ez már mindegy, viszont kiterjesztésekkel kezelhetők a problémák. Látszik a Wolf 2-n, hogy nagyon is jól, tehát nem reménytelenül GCN-orientált a Vulkan API, csak kell egy alternatív path a GeForce-okhoz. Látható, hogy az id is csinál két külön pathot a gyártókra, és ez nem akkora teher igazából. Ha már írnak 1000 sornyi menedzsmentet, igazán nem kézzsibbasztó meló még 50 sort beírni a dedikált allokációhoz. Nem véletlenül támogatja az id tech 6 (jó ez csak egy későbbi patch-csel) és 6.5 motor, de egyébként az AotS Vulkan módja is ilyen. Eltérő AMD-n és NV-n. Nem nagy meló a különbséget lekezelni programszinten.
Hosszabb távon pedig úgyis úgy fognak működni a hardverek, ahogy a GCN, és akkor a Khronos lesz a nagy előrelátó, mert ilyen memóriakezeléssel egyszerűbb lesz az élet. Ugyanígy a bekötés is nagyon kellemesen kiegészíthető bindless-re, tehát egyáltalán nem hülyeség, amit a Khronos csinál. Egy réteg járt csak rosszul, méghozzá a 3 GB-os 1060 tulajok, de most őszintén, eleve nagyon ajánlott volt azt a terméket 6 GB VRAM-mal venni.
-
válasz
FollowTheORI #31088 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #30847 üzenetére
Meg igazából a D3D12-ben a kernel driver tűnt el, és nem a user mode driver. Utóbbi ugyanúgy megvan, és például shader cserékkel, fordítóoptimalizálással, bekötésre vonatkozó rutinokkal ugyanúgy lehet még optimalizálni. Az NV-t ma inkább az hátráltatja, hogy volt egy relatíve jól összerakott D3D12 implementációjuk, de ezt a nyáron kicserélték egy másikra. Tehát két év munkát csak úgy kidobtak. Az meg világos, hogy egy három hónapos implementáció lehet, hogy stabil, de az is biztos, hogy messze van még az optimálistól. De mondjuk egy-másfél éves távlatban simán elképzelhető, hogy ez az új implementáció jobb lesz, mint a leváltott verzió. Valszeg számítottak arra is, hogy az első fél-egy évben lesznek problémáik vele.
-
Balazs_
senior tag
válasz
FollowTheORI #29899 üzenetére
Nálam in stock az 56
Standalone 8GB PowerColor Radeon RX Vega 56, 14nm, 3584 Streams, 1156MHz, 1471MHz Boost, 800MHz HBM2, DP/HDMI is limited to 1 per customer
helyes, helyes!
-
#45997568
törölt tag
válasz
FollowTheORI #29899 üzenetére
Mea Culpa
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Játékra optimalizált chipkínálatot tervez a Microsoftnak az AMD
- Eredeti játékok OFF topik
- Goddess of Victory:Nikke
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen monitort vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali fotós kérdések órája
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Rágyúr a macOS-re a 3DMark
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 Hellhound Eladó!
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest