- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Nem lett arányos a fogyókúra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
válasz
cskamacska #35205 üzenetére
Ez a Rise (ahogy a kollega az elobb mar irta), ezert nem ertettem mit kell nezni rajta, semmi ujdonsag nincs ott. Lehet rossz kep lett linkelve.
-
válasz
cskamacska #35205 üzenetére
Ez a játék (Rise of the Tomb Raider) 2016-ban kapott DX12 támogatást, szóval még tuti nem az első tényleges DX12 játék.
4K-ban kicsit jobb a Vega.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #34790 üzenetére
A specifikus kódok nem úgy jönnek, hogy ezeket megírják külön. Nagyrészt azt csinálják a fejlesztők, ideértve a DICE-ot, hogy a PS4Pro géphez írt PSSL shadereket fordítják át egy source-to-source fordítóval az AMD HLSL ext. specifikációjára, amiből aztán tudnak fordítani egy olyan D3BC kódot, amit az AGS szervizkönyvtár elfogad. Alapvetően ebben jelentős munka nincs, az AMD úgy írta meg az AGS-t, hogy a PSSL shaderek szintaxisához igazodjon, ami egyébként eleve nem tér el jelentősen a HLSL-tól, főleg nem az AMD specifikus HLSL ext.-től, tehát effektíve csak a függvények nevét cserélik.
A Frostbite esetében az történik, hogy a DICE leginkább a DPP és az SDWA képességekre épít a PSSL kódokban, így tudnak sebességet nyerni a PS4Pro gépen. Ezekkel gyakorlatilag gyorsabban oldanak meg bizonyos kivágásra vonatkozó feladatokat, vagy tehermentesítik a CPU-t. A PC-s környezetben ugye nem pont úgy fut a Frostbite, ahogy konzolon, mivel a szabványos API-k számos konzolon elérhető függvényt nem tesznek elérhetővé, így bizonyos GPGPU-s eljárásokat át sem lehet menteni, helyettük egy CPU-s megoldás fut PC-n. Ugyanakkor az AMD-nek ezeket átmentik, és mivel ezek a DPP-re és az SDWA-ra épülnek, így alapvetően GCN3/4/5 kell a futtatásukhoz. Ennél egy jóval rosszabb hardveres lehetőségeket rejtő kódot kapnak a GCN1/2 hardverek. Ezért van az, hogy a Frostbite új verzióiban a GCN3/4/5 dizájnok eléggé meglépnek a GCN1/2-től. Egyszerűen ugyanazt a gyártóspecifikus kódot sokkal gyorsabban tudják futtatni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
cskamacska #34789 üzenetére
meg egyszer, ez volt az az oldal, ami kepes volt publikalni az eredmenyeket miutan az egyik gyarto osszes kartyajan bekapcsolva hagyta a VSyncet es ez senkinek nem tunt fel publikalas elott. ez par napja tortent.
tegnap jott ki a demo es ahogy nezem vegigmertek kb 22 cput 26 vgat 3 felbontason. namost vagy egy teljes gepparkjuk van kb ketezer(!!!!) teszt lefuttatasara (ami idealis esetben inkab 6-10ezer ha tobbszor akarnak merni biztosabb adatok miatt), vagy hadd gyanakodjak a munkametodussal kapcsolatban. a masik oldal tesztje a par kartyaval realis, az 50-250 eset foleg ha nehez kontrollalni a mereseket, csak ezzel elmegy fel-egy nap es akkor meg analizalni kene az eredmenyeket es megirni a cikket. az oroszoknak vagy van legalabb 40-50 konfigjuk par emberrel aki 24orazott, vagy legalabbis reszben fabrikaltak az eredmenyeik. mert fizikailag ennyi kombinaciot nem lehet ennyi ido alatt stabilan es metodikusan lemerni egy hatalmas geppark es egy csomo ember nelkul. ha extrapolaroltak az eredmenyeket akkor pedig fabrikaltak az adatok.
bocs, ez nem triggered, ez arrol szol, hogy szerintem teljesen megbizhatatlanok a korabbi cikkjeik alapjan. vagy szerinted az oke, hogy senkinek nem tunik fel publikalas elott, hogy az osszes radeon 60as fps cappal megy? esetleg tenyleg realis, hogy vegigmertek 2000 kombinaciot egy nap alatt? persze ha neked igen / igen a valaszod, akkor nyugodtan olvasd oket, nekem a privat velemenyem az, hogy ignoralom barmit is hoznak le.
es ennek az egvilagon semmi koze nincs ahhoz, hogy nekem milyen setupom van. es semmi koze nincs ahhoz, hogy esetleg a GCN talan elavuloban van. ami szinten lehetseges, de ezt az allitast nem a gamergpu alapjan fogjuk megerositeni / megcafolni szerintem.
(aztan persze triggered, de ez a metodika egy logoutos szemelyes bejegyzesnek / forum hozzaszolasnak is szemet lett volna, nem hogy kirakni cikkent)
snecy20 10-20%os diffek azert vannak. es figyelembe veve hogy hany konfigot mertek le nekem gyanus, hogy a gamergpunal valami nem stimmel.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #34686 üzenetére
(Már volt.)
Legalább van valami hír az NGG-ről.
Egyébként:
- HBCC (Itt az érdemek vitathatatlan, csak árelőnyt nem lehet belől kovácsolni.)
- dsbr (elvileg ez megy és a rendering bizonyos részterületein 0-30%-os sávszélességnyereséget biztosít, aminek összességében lehet, hogy van 1-2%-os hatása)
- és természetesen az LDS pressure kezelése. -
válasz
cskamacska #34513 üzenetére
Véletlenül sikerült egy CPU-bound grafikont belinkelned, ahol véletlenül az összes AMD kártya bekerült a GX 970 alá...
Hacsak nem az volt a célod, hogy megmutasd, egy ősi i3 proci mellett is milyen jól mennek az NV kártyák.
Apropó: vajon akinek i3-2100 procija van, milyen VGA-t használ mellette? Mennyire reális a GTX 1050 felett sáv? Szerintem semennyire.
-
Raggie
őstag
válasz
cskamacska #34293 üzenetére
Ha a jövőben érkező normálisan megírt játékok szintjét nézzük, akkor jó alapnak tekinthető a FarCry 5 pl. LINK
Ebben ha megnézed az erősorrendet, akkor nem is olyan egyértelmű az nVidia ár/teljesítmény arányban való elsőbbsége. Lévén a Vega 56 lenyomja még az 1080-at is. Egy Gtx 1070 mini valószínűleg valamennyi kompromisszumot jelent egy normál 1070-hez képest, tehát az alá várható a teljesítménye némileg.
Ha a minimum fps-eket nézzük, akkor ez kb 50/65 fps, 1070 mini/Vega 56 viszonylatban.Így az általad említett 144ezer - 181ezer ár arány kb ki is jön, mert 2880 Ft/fps az nVidia és 2785 Ft/fps az AMD megoldása.
A két "olcsóbb" Vega56 modell, azaz a Powercolor RedDragon és a Sapphire Pulse pedig olcsóbb áruk ellenére nagyon nem rossz hűtéssel és minőséggel bírnak. Személyes tapasztalatom is van, mert haveromnak én szereltem be egy Pulse-t pl, csendes és hűvös, ajánlott kategória.Persze ez most egy játék, tehát ha hozzuk a sok UE4-es motoros sorozatban gyártott középszar játékot is, akkor már más a helyzet, de ha kevés ideje van és azt jó játékokkal szeretné tölteni inkább a barátod, akkor szerintem ez eléggé mérvadó.
-
#59036672
törölt tag
válasz
cskamacska #34293 üzenetére
-
válasz
cskamacska #34293 üzenetére
Ez egy hamis dilemma, értelemszerűen NV-t érdemes venni, ha annak jobb a ár / teljesítmény mutatója. De attól még mocsokNV.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #34293 üzenetére
Nem tudom, hogy miért kellene rábeszélni a Vegára, ha GeForce-ot akar, de itt van pár érv, ha nagyon szeretnéd elérni nála ezt:
- ha elfogy a 8 GB VRAM, akkor a Vega esetében csak egy csuszka segítségével beállít a driverben minimum 12 GB-ot (az ő gépével maximum 16 GB-ot) ... ha WHQD-re lő, akkor ez már erősen megfontolandó, látva azt, hogy mennyit VRAM-ot zabáltak az E3-on prezentált egyes játékok
- ha HDR-t akar, akkor egyedül Radeonnal tudja megkerülni a Windows HDR pipeline-t, amivel lehetőség adódik a közvetlen tone mappingra ... ennek a hátránya, hogy játék oldali támogatás kell, de a Far Cry 5 kezeli
- ha érdekli a villanyszámla, akkor a Chillel egészen extrém szélsőségek között konfigurálható a rendszer fogyasztása, teljesítménye, és még nagyon alacsony lesz az input lag is ... [link] - itt ugyanazt csináltuk a kijelzőn, ugyanaz volt az élmény is, de a fogyasztás teljesen más szintPersze a legjobb, ha hagyod őt választani, és nem beszéled rá semmire.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #34279 üzenetére
Amire lesz driveres megoldás azok készek. Például az IWD vagy a DSBR. Bár utóbbiból négy mód van, tehát az egyes játékok működhetnek akármelyik móddal, de a default ma már a binned.
A HSA már kész. Van rá implementáció. Itt le is tölthető: [link]
OpenCL implementáció van 2.0-ra, illetve a ROCm-ben van egy speciális hibrid OpenCL. Feljebb nem tudni, hogy mi lesz, mert a Khronos most elővette azt, hogy a Vulkant és az OpenCL-t egybegyúrja. Emiatt most mindenki ezt lesi, és várnak a fejlettebb implementációkkal, így a SPIR-V miatt az eredeti SPIR újabb verzióit nem nagyon építik be.
Az OpenCL, illetve alapvetően a HSA sem pusztán a GPU-ról szól, ugyanúgy futtatja ezeket a kódokat a CPU is. A PR nyomatta a GPU-s gyorsítást, de valójában mindig arról volt szó, hogy az adott kódrész a neki megfelelő hardveren fusson. Ez nem öli meg a CPU-t, csak valami jobb a GPU-ra.
-
füles_
őstag
válasz
cskamacska #33706 üzenetére
A kérdés, hogy tényleg végeztek-e vele, vagy ugyanúgy folytatódik ez a folyamat név nélkül a színfalak mögött. Majd a Navinál meglátjuk.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #33706 üzenetére
Mi az a GPP?
-
imi123
őstag
válasz
cskamacska #33706 üzenetére
Nem.
Csodálkoztam is hogy még nem cuppant rá a nagyérdemű. -
_drk
addikt
válasz
cskamacska #33697 üzenetére
Rx400-as szériánál is voltak nagy blamák, én úgy emlékeszem. Áramfelvétel 480-asoknál, meg sokáig nem is lehetett kapni, vagyis készlet hiány volt.
Ezért is nevezte át az Amd szinte rögtön. Meg hát az átnevezést régóta szeretik. Biztos van rá jó marketing magyarázat is, szép diagramokkal. -
Ribi
nagyúr
válasz
cskamacska #33697 üzenetére
Bőven bement 80 alá is az ára a 6 gigás 1060-nak.
470 tényleg jó volt, de megnézel pár 470 tesztet a kijövetelkor vagy 20%-al volt lassabb mint a 1060. Szóval annyival volt ócsóbb mint amennyivel drágább.
A 480 meg már csak alig volt olcsóbb, cserébe lényegesen többet evett. És igen, számít a fogyasztás. -
keIdor
titán
válasz
cskamacska #33697 üzenetére
Nekem az RX-470-480 még tetszett is, jobb vétel volt egy RX-480 8GB, mint egy GTX-1060.
Az RX-500-ak viszont minek jöttek, akkor se értettem. Semmi fejlődés nem történt. -
keIdor
titán
válasz
cskamacska #33560 üzenetére
Az a vicc, hogy azt a Vega teljesítményt 22,5 hónappal korábban megkaptad 260.000 ezerért, és úgy hívják GTX-1080. Ugyanez Vega 56 - GTX-1070, 2/3-ad fogyasztással. 280 ezres Vega 64 minden csak nem jó vétel, 150 ezret ér, többet nem.
-
imi123
őstag
válasz
cskamacska #33449 üzenetére
Abu előrejelzései mindig elhozzák az Április 1-ei hangulatot.
Majd 2150-ben úgy emlegetik mint prófétát. Ő már 2018-ban megmondta mi lesz 2150-ben. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #33404 üzenetére
Én már vagy hússzor végiggörgettem az ASRock press decket, de ez a slide nincs benne.
Olyan van amúgy, ahol a Segmentnél Gaming van, és a végén nem csak DVI csatit jelöl, hanem DP-t és HDMI-t is. De az a slide is eltér, mert nem négy RX 570 van benne, hanem két RX 560, egy RX 570 és egy RX 580.
De írtam az ASRocknak, szóval úgyis kiderül.
-
Crytek
nagyúr
válasz
cskamacska #33179 üzenetére
Tegye fel a kezét aki bármit is moccant akár bios frissítéssel ez ellen a sebezhetőség ellen? Kb kutyát nem érdekli a dolog ezt a sajtó kaptam fel ezer évig érdekes senki nem jött rá a dologra.
Gyorsan valami oknál fognak el kell adni az új procikat. -
->Raizen<-
veterán
válasz
cskamacska #33154 üzenetére
Hát ja plusz ez már a sokadik játék ahol a 970 jól megpakolta az r9 290x fejét.
-
_drk
addikt
válasz
cskamacska #33136 üzenetére
Most akkor ennek van lét jogosultsága?
A szokványos kicsi fejlődések mellett, ez megint nem ér semmit. Vagyis játékra bármilyen másik külső vidkarival jobban jár mindekni. -
Venyera7
senior tag
válasz
cskamacska #33136 üzenetére
BF4-ben azért eléggé megtáltosodik a 2400G.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cskamacska #33056 üzenetére
Egy rakás konzolport van. Ac új része, forza 7, és még sorolhatnám napestig a listát okoskám.
Ugyanis főként konzolra fejlesztik ki a játékokat, és portolják pc-re. Szerinted miért lett x86-os a ps4 és az xbox one? Biztos véletlen. JA nem. Meg sok játék eleve tervező szoftverekkel készül el, pc-n aztán azt a kódot finomhangolják a konzolokhoz.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cskamacska #33054 üzenetére
Jó reggelt! Tudod kivel vannak problémák? Max veled. Orvos látott már?
Pc-t elég sok mindenre használom és nem csak konzol portok futtatására de megint csak jó reggelt, a mai játékok elsöprő többsége bizony konzol port.
-
válasz
cskamacska #32997 üzenetére
Az fel sem merül az ingerült emberekben, hogy driver oldali hiba is lehet, de lássuk be, ez csak hiszti és nem is ide való.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cskamacska #32997 üzenetére
Nem kerunk tobb ilyen jovobe mutato progit. 😂
-
Televan74
nagyúr
válasz
cskamacska #32735 üzenetére
Ez ütött! De köszi,megérdemelem. Azért nem eszik olyan forrón a kását, még mindig jobban ragaszkodom a PC -hez.
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #32651 üzenetére
No, meg milyen alapon korlátoznák? Megveszed a kártyát, aminek ott a specifikációjában az OpenCL support, illetve hogy hány Tflops...
Innentől kezdve azt futtatsz rajta, amit akarsz.... -
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #32651 üzenetére
Én nem látom okát.annak, higy a gyártók miért akarnák szétválasztani ezt a két piacot. A profi piacon azért adhatók el a kártyák drágán, mert ott a sok pénzt a sokéves supportért fizeted, meg esetleg pár driverből aktivált funkcióért.
Egy bányásznak nincs szüksége supportra, vagy legalábbis nagyobb szüksége van rá, mint amennyit azon nyerne, ha gamer kártyát venne.
A miner mit nyerne egy neki szegmentált kártyával?
- mi tenné számára előnyösebbé egy esetleg drágább kártya vásárlása a gamer helyett?
Milyen extra, amit nem tud warezolt custom driver adni?
- milyen korlátozás tehetné számára hátrányossá a gamer kártya megvételét?Szerintem ezek a összeszerelői bányászkártya kezdeményezések nem teljesítik az előbbi feltételeket: semmilyen előnnyel nem bír a gamer kártyához képest. Pont az ellenkezőjét készítették el, mint kellett volna: a lehagyott kijelző csatlakozásokkal olyan kártyát készíttek, ami a gamereknek nem jó, de a minereknek semmivel se jobb.
De mégis kérdés: a gyártónak miért lenne érdeke szegmentálni a piacot? Azt ugye tudjuk, hogy a profi és gamer kártya között hardveres különbség nincs.
A gyártónak érdeke egyféle hardvert gyártani és neki majdnem mindegy, hogy melyik piacon adja el.Ez alól egy kivétel van: ha valamelyik gyártó készítene bányászatra alkalmatlan kártyát, akkor azzal tarolni tudna a gamer piacon. Az nvidia 1 éve ebben a helyzetben volt.
Ezen a ravaszságon kívül más okot a szegmentációra nem látok, de ez azt is jelentené, hogy a gyártók elismerik egy önálló és stabil kereslettel rendelkező piacként a bányászatot. De akkor meg erre azért elég nehéz építeni, mert bányász hardvert, vagyis gyorsítót meg elég könnyű készíteni, a pezy meg ilyenek betörhetnek oda - ha tényleg annyira stabil. Ezt jelenleg pont az instabil jellleg akadályozza meg: a gpu megadja azt a biztonságot, hogy ha bedől a bánya, át lehet menni más algoritmusra, vagy végső esetben ki lehet dobni a kártyát a használt gpuk piacára. Ugyanezt egy gyorsítóval azért nehezebb.Két probléma van a gamerek számára:
Az egyik az, hogy a bányászok felvásárolják a kurrens generációs készletet.
A másik az, hogy új generáció megjelenésekor vagy a bányaomláskor elárasztják leharcolt ógenerációs kártyákkal a piacot. Utóbbi nem csak a gamernek rossz, hanem az összeszerelőnek, aki a garanciát vállalja.Szerintem külön hardver nélkül csak valamilyen garanciavesztéses történettel tudnak operálni. Hogy például nem pusztán 3 évig szól a garancia, hanem 10000h üzemidőre. Ennek mérését persze hardveresen kell megoldani és ki kell alakítani a hitelesíthetőségét is. (Most ugye a vásárlástól számítjuk, amit a számla igazol)
De a legbiztosabb megoldás persze az, amit egy nvidiás kolléga javasolt : tessenek megújítani a kínálatot a tetejétől az aljáig és akkor nem ógenerációs kártya fog versengeni az ógenerációs bányászkártyával.
-
válasz
cskamacska #32564 üzenetére
Hátigen, amikor már a csapból is folyik a biogiliszta, és a Marinéni is dotkom részvénybe fektet, akkor kell egy pénzügyi hájpból kiugrani. Ha nem vette volna valaki észre, már lassan 1 hónapja lefelé tart a BTC, ha így haladunk, a 20'000 környékén beetetett "befektetők" pár napon belül sikeresen felezik a pénzüket. De nembaj, csak várni kell és
újra kinőnegyedelődik...Talán még 2 ilyen hónap és lesz emberi áron 1080 Ti. De akkor már inkább megvárom a 1180-at, jó lenne kicsit visszafogottabb fogyasztás.
-
válasz
cskamacska #32435 üzenetére
Azért vettem a GTX 760-ast, mert előtte az RX 570-en nem indult a StalkerSoup, de aztán kiderült, user error volt, mert ugyanazt a hibát elkövettem a GTX 760-nal a gépben is (hibás telepítés). Tehát vehettem volna 7870-et is akár ebben az ár- és teljesítmény kategóriában.
Tehát nekem mindegy, melyik gyártótól van cucc a gépemben, a lényeg az, hogy teljesítse az igényeimet és az ára passzoljon a büdzséhez.
Szerk: Ha most vennék játékra alsó középkat VGA-t, akkor nem RX 570 lenne 75-85k-ért, hanem 65k-ért egy 3GB-os GTX 1060, mivel fHD monitorom van, és nem fáj, ha kicsit lejjebb kell vennem egy-két effektet.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #32432 üzenetére
PS3: $499/$599 20GB/60GB megjelenéskor (2006)
PS4: $399 megjelenéskor (2013)2006 és 2013 közötti inflációval számolva a $499 2013-as áron $576.
Ami azt jelenti, hogy a PS3 másfélszer olyan drága volt, mint a PS4. Lehet, hogy a PS4 tesco gazdaságos, de a koribbá PS3 egyáltalán nem nevezhető olcsónak. Az már véleményes, hogy másfélszer drágábban eladott hardverért a 2x hosszabb életciklus megéri-e. A tradeoff-ba azt is bele kell számolni, hogy ha olcsóbban adod, többet vesznek, nagyobb piacra esetleg nagyobb a fejlesztői hajlandóság is.De mivel a piac kétszereplős, illetve most már három(-négy), ezért nem függetlenek egymástól, hogy mit lépnek, hovatovább kicsit kényszerpályán mozognak. Ha bármelyik gyártó úgy döntött volna, hogy egy igazán erős gépet tesz le az asztalra, ugyanabban az árban, mint a korábbi konzolok ($599) könnyen lehet, hogy csúnyán elbukta volna az ökoszisztéma versenyt. Az Xbox, ami ugye $499-on nyitott kicsit el is szenvedte ezt: lemaradt az eladásokban. Ha még ennél is drágább lett volna, akkor még kevesebb lett volna az eladott példányszám, esetleg kevesebb játék készül arra a konzolra, ami még inkább csökkenti a platform vonzerejét - hiába erősebb a hardver.
Nézd meg a nindento switchet, ami még gyengébb hardverrel rendelkezik, de már most szép számokat produkál.Nincs megállás, a hardvereket vagy frissíteni kell, vagy kompromisszumokat kötni.
Pár éve azt gondoltuk, a desktop cpu piacon vége a fejlődésnek, nincsenek célok, szinte mindenre elég az i3. 8GB RAM. Aztán jött a Chrome... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #32407 üzenetére
Egyik sem megoldás.
A DX9 SDK azért nem, mert az csak egy SDK. A runtime-mal is telepítve vannak a fontos dll-ek. A Steam mindig telepíti az első futtatás előtt.
A shader cache kikapcsolása csak azoknál a játékoknál számít, amelyek nem kompatibilisek vele és az AMD még nem adta hozzá ezeket a feketelistához.Van egyébként egy ultimate megoldás, amit kipróbáltunk már és működik. A hírben benne lesz.
Ez egyébként nem driverhiba. Visszatérő jelenség a hosszabb távú terméktámogatás során. Az okozza az egészet, hogy az AMD és az NVIDIA régen sokáig elfogadta, ha egy fejlesztő butaságot írt a programba. Egyedül az Intel kötötte magát ahhoz igen sokáig, hogy a szabvány világosan fogalmaz, és nem hajlandók a programhibákra meghajtó oldali kerülőutakat írni. Ezzel ugyanis magát a programhibát legalizálnák, amibe később bármelyik fejlesztő belefuthat, méghozzá úgy, hogy nem is tudja, hogy nem szabványos kódot írt. Ha mindhárom cég meghajtója működi, akkor nincs semmi gond a kóddal ugye...
Ez a modell üt akkor vissza, amikor egy nagyobb fejlesztés végbemegy, és pusztán a nem szabványosan megírt játékok miatt a régi fejlesztőeszközöket frissíteni kell, hogy újra implementálni tudják a megfelelő rutint. Ezek a programok most azért nem működnek, mert egy szabványos D3D9 implementációra vannak kényszerítve, de olyan dolgokat csinálnak, amiket az API meg sem enged. Időnként ez elő szokott jönni.
Sajnos ma is rengeteg illegális dolgot legálisnak tekintenek az egyes meghajtók, akár az újabb API-kban is, lásd Vulkan. Például az inline subpass simán meghívja a vkCmdExecuteCommands függvényt, amikor az API meg sem engedi. Ilyenkor az alkalmazásokat nem a szabványos layeren keresztül kell kezelni, mert olyan dolgot tesznek, amit az API nem tart legálisnak. Erre vannak különböző modulok a meghajtókban.
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #32320 üzenetére
"mikor ezek a Windows Store, a Win10, és a DX12 húzónevei lennének"
Ez csak azt bizonyítja, miért nincs bennük DX11 mód. -
válasz
cskamacska #32320 üzenetére
Nehéz dolog azt a félrehordó szemüveget levenni
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #32067 üzenetére
Na-na... Ezeket a dumákat már a BF4-nél is hallottam... Minek a Mantle, amikor DX11 alatt is megvan a sebesség... Igen, az FPS nagyjából megvolt, de mégis máshogy hatott Mantle alatt. A Battlefront 2-t nem ismerem, de ezek után azért szkeptikusabb vagyok az ilyen kijelentésekkel.
Ami az Ashes of the Singularity-t illeti, azért ott elég komoly dolgokat megvalósítottak, még ha első ránézésre "nem is túl szép". A Total Warhammer nekem túlzottan nem tetszik grafikailag, nagyon ügyesen játszanak a LOD-al, de szinte üvöltenek a DX11 korlátok.Ami a "specifikus" optimalizálásokat illeti, azok régóta természetes dolgok, a gyártók általában maguk is beleturkálnak pl. a shaderekbe, és kicserélik saját, optimalizált kóddal.
Ami a DX12 címeket illeti, ott még mindig a probléma, amennyire én látom, hogy senki nem meri bevállalni, hogy nesze, egy DX12 only cím... Nem elég nagy a piaca. Ameddig pedig a DX11 alapú motorba van csak beleeszkábálva egy DX12 mód, addig biztosan nem fog eljönni a csoda.
Én amúgy nem vagyok meggyőződve róla, hogy a DX12 a mai formájában a jövő, de abban biztos vagyok, hogy a DX11 már komoly korlát ma egy top címnél. -
#00137984
törölt tag
válasz
cskamacska #31996 üzenetére
GTX 1070 Ti után nekem ez a plafon és tervben van már egy valamikor megjelenő valódi Next Gen konzol.
Ott felőlem elférhet a sok-sok magos központi egység és még több GB memória, mint eddig bármikor. Aztán majd meglátjuk az AMD meg tudja-e tartani a konzolos üzletágat, ha fogyasztásban és teljesitményben ilyen távolságban követik az Nvidia-t. Nvidia-nak támadhat egyszer az a kosza gondolata, hogy készit egy gazdaságosan gyártható és mégis jó teljesitményű, a 4K Next Gen Hyper Realistic konzolokra alkalmas videókártyát. Akkor úgyis többen váltanak konzolra, mert az PC-re alaphangon félmilliós gamer konfigokat jelentene.
-
#45997568
törölt tag
válasz
cskamacska #31996 üzenetére
Az is AMD-s, johet a sok zold fan
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
cskamacska #31512 üzenetére
Nem kötelező megvenni, játékkal is ki lehet oldani. Nem a játékot védem vagy a kiadót és nem volt szép húzás de ez csak azért kapott ilyen nagy vízhangot mert divat lett szidni. A divathaterkedést meg nagyon nem birom. Ugyanez volt a tavalyi cod: infitine warfare-nál is. Bár nem a kedvencem a cod sorozat, sőt egyet nem vettem még meg, de a haterkedés is ami ott ment.........
-
Egon
nagyúr
válasz
cskamacska #31408 üzenetére
Erre a kérdésre előre sejtettem a választ:
a/ tulajdonképpen az iparági szereplők tehetnek róla, hogy Abu jóslata nem jött be,
b/ jön a szokásos terelő technoblabla...Be is jött maximálisan...
Még véletlenül sem tudná leírni, hogy "túl optimista voltam, nem jött be a jóslatom", vagy valami hasonló...
Hja, ha valakinek még "a kocsija rendszáma is HSA-001" (vett rendszám...
), akkor mit is várunk...
-
Kolbi_30
őstag
válasz
cskamacska #31418 üzenetére
AI addig szerintem nem is lesz fejlesztve,amíg nem lesz rá tömegesen igény...És ez amennyire én látom nem prioritás. A játékos közösség satnyul/butul, és ezt követik a játékok...
-
CJ4567
nagyúr
válasz
cskamacska #31416 üzenetére
Rombolhatóságra nekem az etalon a Red Faction Guerilla. Többjátékos módban is ugyan úgy működik, csak a talajt nem lehet szétszedni a pályákon. Konkrétan mindent szét lehet pusztítani, pl. egyik pályán egy hatalmas híd köti össze a pálya két felét, de ha téged zavar, akkor szép lassan lerombolhatod. Teljes épületeket, tornyokat pusztíthatsz el. Igen, ha a torony beledől az épületbe, akkor az épületet is pusztítja.
És ezt 2009-ben már megoldották.
-
válasz
cskamacska #31416 üzenetére
A rombolhatóságnak akkor van értelme, ha a játékban dramaturgiai szerepe van, nem csak öncélú feature. Ehhez többet kéne gondolkodni a fejlesztőknek, hogyan tudnák megfelelően alkalmazni, és manapság nem biztos, hogy van arra vonatozóan idejük, szándékuk, akármilyük.
A HSA érdekes dolog volt leírva papíron, én is érdeklődve figyeltem, de mivel nem nagyon kezdett neki senki a komolyabb fejlesztésnek, így elhalt. (Bár Abu szerint nem, lásd fentebb). Lehet, hogy néhány év múlva életre kap, ha majd lesz a támogató hardvereknek olyan piaci penetrációja, amire azt mondják a pénzemberek, érdemes lesz innentől foglalkozni vele. Mert nem az egyszeri fejlesztő mondja majd meg, hanem aki azt a fejlesztőt fizeti. Szerintem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #31418 üzenetére
Egyáltalán nem állunk jól grafikailag. Inkább messze állunk az elvárhatótól. A voxel cone tracing se ray tracing.
Tudom, hogy sokszor linkeltem már, de érdemes ezt a részt megnézni, hogy miképp is zajlik a fejlesztés a programozói és a tervezési oldalról. [link] - igazából minden szava arany, mert hallod, hogy akarják a tervezők a fejlődést, de elmondja, hogy miért nem tud ezzel a fejlődéssel lépést tartani egy programozó.
(#31420) Raymond: A multis lövölde még nagyon speckó dolog is. Ott leszinkronizálni egy rakás változást eléggé nehézkes lenne. Akkor már fusson a felhőből, ahogy például a BF4-ben a víz hullámzása is úgy volt megoldva.
-
Raymond
titán
válasz
cskamacska #31416 üzenetére
A rombolhatosagnak nem technikai akadalya van hanem inkabb a jatekmenetbeli problemak esetleg lenyegtelenseg az oka. Gyakorlatilag nem sok ertelme van a multi lovoldozosben amit az emlitett BFBC2-ben vagy epp a BF3/BF4-ben is lathatsz. A kor elejen azonal odamennek neheztuzersegel es a rombolhato epuleteket teljesen szetlovik. Igy az egesz "rombolhatosag"-bol talan 5 percig latsz valamit egy 20-30+ perces korbol.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #31416 üzenetére
A rombolhatóság most is jöhetne mainstreambe. Két dolog tartja igazán vissza. Egyrészt az Intel nem nagyon rakott pénzt a Havok újabb moduljainak PC-re portolásába, így sok régebbi fejlesztés még mindig PS4/X1 only. Másrészt, ahogy korábban is mondtam a rombolhatóságnál az AI beragadása komoly problémaforrás, és ezt rendkívül nehéz jól kezelni. Emiatt is gondolkodik a Microsoft a fizika szempontjából inkább a felhős megoldáson.
Az AI igazából már nem akkora probléma. Az explicit API-kkal rengeteg munka került le a CPU-ról, így egyre több erőforrás fogható be erre is. A GPU-s útkeresés persze egyfajta mass-AI-ra nem rossz, de itt teljesen reális megoldás lenne az aszinkron compute is, és az így számolt adat az n+1 frame-ben megjelenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #31411 üzenetére
Sajnos nagy innovációkat nehéz multiplatform szintre fejleszteni.
Elég sok PC-s innováció volt terítéken. Például signed distance fields ray tracing vagy voxel cone tracing. Ezek azért léteznek ma csak a PS4-en, és nem PC-n, mert nehéz a PC-n megoldani a problémákat.
A voxel cone tracingre példa a The Tomorrow Children. PC-n viszont eddig jutottunk el: [link] - statikus minden, mert az animáció rosszul viselkedik, illetve a VXGI csak egymenetes, szemben a Sony kétmenetes+szimulált megoldásával.
A signed distance fields ray tracingre már kellemesebb. PS4: Dreams ... multiplatform: ClayBook.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #31408 üzenetére
A gyártók már az implementációkat prezentálják, mivel a HSA specifikációi elkészültek. Mostantól a saját HSA implementációk kapják a marketinget. Lásd AMD ROCm. A Linux már támogatja.
Windows verzióhoz meg kell várni a Microsoft módosításait. Ezt célozza az Intel is az új divíziójával, amit vezet majd Raja. Nem a GPU-piac dGPU-kkal elérhető alig 20%-át akarják, hanem azt a potenciálisan nagyra hizlalható területet, amit a változásokkal meg lehet majd fogni.
Azokkal a szabványos modellekkel, amik készülnek nem feltétlenül szükséges a lapkaszintű integráció. Elég, ha a CPU és a GPU össze van kötve egy memóriakoherens interfésszel. Utóbbi lehet saját (GMI, NVLINK), vagy szabványos, lásd CCIX.
-
Z_A_P
addikt
válasz
cskamacska #31408 üzenetére
Raven Ridge pedig mai napig Soon™ státuszban leledzik
-
cskamacska
addikt
válasz
cskamacska #31408 üzenetére
Ugyanitt szernék érdeklődni arról is, hogy ha az lemaradott PC-n a forradalom el is maradt, akkor a példaértékű és csodálatosan előremutató konzoloknál pontosan hol is figyelhető meg az APU és nextebbnél is nextebb gen API-k által hozott forradalmi előrelépés fizika és az AI tárgykörében.
Mert mikor találkoztam a hírhedt Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn | Details Comparison 1, és Zelda Breath of The Wild VS Horizon Zero Dawn | Details Comparison 2 videókkal, azért enyhe kételyeim támadtanak. Ugye mindkettő idei, jól támogatott platform exkluzív cím, csak a Zelda egy kiöregedett mobiltelefon SoC-on fut, Zero Dawn meg a megváltást íziben elhozó csúcsvason(mert ugye egy PS4 Pro azért még mai desktop szinten sem rossz annyira).
-
válasz
cskamacska #31408 üzenetére
Ez ilyen kötözködés-féle hozzászólás-e?
-
VTom
veterán
válasz
cskamacska #31388 üzenetére
a felsőházban pedig majdnem 100 ezer Ft-tal fizetsz kevesebbet, ha közvetlenül az EVGA-tól rendelsz hinbrid 1080Ti-t, mintha itthon veszed meg. Siralmas.
-
smkb
őstag
válasz
cskamacska #31381 üzenetére
Kár, hogy nem a mérnöki munkára koncentrált Koduri, amivel megbízták, és ami a feladata volt, hogy jó termékeket készítsen... ezek után én azt csodálom, hogy kesztyűs kézzel tették ki, nem pedig kivágták az ablakon. Még örülhet majd, ha nem vádolják meg szabotázzsal... nincs is szebb dolog, mikor egy vezető zsarolja a munkaadót, és elszakadási törekvéseken ügyködik, ezzel a cégnek károkat okozva ... azért ez erősen lecsapódik ám a mindennapi munkamorálra is...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #31222 üzenetére
Ez nem igazán a fejlesztőkön múlik. A gond az, hogy amikor a Khronos átemelte a Mantle kódját a Vulkan API-ba, akkor igazából egy dolog komoly módosítása mellett döntöttek, méghozzá a bekötési modellén. Ugyanakkor a memória kezelését szimplán átemelték a Mantle-ből, ami utólag elég nagy hiba volt, mert a GCN-re volt írva az egész. Az a lényeg, hogy csak a GCN képes úgy kezelni dedikált VRAM-os memóriahalmazt a Vulkan API-ban, hogy ne rendeljen hozzá flaget, és ez számottevő hátrány a többi hardvernek, mert így az NV és az Intel olyan implementációra kényszerül, amelyben a flag nélküli memóriahalmaz a rendszermemória, vagy annak egy része. Ez az Intelnél opcionálisan kihagyható, lévén IGP-ről van szó, eleve látja a grafikus rész a rendszermemóriát, de egy GeForce-nál nem, itt meg kell határozni, hogy maximum mekkora halmazt olvashat és írhat a hardver a processzorral együtt.
Erre a problémára reagál a dedikált allokáció, ami tulajdonképpen még a lokális flages memóriahalmazból ki tud jelölni olyan allokációkat, amelyeket a program elszakíthat a meghajtótól. Ezek ugyan a lokális memóriahalmazba tartoznak, de a kijelölt részre nem vonatkozik a flag. Ennek az előnye, hogy utólagosan kezelhető a Vulkan API rendkívül GCN-orientált memóriadizájnja, viszont hátránya, hogy az így írt alkalmazások máshogy kezelik a memóriát az érintett hardvereken, ami limitációkkal jár.
Jelen formában az id úgy döntött, hogy inkább memóriát áldoznak be a sebességért, ami persze a 3 GB-os GeForce-okat rosszul érinti, de a 4+ GB-osakat már jól. Nyilván a 3 GB-os 1060-nak jól ki lett baszarintva, de a többi erősebb hardver inkább nyer ezen. -
válasz
cskamacska #31222 üzenetére
És ezt most miért nekem címezted, én voltam az egyetlen, aki elégedett a vegák teljesítményével?
Én ebből a csacska-macska cica harcból már régen kiszálltam.Minden esetre a megjelenés kori állapothoz képest szerintem igenis javult a vegák teljesítménye, érzékelhetően.
-
Televan74
nagyúr
válasz
cskamacska #31196 üzenetére
Nem olvastam még őket,de a két teszt hogyan hozott ki ugyanazon játékra ennyire eltérő eredményt?
Végre egy játékban élen a Vega kártyák,bárcsak kapni is lehet őket normális áron.
Tudom én vagyok a nyafogi,mert még mindig nem látom magyar webshopba 130.000-140.000 Ft között a custom Vega56 -os kártyákat.Még mindig váltanék karácsonykor, de azt hiszem megvárom a jövő nyarat. Megnézem mit tud majd a Volta.
-
imi123
őstag
válasz
cskamacska #31196 üzenetére
Hát ez az "nvidia csak jó drivert csinál" elmélet régen megdőlt.
Szégyen hogy a legújabb mekkora szutyok lett. -
Venyera7
senior tag
válasz
cskamacska #31196 üzenetére
Hamm-hamm
Mi volt ez?
Áá csak a kis vega megette a 1080-at... -
imi123
őstag
válasz
cskamacska #31196 üzenetére
GTX 1080 108.FPS jó nagy BS.150 alá nem nagyon láttam esni nálam.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
cskamacska #31196 üzenetére
Most jutottam el arra a pontra hogy mindegy nv-t vagy amd-t vesz az ember, mindkettő képes már brutál mód bugozni/szemetelni, kifagyni. Hbcc miatt meg előnyben a vega. Elfogyott a pówer a 970-ből kijelenthetjük nyugodtan. Pórrá kell butítani mindent vele lassan.
-
Raggie
őstag
válasz
cskamacska #31176 üzenetére
Semmit nem muszáj csinálni.
A Vega56 full alap beállításokkal is veri a GTX1070-et, ami ellen lett szánva.
Ez most csak arról szól, hogy ha foglalkozol vele, akkor simán veri az 1080-at is.Senki sem mondta, hogy mindenkinek ilyet kell venni!
-
válasz
cskamacska #31024 üzenetére
Én általában szeretek a jövőbe nézni, de persze tény, hogy a legtöbb változás fájdalmakkal jár. A Win7-8-on kívül érdemes például linuxokra is gondolni: ha lesz DX12, onnan csak egy kis lépés a Vulkan, és vele a linux gaming. Paradox, de a Windows 10 terjedése most jól jönne a sok kis pingvinnek!
Abu85: Akkor mégis látszik az NV és az AMD támogatása is, nem csak az Intel partnersége.
Remélem, nem lesz annyira durva azért a helyzet, pénteken majd kiderül, mennyi az annyi!
Köszi a linket, már olvasom is!
-
core i7
addikt
válasz
cskamacska #31024 üzenetére
Akár ,hogy szidják ezt a Windows10-et egy Shellel ugyan olyan sőt jobb mint a 7
-
füles_
őstag
válasz
cskamacska #30939 üzenetére
Gondolom a PH referencia GTX 970-nel tesztelt. Az meg köztudott, hogy a 970 fogyasztása komolyabb OC hatására eléggé elszállt. Hiába a 145W-os TDP, voltak olyan aftermarket példányok (Gigabyte G1 OC) ami alapbeállításokon megevett 200W-ot, és akkor ez a kártya 1500-1550-re tuningolva mennyit kajált. Alapórajelen a 970 kisebb nagyobb mértékben elmaradt a gyárilag szénnéhajtott 390-től, tuningolva meg már nem sok különbség volt köztük fogyasztásügyileg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30844 üzenetére
Nem érdemes a Vulkan API-t általánosítani az ID software játékokra. Az ID ugyanis nem úgy dolgozik, ahogy egy másik cég. Az ID tech6 abban mindenképpen egyedi, hogy amikor szállítják rá a portot, akkor nem egységes a motor. Két csoport van a programfuttatás szempontjából. Egy általános, amelynél szabványos GLSL kódot fordítanak SPIR-V-re, és egy speciális, amelynél PSSL kódot fordítanak SPIR-V-re. Előbbi esetben a SPIR-V kód csak KHR előtagú SPIR-V kiterjesztést használ, míg utóbbinál KHR, EXT és AMD előtagút (itt vannak a kiterjesztések: [link]).
-
válasz
cskamacska #30844 üzenetére
Az NV CPU-n futtat pár DX12 cuccot, így nem csoda ha időről időre bele kell nyúlni meg "optimalizálni" egy-egy játékhoz... ezért lehetnek (ha tényleg vannak) itt-ott DX12-ben is gyorsulások.
-
FLATRONW
őstag
válasz
cskamacska #30819 üzenetére
Vicces, hogy a Windows feladatkezelőjére van fogva a 2 magos terhelés.
Ugyanez volt a a helyzet az FH3-al is. A feladatkezelő szerint 2 magos volt a terhelés és szaggatott a játék, majd a javítással megszűnt a szaggatás és a CPU magok terhelése is egyenletes lett a feladatkezelő szerint is.
Józan paraszti ésszel egyértelmű, hogy jelenleg is a játék a hibás és nem a feladatkezelő mutat csalóka terhelést. -
DudeHUN
senior tag
válasz
cskamacska #30819 üzenetére
Nem mintha a 60fps-hez erős proci kellene, amikor a One-ban lévő is hozni tudja. Így meg legalább több gépen tud szaladni. Szóval ez 2017-ben nem probléma. Probléma akkor lenne, ha rosszul futna tőle a program. Ilyenkor nem tök nyolc hány szálon fut a program?
-
Puma K
nagyúr
válasz
cskamacska #30819 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30775 üzenetére
Ez egyáltalán nem ilyen egyszerű. Maga a mintavétel jellege a probléma, és nem az, hogy valaki kitölti-e vagy sem, vagy ismeri a titkot, hogy miképp lehet négyszer is kitölteni.
(#30774) solfilo: Az a baj, hogy a mindfactory.de is ugyanúgy nem reprezentatív. Ami a Steam hw survey-re elmondható, az elmondható a mindfactory.de-re is. De hasonlóan nem reprezentatív a Passmark submission survey sem. Ha ezeket nézed, akkor folyamatosan csak azt kapod, hogy egymásnak ellentmondanak. Ezért vannak reprezentatív statisztikák, amelyeknél kiemelten ügyeltek a megfelelő mintavételre.
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #30700 üzenetére
Kíváncsi leszek, erre mit fognak szólni az "i5 mindenre elég" fórumtársak.
(#30702) Attix82: Bizony.
És egy jóféle B350 lap sem drága alá, az külön pluszpont.
-
Attix82
addikt
válasz
cskamacska #30700 üzenetére
AMD 1600X a legjobb vétel most. (65k)
-
huskydog17
addikt
válasz
cskamacska #30700 üzenetére
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #30671 üzenetére
Jó, de ami elsőnek jön ki, az még aligha optimalizált cucc....
Ennél már láttunk sokkal jobbat, pl. már a BF4 Mantle módja sokévvel ezelőtt is szuperül hasított megfelelő vasakon.(Igaz, csak 5 szálon, de az se rossz szvsz.)
Az, hogy az FX8350 kikap az i3-2100-tól egyetlen dolgot jelez biztosra, hogy valami katasztrrófálisan el lett szúrva ennél a friss ropogós első bindless (?) játéknál.
Normálisabban skálázódó programokban az FX-nek úgy kellene mennie, mint amit a Crysis3-nál látunk, hogy valahol a 2600K i7 magasságában.
-
válasz
cskamacska #30637 üzenetére
De várjatok már. Egy olyan DX12 "implemetáció"-ról beszélünk, ahol fHD-n egy 1080 nem elég 60 FPS-re? Ugyan már, én egy szót sem vesztegetnék erre a módra, pláne nem vonnék le messzemenő következtetéseket.
-
Raymond
titán
válasz
cskamacska #30637 üzenetére
Ja, hogy csak egy pelda legyen - GF1060 vs. RX480. Ha a GF1060 DX11 ertekeit veszed 100%-nak mert azok a legmagasabbak ezeknel akkor DX11-ben az RX480 hozza annak 70%-at DX12-ben pedig a GF1060 leesik 83%-ra az RX480 pedig feljebb megy 78%-ra. Az RX480 tehat nyer kb. 10%-ot, a GF1060 leesik 20%-at, de meg mindig elobbre van. Fantasztikus es nagyon ertelmes implementacio
-
Z_A_P
addikt
válasz
cskamacska #30629 üzenetére
eleven, thirty, 27th, ...
-
ÁdiBá
veterán
válasz
cskamacska #30595 üzenetére
7900X is szépen viszi. Bár nekem most 4,5 megy.
-
Crytek
nagyúr
válasz
cskamacska #30595 üzenetére
De hát ez multi az meg kit érdekel
-
Raymond
titán
válasz
cskamacska #30595 üzenetére
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #30574 üzenetére
Lehet, hogy félreérthető voltam. Mindenesetre az azért érdekelne, hogy hol és mikor írtam én olyat, hogy szándékosan a konkurenciával való kitolás céljából húznak az nvidia felé a játékok? Vagy hogy bénaságból, pénzhiány miatt elbaltázva történne ez? Meg nV-gyíkemberek?? Miről képzelődsz?
Olyan jó, amikor saját projekcióink ellen lehet felülkerekedni egy vitában!
Én az nVidia összteljesítményét (execution) igenis méltattam, ámbátor felhívtam a figyelmet abbéli véleményemre, hogy az összteljesítmény az eredmény nem úgy áll össze, hogy 70% überkirály hardver, mindenekfelettálló mérnöki teljesítmény, 25%vérprofi driveres gárda és 5% marketing és egyéb piaci támogató tevékenység (ideértve a middeware-t), hanem mondjuk 30% kiváló hardver, kiváló mérnöki teljesítmény, 20% és 50% marketing és egyéb piacbefolyásoló tevékenység (ideértve a middleware-t, a pénzes támogatásokat, programokat, rendezvényeket, kiskereskedelmi kapcsolatokat, márkaépítést, mindshare építést, PR cikkeket stb, amiket Te épp most gyíkemberkedésnek neveztél)
Miért is érzed szükségét, hogy ezt a megállapítást (nevezetesen, hogy az nvidia jobban hajtja végre üzleti céljait (better execution)) levidd arra az ovis érvelési szintre, hogy "Óvónéni, a Petykemanó szerint nvidia logós zöld gyíkemberek direkt lassítják az AMD kártyákat"?
Jelzem, azt nevezted gyíkemberkedésnek meg összeesküvésnek, amely két hasonlóan kiváló termékből (és itt most nem a videkokártyákra gondolok) az egyiknek meghozza a piaci sikert, a másiknak meg nem. Persze a cégnek elemi érdeke az sugallni, közvetíteni feléd, hogy a piaci sikerei nem a piacon való jobb mozgása, hanem a konkurenciánál jobb terméke miatt következtek be.
A vérprofi driveres gárdához ennyit tennék hozzá: https://www.youtube.com/watch?v=dE-YM_3YBm0
a DX11/OpenGL-nek kedvező hardveres felépítés pedig a csomag része. A maxwell és a Pascal kiváló mérnöki munkák. A maga nemében az nvidia hardvere is és az AMD-é is remekmű. Csak épp a szoftveres környezet előbbinek kedvez. Az én állításom az, hogy azonban ezért az nvidia minden tőle telhetőt meg is tesz "marketing és egyéb piacbefolyásoló tevékenység" segítségével. Ha szerinted ez gyíkemberkedés, lelked rajta. -
HSM
félisten
válasz
cskamacska #30574 üzenetére
A dologhoz hozzátartozik, hogy kicsit túl is van talán reagálva ez a "kriminálisan futott AMD kártyákon" dolog.
Van nekem valami Pagani Edition a játékból, és az egyszálon nem túl kompetitív hatmagos Intelemen és akkoriban 290X-es Radeonomon teljesen élvezhetően tudtam vele játszani szép grafikával. Azt a kb. 20 percet legalábbis, amíg lekötött. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30521 üzenetére
A HBCC-nek az előnyét leírtam az alábbi két oldalon: [link] és [link]
Az általános előnye ma annyi, hogy megszüntet minden memóriatörlésből keletkező akadást.
A másodlagos előny, hogy lényegében a VRAM-ot mint tényezőt megszünteti. Innentől kezdve a GPU fedélzeti tára csak egy gyorsítótár lesz. Ez lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy az amúgy is elkészült legjobb minőségű tartalmat le is szállítsák, és ne az döntsön a minőségi szintről, hogy a célzott VGA-knak mennyi fér a VRAM-jába. Ehhez egyébként jobban illik az inkluzív cache mód, ami még nincs benne a meghajtóban, de állítólag úgyis csak a Far Cry 5 használja először, tehát van idő behegeszteni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30451 üzenetére
De itt a fenntarthatóság kulcskérdés. Egy Sony vagy egy NV megteheti, hogy nem üzleti szinten tekint erre, hanem egy jövőt potenciálisán meghatározó dologként. A LiquidSky ezt nem teheti meg. Nekik fenntartható üzleti modell kell fenntartható szerverekkel.
-
válasz
cskamacska #30445 üzenetére
Ha egyszereplőssé válna a vga piac, az ott elszabaduló árakra írtam, hogy akkor meg azon menne a sírás - rívás.. Hogy sikerült idekeverned az árukeresős jelenlegi árakat?
A jelenlegi árakról meg annyit, hogy nem muszáj megvenni annyiért a kártyákat, senki nem kényszerít rá, főleg ha van jobb ajánlat a konkurenciánál.
Mindenki tudja mi - miért kerül ennyibe, ezt is lehet köpködni. Az összes vga ára, ami kicsit is alkalmas bányászatra, elszabadult, vicc kategória.
Részemről téma lezárva. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30445 üzenetére
Biztos nem használ év eleje óta Vegákat a LiquidSky. Április végén kezdték el nekik szállítani. Nagyjából augusztusra álltak át ezekre, mert van ám tesztidőszak is.
Az OnLive és a Gaikai semmire nem vitte, mert rendkívül drága volt a szerverek fenntartása, és képtelenség volt ezt megoldani az egy user/GPU modellel. A LiquidSky azért vált Vegára, mert átállnak a több user/GPU konstrukcióra, így egy szervert akár 16x több előfizető is fenntarthat. Ez így sokkal olcsóbb számukra, mert nem direkt, hanem virtualizált erőforrást kapsz. Ehhez kellett a Vegából pár új virtualizációs képesség. [link] -
cskamacska
addikt
válasz
cskamacska #30445 üzenetére
Kis érdekesség: Liquidsky-nak még egy rendes telepítőre sem futotta több mint egy év után sem, törölni az Appdata mappa kisikálásával lehet.
-
Petykemano
veterán
válasz
cskamacska #30313 üzenetére
Nincs semmiféle gonosz nvidia. Ez a gonosz nvidiázás pont az a fajta demagógia, amivel a nvidia pr és hitvallók igyekeznek magukat értékmentes technokratának vallva letagadni a piacbefolyásoló tevékenységet. Mert a közönségnek könnyebb azonosulni egy jól eltalált gigászi mérnöki teljesítmény elképzelésével, vagy közgazdasági lózungokkal, mintha egy középszerű termék sikere a jóságon felül azon is múlna, milyen sikerrel képes a cég apró szorgos csápokkal a piaci viszonyokat úgy alakítani, hogy az elég jó terméke kiválónak látsszon.
Szó sincs persze arról se, hogy itt mindent az nvidia irányítana. Csupán arról, hogy a teljesítményt ne úgy képzeljük el, mint egy egyszereplős sportjátékot. Pl gerelyhajítás, ahol a dobás után már nincs ráhatásod. Nem úgy megy, hogy A versenyző felkészül, nekifut, háááát, nem lesz elég gyors, hajít, megy, megy, megy, kiváló dobás... is lehetett volna, de elszámította a szélirányt, és a páratartalmat, ezért sajnos csak egy közepes dobás lett. Az égre nézve biztos elvakította a nap.
B játékos felkészül, nekifut, na ez igen, micsoda sebesség, hajít, és fantasztikus.Sokkal inkább a curlingre hasonlít. Nekifutás ott is van, kell a jól irányzott lökés, jó sebesség, jó irány. De hogy a golyó tényleg odaérjen, ahová szánták, folyamatosan egyengetik az útját a kefékkel. Egyrészt. Másrészt ha az ellenfél jól elhelyezte már a golyóit, akkor egy kiválóan irányzott lökéssel és fantasztikus kefemunkával is lehetséges, hogy nem jutsz be a cél közepére, mert eltérít az ellenfél egy jól elhelyezett golyója és a legjobb lökéseid is csak lepattannak a cél irányából az ellenfél golyóiról.
Ez az a szitu, hogy annak a csapatnak, amelyik beljebb van, pop-corn rágcsálása mellett különösebb kínlódás nélkül elég csak újabb és újabb golyókat begurítani az útba, amivel megakadályozhatja az ellenfél legjobb lökéseinek célba érését is.
Ahogy mondtam, lehet, hogy az amd és az nvidia piacbefolyásoló tevékenysége nem egymás kompelemter halmaza, biztos van, ami nem azért sikerül, mert a másik nem ellenkezett és biztos van, ami nem azért nem sikerült, mert a másik keresztbetett. De abban is biztos lehetsz, hogy nem úgy készülnek a hardverek, hogy belenéznek a jósgömbbe, vajon mi lesz 4 év múlva, hanem úgy, hogy kijelölnek a hardvernek egy olyan konstrukciót, amiről azt gondolják, hogy hozzá fogják tudni kanyarítani az ipar fejlődését. Nyilván persze ha valaki az működő helyzetre készít hardvert, abban lesz érdekelt és azért fog megtenni mindent, hogy a szoftver ökoszisztéma status quoja ne változzon.
Lehet, hogy az amd terveinek nem csak az nvidia "gáncsoskodása" szabott határt, hanem a microsoft is keresztbe tett más elképzeléseivel, de már önmagában az mantle létezése is azt bizonyítja, hogy nem csak belenéztek a jósgömbbe, hogy vajon eljön-e négy év múlva a már koros dx11 helyett az explicit apik ideje, hanem nagyonis tettek ezért: átadták a kódot dx12,vulkan alapnak és megírták a mantlet is, hogy kémyszerítsék a nagy szereplőket. Lehet, hogy az amdnek nem sikerült a tervei szerint ez a művelet és lehet, hogy ehhez látszólag az nvidiának nincs sok köze, de a lényeg a küzdelem. Az nvidia oldaláról ugyanennek a küzdelemnek az eleme a gameworks, meg a túltesszeláció. Csak épp az amd próbálja status quoból kimozdítani a piacot, kevés sikerrel, ezért a kudarcai sokkal látványosabbak, mint az nvidia status quo megtartására irányult sikeres műveletei: ez beleolvad a "piac lassan mozdul" narratívába.
És még mindig nem gonosz nvidia. Ügyes és sikeres nvidia. Egy szóval nem mondom, hogy amit az amd csinál, vagy csinálni akar, az a fejlődés, az a tuti.
-
HSM
félisten
válasz
cskamacska #30313 üzenetére
"csak feltett lábbal popcornt kellett rágcsálnia és néznie a tragikomédia végét."
Bizony.Amúgy a BF4 Mantle támogatása annak ellenére sokáig sokkal jobb élményt nyújtott, mint a DX11-es, hogy látványosan nem az volt a prioritás. Persze, idővel beérték a DX11-el, de ez várható is volt.
Amúgy, ami az AAA címeket illeti, azt is tegyük hozzá, hogy a DX11 továbbra is marad a DX12 mellett, pontosan ezért, mert kisebb stúdiók/címeknek továbbra is az az ajánlott irány, míg a DX12 alapból az AAA címekhez jött létre, ahol adott a szellemi és anyagi erőforrás, hogy előnyt kovácsoljanak a lehetőségeiből, a némileg nehezebb, körülményesebb programozhatóság mellett is.
-
Oliverda
titán
válasz
cskamacska #30197 üzenetére
A szakmai kompetenciájával valószínűleg nincs gond, meg persze cukorpofának tűnik, de egy RTG kaliberű divízió vezetéséhez ennél azért több kell. Kíváncsi leszek, hogy visszatér-e a céghez, vagy szépen csendben tovább áll.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30197 üzenetére
Nem valószínű, hogy elbúcsúznak tőle. Raja a visszatérése óta nem volt hosszabb ideig szabadságon. 2013 tavasza óta az hosszú idő. Hiába a munkamánia, az ember négy és fél év után vágyik legalább két hónap pihenésre. Persze ezt egy nagy cégnél nehéz megtenni vezető szerepkörben, de a szabadság az jár. Most ez egy ideális alkalom, mert úgy sem jön semmi decemberig, amihez ő kellene. Az vesse rá az első követ, aki négy és fél év munka után nem menne el ennyi pihenőre. Nyilván a helyi blikkek számára ez szenzáció.
-
Shing
őstag
válasz
cskamacska #30161 üzenetére
DX12 mód továbbra is szemét,
Processzor terhelésben is. FX-6300 gyorsabb egy I5-től és az új Ryzen 3 1200 szintjén van. Ez a 6 szál+ erőltetés is csak azért kellett, hogy megint vegyük a hardvert. Amíg 4 szálra optimalizáltak tökéletesen elég is volt pl. egy i5-2500k. De egyébként elég furán néz ki a szálak kihasználása. -
Milka 78
nagyúr
válasz
cskamacska #30161 üzenetére
Teljes katyvasz...a buta Maxwell meg lelépi az 1070-et,de egy masszív oc-val még a ref 1080-is elérhető.Olyan mintha a Pascalok szenvednének kicsit a játék alatt.Majd jön hozzá javítás ami rendbe rakja.
-
válasz
cskamacska #30161 üzenetére
1050ti miért maradt le így a 960-ról?
-
#45997568
törölt tag
válasz
cskamacska #30130 üzenetére
ahh, nem erdekes. lapozzunk
-
FLATRONW
őstag
válasz
cskamacska #30130 üzenetére
Igazából csak a geny.k szoknak geny.zni, így minden NV fan aki geny.zik az egyben gen.ó is.
Nem geny.ztam vele, de egyetértek a geny.zók "beszólásaival", tehát ezek szerint én is gen.ó vagyok.
Köszönöm neki eme "megtisztelő" titulust, amivel illetett minket.Tudom sok volt a csúnya szó, elnézést miatta.
-
Egon
nagyúr
válasz
cskamacska #30130 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy a tevedes, nem NV van a gepemben, mar megerte típusú "érveit" megszólni, mitől "genyózás" - de ez már nem derül ki a nagy "véleménybarát" megszólalásából...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cskamacska #30057 üzenetére
A Windows Store pont olyan bolt, mint a többi. Maga az UWP verzió akármelyik áruházban üzemképes lenne, ha az adott áruház támogatná az UWP platformra írt alkalmazások futtatását.
Az meg nem olyan egyszerű, hogy elérhetővé teszi mondjuk az MS a saját UE4 kódját a fejlesztőknek, mert az a kód natívan Windows 10 komponensekre van fejlesztve, mindenféle legacy API támogatása nélkül, tehát marha sok idő lenne az egészet már szimplán Steamre portolni. Ez már csak azért is nehéz, mert az eredeti UE4 a sok támogatott platform miatt használ egy alapvető réteget arra, hogy ne kelljen annyi OS-t dedikáltan támogatni, és elég legyen magát a motort egy amolyan keresztrendszeres keretre ráemelni. Ez az alsó réteg az OS-ek és azok egyedi komponenseinek direkt támogatását megoldja, míg felette egységes lehet a kód. A Microsoft ezt teljesen kidobta, és náluk az egységes kód natívan UWP-t, DirectX-et, és egyéb Windows 10 komponenseket céloz. Ezért nem lehet rengeteg dolgot visszaműteni az Epic motorjába, annak ellenére, hogy a Microsoft is UE4-et használ.
Úgy képzeld el ezt az egészet, mint egy autót. Az UE4 egy szimpla utcai járgány, tök általános beállításokkal. Ezt az MS megvette, és átépítette egy versenygéppé. Sokkal gyorsabb és hatékonyabb lett így, annak ellenére, hogy maga a kocsi, főleg a motorja ugyanaz. Viszont az MS kocsija így már csak száraz aszfalton (Windows 10-UWP-DirectX 11.L-WDDM 2.0) üzemképes, míg a normál UE4 még megy esőben (Windows 7/8-Win32-Vulkan), sárban (Linux-Vulkan), hegyen (Linux-OpenGL), homokon (Android/iOS), bármin (képzeld ide, amit még nem írtam), de persze sokkal lassabban. De az MS sose akarja kivinni esőbe, nekik tök elég az, ha csak száraz aszfalton megy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Autós topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Renault, Dacia topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PlayStation 5
- Azonnali fotós kérdések órája
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RX 9070 XT 16GB Videokrátya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 256bit
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE H77-DS3H H77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest