- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz velizare #18727 üzenetére
A fenti két RAM alól hiányoznak az SMD alkatrészek, tehát 192 bites lesz, ez oké. Viszont a hiányzó ramok azt jelzik, hogy lesz 256 bites variáns, azaz Ti. Szóval most az a nagy kérdés, hogy most a GPU az egy GP104 lesz alaposan megvágva vagy a GP106 esetleg 256 bites lesz?
Ha GP104, akkor ebből az következik, hogy a kapacitásproblémákon felül van bőven hibás chip is. Legalábbis nem kéne azzal szívatniuk magukat, hogy abból a kevés chipből még meg is vágnak egy csomót, hogy aztán olcsón megváljanak tőle. Ebben nincs sok logika, szóval inkább GP106 lesz ez, 256 bittel, vagy kamu a kép.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #85552128 #18773 üzenetére
Ez alapján Intel már megpróbálta, csak nem jött össze. Mondjuk lehet az is rontott a dolgon, hogy Intel (), de ez alapján semmi értelme nincs egyelőre a plusz feature-öknek erő hiányában. A Feature Level 12_1 gyakorlatilag 12_0 + ROV + konzervatív raszterizáció.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz nonsen5e #18777 üzenetére
Heh, ha van már DX 12, azért jóval könnyebb a Feature Level 11_0-t támogatni, mint egy plusz API-t. Amit írsz, az jó nagy öntökönszúrás lenne a fejlesztők részéről. A Warhammer esete az más, mert itt a DX 12 később jött.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz TTomax #18826 üzenetére
Annyit változott csíkszélváltással a fogyasztás, mint a Maxwell - Pascal esetében. Mit vártál?
(#18830) cain69: Én elvagyok azzal a háromésfél giggával 1440p-n. Egyébként meg nem értem, hogy miért baj, ha több a VRAM. Ha nem kell, akkor ott a 4 gigás verzió olcsóbban.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz ->Raizen<- #19039 üzenetére
Max lassabbak lesznek. A Maxwell regiszterszegény s eléggé leegyszerűsített ütemezése van. Így compute hatékonyság sajnos nem túl jó, ezért van, hogy a legerősebb Tesla maradt Kepler alapokon. Persze játékokban ebből nem látszik semmi, mert a grafikára nagyon-nagyon hatékony Maxwell, teljesítmény / fogyasztás arányban tarol. De amint rágyúrnak a fejlesztők compute-ra, onnantól kezdve el fog maradni. Csak kérdés mikor, valószínűleg nem mostanában. A Pascal nagyban javít az ütemezésen, ezért van használható async compute, illetve a compute hatékonyság is jobb. De az igazi megváltáshoz új architektúra kéne, hisz ez is még mindig Fermi alapokon van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A Fermivel annyi a gond, hogy régi, és az utódokat butítani kellett, hogy kordában tartsák a fogyasztást. A Keplernél kiherélték az ütemezőt (regiszterekhez úgy tudom nem nyúltak), a Maxwellnél pedig már a regisztereket is megvágták, illetve a textúrázókat beköltöztették statikusan az SM-ekbe, emiatt volt a 970 para. Ezek alapján ma már a Fermi nem egy jó alap. A Pascal ugyan végre előrelépett, az ütemező sokkal jobb, de mindezt csak azért tudták megtenni, mert 16 nm-en készül.
A GP100 azért kellett, mert HPC-ben a Maxwell nem tudta leváltani a Keplert. Megoldották erőből.
(#19053) namaste: Nem, a Kepler - Maxwell váltásnál az ütemező alig változott, sőt picit még butább is lett.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz core i7 #19057 üzenetére
Ne érdekeljen a butítás, hisz most jó. Akkor lesz gond, ha megérkeznek a nagyobb ALU : TEX arányú játékok. Erre pedig várni kell, nem holnap jön. Bár én azért a karácsonyi szezonra várok valami kisebb változást ebben.
A Volta remélem már tök új architektúra lesz, különben annyit kell trükközni a Pascallal, mint a Kepler - Maxwell váltásnál.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz namaste #19061 üzenetére
A GP100 az más tészta, HPC, ott az SMP-k 128 kB regiszterterülettel dolgoznak, nem 64-gyel, mint az 10xx szériánál.
A Keplernél az ütemezés egy jó részét átvitték driverbe, ez a butítás. Persze ez a fogyasztásnak kedvező. Maxwellnél is úgy emlékszem, mintha lett volna ilyen, de csak kis mértékben, a Keplerhez képest.
Számokat nézve jobb a REG:ALU a Maxwellnél, de azt ne felejtsük el hogy az alacsony fogyasztás miatt kellett egy trükk. Az SMM-en belül az ALU-k négy blokkra vannak bontva, amivel rengeteg tranzisztort (fogyasztást) lehetett spórolni, s ez a mostani játékoknak fekszik is, de ennek megvannak a hátrányai is. Pl az 96 kB LDS miatt egyszerre csak 3 blokk használható ki.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz FLATRONW #19077 üzenetére
Az NV olyan, mint egy átoperált férfi. Az alapműveletekig tökéletes nő, de ha rájössz az igazságra...
Az AMD meg olyan, mint egy bombázó szűzk**va. Mindent megígér, de valahogy sosem jön össze...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz namaste #19082 üzenetére
Nem. Effektíve visszafejlődött, a statikus ütemezés felé, pl a shaderfordítást a driver végzi. A Maxwellnél a trükközés nem pejoratív jelző, hisz igen jó eredményeket értek el vele, de ebben a kategóriában GPU-knál az ultramobil jellegű felépítés nem túl szerencsés. Beáldozták a tudást a teljesítmény / fogyasztásért cserébe. Ez nem optimalizáció, hanem kompromisszum.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz namaste #19116 üzenetére
Mert régebben működtek így az architektúrák. Azt meg nem mondtam, hogy full statikus ütemezése lenne.
Nem az alacsony fogyasztásból következik, hogy ultramobil, ne adj a számba olyat, amit nem mondtam. Csak hasonló módon van tervezve, s persze nem vétlenül, hisz az NV ide is fejleszt, egy architektúrával fednek le több piacot. Nemrég jött a Pascal, az ütemező végre fejlődött, a P100-on pedig már feleannyi ALU jut ugyanannyi regiszterre egy SM-ben, pontosan azért, hogy javítsanak a compute hatékonyságon. Az NV jól láthatóan reagál a problémákra.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz namaste #19132 üzenetére
Persze, effektíve jobb, csak fura megoldás, főleg, hogy a Pascalban újra felokosították.
Nem ultramobil, csak azt mondom, hogy abba irányba ment el. A szerver a Maxwellnél nem mindenben nyerő, lásd DP, amire valamiért inkább a Keplert használták.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz turbokappa #19141 üzenetére
Akárhogy is vársz, sosem jön el AMD, a messiás.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz huskydog17 #19181 üzenetére
Mégis eljött a messisás? Vagy ez a játék hamis próféta?
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #85552128 #19566 üzenetére
1440p-ben 6%-kal gyorsabb az 1060 az RX 480-nál. Egész jó a varázsgömböm.
(#19611) Harley quinn: Ja, hát a 15% nem jött be, ráadásul a korábbi hsz-ek alapján DX12-ben már lassabb.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Ren Hoek #19761 üzenetére
Nem hiszem, hogy hardveresen lennének támogatva a függvények. Én úgy tudom annyiról van szó, hogy van egy könnyen használható függvénykészlet, amiben az egyes függvények kódja kb assembly szinten optimalizált GCN architektúrára, s a nem szabványosított képességeket is kihasználják, ezért GCN-only.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz keIdor #19909 üzenetére
Ezt HBM-es dolgot valami fanbojok találták ki. Eleve ott hibádzik az egész, hogy a GP100-ban nincs grafikai rész, illetve csak jövőre lesz kb széles körben elérhető, valószínűleg a HBM miatt. Így borítékolható volt, hogy Ti / Titan az GP102 lesz GDDR5X-szel.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz keIdor #20110 üzenetére
Az R600 a 4xxx szériával ért be, ráadásul itthon a 160 ft-os dollárral még olcsó is volt. A következő két gen is simán hozta, amit kellett. Aztán jött a GCN (7xxx), hatalmasat tarolt. Egészen a Maxwellig fej-fej melletti verseny volt.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A Shader Intrisic egy külön dolog. Szerintem az eredeti kérdés az, hogy mikor lesz látványos az a "probléma" (most nem az), hogy az NV architektúrái relatíve regiszterszegények, s nem képesek komolyabb async compute-ra (graf + compute), stb. Mindezt szabványos kóddal.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz schawo #20346 üzenetére
Ha nem csak a kis pufferes low latency hangkeltők, hanem a simák is összekakilták magukat meg komolyabb FPS akadást is okozott, akkor minimum 5-10 ms. De megpróbálhatom felrakni, aztán kimérem.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz schawo #20348 üzenetére
Közben rájöttem, hogy Maxwellen nincs, csak Pascalon fordulhatott elő a probléma.
A hang pattogásához szerintem minimum 5-10 ms kell, ha sima hangkártya van a gépnél. Bár amúgy nem tudom mekkora pufferral dolgoznak.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Venyera7 #20656 üzenetére
A jelenlegi pletyik szerint 4096 SP lesz a Vegában. A Polarisból kiindulva (2304 SP), ha lineárisan skálázódik az arch (esélytelen), akkor is csak kb az 1080 szintjén lesz, picivel elmaradva. Szerintem reálisan a vega kb az 1080 és 1070 közé érkezhet, hacsak nem lesz valami csoda a GCN5-ben (már ha az lesz).
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz cyberkind #20661 üzenetére
Hát mi más, mint a dupla Vega. Csak hát ezt ezt már eleve elképelni is nehéz annak tudatában, hogy az RX480 150 watt TDP-vel rendelkezik, azaz egy darab Vega jó esetben is kb 250 wattos lesz, szóval ehh. Szóval kell valami plusz trükk. Annak tudatában, hogy a GCN4 sok újítást nem hozott (viszont annál hasznosabbakat), elképzelhető, hogy a Vega GCN5 lesz, így lehet némi remény abban, hogy az 1080-at veri, s fogyasztáson is talán sikerült faragni. Persze addigra meg itt lesz az 1080 Ti.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Venyera7 #20667 üzenetére
Ja, hát két HA van: 1. 4096 SP 2. GCN4 lesz a Vega is. Ha egyik sem teljesül, akkor nagy eséllyel 1080 verő lesz.
Azért jó lenne ha kihasnálnák a GPUOpen által az asyncet s egyéb nyalánkságokat, melyek jelenleg nagyrészt csak hősugárzóként funkcionálnak a GCN-ben. Én azt se bánnám, ha így nyerne a Vega, legalább lenne verseny, meg flém, hogy az AMD csal.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Pont ezt akartam írni, hogy a GCN4 igazából GCN 3.1 kéne hogy legyen, mivel maradt az ISA. De akkor ezek szerint a GFXIP-ben ez jól van jelezve. A GCN4-nek nagyon kéne egy patch, ami jelentősen javít fogyasztáson, esetleg még javítja a skálázhatóságot. Enélkül nem lesz jó a Vega.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz keIdor #20909 üzenetére
Az R600 architektúrája az beért az R770-nel, 2 generáció kellett csak neki. A GCN-nél ez pont fordítva van. Az első két generáció igen jó lett, a GCN3 óta viszont eléggé el van maradva az NV-től.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz FLATRONW #20914 üzenetére
Ki mondta, hogy jó? Az architektúra volt csak az, a termék nem, ezt kéne tudni szétválasztani. Arra reagáltam, hogy az R600 óta nincs semmi. De van, vagyis volt, ott a 4xxx, mint ellenpélda. Az HD 5xxx-től egészen a Rx 2xx-ig szériáig az NV és az AMD nagyjából fej-fej mellett ment. Aztán jött a Maxwell, amire az AMD nem tudott válaszolni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hát, ha mindenkinek meg akarna felelni a PH!, akkor szétbontaná a teszteket API meg játék évjárat szerint meg gyártói támogatás alapján. De ehhez kicsit több játék kéne. Egyébként azt felejtik ki sokan, hogy a legtöbb játék azért esik ki, mert nem mérhetőek megbízhatóan.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz killer095 #21063 üzenetére
Anno a DX11 elég lassan terjedt. A mostani új apik viszont igen gyorsan.
Ha nem érdekel a technológia, csak a teljesítmény, akkor olvasgasd a tesztek végén lévő grafikonokat. Gondold már át mit írsz.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Nincs semmi beleszólásom ezekbe a döntésekbe, én még mindig csak egy programozó vagyok. Egyébként Abu pont itt írta, hogy marad a DX11 50%-ban, szóval nem értem honnan jön ez a száműzés. Az előretekintést se igazán értem, hisz nem a jövő játékaival megy a tesztelés (amúgy azt hogy is lehetne? ), hanem a mai újabbakkal. Nem azért vesz az ember VGA-t, hogy a legújabb játékok menjenek?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5