- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Mate X6 - keleti oldal, nyugati oldal
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23541 üzenetére
Hamarabb elkezdhető a következő képkocka számítása. Ezzel hamarabb lesz eredmény is. Ergo összességében csökken a késleltetés.
Az efféle trükközés miatt a CPU fps más lesz, mint a GPU fps. Régen ez majdnem megegyezett, mert két present között eltelt ms kb. hasonló a frame számításának ms-ban mért idejével. Ma lehet olyat csinálni, hogy a presentek közötti ms eltérjen a frame számításához szükséges időtől, hiszen tulajdonképpen konkrétan az a trükk, hogy a presentek meghívásával játszol, hogy hamarabb végezzen a tényleges képszámítás. Ez azért éri meg, mert a GPU egy heterogén processzor. Bőven dolgozhat már az új képen az egyik része, amíg a másik része befejezi az aktuális képet. Ezek a részek az átlapolás nélkül nem dolgoznának párhuzamosan.(#23542) proci985: Az jó megoldás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23518 üzenetére
Nem a proci a probléma, hanem a mérőprogram. Ezeket sajnos el kell felejteni, mert a DX12 és a Vulkan nem single-engine API. Ha az adott mérőprogram nincs konkrétan a mért programhoz szabva, akkor teljesen fals eredményeket adhat. Annyira alacsony szintű a működés, hogy egy általánosan, csak a grafikai presentek érzékelésére kialakított program azt képtelen jól mérni. Arra számít, hogy csak ott lehet presentet meghívni, közben ez hardverenként eltérő lehet.
A játékokba épített mérők tudják, hogy melyik hardver hogyan működik, így annak a működésnek megfelelően el tudják dönteni, hogy a több present hívás között ténylegesen mettől meddig tart egy frame számítása. Erre egy 3rd party program sajnos képtelen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23510 üzenetére
Láthatod, hogy nem azon múlik, hogy melyik VGA-ban nem lesz, hanem sokkal inkább azon, hogy aktív-e. A Maxwell és a Pascal is támogatja ezt a funkciót, de a meghajtó rendre letiltja a DX12-es játékokra.
Az a baj az aszinkron compute-tal, hogy nem olyan egyszerű a hatékony hardveres implementációja, hogy csak beraksz a lapkába pár független compute parancsmotort, esetleg csinálsz még egy előre definiált statikus particionálást alkalmazó üzemmódot rá. Igen alacsony szinten kell a rendszert beépíteni, ami majdhogynem teljes újratervezést igényel. Amíg ez nem történik meg, addig a funkció támogatható, de előny ebből nagyon korlátozott formában lehet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23508 üzenetére
Ez most nem olyan egyszerű. Az Intel bácsi is látja, hogy az új API-kkal nem az IPC vagy a magszám fog nyerni, hanem az egyensúly. Ez nagyon megnehezíti a fejlesztést. Emellett pont az Intel bácsi mondta nemrég, hogy nem tudják, hogy miket raknak át a játékfejlesztők a tipikus munkafolyamatokból a GPU-ra. Például megemlítették, hogy a Nitrous új verziója más minimum magszámot igényel, ha van aszinkron compute a GPU-n és több mag kell, ha nincs. És ezzel a lehetőséggel többen élhetnek, ami megint nehezíti a processzortervezőket. Többek között ezért hoz az Intel mainstream platformba hatmagost, mert aszinkron compute nélkül a Nitrous minimum igénye hat mag lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23503 üzenetére
A GPU egyáltalán nem úgy működik, mint egy CPU. Lehet beszélni itt is IPC-ről, csak nem érdemes.
Ezek a lapkák igen komplex heterogén feldolgozók, míg egy CPU jóval egyszerűbb homogén feldolgozó.
(#23493) Yutani: Itt azt kell látni, hogy a következő évben a programok zöme igényli a négy magot, tehát mindenképpen négy szálat kell adni a prociknak. Enélkül egyszerűen nem fognak elindulni. Az mindegy, hogy egy kétmagosban meglenne az erő a programfuttatáshoz, akkor sem fog rajta elindulni, amíg nincs négy szál.
-
-
keIdor
titán
válasz
schawo #23285 üzenetére
Minimálisan gyorsul a játék ha visszamész medium vagy low-ra, de a képminőség se változik nagyon.
A skálázhatóságot sem csinálták meg rendesen, ez egy konzol kód ctrl+c ctrl+v PC-re. Fut Windows alatt valamelyik DirectX verzión (gondolom 11) aztán ennyit csináltak vele körülbelül.A Batman Arkham Knight 2015 közepén szerintem különb volt. Nálam játszható, de 45fps-el megy sok helyen és az is csak a G-Sync miatt sima.
-
letepem
aktív tag
válasz
schawo #23216 üzenetére
A probléma az, hogy a lecsengés után elárasztják a használt piacot a bányász kártyák olcsóbban. A bányászok mindemellett fel is vásárol(hat)ták a készletek jelentős részét így terelve a polarisra váró embereket a vidia felé.
A bányász piac is hozott nyilván bevételt az AMD-nek, de hosszú távon kevésbé kifizetődő, hiszen ugyanezen VGA-k fél-egy éven belül visszakerülnek a piacra használtan, amiből nincs bevétel. Ez akkor lenne nagy biznisz, ha újra piros hardvert vennének, nem pedig a bányászatra fejlesztett céleszközt, ahogy azt láthattuk a bitcoin esetében.
Szumma szummárum mindkettőtöknek igaza van, Neked rövidtávon, Neki pedig hosszútávon! -
-
vader108
tag
válasz
schawo #23175 üzenetére
These are just rough figures, quick calculation from one large outlet alone (www.mindfactory.de)
Disclaimer: cards came out at different times, will have different sales figures, this is from one outlet, etc. It's just a look at the situation as it stands right now from the perspective of one large online seller.rx 480 - 3,560
rx 470 - 225
rx 460 - 50total AMD - 3,835
GTX 1070 - 11,230
GTX 1080 - 5,830
GTX 1060 - 4,265Total Nvidia - 21,325
Ez egy nagy outlet eladási számai augusztus 14-ig... Ennek jobban hiszek mint bárkinek. Ebből nagyjából szerintem levonható a konzekvencia. Sőt ez kb igazolja is a steames statisztikát is. (Akármennyire is rossz nézni, de valós eladási számok a mindfactory.de-nél aug 14-ig)
-
Laja333
őstag
válasz
schawo #23136 üzenetére
Ugye azt tudod, hogy két koppra húzott venti hangja független a GPU-tól?
Nekem is van viszonyítási alapom, mert volt Sapphire 480 Nitro-m. Annak az üzemi fordulatszáma ~50%-on (2200-2300 RPM körül volt kb) volt olyan hangos, mint a mostani MSI max fordulata.Egyébként az MSI ezt tudja Valley alatt.
Lightos OC, kitolt Power Limit.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
schawo #23104 üzenetére
Ez nem teljesen korrekt így... ugyanis pont az a lényege, hogy statisztikailag jól reprezentálják a népességet a megkérdezettek. Pl a TV-nézési szokásokat gondosan kiválasztott pl 1000 emberre nézik, fiataltól idősig, férfitől nőig mindenki olyan arányban szerepel benne, ahogy a népességben is...így talán korrelál a valós 10M lakossal. Itt a gamer társadalmat kéne valahogy leképezni 1000 megkérdezettre mondjuk.
...Sarkítva, ha a Steam-en csak a gazdag Nv-sek x-elgetik be a gépüket, mert ők tudják mi az a steam (a többi torrentezik, azt se tudja mi az), és vagiznának a rigjükkel... akkor egy torzult nem reprezentatív eredmény jön ki. Ezért bullshit az egész... ha kötelező lenne mindenkinek, akkor elhinném, így rengeteg minden torzítja.
Csak nevetek, amikor valaki ezt a Steam survey-t komoly érvnek gondolja
... pont mint az AMD VGA közvéleménykutatás, vagy Indexes szavazás.... Ez maximum egy játék, de semmi köze a valós statisztikához...
-
cyberkind
félisten
válasz
schawo #23023 üzenetére
Nem ugyanazért, mert a Store-os mindenhogy droppol, amíg a Steam-es simán játszható és lesz hozzá még honosítás is, de amúgy rohadjanak meg, állítólag független stúdió lennének de mégse.
(#23025) Szaby59
Tudom, hogy írják, de nálam érdekes módon jó, csak autosave-kor akad be illetve néha esik be az fps. -
keIdor
titán
válasz
schawo #22934 üzenetére
Nem biztos, hogy ők, maguk a fejlesztők kapnak nagyobb hatalmat a kezükbe a DX12-vel. Ha úgy döntenek, hogy nem foglalkoznak a GCN2-3-al vagy Kepler-Maxwell-el, akkor születnek meg az olyan portok, mint a Forza Horizon 3 is. Shader Model 5.1 vagy sem, én biztos vagyok benne, hogy meg lehetne oldani, hogy a régebbi kártyákon is normálisan fusson, csak egyszerűen nem érdek, nincs rá pénz, idő, szarnak rá stb.
-
Petykemano
veterán
válasz
schawo #22701 üzenetére
schawo FLATRONW core i7
2015Q2
Titánverő Overclockers dream FijiFury.
Aztán az nvidia fogta a titan lapkát, tálalta úgy, hogy épp a Fury X teljesítményszintje felett legyen 5-8%-kal (brutálisan agyonveri, szétcincálja, megeszi reggelire, elgyepálja, otthagyja) és 980Ti néven $650 árra belőtte, aminél olcsóbban a Fury X se jöhetett, sőt még biztos inkább drágábban szerették volna adni.Elfelejtettétek?
Ha az nvidia megint jolly jokerként szeretné felhasználni a X10ti nevet, akkor megint oda (5-8%-kal fölé) lövi teljesítményben és árban ahová a AMD új architektúrája érkezik.
Ez persze nem biztos, de ez alapján a logika alapján, ha tudjuk mit tud a 1080Ti, tudjuk mit tud a kis Vega.
-
-
válasz
schawo #22636 üzenetére
Egyéne válogatja, de nem is rólad beszéltem. Ha valaki már a vásárláskor azon agyal, hogy most ez mennyi bukó is lesz neki, akkor nem lennék meglepve, ha rendszeresen ez jár az agyában és nem tud tőle szabadulni. Főleg, ha valaki a pénz rabja. De mindegy is, de offoljunk emiatt.
-
-
#85552128
törölt tag
válasz
schawo #22448 üzenetére
Ez alapján úgy tűnik a 470 nem támogatja rendesen a Vulkant, elvégre ha valamiért lassabb csak a HW miatt lehet: [link] "Ha jó
DX12-esVulkan élményt akarsz, akkor törekedj ilyen hardvert venni, vagy használd a DX11 módot."Szerk.: Tudom, nekem is lassabb és még akadozott is közben a public verzió (ahogy utólag láttam Vulkan alatt is csak egy magot terhel leginkább), csak korábban a szintén megkérdőjelezhető minőségű "miért lassabb a DX12 mód" kérdésre ez volt a válasz.
-
válasz
schawo #22441 üzenetére
Talos béta, hátha Abu erre gondolt. Nem.
RX 470@1.26 + X5650@2.67 @1920x1200 Ultra 4xAA
Gfx API: Direct3D11 32-bit
Duration: 60.0 seconds (4056 frames)
Average: 67.6 FPS (69.1 w/o extremes)
Extremes: 109.4 max, 34.0 min
Sections: AI=7%, physics=1%, sound=2%, scene=74%, shadows=13%, misc=3%
Highs: 660 in 7.6 seconds (86.7 FPS)
Lows: 750 in 14.1 seconds (53.3 FPS)
30-60 FPS: 21%
> 60 FPS: 79%Gfx API: Direct3D11
Duration: 60.0 seconds (4107 frames)
Average: 68.4 FPS (70.0 w/o extremes)
Extremes: 112.6 max, 36.1 min
Sections: AI=6%, physics=1%, sound=1%, scene=76%, shadows=13%, misc=3%
Highs: 689 in 7.9 seconds (87.2 FPS)
Lows: 787 in 14.5 seconds (54.2 FPS)
30-60 FPS: 20%
> 60 FPS: 80%Gfx API: Vulkan
Duration: 58.3 seconds (3274 frames)
Average: 56.2 FPS (58.2 w/o extremes)
Extremes: 91.8 max, 3.1 min
Sections: AI=5%, physics=1%, sound=1%, scene=80%, shadows=10%, misc=3%
Lows: 64 in 3.1 seconds (20.7 FPS)
< 20 FPS: 1%
30-60 FPS: 52%
> 60 FPS: 47%A Vulkan béta időzítésével valami nagyon nincs rendben, mert a 60mp-es jelenet 58mp alatt fut le. Többször ellenőrizve.
-
válasz
schawo #22423 üzenetére
Alapból onnan indult az egész, hogy az NV-k tuningpotenciálja igen jó. Le lett írva, hogy miért. Nem szabad?
Az egyéb paraméterek irrelevánsak, egy dologról volt szó. Nem értem miért kell idekeverni azt, hogy overall az NV gyorsabb, kevesebbet fogyaszt, stb. Ezt eddig is tudtuk.
-
válasz
schawo #22267 üzenetére
nem tudom, te írtad, hogy azok a cégek, amelyek a pc-s játékok 1%áért, és az aaa címek 80%áért felelősek. 1% nekem niche, de a kétszerese is.
szép eredmény az eladás, tényleg. mondjuk ennyit egy football manager is csinál. évente. és még azzal együtt is egy rohadtul niche piac.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #22253 üzenetére
A játékfejlesztőket a PC-s részesedése eleve nem érdekli. Megcsinálják konzolra és írnak rá egy konvertert. Vagy ha vannak olyan rendesek, mint az ID software, akkor átmásolják a konzolos kódot is az AMD-nek a kiterjesztéseikhez. De ennyi, itt ki is fújt a reálisan figyelembe vehető lehetőségek sora.
Ez sajnos a PC-nek egy nagy problémája, és nem igazán van rá megoldás...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #22248 üzenetére
"Ráadásul fölöslegesen beleveszi a bányászcumókat, amik úgyis kikerülnek a játékospiacról."
Csakhogy a piaci reszesedes nem a jatekos piacrol szol, hanem az eladott/kiszallitott kartyak szamanak aranyarol. Ilyen szempontbol mindegy hogy jatekos, banyasz, vagy akarmilyen gepbe kerul, az eladasig szamit bele.
-
Petykemano
veterán
válasz
schawo #22131 üzenetére
Ha az arányok nem változnak az optimalizálás során, akkor az azt jelentené, hogy
- egy fiji utód kisvega a számításaim szerint még dx11-ben is megelőzné az 1080-atValamint ha az ilyen jellegű trendek maradnak (ahogy az idő telik, úgy érkeznek olyan játékok, amelyekben a furyx mászik az 1070 nyakára), akkor érthető, miért nem érdemes kapkodni - pr szempontból - a vegával. Nem egyszerű, ha elkapkodják, nem lesz gyorsabb,.mint a konkurencia és lebőgnek. Ha tétováznak, az nvidia könnyen tromfolhatja valami újjal, korábban, és lebőgnek.
Kicsit hasonlít a szitu az 980ti piacra vezetésének idejére -
válasz
schawo #20589 üzenetére
A táblázat szerint az 1070 11%-kal erősebb a 980Ti-nél, az 1080 pedig 19%-kal az 1070-nél, tehát egy kicsit jobb 1070-es kártyájuk volt, mind az 1070 tesztekben szereplő átlag.
Amúgy érdekes, hogy szinte minden kártya 5-10%-kal a gyári boost1 clock felett megy a tesztekben, kivéve az 1080-at...
-
Peat;)
veterán
válasz
schawo #20379 üzenetére
Kár, de az nekünk is jó ha kap egy körmöst az elkövető, ki tudja hogy ha nincs a botrány mi lett volna a 1060-asból.
Hozzá teszem a másik oldal is egyfolytában kamuzik, de nem fizikai specifikációkban. De ha pereskednének a félrevezető, sokszor valósággal igencsak távol álló bemutatók, diagrammok miatt akkor nem könnyezném meg egyik céget sem. Néha úgy érzem magam a marketinganyagnál mint a nyugdíjasoknak kellene a 200e-es mágnespárna bemutatókon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #20362 üzenetére
Mindig megoldják ezt a problémát. Időnként előjön egy nagyobb frissítésben, és pár hét alatt reagálnak is rá. Ezért sem volt érdemes nagy dobra verni, mert viszonylag sűrűn fut bele ebbe a gondba az NVIDIA az új driverekkel. Évente egyszer minimum. Aztán jön egy új driver és újra jó.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #20136 üzenetére
Az első Xbox az halott volt. Szopatta a Microsoftot az Intel és az eladások is a padlón voltak. A második Xbox már a piacon volt 10 évig. Az nem számít, hogy 8 év után követte az új Xbox, a lényeg, hogy utána is jöttek még rá játékok.
A PS2 is piacon volt 10 évig. Nem számít, hogy jött egy PS3, új program jött még rá. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #20085 üzenetére
Már abban sem vagyok annyira biztos. Maga a két irány abszolút megél egymás mellett, csak mondjuk úgy, hogy eltérő fejlesztői igényeket céloznak meg. Például egy DICE, egy ID, vagy egy Eidos Montreal, vagy más multiplatform fejlesztő számára az az ideális, ha össze tudják vonni a konzolos és a PC-s R&D-t. Emiatt ezek a kiadók és stúdiók főleg az AMD partnerségét keresik majd. Ellenben egy indie stúdió, amely készíti a következő survivor gyűjtögetős játékot nem fog abból profitálni, hogy az AMD konstrukciójában egységesen van kezelve a konzol és a PC. Számukra ez mindegy, mert úgysincs komoly R&D-jük ezen a területen, nagyjából addig jutnak, amit a licencelt motor (UE, Unity, CryEngine, akármi) megenged. Emiatt ezek a fejlesztők főleg az NVIDIA partnerségét fogják keresni.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
schawo #19974 üzenetére
Vicces, hogy hogyan szivárogtak le az elvárások,
-1600 MHz Super OC Beast Edition
-
Áh nem majd a rev2, a nagy OC simán megy majd 1500-at.
-
Huh ez mégsem lesz meg, de 1400 MHz az szinte alao a customnál, hát Devil, meg hűtés meg VRM
-
Okay. 1350 MHz már túl sok szerencsétlennek 24/7 és fogyaszt mint állat.
Szóval akkor semmi gond nincs a Vcore tuninggal, egyszerűen a feszemelés hatására is jelentéktelen OCt tud. Ráadásul undorító hőtermelés és fogyasztás mellett.
Csak mert emlékszem milyen hype volt még pár hete a refről is - meg hogy a Customok majd mennyire jól mennek.Így már nem akkora deal a custom sem, mint be lett harangozva... ha a ref ára jobban lemenne esetleg, jobban is megérheti.
-
Kicsimix
őstag
válasz
schawo #19241 üzenetére
Őőőő hát szakmai fórumról lévén szó a megfogalmazásod kicsit csúsztatás.
"Itt is azt látjuk, hogy Vulkan alatt a 480 végre hozza azt az átlagot, amit egyébként DX11 alatt is szokott (480 +70% = 1080) [link], csak az OGL volt kiemelkedően szörnyű AMD-n."
Nem ezt látjuk hogy végre..
Itt azt látjuk, hogy a 480 hatékonyabb a hardverével mint sok egyéb ha rendesen van használva
-
FragMaster
addikt
válasz
schawo #18820 üzenetére
Undervolt teszt
Ezek szerint az undervolt miatt még nő is a sebesség a kisebb fogyasztás mellett, mivel kevesebbet throttlingol a kártya. Feleslegesen túlhúzták gyárilag a feszültséget valószínűleg a minél jobb kihozatal elérése miatt. -
Remus389
veterán
válasz
schawo #18208 üzenetére
Szerintem a jó öreg 7970-esedtől nem lesz sokkal erősebb a 470-es, de tény hogy sokkal kevesebbet fog fogyasztani (de nem fogja ezt behozni, az árkülönbözetet)
Talán a 8 gigás 480-as már érezhető előrelépés lenne, bár te tudod
Én a helyedben várnék egy GTX 1070 szintű AMD kártyára. Nvidiát azért ne vegyél, hogy támogasd a kisebb és szegényebb céget, mert ha egyszer becsődöl az AMD, akkor az nagyon rosszat tenne az áraknak és a fejlődésnek is, az Intel és az Nvidia nem szégyenkezne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen okostelefont vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Star Trek
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bittorrent topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Eléggé lekorlátozza az NVLink Fusiont az NVIDIA
- Óra topik
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1660 Ti OC 6GB GDDR6 192bit
- Asus Rog Strix RX 6800 XT LC 16 GB - GARIS (ritkaság)
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming D OC Eladó!
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 650W
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged