- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hívószám-hamisítás
- Magisk
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
Gainka #42756 üzenetére
A limitáló tényező a gyártókapacitás.
És $/mm2-re optimalizálnak.'Mondok egy analógiát.
Van 1liter alkoholod.Ebből pancsolhatsz 2liter pálinkát, fél literes kiszerelésben üvegenként 5000Ft -ért eladhatod minőségi zárjeggyel. (20000Ft)
Vagy csinálhatsz mondjuk 10 üveg bort, amit eladhatsz üvegenként 1200Ft-ért. (12000Ft)
Vagy csinálhatsz 40 doboz sört, amit eladhatsz 200Ft-ért darabját (8000Ft)
Ha összesen csak 1 liter alkoholod van, és pont olyan a kereslet, hogy elviszik a 4 üveg páleszt, akkor nem fogsz bajlódni azzal, hogy olcsó sört gyárts. Vagy ha mégis nekiállsz, akkor pont úgy fogod árazni, hogy a hasznot abból is annyi legyen, mintha páleszt adtál volna el. Így érkezünk meg a 2000Ft-ért árult borhoz és 500Ft-os sörhöz.
-
huskydog17
addikt
válasz
Gainka #42756 üzenetére
"miért nem tud most az amd és az nvidia késziteni egy alsokategoriás chippet amit 50-100k itthoni pénzért lehetne árulni?"
Egyszerű: nem abból jön a nagy pénz, hanem a high-end és mid-range szegmensből:
Ezért nincs a mai napig a GT1030-nak utódja és valószínűleg már nem is lesz. Amíg az emberek felsőkategóriás VGA-kat dupla sőt tripla áron is megveszik (és sajnos megveszik), a gyártók hülyék lennének az alsóbb szegmensre fókuszálni. Nem véletlen, hogy a piros és zöld oldalon is a CEO (Lisa mama és Jensen papa) kizárólag a csúcs, illetve felső kategóriás VGA-k esetén álltak kamera elé, a többi termék bemutatóját másra bízták.
"Azt már tudom hogy megint bánya láz van stb, na de egy 128-as 4-8gigás kártyákat is vinnék bányászni?"
4GB-os verziókat nem bányákba visznek, azok is egyszerűen elfogytak a piacról, illetve újak esetében a GDDR5-re semmi értelme építeni, mert az már túl lassú, a GDDR6-ból pedig globális hiány van, vagy úgy is mondhatjuk, hogy túl nagy rá a kereslet."Illetve miért nem tudják a termelést fokozni?"
Mert így is maximumon jár a termelés, a a GPU és memóriagyártók kapacitása is véges, egyszerűen túl nagy a kereslet. Gyártósor bővítés is több hónapba telik, mire a végfelhasználó abból bármit is lát, még jóval több idő is eltelik, szóval legkorábban talán és nagyon TALÁN második félévben lehet némi apró javulás, de nem sok esélyt látok rá. Sajnos a vírus is rengeteget ront a helyzeten, továbbá a szállítás is sokkal-sokkal drágább lett."Kötelezö bonyolult atom drága chippet fejleszteni? Miért nem fejlesztenek olcsobb alsobb kategoriás chippeket stb, sok mindent nem értek most."
Lásd fentebb: a legtöbb pénz a drága és gyors termékekből jön, nem az alsó kategóriásból. Meg lehet nézni mit történt a Radeon 6700XT esetében: amíg a korábbi generációban az 1440p-hez ajánlott VGA-kat 350 dollártól (Radeon 5700) adták, az új genben már 480-at kérnek ugyanazért a kategóriáért. -
Kolbi_30
őstag
válasz
Gainka #42756 üzenetére
Tudod ez úgy működik, hogy van x gyár n gyartosorral. Aminek van egy maximális kapacitása. Új sort beuzemelni sok idő akár több hónap. De van alapanyag hiány is, szóval ha több lenne a kapacitás sem lenne több termék. A bányászok meg kitalicskaznak már a gyárból azt is.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Gainka #26176 üzenetére
Egy RX 470-et közepes grafikai beállitáson használhatok az újabb játékokban (ott tényleg elég "smooth"), akkor a Wildland és a Mass Effect játékban majd milyen teljesitményt és gyatra látványt fog nyújtani nekem FullHD-n ... GTX 1070 majd megoldja nekem ezt a kérdést. A GTX 1070 videókártyával játszok amig megtehetem (talán még a 2017-ben megjelenő játékokat jól viszi majd), és aztán váltok egy konzolra vagy inkább kiszállok a játékból. Ezt fogalmaztam meg a 26161-ben. Szerintem igy most teljesen kerek és lapozhatunk.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Gainka #26170 üzenetére
Nem vetettem össze sehol egy GTX 1070-et egy konzol grafikai szintjével. Azokban a konzolokban amúgy AMD van.
Nintendo NES és SNES konzolom van, mert nekem nem minden a grafika. Viszont lehetnek nem túlzott elvárások egy játékra fejlesztett videókártyával szemben. Tényleg normális hangon próbáltam ezt kihozni és részemről ez sikerült, de ha nem lehet normális keretek közt folytatni, akkor tényleg lapozzunk inkább.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Gainka #25517 üzenetére
Te figyelhetnél mit és hogyan mondasz és visszavehetnél!
Pont erről beszéltem, de te egyből kiosztod a másikat, mert kritizálni merészelte a videókártya gyártókat. Talán nem alaptalanul megy az elégedettlenkedés részemről, ha negativ véleményem alakul ki a hardver teljesitménye vagy értéke miatt. Ha jó teljesitményt szeretnék 120-150ezret kell kifizetnem, de 2 évente egy arra érdemesebb játék miatt kénytelen leszek tovább fejleszteni. Ez benne van.
Évente 80-90ezerért videókártyákat cserélgetni nekem sem gond, ha megveszem az újat és jobban elfut rajta az a játék. Középkategória ez, és itt gyorsan degradálodik az amúgy is visszafogott teljesitmény. A legjobbak között számon tartott, ezért drágább RX 470 4GB MSI Gaming X viszont alig fél éven belül elérte ezt a ciklust, ami a HD 7850 2GB videókártyával is jóval tovább kitartott. Az egy első generációja volt a GCN videókártyáknak, ez meg egy több éves fejlesztési terv félresikerült darabja. Kevésnek tartom ezt a rövid időt, de soknak a várakozási időt amig egy Polaris Refresh megérkezik. Úgyanis addig nem tudok a PC-n játszani és marad a Nintendo.
-
Zeratul
addikt
válasz
Gainka #25517 üzenetére
Véleményem szerint a teljesítmény miatt jajongó emberek a 470/480 árában akartak 1070/1080 teljesítményt, holott az előzetes tesztekből is világosan kiderült hogy nem lesz annyi csak a 970/980 szint. Ennek ellenére megvették és most siránkoznak hogy milyen szar az AMD.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
Gainka #24630 üzenetére
hát nem a miner törzsvásárló réteg
Petykemano sztem az ati váltás nem lehetett olyan nagy gond, 3 betűs, piros, felismerhető maradt ugyanúgy. akkoriban az lehetett az évekre előre problémákat halmozó gond hogy több rossz szájízet hagyó szériákat hoztak (x1xxx 3xxx), míg nvidiánál csak az fx botlás volt, korábban. Aztán hd4 hd5 ugyan ütős volt, de aztán meg kezdték a röhej átnevezéseket
-
Zeratul
addikt
válasz
Gainka #21110 üzenetére
A polarisok az első FinFet GPU-k amit GloFo-nál gyártanak, bár régóta dolgoznak a GloFo-val (régebben övék volt a gyár) már első APUknál látszott hogy nem hozza azt amit elvártak, nagy valószínűséggel nem akartak kockáztatni egy monsta GPUval elsőként, ami elég komoly ugrás a előző monstahoz képest. (GNC3 vs GCN5). Kellett egy közbenső lépcső a középkategóriában egy nem annyira radikálisan megváltoztatott architektúrával.
-
#45997568
törölt tag
válasz
Gainka #21100 üzenetére
Megoldja izombol, ez nem gond, el sincs maradva jelenleg egyik AMD-s megoldastol sem, raadasul NV mar kint van egy teljes termekpalettaval, mig AMD meg csak a kozep es also szegmensben toporog. Szivesen vennek Vega-t de ha nincs akkor nehez.
Erdei88: Egyik reszevel sem, ha kicsit is koveted nyitot szemmel a Mo-i es egyeb helyeken a valasztasokat, eredmenyeiket es a szavazok megoszlasat, nagyon szepen kirajzolodnak a problemak
Hosszu, nem ide tartozik raadasul szomoru folyamat.
-
Dyingsoul
veterán
válasz
Gainka #18170 üzenetére
Jaja!
És még azt is nyugodtan hozzátehetjük, hogy komolyabb fps nem igazán jelent meg mostanság az 1-2 vh érájában. Én már nagyon-nagyon régóta vágyom egy 2. világháborús fps-re, ami új, grafikailag is csicsásabb és népszerűbb lehet (multi miatt). Erre jön a BF1 az 1. vh-val. Mégjobb én azt mondom! Nagyon reménykedem benne, hogy az ez utáni BF pedig 2. vh-s lesz!
Így legalább 2 jó játék is lehetne ami a régi korokban játszódik nem pedig ebben az unalomig hajszolt, minden 3. játék cod vagy bf akar lenni világban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Gainka #11327 üzenetére
Már rég multi-thread az AMD driver. De figyelembe kell azt is venni, hogy egy bizonyos szint fölött a driver megakadályozza a fejlesztők munkáját. Az Intel pont ezért nem csinál multi-thread drivert, mert csak csökken tőle a programhoz felhasználható valós processzoridő, amiért a fejlesztők meg ordibálnak.
Most már mindegy is, mert a fejlesztőket megkérte a Microsoft, hogy többet ne adjanak ki deferred context alkalmazást, nem mintha annyira sokan tették volna eddig. A deferred contextbe ölt kutatás gyakorlatilag kuka. -
#85552128
törölt tag
válasz
Gainka #11236 üzenetére
nV-n 2 "Dedicated" szenzor van D3D Dedicated és sima Dedicated szenzor is, AMD-n csak D3D-s van. A Dedicated a teljes foglalást kéri le a drivertől (ami nagyon is pontos) a D3D csak a D3D API (?) által használt mennyiséget pont ezért nV kártyán a sima és a D3D dedicated között nem ritka 2-300 MB-os különbség. Az Afterburneres mem szenzor meg gondolom azt kéri le. D3D memóriákat összehasonlítva nálam eddig jelentős különbségek nem voltak a Fury/970-et nézve azonos beállítások mellett. Pl. Most a Battlefront pár óra alatt 1.5 - 3.2 GB között használt...
-
daveoff
veterán
válasz
Gainka #11228 üzenetére
Ahol a videóban 120fps és 3giga vram fogyasztás van a 980Ti-vel, pl Sulluston, ott nekem 150fps van, és 2,2-2,4giga vram fogyasztás, szintén 980Ti-vel, ha jól emlékszem, de holnap megnézem, csinálhatok videót is. Mondjuk nekem nem 1228MHz-re boostol a kártyám, hanem alapon 1400 fölé, és még húzva is van.
De a vram fogyasztás nálam nem ennyi, mint a videóban.
janos666: pontosan, minél több a vram, annál többet tölt meg. Itt ugy 4 vs 6-ról beszélünk, arányaiban nagyjából megegyezik a fogyasztás is...
-
Loha
veterán
-
Crytek
nagyúr
válasz
Gainka #11192 üzenetére
Mert majd egyszer valaha, ha veszek már mondtam többször FHD maxra veszek oda a 980Ti van csak az éppen elég.
Proci váltás kellett mindenképpen mivel sok game a 2 magossal bődületes lassú már és a 460-amnak kis erőt dobhat még 1-2 játéknál.
Inkább nem játszok évekig maxon (egész életemben amúgy is ezt tettem) de pénzt bukni nem szeretek.
Mondom részemről vége nem írjon senki ,mert akkor reagálnom kell és nem szeretnék. -
válasz
Gainka #11157 üzenetére
Akkor szelektíven olvasol, sajnos. Folyamatosan van valami topik, amiben az AMD 3-4 hónap múlva alázni fogja az nVidiát. Tavasszal a Fiji GPU volt, utána nagyon rövid ideig a DX12, most pedig a VR. Persze az alázós dumákat jellemzően nem ugyanazok nyomatják, akiknek most nem tetszenek az nVidiás megnyilvánulások, de azért jellemzően nem 0 az átfedés...
(#11160) Abu85:
Alapvetően emiatt vezették be a GameWorksöt, ha jön egy új architektúra, akkor szoftveresen képesek legyenek mesterségesen kivégezni az előzőt.Talán korrektebb lenne azt írni, hogy ez az egyik mozgatórugó a GameWorks mögött. Nyilván ez is benne van (ha nem is ennyire élesen), de van pár egyéb célja is a rendszernek.
-
odorgg
addikt
Erről van szó. Akit sohasem hozott lázba a számítógép sem, csak a játék kedvéért ül a TV/Monitor elé, az tojik az FPS és a felbontás adatokra, illetve a TV/Monitor alatti doboz specifikációira is. No a konzolosokk nagy része ilyen.
Az új konzolokat is ezekhez az igényekhez szabták. Legyen dizájnos, meg egyszerűen használható, és fussanak rajt a gamek. De az hogy milyen felbontás, meg hány fps, az a sokad rangú szempont.
Néha sajnálom jómagam is, hogy nem vagyok a boldog tudatlan játékos állomány tagja, mert sokkal nagyobb élmény lenne a game, és nem költenék nagy pénzeket a PC-re.
(#2095) Locutus
Lényeg az, a hardver tudja azt amire tervezték, és nem véletlenül vannak gyengeségei.
Ha nincs rá igény, nem terveznek, és nem gyártanak le több millió izomdobozt.A hardver nem szar, AMD azt adta amit kértek tőle, ha izmosabb cuccot kér a Sony, vagy a Microsoft, akkor azt kaptak volna. csak akkor lehet nem ilyen áron osztogatnák a kis játékdobozkákat.
De egyébként is, hiába az izom vas, mert arra is tudnak szarul optimalizált gameket kiadni.
Mindíg egyszerűbb, és költséghatékonyabb megoldás lesz, a felbontást megnyírbálni, és a fix fps-t csökkenteni, mint hónapokon át a program optimalizációival tökölni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Nem alkalmazták a PS4-re és az X1-re sem az aszinkron compute-ot, és még a DMA transzfert sem csinálták meg nemhogy shared memre, de még aszinkronra sem. Ez az egyelten next-gen játék, ami DMA transzfernél leállítja a futószalagot. Eredetileg valóban úgy tájékoztatták a Sony-t, hogy a PS4-re meglesz a 60 fps és az 1080p, csak akkor még úgy volt, hogy a kidolgozott optimalizálásokat beépítik. Ezek nélkül viszont a teljesítmény több mint a felével esik. Vagy csúszik még negyed-fél évet, vagy kiadják mindenre úgy, ahogy van. Esetleg év végére befejezik és jön egy patch.
A legtöbb eljárást láthatóan pre-gen konzolokra építették. Az X360 és a PS3 verzió alig néz ki rosszabbul, mint a többi, pedig ezek majd egy évtizedes hardverek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Torrent meghívó kunyeráló
- Gamepad
- Autós kamerák
- Napelem
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming GeForce GTX 1660 Ti OC 6GB GDDR6 192bit
- ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 256bit
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7900XT 20GB Videokártya! Bemutató darab!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Gainward Phantom RTX 4070Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 - UK billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB Corsair 4000D Airflow 1000W
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest