- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz DroiDMester #47 üzenetére
reality check:
és még ehez jön a GARANTÁLT +40.% tuning,
ki garantálja? ha veszek egy 7950-et, és megáll 1100-nál (vagy lejjebb), akkor kifizeti valaki nekem az árát?
semmi szükség szerintem ezekre a költői túlzásokra, elég egyértelmű, hogy ár / teljesítmény alapján jobbak a 7800 / 7900-asok, mint a GK104 alapú nVidiák. ellenben ha 20%-kal leárazod a 660 Ti-t, akkor ez a különbség megszűnik / megfordul.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz DroiDMester #84 üzenetére
javaslok egy szótárt, és olvasd el benne, hogy mit jelent a "garantálni" szó. én elhiszem, hogy a 7950-esek nagy része megy 1100 felett, de a garanciát erre nem vállal senki. amúgy a google-ön rákerestem, az első találatom egy 1050 MHz-ig húzható kártyát dobott fel (HardOCP). no comment.
nem fogom semminek a pártját, csak tisztában vagyok vele, hogy mi mennyit ér. ha szerinted a 60e FT-os 7870-ekkel szemben a 64e FT-os 660 Ti nem jó vétel, akkor ismét no comment. a Tahiti LE-ről beszélhetünk akkor, amikor releváns mennyiségű tapasztalat van róla, de borítékolom, hogy nekem a minimális + sebessége ellenére sem kellene. ami nem azt jelenti, hogy nem jó, hanem azt, hogy mások a preferenciáim.
az pedig még fel sem merült benned, hogy nem azért "védem" a 660 Ti-t, mert azt vettem, hanem azért vettem, mert azok az indokok szólnak mellette, amiket most is mondok? én örülök, hogy ennyire elégedett vagy a kártyáddal, de meg kellene értened, hogy nem mindenki ugyanúgy látja a világot, ahogy Te.
no erről ennyit.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
kicsit pontosítsunk: a Titánban +2.7 Mrd tranzisztor lesz a 7970-hez képest, ebből szerintem 1-1.5 Mrd helyből kuka, tehát még mindig 1.5 Mrd-dal több az "effektív". a chip mérete is jóval nagyobb lesz, tehát azért ez a direkt összehasonlítás nem fair. a fogyasztásról pedig egyelőre érdemes óvatosan nyilatkozni, mert az elméletileg 230W és 300W között bárhol lehet.
nekem meggyőződésem amúgy, hogy a GTX600-as sorozat hatékonyságának az egyik titka, hogy a textúrázók 16-bites színcsatornák esetében is teljes sebességel mennek, míg a HD7000-esekben ez felezett. miután a 680-ban és a 7970-ben ugyanannyi unit van, clock2clock a 680 ebben 2x gyorsabb. annyira nem prominens a textúrázók szerepe, hogy ez drámai előnyöket hozzon, de ultranagy méretű textúrák és 16xAF mellett elhanyagolni sem lehet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz daneeeeee #116 üzenetére
ne keverjük már megint a technológiát a fogyasztói szempontokkal. TTomax felvetése műszaki jellegű volt, ahhoz semmi köze annak, hogy ki mennyiért kínálgatja a portékát. ha pedig az árat és a teljesítményt nézed (ill. még pár tipikus fogyasztói szempontot, amit sokan szeretnek elfelejteni, khmmm), akkor meg annak nincs jelentősége, hogy mennyi a tranzisztor, mennyi a mm2, milyen az architektúra, stb. ez két teljesen külön elemzési sík, és a kettő összekeveréséből csak f***ság és flamewar tud kiesni
btw. ha már az innováció értékelésénél tartunk, elméleti szempontból kb. most van az a pillanat, amikor érdemes lenne összeereszteni egymással egy 9600GT-t és egy HD3850-et - mostanra már be kellett érjenek azok a folyamatok, amire az AMD a VLIW5-ös shadertömböket kitalálta. komolyan érdekelne, hogy mit futna egymás ellen a két kártya. amikor utoljára néztem közel 4 éve, akkor a 9600GT volt előrébb valami 10%-kal - vajon ez megfordult mostanra?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hah, nice try, de ez most csak kőkemény mérésekkel megy, elmélet nem ér
amúgy teljesen korrekt, hogy a 10.1 előnyeit is belevesszük - ez is benne van abban, ami anno felesleges volt, de mára beérhetett.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ezt nem nagyon értem, hogy őszinte legyek. nézd meg a számokat a két relációban:
- 680 -> 7970 GHz: +20% tranzisztor, +10% teljesítmény
- 7970 Ghz -> Titan: +60% tranzisztor, nem tudom mennyi + teljesítmény, de biztos, hogy messze nem 60%azaz átlagos workloadok esetén a 680 10%-kal "tranzisztorhatékonyabb". ez a 10% kényelmesen jöhet abból, hogy a GCN architektúra lépett egyet CPU irányba.
a Titán meg jóval gyengébb lesz ilyen téren a 7970 GHz-nél - pontosan azért, mert tele van pakolva játékokban nem használt cuccokkal.én nem látok itt nagy rejtélyt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
annyit azért tegyünk hozzá, hogy semleges "pályán" a 7970 GHz-nek illene 10%-kal előrébb lenni a GTX 680-nál. ill. az orosz tesztben is előrébb jár a 660Ti a 7950-nél, aminek szintén nem úgy kellene festenie.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez így sztem nem korrekt. sorban:
- a metro ugye ősidők óta oszlopos tag, ebbe felesleges belekötni
- a sniper elite v2 az ssaa-val gyorsabb a radeonokon, elsősorban egyrészt a nagyobb memória-sávszélesség, másrészt az nVidia kártyák gyenge ROPjai miatt. hogy a GCN shader-felépítés mennyire játszik ebbe bele, azt nehéz megmondani - jó lenne egy 384-bites GK104...
- az anno 2070 egy népszerű játék, egy csomó tesztben szerepel, még guruéknál is
- a dirt showdown szereplése valóban vitatható. egyrészt egyetértek abuval, hogy innovatív a motor, és mint ilyen, érdekes egy tesztben, ráadásul jönni fog a GRID 2, várhatóan ezzel a technológiával. másrészt egy ennyire nyíltan AMD-párti játék ellensúlyozására tényleg érdemes lenne ellensúlynak egy nVidiás. de sajnos az is igaz, hogy nem fényes a választék belőlük.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az nVidia majdnem mindig konzervatív volt az architektúráival, és sosem hittek a változások gyors begyűrűzésében. egyszer erre nagyon ráb***tak (FX5000-es csudaszéria), de általában fényesen beigazolódott, ahol meg rezgett a léc, ott egy kicsit alátettek az iparnak (ld. geometry shaderek, dx10.1), aztán a léc fennmaradt. lehet, hogy az alátevés most nem fog menni, de a terjedési sebességgel kapcsolatban megint igazuk van. legalábbis egyelőre, mert ha tényleg év végén lesz 700-as, és az is ugyanez a kepler lesz (vagy olyan, mint a gk104->gk114), akkor ott még lehet gond.
viszont a 600-as generáción megint szép mutatós profitot tudnak felmutatni, a gk104 három permutációban tojja rendesen az aranytojást.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #395 üzenetére
ez nem az nVidia oldal hozzáállása, hanem néhány szélső értéké. én a magam részéről örülök, hogy pirosék összeszedték magukat driver fronton
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
tényleg jó az anand cikk, de úgy látom, a heartbeat stutter jelentőségét kissé elbagatelizálják. nyilván egyénfüggő, de nekem ettől szokott kifolyni a szemem. zárójelben jegyezném meg, hogy a rendszeres nagy ugrások a GPU-órajelben is ilyet okoznak...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát pont ez az, hogy igencsak érezhető, ha valakinek hajlama van rá. ha emlékszel, a 6970 óta panaszkodom a powertune throttling miatt - ez a nagy órajelingás miatt pont ilyet csinál...
a 150MHz az nagyon sok egyre kevésbé bánom, hogy valami low binned GPU-m van - csak sátoros ünnep alkalmával ugrik fel 980-ról 1006-ra
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a 6970 880 MHz és 500 MHz között oszcillált, az nem éppen 50 MHz diff.
nyilván az nvidia cherry pickkel, csak míg ez avg fps-ekhez jó, lehet, hogy a latency méréseknél befürdenek vele. elég ciki...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ricshard444 #489 üzenetére
valóban csinos, bár érdemes megjegyezni, hogy itt is a brutális poligonszám meg a nagyfelbontású textúrák viszik a hátukon a kinézetet, és csak helyenként csatlakoznak be az amúgy nagyon tetszetős effektek.
na meg a lens flare effektet elosztanám 30-cal. 2013-ban ez lesz a divat?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
eeeeegen, ez egyrészt érthető, másrészt ha jó a design, akkor még bele is férhet. csak a sok lensflare-től már a crysis 3-ban nem láttam, mi történik, ki is hajítottam
input lag kérdés: megnézném azért a derék versenyzőket vakteszten, akik kiszúrják a +7ms-ot
a frame smoothing amúgy szerintem csak alacsony fps esetén növeli az input lagot. minden 2. frame a helyén marad, és a közöttük levőket helyezgeti a GPU. ha sok frame-ed van, akkor smoothing nélkül könnyen előfordul, hogy egyes frame-eket egyáltalán nem látsz, mert annyira kevés ideig vannak a képernyőn - ez pedig azt az érzetet kelti, mintha fele annyi fps-ed lenne az engine oldalon. 60 fps esetén pedig a smoothing maximum 16.6ms-ot tesz hozzá, de ugye ez olyan esethez képest van, amikor a "smootholt" frame kb. 1 scanline erejéig látszana. tehát átlagosan jó a 8ms.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
-
nagyúr
tehát érdemben a közös címtér felejtős. innentől kezdve a közös, érzékenyen loadbalance-olt, minimális overheaddel járó munkamegosztás is az.
a parancslistás megoldás szerintem nem ennyire egyszerű. a geometria feldolgozása és a megvilágítás során az objektumokat kell szétosztani, a post process során meg gondolom tile-okon dolgoznának a GPU-k. így is, úgy is át kell adni az egyik GPU eredményeit a másiknak és viszont egy frame során legalább egyszer. nekem ez így fájósnak tűnik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
valószínűleg az az oka a tömörítetlen video tárolásának, hogy ha bármilyen veszteséges tömörítéssel mentenék a képeket, akkor az egyes képkockákon a színes szalag a bal oldalon nem egyenszínű lenne (esetleg az RGB összetétel is eltérne), és ez megzavarná az elemző szoftvert. valamelyik tesztoldal belefutott ilyesmibe némi artifacting kapcsán.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a fraps az engine által kiadott renderelendő "játékállapotok" közötti ugrásokat méri, és mint ilyen, igencsak releváns. akkor fut ideálisan a játék, ha mind a fraps, mind az FCAT által mutatott frametime grafikon sima.
a CF grafikonokon látottak pedig siralmasak, bárki bármit mond
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
az igaz, hogy a Present() call után jön csak a képbe a teljes GPU miskulancia, de két dolgot nem árt ehhez tekintetbe venni:
- ha a Present()-ek egyenletesen jönnek, és utána a a GPU-k összeb*****k az időzítést, akkor annak ugyanúgy ugráló hatása lesz (nagyon rossz esetben jönnek a sokat emlegetett runt frame-ek)
- ha valamelyik frame kiszámolása nagyon sokáig tart, akkor az engine közben megtölti a saját framebufferét, és vár, amíg a GPU nem ürít. ilyenkor a Present()-ek között is jelentkezik egy hosszú frame - rosszabb esetben pedig utána néhány rövid, mert a GPU gyorsabban ürít, mint ahogy a motor számít rá, és akkor a motor is felgyorsít. ezért problémás, ha a két gyártó csudálatos power control megoldásai gyakran billegtetik az órajelet nagy mértékben.@SzlobiG: én egy kicsit sarkosabban fogalmaznék. teljesen sz*r, amit az AMD megoldása csinál, és ezt az input lagos rizsát csak utólagos magyarázkodásként hozták be. ha az input lagra figyelnének, akkor olyan ütemben tennék ki a frame-eket, ahogy a Present()-ek érkeznek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
kíváncsi lennék a részletekre, mert ennek így füle sincs, meg farka se nagyon. én azt értem, hogy van olyan szituáció, ahol néhány ms-mmal csökken az input lag (bár azt továbbra sem hiszem, hogy a "profi játékosok" 8ms-ot észrevesznek, de ettől most tekintsünk el), viszont ha ez lett volna a cél, akkor legalább annyi késleltetést rakott volna bele az AMD is, hogy legalább a frame közepe biztosan látható legyen, ugyanis ha két frame a két GPU-n úgy megy ki, hogy az egyiket kitakarja a másik, akkor lazán duplázódik az input lag a kiegyenlített megoldáshoz képest.
nem lennék meglepve, ha a 2010-ben végzett vizsgálat másról szólt volna, csak vmi marketingzseni mai szemmel "újraértelmezte"Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én azért kíváncsi lennék arra az elméleti alapra, mert a "játékosok kérték" az ilyen hangzatos buborék, különösen amiatt, amit lejjebb írtam - a runt frame-ek nem csökkentik, hanem növelik az input lagot.
Egyébként a smoothingot úgy számold, hogy minden képkockát késleltetve kezd számolni, pont azért, hogy igazodjanak egymáshoz.
Ezt nem értem. Mi értelme van annak, hogy késleltetve kezdi számolni? Józan ész alapján, ha az időt kontrollálod, akkor a késleltetést a front-back fliphez praktikus tenni. És itt sem tűnik értelmesnek minden kockát késleltetni, elég az egyik kártyánál. Ne c'est pas?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ja értem, hová akarsz kilyukadni. csak azt nem tetted hozzá, hogy az 1 GPU-t közelítő input lag az 1 GPU-t közelítő valódi fps-sel fog együtt járni. akkor viszont inkább kib****m a 2. kártyát a gépből
de viccen kívül, bárhová forgatod ezt a koncepciót, hülyeség jön ki belőle. magyarázhat az AMD, amit akar, ezt nagyon elközösülték. mindegy, csinálják meg normálisan, és akkor a múlt már a kutyát nem fogja érdekelni.a smoothing dolog így sántít, mert kell magát hangolnia aszerint, hogy az átlagos megjelenítés gyorsabb vagy lassabb. de mindegy, ezen felesleges vitatkozni, legyen amit mondasz, +10-15ms / frame. ennyi a normális AFR ára, pont.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Yep, valóban szubjektív a dolog. Az AMD szerint normális, az meg már a felhasználó baja, ha
a) zavarja a microstutter
b) ugyanazt az eredményt kapná 1 kártyávalDe ha valakinek ez kell, hát szíve joga
Smoothing: nem látom, mi szükség lenne arra, amit írsz. ha az 1-es kártya a saját tempójában megy, akkor a 2-esnél összesen ennyire kell:
if ( time - last_flip < average_frametime ) then wait ( average_frametime - ( time - last_flip ) ) else endif
flipPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
yah, pongyola voltam, az átlag frametime az az elmúlt pár frame átlaga akart lenni. és ahogy mondtam, sztem a flipnél kell késleltetni, úgyhogy a munka elkezdése nem gond.
a multi-monitoros cucchoz nem tudok hozzászólni. ha cinikus akarnék lenni (márpedig miért ne akarnék ), akkor azt írnám, hogy marhára nem érdekel, oldják meg...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
azt a részét értem, hogy a Kaveri után érdeklődnek a fejlesztők, de ez miért fáj az nVidiának? nyilván nem az APU-n fog minden futni, diszkrét GPU kelleni fog mellé, akkor meg nem mindegy, melyik?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát ezek miatt újradesignolni éppen nem kell - max. lesznek olyan effektek, amik nVidián nem mennek (mint ahogy a Just Cause 2-ben a bokeh filter nem ment AMD-n). azt mondjuk értem, hogy OEM-ben ez hol fog fájni - majd szabadidőmben elhullatok 1-2 könnycseppet Jensenék sanyarú sorsa miatt
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
persze, a bokeh filter is ment volna AMD-n, csak gondolom CUDA-val volt megcsinálva. same shit, different asshole
yep, ezeket tudom. különösebb gátlásom nem lesz AMD-re váltani, ha azt látom jobbnak
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az meg, hogy ront a látványon ... hát egyáltalán nem, maximum akkor, ha fake árnyékokat csinál, de ez a HDAO-ra pont nem jellemző.
De, ez minden AO-ra jellemző, nekem a HDAO inkább abban tűnik jobbnak, hogy jobban eltalálja az árnyékok méretét.
A mellékelt cikkben a tornácos képen a jobb oldali pad falra vetett árnyéka nem jó pl.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, persze, screen space AO-ról van szó, csak nincs rá egy épkézláb gyűjtőbetűszó
a fake vagy nem fake nézőpont kérdése, szerintem az SSAO by definition fake, csak van amit eltalál, és van, amit nem. a lényeg az, hogy milyen sűrűn lő mellé, és hogy a jól megállapított extra árnyékok méretét mennyire találja el.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, fehér holló üzemmódban csak 375W - az is több, mint a szabvány.
... és SzlobiG: erre kíváncsi leszek - én nem tartom kizártnak, hogy sz**ni fognak rá.
@664: na, akkor visszaírom, hogy szóba hoztam a 2900Pro-t a 8 pin kapcsán
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ricshard444 #664 üzenetére
no problem, majd legközelebb
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
neeeeem. azért tekintik sokan órajelcsökkentésnek, mert eddig a VGA-piacon a "garantált" órajel volt a kommunikált adat, és ez a 290/290X-ben anélkül változott meg, hogy az közérthetően meg lett volna alapozva. semmi másról nincs szó, csak szar kommunikációról, amiből az AMD egyszerűen képtelen kigyógyulni.
nem segít, hogy játékban sincs semmi garancia arra, hogy épeszű keretek között marad az órajel - gondolom, azzal Te is egyetértesz, hogy ha lekúszik 727MHz-ig, az nem éppen egészséges a teljesítmény szempontjából.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem gond viszont honnan az infok, hogy alul vannak méretezve a GPU körüli alkatrészek? én semmi ilyet nem olvastam
a hűtési megoldás valóban elég kérdőjeles, de egyelőre inkább hitkérdés - az AMD szerint a 95 fok megfelelő, és nincs bizonyíték sem arra, hogy ártalmas hosszabb távon, sem arra, hogy tényleg safe. a visszahűlős benchmark trükközést pedig ugye az nVidia kezdte.
sokkal problémásabb, amit az utolsó bekezdésben írsz - ezért jobb felhasználói szemmel az nVidia féle boost, mint az AMD-féle "leszabályozás", hiába fejlettebb műszakilag az utóbbi. különösen a mozgástér mérete aggályos - ha mondjuk 900MHz-nél megállna, akkor üsse kavics, de több tesztben felbukkantak 800MHz alatti órajelek is. ouch...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
yep, teljesen jogosak, amiket írsz - kételyként. tényként azért nem kezelném őket
a powertune-t én kezdettől (Cayman) fogva rühellem, és ahogy lejjebb is írtam, nekem sem tetszik a 95 fok, de time will tell. annyiban persze könnyebben szövegelek, hogy egészen biztosan nem fogok ennyiért VGA-t venni, elméleti síkon pedig sokkal könnyebb nem elköteleződniviszont ha valaki eddig habozott, hogy akar-e vizet, vagy sem, akkor a 290-es kitűnő érv lehet mellette
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ez most nem az e-pen faktorról szól. a vízhűtés sosem lesz praktikus vagy megtérülő megoldás - de ha már úgyis elindult valaki abba az irányba, akkor a 290 remek alany hozzá.
a custom hűtéses cuccok engem egyedül teljesítmény szempontból érdekelnek, mert hiába lesz relatíve halk, ha a 300W-nyi hőt betolja neked a házba. szerintem 200W fölött radiális fan kell, de ez csak a privát véleményem.@HSM: lehet, hogy az nVidiának van igazsága abban, hogy túl nagy az egy mm2-re jutó teljesítmény, és ezért nehéz hűteni a 290-eket - az elég jól látszik a tesztekből, hogy jellemzően nem a power limitbe futnak bele, hanem a hőmérsékletbe. kérdés, hogy miért nincs rajta erősebb hűtés.
a passzívos példa meg fájdalmasan igaz lesz az axiális megoldásokra - véleményemet ld. feljebb@Abu:
Az AMD minden anyagában Up To órajelről beszélt, illetve ha valakinek ez nem tetszett, akkor PowerTune Boost órajel is használható, vagy maximális magórajel. Ezek közül lehetett választani.... és ezzel világosan le is írtad, mi a fő gond. a "mit írtam le" garanciális kérdésekben érdekes, sales-ben nem faktor. a paradigmabeli változásokat el kell adni az embereknek, nem ppt-kben és pdf-ekben reklámozni, mert azt a célközönség 90%-a nem olvassa, és ha olvassa is, nem biztos, hogy átmegy. lehet duzzogni, hogy miért "hülye" a vevő, de eladóként az AMD-nek lenne érdeke, hogy "oktassa", meggyőzze a vásárlóit. az AMD pedig erre láthatóan képtelen - peches, hogy pont egy olyan céggel állnak szemben a piacon, aki ebben erős.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #785 üzenetére
... és @HSM: persze, ha nem gond, ha a házban marad az anyag (mert van, ami kipakolja), akkor 3 axiális pörgettyű, és gond megoldva. ez egy részt gyakorlati kérdés (bír-e vele a házhűtés), másrészt ízlésbeli (nekem nem tetszik). a kérdés sokkal inkább az, hogy az nVidia mit csinál jobban, vagy jobban csinál-e egyáltalán valamit, hogy a bloweres megoldásai működnek.
és, HSM, lehet mondani, hogy elvárod, hogy 100e-es VGA mellé valaki odafigyeljen a házhűtésre, de ennek csak akkor van ereje, ha nincs olyan 100e-es kártya, ahol erre nincs szükség jelenleg ugye az a helyzet, hogy szarakodok a hűtés körül VS drágábban megveszem a 780-at. innentől ez már preferencia kérdése, amit már gyártóként nem tudsz kontrollálni.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
hát, ez biza jó nagy zöldség annál is inkább, mert semmi köze az eddig leírtakhoz - arról volt szó, hogy az AMD vásárlókat veszít az órajel-változásokkal, mert kitűnően ledokumentálta ahelyett, hogy megértette volna a vásárlókkal. de úgy tűnik, ismét oda lyukadtunk ki, hogy amit az AMD csinál, az tautologikusan jó, úgyhogy maradjunk ennyiben
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Lebbencs31 #823 üzenetére
bízom benne, hogy az fel sem merül benned, hogy tudom, miről beszélek, és nem egyszemélyes minta alapján
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5