- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egy hét múlva érkezik a Honor Magic V5
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz
Laja333 #42360 üzenetére
Elég nagy probléma inkább a hozzáállásuk, mert jelenleg az érkező 3 darab Amd-s RT címből 2 darab nem fog futni vagy nem fut Nvidia kártyán jelenleg.
nagy probléma ennél az -amit évekig pont NV kapott meg amúgy-hogy nem tolják a szabványt, mert így nem fog fejlődni az RT technológia, hogy külön utakon jár az AMD. -
válasz
Laja333 #42080 üzenetére
Miért kellene hogy kettő legyen egyszerre? Attól hogy megy a Direct ML is Nv kártyákon nem minden játék kapja meg ezt az opciót, ezt Microsoft pénzeli. Oda jól jön a DLSS.
plusz várd meg a minőségét is a Direct ML nek, nem vagyok benne biztos, hogy különb lesz max pár promó címben. -
válasz
Laja333 #42066 üzenetére
nem kell hogy sokáig húzza, épp elég hogy elfér a Direct ML mellett és választható opció lesz nvidia kártyákon. Amit meg nem Microsoft szponzorál és Direct ML nélkül jön, oda meg majd beledobja a DLSS-t Nv. Ennyi. Senki nem veszít ezzel.
Főleg hogy a pletykák szerint a DLSS 3.0 semmit nem igényel már, csak TAA-t egy játéktól.Ha igaz. -
válasz
Laja333 #42063 üzenetére
ezen most mit csodálkozol ? IGEN !
A DLSS egy olyan ficsőr aminél időt kell fordítani a tréningezésre. ha ebbe beleszarik egy stúdió akkor szar lesz a végeredmény ,ha nem akkor meg jó, lásd Control és DS.Szerinted ott is így néz ki a DLSS grafika? hát nem.
Nem kapják alapvetően készre, mint ahogy feljebb olvastad, hanem a neuronháló tréningezésre időt kell szánniuk amit az UBI nem szokott. És ez nem csak ezzel az effekttel van így ,hanem mindennel, ami grafika, nincs két egyforma minőségű munkát végző stúdió akár csak árnyékokat, vagy textúrákat vagy hangokat nézel. -
sNk77
aktív tag
válasz
Laja333 #42050 üzenetére
Elhűlök az ilyen semmire való "feature"-öktől. Ez akkora parasztvakítás, nem lenne elég lentebb venni a grafikából, hogy ugyanott legyünk fps-ben. Nem, tényleg, senkinek még csak eszébe se jutna, jó a 43 fps, és biztos is, hogy minden koppon lesz a settingsben. Ja, hogy akkor erre való, most jöttem rá. Nyugodt lélekkel konstatálná, hogy minden maxon lehet a fél millás kártyájával mert van DLSS. Ez a cucc az Nvidia szerint a +fps mellett szebb képet is eredményez?
Biztos te érzékenyebb vagy erre, de nekem vannak képek ahol a DLSS-sel jobban tetszik. Mondjuk én aki 150fps körül nyomta az exodust low grafon.
-
awexco
őstag
válasz
Laja333 #42018 üzenetére
Nem az a lényeg , h ki mennyit költ fejlesztésre , hanem , hogy az jó helyre megy e ...
Stratégiailag megfelelő döntés születik . Picit jóslás ez .
Jó időben , jólsikerült termékkel , jó áron .
Valaki biztos tudna mondani olyan céget aki kurva sok pénzt elköltött és nagyon nagy arányban nem jöttek be .
De ezek a fejlesztéseknek idő kell , hogy kész termékként a kezedbe kerüljön . -
TTomax
félisten
válasz
Laja333 #41942 üzenetére
Pedig az a jövő,évekig szajkóztátok.... hogy majd ott...erre meg... kalap..ja az van az egész DX12 egy nagy kalap...dehogy érted,jahh lapozzunk mert az APiról beszéltem csak neked már minden támadás,gyanítom be vagy vásárolva részvényekből...
Jut eszembe,hogy hogy most már jó a GDDR6?Mi lett a HBM2-vel?Pedig olcsó is,meg alig is fogyaszt... meg olyan sávszélt tol mint a niagara,hogy hogy jó a a GDDR6 256biten?Ugye,ugye...nem kellett ehhez csak a Kodurit kibacni onnan,már is lett normális vga,de ilyenkor csak a néma csend ezekről a dolgokról...
-
Petykemano
veterán
válasz
Laja333 #41660 üzenetére
mármint úgy érted, hogy az nvidia gombócai ott nagyok, amelyik árban az AMD-nek nincs (versenyképes) terméke?
Nekem tökre így tűnik, hogy az RX 570/580 lenyomja az árban megegyező nvidia termékeket.
Az 1660S árában nincs jó termék.
Aztán ugyanez történik az 5700/XT és a 2060S/2070 valamint a 2070S esetében.
Ha lenne 2070S árban olyan terméke az AMD-nek, ami értelemszerűen a 2070S-nél gyorsabb és esetleg picit olcsóbb, akkor azzal nagyot harapna a 2070S piacából.(TEgyük hozzá persze, hogy ez csak a DIY piac, tehát az ábra szép, de valószínűleg nem itt dőlnek el a tényleges számok.)
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #28115 üzenetére
De fekszik neki, csak az AMD-re több Xbox One-ra írt kódot is áthoztak, amit lehet futtatni az AGS 4.0-val, míg az NV-n ezek nem futnak, így a hagyományos PC-s kódokkal dolgozik. Ez bizonyos területeken nagy különbséget eredményezhet.
A fejlesztő mindkét cégre optimalizál, csak a különálló kódok teljesítménye eltérő, és az NV szimplán lassabb kódokat tud futtatni. -
Loha
veterán
válasz
Laja333 #28112 üzenetére
Nyilván: GTX 970 < GTX 980 érted?
A PH! szerint ~1,5 éve a R9 390 egy szinten volt a GTX 980 -al, most meg már a GTX 970 -el van csak egy szinten a Techspot szerint.
Ez az NV FineWhisky Technology... -
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #28108 üzenetére
Ja akkor fentebb csak szándékosan lehagytad, hogy OC 290-re gondoltál, hogy szebbnek tűnjön...
Nem látok loholást, az OC 970 ugyanazt tudja mint az OC 290 (ha már egyiknél OC-t nézel akkor a másiknál is...) ami nagy valószínűséggel szintén gyorsabb lenne mint a 290X.Amúgy halkan megjegyezném, hogy ebből a tesztből kiindulva a custom 480 is az OC 290X mögött "loholna" pedig megjelenéskor az is gyorsabb volt más tesztekben...
Vicces azt volt olvasni, főleg így utólag amikor egy időben mást sem lehetett hallani, hogy a "buta", "herélt", "3.5 GB" 970 vagy úgy általánosan Maxwell tulajok, hogy fognak "majd" szívni. Aztán az lett belőle, hogy az "átmeneti" kártya 3 évvel később még mindig ugyanolyan jó mint a "jövőbemutató" társuk...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Laja333 #28105 üzenetére
És ebből hogy következik, hogy "egálban van a 290-el" ? Nekem ebből az jön le, hogy a ~10 hónappal később ugyanúgy 330$-ért árult kártya picivel gyorsabb mint a korábbi 330$-os. OC-vel meg legrosszabb esetben is egy szinten vannak.
Ugyanis az pl. a Prey tesztből (de általánosságban is) szépen látszik, hogy amíg az egyik kártya alapból majdnem a végére van hajtva, a másikban még nagyon sok tartalék van, pedig szintén nem referenciáról van szó.
-
Petykemano
veterán
válasz
Laja333 #27659 üzenetére
Az avfst a következőkkel promózták:
Minden lapkát túlfeszelnek azért hogy váratlan feszültség imgadozás esetén is a beállított frekvenciához szükséges tartományban maradjon.
Az avvfs abban segít, hogy váratlan veszoltségesés esetén csökkenti a frekvenciát, hogy ne hibázzon a hardver. Így csökkenthető a biztonsági.feszültség sáv. Alacsonyabb lehet a beállított feszültség, vagy valamivel magasabb az órajel.Egy ilyen rendszer, ami le tudja húzni a frkvenciát a rendelkezésre álló feszültséghez a stabilitás érdekében, éezékelnie kell, hogy mikor áll fenn instabilitás és mikor nem.
Egy ilyen rendszernek eképp szerintem tudnia kéne érzékelnie és kezelnie azt is, hogy egy általa adagolt feszültség stabil-e a kívánt frekvenciával, és nem lehúzni a frekvenciát, hanem adagolni a feszültséget, ha futja a tdp keretből.
Lehet, hogy csinálja ezt, csak akkor nem elég precíz.
-
-
-
füles_
őstag
válasz
Laja333 #27208 üzenetére
Igazad van, ilyen durva dolgokat ne várjunk a Vegától, mert pofáraesés lesz.
Egyébként elég megbízható forrásból azt hallottam, hogy a Vegát nem boltból kell majd megvenni, hanem le kell tölteni az AMD oldaláról. Nem olyan bonyolult mint elsőre hallatszik, ugyanaz lesz a szitu, mint RAM letöltésnél.Egyébként arról nem tudok valamit, hogy a HD 4850-es kártyámon tudom-e majd használni a Vega vBIOS-át?
-
-
#00137984
törölt tag
válasz
Laja333 #25714 üzenetére
Ja persze, mert egy-két játékban néhány pálya részen CPU limit alakulhat ki. Más nem CPU igényes játékban szintén gyengébb volt ez az RX 470, mint amit itt sokan állitottak. Nem gyengébb az R9 380 videókártyánál, ezt te honnan veszed... R9 270X videókártyától jóval gyorsabb az R9 380, mert itt jól érezhető teljesitménynövekedés volt. Mint mondtam az RX 470 szintén javult az R9 380-tól, de alig érezhetően. Nem tudtam a grafikai beállitást nővelni és a minimális FPS emelkedett jól, de helyenként ez a mostani játékokban igen kevés. Most érkezik két jó játék év elején és semmi jóra nem számolhatok. Fél éves videókártya...
HSM HD7850 és R9 270X váltásnál szintén 30%-ot meghaladó teljesitménynövekedést jeleztek jópáran. RX 470-nél szintén ezt a 30%-ot emlegetik. Akkor és most sem kaptam meg ezt a 30%-ot, ezért az én szempontjaim alapján jogosan állitom egymás mellé ezt a két kószát. Minden játékban és Benchmark eredményekben nem lehet CPU limit, és GPU throttling-ot sem monitoroztam ki ennyi idő alatt.
-
#00137984
törölt tag
válasz
Laja333 #25613 üzenetére
Mint előttem már megjegyezték, hogy az alsó szegmensben az RX 470 4GB a nyerő választás.
Nem egy jóféle középkategóriás videókártya, ami a friss játékokban meglepően jól teljesit az árához viszonyitva. Erre nekem ott volt az R9 380 4GB jóval kedvezőbb áron és azt oda is szántam ami. R9 270X után meglepően jókat játszottam vele.
Amig a tesztekben az RX 470 4GB akár 30%-os előnyt szerzett DX12-ben főleg Windows 10-en, addig nálam DX11 és Windows 7 játékban ez közel nem jött ennyire ki. Polaris Refresh egyik fő előnye a kiegyensúlyozottabb DX11 teljesitmény lesz, ami az igazat megvalva igazán rá is férne az AMD videókártyákra. Az utóbbi években előrerohantak a technológiával és a jelen idők és a néhány éves nagy játék cimekben a régebbi videókártya tulajok néha-néha azért jobb teljesitményre képesek mint én ezzel az új erős középkategóriával. Lehet itt CPU limit meg a csillagok javuló állása (majd a VEGA), de az Nvidia nem ennyire CPU igényes játékokban. Mantle és Vulkan API nélkül azért már az AMD jobban gazdálkodhatna az erőforrásokkal. Szóval én vevő vagyok a fejlődésre és a kedvezőbb fogyasztásra.
-
keIdor
titán
válasz
Laja333 #24908 üzenetére
Ezért van: [link]
Más játéknál is.TTomax: Ez is igaz, viszont Xbox One-nak a 30fps-e, a PC 40fps-éhez hasonlóan sima. (a mi monitorunkkal enged 40fps limitet is)
30fps-nél a PC-nél én laggot érzek, főleg inputlag formájában, míg konzolnál ez nincs jelen, az sima. -
#02119936
törölt tag
válasz
Laja333 #24600 üzenetére
OFF
Amerikában nem törvénytelen. [link]Amerikai államadósság 2011 végére elérheti a tíz trilliárd dollárt Az államadósság 2011 végére elérheti a tíz trilliárd dollárt. A trilliárd – milliárdszor milliárdot jelent. A tíz trilliárdot úgy írhatjuk le, hogy egy darab egyes után – huszonkét darab nulla következik. (forintra való átszámítására nem teszünk kísérletet.)
Ez az igazi pénznyomda.
-
-
-
-
keIdor
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #23966 üzenetére
Nem igazán vezet be újításokat a DX12 kód a DX11-hez képest itt. Egyszerűen csak át van portolva a motor rá és kész. Se aszinkron compute, se aszinkron DMA, pusztán egy port. Ahol segít azok a gyenge procis rendszerek. Az Ubisoft rövidtávon teljesen át akar állni a DX12-re, mert a supportjuknál rengeteg erőforrást emészt fel a DX11-es meghajtóproblémák tesztelgetése, amiket még javítani sem tudnak. Emiatt minden olyan játék, amelynek alkalmas a motorja rá és hosszú terméktámogatási ciklust élvez kap egy DX12 módot, hogy a support egyszerűen mondhassa azt a usernek, hogy futtassa DX12-ben. Ezzel rengeteg erőforrást spórolnak meg, és ezt más gondok feltérképezésére lehet fordítani. Ennyi a koncepció mögötte.
Egyébként ez nem jelenti azt, hogy a DX11-es hibákat nem javítják, csak nem kell összetörniük magukat miatta, hanem ráérnek berakni a low priority tasakba. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #23771 üzenetére
Csak nincs benne utasítás-előbetöltés, ahogy a régebbi GCN-ekben sincs, míg a Polarisban van. Emiatt a Polaris jóval hatékonyabb a rosszul optimalizált kódokban. Ez egy nagyon jó indikátor most, mert ami a GCN4-en jó, de a GCN3-on rossz, az rosszul optimalizált játék, hiszen így az utasítás-előbetöltés nagyon dolgozik.
-
-
cyberkind
félisten
válasz
Laja333 #23735 üzenetére
Alig hallani ezt a hűtőt olyan 55-60%-ig, utána is csak alig és akkor veszem észre ha a házventik alapon mennek, amik meg nem szoktak ha játszom, így kb 100-on is tekerhetne a hűtés akkor se nagyon hallanám szabad füllel, fülesben meg végképp.
(#23753) Laja333
Itt van mellettem a gép, abszolút nem hangos. -
Milka 78
nagyúr
válasz
Laja333 #23724 üzenetére
Az teljeesen más tészta.
Volt 3 féle 290-290x-em és 2 féle 980ti-m.A Hawai bizony melegedett,tele van a fórum vele mennyire rászorul a házhūtésre,hogy melegedtek túl,hogy tuningolta mindeki ilyen olyan plusz ventikkel.Nekem kompaktot kellett raknom rá,de masszív oc alatt már az is necces volt.
A kazán kifejezést a 80-90 fok körüli gpu és a 100 fok körüli vrm hőmérséklet miatt kapta,amiről azért vastagon benne voltak a vga gyártók.Kivétel a TriX,VaporX,Nitro,Ligtning hűtés.
A 980ti-m masszív oc alatt is 65 fok alatt volt,kompaktal 50 koppig feszelve.A legmelegebb talán az EVGA volt de az is 70 foknál megállt.Egy két hibás karitól eltekintve,nem volt egy melegebb vga sem.
Nem a 980ti az életben nem volt kazán,de az tény,hogy a villanyórát szerették forgatni mindkét kari.Gollo : Mint ahogy tanult fórumtársam fölöttem és én is kifejtettem,kifejezetten hűvös kari a 980ti.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Laja333 #23724 üzenetére
Kazánsági faktor helyett vegyük inkább perf/watt-ot. (Ebben javult a 480, de ne feledjük, hogy 14 nm-en kell hoznia. 16 nm-en viszont Pascal is javult) mivel amúgy sem sweet spoton megy, ezért ha kitaposod a belét mégjobban, akkor már alaposan leesik a perf/watt-ja és kazán lesz Pascalhoz képest. Szvsz szerintem úgy vagyunk vele, hogy fogyaszthatna 300 Wattot is, cserébe egye meg az 1080-at
A perf/watt a legjobb mérőszám, teljesen kvantitatív, és nem relatív "hőérzet". Az egy szám és pont, független a hőmérséklettől, a hűtéstől és minden egyébtől. Csak attól függ, hogyan hajtod...ezért egy térbeli függvénnyel kéne ábrázolni,( frekvencia, feszültség - függvényében a fogyasztás)
Ebből már mindenki a személyes preferenciái alapján leszűrheti, hogy "kázán-e vagy?"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Építő/felújító topik
- Demót kapott a Stellar Blade PC-s kiadása
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asrock Challanger B580 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Eladó ASUS Phoenix GTX 1660 OC 6GB (PH-GTX1660-O6G)
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7900XT 20GB Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RX 9070 XT 16GB Videokrátya! Bemutató darab!
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest