- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Kötelező újdonság kerül a telefonok dobozába e hónaptól
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Hát nem tudom, gyanús, hogy a második vizsgán (amikor ismerősöm vette) nem látszik semmi a képen, de ott elvileg nem is volt semmi gond. Rákérdezek azért. Mondjuk egy 16 éves kocsinál valóban lehet már rozsdásodás... pár karaktert amúgy ki lehet venni, a D 351-et kb látni az alsó sorban.
molnarpeter: ezzel nyugtatott a átvizsgáló is
Nekem aztán mindegy, biztos nem fogok ilyesmivel szórakozni. Eladásnál remélem ha nem is előny, de legalább hátrány nem lesz, már annak örülök.
Más: a klíma indításnál kicsit büdös, és hát a teljesítménye is elég harmatos, majd mérek egy hőmérsékletet, de majd elviszem egy tisztítás, átvizsgálás, töltésre. Legalábbis bízom benne, hogy ez dob a dolgon, nem kívánnék a kompresszorral variálni, de erre a nyárra legalább kéne valamit javítani a hatásfokon... Ismerősöm szerviz doksijában látok olyan bejegyzést, hogy 2015 légkondi hiba megvan; 2017 légkondi töltés; 2018 légkondi töltés. Ebből mondjuk fakad egy olyan gyanúm, hogy ha évente tölteni kell rá, ott valami ereszt. Mivel lehet gond? Csak a csövek, esetleg hűtő, vagy kompresszor? Ugyan nem tudom mennyi egy feltöltés, de ha a szezont utána kibírja, akkor talán együtt lehet élni ezzel.
-
#89309696
törölt tag
Igen, a nívó mellett van jobbra. Ha nem olvasható a motorszám akkor kap egy egyedit majd elvileg, előtte megnézik, hogy volt-e átszerelés.
Ez egy ezer éves trükk amúgy, így szoktak néhányan totálkáros motort cserélni a kocsijukba papírmunka nélkül. Le van csiszolva a motorszám, megkenegeti savval, meg konkrétan az egész blokkot ott hogy elhanyagolt korróziónak tűnjön. Az sem árt, ha jó koszos a motor. És el is intézik annyival, mint a tied. Ja meg lehetőleg ne frissen szerelve legyen aminek látható nyomai vannak. Aztán így kerül be az 1.4-es helyére az 1.6-os motor is stb., amikről kintről maximum Robi mondja meg, hogy nem gyári.
Természetesen ennél komolyabb csereberékre ez sem alkalmas, mert azért az NKH sem hülye, felismernek egy 2x akkora motort, főleg az ahhoz tartozó komoly átalakításokkal. -
harry
veterán
Voltam ma eredetvizsgán, ahol megállapították, hogy a motorkód nem olvasható
Szerencsére azt is ráírták, hogy "A jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető."
"A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be. A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható."Remek... El is mentem a közlededési hatósághoz, de ott 11:30 körül azt mondták nemsokára műszakváltás, jöjjek vissza 12:30 körül. Kint állt vagy 20 autó sorban a műszaki állomáshoz, sofőr csak egyik-másikban, a többiek pihentek valamerre, lévén nem halad úgysem. Mivel 14-ig vannak, így ezt elengedtem, nekiesek hétfőn, remélem aznap sikerült elintézni utána az átírást is.
A vizsgálaton azt mondták, hogy egy motorszám megállapítást kell kérnem, valami díja van (3k-t mondott talán), de elvileg nincs ezzel baj. Ez a kép készült amúgy, nem tudom mire vélni, ha kicsit hűlt a motor megnézem magam is. Nem egyértelmű számomra, merre keressem a motor számát? Megane 1, 1.4 benzin 16v. De ha jól rakom össze a dolgot, akkor a nívópálcától jobbra fel kicsit, a cső mögött van a kérdéses rész.
Megnéztem a másik két korábbi átírást is, előző alkalommal ez a sokat mondó kép készültkép
-
eTrade
tag
Ezt eddig miért nem írtad le? Így simán lehet fals levegő. :-)
Én a régi Mégane 1-es autómmal sokat szívtam és a végén a fojtószelep tömítések cseréje oldotta meg az ingadozó alapjáratot.
Ezek a tömítések sajnos egy idő után megkeményednek és már nem rugalmasak, nem tömítenek rendesen. Ha kivetted/mozgattad, akkor lehet hogy egy ponton nem illeszkedik teljesen és ott szív falsot. -
#89309696
törölt tag
Szívó oldalon a fojtószelep mögött bármelyik tömítés. A fordulat azért ugrik meg terhelésre (klíma, fékrásegítő, lámpák felkapcsolása), mert terhelést kap a motor amit a vezérlő benzintöbblettel kompenzál ez idáig normális, majd a falslevegő miatt megkapja hozzá valamelyik tömítésnél a többlet levegőt is, többet mint kéne és fel is szalad a fordulat.
-
Bass
addikt
válasz
rob210 #67884 üzenetére
Melyik tömítés okozhat ilyet? Miket kéne átnézni ami lehetséges? A klímával mitől lehet összefüggésbe? Érdekes hibák ezek,ilyenekkel még nem találkoztam. Gyorsan,erősen nyomogatva a fékpedált a pirosnál akkor is emelkedett az alapjárat kb 200 fordulattal,gondolom ez sem normális dolog. Jah és 1000-1200-s alapjáratnál érezhetően rezonál a kocsi és fura morgos hangja lett.
-
MC Pite
veterán
válasz
Nordik #67882 üzenetére
Mennyi egyébként a sok meg a kevés? Enyémbe elvileg normálisabb van. Idáig nekem az volt a normális, hogy a trafósor 2-300at elment, utána meg általában eladták és passz hogy még meddig bírta. Rémlik hogy a VAG és renault vonalon alapból rövidebb (volt) az élettartam általában, de a jó mennyit bír, 50-100-200k?
Jut eszembe, M3 első csillapító porvédője az relatív rövid? Nekem annak tűnik, de olyan mintha nem lenne sérült, azaz gyárilagcsak egy részét védené a becsúszónak?
[kép], [kép] -
rob210
Topikgazda
Gyertyától ilyet max akkor csinál, ha nem tekerted be a gyertyát rendesen, ha gyertya gond lenne, akkor az vagy durrogásban, vagy erőtlen ledadogó motorral jelentkezne.
Szerintem spontán meghalt valamelyik tömítés és falsot szív, de ne legyen igazam és csak a gyertyával legyen baj. -
-
Bass
addikt
válasz
eTrade #67879 üzenetére
Szombaton kiszedem megmérem de belerakom azt a bosch-t amivel vettem próbának akkor nem volt baja. Azt néztem h 3db trafó beru a szolenoid melletti meg valami török,gondolom gyári lehet még? Nem is értem miért nem cserélték egyformára az összeset. Trafo hibánál is lehet ilyen tünetem? Nem csak dadog és erőtlen? Mi a hivatalos gyári gyertyája amúgy?
-
MC Pite
veterán
válasz
forceberg #67860 üzenetére
Vmi támpontot tudsz adni esetleg még?
Egyelőre csak ennyit találtam a témában kreesgélés közben ami akár hasznos lehet pár topiklakónak: link (2 csík helyett szélesen terítő spricni fej), vagy mint a topikban már szerepelt a 289309708R a 289307646R mellett; ill 289307646R... Ha otthon leszek utánalesek ezeknek. -
ThodEE
őstag
Sziasztok !
Gázolaj szűrőt is cseréljem 10-ezernél ?
Köszi előre is a tanácsokat
-
hz0917
tag
Sziasztok!
Megane 2, ma, indítás (pöcre) motor alapjárat rendben. A km óra mellett lévő középső kijelzőn korábban sosem látott karakterek, szótöredékek jelentek meg (PL CLUTCH INSRT CARD vagy PLEA REMOV L/L) Rövid kb 45-50 km-s utam volt, de ezen kívül más problémát nem vettem észre.
Szerintetek mire számíthatok? -
Cyborg
őstag
válasz
Cyborg #67672 üzenetére
Végül kicseréltük a hátsó hidat a kollégákkal, garanciás felújított lett a vége 65.000-ért. Kicsit fent van a feneke a Lagunának most, az öklöm befér a gumi, meg a hátsó ív közé. Gondolom ez most ilyen lesz, ennek nincs "bekopási" ideje, vagy valami
Viszont két hátsó lengéscsillapító is lett hozzá, mert a régi szilentje, meg az a vas kis üreges tengely az a hídban maradt(az bele van ütve, és a bontósok se tudták kiszedni, és azt külön nem lehet venni, a lengéscsillapítóhoz adják) Ahol fix árat írnak a cserére, vajon ilyenkor bevállalják a felmerülő plusz költséget, ami csak ott derül ki kiszedés közben? Gondolom nemMás kérdés.
F9q718 laguna 1,9dci 107LE motorhoz milyen vezérlés szett+ vízpumpa javasolt?
Az összefoglalóban nem szerepel se contitech, se ina, de a bárdin csak olyat láttam készletben, előbbi 71, utóbbi 55 ezer.
Külön összevadászva több lehetőség van, de úgy látom az összefoglalóban javasolt gyártókat -
Bass
addikt
Sziasztok ma egy hosszabb út közben elkezdett az alapjárat szórakozni,1000-1200 között van de ha bekapcsolom a klímát akkor van h 3000 is és motorféknél a pillanatnyi fogyasztás 3,5 liter a 0 helyett. Előzmény hogy az uj renault gyertyákat kicseréltem densokra és kiszedtem a szolenoidot megnéztem és megtörölgettem,ez hétfőn volt. Mi okozhat ilyet?
-
-
Daniel991
újonc
Sziasztok!
Van egy 2005/12. havi limousine karosszériájú Megane-om. Azt hiszem Authentique Plus felszereltségű (6 hangszórós ha jól tudom). Elszállt a jobb első ajtóban a hangszóróm, a kérdésem az lenne, hogy milyen paraméterekre kell odafigyelni, ha ki szeretném cserélni (esetleg nem gyárira)?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv,
Dani -
MC Pite
veterán
Pici az esélye, de hátha: valamilyen diag programmal van esély állítani az ablakmosó működésén? Azonnal kezd törölni -még szárazon- ez némileg idegesítő. Vagy ez csak engem zavar?
-
polonic
félisten
Megnézem akkor rendesen a motorteret.
Meg egy diagot akkor intézni kéne.De csak júliusban
-
polonic
félisten
Ellustult az autóm. Pedig 600 km autópálya volt most a hétvégén.
Sőt, közeledve a célhoz, ahol már alig volt autó a pályán, bár nem szoktam ilyet csinálni, ott mekgüldtem neki 180-nal direkt.De még ezután is az maradt. 5-ösben padlógázra olyan tetű volt egy belsőbe besorolásnál. Olyan érzésem volt, mint a korábbi fiat puntoval vagy ford fiestával.
Részecskeszűrő kezd eltömődni? Vagy az üzemanyagellátó rendszer? Ezen segíthet akkor a korábban beszélt tisztító?
-
Jaded
őstag
-
Plero
aktív tag
-
MC Pite
veterán
Tolatóradart nem tétel utólag is berakni, fejegységet és kijelzőt horror áron lehet, sokszor drágábban mint megvételkor az opció.
Pl enyémbe kínai félgagyiból kb 150.000 Ft lenne egy mirrorlinkes fejegység+kijelző.Ahogy kolléga említette, pótkereket se hagyd ki!
Enyémből kihagyták, és hetek óta nem találok pótkerékszettet a hármas Megane-ba, egy darabot se. Összes bontós leráz, mert nem akarják erre az adót kifizetni. Renaultnál bent csillagászati összeget mondtak (több mint 100.000) a szettre. -
mycso
Topikgazda
-
Jaded
őstag
válasz
Gombinyó #67830 üzenetére
De van, onnan lenne az 1.6SCe is, de arról lebeszéltetek. 1.3-asok vannak, az is lehet hogy GrandCoupé lesz. Az is tetszik egyébként, az is fapad, de nem is hiszem hogy szükségem lenne bármire is a klímán kívül.
Annyit mondtak most, hogy pl gyári tolatóradart tudnak utólag is beszerelni. -
Gombinyó
őstag
Nincs valahol raktáron/szállításban olyan amilyet szeretnél? Ismerős pont így vett Swiftet a napokban. Ha megrendeli minimum fél év, kb el se akarták neki adni az autót, meg amúgy is vegyen Vitarát/Scrosst. Körbehívta az összes kereskedést az országban és pont az utolsóban már úton volt (még decemberben rendelte a kereskedés) az a felszereltség/szín, amit vadászott. Így kevesebb mint egy hónap volt mire elhozhatta az autót.
-
Jaded
őstag
válasz
eTrade #67827 üzenetére
Nem is szeretnék mást, most is az van
voltam már két kereskedésben, talán szeptember-októberben lenne autó a jelenlegi állás szerint. Az értékesítő mutatott egy mailt, amiben írta a Renault, hogy mikor indítják a gyártást, mert most valami motorfejlesztés miatt (új emissziós norma), leálltak szinte mindegyik típus gyártásával.
-
mdav88
aktív tag
válasz
eTrade #67827 üzenetére
Lag 2 nehézkes váltás bemelegedés után, néhány info és kérdés:
A kuplung pedálnak van egy kis "holtjátéka", az első pár centiben olyan mintha üresen járna, de úgy tűnik konstans, nem érzem hogy nagyon vándorolna. Talán egy kicsit. Hangja nincs. Viszont az biztos, hogy a váltóharang alján megjelent egy kis fékfolyadék folyás, és utánanézve már tudom, hogy ez kinyomócsapágy.
A két dolog összefüggésére lennék kíváncsi, vagy ha nincs összefüggésben, akkor a munkahenger is szar?
Vagy csak simán levegős? Előre is köszi -
polonic
félisten
Nem tudom eldönteni, hogy a GS3 1,6 dci-ben milyen a gázolaj szűrő. Megtaláltam már, de nem látom rendesen.
Vízérzékelős vagy nem? -
Gombinyó
őstag
A osztályba 163 lóval is bepakolják.
-
eTrade
tag
Nem kell aggódni/félni a 160 pacitól, mert szvsz kivan ez kalkulálva és normális esetben az emberek nem tiltásig pörgetik folyamatosan a motort... remélem te sem fogsz vele 2-es fokozatban pályázni vele.
-
Jaded
őstag
Köszönöm srácok, akkor valószínű az 1.6-os kiesik. Az lett volna készlet akcióban, 4.7m-ért, az 1.3-as lenne 4.8m. Ez fapados lenne, az 1.6-os Limited felszereltségű (közepesen felszerelt) lenne. Nem igazán tudom, hogy van-e rá szükségem. A jelenlegiben sincs "semmi", mégis élek😃. Biztos jó, viszont plusz hibaforrás.
btw nem hiszem, higy egy kis 1.3-ast fel kellene tolni 160le-re, az úgy nem hiszem hogy tartós hosszútávon.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Gombinyó #67801 üzenetére
Háát nem tudom, hogy ez mennyire lehet igaz.
2.0dci 130 és 150 lovas kopp ugyan az, viszont nem lehet a szoftvert cserélgetni. Tehát nem ilyen egyszerű, hogy az erősebbét feltöltöm, általában apróságok szoktak nem működni, pl.: tempomat (nemtom mi az összefüggés, de így van).
Ebből úgy sejtem, hogy az 1.33-nál sem ilyen pofonegyszerű a dolog.
-
Mukucs
senior tag
Srácok!
Clio 2/2 1.4i 16 os felnikkel nem túl komfortos.. 15 össel az lenne szerintetek?
-
#89309696
törölt tag
Nem ír. Ott van legfelül, hogy sokszelepes motorokba mi kell és alatta minden más a kevés szelepes motorokba való, csak ezt nem hangsúlyozza ki. Ezért mondtam, hogy ez a könyv egy szar, nekem is bent van a kesztyűtartóban. Emiatt öntögetett sok ember 10W40-et a 16 szelepesekbe, mert csak annyit néztek, hogy benzin és kész.
-
Gombinyó
őstag
Nekem a Renault szalonban mondták ezt, nem sufni csipszesember. Garit nem befolyásolja, hogy cserélik a szoftvert (itt csakis gyáriról beszélek). Azt nem kérdeztem, hogy megoldják-e okosba, ha tőlük veszem az autót vagy van-e ennek ára, mert nekem majd csak jövőre lesz esedékes a vásárlás.
-
valaki_xy
tag
Üdv!
Nemrég került a családba egy 2002-es, facelift előtti Thalia, 1.4 8V motorral. Az üzemanyag-szintjelző nem működik megfelelően. Az előző tulaj elmondása alapján többet mutat, a mi tapasztalataink alapján mondjuk inkább csak negyed és háromnegyed között mutat, hiába van például teli. Érdekes még, hogy a motor leállításakor nem szépen egyenletesen zuhan vissza a mutató, mint a vízhőfokmérő, hanem lassan, akadozva éri el a nullát. Egyébként fordulatszámmérő nélküli Jaeger óracsoport van az autóban.
További hiba, hogy a hazaút során menet közben többször nullára esett a sebességmérő pár másodpercig, utána vissza. Egy idő után ott is maradt, és a megtett utat sem számolta ilyenkor. Mióta itthon van körülbelül kétszer csinálta pár másodpercig.Ha valakinek van bármilyen javaslata a problémákra szívesen fogadom.
-
Josi
aktív tag
válasz
#89309696 #67771 üzenetére
De ír.
M I Ph2 kézikönyv -
Jaded
őstag
válasz
Gombinyó #67801 üzenetére
Vajon "hivatalosan" is tehetnek rá szoftvert vagy sufni lehet? A gyengébbet venném egyébként, nem vagyok versenyzős típus. Az 1.5 sem egy aszfalthajtogató (csak nyomatékos). Nem igazán tudok dönteni, bár 1.6 tényleg eltűnőben van már. Dízel sem lenne rossz, de úgy gondolom a kb +800ezer most sok lenne.
-
GrooveHero
addikt
Sziasztok. Tudja valaki esetleg, hogy az automata 3-as lagunába (150hp) melyik elf olaj kell a váltóhoz? Nézem a weboldalat, de elég sok van.
Köszi
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #67796 üzenetére
Robi, pár hónapja beszéltük, hogy tud olyat produkálni az autó "hosszútávú memóriája", ha szar az akku, hogy elfelejt dolgokat.
Most 7 éves a gyári akku, télen már voltak olyan gondolataim, hogy mi lenne ha....No, reggelre elfelejtette az ablakemelőket (tanítani kellett), berakott egy fix légzsákhibát, majd eldobálta a keréknyomásszenzorokat... aztán le akartam állítani, aszondja nem lehet, mert nincs itt a kártya. És mindezt szlovákiában....
Aztán a kártyát bedugva sikerült leállítani, indítani, sőt mire hazaértem, minden hiba elmúlt (remélem reggel nem buszozás lesz munkába).
Mind1, megpróbálok időben végezni és veszek egy akkut, az biztos. Remélem ez lesz a probléma forrása...Esetleg a testpontokat nem tudod lagunánál, még azokat átnézném.?
-
MaXX81
tag
válasz
rob210 #67760 üzenetére
Holnap teszek egy próbát ezzel aztán meglátjuk. Már most az van hogy stabilan tartja az 1500 ös fordulatot még sebességben is ha sík vagy kicsit lejt az út (tempomat
). Akkor esik vissza normális fordulatra az alapjárat ha pl 4.-ben már már lefulladásig lassítok és úgy rakom üresbe.
-
Gombinyó
őstag
Az 1.6-os a "világbúkimegy csak olaj kell bele" láncos Nissan motor, nincs vele nyűg. Jó ideje már nem lehet vele autót rendelni, úgyhogy az beragadt raktárkészlet lehet még.
Az 1.33 TCe-vel túl sok tapasztalat nincs még tartósság szempontjából itt a topikban. Ha azt választod érdemes a leggyengébbet rendelni belőle és ha kevés simán mehet rá a 160 lovas szoftver, mert csak annyiban térnek el egymástól. Egyébként sokkal jobban megy, mint a szívó 1.6 és fogyasztásban is rendesen körberöhögi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Ally Z1 Extreme 512GB SSD játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- LG 65C2 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged