- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
aktív tag
válasz
norbert1998 #91982 üzenetére
Koszi a valaszokat. Elgurulok majd ismeroshoz, es megnezzuk mi szorul cserere.
98% ovijarat az auto, en csak ritkan ulok bele, de most muszaj volt es egybol kiszurtam a hibat...
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Nem találtam meg az infót, ezért inkább kérdezek: Megan3 3 pontos talpas gömbfeje, szegecseléssel van rögzítve, ez ugye zokszó nélkül lefúrható, cserélthető csavarosra?
Nagyobb sebességnél rázza az elejét, a kormányösszekötő nem lóg, szóval ez lehet a ludas (sajna nincs aknám, hogy alánézzek) Mindkét kerék vízszintes rángatásra kotyog kissé. -
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Vissza-vissza térek időnként, valahogy mindig a Renault-oknál ragadok, ha autót keresek. Jelenleg két liga is érdekel, az olcsóbb és olcsóbban fenntartható Grand Scenic 3 (1.6d leginkább), illetve az Espace 5 is.
Grand Scenic a realitás talaja, de lássuk be, az Espace csodaszép. Gondolom a prémium autós vonásoknak meg van a felára... Mi szabad, mit nem? Elégséges lehet hozzá az 1.6d alapmotor 130 pacival, vagy ha már ekkora batár, akkor ragaszkodni kell a 160 lovashoz(vagy akkor már inkább 2.0d)? Szabad automatában gondolkodni, vagy szigorúan kézi? Mekkora szopórollerre lehet felülni ezekkel?
Nem használjuk eszetlenül sokat, évi kb 15e km fog beleszaladni, az is inkább autópálya körülmények közt. Helyi járatra van egy benzines megane3.
Hogy példát is hozzak:
[link]Köszi,
-
mdav88
aktív tag
Urak,
Egy apró bosszantó hibácskám lenne: ha sebességben van a start gomb megnyomására nem mindig indul. Clutch+start, írja, nyilván a kuplung ki van nyomva és a kapcsoló is jó (lehet kábel?)
Üresben nincs baja, ott indít mindig.
-
mdav88
aktív tag
válasz
75kokoko75 #90143 üzenetére
Levezető csatorna eltömődött, azt kell kitakarítani, legalábbis kettesnél ez szokásos sztori volt.
-
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #90059 üzenetére
Sziasztok,
Valaki javasolta, hogy menjek szerelőhöz a klíma problémámmal. Nos, jártam már 3 helyen, plusz beszéltem egy villamosságissal
1. hely, klímás, ismerős, ránézett, mondta, hogy kezdjem inkább diaggal.(ha van eredmény, akkor nyilván segít a továbbiakban)
2. hely, Launch diag, semmi ilyen jelelgű hiba nincs eltárolva.
3. hely, Clip diag, elvileg minden jó, vagyis bármi lehet rossz, kompresszor, hűtő, kondenzátor. Belső hőmérséklet és klíma nyomása rendben. Javaslag, lámpázzam meg a klímakompresszor csatlakzóját, ha világít a rákötött lámpa, akkor a kompresszor kuka.Motor középmelegen indít, lámpa felvillan, majd erősebbre kapcsol, majd lekapcsol. Ahogy melegszik a gép, a lámpa nem kapcsol fel, tehát van esély rá, hogy mégsem a kompresszor a rossz, mert az is pont így működött, hidegen még hűt, úgy ahogy 90es tempó mellett is.
4. hely villamosságis, 2 percben végigmegyünk a problémán, hűtőventillátor egyes fokozatban megy-e? Hát, ha a klímát rákapcsololom nekem nem rémlik hogy ment volna, egyből durvára kapcsolta magát majd lekapcsolt.
Javaslat , csatlakozót egy vastag kábellel zárjam, és nézzem meg, hogy világít-e a lámpa tehát hajtaná-e a kompresszort.Kérdés a nagyérdemű felé: létezik, hogy itt a hiba, nyugodtan zárhatom a csatit tesztelés céljából? Ha ez az alkatrész a hibás, van valamilyen márka amihez ragaszkodjak?
-
mdav88
aktív tag
Elektromoságban van aki jártas? Csomagtér világításom nem megy, de az összes többi igen, így gondolom valahol kábel törés lehet, mivel egy biztosítékon van az összes beltéri fény. Tudni azt hogy hova fut be hátulról, honnan kezdjek el méricskélni?
Megane 3 az alany még mindig -
mdav88
aktív tag
-
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #90056 üzenetére
Semmi türelmetlenkedés, csak tudni szeretném merre induljak el
ELM327 kütyüm van, de az alap szoftver nem mutat semmit, a pyClipet nem ismerem, nem tudom hogy szabad-e vele téglát csinálni az autóból
De ha valaki utat mutat, akkor bármit le tudok kérni.
Klímával annyit sikerült elérni, hogy hamar lekapcsol. Álló helyzetben beindítom a nem hideg-de nem meleg autót, bekapcsolom a klímát, elkezd hűteni, de szinte azonnal bekapcsol a venti magas fordulaton, és rövidesen lekapcsolja a klímakompresszort. Gondolom amíg a nyomás nem csökken, addig nem is kapcsol vissza.
Nekem erre két gondolatom támadt visszakeresve:
-Nyomáskapcsoló fals adatot továbbít
-nyomáskapcsoló jó, de dugulás lehet valaholMivel azonnal és hideg levegőt tol, így nem hiszem, hogy a töltettel lenne baj. Hűtővíz most lett benne cserélve.
Másik az alapjárat, indítás után visszaesik 500ra, majd beáll 780-800 körülire, amit kissé alacsonynak érzek. A klíma bekapcsolását is eléggé megérzi.
M3 1.6b 101ló
Köszi, ha velem ötleteltek.
-
mdav88
aktív tag
Kedves emberek, köszi az eddigi segítséget, végül újra Renault tulajok lettünk egy Megane3 1.6b 101 lovas autó segedelmével. Szép meggy bordó szín, feleség kedvence.
Az autó szeretve volt, úgy tűnik kívül belül korának megfelelő (2009)). Frissen vezérlést cseréltek rajta, gyertyákat, sőt még váltóolajat is, szegről végről ismerőstől van az autó, mondjuk, hogy megbízható forrásból. Hja, egy gyújtótrafó, más mint a többi.
Két foglalkozós hibát találtam, amit azt gondolom beépítettem a vételárba:
-Digit Klíma működik, de kikapcsol hűtőventi kíséretében, aztán újra hűt. Nem kínoztam tovább
-Némi alapjárati ingadozás tapasztalható indítás után, ami utána beáll. (fogalmam sincs hogy néz ki a pillangó, most hoztuk haza)Menettulajdonságait tekintve feszes, nem kopog, nem zörög, nem húz, úgy gondolom jó vételt csináltam. A fenti hibák orvoslására keresek javaslatot. Köszi!
-
mdav88
aktív tag
válasz
salieri. #89979 üzenetére
Itt valami disznóság lesz a tulajdonlásban, bár telefonban nem tűnt fel, de úgy tűnik valami tesót bandához került az autó (fb sokmindent felfed..). Feltettem a kérdést, hogy tudok-e az eredeti tulajjal beszélni, amire nem volt a válasz, illetve az hogy már ő a tulaj és vele kötök adásvételit. Ah jó, csak a JSZPben nem ez van. Gondolom, ha családon belüli tulajváltás van akkor is ugrik egyet a számláló, nem?
Viszont, ha nem lett átíratva akkor elvileg 15 napon túl kivonják a forgalomból, szóval nem igazán értem ezt a tulajdonlás részt....Úgy tűnik elengedős ez is.
-
mdav88
aktív tag
válasz
Alusky #89975 üzenetére
Forgalmi van fényképezve, azon van a tulaj lakcíme.
Van egy kis sztori is hozzá, nagybátyáé az autó, aki már nem kapta meg jogsit, így az autó hozzá került második autóként.
Ez nagyjából a Jszp adatok alapján hihetőnek tűnik mert az utolsó két bejegyzés közt 100km sem ment bele.Mondjuk a rögzítési időpontokat nem értem, a műszaki vizsga 06.21én történt, az utolsó bejegzés nem tudom mi lehet.
-
mdav88
aktív tag
-
mdav88
aktív tag
válasz
salieri. #89964 üzenetére
Pont tegnap este lattam csak a jszp-n, hogy ez nem 6, hanem 5 sebesseges. Nekunk igazabol mindegy, helyi szaladgalos lesz belole. A gumik aktualis allapota nem okvetlen problema, van az az ar, ahol ez elnezheto. Ami jo hir, hogy a google mapsen megtalaltam az autot a gazdajanal, es ugy tunik hogy tehetosebbek voltak.
2023 juliusi az utcakep:
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Újabb vételi tanácsadóra lenne szükségem. Rob már kifejtette korábban, hogy az elhanyagolt küllemű megane 3 is jó vétel lenne a 110le 1.6b motorral, itt egy újabb gyöngyszem:
[link]Beszéltem a pécsi tulajjal, lényegében első gazdás autó, ami családban maradva került második gazdához második autónak. Technikailag tipi-topi, de esztétikai sérülések itt ott vannak rajta. LPG rendszer még sokáig hiteles.
Mivel nekünk rövidtávos városi közlekedésre kéne, így a km óra állása annyira nem gáz, de azért egy két-dologgal kell majd foglalkozni (kormány, kisebb húzások, rádiógombok). Lehet valahol csapda?Köszi!
-
mdav88
aktív tag
Képzeljétek, megsértődött a Rönó!
Scenic 2 1.6b, meghirdettem, hogy fiatalítok rajta, erre katalizátor úgy gondolta, hogy Ő most elkezd csörögni....
Hát nem édes?Van bevált javítási mód, utángyártott cucc, vagy marad az eredeti a spéci forma miatt?
Köszi, -
mdav88
aktív tag
válasz
Alusky #89411 üzenetére
Kaptam belső képeket, szét van égetve belül gyakorlatilag minden ülés.... A hirdetés szerint nem dohányzó, lehet parazsat vittek vele...
[kép]Kuplung pedál rommá kopva, kézifék bőr leszakadva, ülés oldala kihasadva.... Nem volt valami igényes a gazda....
@tope nekem nincs messze, de ez foglalkozós autó eléggé.
-
mdav88
aktív tag
Hello,
Mit gondoltok erről az autóról?
Árban szimpatikus, elsőmásodik gazdás (első tulaj rokonságában a második használja) bal eleje volt sérült ezt nem annyira szépen javították, illetve a jobb első ajtó, amit szintén nem sikerült annyira gyárira hozni, illetve a klímája nem fúj hideget jelenleg.Megérhet egy személyes megtekintést, átvizsgáltatást?
Köszi, -
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #89322 üzenetére
Köszönöm az egyenes választ, akkor elengedtem a témát.
Jelenlegi Scenic2 1.6 jól működik ezen a távon, de lassan 20. évét tapossa, és fiatalításra gondoltam. + talán egy csepp fogyasztást is meg lehetne spórolni egy "modernebb" motorral.Másik téma, hogy a családi utazóautót is cserélnénk majd ősszel, oda a 2015 után ScenicIII 1.6dci 131le vagy az Opel Zafira tourer 1.6cdti-2.0cdti(frissített) lenne a célkitűzés nagyja 4m forintig.
Ez sem fut sokat, de hosszabb távokon használjuk jellemzően. Megbízható erőforrás z 1.6 dci 150-200e futott km után?
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #89313 üzenetére
Nos, a helyzet az, hogy nem kényelmes.
3 gyerekkel kisvárosban nekünk 5p az iskola/óvoda grupp. Dugó nélkül. Sétálva bő fél óra. Szívesen a hátadra akasztanám a másodikos/harmadikos iskolatáskát, hidd el nem lennél boldog.Gondold el szerencsétlen 8 évest.
Igen, változott a világ. Ennek ellenére amikor csak tehetjük mellőzzük az autóhasználatot és bringával vagy gyalog megyünk. Vannak olyan osztálytársak, akikért tudom hogy 500méteres körből jönnek autóval, na az gáz. A lényeg, hogy nem derogál lábusszal menni. Másszóval köszönöm az életviteli tanácsadást, de leginkább a dci lelkivilága érdekelt volna
Hogy ON is legyek az offos témában, mondjuk havi szinten megjáratva hosszabb távon már működőképes lehet? Éves olajcsere periódus alap, ezt minden autóm megkapja, ilyen esetben érdemes lenne félévre csökkenteni az időtartamot?
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Tudom a választ, de azért rákérdezek...
1,5dci (110le de kisebb autóban a 90le is kérdéses) rövidtávozást mennyire preferálja? Ovijárat, helyi bevásárlás lenne a cél, kb 20km sugarú körben mozogva általában. Évi 5e km.
Tudom, hívjak taxit.
Mindezt kérdezem annak tükrében, hogy egy tce vagy más turbós benzinmotor, de még igazából egy sima szívó sem igazán szereti ezt az üzemet, és abban a méretben, amiben nekünk kéne, a 10-12éves autók (dízelhiszit előttiek) zömében ezekkel a motorokkal kerültek piacra.
Harmadik út a tisztán elektromos üzem, de ennyi pénzt nem akarok városi autóban parkoltatni, nagyon hosszú évek mire a különbözet megtérül.
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #85621 üzenetére
Köszi Rob, csak helyzetjelentés:
Anno amikor vettük volt benne egy ilyen két mágnesrelés indítási trükk. Azt már kikötöttem a pitlibe, de a neodinium mágnes azóta is benne volt. A gyerek játszott vele és beszórta... Miután szerencsésen kibányásztam, közölte a jó hírt, hogy ja, ő ejtette be, bocsi -
mdav88
aktív tag
Sziasztok,
Nem nagyon találtam rá megoldást, így kérdezek, hátha van tapasztalat:
Scenic 2 2004 - vezető oldali ülés megakadt elöl. Nem megy hátra. Az ajtó oldali mozogna előre hátra, de a váltó oldali csak előre hajlandó moccanni, hátra nem.
Nem tudom mi lelte, főképp feleségem használja, neki így jó, de én már nem tudok belelülni.Ki kell venni az ülést? Esetleg valami ötlet mi lehet a probléma?
Köszi! -
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #82193 üzenetére
Visszakanyarodva az esetemre a biztosítéktáblával: a legbanálisabb hiba kábította meg a lelkemet.... A tábla jó, viszont az önindítót védő 25amperes biztosíték nem ápolt elég szoros kapcsolatot a foglalattal be volt égve... Nem nagyon de éppen eléggé...
Nagy az öröm, hogy rájöttem a bújára. fingers crossed.
-
mdav88
aktív tag
ÖÖÖ segítség, elvesztem az olaj kérdésben, pedig nem hittem, hogy megtörténhet...
Scenic2 1.6b 2004-ből melyik Total olajat eszi meg? amit az olajkereső dob, azok felének nincs RN07x0 jóváhagyása. Városi csótány, nem okvetlen adnék neki még SXR-t sem
Köszi!
(Quartz 9000 Future NFC 5W-30, legutóbb ezt kapta, de most látom, hogy ennek sincs jóváhagyása, pedig az olajkeresőből szedtem...) -
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #82099 üzenetére
Korai volt az öröm, 2. táblával visszatért a nem indítózik probléma.
Tegnap, mondom, már egy egy hete stabilan jön-megy, visszatetszem a takaróelemeket. Ma reggel, pedig a fent állapot fogadott... átmozgattam a kábeleket de semmi változás, és az összes hajam az égnek áll... -
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #82098 üzenetére
Beléptem a királyok csarnokába!
A 2. tábla volt a tesztalany, és feltűnt hogy a ppm csati lábazata elég korrodált, kiszedtem, takarít, visszaforraszt és láss csodát az autó megy.1-es és 3as tábla továbbra sem, ott nem kapcsol kraftot pumpára, és biztos hogy a táblák lelki sérültek, de sajnos az elektronikai ismereteim korlátozottak, így csak a józan paraszti észre hagyatkozva tudok tovább kutatni.
Köszi a segítséget, volt benne hasznos ötlet
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #82081 üzenetére
Hát, a helyzet az, hogy a relé jó, a vezérlőből megkapja a jelet és át is kell kapcsoljon. Viszont a PPM2es barna csati(azt hiszem) 5. pinje vezérelné a pumpát, viszont azzal nem sikerült eredményt elérnem.
Ha ezt a kábelt megkínálom az akku pozitív sarujáról, akkor a pumpa dolgozik. Vagyis 12 voltot kéne ide kapcsolnia, de ezt nem teszi meg. Nyomozok tovább, mert ez nagyon rejtélyes számomra
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #82046 üzenetére
Az 1. és a 3. táblával a jelenség, hogy teker, de nem indul be.
A 2. tábla eddig működött, és amikor cseréltem anno, azonnal indult. (aztán volt egy pin letörés, de azt átforrasztottam, megoldódott). Ezzel a hiba az volt, mintha az indítómotor biztosítéka kiment volna: rákapcsolta a gyújtást, de az indítómotort nem tolta rá, ha nyomogattam a start gombot, akkor a check airbag felirat jött fel egy pillanatra. Egyik pillanatról a másikra jött elő a probléma, nem haldoklott. A 3. tábla bekérése előtt visszatettem az 1.est, és azzal indítózott, de nem indult, így a tábla hibájára tudtam következtetni.Testpontokkal nem hinném hogy baj lenne, ha akkupozitív+pumpacsati kapcsolatot létesítek, azonnal elkezd dolgozni.
-
mdav88
aktív tag
Nem érkezett reakció, de azért tapasztalat megosztás és ötletszerzés céljából leírom.
Scenic 2 ominózus biztosítéktábla história.
Tavaly kicseréltem a biztitáblát, mert csak indítózott, nem kapcsolta rá a delejt az üzemanyag pumpára. A bontott tábla szarul nézett ki de műkdött. Aztán nem.(nem csinált semmit, úgy nézett ki mint aki csendben próbál indítózni, de nem tette) A bontós volt olyan rendes, hogy küldött egy másik biztosíték táblát (egy év távlatából! innen is respect érte), de az új tábla ugyanazt produkálja, mint a legelső, csak indítózik de a pumpára nem ad kraftot.A pumpa jó, a vezetékelés jó, direkt pozitívot adva neki a csatlakozón hallani, hogy dolgozik.
Itt állok 3 biztosítéktáblával, és egy be nem röffenő Röncsivel, és nem sikerül megfejtenem a megoldást. Ügyes vagyok, tudok forrasztani, még a böszme fekete reléket is sikerült kimozdítanom a komfortzónájukból, de a relék látszólag jól működnek, legalábbis a kapcsolásig eljutnak.
B kérdés, vezetőülés alatti mini fuseboxban van egy relé, az mit csinál? Szar volt, kicseréltem, de nem lett jobb
Köszi előre is!
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Scenic 2 1.6B biztosítéktáblája megint szopat. Hol kaphatnék hozzá jó állapotút, emberi áron, van esetleg bejáratott forrás?
Ami alapból benne volt annak a száma 8200306032A (nem tudom hogy a B végű, vagy a 33 végű működhet-e vele)
Story: kb egy éve cseréltem, mert változatos hibakódok során csak az indítózásig jutott, de a benzinpumpát nem kapcsolta rá. Cseréltem, olcsón, egy random állapotúra, hát ez ránézésre még borzasztóbb állapotban volt, de működött, egészen máig, amikor látszólag minden rendben volt, ám az indítózás helyett csend és setovább fogadott. Átnéztem minden biztosítékot, minden relét, sőt a táblán manuálsian kapcsolva szintén minden relé működik, de gyanítom a relék alatti oxidáció megtámadta a nyomtatott áramköröket. Forrasztóállomásom ugyan van de ez elég kemény forrasz, nem tudom kiszedni a reléket, hogy alá nézzek.
Köszi a segítséget.
-
-
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Rég jártam erre, szerencsére
Van egy öregecske Scenic II-es ovijáratos kisautónk, ami a maga nemében jól szuperál, ám úgy tűnik ismét elhagyta magát a biztosítéktábla... februárban vettem bele egy bontottat, és az utóbbi hónapban próbálkozott különböző hibaüzenetekkel ( card not detected, steering locked, vagy csak egyszerűen a pumpára nem küldött delejt), de most úgy tűnik itt a vége ismét. Eddig úgy tűnt, hogy csak a kormányzár kocka adta meg magát, de mostmár nagyjából biztos vagyok benne, hogy nem.
Kiszedtem, átpucoltam, megigazítottam, spréztem, addig jutottunk, hogy ha indít, akkor beröffen és leáll. És újra próbálkozik, de be nem indul.
A kérdés, hogy honnan tudnék én ehhez stabil, megbízható alkatrészt szerezni?
Scenic II 1.6 16v 8200306032A volt a gyári tábla, de a 33as végű is így néz ki.... -
mdav88
aktív tag
Előtörténet: 2.0b Lag 2 az első E10 tankolás után felvillantotta a csekkendzsin lámpát. Nem tudom van-e összefüggés, változást nem érzek, ELM kütyüvel tudom törölni, de előbb utóbb visszajön.
A kütyü P0130-as hibakódot mutat, ami a lambdaszonda áramkörére utal. Szintén az ELM-mel nézve a lambaszonda szépen és széles tartományban változtatja a jelét (ez gondolom a szabályzó, a katalizátor előtt), de a második, az szinte betonfixen egy értéken áll ami nem 0.47V.
Ötlet, tanács, csere? -
-
mdav88
aktív tag
válasz
MC Pite #73949 üzenetére
Nyilván nem volt rákenve a dolog, csak csodálatos véletlen egybeesés volt.
Nem a kétezerért tankolós típus vagyok, bár az autó sajnos nem túl gondos gazdától származik. Én mindent megtettem annak érdekében, hogy megbízhatóan szolgáljon és bátran indulok el vele havi szinten Csehországba.
Trafók-gyertyák, verzérlés, okoskerék, futómű, lengéscsillapítók, bakok, hűtő volt rajta cserélve többek között az elmúlt egy évben.
-
mdav88
aktív tag
Ma kapta a Lagunám az első E10es üzemanyagot, hálából dobott is rögtön egy csekkendzsin lámpást
Na jó nem tudom hogy ettől volt-e de eddig az elmúlt több mint egy évben egyszer sem történt ilyen. Elm kütyü nem talált hibát, de azért kitakarítattam vele, és kialudt a lámpa.
Nem írt semmilyen hibaüzit, csak a lámpás világított. Jelezhet előre valamit?
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #73874 üzenetére
Ma hazahúztuk a verdát, az ac pumpáján 8V fesz jelenik meg, amikor 12V nek kellene.
Kábelei nem szakadtak, úgy tűnik minden ok, csatlakozóknak is át kéne vinnie a delejt.Az elektronika kiszerelése, beszerelése után véletlenül egyszer sikerült beindulnia pöcc-röff: már épp be akartam fejezni a műveletsort, csak lent maradt az ablak, s mikor a gyújtást ráadtam meghallottam az AC működését
Járt is a lelkem, majd elkezdtem mozgatni a kábelköteget, csatlakozókat, ezáltal a táblát, de sajnos leállt, nem indult újra, nem találtam meg, hogy melyik egységben lehet a hiba, de biztos hogy valahol ott. Hogyan tudnám a sok kis vékony kábelt csekkolni? Vagy mit érdemes?
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #73874 üzenetére
Lenne, ha hallanám
De eddig sosem hallottam dolgozni. Napközben ráakadtam a válaszra. akkor valószínűleg a relé tájékán vagy kontakban lehet a baj.
Mivel volt kint a biztitábla, és a relék alatt volt oxidáció így én bármit el tudok képzelni, de külön relét tuti nem kapok... -
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Lerohadtam. Alany Scenic II 1.6b K4M.
Robbal már folyt levelezés korábban róla, hogy olykor hidegindítás után meg-meg torpan. Hidegindítás és rövid táv megtétele után nehezen akar újra beindulni. Ezt nagyjából betudtam a túldúsításnak és az ovijáratos használatnak.
Tegnap a feleségem arra panaszkodott, hogy kanyarodás után leállta az autó, kvázi menet közben, de velem még ilyen nem fordult elő, majd ma három gyerekkel hazafele (szerencsére nem annyira messze otthontól) szépen kigurulta magát, és leállt. Nem tudtam újraindítani.
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő jó, gyertyákat tegnap vettem ki és pucoltam meg biztos ami biztos alapon, nemrég mértem a trafókat, ellenállás szerint mind kiváló volt.Szerelő ismerőshöz elhúzott egy segítőkész embertársam, ahol gyors hibamegállapításba kezdtünk. AC pumpa nem működik, pontosabban működik direktben, de a csatlakozón csak 8-10V jelenik meg, és sem gyújtásra, sem indítózásra nem moccan.
Neki csak Delphi diagja volt, ami biztos vagyok benne hogy fals kódokat dobott, mert két trafót is hibásnak ítélt. (ha szükséges van tartalékban próbához)Keresgéltem, hogy van-e neki reléje, biztosítéka, de nem találtam, gondolom a motortéri biztitáblán lehet valami....
Jelenleg itt tartok, ha valaki tud hathatós megoldást, megköszönöm
-
mdav88
aktív tag
válasz
molnarpeter #72832 üzenetére
Hát, sok bizodalmam nincs a három hengeres 1.2 puretech motorban ekkora kasztnihoz... Illetve sokat lesz használva hosszútávon.
Kisebb autóhoz biztosan jól passzol. 1.5 a régi 1.6 ráncfelvarrt változata, talán több húst hagytak a furatok között, ergo a hengerfejproblémák még kevésbé lesznek jellemzőek. -
mdav88
aktív tag
válasz
TheBikerider #72819 üzenetére
Értem én, meg persze tudom, hátha egy ilyen haszoncsótyányból rittyentett családi nem lesz ANNYIRA problémás. Motor miatt nem nagyon aggódok, hiszen kipróbált darab, normális használat és sűrű olajcsere mellett szerintem nem lesz baja. Elektronika? Az már más kérdés. 5év gari azért nyugtató.
Most egy 1.6 benyás Scenic II, meg egy 2.0 benyás Laguna 2 van itthon. Ezek is igénylik a törődést, na. 16 évesek lesznek hamarost. Kicsit lelakott darabok, de viszonylag stabilan üzemelnek, én szeretem őket. Bár sok autóm nem volt, mind megkapta a kellő törődést, többnyire a saját kezem által. -
mdav88
aktív tag
válasz
TheBikerider #72817 üzenetére
Opel Combo XL-t rendeltük 1.5hdi motorkával. Remélem nem lesz nagy szopóroller.
Naccsaládos kedvezmény ON. -
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #72794 üzenetére
Rob!
Kossz a lelki tamogatast, ugy tunik sikerult konnyen megtalalni a torott kabelt. A pcb forrasztasait athuztam, minden csatlakozot ellenoriztem a gyanus kabeleket megvizsgaltam, ahol repedes volt a burkolaton javitottam.Szoval ujjak keresztben, meg nem kiabalom el hogy jo lett, de eddig ok.
Boldog Ujevet nektek!
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #72770 üzenetére
Mai nap szerelgetéssel telt. Már azt hittem sikerült, de csak félsiker.
Kiszedtem a táblát, volt rajta oxidáció bőven. Volt egy-egy beolvadt tű is itt-ott, adtam neki kontaktsprayt, amit egy egy forrasztást áthúztam, illetve kikötöttem végre azt a kókány mágnesrelés indításgátló baszást. Összeszereltem, de nem nyert, steering lock még mindig jött. Kiszedtem az egységet, szétbontottam a mechanikát, összetettem, és úgy tűnt, hogy minden fasza 4-5 indítást vidáman megcsinált.
Majd három gyerek és anya be a kocsiba, irány vásárolni, és kiírja, hogy steering fault, de azért beindult, nyilván szervo nem volt. Anyád.
Leállít, újraindítana, steering lock. Motortéri biztitáblát átmozgat, pöccröff.Menet közben nem csinálta a megtorpanásos tünetet, persze próbáltam egy kicsit magasabb fordulaton közlekedni.
Szóval erre kéne megoldást találni. Ez számomra azt jelenti, hogy a kormányzár egység jó, de valahol vagy kábel, vagy szakadás, vagy valami baszás van. Innen hogyan tovább? Komplett táblát kéne cserélni teszt céljából, ha nem jó akkor valami kábelezés problem lesz?
Köszi!
-
mdav88
aktív tag
válasz
rob210 #72722 üzenetére
Ugy tunik ez nem teljesen oldodott meg, bar nem egyerelmu kovetkeztetes, de mintha a motorteri biztitabla mozgatasaval elmulaszthato lenne... Letezik?
Gratisz: ma valami megszallta az autot, megtorpant, nem akart parasodpecig huzni, aztan ujra nekiallt, esigytovabb. Kiszallva es jaratva eleg budinek tunt a kipuff gaz, elkepzelheto hogy a katalizator mondta be az unalmast? Sok rovid utra hasznaljuk, de heti rendszeresseggel fut 10-20km tavokat is.
-
mdav88
aktív tag
Hello szerelő/elektronikai műszerész urak!
Scenic 2 tipik hiba jött elő: Steering locked/not locked, nem indít.
Öröm az ürömben, hogy egy hete produkálta először, ekkor egy sima nyitás zárás megoldotta. Ma volt kellemetlen 10 percem a benzinkúton, de sikerült átmozgatással, biztosíték kivétellel, betétellel, kocogtatással, gyk kézrátétellel elindulni. Hazaérve kivettem az egységet, laza volt a csavarja, lehet ez volt a probléma.... Átkentem, hogy nehogy szorulás okozza a problémát, de szeretnék felkészülni lelkiekben, ha a záregység mondja be az unalmast.Tud erre valami egyértelmű útmutatót? Ha jól láttam a videókban akkor van rajta a egy chip aminek a tartalmát ki kéne olvasni...
Köszi!
-
mdav88
aktív tag
válasz
sesomaru1989 #72469 üzenetére
Köszi!
Itt tök független attól hogy meleg vagy sem. Van hogy az első indításnál jön elő, de van hogy a harmadiknál a nap folyamán. Solenoid volt cserélve, fél éve tökéletesen üzemel.
Nyáron csinált néha olyat, hogy pöcröff beindult, majd rögtön le is állt mondjuk egész nyáron 2-3 alkalommal, szóval nem igazán foglalkoztam vele. -
mdav88
aktív tag
Köszi, ezeket kb megcsináltam. Tesztelem.
+ van egy szakbarbár mágnesrelés indításgátló is beszerelve, vagy kéne egy komplett vezeték-rajz hogy kiszedjem, vagy egy autóvillamosságis....
-
mdav88
aktív tag
válasz
mdav88 #72326 üzenetére
Urak, erre van valakinek ötlete?
Reggel elég nehezen akarta elkapni a fonalat prüszkölt, majd beindult de mintha háromhengerezett volna. Egy percen belül helyreállt. (Rob szerint túl sok benzin jutott az égéstérbe, nehezen égett el). A nap további részében pöcc-röff. Teljesen random csinálja.
Robbal privátban elkezdtük az eszmefuttatást.
-Akku rendben (nem erőlködik szépen forgat)
-Trafók kimérve, rendben vannak
-Gyertyák kb egy évesek talán renden kéne lenniük
-Benzinszűrő kb másfél éves, bár ha el lenne tömődve konstans nehezen indulna.
-AC pumpa talán ez sem lehet probléma, ha az esetek többségében rendben megy.
-Fhp tiszta, ám én erre tudok gyanakodni/gondolni. -
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Scenic 2 1.6 benzines kicsikocsim általában pöccröff indul, ám a hidegek beálltával néha indokolatlanul sokáig próbálja elkapni a fonalat. Mondjuk úgy 10 indításból 1x. Ma reggel hidegindítás, semmi baja, 1km után leállás, 5perc újraindításnál csinálta. (5-8mp forgatás után elkapja)Inkább venném elejét a dolgoknak.
Mi lehet szegénykém baja? -
mdav88
aktív tag
Sziasztok!
Mostanában egész jól muzsikálnak az itthon lévő renaultok, ezrét nem is nagyon írtam, ám egy furcsa dolgot szeretnék megkérdezni, amire nem igazán találtam megoldást. Mostanában vettem észre, hogy a Laguna pedáloldalon alul komolyan felmelegszik, de a berendezés ránézésre jól működik, állítódnak a lapátok, változik a hőmérséklet és működik a klíma is.
Kiszedtem a klímapanelt, benéztem nincs-e lecsúszva valamelyik cső, de annyit láttam, hogy a szivacsok elöregedtek, vagy hiányoznak az első lábfűtéshez vezető úton, de a hátramenő csövek nincsenek lecsúszva.
-
mdav88
aktív tag
Ha van benne akkor hátul a tank környékén, de lehet hogy csak a pumpában van szűrő.
Olajból ha a sima 5ös váltó van alatta akkor az Elf Tranself NFJ 75w-80 megy bele, de az lehet hogy pk6-tal van, oda Tranself NFP 75W-80 való elvileg... de ennek nézz utána, van olajkereső talán az összefoglalóban.
-
mdav88
aktív tag
Hogyan erdemes a kuplungot legteleniteni? Nincs egyontetu step by step utmutato, en pedig tok kivancsi lennek...😀
-
mdav88
aktív tag
Ha valami veletlen folytan Dacia lodgy vasarlasara adnam a fejem melyik motort erdemes? Tce 130, vagy blue dci 115?
-
mdav88
aktív tag
válasz
eTrade #67827 üzenetére
Lag 2 nehézkes váltás bemelegedés után, néhány info és kérdés:
A kuplung pedálnak van egy kis "holtjátéka", az első pár centiben olyan mintha üresen járna, de úgy tűnik konstans, nem érzem hogy nagyon vándorolna. Talán egy kicsit. Hangja nincs. Viszont az biztos, hogy a váltóharang alján megjelent egy kis fékfolyadék folyás, és utánanézve már tudom, hogy ez kinyomócsapágy.
A két dolog összefüggésére lennék kíváncsi, vagy ha nincs összefüggésben, akkor a munkahenger is szar?
Vagy csak simán levegős? Előre is köszi -
mdav88
aktív tag
Lageszban bemelegedés után szorosabban jár a váltó, hátramenet elég nehezen kapcsolható, a többi azért használható. Ám jó lenne megoldani és nem erőszakot alkalmazni.
Egy fiesztás-fusion-ös fórumon olvastam, hogy a bowden mozgatta alkatrések koszolódása-kenéshiánya produkál ilyen tüneteket, ezek szétszedése, takarítása, kenése után megjavultak a szerkezetek. Itt is hasonló lehet a megoldás? (és úgy sejtem, mivel a melegedéssel van kapcsolatban, van realitása)
Köszi a segítséget.
-
mdav88
aktív tag
Lagunaban becsokizott a relé, honnan tudok szerezni:
12v50a 03525 kódszámú, négylábas relé, lila színű.
Ilyen: [link] -
mdav88
aktív tag
válasz
LamerGyuri #66706 üzenetére
Nekem a lagunaban sincs. Csak pumpaval egyben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- iPhone topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Posta, csomagküldés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xbox Series X|S
- BestBuy topik
- Épkézlábnak tűnő, vezetékmentes, de olcsó billentyűzet jött a Redragontól
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3042, 94% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest