- Mobil flották
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Szivárognak a Vivo X300 kameraadatai
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei Watch Ultimate - dizájnultimátum
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Honor 200 Pro - mobilportré
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
haruspex
aktív tag
válasz
ph_5.5 #52189 üzenetére
Hát dslr obi kipróbálásráról volt szó, nikon z-n itt azért több esély van rá,hogy van valakinek, (amúgy a milc topic nem annyira él.)
Megmondom őszintén az ára mellett azért ezt vettem, mert ehhez legalább az első firmware-hez volt valamilyen lista, hogy mivel működik, de a gyárin is találgatás van. Azt nem értem miért kéne most eladni, ha nem válik be ezt később is megtehetem. Am. máshol sem a gyári, vagy egy nevesebb gyártó megoldása a legjobb adapterezésre, az viszont biztos, hogy a nikon érdekesen kezeli ezt
-
-
Huawei
tag
válasz
ph_5.5 #52022 üzenetére
"AF-al távolabbi a közelpontja mint MF-al. Tehát amikor AF-al eléred a legkisebb tárgytávot, akkor MF-ra átváltva még lehet kicsit közelebbi témára is élességet állítani."
Pontosan ez a gondom. De már AF-el sem stimmel, mert a váz azt mondja, hogy nem tudott fokuszálni (gondolom én) és nem lövi el a képet sem. Ha meg átállok MF-re, akkor ugyan az a helyzet, ami a képen látható attól közelebbi fókuszt nem enged mert megszorul (nem merem tovább tekerni, nehogy eltörjön valami, pedig még láthatóan lehetne).
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51686 üzenetére
Akkor félreértettél, vagy csak nem voltál eléggé figyelmes, de kb ugyanazt írtam amit most te is.
Feltételeztem, hogy már van referenciája, és már valamennyire működő bizniszt akar belendíteni, erre utalva írtam, hogy "...ha a képeid megütik az adott színvonalat..."
Amúgy, az sem teljesen úgy van amit te mondasz, legalábbis van rá kivétel.
Nekem csak referenciám és élő ügyfeleim és kapcsolataim vannak, bár sosem csak fotózásból éltem, de megtehetném ha akarnám. Az viszont igaz, hogy ma már ha fő keresetként akarja valaki ezt csinálni, kell az online megjelenés, de egy idő múlva már az sem számít annyira, csak a személyes ajánlás.
De a lényege nem is ez volt a mondandómnak, hanem hogy kellő elszántsággal, türelemmel és igényes munkával el lehet jutni arra a szintre amiből megélsz még Magyarországon is, csak nehezített pályán. -
matumik
csendes tag
válasz
ph_5.5 #51619 üzenetére
Szia! Hobby célra keresem, de szeretném, ha a sorotatfelvétel gyorsasága, a magas iso tűrése és a villámgyors autófokusz meglenne a gépben. Ezért gondoltam egy d5re. Az obival elvagyok egyenlőre. Foci a sport, teremben is és akár lámpafénynél is. Köszönöm, ha együtt gondolkodunk!
-
válasz
ph_5.5 #51616 üzenetére
Hát igen, hallottam én is olyanról, akinél lassulást és extra merülést okozott D750-en a rádiós MEIKE, de nálam a nem rádiós verzióval egyik se jelentkezett. Régi fotós ismerősömnek valami ezeréve a csavar menete tört bele a vázba, úgy kellett lefúrni a markolatot. Egy WS-en voltam együtt egy sráccal, akinél egy utángyártott markolat D850-en zavart okozott, ha jól rémlik, félúton elakadt a tükör néhány kattintásonként. Mondtam neki, hogy vegye le a markolatot, és ez megoldotta a gondot. Én mindig úgy használom, hogy nincs benne akku, inkább cserélem a vázban, annyi idő mindig van. Viszont az a fogás, amit ad, az baromira kell, csak hát expo gomb nélkül az egész nem ér semmit, a tárcsák nélkül megvagyok, ha egyszer beállítottam az expót.
-
válasz
ph_5.5 #51612 üzenetére
Éppen én is markolatokat nézek a jövőbeni Z5-re, de nincs csak a gyári MB-N10, amin nincs expo gomb. Anélkül nekem semmi haszna nincs őszintén szólva. Utángyártottakban találok olyat, hogy az expo gomb működéséhez kábellel kell összekötni a gépet a markolattal, ezt elég nehezen emésztem meg, akkor már miért nem BT a kioldó?! Vagy legalább annyi eszük lenne, hogy méretre vágott kábellel értékesítik , mindkét oldalon 90 fokos csatlakozóval, de nem... Ha jól látom, a Z6 II/ Z7 II vonalhoz is ilyen megadások vannak csak, ha az ember nem akar 190 ezret kiadni az MB-N11 verzióért. Őszintén szólva én kiadnám, ha lenne Z5-höz, mert a D750-et is szinte kizárólag portré állásban fogom , és már néhány óra után szétszakad a vállam, ha nincs fent a grip .
-
Katicza
tag
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51484 üzenetére
Továbbra sem tudok veled feltétlenül egyet érteni, szerintem most is általánosítasz és sarkosan fogalmazol.
Pl ezzel a mondattal:
Z9 tulajként meg olyat tudok elképzelni akinek a saját szakmai részében legalább a környezetében van némi ismertsége.
Miért ne lehetne egy 70 éves nagymaminak is Z9-e ha belefér a büdzsébe és tudja is használni, miért csak hivatásosnak lehet ilyen?
A számokat és munkákat meg végképp nem értem mit akarsz velük bizonyítani. Nagyon hasonló számokkal és változatos munkákkal én is tudnék dobálózni, de minek? Akkor majd jobban elfogadod a véleményem?
Miért kell feltétlenül egyet érteni?
Tehát Z6 II-vel fotózol, a D750 (amivel ugyebár, ugyanolyan jó képeket tudsz csinálni) pedig már csak a szekrényben porosodik. Vajon mi ennek az oka?
Igazából senkinek sincs szüksége a Z9 tudására, egy F5-el is meg lehetett oldani egy olimpia dokumentálását, de ha már létezik olyan technológia ami még több lehetőséget kínál és van is rá keret, akkor miért ne? Mindenki el tudja dönteni mi fér bele a büdzsébe is mi nem.
De a Z9 kétségkívül jelenleg a fotós munkát az egyik ha nem a legjobban támogató, segítő gépe.
Ha az a Z9 mondjuk Z7 II árban lenne, akkor sem gondolkodnál el rajta, akkor is azt mondanád hogy tök fölösleges, inkább a Z6 II?
Le merném fogadni, hogy engem még annyira sem érdekel a marketing és egyéb hírverés mint téged (bár ezen most próbálok változtatni) és meglepődnél ha összehasonlítanád a nevünkre indított keresési eredményeket (én mintha nem is léteznék). Mégis számtalan fotós és videós munkám van, volt, lesz.
Nem írtam, hogy minden fotós saját vázat használ, de nagyon sokan igen, vagy ha nem akkor sem a munkáltatója, hanem leginkább a gyár, vagy egy bolt felszereléseivel megy. Kivéve pár ügynökséget, de ott is sokszor maga a gyár támogatja az ügynökséget felszereléssel és nem azok veszik maguknak. De persze akad így is azért jópár olyan cég aki tart saját felszerelést, de nem ez a jellemző. Bár valóban régebben még több cég tartott saját felszerelést és alkalmazotti viszonyban saját fotóst, most már ez utóbbira is a megbízásos alkalmazás az elterjedtebb.
Akiket meg lakásnyi áru felszereléssel látsz azok is jobb eséllyel amit már írtam vagy gyártói, vagy bolti felszerelést cipelnek. Pont az olimpián a Nikon, Canon, Sony hármas hatalmas mennyiségű felszereléssel készül amit a különböző fotóügynökségek regisztrált (nem feltétlenül alkalmazott) fotósai vehetnek igénybe.
Az F1 más téma, ott van mindenis. Gyári támogatás, saját felszerelés, az istállók felszerelései és persze akár ügynökségi felszerelés is.
De ez már nagyon messze van a sráctól aki Z6-ot akar cserélni Z9-re. -
válasz
ph_5.5 #51473 üzenetére
Annyit kellett volna kiírnia, hogy kategória váltás miatt eladó. Hogy az pontosan melyik kategória, az lényegtelen. Én is ezt írtam ki, amikor a féléves processzort árultam a gépemből, nem írtam oda külön, hogy kétszer drágábbat veszek belőle, mert egyrészt nem releváns, másrészt senkinek semmi köze hozzá. Érdekes egyébként, hogy fényképezőnél rendszeresen felmerül a "de minek az neked" kérdés, miközben telefonnál lazán megveszi a szalagmunkás is az 500 ezres iphone / galaxy párost, pedig messengerre, tiktokra a fele annyiba kerülő is masszív túllövés. Ezzel valahogy nincs baja senkinek!
Már megint a fotósok ölik egymást, látszik, hogy nagyrészük informatikus, ott divat ez!
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51477 üzenetére
Azért te sok mindent eléggé kisarkítasz.
Nem kell hírnév ahhoz, hogy valaki a szakmába dolgozzon (akár fotós, videós), ezt a saját példámmal is tudnám bizonyítani.
Ez a mennyi expo kevés vagy sok, ez sem ilyen egyszerű.
Mi van ha vegyesen használja, de leginkább videóra? Mi van ha az csak egy tartalék váz és nem igás ló? Mi van ha csak igazolványképeket lő vele, fixre beállított, világított helyszínen és ez még több más ágra elmondható, ahol nem kell egy témáról kismillió kép, hanem egy is elég (műszaki fotózás, repro, nem ipari termék fotózás)? Mi van ha örökölt, vagy csak nagyon megy a biznisz? Persze az is lehet, hogy valami kamu van a háttérben. De igazából kit izgat? Ha a Z6 létezik és nem átverés, akkor mindegy is, legyen az ő baja, hogy mit miért írogat.
Z9.
Próbáltad, volt már a kezedben? Az egy egészen más liga.
Jó képeket egy Nikon D100-al is csinálhatsz, de mégis egy D750-et nyüstölsz. Na legalább ekkora a különbség a D750 és a Z9 között.
Nyilván az ár az rettentően sok, emiatt is a legtöbbünk számára álom/fölösleges kategória de csak egy magyar "kisiparosnak". A világ szebbik felén is drágának számít, de ott arányaiban kb annyira fáj mintha itt egy Z7II-re gyűjtenél a melóhoz. Ha meg van rá keret bőven, akkor meg miért ne vennéd meg a jelenlegi csúcsot? Hobbistaként hosszú évekig elég lesz, de akár egyetlen gépként életed végéig is. De egy profi is nyüstölheti addig, amíg nem lesz egy újabb nagy ugrás, amire megérné váltani.
Szerinted csak F1 meg foci. Szerintem meg kevesebb az olyan fotós téma ahol nem tudod kihasználni az előnyeit, mint ahol meg nagyon is megkönnyíti, segíti, produktívabbá teszi a munkádat. Jobb fotós nem leszel tőle, de a lehetőségek miatt hozzá segít a jobb fotók készítéséhez.
Videóba messze sokkal jobb mint a Z6-7 II. Sokkal fejlettebb minden szempontból. Csak a portré markolat miatt mégsem annyira ideális, a bumfordisága sok videós műveletben hátrány.
Amúgy a sport fotósok legnagyobb része is saját fotós cuccal dolgozik. Csak van mögöttük valamilyen támogatás, ami a legtöbb esetben sem a munkáltatótól, hanem sokkal inkább a gyártól (Nikon, és tsai), vagy egy fotós bolttól érkezik.
Amiért engem egyáltalán nem fenyeget a nyálcsorgás és remegés a Z9 után, és hogy ha lenne rá pénzem akkor sem vennék, az hogy egyszerűen nem szeretem a portré markolatot. Nem tudom megmagyarázni miért, nem jön be. Csak aztán nehogy jöjjön egy Z8, én akkor bajba kerülök...
A Z9 az egy jövőbe mutató masina, minden következő Nikon váz abból fog táplálkozni. -
-
rekid
addikt
válasz
ph_5.5 #51400 üzenetére
Túlgondolod kicsit szerintem. Igenis hatalmas segítség egy amatőrnek a technika. A hétvégén gyereket akartam fotózni kézzel általam hajtott körhintában. Mondanom sem kell mit szenvedtem, hogy legalább egy éles képem legyen a d750-nel. Ezt egy -messze nem csúcs- milc megugrotta volna gond nélkül követő fókusszal és csak a gombot kell nyomnia a polgárnak.
-
Throme
veterán
válasz
ph_5.5 #51394 üzenetére
Nekem szerencsém volt belépő DSLR + 35 mm fix obival. Az igaz, előfordult, hogy oda fókuszált, ahova ő akarta (kiválasztott fókuszpont melletti fókuszpont...), de nem volt fókuszhiba.
Azonban fókusz hiba esetén mit tud tenni egy D5300 vázzal? Elküldi kalibrálni? Mi lesz a többi obival, amik eddig jók voltak (főleg ha van másik fix..)?
Fixet én csak próba után vennék belépő tükrösre.FF kategóriában túl sokat nem tudsz spórolni súllyal, ha milc vázat veszel tükrös helyett.
-
válasz
ph_5.5 #51389 üzenetére
"Képminőségben egy kb 90ezerérét vehető- működőképes D700 sokkal jobb mint egy D5300"
Azért ez egy elég erős állítás, amit azonos felbontásra skálázott ABX tesztekkel is alá kellene támasztani, és nem csak high ISO edge case szitukra nézve.
Hogy OP helyében mit tennék... hát tuti nem D700 felé nézelődnék, mert a feltehetőleg DX-es obiparkja ott valami 5MP-t tolna, ami azért már tényleg kevéske volt egy évtizede is. Nemtom a videó meg a forgatható kijelző mennyire fontos neki, de ha nem annyira, akkor egy használt D7100, D7200 vonalon gondolkoznék inkább a D5300 után. Azok is megvannak olcsóé'
-
tvamos
nagyúr
válasz
ph_5.5 #51371 üzenetére
Igen, a Z6II " AF .. már teljesen jól használható". Ez ketsegtelen, csak mire kijott hozza az uj firmware, es tenyleg tuti lett, mar elengedtem azt a vonalat, hogy egy 2 ezer euros vazzal rohangaljak. Ha majd tenyleg lesz franko vaz 1000-1200-ert, akkor talan. (A mostani vazam 500 volt, nem vagyok elegedett vele, de turelmes vagyok.)
-
tvamos
nagyúr
válasz
ph_5.5 #51367 üzenetére
"A Z6 a Nikon első probólkozása volt milc téren"
"The Nikon 1 series is a discontinued camera line from Nikon, originally announced on 21 September 2011."
Szoval a Nikon nem 2018-ban kezdte a Z6-tal, igy en sokkal tobbet vartam toluk, mint ahogy a Z6 sikerult. Szerintem ez nem az a szint volt, ami melto a gyartohoz.
Az az igazsag, hogy 2015-ben kihoztak a Nikon 1 J5-ot, es ahoz kepest nem domboritottak olyan nagyot. Az meg, amit 2019-ben elenk raktak a Z50-nel, az szerintem gaz. Siman folytathattak volna a Nikon 1-et, a pici uvegekkel az tud szuper gyors autofokuszt, es ez nagyon jo dolog. (Mert ha fokusz van, minden van.) Raadasul a 1 Nikkor 70-300-zal nagyon jol mukodik egyutt, es a 810mm-es veggel egyszeruen szuper kis kit.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz
ph_5.5 #51365 üzenetére
Köszönöm a kommented! A benyomásom az a véleményed alapján hogy inkább D810, mert az obik 101% hogy működni fognak. Próbáltam bújni a netet hogy erről az adapterezésről minél többet megtudjak, de kevés a siker. Azt azért nem gondoltam volna, hogy ilyen tippmix tud lenni. Kár, pedig izgalmas lett volna kipróbálni a MILC világot, de most azért nem fogom lecserélni a teljes obi parkomat, még akkor sem, ha nem a nívósak közé tartoznak.
Igen, jól érted, külföldön venném. Számomra fontos a teljes szett (minden tartozék, leírás, csomagolás meglegyen) illetve minél jobb állapot, és kevés shutter count legyen benne. Találtam is 22k illetve 45k (igaz drágábban mint amit írtál picivel 430 felett van forintban) és elég megkíméltnek tűnnek, illetve cégtől jönne, 6 hónap garanciával. Inkább fizetek többet egy megkímélt darabért mintsem egy legyalázottat olcsón. Ezek a drágábbak közé tartoznak a listában az állapotuk miatt. 750-1100 euró között mozognak.
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51353 üzenetére
A fene se tudja, de az biztos hogy jóval közelebb áll a Canonhoz, mint a Nikonhoz és az is biztos, hogy a Sigma és Nikon között volt némi összetűzés ami perig fajult. És állítólag ennek köszönhető, hogy a Sigma sosem kapott megfelelő információkat a Nikon rendszerhez és ezért nekik maguknak kellett visszafejteni azt a Nikon bajonettes optikáikhoz, míg a Tamron ezeket megkapta. Az első AF optikáikat is a Canon EF rendszeréről "mintázták", az elektronikát konkrétan egy az egyben lemásolták. Szóval ha urban legend is, azért valami valóságalapja csak van.
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51350 üzenetére
Azért a Sigma obikról tudni kell, hogy azok eredetileg Canon vázakhoz készültek, ahhoz vannak optimalizálva. A Sigma vázak is EF bajonettesek, kivéve amelyik L, de ahhoz meg van EF konverter. De a szenzort is a Canon gyártja.
Nem véletlen, hogy a Nikon most is a Tamronnal működik együtt, olyannyira hogy már full Tamron obikat dobnak piacra Nikon név alatt. -
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51340 üzenetére
Pedig a köztudatban pont a Sigma az ami híresen lutri a Nikonhoz.
Én már kerülöm a Sigmát, sokat szívtam velük, pedig ART szériából én is akartam. Még nem teljesen tettem le róla, ha belefutok egy jó ajánlatba és működik gond nélkül, akkor még lehet lesz egy.
Tamron volt már eddig 4 és csak az egyiket kellett kalibrálni. Sigmából, pedig volt olyan amit 2x cseréltem, mert sehogyan sem akart működni, mindig pontatlan volt az AF se én se a szervíz nem tudta rendesen összelőni az egyik gépemmel, a másikkal viszont sikerült, de az csak tartalék gép. Így aztán inkább elálltam a vásárlástól és jött helyette a Tamron. -
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51218 üzenetére
És ezzel most mit magyaráztál meg? Semmit...
Profi szinten is teljesen felesleges a "pixelkukkolás", hacsak nem műszaki, precíziós fotózásról van szó, vagy nagyméretű művészi nyomatról.
Nem kell ART széria a profi fotózáshoz, ugyanakkor egy amatőr is élvezheti az egyértelmű előnyeit ha vesz magának.
A példaként felhozott képed sem magyaráz meg semmit. Sőt az én szememnek az bizony pont hogy túl kemény, én lágyítanám. De ez már inkább ízlés dolga. -
VivienR
tag
válasz
ph_5.5 #51200 üzenetére
Nem teljesen értek veled egyet. 1.8 G vs 50 Art témában, nagyon függ a témától is, meg hogy mekkora rekesz értéket használnál. A D850-en sem éreztem pl tájkép esetében gondot az 1.8G-vel f8-on, ugyanakkor asztro fotó esetében még f2.8 is hulladék az 1.8G-vel. Írom úgy, hogy mindkettő megvan.
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #51214 üzenetére
Csak te nem azt írtad, hogy élesebb a Sigma, hanem azt sugalltad, hogy az egyetlen használható 30 Mp felett, meg hogy nem rajzolja ki. Ezek egyike sem igaz.
Az a mpixel szám, a pixel színtű élességre vonatkozik és nem arra mi mit rajzol ki. Miközben te magad írtad hogy nem a pixel szintű élesség számít, majd nem sokkal később éppen arra hivatkozol.
Mellesleg ha a te logikádból indulunk ki, akkor bizony a Sigma is kevés a D810-hez, hiszen az sem rajzolja ki...
Bőven van élet a Sigma Art-on kívül is. De az is igaz, hogy az egy bitang jó objektív és valóbban szebb képet ad mondjuk egy 1,8G-nél, de nem feltétlenül csak az élesség miatt, hanem összességében kellemesebb a látvány, a háttérmosás, a kontraszt, a színek stb...
Persze ha sikerül rendesen összekalibrálni a Nikon dslr vázzal, mert sajnos ez is legendásan zsákbamacska tud lenni. -
micyke911
csendes tag
válasz
ph_5.5 #51200 üzenetére
Igen valóban tényleg nem pixel szinten számít a minőség... és szerintem is inkább fontosabb a tartalom.
Hisz amúgy egész türhetően elvoltam a D5100-esemmel is de néha van úgy hogy korlátokba ütközök vele. Ezért is gondoltam hogy beújítok egy újabb gépbe. Viszont olyan vagyok hogyha már kiadok valamiért kb olyan 300k-t akkor szeretném a lehető legjobb dolgot kapni ezért az összegért :-) Ezért is jöttem érdeklődni ide :-) -
micyke911
csendes tag
válasz
ph_5.5 #51197 üzenetére
Köszönöm az infót.
Nem is gondoltam hogy a 36Mp-s szenzor ilyen méretű képeket készít.
Képminőségben sincs nagy külömbség a gépek között?
Valahol mintha azt olvastam volna hogy a D810-esből kiszedték az AA flitert és élesebb a képe neki. Ez igaz ? vagy mennyire észrevehető? -
Throme
veterán
válasz
ph_5.5 #51147 üzenetére
A linkelt oldalon van olyan vélemény, ami az állításod alátámasztja és van olyan, ami az enyémet.
Ha a tükör ilyen nagy védelmet nyújt, akkor nem lett volna rendszeres, ingyenes szenzortisztítási akció a különböző nyílt napokon, úgy gondolom. Lehet most is van, de ez a tükrös érában kezdődött és nagy népszerűségnek örvendett, feltételezem okkal.Minden cserénél én kikapcsolom a vázat (tükröst, milcet egyaránt). Így kétszer is működésbe lép a beépített szenzortisztítás.
Nem vonom kétségbe a tapasztalatod, pláne, hogy én csak amatőr hobbista vagyok, de akkor se gondolom csodafegyvernek a tükröt, szennyeződés ellen.
-
Throme
veterán
válasz
ph_5.5 #51145 üzenetére
"elegendő annyira a zárása hogy ha nem lefelé tartja valaki a bajonett nyílást cserekekor akkor nem a pár mm-re lévő szenzoron landol a szálló por "
A tükör egy közbenső késleltető, mert amikor exponálsz minden rámegy a szenzorra, ami a tüköraknába bejutva ott "várakozik". És van ott hely dögivel a pornak.
-
Throme
veterán
válasz
ph_5.5 #51141 üzenetére
A tükör nem zár légmentesen és a nagy tüköraknában megülő port csapkodás közben jól felkavarja, majd ami rámegy a szenzorra azt jól lezárja, hogy ne is kerüljön ki onnan.
Jól megtapad a szenzoron a cucc, hogy utána csak eszközzel lehessen "levakarni" és az ultrahangos rezgetés haszontalan marad.Milcnél nincs nagy tükörakna, nincs ami kevergesse a szenzor előtt a port és minden ki-bekapcsoláskor "lerázza" magáról a szenzor a port.
Milcben még nem kellett szenzort takarítanom, ellenben tükrösben igen.Én nem gondolom, hogy a tükrös szenzor jobban védve van a szennyeződéstől.
-
válasz
ph_5.5 #51139 üzenetére
Nem a csere ideje a baj, hanem a sansz a koszolődásra közben. Egy poros, homokos erdei sétányon szoktam portrézni, de biztos abban a három másodpercben éled fel a szél, amikor nyitva van a váz!
Ez ilyen ökölszabály már nálam, mint amikor kocsit mosok, másnap eső lesz... Nekem egyébként másfél éve van meg kábé a D750, ez alatt többet takarítottam, mint az előd D3100 / D500 gépeket 7 év alatt, és ennek szerintem az az oka, hogy azokon zoomokat használtam, szinte soha nem voltak szabadtéren nyitva. Beltérre felraktam a 35 fixet, kültéren meg ott volt eleinte a kitobi, később pedig a 18-200 Tamron. De sajnálom azt az obit, mindenre IS jó volt... )Csak hát ugye DX, FF-en nagyon durva volt a vignetta, el kellett adnom.)
Egyébként a MILC miért porosodik jobban? Közelebb van a szenzor a külvilághoz? Mástól is hallottam már, csak nem értem igazából az okát.
-
válasz
ph_5.5 #51135 üzenetére
"Az 50 1.4 is karcol, gyors és pontos. Szóval én azt ajánlom... sokkal sokkal jobb mint az 50 1.4G pl."
Köszi, nekem az 1.8 van Nikonból, megérheti arról az upgrade? A 24-70 témakörében: portrét fotózok általában, oda azért nem árt, ha van bokeh, plusz háklis vagyok az élességre, részletességre, a kezem se stabil, ezek szerint marad a drágább Tamron. Csodák nincsenek!
-
válasz
ph_5.5 #51133 üzenetére
A sigmás megjegyzésem csak arra vonatkozott, hogy ha nem megy az FTZ-vel, akkor nem fektetek bele pénzt, pedig egy Art 50 1.4-et nézegetek használtan már egy ideje.
Én a 70-200-zal jártam úgy, hogy azt hittem, milyen sokat használom majd kint, aztán nagyon nem. Abból indultam ki, hogy megnéztem az APS-C korszakomból származó képeim közül, mennyit lőttem milyen gyújtótávon, és elég sokszor volt a 18-200-as Tamim fent, mégpedig 140 körüli gyújtótávval. Valahogy az, hogy majd félmilla az objektív, meg az, hogy 2 kiló, elveszi a kedvem a használatától tudat alatt szerintem. Szinte mindig a 85-ös fix van fent, néha az ötvenes. Illetve, amikor még megvolt a 24-120 Nikon F4, azt is sokat használtam, csak nem szerettem az F4 miatt. Erre tavaly június óta, kábé a vásárlásától a szekrényben pihen a Tami 70-200 USD G2, de persze ebben az is szerept játszott, hogy időközben apa lettem, így semmire nincs idő, nem hogy kalibrálni (ami persze nem is egymenetes művelet, hanem legalább két körös).
Egy jó 24-70 szerintem gyakrabban kerülne elő, a 70-200-at majdnem el is adtam két hete, de végül marad, mert ha meg kellene egy hosszabb objektív, nem lesz mit feltenni.
A Nikon 2470 is egyre többször van használtan negyedmillió alatt, a VR nélküli verzió, persze. Érdemes lehet esetleg erre költeni, vagy akkor már inkább a VR-os Tamron? Eléggé remegős a kezem (fitalaság, bolondság, muhhhahha), szóval 160-ad alatt kvázi nem tudok stabilan tartani egy 85-ös fixet sem, de az is határeset nálam. De ezt már beszéltük itt, a sok rejszrojsz biztos most üt vissza!
-
válasz
ph_5.5 #51131 üzenetére
Köszi az infókat! Akkor nem vetem el a Tami 24-70 USD G2 beszerzését. Eddig jól elvoltam fixekkel stúdióban, de szabadtéren nem szívesen cserélek obit. Egy 24-70-nel ellennék csere nélkül, de ha később nem menne FTZ-vel, akkor inkább kihagynám, mert előbb vagy utóbb úgyis MILC lesz a táskában. Ezek szerint ez nem gond, ha a gen1 megy vele, talán a gen2 is működik majd. Sigmám meg nincs (és ezek után nem is lesz, ha ez vele a tapasztalatod).
Egyébkét én is szeretem a D750-et, egyedül ez a back/front szívat rettenetesen, visszatérő módon. Pont most néztem egy sorozatot tavalyról, amit Dorináról lőhettem. Kábé minden 10-ik kép éles, mert a fények és a hangulat miatt rá voltam kényszerülve az 1.8-4 közötti rekeszre. Persze, ez nem feltétlenül a gép hibája, de ennél a pontnál döbbentem rá, hogy mennyire elé szórt a 85 1.8, addig csak stúdióban toltam vele 6.3 körül, és fel sem tűnt. Utána persze kalibráltattam, és azóta pontosabb, de ha MILC-en van az objektív, jó eséllyel ezt nem szopom be. Az a sorozat legalább 5-6 olyan képet tartalmazott, amit imádok, de emiatt használhatatlan.
-
-
válasz
ph_5.5 #51120 üzenetére
Velük épp ellenkező a tapasztalatom. Drágábban, de kiválóan megjavították a kis TT350N vakukat (2020. december, ha jól emlékszem), amit sikerült megpörkölnöm. Annyit írtak, hogy ilyen esetekben drágább lesz az alkatrész ár, de a munkadíjat nem befolyásolja.
A kamerások nagyon gyorsan elhajtottak, pedig csak kalibráltatni akartam.
-
m3ss
veterán
válasz
ph_5.5 #50915 üzenetére
egyetertek reszben, mert persze azert hasznos a suli, de nem hiszem, hogy te is a tudasod javat az okj fotos kepzeseken szerezted. ennyire sokat nem tudtak adni es itt most nem a sulikat vagy oktatokat akarom ekezni, eleg szerteagazo a fotografia amugy is ahogy te is irtad. teljesen mas skillset kell muveszi fotozashoz, mint termekfotozashoz vagy akar egy csaladi fotozashoz es sorolhatnam meg. ennyi oraszammal okj keretein belul max belekostolni lehet.
tulertekeled az okjt. ilyen formaban aki jelentkezett es fizetett az papirt kapott. nalunk 4-es volt a legrosszabb osztalyzat es volt akinek vizsgan segitenem kellett megnyitni egy raw fajlt ps-ben, vagy erzekenyseget allitani a kameran.
persze ezutan meg rosszabb lesz a szinvonal... -
rekid
addikt
válasz
ph_5.5 #50915 üzenetére
Értem azon vállalkozók problémáját akik hivatásos fotósok. Viszont ez az OKJ-s vicc eddig sem garantálta, hogy szakemberek fognak vállalkozásban fotózni. Sőt a vége felé már mindenki csak a papírért ment.
Igazából ahogy az ősrégi mondás mondja csak az az üzlet megy amire van kereslet.
Sajnos el kell fogadni, hogy van az a felhasználói réteg akinél az esküvői fotós az max. 40 ezer forint és akkor már kitettek magukért mert FOTÓS is lesz. Így pedig a kóklerek azaz a jobbnál jobb "fotógrafik" is megfognak élni.
Ami sokkal fájdalmasabb -nekem is pedig én magamnak fotózok-, hogy a hétköznapi emberek nem látják a profi kép és a sima kép közötti különbséget vagyis nekik nem annyira gond mint egy fotósnak. Addig nem is látja amíg el nem kezded neki magyarázni. Ha meg már magyarázni kell akkor régen rossz.Sőt további probléma, hogy az embereket már nem a profi kép érdekli hanem a napi új tartalom, még akkor is ha az nem minőségi. Ez pedig megint nem a 2-3-5 milliós studió felszereléseknek kedvez.
Én személy szerint örülök, hogy eltörölték az OKJ-s bohóckodást, mert semmi értelme nincs az életedből kidobni két évnyi hétvégét azért a papírért. Hova tovább igaz, hogy sok melóval de rengeteg oktató anyag érhető el online. Frissebbek és jobbak mint egy két évre előre megírt tananyag.
Sajnálom a fotós szakmát, de egyre inkább vékonyodik a jég. No, és akkor még elő se vettük a retus témát ahol a PS már olyan dolgokat csinál 3 klikkre amitől lerakod a hajad, és azelőtt "szakértelem" kellett hozzá.
Szerintem a vége enne az lesz, hogy lesz egy nagyon vékony high end réteg és slussz.
-
Throme
veterán
válasz
ph_5.5 #50915 üzenetére
Aki árukeresőn keres legolcsóbb fotóst, az amúgy is a "Persze vannak olyan végzett fotósok akikről a fenti dolgokat ugyanúgy el lehet modnani" kategóriát fogja választani, akár van papírja (de nem igazán ért hozzá), akár nincs.
Szerintem pont ez a kategória fog belefutni leginkább a kóklerekbe és sosem kérne fel Téged.Annak ellenére, hogy papír nélkül felhígul(hat) a szakma, szerintem ugyanúgy megtalálják a jó fotósokat az igényesebbek, hiszen hiába jelenik meg 200 "olcsójános", tudják, hogy nem szabad egy bizonyos szint alá menni.
A papír valóban egy bizonyos fokig szűrő, de nem ad megoldást. Nekem is voltak elb@szott tanáraim, hiába volt meg a képesítésük.
Látod, az a cég is tájékozódott, hogy kivel érdemes dolgozni. Rájött, hogy van a jó minőség magasabb áron, és van a fordítottja.
Szerinted, aki már a felszerelés után érdeklődik, annak elegendő lesz a piacon megjelent 0 km-es, szakirányú végzettség nélküli "fotós"?
Az idő majd megválaszolja ezt a kérdést.
-
Throme
veterán
válasz
ph_5.5 #50913 üzenetére
nem vagyok vállalkozó, így laikusként reagálnék...
"ha nincs végezettséged akkor mégis mi alapján fogják számon kérni ha hibázol"
Ebben az országban mikor tudsz számonkérni? Mi történik azzal, aki kókler melót végez?
Ha másként nem cégnevet vált és folytatja, ahol abbahagyta..."Még kevesebben fognak tudni megélni belőle... mert így már nem a piacgazdaságról szól vagy arról hogy ha jobb vagy akkor neked lesz munkád a másiknak pedig nem."
Hogy választanak az emberek fotóst?
Nem úgy, hogy megnézik a portfólióját?
Legalább is én ezt tenném.Másfelől a nappali képzésekből kiindulva sok felesleges dologgal is traktálják a diákokat.
Kérdés mennyi az elmélet/gyakorlat aránya.
Aki jó fotókat készít de nincs papírja (biztos van néhány) miért ne fotózhatna pénzért is?
Nem tudom hány laikus választ úgy fotóst, hogy báz milyen jól a harmadolóban van a téma, vagy az aranymetszést keresi, vagy látja, hogy valami megvezeti a szemet a téma irányába..."20X annyi fotós lesz mint eddig. Kiírja, a megbízó elhiszi hogy fotós mert ki van írva"
Ez gyakorlatilag mindenre igaz.
Elhiszed ha a tévé reklámban azt mondják egy termékről, hogy jó?
Vagy a net is tele van ilyen " Magyarország legjobb - ilyen/olyan - boltja" hangzatos jelzőkkel.
Árukeresőn is a legjobb bolt, meg az év boltja, vagy milyen titulusok vannak... aztán megnézed 40 visszajelzésből legalább 10 pozitív és már jár a plecsni...
Magyarország - szvsz - az átbaszások országa. Így kell mesterembert, céget, szolgáltatást keresni, akár van papírja, akár nincs....Szerintem, akinek elég a mobiltelefonos kép, az ezután is az olcsó "fotóst" fogja keresni és lehet azzal a minőséggel is elégedett lesz.
Aki meg szeretne igényes esküvőfotót, az utána néz a dolgoknak és nem müszire
, kizárólag ár alapján választ fotóst. -
Lex Icon
senior tag
válasz
ph_5.5 #50899 üzenetére
OK, köszi. Nem is úgy gondoltam, hogy cserélhető-e, hanem csak összehasonlítás képp. A GN-t utálom, mert csalnak vele a gyártók (zoom, ISO, ft,...) Ha lehet, megnézem a leírását, hogy 35mm/ISO100-on m-ben mennyit tud és máris nem olyan fényes a dolog. Szó szerint.
Pl. az a 60-as kulcsszám 105mm-en, 32-es kulcsszám 35mm-en. -
válasz
ph_5.5 #50890 üzenetére
Köszi az okfejtést, jól jött a plusz információ, ma is tanultam valamit!
"Az FV150 és 200 között nincs érdemi fénymennyiség eltérés"
Az meg hogy lehet? Azért nem akarok egyébként Godox vonalról elmozdulni, mert ha már itt az Xpro kioldó amit megszoktam, tököm akar még 1 plusz távirányítóval berhelni.
-
válasz
ph_5.5 #50876 üzenetére
A LED lámpa true story. Épp most fotóztak bennünket is családi fotózás jogcímén, a hölgy úgy kezdte, hogy beültetett bennünket egy 120-as okta elé, amiben egy csutkára tekert 200-as LED dolgozott. Kezében a Z6 II-vel olyan jó volt hallgatni, hogy Ő csak állandó fénnyel "szeret" (vagy tud, ugye) fotózni, pedig most vett próbaképpen egy vakut, de nem tetszett, küldi is vissza. Valami 800-as GODOX vadállat volt félretolva, de kábé 4*3 méteren akarta használni...
-
DEeEe
csendes tag
válasz
ph_5.5 #50877 üzenetére
Én nem adok a telefonokra egyáltalán nekem 150k ból több is kijön
Jól hangzana 150ért és belépö profi gép meg is veném nincs azzal gond de nem mennék vele sokra mert nem tudom azt használni.
Vannak tananyagok ugye de pl itt Ph-n is 12 évesek... Mint hozzá nem értö ez számomra azt üzeni elavultak.Ha fotozni akarnék akkor találnék milliós képzéseket vagy 60k-s 1napos gyorstalpalókat... ezeknek már utána néztem , meg is van a véleményem roluk.
De nekem nem csak fotoznom kell hanem mindenböl egy kicsit.
Beszerzés, eladás, csomagolás,kreativ szövegírás, fotózás, szerkesztés...stb így egy témakörre nincs enyi idöm. -
HAMI@25
csendes tag
válasz
ph_5.5 #50866 üzenetére
Szerintem ez egy kicsit túl lett gondolva vagy az én megfogalmazásommal volt a baj. Senki sem gondolta azt (főleg nem én), hogy na veszek 300-ért valamit elkezdek kattingatni és 4hónap múlva már a fedetlen kebleket retusálom másodállásba milliókért. (Főleg mert semmi bajom a főállásommal csak ha a hobbiból több is lehet miért ne?)
Elsőre szerettem volna olyat ami jó lesz pár évig (csak a vázról volt szó) főleg amíg tanulom és hátha (még ha le is kell cserélni) még meg is tarthatom, mert használható. (Mondjuk ha te úgy indultál, hogy elsőre minden profi cuccot megvettél, mert már mindent tudtál és biztos volt h ez lesz a megélhetésed egy szót sem szóltam) A többi eszköz nyílván, mivel a hobbi ilyen, szépen lassan kidolgozza magát, hogy mikor mit kell venni még.
Értem azt is, hogy manapság mindenki ezt akarja csinálni, mert milyen egyszerű (szerintük) és még lehet is vele keresni és erre gondolhattál velem kapcsolatban is. Saját magamon tapasztalom minden nap, mert az én szakmámban is jelen van ez szóval nem én leszek az a következő akit majd 3hónap múlva facebook hírdetésben látsz, hogy "profi fotósra vágysz megfizethető áron? Ne keress tovább!" -
válasz
ph_5.5 #50853 üzenetére
Ezzel egyet tudok érteni. Bár kezdetben úgy tűnik, ezek a felsorolt dolgok sallangok, de nagyon nem. Egy alapszintű vaku 40 ezer, de inkább 50, egy bowens bajonettes átalakító 10 ezer, egy alap softbox 15 ezer, egy normális állvány, amire ezt rá mered rakni, megint csak 15 ezer. És akkor van egy darab vakud, de kellene még legalább egy nagyobb derítőlap mellé, meg ahhoz egy tartó, meg ahhoz egy állvány. Néha jó lenne hajfény is, a francba, még egy vaku, még egy állvány, még egy fényformáló. Ha most benézek a szekrénybe, szerintem van legalább 400 ezer forintnyi cuccom a vázon és objektíveken kívül, pedig én csak hobbyból nyomom. Ezzel a cuccal már el lehetne kezdeni dolgozni is, de az megint egy nagyobb befektetés ugye, mert képzésre se ártana költeni.
Szóval a kérdezőnek azt tudnám javasolni, inkább költse ezt a pénzt prostikra!
@Hami: a képzésekkel vigyázzál, sok a lehúzás, online előfizetéses baromságokat szerintem kábé el is felejtheted, gyakorlati tudást nem nagyon kapsz, ez tipikusan az a műfaj, ahol csinálni kell, nem beszélgetni róla. Reklámozni nem akarok senkit, de ha van legalább 50-60 ezer forintod egy képzésre, írj rám, javaslok egy helyet, ahová én járok, és kezdőkkel is megfelelő módon foglalkoznak.
-
randras_83
addikt
válasz
ph_5.5 #50768 üzenetére
a D-s-nél biztosan gyorsabb, bár lehet attól is függ milyen vázon használod. nekem volt vagy 3 db 1.8G és kettő 1.4G, valamiért mindig visszatértem az 1.4-eshez, és nem mondanám, hogy rosszabb lenne a rajza, persze ha peeperkedünk akkor lehet, viszont a képvilága más én szerettem.
Az viszont tény, hogy ezekhez képest az 56 f/1.2 teljesen más liga, igaz árban is, illetve ugye ez Fuji.
#50771kuyarashi: szerintem nem éri meg vacakolni utángyártott akksival, nekem hamar megadták magukat, 20k nem vészes egy akksiért.
-
válasz
ph_5.5 #50719 üzenetére
Biztosan én vagyok maradi, de használt obiért nem nagyon adnék 100k-nál többet. Most vettem két Tokinát nemrég kéz alól, az egyik egy százas makró, na azért megérte a pénz, de a másik egy 17-35-ös, na az már kicsit lötyögősebb, gondolkodtam rajta, hogy ez ennyiért sok volt. Pláne, mert utána ugyanannyiért láttam újszerűnek hirdetettet is, de ez van, ennyi lutri belefér, de csak ennyiért.
A 200k feletti ársávban egyértelműen az új darabokat nézem, ott meg horror a különbözet 1.4/ 1.8 között. Ezt sem értem, ahogyan azt sem, hogy egy Nikon 24-70 F2.8 hogy a bánatos lóf@szba kerülhet még mindig 600k-ba, használtan 290-be, miközben egy - elvileg - ugyanolyan jó Tamron 24-70 USDG2 zsírújan sincs 400k.
-
gubernya
csendes tag
-
válasz
ph_5.5 #50710 üzenetére
Érdekes egyébként, hogy még ennyi évvel az AF rendszerek megjeelnését követően is ennyire hektikusan megy a PDAF. Az is érdekes, hogy anno, amikor kiskompakttal kezdtem lövöldözni, valamikor 2004 táján, ismeretlen volt az, hogy életlen lett a kép. Nyilván fix fókusz, meg brutál mélységélesség, de akkor is furcsa, hogy 17 évvel ezután még mindig ott tartunk, hogy egy középkategóriás gépnél nem használható csak kábé 10 fókuszpont, a többi esetleges. Ilyen megközelítésből teljesen érthető a MILC-ek térnyerése.
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #50707 üzenetére
Nyilván, tudom mi a feladata és hogy méretben nem lehet sokkal kisebb, ha a későbbi hozzászólásaimat is elolvastad, akkor látod hogy ugyanazt írtuk.
És igazából én sem tartom valószínűnek, hogy lesz szűrő, vagy akár motor benne.
De azért jó eljátszani a gondolattal mi van ha mégis bekerülnek.
Én egyébként akkor is megvenném ha a motor miatt drágább lenne. Nem lenne rossz ha minden F bajonettes optikával maradéktalanul kompatibilis lenne a Z sorozat.
A Nikonnak azért van pár megvalósult agymenése amit nem vesznek sokan. A Z-re például ott a noct. -
Uniross2
csendes tag
válasz
ph_5.5 #50681 üzenetére
Szia,
köszönöm a részletes választ Neked és Mindenkinek!
A folyamatos autófókusz nekem nem jött be, tartok tőle, hogy gyorsabban mozognak, mintsem én és a gép jól lekövesse. S mivel beltér általában a helyszín, sajnos sokszor f4 nem játszik, s így még kisebb élességtartomány marad.Szép napot kívánok!
Attila -
Uniross2
csendes tag
válasz
ph_5.5 #50676 üzenetére
Szia!
Azt szeretném megkérdezni, hogy gyors mozgású tárgy (2 éves gyerek) fotózásánál 100 képből hozzávetőleg hány lesz éles Milc géppel a véleményed szerint a fenti objektív és beállítás mellett? Én jellemzően 2,8-4 es rekesszel próbálkozom Sigma 85/1.4 Art-al Dsrl gépen, és aránylag sok kép lesz életlen, ill. nem a szem lesz éles, mert az alany közben valamelyik koordináta irányban elmozdul.
köszi,
Attila -
Lex Icon
senior tag
válasz
ph_5.5 #50674 üzenetére
Az ISO a D750-en és a 7x00-en is dedikált. Fn-gomb itt is van 2(3), tehát ezek nem előnyök. A keresőben nem szeretem, ha tele van a kép szöveggel, piktogramokkal, mert zavar a komponálásban. Az alsó info sor nekem szimpatikusabb. Sorozat, időzítő váltás, pont ott van a mód tárcsa alatt (gyűrű). Biztos volt D750-ed?
A fentiektől függetlenül fölösleges győzködni, mert egyrészt mások a felhasználás körülményei, másrészt az egyedi igények is. Nekem a MILC jelenlegi tudása és "kényelme" nem jön be, ill. nem ad annyit, amennyit cserébe elvesz. Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb én is és a többi jelenleg DSLR-hez jobban ragaszkodó "sorstársam" is váltani fog, de majd csak akkor, ha a pozitívumok mellett megmarad a DSLR-ből megszokott előnyök nagyobb része és persze az ár is eléri az egyéni ingerküszöböt. -
válasz
ph_5.5 #50668 üzenetére
A markolat nekem is a fétisem a D750-en, ezért lett az, én nem Z5(0). Persze a Z6II már megoldaná a gondot. Meike-t használok, biztos nem a legjobb, de hetede volt az ára a gyárihoz képest... Akkut nem tartok benne, csak a portré fogás miatt kell, mert remegősebb a kezem a kelleténél, ráadásul a vállam se fáj így.
-
Roachy
senior tag
válasz
ph_5.5 #50666 üzenetére
Na igen, de csak markolattal jó a méret. Látszik is rendesen a különbség, hogy mennyivel nagyobb markolatot kellett csinálni ahhoz, hogy hozza a dslr méretet. Én viszont pl nem szeretem a markolatot. És így nélküle sokkal jobb érzés kézbe venni a tükröset. Ha mindkettő nálam van a Z konkrétan egy játékszernek hat. Ami viszont meg az utcákat, vagy éppen erdőket járva jön jól. Mindkettőnek meg van a maga előnye és hátránya, és hogy mikor melyiket jobb használni.
Már többször említettem, hogy én is egy igazi hibridnek örülnék, de arra kicsi az esély.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Mobil flották
- Milyen routert?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- EA Sports WRC '23
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kerékpársportok
- LEGO klub
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest