- Telekom mobilszolgáltatások
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
googli hozott olyan d7200 manualt amiben benne van
de akkor kamu lehet mert a hivatalos oldalon lévő manual telejesn más abban nincs ilyen
lehet hogy az lesz köszönöm!
akkor ez a konverteres megoldás nem rossz opció, nem ront a minőségen-fényerőn? -
-
flash-
veterán
d3100 nál csak azt használtam(oké az más liga) használom mert a többi lassabb - nem érzem olyan pontosnak (de valahogy vmi remlik hogy azok maskepp mukodnek legalábbis regebbrol ilyen remlik)
közben a d7200 pixinfós teszt szerint is pici a kettő közti különbség.
af finomhangolás a 7100 ban is van? mintha kellene mert valami olyan is remlik hogy a 35-öst nem szeretik ezek,es hozza kell igazitani az af-et 🤔 -
" 7-800 expoba került."
Ne is törődj vele, én a MILC-be raktam 300-400-at csak azért, mert vizsgáltam az AF módok hatékonyságát különböző szituációkban!
Az a baj a D750-nel, hogy baromira magasra tette a mércét képminőségben, és még ma is megállja a helyét a legtöbb szituációban. A fókusz rendszere sok esetben nyilván nem veheti fel a versenyt a modernebb vázakkal, de ha betalál, akkor még egy kutyaközönséges 50-es / 85-ös is olyan éles, hogy besz@rsz. Így utólag ebből adódóan kicsit bánom, hogy Z6II lett az utód, mert nem érzek akkora ugrást közel sem, mint amikor D3500-ról érkeztem D750-re. Nyilván Z7II-re kellett volna kuporgatni, hogy biztosan meglegyen a wow, de őszintén szólva ez a beruházás sem érte meg, ha azt nézem, évente hányszor tudok úgy fotózni, ahogy szeretnék, és azt, amit szeretnék. Piszok jó gép az öreg, nehezen fogok tőle megválni, ha egyáltalán sikerül valaha.
-
"Mindezt írom úgy, hogy a d750-et imádom használni."
Érdekes dolog ez. Esetemben úgy volt, hogy ha megjön a Z6II, akkor eladom a D750-et, anyagi megfontolásból. Ennek lasan 5 hónapja, mégis itt ül a táskámban. Azóta kábé kétszer vettem elő, lőttem vele pár képet, és valahogy annyira más világ. Sokkal gépiesebb, maszkulinabb, vagy nem is tudom. Tömzsi, tuskó, de baromi jó fogni, full stabilan lehet tartani, pláne markolattal. Kéne az ára, de nincs szívem piacra dobni. Ha esküvöznék, vagy ilyesmi, akkor nem is gondolkodnék az eladásán, de hobbista portrésként semmi értelme megtartani. Ésszel nézve legalábbis.
-
HThomas
őstag
Illetve azt is tegyük hozzá, hogy egy D3x00 vagy D5x00 már a megjelenésekor sem volt nagy szám, a szenzorokat leszámítva. Kicsi, sötét kereső, egyszerű fókuszrendszer, amit ráadásul finomhangolni sem lehet, leegyszerűsített kezelőszervek. Budget megoldásnak, kezdőknek elment, de aki tehette, előbb-utóbb váltott felfelé. A Z50 meg egy egész komoly kis gép lett.
A D500 és a D850 meg egy más világ, bár tegyük hozzá, hogy egy Z8 már azokat is übereli minden szempontból. Egyszer talán lesz Z80 is, bár ahhoz obik sem ártanának...
-
Byk01
őstag
Szerintem nem a Nikon a drága, hanem te vagy csóró (vagyis mi magyarok). A Z9 olcsóbb a Sony A1-nél és a Canon R3-nál is. A Z8 olcsóbb a Sony A9 II-nél (annyiba kerül, mint az A7RV), és ugyan drágább a Canon R5-nél, de ha azt nézem, hogy az már 3 éves típus, nem is olyan sok az árkülönbség (kíváncsi leszek, milyen áron jön majd ki a lassan aktuális MkII).
Szóval szokás szerint nem az árazással, hanem a bérezéssel van a gond errefelé. -
Byk01
őstag
A D850 a megjelenésekor (6 évvel ezelőtt) 3300 dollár volt. A Z8 3999 dolláros ára nem egészen évi 3%-os inflációt jelent (úgy, hogy jelentősen többet kapsz a pénzedért). A magyar árak meg: 450 ezerrel van a Z7II fölött, és 600 ezerrel a Z9 alatt. Értem én, hogy drága, de hova pozicionálták volna?
-
Viperator
őstag
Nézd meg a hazai árat....
-
A prizma nem az igazi, a szakik szerint nem lineáris (=a spektrumnál torzul a hullámhossz-vonalzó). A komoly műszerekben optikai rács van, csak nem görbe, mint a dvd-n. Bár mintha olyat olvastam vna valahol, hogy a görbület segít jó hosszú vonalakat gyártani.
Ilyen rácsot amúgy szintén óccón kapni, bár a fentebbi 500Ft-os prizmánál tényleg drágább egy kicsit
.
Tegnap éjjel egymás mellé hajigálva az alkatrészeket szórakoztam vele: wolframizzó spekzrumában szuper jól látszik, hol vág le a kínai 720 és 850 cimkés szűrőm! Szval szűrők ellenőrzésére se utolsó, ha az áteresztési karakterisztika a kérdés.
-
-
-
-
250 körül is láttam hirdetve 30.000 expó körüli gépeket, de 220 körül is kínálnak használtabb darabokat. Múltkor egy zárcserélt példányt pár száz expóval kínáltak 280-ért Facsén. Durva. Persze, ezeréves technika a MILC-érában. Csoda, hogy egyáltalán van még piaca.
Mondjuk az egy vicc, hogy a D780-ért mit kérnek újonnan... Nem is nagyon marad más választása az embernek, mint MILC-re lépni. Pedig az ergonómiáját imádom ennek a váznak, markolattal pedig tényleg tökéletes.
-
pergabb
senior tag
mert nincs akkora dinamikatartrománya egyik szenzornak sem, hogy nappal szemben fotózol és eget is látod, meg a témát is, ezért ellövök egy expo sorozatot (hdr). Lesz túlexponált kép, hiába süt a nap ezerrel, becsúszik egy 1/5-ös záridő, miközben hülyére rekeszeltem az obit (f11-f16 ha csillag formát akarok a napból kihozni). Nincs kedvem kiégetni a szenzort
Tükrös gépek esetén láttam olyat, ahol a tükörakna megolvadt picit
Nyilván kevesebb az esélye nagylátó esetén mint, ha 600mm-en tolnám telibe a napot, de inkább óvatos vagyok. Ilyenkor télen alacsonyabban van a nap, nem annyira erős, a kép közepére is mehet, amúgy jobb a kép szélére komponálni és nyáron napfelkelténél, naplementénél eljátszani ezzel, amikor még nem annyira erős. 2.8-on portrézol és az alany mögött a nap akkor semmi gond, viszont rekeszeléssel kb úgy működik mint egy nagyító, ennyi az oka, iso 800-on nyilván ha 1/5 lenne, akkor már 1/40-re nyúlik. Amúgy 24mm alatt vélhetőleg nyáron, telibe délbe sem történne semmi, de jobb vigyázni a felszerelésre.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi, úgy néz ki megoldódott a gond.A váz belsejében lévő érintkezőket tegnap elfelejtettem megpucolni, előbb ismét levettem az obit, fültisztító pálcikára fújt kevés wd40-el áttöröltem minden érintkezőt. Tegnap este csak az objektív érintkezőit takarítottam meg, nem figyeltem hogy a vázon belül ott a másik érintkező sor.
Ilyen zöld szutyok lett a vattán, talán valami védőzsír, amit a gyárba rákentek, nem igazán lett levéve a kitobi az évek alatt, nem volt takarítva sem belül. (Tervbe volt egy fix 35-ös, esetleg egy kisebb tele, de a telefon kamerák fejlődésével az egész tükrös gép háttérbe szorult).
Na, szóval valami zöld zsírszerű anyag jött le az érintkezőkről, összeraktam, jó. Bár olyan hangosan állít most élességet az eddigi szinte hallhatatlan surrogás helyett, hogy azt hittem elromlott az optika, de lehet ez a természetes, csak egy ideje már nem volt jó az érintkezés.Észrevettem egy ideje, hogy háklisabb az autofókusz, nehezebben áll be, de kültérben használhatóan működött.
Valószínű hogy lassan romlott a dolog, és az ember megszokta, aztán most a ködös párás idő feltette az i-re a pontot.
-
pergabb
senior tag
van ott árnyék javító grafikon is.. ill színzajt is lehet csekkolni melyik szenzor mennyit köpköd.
Azt tapasztaltam, hogy expót emelem elkezd szétesni, de árnyékot húzom, akkor viszont z9 bírja jobban.
Mint írtam háklis vagyok a zajra, számomra eltérő a 2 váz közötti szemcsézettség, vagy nem tudom erre mi a megfelelő magyar szó..sokkal könnyebben pucolom meg a z7ii képeit, mint amit a z9 kiköp, ott még canonos színpacák is megjelennek, z6ii pedig ismét tök más, azt a legegyszerűbb utómunkáznom még akkor is, ha ott iso 12800 volt, z7ii esetén meg csak iso 6400. D750 volt anno az, amivel még szívtam, magasabb iso esetén számomra kicsit kezelhetetlenné vált, míg iso 1600-on tökéletes volt. Oké, már vannak csoda szofterek is, akár egy topaz denoise ai, én is megvettem, de az is tökre válogatós és teljesen más eredményeket hoz össze különböző vázakkal. Igazából van amiben a z6ii, van amiben a z7ii, van amiben a z9 szenzora a jobb, amire én használom, ott a z6ii győz, bár az is a leginkább hajlamos a színzaj generálására és véletlen telítődik a mellette levő akár 7-8 pixel is, akkor az már egy akkora pötty lesz, hogy sima színzaj csúszkával nem pattan csak úgy le, de ez főleg a hosszabb expókat fenyegeti és ott sem mindegy mi merre mennyi. Minden iso értéken van egy határ, pl iso 400 5mp esetén még telegányolja a képet, de 20mp esetén már nem. Egyértelműen szoftveresen belenyul a nikon a raw fájlokba, különben nem így lenne. Éjszaka kimegyek és kieresztek 60mp-et, többet, akkor ismét nem lesz semmi, míg iso 100 25mp esetén simán.
Lelke van ezeknek a gépeknek, mindegyiket ki kell ismerniAz ilyen technikai jellegű dolgokat sokkal hamarabb ismerem ki, mint a váz tényleges működését, mindig ezekre a kis szarokra repülök egyből rá és tesztelem le a végtelenségig, hogy utána fejbe véssem és tudatosan úgy használjam.
z6ii vázad van, akkor iso 100 és 200 mellett 30mp-ig állíts be hosszú expós zajszúrést, iso 400 esetén már csak 20mpi-ig felette már csak.. így tovább. Nem hosszú expózol soha, akkor meg soha nem kell ezeket tudnodNekem enteriőr miatt minden 10/5 kép hosszú expós lesz.
-
pergabb
senior tag
dxo-t alapból ne nézzed, mert sokszor köze nincs a valósághoz.
Speciel saját tapasztalatokra hivatkoztam, ha meg oldal, akkor ennek valamennyi bizalmat meg tudok szavazni egyes pontjaik esetén:
https://www.photonstophotos.net/ -
ph_5.5
aktív tag
A '90-es évek elején a jó csajok még kispolszkival jártak... most meg van olyan modell lány aki pár éves S klasse Mercivel jött fotózásra (pasijáé, de ő használja) . Változik a világ
A fent említett srác családapa. Jól fizetett munkakörben. Itt nálunk van aki hipiszupi vázat kapcsizott az apucitól karácsonyra... lett belőle photography, de saját keresetéből már csak 1.8-as kínai obikra futik, mert több nem folyik be... Bár hamarosan jön megint karácsony, lehet hogy lesz a fa alatt megont valami érdekes drága
Nem turkálok mások pénztárcájában, de tényleg érdekel kinek is kell egy Z9, a birtoklási vágyon kívül? (fent már említettem két példát.. de ott meg nem saját Z9-el dolgoznak )
Ha sok megapixel kell akkor Z7II. Ha meg univerzális akkor Z6II. Sportra meg egy D5 700e körül logikusabb szerintem. Videozni megint inkább egy Z6II mint Z9 (mármint ha Nikon fun valaki) -
ph_5.5
aktív tag
Sosem itelek elsore...ha valami fura inkabb rakeresek
Nos amikor valakinek jellegzetes neve van, es a google nem ad talalatot ra, plusz a fb hirdetesnel a sajat profiljahoz nincs semmi fotos kotodes akkor ezzel egyutt mar vegkepp nem ertelmezheto nekem egy ilyen hirdetes.
Keves olyan esetet tudok ami indokolja plusz 2milla elkolteset egy vazra.
Ha meg azt veszem alapul hogy tobb vazam van az sosem szerettem ha ossze kell fesulni az anyagot és es nag az elteres. Pl cropoos 10 eves vaz vs modern fx kepe.
Szoval ha kell a Z9 akkor kb ketto kell. Amihez bevetel, ismert nev szokott tarsulni. -
ph_5.5
aktív tag
Nem tudom... az 51 mezős AF rendszer (II verzió van a D750-ben) az egyik legjobb dslr af volt. A szélső mezők sokszor kukák ez tény, de leginkább a technologia korlátaiból adódik.
De a milc sem tévedhetetlen. A mesterséges AI-nek nevezett cucc amit beletesznek csupán előre definiált megoldásokat próbál meg matematikailag kitalálni. Volt olyan eset amikor egészalaknál a háttérre fókuszált mert ott szemeket vélt felfedezni a fa lombjai között - melyek igazából beszűrűdő fények csillanásai voltak. De az is feladt amár a rendszernek a leckét hogy a szemüveges előadó állt egy poszter alatt amin emberi arc volt- és arra akart élesíteni mert az szimpatikusabb volt neki
Ami igazából gond hogy egy új Z6II 980 ezer a D750 meg 300e használtan. (Z6II meg ritka a használt piacon de ott is 750-800 körül kérnek érte... ) -
tvamos
nagyúr
A Canon M50 ugyan igy osszefossa magat... rettenetesen figyelni kell, hogy a mozgo alakot benn tartsam egy fokuszpontba, hogy ne zavarodjon ossze. (Megoldom, de nem elegans.) Erre gondoltam, amikor azt irtam, hogy a modern technika sokat segit, es ha mar van lehetoseg, akkor azt jol esik kihasznalni.
Oke, a hintazo gyereket lehet iPhone 13 Proval fotozni, de mondjuk a gokart palyan mar jol jon a tele objektiv...
(#51409) HThomas
Aztan megkapod, hogy mire fizettel fel milliot, hogy ilyen gagyi az autofokusz...Amikor megveszi valaki a D700-at, jo ha ezekkel tisztaban van.
-
Throme
veterán
Szerintem próbáld meg auto iso nélkül.
Zársebesség prioritás, hogy ne mozduljon be a kép, de válassz kisebb iso-t.... vagy nem tudom milyen vázad van, de a d7xxx vázakon lehet állítani az auto iso-t, hogy gyorsabb, vagy lassabb zársebességet vegyenek figyelembe, így nyersz egy kis iso-t, ha csak nem az ezerrel rohangáló gyerkőcöt fotózod, nem a kvázi nyugalomban lévőt.
-
Lex Icon
senior tag
1. Úgy látom, nem értetted meg, miről beszélek. Ha valami nincs a képen (pl. valakinek a feje, vagy egy tárgy), mert a "fotós" nem rakta rá, azt te nem fogod rárakni PS-sel se. Hasonlót lehet, de pont azt, pont azt az arckifejezést azt nem rakod rá, mert az a pillanat egyszeri volt és a PS nem volt ott. Nem egy meglévő kép szénné retusálásáról beszélek, hanem arról, amiről a "fotós" lemaradt térben vagy időben tudás és tapasztalat hiányában.
PS-sel hogyan csinálsz egy gyűrűhúzás fotót, ha az el se készült, vagy bemozdult, vagy rossz helyről van fotózva és nem jól látszik a képen?
Láttam én profi PS-est dolgozni és 1-2 óra alatt csodákat tud művelni egy-egy nem jól sikerült képpel, de pl. múlt hónapban voltam esküvőn. A fotós 2700 képet készített a nap folyamán, ebből kb. 200-at adott át, mint végeredményt. Ha csak azon a 200-on 1 órát kellett volna PS-eznie, az 200 óra. Ezt hogy fizetteti meg egy fotós?
Manapság a filmekben a PS-nél nagyságrendekkel nagyobb tudású SW-rel alkotnak, mégis könnyen kiszúrható, ha egy ember nem valódi.
2. Az a baj, hogy ezután a többség, aki hivatásos fotósnak adja ki magát, mert nem kell papír, sajnos nem fogja saját magát megfelelő szintre képezni a neten se. Én se jártam OKJ-ra, de van - csúnyán mondva - vagy 2 méter fotóskönyvem és meg se próbálom összeszámolni hány órát tanultam a netről, de eszembe se jutna hivatásos vagy profi fotósnak hívna vagy akár csak gondolni magam, hiába mondta profi fotós, hogy foglalkozzak ezzel. De, ahogy ph_5.5 is mondta, sajnos sokan lesznek akik pár YT videó után már igen. És ezzel van a baj, nem a tanulási lehetőségekkel. -
Lex Icon
senior tag
Ne haragudj, de erre 2 dolgot mondanék:
1. A jó fotót és ebbe elsősorban a jó kompozíciót, színválasztást, fényeket,... értem, nem fogja semmilyen SW megoldani helyetted.
2. Aki a tanulást/tudást/tapasztalatot feleslegesnek tartja az ostoba.És a legtöbb ember látja a profi és nem profi kép között a különbséget, csak nem tudatosan, hanem csak annyit, hogy az egyik jobban tetszik neki. És ez a profi fotó lényege, hogy tudatosan tartalmaz olyan formákat, technikákat, színeket, nézőpontot,... amitől a kép sokkal többet ad egy sima kattintásnál. Sok fotós van, aki ösztönösen is ráérez ezekre és iskola nélkül is jó fotókat készít, de ettől még a többségnek ez nem megy, tanulniuk kell hozzá. Persze, ahogy írod, lehet tanulni a netről, YT-ról, stb., de egy tanfolyam, (akár még ingyenes is) alaposabb, teljes körűbb tudást adhat, ami jobban hasznosítható, mint egy innen-onnan összeszedett. De a legnagyobb baj, hogy sokan úgy akarnak profi fotózást (értsd: fizetésért) űzni, hogy még az ingyenes netes tanulást se "végezte" el elégséges alapossággal.
-
ph_5.5
aktív tag
Ahogymár írták- szeptember óta semmi nem kell hozzá.
Legyen számlaképes és legyen benne a tevékenységi körben. A helyi kamarát megkereste az egyik oktatással foglalkozó cég- és mivel itt sem tudtak semmi érdemlegeset mondani, nem is indult el a képzés. Mire kérjenek pénzt, ha nincs szükség papírra.
Az más kérdés hogy hogy a helyi normál iskolában folyik ugyanúgy a fotós oktatás. Diákoknak nappalin és az estisek is végigcsinálhatják. Kapnak papírt amivel pont ott lesznek mintha be sem jártak volna. Adnak egy olyan szakmáról végzettséget ami már nem is végzettséghez között. Ez kb a vicc kategória.
És nem fogják visszacsinálni. Ez jó eséllyel végleges döntés, ahogy a többi kivett szakma esetében is.
Nem emlékszem hogy mely fórumban beszélgettünk erről... de alényeg az volt hogy ha nincs végezettséged akkor mégis mi alapján fogják számon kérni ha hibázol?Hogy ez hova vezet? Az egyébként is felhígult "szakma" még rosszabb lesz. Még kevesebben fognak tudni megélni belőle... mert így már nem a piacgazdaságról szól vagy arról hogy ha jobb vagy akkor neked lesz munkád a másiknak pedig nem.
Eddig visszatartó erő volt az hogy nem lett vállalkozó az akinek nem volt papírja- mert papír nélkül nem tehette be a tevékenységi körbe, így nem adhatott számlát. Most mindenki fel goja venni és ki is meri állítani a számlát. 20X annyi fotós lesz mint eddig. Kiírja, a megbízó elhiszi hogy fotós mert ki van írva... plusz olcsó lesz, mert hát elköltött 200e-t összesen fotós cuccra és azt apránként is vissza lehet termelni. Aki pedig erre áldozott egy jelentősebb összeget két dolgot tehet majd. Csökkenti az árat addig amig még megéri, vagy elmegy szobafestőnek, mert nekik sem kell már végzettség. -
updog
őstag
Vállalkozásnak 7420[..] tevékenység felvesz, oszt'kész, legálisan számlaképesen fotós vagy.
Azt senki nem tudja hogy valami bug-e a jogszabályok varázslása közben, és két hónap múlva visszacsinálják, de elvileg a kamara is azt mondta többeknek, hogy (most épp) nem kell már képesítés.
-
ph_5.5
aktív tag
A Mikrosattal sosem volt gondom. Mármint mint vevőként.
De: pl leíratkoztam a hírleveleikről, mert olyan teszteket küldtek, amelyben olyan "fotósoknak" adták ki a terméke bemutatóra akiről köztudott hogy pl nem rendelkezik végzettséggel, kamura vette fel a tevékenységi körét. (mostmár természetesen amióta nem kell hozzá végzettség, ezt nem olyan kellemetlen pont...) A 10 millió fotós országában mekkora erőfeszítés kell ahoz hogy találjon olyan "hiteles" ( ha még létezik ilyen fotós) személyt aki össze tud rakni 10 értelmes mondatot egy adott termékről, aki érdemi szituációban be tudja mutatni a működését. A mostani MS300 tesztkörútból is azt hiányoltam hogy mi az hogy nincs hss, meg nem vennék mert csak 1/32-ig szabályozható le... gyakorlat szükséges a szoftbox összeállításához és társai.
Olyan mintha elmennék venni egy Suzuki Swiftet és reklamálnék hogy nem megy 230 km/h-val, pedig nagyon nyomtam, vagy hogy a 165/65 R14-es gumikkal nem tudtam megállni 100-ról 15 m-en belül.
Elolvasom a technikai adatokat. Gyártó leírja hogy 1/1-1/32-ig szabályozható. Akkor nem reklamálok hanem megnézem hogy ebbe mi fér bele. Az MS 300 még mindig tud kisebbet villani mint az SK400, ami 1/16-ig tekerhető csak. De ez már az én bajomÉn úgy tesztelem ezeket a cuccokat hogy megnézem a gyártó által leírt számokat. Ha tetszik amit látok, megveszem. A többi meg kiderül élesben. Ha pedig csalódom (nem szoktam) akkor tudom hogy nem arra lett kitalálva és használom másra. Pl MS300-t derítésre és nem F11-t igénylő fotózáson 240-es paraboxba főfénynek.
#50898Lex Icon Közvetlenül sehogy. A gyártó által megadott GN értékek nem válthatóak át WS-ra, és igazából nincs is jelentősége a WS-nak... pont ahogy egy sima lakásban lévő ledizző W-ban megadott teljesítményének sem.
A rendszervakuk eltérő fejállásnál (más-más zoom pozicióban) más GN számmal bírnak. Egy 60-as kulcsszámú vaku (105mm- 200mm gyártótól függően megadott érték) 60-80 Ws-nak megfelelő szintet hoz. de egy 120-as szoftboxba betéve mégsem lesz azonos mértékű a kilépő fény mennyisége, eloszlása. -
gubernya
csendes tag
Üdv!
Felléphet kompatibitási hiba, pl nem lesz élőkép vagy nehéz AF.
A Nikon nem igazán szereti a Sigma gyártót!
Van egy estleges megoldás: nem kell firmware-t frissíteni.
Így hsználom a D800 gépem.
Sigma 120-300/2.8 APO EX D vagy DG HSM és Sigma 150/2.8 DG HSM makró 1:1
Én nem ajánlom a Sigma 105 OS makrót.
Nekem van egy eladó Nikon AF-S 105/2.8 G VR objektívem, 170000-ért hirdettem az index fórumon, aztán jött a mínusz, pedig Budapesten simán házhoz viszem szívesen ha Veterán, de csak mínuszt kaptam. Ott a kocsmások között a Nikon AF-S 105 G VR a legjobb, nekem jó a tegnap beszerzett Sigma 150/2.8 DG HSM 1:1 makró is. Ennek legalább van állványgyűrűje és az nekem fontos.
Az eladó objektívet félretettem egy idős bácsinak, mert ez az álma és kap még hozzá 3 darabos 62mm újszerű-új Hoya szűrőszettet is. Ha ez az álma és csak Ő írt, akkor megvárom.
Sőt! Beszámítom inkább a Nikon AF-S 85/1.8 G objektívjét, mert senki nem akarja megvenni.
Lehet levonatozok, nem lakik messze, gyönyörű város (nem titok, volt ott FEZEN is) -
randras_83
addikt
Troll on: én APSC-n használok 56mm portréra és 35 mm est is akkor most nem jó?
Egyébként én DX en és FX en is imádtam az 50est és a 85ost is utóbbi már igencsak szűk beltérben. Mind a két obival sok mindent meg lehet oldani, a többi egyéni preferencia kérdése.
Azzal mondjuk nem értek egyet hogy az 50 1.4 G rossz lenne sőt. -
Lex Icon
senior tag
Nem is ez a lényeg a linkelt képeken. Hanem a gyutáv és tárgytávolság.
Na, de a fotón pont ez nem látszik. Az ok, hogy mindkettővel meg lehet oldani, csak nem mindegy, mekkora távolságról, ami a mostani vita egyik témája.
Az 50-es (ekv.75) és a 85-ös(ekv. 128) más más esetben jók.
Az 50-esnél a 2. képnél látszik, hogy már túl közeli a kép. -
OK, azt el tudom fogadni, hogy DX-en még elég lehet az ekv. 75mm ... de ugye itt az volt a felvetés, hogy most még DX van, de a jövőben már full frame-ben gondolkozik dssport. FF-en pedig az ötven az ötven, és az meg aztán tényleg kicsit "pofába belemászós" gyutávnak érzem már félalakos portrézáshoz is. (Aztán persze ez egyéni ízlés, meg modell-fotós kapcsolat kérdése is... ez az adalékom teljesen szubjektív.)
Ráadásul ugye :
"...de a minőség és időtállóság jegyében hajlandó vagyok áldozni."Képminőség tekintetében a 85/1.8G-t rendszeresen erősebbre szokták kihozni, mint az 50/1.8G-t... és ha az 50/1.4G egyáltalán szóba került, akkor az árban is van azért némi mozgástér.
Ráadásul mivel nem használtakról beszélünk:
50/1.8G: 75-77k
50/1.4G: 140-150k
85/1.8G: 150-160kSzerintem ár/érték/"továbbhasználhatóság" szempontjából portréra a 85 verhetetlen befektetés - "általános célra" meg nem fényerős fix való, az a felhasználási kör egy külön mise lenne.
-
-
m3ss
veterán
kutyubuzulas mas teszta, ja. de hat csak szamolgattad te is vasarlasnal, hogy melyik rendszer fog jobban kijonni. ennek az egyenletnek az idotallosag is egy tenyezoje sztem, hogy mennyit fognak erni a kovetkezo valtaskor. ha ez lenyegtelen, mert felrakod a polcra emleknek, akkor kar volt szamolgatnod
attol hogy hobbista vagyok mas temaban, meg ugyanugy figyelem ezeket. ruhellem az egesz kapitalista rendszert a marketing gepezetukkel az elen akik azert dolgoznak, hogy minel tobb zsetont kihuzzanak a zsebembol. a 2 evente faceliftes autoikkal, a 8ks televizokkal, havonta uj telefonnal, ruhakkal, d7500-akkal -
m3ss
veterán
teny, ezekre a temakra kvazi mind1. sot van par profi felhasznalasi terulet ahol meg talan jobbak is. de hobbi juzereknek, foleg ha neha fotozod a gyerkocot vagy embereket rogton atbillen a merleg nyelve...legtobb juzer ilyenekre is hasznalja a gepet.
amugy szep lemeno nappal telibevert hegyeknel is tok jo am az, hogy real time latod hogy mennyit huzd vissza az expo korrekciot
masik, hogy mennyire idotallo befektetes a tukros...mennyit fog veszteni 2-3 ev alatt az arabol a d750 az a7III-hoz kepest. vagy egy d7200. a7III ugy tartja az arat, hogy 2 eve kb. ugyanennyiert vehettem volna mint mostanaban...a6000 hasznalt arak se valtoztak oriasit.
-
pergabb
senior tag
még jön 3 videó
kiderül mi lesz. Nekem a szemmozgatás nem lenne izgi annyira, feltételezem az én szememmel nem is működne rendesen
Nikonnal is oda kell verni vmit a fókuszrendszerrel, különben mehetnek vissza alsó és középkategóriát építeni olcsóbban, mint a többiek, ha nem akarják elkaszálni maguk. Így is tettek eddig, ezzel biztosították be maguk, mivel rámentek a z9-re, így vmit szerintem oda fognak durrantani. Felvezetésnek nem rossz egy ilyen videó főleg akkor, ha a 2. már hűha érzést fog kiváltani és fokozatosan egyre jobban lesokkolnak. Meglátjuk..
-
Ennyi erővel minek tolnának annyi R&D lóvét más foglalatos MILC obikba, miért azokra megy a hype, és nem Z-re?
Szerintem továbra is van jövője a Z vonalnak - de a Nikonnak iszonyat gyorsan ki kell húznia a fejét a saját seggéből*, és nyílt szabvánnyá tennie a Z foglalatot, mert már nagyon nem 1980 van, és ezercsilliárdos obikból (amit nem is tud szállítani...) nem fog megélni.
*a Zfc-t nem nekem találták ki, de azt elismerem, hogy egy szükséges lépés a cég továbbélése szempontjából.
-
"Egyrészt ott a komplett F végű paletta. "
Komplett, ja persze... Van egy jó kis AF-Ds obid? Hoppá, szopóka: Z-n csak manuálozhatsz vele. Van, amikor belefér, de sokszor inkább nem.
"Másrészt létezik ám Sigma/Tamron is a piacon. Igaz nincs még natív Z mount"
Megintcsak adapterezés, házibarkácsolás. Ha már egyszer tényleg át akarnak váltatni milcre, miért nincs kulcsrakész megoldás? Ezt azért még az m43asok is sokkal decensebben megugrották.
-
ph_5.5
aktív tag
Jó reggelt mindenkinek.
Szóval D750 "vs" Z6II
2014-ben a megjelenést követően vettem az első D750-t. (2018-ban is a Z6 megjelenése után is inkább még jött egy 0 km-es D750, de erről később)
Sokkal régebbről is kezdhetném a hasonlítgatást, pl hogy előtte évekig D700 volt a fővázam, mert pl jobban itéltem saját felhasználásra a D3-nál, illetve hiába fotózom pl modelleket a D800 1x fotózás után ment vissza a tulajdonosához)
Szóval D750 mindenben verte számomra az előtte használt eszközeimet. Olyan tizen 2-3-4 éve minden Nikon vázunkhoz eredeti markolatot használtam. (pl D700-nál nagy akkuval ez sorozatnövekedést hozott, D750-nél már nem, de a papíron 6.5 kép/sec nekem 95%-ban bőven elég volt)
D750 szenzora brutálisan jó a mai napig. Aki ezzel nem tudja megoldani a feladatokat, az mással sem tudja. Jól bírja a magas ISO-t, ISO100-on stúdióban bármekkora nyomatot elbír. (jó nyomda a titok nem a sok MP, van 12 Mp-ból 3X2m-es falra kasírozott fotóm cég irodafalon és 30 cm-ről is lehet bogarászni... )
AF. Az 51 mezős Af jó ideje már csak reszelgetett dolog, de ennek ellenére a köépre beszórt 9 kettős keresztszenzor minden körülmények között tette a dolgát. A szélsők sokszor egy kalap kakit nem értek... tág rekeszes fotóknál, bonyolult helyeken (ellenfények, kusza háttér...) egy emberi arcra nem volt képes 10-ből sokszor 2x pontosan beállni. Az igazsághoz tartozik hogy az elvárások is túlzóak lettek a fotósok így részemről is, hiszen a keresőn keresztül sokszor mi sem látjuk hogy pontosan hol is az arc határa, illetve az eltérő megvilágítású területeket az agy/szem páros korrigálja de ha megnézzük a szenzorra rögzült képet látjuk hogy ninc solyan hogy naplementés égbolt a modell mögött és derítés nélkül helyesen exponált arc. És itt kellene boldogulni egy AF mezőnek... ami inkább vonzódik a megvilágított területhez, teljesen jogosan.
POntoságg az objektívekkel. Mivel úgy fotózom hogy a képeknek meg kell születni... és nem mondhatom azt hogy majdnem sikerült vagy majd élesítek rajta utólag jó lesz az így is... ezért pár havonta én tesztábrán összelőttem és korrigáltam az obikat a vázakkal.
Volt olyan obi ami rendszeresen elmászott. (pl anno Nikon 50 1.4 G) de a többség az éveken keresztül megtartotta a beállításokat. Mindent újonnan vásárolunk, minden cuccra vigyázunk. Egyre ritkábban esküvőzöm, így kevés olyan nap van hogy értelmetlen módon beletennék 2000 expot amiből átadásra kerül 500 kép és amiből igazából még a megbízónak is csak 50 érdekes(ismerek olyan fotóst aki még dslr korszakában is 8000 expo /esküvő számot is simán hazavitt... a milcre váltás után ez nem tudom hova változott) Persze vannak pörgős dolgok, sportrendezvények ahol muszáj sokat lőni, mint ahogy csoportképnél sem 1 db-ból akarom megoldani azt hogy 30 ember mind nyitott szemmel nézzen a kamerába.
A D750 igásló volt. Remekül elvolt száguldó motorcsónakon amiről vitorlásokat fotóztam egész nap. Elboldogult pincékben, ahol 1-1 szál gyertya adott csak hangulatfényt. (céges pincetúra, vagy akár épületfotózás reklámhoz, igaz itt állványt lehetett használni és ISO100-t míg amásik esetben csak kézből ISO12800 F1.4 -es obikkal)
Markolattal kényelmes, a gyári markolat magnézium ötvözet, ha azon keresztül rögzítettem tripodra akkor is stabil volt. Igaz 2014-ben 150e körül volt a markolat és 660 a váz... de nem bántam meg.
Akku üzemidő. D750 lazán 1000 expo fölé ment minden körülmények között. Volt hogy 2000 expo mnet az akkuba. Alig kellet tölteni.
Sd kártya. Mivel UHS I slotos, 95 Mb/sec Sandisk is elegendő volt bele. 30 Mb körüli fájlmérettel 64 Gb-os példányokkal remekül elvolt. (van 128 Gb-os kártyám is, de azokat csak backupnak használom)
Kezelhetőség. Minden a helyén, minden stabil, minden logikus. Menü jól kezelhető, és áttekinthető.
Sokat tudnék még írni, párszázezer expot beletettem és könnyű volt vele összenőni.
Itt jön egy kitérő 2018-ból... Fotoplus nyílt nap, Z6 bemutató. AJándék Z pendrive (3-5 Mbit/sec másolási sebességel, ment a kukába) de amúgy jó fej volt a csapat. Szóval Z6 próba- kell-e nekem milc.
Vittem a D750-t hogy azonos körülmények között mekkora az eltérés. És vittem 5 obit ogy működne-e...
Szóval Z6. Nincs markolat. (azt ne nevezzük annak amivel nem lehet exponálni) szóval nézem, nézem.. fogás, oké nem nagy visszalépés. Méret. Nem sokkal kisebb, nagy a kezem, de még jó lesz. Kereső. Kint oké, az oda betett stúdiófények mellett zavaró, nagyon tv nézős élmény, de még oké. 1 kártya. No itt mennek el a fenébe. A 2018-as af sem volt meggyőző. A D750 gyorsabb volt nála. Képminőségben nincs előrelépés.
2021. Feleségem kérte hogy neki a D750 helyett legyen Z6II. Mondtam oké, irány a bolt, vegyünk. Megrendeltem, megjött. Nekem ilyen nem kell. Beállítottunk mindent.
Kezdem itt. Menü. Nagyon hasonlít, de sokkal bővebb mint a D750-é. Vannak benen átgondolatlen kiosztások pl ogy a néma fényképezés miért ott érhető el ahol... de orvosolható mert saját menüpontba betehető. AF. Túl sok lehetőség van. Ugráló hóember az afrikai éjszakában mód, meg delfil kikacsintós... szóval D750után nézem mi a csuda az egypontos, emg széles mezős meg minek bonyolították... (amikor rájösz pár óra után hogy mit mire akkor azt is megértjük hogy nem hülyék a Japán mérnökök)
Szóval kettős érzés volt bennem, de nem baj, nem az enyém. Ekkor volt kb 4 Fx váz otthon és mennem kellett épp melózni. A párom mondta hogy ha már úgyis két vázzal indulok el akkor vigyem el és próbáljam ki. Oké, nem volt akkora tétje, ha jól emlékszem talán reklámkampány egy építőipari cégnek, elegendő idő, profi modell... tudok felváltva dolgozni a két vázzal és lesz közte a D750 miatt ami tuti jó.
Szóval elvittem, fotóztam. Este otthon nézem D750 mondjuk 60 kép, Z6II 300 kép. Észre sem vettem (nem a látószögek jobb használhatósága miatt) de a Z6II annyira jól működött és olyan logikusan dolgozhattam vele hogy a másik alig került elő. (dupla vállpánt, szóval mindegy meliyket húztam a szememhez) Technikailag jó képek aránya kb úg ynézett ki 300-ból 299 hibátlan. Pontos expo vakuval is. Gyors af, szemkövetés parádés. Legszélső mező is talált élessége mindig. D750 - 60 expobol 50 jó. A szélső mezős kompozíció mind beltéren mind kültéren tévesztett. Nem sokat, de tévesztett. Másnap rendeltem egy Z6II-t magamnak is
Amiben jobb. AF. Egyértelműan. Magas ISO-s használat. ISO 40.000-es képek adtam át a műlt héten. (nem lehetett vakut használni, de talán írtam is korábban a fórumon) Webes használat és monitoron fogják nézni, oda teljesen jó...
Sokat termékfotózom. A pin af mező hibátlan kis dolgonál. Ékszereket fotóztam, ott remekül megtalálta akár a fazetta élét is a köveken. A D750 itt már Mf-al kellett hogy dolgozzon.
Kereső. Sötét helyen a saját jelerősítése miatt jobban látható mit fotózol. És mivel az expot is előre látod, klasszul működik.
Szemkövetés. Tegnap stúdióztunk. A "celeb" modell feladata a gesztikulálás, mosolygás volt. Mozgásban volt, imbolygott. Minden expo éles és hibátlanul tette a dolgát a váz. A Godox Ad600 TTL módban pedig korrektül együttműködött.
Képminőség. Stúdióban alacsony ISO-n nekem a D750 is jó volt, és ez is az. Tájképet önmagában nem fotózom (illetve nem igaz mert van olyan szerződéses partnerünk akinem havonta kell a területéről vagy a dolgozókról kint fotó) mindkét váz azonosat hoz. Az hogy ISO mikortól lesz jobb vagy rosszabb az egyik - köztes értéket nem tudok. ISO12800 fölé párszor mentem D750-el, ott már voltak gondok. A Z6II ott jobb.
Színek. Mindkettő teljesen jó. Barátom régi és új Hassijával is lőttünk összehaonlító képet (nem nevezném tesznek főleg nem a Mp eltérés miatt) de jó obival a Nikon értelmes fehasználás mellett simán álja a sarat.
Akku. Nos a Z6II ezen a téren nem acélos. Csoportban láttam olyat hogy 2300 expo és társai... Nálam C-s akkuval tud 1000 expo fölé menni. De C akkuval is tudta már 500 kép alatt merülni. Stabi, sok visszanézés, sok nagyítás termékfotó készítés közben... eszi az akkut.
Reálisan kb felére saccolom a kapacitást. És közel 30e egy gyári akku.
Kártya. Nos ezen sem szeretek spórolni. A D750 olcsón megoldja. A Z6II fő slotja CfExpresst kapott. 1500 MB/sec / 400 MB... hát nem vicces amikor lősz 300 képet, és letöltésnél a CFExpress olvasó a 300 fotót pár másodperc alatt át is küldi. Az idő pénz. Nálam mindenképpSzóval imádom hogy gyors sorozatot is tud ha kell. Ha már kártáyn van, gyorsna letölthető. Utómunkában hardveresen nem igényel többet a fotója mint a D750-é.
Markolat. Drága. Műanyag. És elég gyagyi... ez a gyári. Más meg nincs. De kellett, és fogásra parádés. Így tényleg hibátlan lett az ergonómia. A gombkiosztás D750 után megszokást igényelt, de utána remek. Úgy tudsz pl af módot, fénymérési módot vagy más dolgokat váltani hogy le sem veszed a szemed a keresőből. És egy gombnyomásra kikapcsolható minden felesleges info. Marad pl a modell a képen plusz az af mező amit használsz... semmi sallang. Remek dolog.
A kereső. Szóval sok infot ad vagy épp semmit Ahogy épp kell, ahogy épp kényelmes. Állítható a fényereje, és mint minden milcnél hogy mutassa milyen lesz a fotó vagy sem.
A milyen lesz a fotó opció oda juttatta a szememben a fényképezést hogy egy 3 éves idomított csimpánz is képes technikailag értékelhető képet készíteni. Így a régi 3 hét után már photography vagyok fb metódus lerövidült azonnalira.
Objektívek.
Sok F végű obink volt. Ezek jó része maradhatott az ftz-nek hála. Af sebességük így is parádés, szóval ez nem akkora gond mind először gondolnánk. Z-s obit akkor veszek ha ezek meghalnak, elkopnak, elfáradnak... Képminőségben már pl a Sigma Art 5 éve hozza azt ami bőven kiszolgál bármit és bárkit. Igaz, ezek sem akkor sem most nem voltak olcsók. Tamron nekem csalódás volt. Így abba többet nem ruházok be jó eséllyel.
Kb ennyi így hirtelen. Én sok rosszat nem tudok írni a Z6II-re. Ételfotó, termékfotó, modellek, esküvők, rendezvények, tájképek, sokféle céges fotózás, sokféle körülmények között... a D750-is elég. Sőt. És csak nevetek magamban amikor 3000 ellőtt expo után valaki eladja mert kinőtte. Kb 2008-ban fotóztam először D3-al. Azt hittem annál jobbat nem fognak tudni alkotni. Tudtak. (ezért is vettem anno D700-t markolattal mert az jobb volt- és a D700-t színekben, dinamikában, minden ben a D750 megverte eléggé... ) A Z6II-nél is lesz jobb. Dekinek és minek is? Persze lesz szélsőséges felhasználás ahova "biztos" kell. Pl a Z9. De jelenleg Ftz-vel ezen az áron a Z6II remek. 250e körül meg a D750 még racionálisabb- főként hobbyra.
-
.mf
veterán
"Ehhez még jön:"
Igazából ebben már benne van az elsősegély csomag, fejlámpa, 7800 mAh powerbank + kábelek + töltő, aláöltöző, alvózokni és egy könnyű de meleg kabát, meg még pár apróság, csak nem akartam mindent felsorolni.
Fotós cucc: váz + 4 obi (Z6 + 24-70S, FTZ, T17-35 f2.8-4, N70-300, 50 f1.8G), 3 akku, könnyű utazótöltő, 2 szűrő (CPL és ND1000), kioldó, videós lámpa, makró közgyűrű, mindez egy oldaltáskában = 4 kg; ha csak (magas)hegy, akkor a 70 cm-es karbon kisállvány 500 g.
Szóval:
- túracucc alaptömeg 5 kg
- fotós cucc 4.5 kg
- vízből elég 2 l (+Sawyer mini, ha olyan a hely, hogy nincs sok forrás) + 0.5-0.8 kg 2-2.5 napra való műzliszelet és instant-tészta+snack-kolbász
= 12-12.3 kg. Ahhoz képest, hogy ebből mennyi a fotós cucc, ez egy könnyű szett (bár még lehetne tovább súlyt faragni, csak ahhoz már drága cuccok kellenek) -
.mf
veterán
"Súly tekintetében az FF kategóriát is érdemes átgondolni, ha valóban túrázni is akarsz a szettel. (A kocsival odamegyek és sétálok fél órát nem túrázás.) A "karcoló" obik irgalmatlan tömegűek. Általában a UWA - általános obi - tele hármas f.2.8-al már sok. (Plusz szűrők állvány kioldó meg a sallang.) Egy két napos túrafelszerelés ezzel a szettel már simán bele szalad 17-20Kg-ba és nem a ruhák miatt. Ezt lehet redukálni olyan 12-15-ig de az már eléggé kompromisszumos minden téren és jó szállásod kell, hogy legyen. "
Papírkutyák
... na jó, a Himalája "alja" ("csak" 3600-ig mert már dec volt és nem akartam havazásban ottragadni) meg Japán Alpok 20 kilónyi cuccal után én is csökkentettem a tömegen, de nem a fgép és obik részlegen (igaz az f2.8-asok helyett eleve a könnyebbeket vittem) - a fotós részlegből még az állványt cseréltem kisebbre-könnyebbre, és a vaku+vezérlő helyett egy kicsi-könnyű, de erős videós lámpa; inkább a többin faragtam: könnyebb sátor, hálózsák, főzőcucc, hátizsák, kevesebb és könnyebb ruha és egyéb holmi. A tavasz-őszi túracuccom (kétrétegű sátor, hátizsák, hálózsák, matrac, főzőcucc, váltóruha) 5 kg alatt van.
-
bayarena
aktív tag
Errol az jut eszembe, mikor Sydney-tol kb 2 ora autoutra voltunk egy hatalmas homok dunes tengerparton. Nyar volt, iszonyat meleg (itt a nap sokkal erosebb, aki meg nem jart erre nem is tudja elkepzelni), kb csak egy kistaska volt nalam vizzel, nah ott kb 15 percig masztam fel a dunere, utana azt hittem, hogy ott halok meg
-
Roachy
senior tag
Pont a dinamikatartomány ami miatt érthető a közép formátumra ugrás.
És szerintem ha lesz utód, akkor az egy kiemelkedő gép lesz, amire lesz értelme leváltani a D850-et. Különben csak egy sima frissített verzióért nem érné meg dolgozni a MILC fejlesztések mellett.
A portrénál is többnyire tökmindegy a fókusz, persze ha beállított fotózásról beszélünk. A modellnek van ideje megvárni, nem fog elszaladni. Persze más a helyzet ha utcai portrézásról, vagy street fotózásról, vagy esküvőről, eseményről van szó, na ott tényleg hasznos tud lenni a szemkövető. De ha pl több ember közül akarsz leválasztani egy valakit, akkor meg kimondottan zavaróvá válik.
A D780 egy érdekes darab amúgy. De a legjobb az lenne, ha a kereső válhatna valahogyan kapcsolhatóvá optikai és elektronikus között. A Nikonnak volt egy ilyen szabadalma, ahol azt hiszem valamilyen félig áteresztő tükör segítségével oldanák meg. Nem hiszem, hogy megvalósul, pedig azt nagyon csípném. -
bayarena
aktív tag
Szerencsere van idom meg, kb jovo ev elejen kellene megvennem a kepet, addig mindenkepp tudok varni, ha addig nem lesz D850 utod, akkor nem fogok ra tovabb varni
Addig amugy a D850 ara meg mehet lejjebb is.
A D750 is nagyon klassz gep, egyik kollegamnak is olyan van, nagyon tetszik neki, csak volt egy balesete egy kigyoval es azota javitasra var -
bayarena
aktív tag
Elsosorban termeszetet mivel Ausztraliaban elek, pl remelhetoleg nemsokara megyek
Uj-Zelandra is, ott meg aztan minden gyonyoru, Pápua Új-Guinea meg Japan is a tervekben van, illetve itt Sydney kornyeken is ezernyi jo tema van.
Illetve portre fotokat szeretnek majd csinalni, mert a felesegem fotorealisztikus rajzokat csinal es kell neki is vmi alapanyagtvamos: O, ez csak akkor igaz, ha bemesz a termeszetbe eszetlenul, de a varosokban teljesen biztonsagban vagy, illetve ha turazol es nem tersz le a kijelolt utrol akkor nagy baj nem lehet
Szerintem a 8 ker kornyeke veszelyesebb -
Byk01
őstag
"Már miért drágítaná meg? Pont az a programozó írja hozzá a firmware-t aki az obihoz is megteszi. Egy ekkora gyárnál elég cink lenne külsősökkel íratni a firmware-t. Onnantól kezdve meg kb prioritás kérdése, hogy a napi 8 órában mit kódol. "
Miért, szerinted, ha az a programozó a Nikonnak dolgozik napi 8 órában egy telekonverteren, akkor már nem is kerül pénzbe? A 8 órányi munkabérét ugyanúgy ki kell termelni, mint ahogy egy objektív esetén is kitermelik, csak amíg az az x órányi belefeccölt munka (és annak költsége) egy objektívnél több tízezer darabon oszlik szét, addig a telekonverternél max néhány ezren.
-
tvamos
nagyúr
Ahh...mernoki munka... Az nem a banan alaku nyaknal kezdodik. Mondjuk orul az ember, ha nem a szokasos negyzetre hajugalja az alkatreszeket. A magam reszerol. De a funkcio a lenyeg, nem az PCB alakja.
(#50241) Lex Icon
"Azért furcsa lenne, ha a Nikon a vázba beépítené az összes felrakható obi vezérléséhez szükséges kódot, főleg úgy, hogy a csatlakozón egy szabványos, minden obira vonatkozó "nyelven" megy a kommunikáció. A Nikon váznak fogalma sincs, hogy pl. egy Sigma obiban milyen beavatkozó szervek és érzékelők vannak."Szerintem Nikkornal tudja, es anak megfeleloen van megvalasztva az algoritmus. Gondolom a Sigm a meg hazudik neki valamit. Ezert lehet, hogy nemelik vaz a Sigma obival hol ele lo a celnak, hol meg moge, mig masik vaz meg megy faszan, illetve ugyan ez a vaz Nikkorral meg megy rendesen.
De ez csak fetetelezes, hogy en hogy csinalnam.
-
Lex Icon
senior tag
Onnan indultunk, hogy a TC elektronikusan csak egy drót. Nem azt mondtam, hogy a komplett TC az elektronika miatt drága.
A HW olcsó. A FW és annak kifejlesztése a nem túl nagy eladott példányszám miatt (az Arduino-hoz vagy RPi-hez képest), ami megdrágítja, de a legdrágább elem az optikai lencse.továbbra is tartom, hogy nem ott történik a csoda hanem a vázban
Azért furcsa lenne, ha a Nikon a vázba beépítené az összes felrakható obi vezérléséhez szükséges kódot, főleg úgy, hogy a csatlakozón egy szabványos, minden obira vonatkozó "nyelven" megy a kommunikáció. A Nikon váznak fogalma sincs, hogy pl. egy Sigma obiban milyen beavatkozó szervek és érzékelők vannak. Hogy a rekesz adott értékre való beállításához a léptetőmotort, egyéb mozgató elemet meddig kell nyomatni, vagy a VR-hez milyen giroszkóp, gyorsulás/mozgásérzékelő, motor tartozik és mit kell az obiban meghajtani, arról fogalma sincs. A köztes interfészen kiadja a parancsot az obinak, elküldi a váz által ismert adatokat, ami ennek a végrehajtásához kell, a többit az obi vezérlésére bízza. TC-nél ugyanez van csak a kevesebb elem miatt egyszerűbb a HW és a SW.
-
Lex Icon
senior tag
képen látszik nem egy rakétavezérlő elektronika van bennük kb. biztos, hogy nem ott történik a lényeg számítási szempontból.
Megint elbagatellizálod csak úgy hasra ütésre. Az ott egy komplett mikroszámítógép (kontroller). Processzorral, RAM, EEPROM, I/O meghajtó áramkör, meg minden ami kell. És van benne FW is, ahogy az obikban is van, bár igaz, hogy nem olyan komplex, mint a vázé, de azért bőven szép mérnöki munka. Ha dolgoztál mikrokontrollerekkel, akkor tudhatod, hogy egy analóg rendszer érzékelése majd meghajtása még egyszerű esetben se bagatell dolog. Ennek viszont kell működnie fagyba, kánikulában, rázkódás közben, meg még sok minden beleszólhat a működésbe.
Ismernie kell a sokféle obi és váz kommunikációs protokollját és tudnia kell az átadott adatokból kiszűrni és módosítani azt, ami a konverter miatt változik. Plusz a csúnya trükkök, hogy a konkurencia ne tudja olyan könnyen visszafejteni a működést. -
Roachy
senior tag
Nem is feltétlenül csak az elektronika miatt nem kompatibilisek a különböző márkák konverterei egymás lencséivel, hanem a bennük lévő optikai rendszer miatt. Pl nekem van egy Nikon 1,7x tc-m amire rá sem tudom tenni a Tamron 70-200-at, mert összeér az optika hátsó lencsetagja, a konverterével. Azért ezek optikailag is bonyolult rendszerek, és még márkán belül sem működnek minden obival.
-
Lex Icon
senior tag
Az obi által küldött adatokat muszáj módosítani, mert pl. amikor fényt mér a váz, tudnia kell, hogy az obi pl. most nem 2,8-as fényerőn van, hanem 4-esen vagy 5,6-on és vezérlésnél azt is tudnia kell, hogy a rekeszt nem arra kell állítani, mint alapesetben. Meg biztosan van még sok más dolog, amit meg kell oldani, nem vagyok szakértő.
Rengeteg digitális adat szükséges egy kép elkészítéséhez, amit az obival le kell kommunikáljon a váz. -
Köszönöm a képeket, és a véleményt, Neked is, VivienR!
Nekem nem gond a manuál fókusz hiányossága, őszontén szólva soha nem használom, ha nem muszáj. Az IRIX-ben is gyűlöltem, hogy a gép már "zöldet" jelzett AF-re, amit nem tudom, honnan vett, mert homályos volt a képen kábé minden, minden létező távolságban. Külön poén, hogy több tíz fokot bírtam tekerni a gyűrűn, és még mindig megvolt a zöld jelzés. Nem is értettem, hogy mit vesz figyelembe....
Meghoztátok a kedvemet ehhez a Tamihoz! Most már csak egy biztosan dolgozó AF rendszerű D750 kéne!
-
Pont azt néztem! ;-D Csak kicsit keveslem a nagylátószöget. Persze b@szhattam az IRIX 11mm-t, ha a szélén olyan mosott volt, hogy kroppolni kellett a képet. Plusz, ebben legalább van AF. Megvárom, míg visszakapom az IRIX árát a 220-tól, aztán benevezek egy ilyenre. Használod is egyébként?
-
Nyilván rétegtermék lesz... de szerintem ezt most jobban belőtték, mint pl. annak idején a Df-et. (Pedig mekkora hájp volt rá, aztán a D750 után már csak egy rossz vicc lett belőle...)
Tetszik:
- a külsőt szerintem alapvetően jól eltalálták
- az árazás sem vészes a Z50-hez képest (lesz, akinek csak a fully articulated screen miatt megéri a pluszt...)
- az extra markolat sem blokkolja az akksi/kártya hozzáféréstNem tetszik:
- az aperture LCD egy hangyapöcsnyi kis valami egy böszme nagy fekete kerettel, és ha csak valahogy menüből be nem lehet kapcsolni, nincs is háttérvilágítása(...?) itt szerintem nagy design bukta történt.
- ISO tárcsán nincs Auto mód, és ha menüből bekapcsolod, akkor a minimum ISO-t állítja (...?! na ennek meg mi értelme van? remélem, csak félreértés, vagy legalább szofferből javítják majd)
- UHS-II kártyákat kezeli, de nem használja ki az extra sebességet
- az új 28/2.8-as szpesöledisön fixi pancake-nek túl nagy, és DX only... ha már ekkora, akkor vagy lett volna fényerősebb, vagy picit tágabb (ekv. 36) vagy legalább egy stabit rakhattak volna bele. ez így szerintem teljesen értelmetlen fingfogás - ritkán mondok ilyet, de a kitobinak ezerszer több értelme van, mint ennek a csúfságnak.
- folytatva az obis nyivákolást, a Z-DX felhozatal továbbra is siralmas... de hát ez senkinek nem lesz újdonságÖsszegezve:
Divatcikk, de annak (szerintem) sikeresebb lesz, mint a Df volt. Én mondjuk lehagytam volna a dedikált ISO tárcsát (egy plusz Fn gomb megoldotta volna), és inkább raktam volna bele egy bármilyen kis GN-ű, de kommand-képes popup vakut... de egyelőre én nem temetném élből, lehet neki piaca.Szerk:
Tényleg a top plate elrendezést értem a legkevésbé... most akkor a záridő alatti kallantyút felülről megsasolva nem látod egyből 100% egyértelműen, hogy stills vagy video módban vagy...? Akadnak azért itt UX kérdések... -
Az az érdekes, hogy nekem ezek szerint szerencsém van, mert a háromból csak 1 objektívvel volt gond, igaz, az rendesen mellé ment. Még APS-C-n se vettem észre soha ezt a problémát, pedig ott Tamronom is volt. Azt hallottam, hogy a zoomokat sokkal nehezebb kalibrálni, szóval tamik közül én is a G2-es sorozatot nézem. Szerencsére jó drágák, így nem lesz probléma egy darabig ebből!
-
pergabb
senior tag
na ez az, ami a z6ii esetén teljesen más. Egy részt a hosszú expót nem szereti, ahogyan a sony a7iii sem, tengernyi hotpixel lesz, ha csak nem kapcsolod be a vázon a hosszú záridős zajcsökkentést. Olyan szinten teleszemeteli, hogy már sikítok fájdalmamban, ilyet a D750 nem csinált. Közben meg magas ison alig van vmi, ergo 12800-at lövök és olyan mint anno D750-en a 3200. Hosszú expó esetén ha iso 800-at használok, már nincs hotpixel, ergo ez a dual iso vmi nagyon érdekesen sikerült
Téma, fény és szín függő, hogy milyen iso értéket érdemes használni, ha az ember nem akar hányadék képet készíteni. Van, amiben hatalmas előre lépés pl egy D750-hez képest és van amiben inkább vissza lépés, lásd iso 100-as hosszú expó. Össze is akartam hasonlítani más z6ii-vel, de az fb ismerős azt mondta nem csinál ilyen képet, mert árt a szenzornak és idővel kiégetem. Mondom wtf, mi van? nyilván ezért videóznak vele és csinálnak egy rakás dolgot. Szóval iso 400, de inkább 800 alatt hosszú expó z sorozat esetén erésen NEM ajánlott. Amúgy amit én neten összevadásztam, azok alapján mindegyik ff milc ezt csinálja, amiben bsi-cmos van, a z5-ről nem tudok semmit, elvileg a D750 szenzorát kapta, de a franc sem tudja ott mi történik. Mivel én rengeteg enteriőr képet készítek így az elején kapásból egy expo sorozattal kezdek, komolyabb munka esetén is, csak azt követi a fényfestés. Vacak kis lakás amit tulaj elad, akkor nem is akar annyit fizetni, ergo marad az expo sorozat, Lr, majd hdr, aztán maszkolgatás eltérő expókból, hogy szép legyen, szóval nekem a hosszú expó számít, mert ha kicsit is sötétebb a lakás és a rekesz ugye f11-en van, akkor az utsó expó már lesz 30mp fele. Mivel nem kell annyira felhúzni a 3 fényértékkel túllőtt képet, így ott még nincs akkora baj, kivétel amikor van fekete bútor, azon egyből megjelenik, de szerencsére csak kevésbé. Viszont városba megyek, tengerparta, vagy akárhova és szándékosan kicsit alulexponálok, hogy a csúcsfényeket megt tudjam menteni, akkor baszh*tom, ha nem lesz ezer hotpixel, akkor egy sem. Sokáig meg akartam tartani a D750-et, csak úgy gondoltam, hogy nincs éretelme. Most vissza sírom, hogy lakásokba ott legyen nekem egy fix 14mm 1.8, a 14-24 és egy 35-ös még hozzá, ugyan akkor meg kicsit költséges megoldás lenne régi és új technikát egyszerre futtatni, mivel abból a pénzből veszek még egy milc vázat és objektívet is. Nektek tutira nem tanácsolom a váltást, ha sok a long expo
aki esküvőzik, annak meg irgalmatlanul durván megéri, ahogyan egy modell fotósnak is. Tejútra megy vki, megint okés, mert iso 800-tól iso invariáns és nincs hot pixel sem, csak alatta. Mák, hogy pont olyan munkát végzek, ahova az a tetves iso 100-400 kellene
Z5-öt le fogom csekkolni, sokéáig z7 volt a terv, de ugyan ezt csinálja, ha z5 nem, mivel abban sima cmos van, akkor rárepülök egyre, pedig z50 lett volna a terv ilyen túrázgatós gépnek. Bár.... z50-re még mindig van jó pár megfelelő obi töredék áron. Na mindegy, ezt még eldöntöm, ott sok minden van, 4,5fps vs 11, kisebb felbontás a seggén, 4k 1,7croppal, de teljesen magnézium ötvözet az egész és van benne ibis + ff váz.
Amúgy meg ideges vagyok, nyilván a hosszú expó egy gyártó szerint sem hétköznapi, átlagos használat, ergo komolyan sem vennék a problémám, de ennél még a D7100 sávozása is szebb volt szerintem
D750 amúgy egy legendás masina, ha jót fogtál ki, hiába kicsit műanyag, szóval bárki aki váltana, tartsa meg mindenképp és ne essen abba a hibába mint én, hogy eladja azt is. -
Tök érdekes, amiről írtok. D750 esetén tudja valaki, hol van a sweet spot, az az ISO érték, ameddig még érdemes elmenni zaj tekintetében, illetve milyen ISO értéken a legjobb a dinamika? Sok esetben tűnik nekem úgy, hogy ISO200-on jobban dolgozik a szenzor, mint ISO100-on, de máskor itt (vagy másutt) azt írták a tapasztaltabb szakik, hogy kizárt, mert a lehető legkisebb ISO-n van a legnagyobb dinamika tartomány. Nekem úgy tűnik, hogy néha abszolút optimális fényviszonyok között is jobb 200-as ISO-val lőni, mint 100-zal, mert az árnyékosabb területek élénkebbek maradnak, még azonos expóra állítva is (külső fénymérő alapján meghatározva).
-
pergabb
senior tag
hitelesebb oldalon már láttam én is azóta, meg ugye ki is emeli akár a dprewiev, hogy nem iso invariáns iso 800 alatt és a részletek rondábban állíthatóak helyre, az árnyékokban pedig több lesz a zaj, mint pl iso 800-on. Szóval téma, fény stb függő mikor mi ajánlott, este a városban hosszú expóra lehet jobb egy iso 800, mint iso 100 vagy 200. Max csak azt nem értem, iso 400 miért zajtalan nálam
elsőre amúgy az is olyan volt, mint iso 100, vagy 200, aztán lefuttattam egy pixel újra tékrépezést, utána már nem volt rajta zaj. Lehetséges ez a pixel feltérképezés iso 400-tól hatékony, más magyarázatom nincsen rá, hogy az amúgy dual iso-s váz, ami 800-on vált, miért zajtalanabb iso 400-on, mint alatta. Viszont aki hagyományos vázakon nőtt fel, azoknak sem ártana tudni, hogy igen, iso 100 a jobb, de nem mindig és van, amikor az lesz a rosszabb
iso 400 meg rejtély marad
iso 800-ig még egy D750 is zajtalanabb lesz az árnyékos területeken.
Szólj, ha iso 400-ra is lesz ötleted
Amúgy nem kell 30mp, elég 5 is és már látni ezeket a csodákat
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPad (9th Generáció) Wi-fi + Cellular, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest