- Igazi csúcskészülék lett a Poco F7 Ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rekid
addikt
A fogás miatt van még meg nekem is.
Lapát kézzel nehéz az élet. A régi pentaxoknak volt baromi jó mély fogása.
A Z8 tetszene de számomra nem éri meg ennyit adni egy gépért. Az új Zf funkcióban tökéletes lenne, megnézem mit tud egy plusz grippel bár nem fűzök hozzá sok reményt.
A sony-k szintén a fogásuk miatt estek ki.Ha meg is lesz a nikon milc utód, a d750 marad másodváznak mert tájfotózni még mindig patent ha elég a 24mp. Bár sikerült már ilyet is lőni vele és csak kb. 7-800 expoba került.
-
A Zéé
addikt
Szerintem ez a váz már annyit sem ér, hogy érdemes legyen szervizbe adni tisztításra...
hát igen. Én is gondolkoztam rajta, hogy eladom, és veszünk a páromnak is egy Fuji-t, de már nyúlottak a gumik a vázon is, a 18-105-ön is, utóbbinak már a tubusa is laza, a kettő együtt ér vagy 50k-t. De hát nem csoda, 12 éve vettem. Annyiért meg inkább marad, aztán használja, amíg meg nem áll. -
freelanced
addikt
Köszönöm a választ. Nos ha a hibás rész nem befolyásolja a működést, engem nem zavar, nyilván ha szinhőmérsékletben vagy teljesitményben emiatt problémás az más kérdés.
Szerinted akkor bevállalható, érdemes bevállalni, vagy jobban járok ha veszek egy Godoxot?
Még egy SB600-at találtam 30-ért.
-
FerNandor
őstag
Köszi neked és mindenkinek. Igaziból a videózás az ilyen max 5-10 perces családi körös dolgok, semmi extra. Tetszik amúgy a Sony, de a többlet költségek annyira nem. Egy D750-nél pl több obimat is tudnám használni és külföldön elég jó áron vannak már. De nem tudom, mi legyen amúgy. Nagyon szeretem a D7200-at, de asszem most annyira elkezdte piszkálni az agyam a full frame, hogy nem tudom majd visszafogni magam
-
freelanced
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek.
Találtam egy Tokina ATX 2,8/100 Macro Nikon F objektivet, sérült szűrő foglalattal, de elvileg működésre oké, 45k.
Mit szóltok, érdemes lehet igy bevállalni?
A másik egy Nikon 105mm f/4 micro NIKKOR, 30k-ért, de ott csak 1:2 a legképzés.
Esetleg egy Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon), 80k körül.
Ezeket találtam hirtelen.
Érdemes ezekkel foglalkoznom, hogy látjátok? -
Roachy
senior tag
Meg lehet élni a fotózásból, annak bármelyik műfajában, csak meg kell találni a célközönséget. Ez a része nehéz, mert bátornak és magabiztosnak kell lenni hozzá. Amíg kókler kategóriában, kóklerekkel és ingyen, vagy szarért-hugyért dolgozókkal versenyzel, addig nehéz lesz megélni ebből.
Emelj árat, célozz meg másik réteget, legyél türelmes és ha a képeid megütik az adott színvonalat be fog indulni.
Ne 30 ezret mondjál, hanem minimum 50ezret. Senki nem fog kiröhögni, mert onnantól más kategóriában vagy. És amúgy az "olcsójános" aki kiröhögi a 30ezret az itt már le is morzsolódik, neki ez túl drága kategória egyszerűen tovább lép és a saját szintjén keresi aki 20ért is ad 5 képet neki.
Erről a szintről kell elmozdulni.
Vagy ha kénytelen vagy ott maradni, mert a környezetedben nincs más lehetőség, akkor bizony nehéz lesz leválasztani a te célközönséged, aki nem túl tehetős, de azért nem is kókler munkát szeretne. Ez sem lehetetlen egyébként, csak nehezebb kitűnni a tömegből. De ha mondjuk bejön egy munka akik mégis kifizetik a kicsit többet a minőségibb eredményért cserébe, na ott kell odatenni magadat, munka, és nagyon fontos(!) kommunikáció, kapcsolatápolás és hozzáállás terén. Ha szimpatikus leszel, visszatérők lesznek és tovább is fognak ajánlani és szép lassan beindul a biznisz. Semmilyen reklámkampány nem ér fel a személyes ajánlásokkal. -
pergabb
senior tag
90%-ban enteriőrt fotózom, ergo olyan területet, amit nem annyira sokan fednek le, még is, akkor pedig irgalmatlan a szórás.
Fb-n rbnb csoportban egyik tulaj bekért ajánlatot egy kis lakásra, utána párunknak elküldte az árakat és a portfóliót. Legalja 10-20 ezerért mobillal készít képeket, de volt aki rendes felszereléssel is ennyiért, teteje pedig még fényfestést sem használ, de azért elkér min. 120 ezret egy lyukra. Igazából a fotózásnak sok olyan területe van, amit szerintem nem képviselnek olyan sokan, persze nem árt, ha az ember szereti is csinálni és nem a pénz miatt tolja csak, ráadás beépültél egyszer a köztudatba, akkor ajánlanak tovább és semmi szükség marketingre. Esküvőznék, teljesen más lenne a helyzet, de ott szintén horror az idei felhozatal, általam is ismert fotósok 1 misit kérnek el egész napra úgy, hogy inkább mondanám őket jónak, de középszerűnek. Szerintem ez már pofátlan, minden esetre egy darab szabad időpontjuk nem maradt.
Mindenkinek meg kell találni a saját célközönségét, van aki 20 ezret nem fizetne egy lakás befotózására, mert szerinte a mobil jobb, nem is olyan régen ment is erről egy vita szintén fb-n az ingatlanközvetítők csoportjában, ahol 50% szerint a mobil szebb képet csinálna ez az 50% nem lenne az ügyfelem, meg amúgy sem arról híresek, hogy szeretnek fizetni, külföldön teljesen más a szitu.
Amúgy meg itthon is van az a réteg, aki bekér egy árajánlatot, odanyomsz vmi jó zsírosat ami szerinted még reális, aztán elutasít, mert kevesli az árát és leszarja a portfóliót, mert azt hiszi a drágább jobb vmiért.
Az tuti, hogy felhígult a szakma, sok a kókler, de már az elit hülyékkel is Dunát lehetne rekeszteni, akik nem jó fotósok, de irgalmatlan összegeket szeretnének elkérni a semmire. Újként sem vágnék bele, azért 2 korszerű váz objektívekkel és minden egyébbel.. hát.. marha drága buli. Aztán ki kell termelni a köv árát, a számítógép sem lehet gyenge, azt is váltogatni kell, közben enni-inni, lakni és tök jó lenne félre is tenni. Amúgy összességében nem csak a fotósokról van szó, biztos nem fogok politizálni, mert gyűlölöm, de itthon pocsékul fizetnek mindenért, miközben ott az a jó magyar mentalitás, hogy mindenki mindenhez is ért, építő jellegű kritikát meg támadásnak veszik és utána lekaparják az arcod. -
ph_5.5
aktív tag
Tizenéve csak gyári markolatokat veszek, mert még 2008 környékén fotós havernak alaplap hibás lett a gépe egy külsős cég markolatától. Arányaiban akkor is ennyi volt a vázhoz képest egy portrérkolat, és gyári még nem hagyott cserben. A Z6II-höz is az elején sikerült beszerezni, és a két akku nagyon kell ezekbe a milcekbe. (dslr után fura volt hogy minden fotózás után tölthetem vagy az egyik akkut vagy mindkettőt)
-
Deconst
csendes tag
Hali,
Tavaly novemberben sikerült behúznom refurbished z5-öt, követlenül a Nikontól, annyiért, mint mint most egy z50. A zúj fw frissítés is nagyot dobott rajta, múlt héten próbából átkapcsoltam szemkövetésre, és vissza se kapcsoltam, nagyon jól sikerült. A sorozat gyorsaság nem az erőssége, de nekem belefér. Bérelni nem tudsz valahol kipróbálni? -
pergabb
senior tag
azért vedd figyelembe, hogy z6ii iso 6400-on már 200%-on izéé.. aha, kicsit jobb és felette jön ki a hátulról megvilágított szenzor előnye. D750-en személyes tapasztalatom alapján iso 800 rosszabb volt, mint iso 1600
megmagyarázni nem tudom... No de z6ii esetén feljebb tekerted és látod az előnyt, akkor a zajt is
jobb, de attól még zaj van, ergo ha D750 800 zavar, akkor ez sokkal rosszabb. Szerintem a zajjal nincs gond, nem egységes lásd hosszú expós stuck pixeles izé ami árnyékokban megjelenik, amúgy azok hot pixelek és a környező pixelek is átveszik az infót, ezért lesz belőle göb és néha 10-15 pixel is telítődik, vagy szimplán színzaj van, akkor ronda, önmagában semmi gond vele egy ésszerű határig, még csinos is lehet tőle a kép. Van olyan váz, aminél annyira eltérő a zaj minősége, formája, nem tudom mije, hogy az én szememnek sem tetszik, de van ez is, amire azt mondom, hogy no problem, szép ez így.
Lehet a D750 szenzora van a z5-ben, de mindenképp tovább fejlesztett.. a színvilág már firmware fejlesztés is, vélhetőleg inkább annak tudható be, hogy nem egy sárga paca iso 12800-on egy fej a távolban, ha nem a helyükön vannak a színek és árnyalatok, az össz. színhatás pedig simán csak helyrepofozása a dolgoknak, lásd d700-nak is szép színvilága volt, aztán jött ez az üveges sárga izé, sony vázak meg mai napig szenvednek a zöld taknyos fátyoltól, kivétel videó üzemmódban, ott nyoma sincs és még ha utálom is őket, videóra tutira sony-t ajánlanék és vennék. Ja.. meg ha jpg-be fotózol, akkor sincs ilyen, sőt, akkor náluk áll a legközelebb a színvilág a valósághoz.
Ellenben vakuzni tudsz úgy, hogy kiexponálja a háttérfényt, maradjon az eredeti hangulatból és hss mellett a kis villám kölkök is élesek legyenek.
Milyen obikat használsz? megint nincs semmi tudományos háttere, de én anno azt tapasztaltam, hogy volt obi aminél a zaj más volt, erőteljesebb, de erre végképp nem tudok magyarázatot adni, lehet a felbontóképesség miatt van, vagy túl sokat drogozom -
pergabb
senior tag
Z5-re most jött egy frissítés, amivel javult az af, jobb a szemfelismerés és már videóban is elérhető.
Bárhol, ahol alacsony iso-t használok és nem kell sok-sok megapixel, a z5 kerül elő, mert jobb a jel-zaj aránya alap ison és a dinamikatartománya is.
Más írta D750 jobb magasabb iso-n, szerintem nem. Más a zaj és annak kezelése, de ez az összes milcre igaz, expo-t halál nyugodtan lehet a csillagos égbe tolni, árnyékokat kevésbé lehet olyan őrülten huzigálni, az egész képszerkesztés folyamata megváltozik és más, nekem is fura volt D750-et után. D750 iso 12800 mellett már színpacás lett, fakult is minden, ebben z5 mindenképpen erősebb és jobb, ugyan olyan vibráló színeket kapok, ráadás az egész színkezelése más lett a gépekben, igazából D500, D7500, D850 óta megszűnt ez az üveges és sárgás színvilág.Amit más az af rendszerre írt, az igaz, egy esküvőn af-c számomra felejtő, hiába mozognak, af-s és tuti éles lesz minden, míg követő esetén néha félre megy, de ez igaz a z6ii-re is, azzal viszont iso 25600 is vígan megy, sőt, sokszor feljebb is
Expo szimulációt én alapból offoltam, mert szeretem a csúcsfényeket menteni, inkább rántok rajta 2-3 expót és visszahúzom a világos részeket, viszont expo szimuláció be van kapcsolva, akkor félhomályt mutat és úgy is viselkedik, pedig csak szimuláció, szóval nem értem, de nem talál élességetellenben ugyan olyan világos képet látok, miközben úgy alulexponáltam, hogy kb fekete a kép, akkor tökéletesen és azonnal megtalál mindent.
Őszintén szólva, ha az objektívek nem sikerültek volna annyira jól, akkor eszem ágába nem jutott volna váltani, tök jó egy tükrös gép, viszont itt még egy "kit" obi is olyan minőséget képvisel, hogy hajam leteszem. Használtam sigma art obikat.. de itt tárva nyitva egy 24-70, 50, 85, 70-200mm simán übereli, én imádom.
Nem tudom mennyi a büdzsé, de a 85mm szerintem alap, rohadt jól sikerült, még az 1.2-1.4 sem hiányzik és hiába magasztalják az egekig a Viltrox megfelelőjét, ég és föld a kettő között a különbség. A nikon z 35mm 1.8 a leggyengébb az összes közül, még is ezerszer jobb mint a régi és nálam az egyik vázon mindig rajta van, igazi mindenes.
Az elektronikus redőnyt szerintem felejtsed el, z9 esetén.. mondjuk más választási lehetőségem nincs..de oké, amúgy z6, z7, z5, z50 vonal.. csak is mechanikus zárral használok/használtam mindent. Hot pixel az lesz hosszú expónál, mivel a szenzor folyamatosan megy, de ott van vmi szoftveres fícsör, erről írtam már korábban, minden iso értéken van egy adott idő ami alatt szépen csinálja, felette pedig megszűnik, azaz belepiszkál a képbe. Én iso 100/200/400 és 20mp alatti képek esetén kötelező szerűen bekapcsolom a hosszú expós zajszűrést, azaz várhatok még egyszer annyi időt
na ilyet nem kellett a D750-ek mellett, soha nem láttam semmit.
Érdekel a színe, sötétben és világosban mennyire zajos, akkor szólj és a kért témáról adott fénykörülmények között lövök neked képeket a z5 vázzal.
Amúgy amennyire f*stenger a kitárgyalt luminar és Neo, annyira jó a topaz, én erősen ajánlom a topaz denoise alkalmazást, nem minden esetben, de sokszor csodákra képes, pláne, ha van időd és külön-külön rétegen alkalmazod, majd lokálisan átmaszkolod PS alatt, így viszont tényleg totál zajtalan és részletgazdag képet tudsz összehozni egy laza iso 16000 mellett is.
Amúgy meg egyszer felvet a pénz, akkor szeressed meg a fényeketén régen utáltam, de ad200 és ad400prok + pár fényformáló mellett megváltozott a véleményem, imádom, neked már egy ad200pro és a hozzá vásárolható kis oktobox is csoda lenne, a filléres dolgokról nem is beszélve, lásd cto fóliák, vagy ksi rgb-s lámpák és tényleg nem kell nagy dologra gondolni, én is év végén még 9900ft-ért vettem pár ULANZI VL49 RGB LED lámpát, csodás dolgokat lehet vele művelni, nyilván nem nagyszabású rendezvényen
Bármit is veszel idejében tedd, mert perpill épp picit olcsóbb lett néhány dolog, amúgy folyamatosan emelnek, de már pofátlanul és úri huncutság lesz pár éven belül ez az egész, miközben a mobilosok úgy is le fognak fröcsögni, hogy dugd fel magadnak a 24 megapixeled az ő nem tudom hány százukkal szemben. Közben úgy is kijön még pár csodagép is, de újabb és jobb mindig lesz, már egy D750 tudásának a 60%-át nem használtam ki, most ez egy z5,z6 stb esetén már 80%, z9 esetén meg 95
Ráadás viccen kívül én néha vissza vágyom a jó kis D850-re, lehet egyre kevésbé trendi egyeseknél, amúgy amit azzal nem lehet, azt semmivel sem és ez így lesz 10 év múlva is, ezek az automatikusan rááll a bolha p*csére is af dolgok nem izgatnak annyira fel. Persze amíg nem volt, kellett, most hogy van, már tudom, hogy... hogy az obik izgatnak csak fel, a többi nem annyira izgi, vagy csak x ideig. Macbookal is ez volt, de azt már konkrétan bánom, hogy megvettem, pedig szükségem van hordozható gépre. -
p_adam
addikt
Ez egy olyan eset, amikor fix pályán mozog, tehát csak beállítod egy fix távolságra, és időzíted a kattintást (vagy max fps mód), oldalról még könnyebb, mert akkor a távolság még kevesebbet változik.
D750-nel is ugyanúgy meg lehet csinálni, csak idő kérdése, míg rájössz, mi ez a pontos távolság és mennyi a zár késleltetése.Ahogy látom, manuális fókusszal keresővel 0.055 sec, ami elég tisztességes érték (Live View-ban lassabb) D700-al is kipróbálom majd, ha sikerült életre keltenem egy akksival, ez még jobb 0.045 sec, ezek a régi gépek elég fickósak, hol itt az előrelépésAz EOS R egyébként már időnként képes volt tökéletes fókuszba hozni ugyanezt (RF objektívvel). Amikor futást fotóztam szemből, akkor sok képnél icipicit késett, de valószínű be lehet volna állítani úgy, hogy gyorsabb legyen. Az R6 használt ára is elkezdett lefele kúszni, ebben már igen erős az AF, persze így is Z6II árszint...
Ezeken az utángyártott markolatokon (mint a Vello BG-N21 v. Newell MB-N10) csak expogombod van, nincs semmi más, a Nikon MB-N11 gyári markolaton vannak kezelőszervek - de az ára is brutális, főleg ha az újabb vázak árát is hozzászámoljuk...
-
p_adam
addikt
Sajnos a II előtti vázakhoz csak utángyártott grip kapható, ami nem egyenértékű a gyárival.
Igen, az optikákat előbb-utóbb úgyis fejleszteni kell, ugyanis még ha van is egy szuper AF rendszer az adott kamerában, a teljes sebesség megfelelő optika nélkül nem lesz elérhető, ergo "kis" lépést nem igazán lehet tenni.
Esetleg számításba jöhet a FF mellőzése, ha az AF ennyire magas prioritást élvez, persze az is kompromisszum, de nem feltétlen elvetendő.
Vagy meg lehet tanulni a manuális fókuszt is, nekem pl. sikerül hintázó kislányt 50/1.2 vagy 85/1.5 obival tökéletes fókuszba hozni - nem csak sorozatfelvétel üzemmódban
Egyébként az a tapasztalatom, hogy hiába lesz fókuszban a kép a hiper-szuper AF rendszerrel, ha a nincs meg a szög, megfelelő irányú fény stb. tehát egy kevésbé mozgó portrénál ahol a fotós innen kezdi el építeni a dolgokat (olyan szögből/helyből fotóz, van kontextus a képkereten belül) sokkal inkább lehet olyan képet készíteni, ami időtálló lesz, ezeket a képeket még mindig a manuális objektíveimmel tudom legjobban meglőni, mert tudat alatt is próbálok kicsit építkezni valahogy...
Hogy a témánál maradjak: nincs valakinek egy megunt 58/1.2 Noct-Nikkor obija esetleg? -
p_adam
addikt
Itt vannak egy felhasználó benyomásai D750 vs Z5 témában
+ Lényegesen halkabb zár
+ Ergonomikus kialakítás átlag méretű kéznek
+ Sok gomb jól testreszabható, így minden fontos beállítás elérhető a keresőt használva
+ IBIS
+ 1/8000 záridő
+ nincs szükség AF finomhangolásra
+ világos, könnyen megszokható EVF
+ belenagyítással könnyen ellenőrizhető élesség
+ AF pontok lefedettsége
+ Jó méretű puffer - dupla UHS-I kártyával 27 vs 12 D750-en- Vakus használat - expo szimuláció megszűnik, ha a vaku be van kapcsolva, a környezeti fény arányának állításához ki kell kapcsolni (gombhoz hozzárendelhető) ez is csak egy MILC sajátosság, szokni kell
- Magas ISO - 3200 és afelett a D750 kissé jobb, bár nem olyan szembetűnő
- AF-C teljesítmény - hol egyik, hogy a másik jobb, amikor lassan mozog a téma akkor jó a szemkövetés, de ha a kamera felé mozog direkt, akkor könnyen elhagyja a témát
(beállítások finomhangolása után is)Ez akkor volt, amikor a kamera kijött, azóta érkeztek firmware frissítések. Száguldó kisgyereket nem hiszem, hogy ilyen kamerával lehet legjobban lekövetni, ezt leszámítva a mindennapokra teljesen jól használható váznak tűnik.
-
p_adam
addikt
-
Lex Icon
senior tag
Csoda, hogy egyáltalán van még piaca.
Pont azért van piaca, amit utána írtál.
D780: 990e.
Z6II: 860e.
Nem is értem, hogy miért drágább a D780 a Z6II-nél?
Nemrég még 600e körül voltak ezek. A Ft meg erősödött egy nagyot, persze a kereskedők/gyártók ezt nem adják vissza. -
pergabb
senior tag
gondolom nem is tolod telibe a napot
én úgy komponáltam a képet, hogy a kerti bútorok és 2 épület között pont telibe verte szinte a kép közepén, mert így nézett ki jól. Nagyon sok ingatlant fotózom, külső képeknél a napot mindig oda teszem, bár nyáron már kap egy iso 800-at és inkább a kép széle felé húzom, hogy ne süsse meg nekem szegény szenzort, mivel f11-16 ilyenkor bejátszik.
Lásd: -
Lex Icon
senior tag
A fényképezőgép egy szerszám és a használata szakértelmet igényel, az ájfón meg "élvezeti" cikk és nem kell hozzá szakértelem.
A "miért adom el" kérdés mindig kényes pont a használt cikkeknél és mindenkinek más elképzelése van ennek a megfogalmazásával kapcsolatban. Lehet, nem is Z9-et akar venni, csak azért írta, hogy úgy tűnjön gazdag nemtudommitcsináljakasokpénzzel kölyök, így azt gondolják a cucc rendben van, mert csak ráunt.
Persze kismillió más ok is lehet és tényleg túl van tárgyalva. -
HThomas
őstag
Ha fennvan még a hirdetés, akkor valaki megkérdezhetné igazán a srácot, hogy mi a váltás oka, ha már a fél topic ezen pörög
Egyébként erről a beszélgetésről egy idősebb ismerősöm jut eszembe, aki valami markolatos drága Canonnal tolta... viszonylag kevés képet készített és valszeg a váz tudásának egy kis részét, ha kihasználta, de neki mégis ez volt a hobby, örült, hogy megengedhette magának, és boldogan kattintgatott.
Végtelen különböző oka lehet annak, hogy ki mit miért vesz, szerintem teljesen felesleges ezeket firtatni, hacsak nem tanácsért jön ide az illető -
ph_5.5
aktív tag
No most már pc előtt... így hosszabban tudok és olvashatóbban írni
A 15.000 expo az fotóban kevés, videoban meg sok. És itt Z6 első generációról beszélünk, amit a megjelenésekor kevesen vettek videora inkább Sony, Pana ment ilyen célra. Nem látok bele sem a vevő/eladó pénzárcájába, sem munkájába.. de mivel nem egy Kiss Pista photographí hirdet, hanem "ritka" nevű és nulla találat van a nevére ezzel a "szakmával" (nevezzük annak de már nem az) kapcsolatban, ez inkább engem arra emlékeztet amit két napja személyesen tapasztalatam.
X srác hirdet egy Sony A7III-t. (elég húzós áron) AZ ok: A7IV-re szeretne váltani.
Csak a családot fotózza. Találkozunk, van nála egy A7R *** nem tudom melyik.
Sigma 35 1.2 Art és hasonló színtű obik. Megteheti? Persze. Nagyon normális srác. Megkereste a rávalót- és tényleg arra költi amire akarja.
De hogy én tuti nem írnám ki a hirdetésem alá hogy Z6 eladó meeeer Z9-t veszek. Oké, ha én lennék pl a Nánási Pál akkor lehet hogy kiírnám mert így nem az lenne a Nánási hirdetése alatt az első kérdés- mostmán csak bótos leszel?
Második a szakmától- mi lesz helyette?
A Z9 egy csúcs milc. Talán a piac legjobbja. Én ugyan fotózásból élek, de eszembe sem jutna ilyen összeget fektetni egy vázba- még akkor sem ha tudom hogy "rövid" idő alatt megtérül. Mert igazából sesem térül meg... mert pont olyan (jó vagy vacak) képet tudok lőni egy D750-el vagy egy Z6 I-el is mint a Z9-el. Azért mert nem fotózom pl F1-t. Vagy foci vb-t... mert kb ez a két terület az ahol látom az indokot ilyen beruházásra. -
ph_5.5
aktív tag
Ahogy #51461rekid leírta előttem ez nem lesz jobb- sőt.
Plusz mindig lesz aki megveszi... én 2009-ben meglepődtem hogy mennyi D3 fogyott anno 1.2 milláért. Most ahoz képest a Z9 2.2 millás bevezető ára nem is volt elszállva. (most már 2.5 ha jól rémlik) Közben a D4, D5, D6 is egyre drágábban volt elérhető.
Plusz a Nikon igazából már a D750 esetén is azt gondolta- ez munkagép- minek is hobbystának ilyen? Nekik jó az aps-c. Mondjuk ezt milcnél elég erőteljesen jelezték is... a sok butítással. Sőt a még a Z5 is elég sok kompromisszumot jelentene sokaknak melóra. (mégis van aki azzal dolgozik- mert ahogy "régen" croppal is megoldotta a pro fotós a munkát, most is meg lehet... csak minden változik)
Nem gyártottak még 100%-os biztonsággal minden helyzetben "éles" (tökéletesen fókuszált) bemozdulásmentes fotókat gyártó gépet.
A Z6II szerintem piszok jó. De itt is van hogy mellé megy ez-az... és pusztán a technika az ami téveszt, mert az irányítást sok esetben a gépre hagyjuk. Mert mf-al, tűző napon, F8-on 24mm környékén mindig is éles volt minden és az is marad. De a divat az lett hogy 105 mm F1.4 1m-re fókuszálva a szénbányában ugráló feketepárduc szeme a mindig pontosan legyen lekövetve ellenfényben is.. és éles legyen 100 képből 120.
Láttam most is olyan hirdetést hogy Z6 15000 expoval 2 évesen eladó - Z9-re váltás miatt.
15.000 expo van olyan ismerős akinél 1 hét alatt belement a vázba. -
rekid
addikt
Mégis mi matt esnének? 20% körüli infláció van itthon, az euró konstans 400 felett -és nem is fog lentebb menni az uniós pénzek megindulásáig- ráadásul minden gyártó árat emel és nő is szépen a nikon negyedéves bevétele. (Z6 III meg majd valamikor jövő évben várható, mesés -hol volt, hol nem volt- gyártással, ahogy látjuk a high end termékek esetén is.)
A legjobb üzlet ha most veszel mert holnap csak drágább lesz. (Jobb esetben ugyan ennyi.) -
Throme
veterán
Hát chip hiány, infláció, meg itt van ez a háború is...
Azon gondolkodtam, hogy lehet már másodállásként kezelik a fotós boltok az árusítást, mert nem hiszem , hogy a népek rohangálnának vásárolni.
Igaz nem követem nagyon rég óta a milyen cserélhető obis gépet vegyek fórumot.
Közgazdász se vagyok, de úgy tudtam az árakat a kereslet viszi fel.
Most lehet az áru/alkatrész hiányElszálltak az árak, még mindig talán a legolcsóbb alternatíva a tükrös rendszer. Nemrég kerekedett nagyra a szemem a fuji aps-c csúcsgépe átlépi a misit...
-
ph_5.5
aktív tag
Használtan már 700e-ért is beszerezhető
Az a helyzet hogy a fotózás mint hobby drága- munkaeszköznek szintén. De a pénzért fotózó kezdők között egyre több olyat látni aki a pro kategóriát megveszi és azzal akar piacot hódítani. És sokszor a technika megoldja a hiányosságokat... szóval nehéz ez. Croppos vázzal fényszegény helyen nem lehet boldogulni vaku nélkül. És van az a világítás ahol az fx sem megoldás mert a fények hiányát nem pótolja a nagyobb szenzor. Csak kevésbé lesz technikailag rossz a fotó jó eséllyel. -
ph_5.5
aktív tag
Az új croppos milc nem tudja zajtűrésben azt amit a D750. A fizikai korlátokat a kisebb szenzor nem tudta átlépni ennyire pici generációs különbségnél.
Ez egy hiteles oldal, hiteles összehasonlítása, egybe tettem a D7100 vs D7500 vs D750 vs Z vázakat. -
Throme
veterán
Én meg úgy tudom, hogy Z5 a d750 szenzorát kapta és a Z6-tól felfele van már új FF szenzor a nikon milcekben
Lehet a procija már frissített, de elméletileg egyformának kéne lenni a zajszintnekSzóval ha pixel kukkolsz, akkor Z6-tól felfelé lesz a Te milced. Alatta ne is nézelődj
Legyen rá zséd.... -
Roachy
senior tag
Az a gyanúm, hogy te pixelbúvárságban szenvedsz.
És mint olyan a Milcekkel is lesz problémád iso ügyileg. El kell engedni a zaj kérdést, addig amíg nem veri szét teljesen a képet, nincs vele semmi gond. Ne 100%-os nagyításban nézd, mert úgy minden gépnél fogsz látni zajt már 1000-es iso-nál is. A gyerekekről készült képek jellemzően nem kerülnek óriásnyomtatásba, vagy kiállításra, vagy művészeti magazinba, így aztán nagy felbontás sem kell belőlük. Leméretezve meg a zaj helyzet is jócskán javul.
Egyébként egy fotós barátom fixen betelepített a nappali egyik sarkába egy vakut és így készíti az életképeket.
Beltérben gyerekeket fotózni, vaku nélkül minden géppel kihívás. Vagy a magas iso miatt, vagy a túl vékony dof miatt. Ez ilyen a fényképezéshez fény kell, beltérben gyorsan, kiszámíthatatlanul mozgó gyerekekhez meg még több.a MILC jobb ezekben a módokban, azt arra gondoltam, hogy ügyesebben mér fényt, állít auto ISO-t, dönt a szükséges zársebességről, stb
Na ez pont végképpen nem egy lényeges különbség, ez elég jól működik már az alsóbb kategóriás gépekben is, pláne egy D750-ben.Egy teljesen hobbista eddigre már rég eladta volna az egészet, vagy földhöz veri, MILC-nél viszont bele se futhat ilyenbe, azt se tudja kábé, miről is van szó.
Egy teljesen hobbistának nem lesz fix 85-öse, hanem egy dx váz plusz 1-2 kitobi, ahol nincs akkora jelentősége a kalibrálásnak, mert elég jól együtt működnek a vázzal amihez készültek. És mert eleve croppos vázon, szűkebb blendéről indulnak, ha van valami akkor sem látszik a képeken. -
Throme
veterán
várj! ISO tűrésnél a saját gépednél saját tapasztalat alapján állítod, hogy egy FF tükrös váz ennyire limitáltan zajtűrő, míg a milceket ismerős véleménye alapján ítéled meg?
Hasonló helyzet miatt került a repertoárba a milc nálam is.
Tükrösnél ismert a fókuszprobléma ezért - szerintem - úgy vásárolnak az emberek obit, hogy erre figyelnek.
Jellemzően budget rendszerem van és ott nicns kicsi dof, csak a 35mm-nél és a telével bizonyos fókusztávon belül. Annyira nem jön elő, ha van is f/b fókusz. -
Throme
veterán
Hát nem tudom miket fotózol, milyen körülmények közt, de nekem fura, hogy a szetteddel meg némi szoftveres munkával ne tudnál jó képet kihozni.
A fókuszhibákat szerintem ne keverjük ide (back-front ), mert ez a rendszer sajnálatos sajátossága, amit a tamron meg a sigma próbált orvosolni, míg a canikon alig (n 1 / c 2 pontos fine tuningja vagy hogy hívják...)
Mennyi programmódot használsz? Feltételezem ASPM módokon kívül nem sokat. Ha így van, akkor nem tök mindegy, hogy 10, vagy 100 különböző art és scene mód elérhető egy vázban?
... és így van. A legtutibb, legújabb fényképezővel is készülhet fos, vagy érdektelen digitális szemét... szóval a 10 éves dslr simán jó
A milc vázaim se teljesen új megjelenésűek. -
updog
őstag
++
Szeretem a D750-em, de már régóta akár csak egy Nikon Z5-ért a fél karom odaadnám
Csak túl sok lóvé ment már a DSLR obikba
De azért előre félek, ha még a Nikon aktuális akció mellé jön egy kis Black Friday kedvezmény is valahol (így lett a D750 is kb. akkori használt áron a Fotoplusból, visszatérítés+karácsonyi akció) akkor van némi esélye hogy váltás lesz
Nyilván régi gépen is lehet olyat lőni hogy ihajj, de azt hiszem a Nánási mondta hogy ő filmen kezdte, manualban, AF nélkül, de nem a saját ellensége (lehet hogy szofisztikáltabban csak annyit mondott hogy nem hülye?
) hogy ne használja ki a legújabb Fujik legjobb funkcióit és kb. csak instruálnia kell és a gombot nyomnia, nem szórakozni a technikával...
-
updog
őstag
Akkor nagyon érik a Nikon Z-re váltás
Én Tamronos vagyok, de nem tudom miért
Volt 17-50 2.8-am a D7200-on, gyakran mellément, 10-24 G1 és G2 jók voltak, de lehet hogy csak a DX, a nagy látószög és a szűk rekeszek miatt. A D750-en a 15-30 látszik hogy néha mellémegy, a 24-70G2 tökéletesen karcol, de a 70-200G2-vel csak a bajom van... (hozzáteszem, a Nikon 50 1.8 is frontos LOL). Sigma 150-600 a legújabb szerelem, perfecto. De valamiért mégis szimpatikusabb a Tami... szerintem amikor "választani kellett" hogy melyik 3rd party legyen, szerintem pont azt olvastam a Sigmáról hogy gyakran tévesztenek..? Mondjuk ez már tizenévek távlata.
-
Throme
veterán
Én úgy tudom, hogy a Cseheknél foglalkoznak a FF vázakkal és itthon az APS-C kategóriával, de ezt szoktam keverni...
Másfelől szerintem lehet kérni, hogy hova menjen. Csak egyből a Cseh ügyfelest kell hívni...
Itthon szerintem sokat nem fognak kezdeni vele. Valami agyonhasznált obit feltekernek rá, majd szólnak, hogy hibát nem tapasztaltak és mehet vissza...
(most már lassan vége a szabadságos időszaknak, szóval lehet nem 2 hétbe fog ez nekik kerülni... )
.. ha csak nem cserélődött ott banda... -
Throme
veterán
.. egyszerű, legyengültél...
Használattól inkább kopik egy felület, így egyre könnyebben kéne felmenni az obiknak.
Fémvázas váznál egy obi hogy elhúzza a bajonettet, hát nem tudom. Persze lehet, hogy van ilyen.
Az hogy az összes obid megmakacsolja magát, az megint kis eséllyel játszik.
Szerintem a bajonettel történt valami. Csak Te használod a vázat?
Szokták ajánlani azt az úriembert, talán Csurgó, de bocs, ha rosszul írom a nevét. Ha el tudsz jutni oda, lehet ránézésre megmondja mi a gond.
szvsz -
updog
őstag
Én átadtam a kalibrálás maceráját a camerakft-nek (még garis az obi, pedig amúgy van nekem is dokkolóm), de nem lett jobb.
A fő bajom, hogy ugyanazokkal a beállításokkal/gyutávon sem konzisztensen frontos (itt írtam róla), hanem gyakran betalál és akkor karcol, de néha frontos mint a beillesztett képen, és többször volt már, amikor viszont egyetlen éles pont sem volt a képen (pedig focus-only-ra van állítva a D750).
Ennek ellenére a szerviz egyelőre letudta egy sima szoftveres kalibrálással (mondjuk nem is bánom hogy nem szedték szét), de azt már átvétel utáni kipróbáláskor láttam hogy csak máshogy megy mellé a fókusz, de ugyanúgy közel sem lett százas.
Sajnos hónapok óta nem volt időm próbálgatni, de valószínűleg megy vissza megint szervizbe. Én is úgy vagyok vele, hogy amikor betalál akkor olyan képe van hogy ihajj, úgyhogy nagyon szeretném hogy normálisan működjön.
Kicsit ilyen önmagát gerjesztő dolog, tudom hogy most sz*r így nincs is kedvem elővenni, hogy hátha a következő szerviz után jobb lesz, de ahhoz meg tesztelni kéne hogy most mi a gondja...
-
kuyarashi
őstag
Jaaa, benéztem. Most már tudom, hogy miről nem tudtam, hogy nem tudod és most már tudod. Azt is tudod, hogy most már én is tudom. Majdnem mndenki tud mindent.
D5200 tudja, D750 tudja, D850 tudja. A D610 hogyhogy nem tudja, mindig is azt gondoltam, hogy ez alap? Megnézem megint, valószínűleg nálam is Off állásban van. A D810 viszont alapból így van. (Mondjuk használtan vettem.) -
Throme
veterán
Oké, azt nem állítom, hogy nincs egy pixelnyi zaj se a képeken iso 1000 körül, de még az a kategória, amit lehet kezelni utómunka során.
Pláne, ha valaki nem pixel szinten nézi a képeket és nem vág belőlük túl sokat.Talán nem is olyan régen jött ki, igaz milc nikonra a Z 24-120
. Tükrösre már nem hiszem, hogy lesz. Ha lenne se 80k huf zsetonért. Az FF lencsék durva áron mennek.
-
Throme
veterán
ISO800 nem kevés? Szerintem ezek az újabb szenzorok (a 24 mpx-esek) és persze az újabb procik egész jól bírták/bírják az ISO emelést. Oké APS-C szinten.
Szenzor az amiben tényleg fejlődött a 3500.A T18-200 obi az a VC-s verzió? Az tényleg jó. Anno, ha nem jött volna ki hamarabb a 18-140 lehet azt vettem volna.
#51170Lex Icon
Hát nem adnám oda a 18-140-et 70-ért, az biztos
Annyira jó kis obi.
Igaz anno a digital rev-es srác (Kai asszem ez volt a neve) unalmas lencsének titulálta. Persze semmi komoly, de a 18-105 obinál jobb lett. -
ph_5.5
aktív tag
Igazából szerintem minden egyben. A bajonett is sokkal nagyobb, plusz mivel ezeknek állandóan megy a szenzora, simán kinézem belőel hogy statikusan vonza a port pl az obicsere miatt kikapcsolás után is még másodpercekig. Együtt lehet élni vele, és a takarítás is egyszerűbb, mert nem kell menüben tükörfelcsapást állítani. (nem mintha az olyan bonyolult lenne
)
-
ph_5.5
aktív tag
A dslr esetén ha leveszed az obit, ott a tükör- ami lezárja a szenzor előtti részt. És a zárszerkezet is fedi a területet. Igy pl ha statikusan töltve is van a szenzor, akkor a por megreked a kinti részen, és onnan nehezebben jut majd el a szenzorhoz.
A milcnél ha lecsavarod az obit akkor ott a szenzor. Semmi nincs előtte. És annyivval közelebb is van a baromi nagy nyíláshoz, mint amennyi az ftz adapter vastagsága- ami nem kevés. Szóval azonnal ráül minden kosz. Sokat portrézom, és már F11-en is stúdióban látszik hogy előtte nap pl kültéren fotóztam. Néha ráküldöm a szenzortisztítás funkciót, de az pont annyit ér mint a tükrösnél.. sok fent tud maradni. -
ph_5.5
aktív tag
A milc jobban porosodik. Mármint a D750 alig igénylet 7-8 év alatt tisztítást, a tükör nélkülinél pedig simán látom hogy akár hetente le lehetne szedni a koszt. (fotózási szokásaim nem változtak, tehát azonos obisor, kb azonos rekeszhasználat ami ugye a kosz megjelenítésében fontos)
Szerintem gyutávot az adott kürülményekhez célszerű választani. Ha van elegendő tered akkor simán jó a 85mm is egész alakra, máshol meg 35mm épphogy jó. A 24-70 tényleg jó látószög tartomány, de ott a háttérmosás nincs meg. (persze van valamennyi, de nem 1.8 vagy 1.4... ) Pont hobbynál meg nagyon nem fontos hogy leálsz obit cserélni és időt veszítesz. Szerintem... -
ph_5.5
aktív tag
Nikonból 2005 körül volt 50 1.8D-m, majd nagyon rövid időre 50 1.4D, utána pedig ahogy megjelent az 50 1.4G. (2009-től talán) Ezt váltotta az Art, ami mindegyikre sokat ver. Igaz árban, méretben és súlyban is... Nekem kellett, és most is kell az 1.4, mert gyakran fotózom olyan alig van fény és 1.4 mellett is kell néha az ISO12800 vagy annál is magasabb érzékenység.
Számszaki teszten a Sigma "picit" jobb. (sokkal jobb)
A portré rész kimaradt... 24-70-el nem szoktam, portrézni. Nekem rövid még a vége is, illetve ha mosás kell akkor 85 1.4, vagy 2.8-as tele
-
ph_5.5
aktív tag
Akkor félreérthetően írtam, mert az Art fixek simán jól mennek az FTZ-vel. Az 50 1.4 is karcol, gyors és pontos. Szóval én azt ajánlom... sokkal sokkal jobb mint az 50 1.4G pl.
A 24-70/2.8 Nikon (stabi nélküli) 250ezres ára már elég régóta játszik. Jó obi, de papíron a Tamron 2.8 VC élesebb- és dslr vázon is stabilizált. Z rendszeren mindkettő stabilizált, ott ha választanom kellene akkor inkább a Nikon... de méginkább a sima 24-70/F4 S. F4.0-n is teljesen jó, ha kültéren nem kell a háttérmosás csak egy tisztességes riporternyi megoldás akkor oda hibátlan. Kicsi, könnyű és nulla hangja van.
-
ph_5.5
aktív tag
A 24-70 az a látószög számomra pl amit igazából nagyon ritkán szedek elő. Stúdióba szinte felesleges, ha pedig külső meló van akkor meg legtöbbször a 2.8 kevés.
Z-re a Nikon 2.8-as zoomja közel 1 milla. Akárcsak a 14-24-es változat. Vagy a 70-200 S. Szóval 3 obiért 3 milla az nem vicces árazása. (még akkor is ha minden gyártó lassan ilyen árakon kínálja a vázaihoz a saját példányait)
"Sigmám meg nincs (és ezek után nem is lesz, ha ez vele a tapasztalatod)."
A Sigmákat sokkal jobban kedvelem mint a Nikon sajátjait. (oké a 105 MCZ mindent megver... de a mostani 450e ára nagyon nem barátságos) -
ph_5.5
aktív tag
A D750-nek még az is szerencséje hogy egy remek gép a mai napig
A dslr vázak minden jó tulajdonsága meg van benne, és baromi olcsó a milc vázakhoz képest.
Nekem alig van Nikon obim. És szinte mind ment- megy ftz-vel. Tamron 24-70/2.8 VC Gen1 is simán működött, volt stabim is, a fénymérés sem szórakozott.
Teljes Sigma 1.4-es sor pontos, gyors, jó a fénymérés, pedig sosem frissítettem fw-t egyiken sem. (mind hazai beszerzés és pl az 50-es szerintem kb a bejelentés utáni első évben jött)
Sőt van 10+ éves Sigma obim is ami simán fókuszál és stabi sem problémás. (UWA).Ami nem ment és el is adtam: Sigma 70-200/2.8 OS HSM (2012-től gyártották ha jól rémlik)
Illetve a Sigma 150/2.8 HSM 1:1 makroja. Ez utóbbi pl "F" Errort dobott mindkét Z6II-nél ami itthon van, de D750 vázakon hibátlan, így nem az obinak volt baja. -
ph_5.5
aktív tag
"A külföldről vásárolt vakuk garanciális és azon túli javításáért, alkatrészellátásáért, használati utasításért a külföldi eladó a felelős, mi nem javítjuk."
ezt most másoltam ki az oldalukról- és erről kaptam hírlevelet valamikor ... mondjuk 1 éve.
Ez ezek szerint 2020 december utáni változtatás lehet. És valahol meg is értem őket, főként ha minimális alkatrész szerezhető csak be a gyártótól. -
Roachy
senior tag
Camera buddy kell neked. Lehet készen is venni, de kis fantáziával csinálhatsz is.
-
-
Throme
veterán
Nálam - igaz nem nikon, hanem más milc - a jupio felpúposodott.
Ráadásul a váz tápja is meghülyült (nem kapcsolt be a váz minen esetben). Nem tudom volt-e összefüggés, illetve azt, hogy ok-okozat most melyik irányból ált fent.
A vázat gariban javították.
Vettem eredeti akksit, ami kifogástalan.Korábban, nikonhoz rendeltem ebay-ról akksikat.
Egyik elromlott.
Persze annyira olcsó volt az utángyártott, hogy rendeltem mégegyet és azzal már nem volt gond. Szóval itt is van jó és rossz tapasztalat.Most már azok táborát "erősítem" akik azt mondják, hogy egy nem is olcsó vázhoz érdemes eredeti akksit venni. Ha már egy nevesebb utángyártott - emiatt nem is gombokért árult - akksival is probléma van, akkor nem kockáztatok.
-
ph_5.5
aktív tag
Amúgy meglepően hamar elfogy pl a 600Ws is ha nagy fényformálót használok. A 1000 az már pukkan
(és becsukott szem esetén is kell egy kis idő mire minden kitisztul ismét) Plusz bár hivatalosan a Dp1000 nem tud HSS-t, azért 1/2000-ig használható marad a pro kioldóval (hss funkció bekapcsolása mellett)
Egyébként nem olyan sok ez amennyiség. Pár év alatt jött össze és mindig akkor veszünk valamit ha elértünk egy korlátot. Pl portrénál kellhez 6 vaku, vagy kitelepülésnél nagyobb tárgyakhoz szintén. Közben a párom lehet hogy szintén dolgozna, így ott is kell maradnia felszerelésnek... És mivel ezek nem Profoto vagy Broncolor cuccok, árban nem olyan vészesek. (a két Ad600 kivételével... azokat sokaltam én is, de mivel behozta az árát így utólag az sem zavart) -
ph_5.5
aktív tag
Az egy nagyon jól használható, kicsi és könnyű vaku. Nekem is van, nem főfényként, de gyakorta használom. Olcsó, illik a Godox rendszerébe, és teljesen megbízható. (Mikrosat hirdetését feldobta párszor karácsony környékén hogy odaadták tesztelésre magyar fotósoknak és hogy hí meg há... hát ha valaki megnézi azokat a teszteket akkor nem akar olyat venni, az öngól lett)
-
ph_5.5
aktív tag
1/3-al erősebb. Az nem érdemi eltérés, mert a 150 W-os fény önmagában nem túl combos fotóhoz. (12.000 Lux vs 18.000 Lux 1m-re) (nyári napsütés délben 60000 lux, amihez van közismert ISo rekesz záridő hármas...) Plusz ez alaprefire megadott érték, egy fényformáló 1-1.5 Fé-t is levesz simán. Szóval 1/5-e a napsütésnek vagy 1/33333.... nem releváns. Mert mindkettő kevés. Van 60W-os Godox ledünk is, az még harmatosabb
Szóval led az videora oké, fotóhoz necces. Bár előbb- utóbb mindennél érzi a fotós a korlátokat. A 300Ws-os vakud pl 1/8 teljesítmény körül adja az FV150-es villanási maxát. De a 300Ws 1/1-en egy 180-as méhsejtrácsos stripben nem tud 2m-re már F8-t sem villani. Szóval korlátok.. kérdés mire is akarjuk használni.
-
ph_5.5
aktív tag
Igbt-t csak drága vakuk tudnak (vagy a rendszervakuk) Egy normál Godox 1/16-32 értéken tudja az 1/2000-es megvilágítási időt, úgy hogy a vázon a záridő 1/200 értéket mutat, de ezen belül ennyi lesz a megvilágítás. Tehát alacsony teljesítményen villanva ki tud merevíteni bizonyos mozgásokat. De ruha libbenés, haj csapása az nem feltétlenül fér bele, az be tud mozdulni ha 1:1-ben nézed a fotót. (amit a fotóson kívül senki nem fog tudni megtenni mert másnál nem lesz ott a nagy fájl)
Az MS 300-nál ami 1/32-ig tekerhető akkor tudsz alacsony teljesítményél maradni ha kis fényformálót használsz. De pl vízcsepp kimerevítéshez már hss vaku kell, mert ott pici elemeknél pont az van mint pl a repülő légynél. Hiába tud csak mondjuk 10 km/h-val szállni, ha kis mérete miatt gyorsnak látod- érzékeled.
Az FV150 és 200 között nincs érdemi fénymennyiség eltérés. Mi itthon vettük és azonnal küldhettük is vissza mert hibásan érkezett. Szóval sem a márkanév sem az ár nem garancia arra hogy amit vásárolsz az működik is. (LCD hibás volt, tehát működött csak nem tudtad mi van beállítva, de a Mikrosat gond nélkül cserélte)
Leddel fotózni lehet, csak sokkal szűkösebb keretek között, sokkal drágábban mint vakukkal. -
ph_5.5
aktív tag
A leddel az a baj hogy a hozzá kapcsolódó záridő az valódi záridőt ad. Míg vakuzásnál 1/125 értéken dolgozva a portréalany nem mozdul be mert a vaku megvilágítási ideje 1/800-1/2000... vagy igbt-s vakuknál akár 1/10000 (ennél rövidebb is lehet), és minden klasszul működik. A ledek fényenergiája általában töredéke a vakukénak, és baromi zavaró a túl sok fény a szem számára. Szóval 200W-al köelről arcon világítani valakit csak hogy legyen kellő záridő az minden csak nem kellemes. Hangulatfotóhoz meg lecsavarva használhatatlan értékekek jönnek ki. Szűk rekeszhez meg alkalmatlan. Van pl FV150-es ledünk. Maxra csavarva klassz világos, de nagyobb fényformálóban elvész, és 1/200 körüli záridőhöz elég tág rekeszre van szükség. Van vaku funkciója is (ezért vettem meg) akkor 2Fé-vel nagyobbat villan mint amekkora az állandó fényű maximuma. Így tud pl 120-as okta esetén kis tárgytávnál F5.6-t 1/160 érték mellett (alap ISO-n). Ez meg sokszor kevés...
Szóval nálam led = videozás(amivel nem foglalkozom) Vaku= fotózás.
800Ws? Siros L családot ismerem, az drága, de nagyon precíz cucc. Ha valakinek az van és nem elégedett, ott nem a gyártóban kell keresni a hibátGodoxnak is van 800 Ws-os szériája. Azok 1/64-re szabályozhatóak. Az is teljesen rendben lévő cucc. (nekünk Godoxokból 1000 Ws-os párunk van... nos tud villanni
) Tág rekeszes fotózáshoz is alkalmasak- de nagy fényformáló mellett.
-
rekid
addikt
Szerintem nincs baj az allando fennyel fotozassal. Ez az elso lepcso, hogy lasd mit csinalsz. Egy profi vakunal is "allando" fennyel fotozol csak ott ezt beallito fenynek hivjak. Persze a tudatlansag miatt leszolni egy vakut butasag szoval ertem a peldad. Nem olyan reg voltam "headshot" fotozason mert nem akartam magam bohockodni otthon es kellett par jo kep. 3 fexibilis led panel es ket vaku a hattere volt a setup. Azon tul hogy az arcomban volt a 3 led semmi gaz nem volt vele.
-
ph_5.5
aktív tag
Én senkit nem utálok... csak sajnálom azokat akik elhiszik hogy 1db 80.000 WS kifizetése után, megvéve 1 Profoto vakut meg egy 180-as brollyt, letöltve egy effektet máris univerzális fotósnak érzik magukat. Persze alap a fullframe milc és a 85 1.2 kategóriás portréobi, mert akkor nem baj ha gyűrött a háttér mert úgysem látszik. A milc meg megoldja mert látja előre hogy fog kinézni a kép. Sőt hallottam olyat aki már csak ledlámpát használ mert akkor végképp nincs gond a vaku beállítással...
Amikor pedig épp nincs elég "fájnárt" portréalany akkor még termékfotózást is bevállnak. Meg esküvőt... meg bármit. És nem a pénzért (persze pénzért) hanem mert a maásik bartnőnek meg kell mutatni hogy neki ez is megy.
#50874rekid Ááá, az elhasznált 2000 expos csúcsvázat majd megkapja a gyerek játszani -
ph_5.5
aktív tag
Aki még ha másodállásban is ebből akar élni, annak sem az 1 váz sem az 1 obi nem lesz elegendő. A bonyodalmak mindig akkor kezdődnek ha valaki elvállal pl egy templomi szertartást vagy akárcsak egy keresztelőt. A nagy led világítás korszak azt hozta magával az épületekben hogy a fény kevesebb lett, mert a nagyobb teljesítményű led fényforrások drágák voltak pár éve. Szóval hiába tudnak többet ISO-ban az újabb vázak, F2.8 -nál "gyengébb" obik sokszor kevésnek bizonyulnak. Fix használat estén pedig javallott a két váz. Ami nem árt ha az anyagon belül összefésülhető és nem egy 15 éves croppos az egyik a másik pedig egy új bsi szenzoros fx. Persze lehet azt mondani hogy nekem nem kell vaku, meg stúdiótechnika... de stúdiót bérelni főleg kezdőként nem épp megfizethető dolog. Mármint ügyfél nem akarja kifizetni azt a pluszt. Lehet sorolni... tény. És nem 300e az induló eszköz.
-
flash-
veterán
így igaz, például miért van az sokszor hogy az ember rádug egy pendirve-ot a gépre(elöl) nem lát semmit a win10, újraindítod, látja, megint újraindítod megint nem látja,vagy ugyanez van nekem a front panel chieftech kártyaolvasóval, beteszem a kártyát nem látja, restart után látja,stb,stb(volt már rendszer csere, alaplap -cpu csere, helyzet ua.),... munkahelyen ugyanez...(mondjuk most már egyáltalán nem lehet leoffolt az sd olvasó része de eddig jó volt)
nem véletlen, és ez már win 8-nál is megvolt ez a "hiba"
valami a win usb kezelésével nem kerek az tuti -
HAMI@25
csendes tag
Köszönöm szépen. Kezdésnek nyílván kitbe venném 15-55 körül láttam az alapokat, aztán majd kialakul. Időtállásba lenne a lényeg a váz, mert ha esetleg százas pluszba akár lenne (a mostani helyzetbe) milc akkor még bevállalom, nem szeretnék pár év után teljes szettet váltani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest