- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#65675776
törölt tag
válasz
aleister #31115 üzenetére
Egyébként az általad linkelt két kép esetén egyértelműen a színvisszaadás a különbség. Nem voltam ott a teszt helyszínén, nem ismerem a fényviszonyokat. Viszont a Canon képe kissé olyan, mintha egy nagyon halvány sárgaszűrő lett volna rátekerve. Vagy Velvia negatívot 4-5 éves Bromocolorra hívtál volna elő.
-
#65675776
törölt tag
válasz
aleister #31094 üzenetére
A sok képpel illusztrált teszt nagy előnye, hogy nem kell foglalkozni a szöveggel. Az általad linkelt teszt esetén sem igazán olvastam el, csak utólag. Mindenkinek más az ízlése, más lesz a következtetése is, hogy melyiket tartja jónak. Ebben a két tesztben ott van minden, hogy magad dönts. A szöveg maximum azoknak kellhet, akinek nincs önálló váleményük, akik elvárják, hogy más mondja meg nekik, mi a jó, mire van szükségük.
quby: Miért ne látszanának a fókuspontok? Az LCD a mattüveg után van. A törőékes mattüveg meg csak a közepén tér el a simától. De még a középső pontok is látszanak rendesen.
-
quby
őstag
válasz
aleister #31111 üzenetére
Ha a kersőben lévő piktogrammra gondolsz, akkor de működnek. Az a kérdés ha mondjuk egy csavarfejet (maradjunk ennél a példánál ha már ezzel kezdtem) fotozok ami egy farönkön van, akkor mihez képest éles. A beálitott AF mezőhöz? mert az nem mindig pontos. Sőt néha nincs "pötty" csak váltakozva villog a két nyíl és "sosem jó". Szóval működik de nem megbízhatóan. Meg ha fókuszáláskor elfelejtem nyitni a rekeszt akkor pontatlanabb.
-
válasz
aleister #31102 üzenetére
34 - azt nem tudom, mennyire "érettebb".
De igencsak kezdő - kettőfél éve vettem az első tükrösömet egy D40 képében. (Kitobival... aztán lett mellé egy 50 1.8D meg egy 28-105, majd egy E-M10-hez 135/2.8AIs... szóval nem teljesen idegen a manuálozás se. )
De még mindig eléggé koc(k)a fotós vagyok - technikai részletekben viszonylag jártas, de a gyakorlatban lövök egy nagy kalapnyi unalmas delete-delete-delete képet.
A cikk tekintetében: hát, én mindig abból indulok ki, hogy mindenki megnéz egy rakat tesztet, megnézi a tesztelőkről kialakított véleményeket is, és az alapján dönt, hogy kinek mit hisz el (akár szövegben, akár pontszámban). Legalábbis akit már érdekel annyira a dolog, hogy nekiállna manuálozni, pénzt feccölni bele, stb. - én arról feltételezem, hogy tudja ezeket a teszteket kritikusan értelmezni, és nem vakítják meg ezek a pontszámok, mert tudja őket a helyükön kezelni.
Nem tudom, hogy ez most optimista vagy elitista hozzáállás...
-
válasz
aleister #31094 üzenetére
Ami valakinek nervous bokeh (vagy éppen swirly, vagy egyéb), az másnak meg pont, hogy "művészi"... ízlés kérdése, szerintem ebbe kár belekötni.
Abban valószínűleg egyetértünk, hogy bármiféle tudományos mázzal felkenni ilyen teszteket öles nagy hiba - pont a dolog szubjektív természete miatt -, de én nem érzek abban túl nagy problémát, hogy elkezdi saját szájíze szerint pontozgatni. Az olvasó felelőssége, hogy a képek alapján dönt, vagy a szerző által önkényesen kiosztott pontszámok szerint.
-
#65675776
törölt tag
válasz
aleister #31087 üzenetére
[link] Ugyan arról az oldalról, ahonnan a fordított.
tvamos: Értelem szerűen nem homogén, hanem sok apró részlettel tarkított. Egyébként a 44M-4 is képes rá. A fent linkelt tesztben is látszik. És a szerző azt is leírja, hogy milyen körülmények kö zött a legvalószínűbb a megjelenése.
-
#65675776
törölt tag
válasz
aleister #31077 üzenetére
Miért kell tudományos magyarázat egy műalkotás mögé? Ahogy számokkal akarod meghatározni az adott művet, már bukik az egész. Onnantól nem művészet.
Az a háromszög tényleg hülyeségnek tűnik. De valahogy pozicionálni akarta egymáshoz az obikat. Jobb ötletem nekem sem lenne, hogy hogyan lehetséges ezt közérthetően ábrázolni. Minden esetre egy MFT görbe vagy egy DxO elemzés művészi értelemben semmit sem számít.
Egyébként meg művészetet csak szubjektíven lehet vizsgálni.
-
Zotya21
senior tag
válasz
aleister #30945 üzenetére
hát az biztos de ha megveszed és mégse jön be akkor meg bukta van
biztos nem olyan éles mint egy 70-200 f2.8 dehát nem is annyiba kerül
valahol az les és mégis olcsó kategóriát keresném de a mai világba olyan nem nagyon van csak ezeknél a régi manuáloknál de mire megyek vele ha távvezérelve lőném vagy ott vagyok de ha madarat lőnék az nem marad nekem egyhelybe
azt hogy kicsit kicsi a kontraszt azt lightroomba ok ékorrigálom de az élességet nemlehet
-
Zotya21
senior tag
válasz
aleister #30942 üzenetére
hát mivel még semmilyen másik objektívem nem volt még ezen kívül ezért nincs más amivel összehasonlíthatnám csak ez
értem én hogy kitekreve sötétebb egy stoppal meg alapból se túl fényes
de amíg meg nem veszem nem tudom hogy milyen lesz ez a legrosszabb bent, oké lehet nézegetni mintaképeket neten de az se ugyanaz
és akkor még egy fasza fix sincs kipróbálva
mert gondolkoztam a nikkor 200 f4 en is de azért az autófókusz mégis csak kellene, a 135 f2.8 meg megint nem olcsó és ugyan ugy nincs autófókusz -
válasz
aleister #30870 üzenetére
Az a Samyang korrekt darab, csak észnél kell lenni, nehogy hibás példányt vegyél meg.
+ 15mm-t tudó korrekt 2,8-as zoomok is vannak ám.(#30871) Real_Necro: csak a régi darabok full manuálok, az újabbakon van blendevezérlés.
Használtan kb. ugyanannyiért szokták hirdetni a chip nélkülieket is, így már nem érdemes azt venni.
[link] -
rekid
addikt
válasz
aleister #30753 üzenetére
Szia!
Rossz kifejezést használtam amikor értékállóságot írtam, mindenképp bukok ez nem kérdés. Igazán arra gondoltam, hogy egy alsó középkategóriás gépet könnyebb eladni jobb áron mint egy lentebbi szériást. (Kereslet kínálat alapon ahogy látom most a használt gépeket jóval több beugró kategória van eladósorban).
Persze jó ideig nem tervezem eladni, hosszú távra szeretek műszaki cikket venni.
Ahogy látom az 5500-hoz képest apróságok vannak, de némelyik aranyat érhet egyéntől függően.
Pl:Egy fokkal strapább váz (Zuhogó esőt azért itt is el lehet felejteni gondolom)
Pentaprizmás kereső
2 kártyafoglalat
Fehéregyensúly sorozat (több képet képes lőni ami az elején tanulási időszakban szerintem hasznos dolog)
51 fókuszmező (fogalmam nincs mennyivel jobb..)
LCD kijelző (Szeretem a praktikus dolgokat)
3(4) tárcsás kezelés (számomra jobb mint menüzni)Úgy emlékszem már fogtam az 5500-at és kicsi volt de azért megfogom nézni de a méretek alapján jól emlékszem mert 1 centivel magasabb a 7100. Persze ha portrémarkolat játszik akkor más a helyzet viszont akkor már csak kb. 25K a difi a két váz között. Hmm meg kell fogni portréval..
-
fanti
addikt
válasz
aleister #30677 üzenetére
Köszönöm a választ, el is olvastam egy kis ismertetőt, és most már így értem!
-
contaxg
veterán
válasz
aleister #30672 üzenetére
lifeview?
Állványozni szoktam pl. tárgyfotókat D40-nel, de soha nem makróztam semmit.. A NEX5-ön van ilyen funkció, de azzal még soha nem fókuszáltam kézzel. -
contaxg
veterán
válasz
aleister #30668 üzenetére
Nekem D40-nel soha nem volt olyan az élesség kézzel, mint AF-fel...persze ez az optikai (18-55G-VR) is olyan mint a többi: ha megfogod a szűrő meneténél a objektívet, lötyög az egész tubus. Nincs az az isten ami egy ilyennel képes élességet állítani mauálban. Amint elengeded máris elmozdul és volt élesség nincs élesség.
-
flyer12
tag
válasz
aleister #30662 üzenetére
Hát ez is a baj, fény nagyon sokfelől jön.. /munkahely/ - nagyon nem tudom alakítani a körülményeket.. Adott több száz lakkfényes noti, amiknek kisebb nagyobb hibáit le kell fotózni, valamelyiknek a fedlap másiknak a kijelző ez/az karcos.. egy-egy karcot még csak csak elkapok LV-el de pl egyben hogy lássam az egész fedlapot mennyire karcos szinte lehetetlen munkahelyi körülmények között...
-
fanti
addikt
válasz
aleister #30642 üzenetére
Akkor a Tamron 16-300 képminősége milyen lehet?
Mert nem éppen két fillér......
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
aleister #30627 üzenetére
A témához írtam, te említetted a D5000-et, a tiédre válaszoltam, de nem volt kedvem minden érintettet betegelni
(#30625) bippeti: Ha én arra emlékeznék... Szerintem nem telibe lett vakuzva, hanem kb 45 fokban felfelé. Bár tornaterem, nincs nagy belmagasság, max 4 méter lehet (ovi, nem fogják a gyerekek lefocizni a lámpákat így sem, nomeg adottság), így egész jól működik a plafonról derítés.
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
aleister #30623 üzenetére
Nem a saját cuccomat tekintem alapnak, tudom hogy elavult technikát hajtok
Hangsúlyoztam, hogy a saját gyermekem ovis dolgainak a dokumentálását vettem alapul, de azért az jó kiindulási alap: tornaterem, 100-120 gyerkőc, satnya fény, műsor, te meg oldalról, fal mellől, hátulról fotózgatsz szülőként. A gyerek(ek) 8-10-15 méterre vannak tőled. A 35-el kb csoportképet tudsz lőni, vagy belemászol a gyerekek arcába...
-
szmayer1
senior tag
válasz
aleister #30594 üzenetére
Értem, akkor átnézem a LR-t mégegyszer.
@ fanti Tudom, hogy módosítás nélkül nincs nagy külömbség a RAW-ból JPG, és a Fine JPG között. Ezért is kérdeztem, hogy mit és hogyan, kinek mik a tapasztalatai. Persze én is ki fogom próbálni mindenhogyan, mindenféle felbontásban, minőségben, aztán majd eldöntöm. Csak a RAW kép azért "vonzóbb", mert azt még könnyebben módosítom, amíg még nem jövök bele, az igazán jó fotó készítésébe.
mivel mostanában fontos eseményeket kell rögzíteni, kevés DSLR géphasználat tapasztalatával. Farsang, tánc, majd ballagás, ráadásul szinte mindent beltéren, mesterséges fénynél, és még távolról is.
-
energomatt
őstag
válasz
aleister #30391 üzenetére
A kérdésekből amiket feltett, egy pszihológus nem tudná megállapítani a járatlanságát a fotózás technikai alapjaiban (hacsak nem amatőr fotós), nekünk erre mégis több az esélyünk.
Tehát ha nem is kell lebeszélnünk a DSLR-ről olyanokat akik ilyet keresnek, még ha erősen kétséges is, hogy nekik ez majd beválik, azért az ez irányú kétséget szóvá lehet tenni és árnyaltabb választ is lehet annál adni, mintsem azt: hogy neked ez meg ez a szett lesz jó. Mint ahogy t_a_m_a_s a kialakult helyzetre helyesen regálva, végül is megtette. -
Byk01
őstag
válasz
aleister #30367 üzenetére
Nekem akkor is fura lenne így ez a dolog. Emlékeim szerint (nem néztem utána, tehát nem biztos), már a D3000-nek is a VR-es verzió volt a kitobija, ami az ED II után jelent meg (ez a megjelenési sorrend biztos a Nikon honlapja szerint) 2007-ben.
No, a tépelődést itt be is fejezhetjük, menjen be vki egy MM-ba és kérdezze meg
-
-
_füles_
csendes tag
válasz
aleister #30088 üzenetére
Ha ugyanazon a távolságon lőtték volna a sorozatot, akkor lenne reális. Ahogy az előbb írták: Ha a különböző gyutávú objektívekkel készült képekből vágjuk ki a az arcot, sok különbség nem lenne.
Részemről ezt az eszmecserét nem folytatom. Az alap kérdés az volt, hogy a kollega miért nem tesz fel 50-es objektívet DX-re. Egyszerűbb lett volna azt válaszolni, hogy "mert nem szeretem". Ez korrektebb lett volna, mint a technikai magyarázkodás.
-
fanti
addikt
válasz
aleister #30084 üzenetére
Húúú, ezen tényleg látványos!
Pedig én pont azt gondoltam, hogy 100mm alatt az igazi a portré.
Megjegyzem, a Tamronommal a személyes tapasztalatom az, hogy a 200mm-es állásban tökéletes a portré, amit eddig a legkevésbé értettem, hogy miért, de most már akkor kezdem kapizsgálni.
-
Byk01
őstag
válasz
aleister #30088 üzenetére
Ezzel az a baj, hogy ki az a hülye, aki ekv. 24 mm-es üveggel akar fejportrét lőni. Mint ha ötkilós kalapáccsal akarnám megszerelni a lötyögő ablaktáblát vagy Ferrarival mennék ki a telekre (ahova csak földúton lehet eljutni), hogy hazavigyem a kiásott krumplit. Nem arra való. Szóval szép, meg látványos, de sok értelme nincs ennek az összehasonlításnak ... szerintem.
-
Larry303
addikt
válasz
aleister #30077 üzenetére
félreértesz, pont az a lényeg, hogy ne egyezzen meg a végeredmény...pont ezért használunk más obit egy célra, pont azért amit te is írsz és még sok minden másért...és pont ezért írtam, hogy az összesnek van jogosultsága..
headshotra nyilván nem 50est fogunk FF használni, de még dx en sem... -
flash-
veterán
válasz
aleister #30077 üzenetére
több fotóstól, könyvben olvastam, és látom is folyamatosan is hogy azért használják az 50mm nél kisebb gyújtávot(DX) is portrézásra elég gyakran.
valamilyen szempontból izgalmasabb képek lőhetőek vele. a nagy gyújtáv laposíthatja, unalmasíthatja a képet..
(persze nem mindig és nem azt mondom hogy ez így is van, de ez a megszokott, így ez lett a standardabb)Összehasonlításnál kijön a torzítás, de ha olyan irányból közelítjük meg a dolgot, hogy a végtermék így is jó, így se rossz, akkor minek hasonlítgatni?
én fotózok 35össel(hobbi szinten) portrét, és azon kívül hogy bele kell mászni a másik pofájába, nem érzem hátrányát.
-
Larry303
addikt
válasz
aleister #30071 üzenetére
Az hogy mi elfogadott kb annyi lehet, hogy a tavolsag legyen min masfel meter hogy a torzitast elkeruld...aztan hogy te headshotot, mellszobrot, felalakot szeretnel, azt mar tudod a gyutavval varialni...epp ezert hulyseg, hogy melyiknek van vagy nincs jogosultsaga...az osszesnek van.
-
-
nasinas
tag
válasz
aleister #30067 üzenetére
Valóban érdemes - ha van - egy nagyobb zoomtartománnyal rendelkező obival kipróbálni, melyik az az érték, amihez érdemes fix fókuszos,fényerős obit venni a zoom mellé.
Tegnap kipróbáltam, és meglepődtem.
Első blikkre valóban nem volt akkora különbség a 105-200 között mint a 18-55 között - legalábbis érzésre,látványra, a számokat és a fizikát figyelmen kívül hagyva. Magyarul a 18-105 és a 18-200 közötti vacilláláson valóban nem a 105/200 a legfontosabb szempont - csak ha valaki nem él hal a zoomért.
A Parlamentet próbálgattam 18,55,kb 105 és 200 állásban a túlpartról a piros ház előttről azaz valóban szemből fényképezni, 55-ön nem fért el a képen. Azért csak kb 105 mert nincs ilyen állás a Tamin.
Viszont jól esett az 55 fölötti lehetőség, több lehetőséget ad, az biztos,de a 150-200 között tartományban ritkán voltam - igaz majd állvánnyal leszek, kézben nem buli. ( Bár ez még nem hivatalos, lehet, hogy a fókuszom nem jó - front vagy back - ezt még vizsgálom. )
Én arra jutottam, hogy nekem a 35 lesz a jó választás, az 50 semmiképpen sem.
De ez erősen témafüggő szerintem.
Általában a várost járva épületeket,várost fényképezek, vagyis a 35-ös viszonylag nagyobb látószöge nekem szükséges, és a videókat is valószínűleg ezzel készítem majd leginkább. ( Feltéve, hogy jobb a D3300 videoképe a Panasonic HDC-SD 60-nál )
Képeket azért nem rakok fel, mert nem lettek igazán jók- vagy a kezem remegett, vagy fókuszgondok vannak, de amint ezt megoldom, felteszem az említett szituációkban, a Parlament szerintem jó lesz témának.
-
#31733248
törölt tag
válasz
aleister #29972 üzenetére
"A D7k kb álomváz volt abban az időben, mert egy, a konkurencia által is irigyelt, szenzor köré építettek egy praktikusan kezelhető kasznit. Hobbifotósnak nem kell ennél több."
Én MILC-tulaj vagyok és nem is szándékozom váltani, D7000 egyszer volt csak a kezemben és sajnos semmilyen fotós tapasztalatom nincs vele. A vele készült képek viszont kimondottan tetszettek, a váz kialakítása is nagyon meggyőző volt és szerintem még mai szemmel, a belépő kategória felől nézve is jó gépnek számít. Legalábbis típusismeret nélkül, "külsősként" annak látom. A méretek és az emlegetett fókuszhibák azonban jópár magamfajta műkedvelő amatőrt a MILC-kategória valamelyik darabja felé terelnek.
-
Throme
veterán
válasz
aleister #29972 üzenetére
A 18-55 azért volt fasza mert olcsóbb volt vele a kit és jöttek az ilyen olyan tesztekkel, hogy jobb a 18-105-nél.
D7k hirtelen lett itt jó pár embernek, aztán ma már hányan használják? Nem olyan nagyon öreg gép az...
Bejött ez a 35 mm fix mizéria és már nem volt annyira menő.Ugyanez lezajlott D90-nel. Csapból is ez folyt. persze itt is bevásároltak belőle, aztán ugrottak d7k-ra és d7k-ról ff-re.
Közben ment a D300 is, sőt valakinél a D200...17-50 is népszerű lett, ez alatt nincs fotós. Készültek a lakásban gyerekfotók mert fényerős. Vakuval jobbat lőttek volna , de ez fényerős tehát jó.
Ne mondd már, hogy ezekre nem emlékszel....
Nincs öngól, mert nem ajánlásról beszéltünk, hanem trendekről.
-
Throme
veterán
válasz
aleister #29970 üzenetére
Szerintem jól látja. A 18-105 nem volt mindig ajánlott.
Vér viták voltak a 18-55 vs 18-105 témában is.
Én is belefutottam ilyenbe, aztán mosolyogtam, hogy dömping van eladó 18-55-ből... rájöttek az emberek (akik maradtak a hobbi amatőr kategóriában), hogy praktikus az a 18-105... most már nincs aki ne a 18-105-öt ajánlaná kezdő kit-nek 18-55-tel szemben...... a többi obinál is megvolt ez a "hájp"
... és vázaknál is.
17-50 tami, d7k váz.... most már ff... stb -
#65675776
törölt tag
válasz
aleister #29953 üzenetére
Van egyáltalán 2000 mAh-s? Mert amit te linkeltél, ott a képeken a csomagoláson 1900 mAh szerepel... Ráadásul a Conrad által megadott cikkszám (HR-3UTGB-4BP) is az 1900-asra utal. Mondjuk sokat nem számít, mert nem rendelhető státuszt ír rá.
anaqer: Miközben mind a kettőnek van létjogosultsága. Bár zárt térben szinte lehetetlenség elkerülni a vakuzást.
-
#65675776
törölt tag
válasz
aleister #29948 üzenetére
Szóval sikerült a normál árát az 1900-asnak összehasonlítani a 2500-as akciós árával. De nem tudom miért nem az akciós árat mutató oldalról linkeled az 1900-ast is. 3400 HUF.
Az 1900-as a legtöbb helyen 4k körül mozog árban. ipponnál 3700. Vagy 8db 6800HUF.
Larry303: Hasonlóra tippeltem volna. Hogy kell érteni azt, hogy nem vettél észre különbséget? A nagyobb kapacitás ellenére ugyanannyit bír?
-
szuszinho
őstag
válasz
aleister #29838 üzenetére
Akkor nem is kapkodok
Jelenleg Pana G3 készülékem van. Mindenképp szeretnék feljebb lépni, csak még nem döntöttem el, hogy maradok-e a rendszernél, vagy váltok.
A hétvégén volt alkalmam pár órát használni egy D200-at 18-200-as obival, azóta motoszkál bennem a kis ördög, hogy lehet nekem tükrös gép kell
Árban olyan 160-180-ra gondoltam. Aztán később fejlesztgetném vakuval, obikkal, állvánnyal... -
Zotya21
senior tag
válasz
aleister #29691 üzenetére
nem ekora különbségnél hanem mondjuk egy 120 ezer forintos 12.9 megapixeles gép meg egy mnodjuk 110 ezres 24 megapixeles
biztos van a 24 esnek más gyengéje is de lehet a nagyobb képből jobb eredményre jutsz
igen a telefonokba is azért tesznek egyes gyártól bazinagy felbontás kamerát mert parasztvakításnak tökéletes de van amikor jobb
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest