- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Core2duo6600
veterán
válasz tutis #184100 üzenetére
Amit megspórolsz a gázolajon, ha egyáltalán, azt kifizeted a szervizben.
Erre a távra felejtő a diesel
A kérdésben benne van a válasz a diesellel kapcsolatban, hogy drágább a benzines vas mint a diesel, vajon miért ....
Toyota Yaris, Auris esetleg akár hybrid hajtással ?Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
rbalint88
addikt
válasz tutis #184100 üzenetére
Anyagilag az a legjobb, ha meg sporolsz egy kicsit, foleg, hogy a jelenlegi autod nem elromlos fajta, plane ilyen alacsony futassal.
mivel racionalis indoka nincs a cserenek, legyen az astra gtc Vezetesi elmenyben is ez adja a legtobbet.
Tipobol van 1.4tjet is, az 120lo, de az se vadallat azert.
Dizelt szerintem ne. Egyreszt a 25km alatt telen kb epphogy bemelegszik, masreszt mostanaban a dizelhiszti miatt csak euro6-ost mernek venni belole. Lehet 6 ev mulva mar az is ki lesz tiltva -
Jaded
őstag
válasz tutis #184100 üzenetére
Attól függ, ha Megane, akkor 4-est nem igazán kapsz 3 millióért. Max valami fapadost vagy sok km-est. Amennyire tudom, azokban a dCi-kben változtattak a befecskendezésen (talán Conti lett) és nem igazán ért hozzá senki és drága lehet a javítás. Az újabbak meg már AdBlue-sak. 1.33-as TCe-t nem kapsz ennyiért, 1.6 szívó van az meg nem egy erőgép, de azért használat közben nem akarsz öngyilkos lenni (legalább is, nekem semmi gondom vele).
Akkor már inkább a 3-as Megane ph3, azt kaphatsz ennyiért, dízelt is, azok jók. Vagy ott is ott az említett 1.6-os (csak az még Renault motor, a 4-esé már nem).szerk: de dízelt én sem vennék ekkora távra.
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz tutis #184223 üzenetére
pont a városi használattól kokszosodik, időnként dióhéjas tisztítás, aztán jól van
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz tutis #184903 üzenetére
Kia ceed 1,4 volt 60ekm-t, fiat tipo 1,4 van 15ekm óta.
Ami nekem volt 1,4 az 105 ló és 1398 ccm és euro5 és 5 sebességes váltó
A mostani 100 lovas az 1368ccm és 100ló (hyundai, kia) és 6 sebességes, ezt csak kia rioban vezettem.
100-ig lehet velük haladni, fogyasztás attól függ mekkora város. Sok hidegjárattal 8-8,5. Szerintem Bp dugó akár 9- 10 liter is. Országúton lehet vele 5,5-6,5 literrel is járni, pályán 120-130 6,5-7,5liter, 140-150 8-8,5liter (ez a tipo)
A tipoban rövid az 1-2-3, a kia/hyundaiból a 6 sebességes elég hosszú.
A tipo a rövid váltó miatt erősebbnek érződik, főleg alacsony fordulaton, de kb 0,5-1 literrel többet eszik.
Annyiból nem jó az összehasonlítás, hogy a tipo már euro 6d temp
A kia ceed meg még euro 5 volttboldi:
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz tutis #184914 üzenetére
A beltere gyengébb a tiponak, de az alapára is 1M Ft-al kevesebb.
Felszereltségi szinttől is változik a tipo beltere.
Vezetni jobb a tipo-t (van ismerős aki i30-ról váltott, ugyanez a véleménye) nekem kia ceed, i30 és i20 volt előtte
Az alap 5 ajtós 3,79M Ft
A kombi 4MFt
Egy közepes felszereltséggel egy 1,4T 120ló 4,85M Ft
A kia ceed alapára 4,6M az 1,4 szívóval[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
nagyúr
válasz tutis #184920 üzenetére
Hozzá nem értőként én is sokat olvasom a topikot, és mellette még mást is.
Olyan, mintha most lenne átalakulóban a piac, a gyártás és az igény... és kb. egyszerre.
Nekünk is kell majd pár éven belül városi szaladgálós. Oda meg jó lenne egy phev/szívó-benzines. Egyelőre várunk.
Bár az még most is kérdéses, hogy az autómata váltót utáló feleségnek hogyan lesz phev...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
kisza25
félisten
válasz tutis #184924 üzenetére
Amit nézel az 4M volt új korában, 3,1M szerintem jó ár érte.
Ez a hirdetés amit linkeltél eléggé túlárazott
Amúgy, ha nem krómos akkor nem biztos, hogy ez a felszereltség, mert ennek az a része[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
footy
addikt
válasz tutis #184920 üzenetére
Ha eleg melyen beleasod magad, minden autorol talalsz valamit.
Az M32 elettartamat ki lehet tolni tultoltesssel, a felujitas pedig 80 korul megvan. (Az auto arahoz kepest annyira nem veszes osszeg)
A K Astranal a nem megfelelo olaj miatt voltak gondok a korai evjaratoknal. Aminel atalltak a dexos1 gen2-re ott nem kellene hogy gond legyen.
Milyen turbos problemakrol olvastal? En K Astranal meg masnal sem nagyon lattam meg turboproblemat. Olyannal lattam ami dizel es lefutotta a vilag osszes kilometeret vagy nem megfelelo olajjal volt hasznalva. (mer a maszek szerelo megmondta hogy jo bele a tescos 10W40 is)
Turbo nelkul en nem vennek modern(10 ev>) autot, mert az ujabb euronormak miatt a szivo nagyon le van fojtva es tobbet is eszik (foleg ha ugyanolyan teljesitmenyt nezunk). Talan a toyota hibrid kivetel ezalol aminel varosban besegit az elektromotor.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz tutis #184945 üzenetére
A turbotol nem kell felni. 300k km korul elmegy, ami nem konstrukciosan problemas. Radasul a benzinesek 99,9%-an meg valtozo geometria sincs, ami a problemak jelentos reszet okozza es dragitja a felujitast. 10 evente 150k-ert belefer egy turbofelujitas a nyomatekert cserebe szerintem
Hozzateszem tulnyomoreszt varosra szerintem vagy hibrid/plugin/ev valo vagy szivo benzines*, egyszeruen kellemesebb hasznalni. Amig nem tolt be a turbo, addig altalaban fickosabb egy szivo, a sok elindulasnal kellemesebb az erzes azzal, mint a turbosokkal.
*nyilvan a lakossagi kategoriaban, megfeleloen nagy motort mar nem fojtogat indulasnal sem a turbo. -
tutis
őstag
válasz tutis #184945 üzenetére
[Top 10 legmegbízhatatlanabb autó 2019-ben] K astra a 10.-ik, én is ilyen visszajelzéseket olvastam a típusról.
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
footy
addikt
válasz tutis #184945 üzenetére
Ha magadnak keresel autót akkor olyat vegyél ami megfelel, ne olyat amit a legkönnyebb eladni. Vettem már én is így Golfot(mert könnyű eladni), de nem voltam boldog vele. Viszonteladásnál pedig az extráknak kevés hozzáadott értékük van. Az ár és a futás a meghatározó.
#184946) rbalint88
Amig nem tolt be a turbo, addig altalaban fickosabb egy szivo, a sok elindulasnal kellemesebb az erzes azzal, mint a turbosokkal.
Én ilyennel nem találkoztam egyik modern turbobenzinesnél sem. A kis dízelekkel van ilyen gond. A Kia 1.4crdi, VW 1.4-1.6tdi, Opel 1.7cdti mind hajlamos volt lefulladásra.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz tutis #184978 üzenetére
Az 1.4 tsire is azt mondják, hogy eszi az olajat, aztán mégse. Legalábbis a miénk nem, bár abban eddig is rövid csereperiódus volt tartva.
XER okoskerék, XEP egr, műanyag szívósor... Minden motornak megvan a baja, ezért sokkal inkább az előélet számít :)
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz tutis #184985 üzenetére
Szerintem ezt mind leírtam itt
Ezért kerül ennyibe, én 3,79M vettem újonnan, 16" aluval, sötétítve...
Egy hyundai i30/ kia ceed 1,4 amikor még lehetett kapni 1,4 szívóval 4,5M alapáron volt (tipo alapára 3,59M volt akkor)[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
félisten
-
félisten
-
tutis
őstag
válasz tutis #184994 üzenetére
Elmentem teszt vezetni ma, mivel jövő hétvégén végén érkezik meg a tipo hatchback, szóval már kiváncsi voltam milyen lesz. Nem sokat tudtam menni vele, mindenesetre az 1.4 95 LE tényleg alapmotor. Viszont annyi a szerencsém hogy nem próbáltam ki a turbós változatot, így nincs nagy csalódás feeling. Amúgy városban 50-el közlekedni ez is teljesen jó. Kimentünk az egyik érdi emelkedőre, ott is felment 5-ikben 2 személlyel normálisan.
Hazafelé jövet elkezdtem gondolkodni mire is kell nekem az autó:
2x 25 km budapesten át (dél-észak majd észak-dél) remélhetőleg nem csúcsforgalomban, (6-kor indulok be melóba, és edzés után 18:30-19:00-kor indulok haza), így nagyjából elkerülöm a csúcsot, illetve elugrani boltba (hideg indítás, 2-3 perc után leállítás), hétvégén 2x7 km (edzőterembe majd haza) na kb erre elég ez az 14 szívó benzin is. Persze tudnék vigyázni a turbósra is, reggel tudom melegíteni az autót és munkába beérkezés után se állítanám le rögtön, de így kisebb figyelemmel kell lennem.
Szóval a felhasználási szokásomra elég lenne valszeg ez az 1.4 is. Persze majd meglátom összképileg milyen, ha nem szokom meg akkor eladom max..
Fogyasztásra kíváncsi leszek, tesztautónál meglepő módon 6.1-es fogyasztás volt, elvileg sok városi használattal hajtja a kereskedő. Az ugye mérve 6.6 kb, de az is még túlzottan baráti lenne, én kiegyeznék vele. Szóval meglátom, 1.5 hét és itt az autó, utána még kb 1 hét míg rendszám, stb meglesz, utána tesztelek pár hetet és leírom a tapasztalatokat.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
kisza25
félisten
válasz tutis #185049 üzenetére
Ahogy írtam 100 felett kezded érezni, hogy kevés a ló, azért a 130- 140 kényelmesen tartható.
Nekem 7-8 között mozog a fogyasztása, de az fb csoportban (van majdnem 1000 tag) sokan 6-6,5 ös fogyikról számolnak be. Nekem az csak úgy sikerült, hogy 400 km országút átlaga lett 5,9 liter, 15000 km átlaga 7,3 liter.Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
footy
addikt
válasz tutis #185049 üzenetére
Nem kell melegiteni egyik modern (turbos)autot sem(allohelyzetben nem is melegszenek be). 30-40masodperc eleg ahhoz felepuljon az olajnyomas utana el kell indulni kimelo(nem alacsony fordulaton) uzemben.
Leallitasnal sem kell kulonosebben figyelni a turbosra, max ha palyarol lehajtasz pihenobe, akkor kell neki adni par masodpercet.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tutis #185067 üzenetére
Ha belegondolsz, az ufo Civic-ben is van (majdnem)1,4-es motor, a frissebb 100Le és azt sem ajnározzák túlnyomórészt. Bár lehet, hogy ez csak a hondaság miatt van. Pedig pont mostanában gondoltam rá, hogy egy ilyen kismotoros Civic pont jó lenne a városban rohangálni, nem kellene a dízel Accordot bactatni
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
kisza25
félisten
válasz tutis #185258 üzenetére
Jó, apró dolgok vannak, de még nincs FL, gondolom ott javítják mand ezeket. A venti cicergés az nekem is volt, első fűtés után elmúlt, az olaj fogyasztásnál azt vettem észre, hogy sokkal jobban odafigyel rá mindenki, meg csinálnak ökörségeket (10ekm hiányzott 5dl bele öntött 3litert), nekem csak a venti hiba jelentkezett.
A búra párásodás meg mostanában új autók betegsége.
Én olyanokra gondolok hogy dacia ledörzsöli a saját festését a rossz illesztés miatt, ugrál az alapjárat a 0,9 tce-ben össze vissza és kb mindennel előfordulnak hibák, suzuki liternyi víz megáll az ajtóban, kinyomó csapágy és váltó hibák,
kia/hyundai lánc szakadás, vezérlés átugrás...[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
oliwire
őstag
válasz tutis #188943 üzenetére
a te eseted így elég ideális egy vevő számára. És én is így fogtam ki a Focusom, amit 4 éve vettem, és az égvilágon semmi olyan baja nem volt, ami nem a kopó alkatrészek csere-éretté válása miatt volt. Én sem nézettem át alaposan szerelővel, motorhang hallgatás meg a földre fekvős benézős mutatvány volt a kipróbálás előtt, és már vettem is meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Még ebben a hónapban megbüntetheti az EU az Apple-t
- Projektor topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ASUS routerek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Spórolós topik
- Linux kezdőknek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest