- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
nem
ez egy maganceg, ami szemfulesen gyorsan megszerezte a Tesla nevet, igy megteveszto
ok megveszik a megrendelt autot, amit megrendelsz naluk, es a profittal adjak tovabb
de ennel az is olcsobb, ha megveszed pl nemetorszagban a ottani hivatalos Tesla disztriburtornal az autot es itthon forgalomba helyezed
regado nem sok, de ra tuti nincs 6-7kEUR, mint ami ezek huznak rajtaa magyar felhivatalos disztributor a www.teslounge.hu , csak ott meg nincs kiirva ar
-
SaNyEe
aktív tag
Nem svájci bicska ezt adom, de aki pl egy évben 2-3 hosszabb utat megy csak és amúgy elvan egy 5 ajtós kompakttal simán jó a model 3(most, hogy babaholmikat nem kell cipelnünk már, elférünk hosszabb utakra is a bőröndökkel az Amoerában). Igaz 1-2 órával hosszabb lehet az egész utazás nagyobb távon, de egy évben egyszer-kétszer nem nagy veszteség.
Emiatt nem tartanék fenn pl egy második autót. S mivel nincs pénzem az öregebb model S-ekre, így marad a svájci bicska jó pár évig. A többit meg majd a jövő megaszondja
-
SaNyEe
aktív tag
"A hatótáv nem a 600 km-nél lesz probléma, hanem a 3-400 km-es utakon is. Mert ha rendes sebességgel mész, annyit bír a kocsi."
Nem csak amiatt, helyezzük kontextusba.
Mikor vásároltam képbe kerültek az első genes leafek, meg a ráncfellvart 30kwh-s modelljeik.
Nálunk a "rendszeres" "hosszú" út 192km háztól házig, ezt elvileg egy rövid rátöltéssel tudta volna hozni, de!Mi történik télen, ha egy balesetbe keveredünk? Vagy csak jön az "üljön át egy másik autóba" szitu? Pont nagyon kellemetlen az ilyen már közepes, de igazából nem túl nagy hatótávú autókkal a közlekedés, mert ha beszopódsz egy ilyen szituba 2 kisgyerekkel .. de legyen 4 felnőtt az kellemetlen. Vagy fűtesz, vagy mész. Más alternatíva nem marad kicsit sarkos esetben egy teljes útzárnál vagy hóátfúvásoknál.
S ez igaz a kb 300km valós hatótávú autókra is. Télen eleve kevesebbet tudnak megfutni, hiába 300km valós mondjuk .. ugyanúgy egy megállót biztos be kell iktatni a biztonság okáért. Persze lehet húzni a centit, csak ha jön valami váratlan szitu télen, az nagyon kellemetlen egyelőre. Így lett PHEV inkább.
Mivel asszony novemberben Debrecenben gyakorlatozott, így 5x megjártuk, szval becsorgott kb 150 liter benya erre. Így 6000km felé járva már 3.8 az átlaga, ugyanis hétköznapokon csak elektromosan járunk. Mindent egybevetve most kevesebb, mint fele árban járok, mint anno a dízelemmel. (Jó, ott prémiummal tankoltam végig, ezt meg kb a legfikább üzemanyaggal is üzemeltethetem, sima hengerenkénti, szívócsőbefecskendezéses motor).
-
hobizoli
nagyúr
szerintem meg megnezed a ID3 arat egy alap Model3-hoz kepest es van kb 10% ardiffi
az ezen a szinten lofutty mar
40kEUR-tol indul a M3 meg 45kmeg a Prius PHEV is 14miskaba kerul, ami mar szinten magatol tud parkolni, amit minden Tesla alapbol tud, es annak csak 60km az elektromos hatotavja
de a Nissan Leaf a 62kWh-s akksival szinten 14milkacsokiba keruljelenleg meg biztos nem azok veszik meg a Tesla-t sem, akik lakotelepeken laknak, hanem kertes hazban
ott meg siman megoldhato a napi szintu toltese 2-300kHUF-s beruhazassal, es atlagembernek, aki naponta meg 40-60km-t munkanapokon, annak 4-5 naponta 1x eleg lenne ratolnia
en egy honapban megyek 800km-t osszesen, neha 1000-t, szoval nekem pl masfel-ket hetente eleg lenne a toltore racsatizni veleahol ezt kitalaltak, ott az ilyen 600km-s tavokra mar felulnek egy repcsire, es berelnek a celallomason egy masik autot
es mar reg abban tesped, amikor a Becsuletesnepper a TDI-jevel meg kb a feluton van -
Dare2Live
félisten
" és ha nincs hol töltened"
Én ezt nem látom problémának, hanem ez egy hatalmas üzleti lehetőség. És aki kimarad, lemarad.
USben pár év múlva több profitot fog hozni Teslanak a töltőhálózat mint ami autókból bejön. Tesla lesz az új benzinkút. Ez a haszon is náluk csapódik le.NYEUmár meg lett szórva töltőpontokkal és addig bővíti azt Tesla ameddig csak kell. Mert k*ra megéri. És ez lesz KEUban is.
A puruttya beltér meg tényleg kinek mi.
-
hobizoli
nagyúr
szterintem, az ID3 nem alternativa jelenleg egy Model3 elleneben sem
egyreszt kb ugyanannyiba kerul, de csirabbhatotavja nincs annyi, csak 4 szemelyes, nincs digit klima sem, nincs free update ra, eleve kisebb is
minoseg meg tok relativ
vkinek nem jon be a tulcscsiazott premiumsag semmeg azert azon kene elgondolkodni, hogy 450k ember odaat par nap alatt vakra berendelte az autot, szoval lehet nem ez a lenyeg a legtobb embernek, hogy hogyan van varrva az ulesen a karpit, emg hogy az ajtohezag az 1mm vagy 0.85mm
450k darabra melyik gyarto kapott elorendelest meg akar egy ICE autojara is...?
belter minosegerol meg talan jo lenne ne a nemetek tartananak kiseloadast ahol a 8eves auton szarra van kopva a borbelso, pedig egy ~1milkas felaras extra volt, es nem szeria
meg az is szep, amikor a Porsche-ban kiszakad az elso futomu torony, de azert senki sem sirdogal, csak lenyeli, hogy a gyarto szerint ez nem tervezesi hiba, vagy szar anyagminoseg... amugy meg 30-40kUSD a javitasa, es GTK miatta az auto
csak eleg ciki megis, amikor a 8k merfoldet futott auton koszon ki a golyalab a csomagter teton a 70millios 911 Turbo-n, vagy akar csak a huszmisis Cayman-n is, mert temposan vettel be egy kanyart egy german "sportauto"-dal, es ott a bekotesi pont meg hat nemigazan birta ezt a jellegu kikepzestezeket a temakat szeretik diszkreten elfelejteni
bezzeg ha egy Tesla-n nem mukodik az elektomos kilincs, akkor mar megy is ra a csoportosan epét okádás
-
hobizoli
nagyúr
szerintem a Tesla elobb fog a "minosegi" problamaikon tullepni, mint a tobbi gyarto megkozeliteni oket EV technologiaban
8 eve kint a piacon a Model S -lassan erklezik is belole a Plaid, a 2nd gen-, ezek meg ott sem tartanak, ahol az 2012-ben volt
pedig penz hegyeik meg mernok hadseregeik vannak/volnanak ra es megsincsenek "sehol"hatekonysagban fenyevekkel vannak a tobbi gyarto elott
gondolj csak a GF3 epitesere
pont egy eve raktak le az alapkovet, es novemberben mar ment az uzem
iparagi megmondoemberek szerint meg egy uj uzem felepitese min 2.5evpl a Mercedes kecskemeti gyara is 3 ev alatt epult fel
az ido penz
ez a GF3 is mar reg penzt termel akkor, amikor egy masik gyartonal meg azon keccsolgetnek, hogy az uzemvezeto meg seggnyaloi irodajat elkezdjek csinaljni a meg oldalfalak nelkuli leendo csarnok egyik tervezett vegebe -
SaNyEe
aktív tag
Nem tudom lassulni fog-e bármi. Akkora előjegyzésük van, mire kifutnának a queue-ban levő rendelésekből "összesuperchargerezik" nyugateurópát
Csak azért, mert speedzone Pista szájából nem jön más, mint a fika a portékára .. azért tizedannyira nem rossz. Ültem dácsában, teslában még nem. Meglepne, ha valaki egy forintot adna érte, ha ahhoz konvergálna az általános minőségérzet.
Bezzeg a 11 éves honda insight, vagy a széthulló civic amit a kezei közé kapott Pista a Kopasztól, az tök vállalható .. ahaa
Másfelől, sztem a Tesla tudja hogyan és min fejlesszen, hogy az illesztések pontosabbak, az ajtócsapódás pedig kevésbé olcsó hatást keltsen.Azt viszont marhára megnézem a VW vagy akármelyik másik konszern mikor küld fel magának pártízezer 5G műholdat alacsony pályára, hogy a saját intráján valósidőben értékeljen ki közlekedési helyzeteket és reagáljon a jármű. Pont annyira le vannak maradva, hogy ilyet esne az állam ->
amennyiben 1-2 éven belül ledolgozzák a felhalmozott hátrányt
-
hobizoli
nagyúr
azert akinek van erre jelenelg tizenhuszonnegyvenmillioja BEV-re, annak valszeg van meg 300k-ja arra is, hogy 3x32A-t bekotessen maganak otthonra
1x32A alapbol free mindenkinek egy ideje csak egy par ezer forintos adminisztracios koltsege van, ha eddig nem annyi volt, es csak az az feletti Amper-okert kell fizetni vmi brutto 4800Ft/Amper aratazaz a 3x32A-bol a 2x32A azaz 64x4800Ft amit kohogni kell a helyi ELMU fele
nyilvan, ha vmi osdi 1.5mm^2 aluminium a kabelezes, akkor annak csereje rezvezetekezesre az extra koltseg ezen felul, hogy birja az Amperokat is, de ez ne okozzon mar gondolt vkinek husz+ megaforint kifizetese utan
de 3x32A-l mar akarmi feltoltodik masnap reggelre
a ModelX P100D is akar ugy is, hogy kezzel toltad be a oda (2.8t) nulla%-s akksival a trellerol leguritva
-
Dare2Live
félisten
"és hát ezeket már nem töltöd fel otthon, mert 1-2 napig kellene tölteni, tehát ez kiesett."
Otthon ha nem akarsz töltőre költeni akkor 16Ael tölteszt. 3.68KW/h Este 6 reggel 7 esetén 13h 47KWt tudsz tölteni.
Ez pályán 130al 21KWas fogyit feltételezve 220km+. Városban 11-15KWs fogyit feltételezve 300km+. Azért ez átlag "99%"nak bőven sok.Annak az 1%nak akinek kevés mert 75-90-100KWs aksija van és a fenti 220/330kmnél többet megy és pl munkahelyen nincs töltő annak sajnos ki kell építeni otthonra a wall chargert.... 300ból megáll és neki elég gyorsan behozza az árát.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen erre írtam, hogy ezt a drágulást a háztáji "töltőáram" ára is követni fogja hamarosan.
Plusz amit említettek, hogy sokan nem tudnak hol tölteni. Nekem sem menne, se a melóhelyen nincs töltő (pedig egy 2016-ban épült irodaházról van szó!!), otthon szintén nincs töltési lehetőségem. A teremgarázsban pl egy konnektor sincs, így utólag kéne behekkelni és mivel bérlő vagyok... Külön villanyóra, lakók hozzájárulása, kivitelezés... Macerás amibe bele sem vágnék, mert nem terezünk itt lenni nagyon sokáig.Céges mellé kéne vmi telekjáró amivel akkor se szívom meg ha már nem lesz céges. Ezért dízelt nem akarok, egyrészt nem szeretem, másrészt keveset megyek nem éri meg a felárat. A Vitara 1.4T GL+ 4WD volt a kiszemelet de kivezették mielőtt eljutottam volna a vásárlásig. Hibrid nem opció, mert jelenleg simán van, hogy 5-6 hetet is áll az autó a garázsban azt meg az akksi nem bírja (HSD-nél pl ugrik a akksigari ha 30 napnál többett áll az autó egyhelyben, gondolom ez máshol is így van).
Szóval egyelőre marad a jó öreg Euro4-es szívóbenzin, aztán meglátjuk mit hoz a jövő... -
vzsryl
nagyúr
Ezen én nem aggódom, mert biztos vagyok benne, hogy kitalálnak rá valamit.
Egyelőre arra halad a világ, hogy a nem túl távoli jövőben elektromos árammal működő járművek közlekedjenek az utakon, tehát muszáj lesz elérni a tiszta áram előállítását olcsón, különben a kitűzött célt sosem fogják elérni azok, akik ezért "harcolnak".
Gondolj bele, hogy a világ gazdaságának egy igen nagy részét közvetlenül az autóipar pörgeti (nekik köszönhetőek az eddigi legnagyobb gazdasági válságok is), ráadásul a gazdaság maradékából is igen nagy szerepet kap az ember és áru szállítmányozás miatt. Ha nem oldják meg ezt a problémát viszonylag rövid idő alatt, akkor annak beláthatatlan következményei lesznek (feltételes mód nélkül, 100%-ig biztosan).Szerk.: Az otthon töltés pedig felejtős, mert most is rengeteg ember lakik társasházban, aminek nincs garázsa, és ez csak nőni fog, mivel egyre több ember lesz, de a bolygó nem növekszik...
-
Qru
MODERÁTOR
Most még lehet, hogy olcsó de nincs kétségem afelöl, hogy nem is olyan sokára más lesz a villanytarifa ha autót töltesz... Az üzemanyag adótartalma óriási bevétel az államnak amit biztos, hogy nem hagy elúszni.
Nem egyszerű mert éppen egy korszakváltás közepén vagyunk. Dízelt vegyél? Városba nem jó és már most is kitiltások fenyegetik... A benzines egyelőre oké de az is lassan tiltólistás lesz és egyre nehezebb normáis non-hibridet venni. Fenntartás terén ugye a hibrid a legrosszabb mert a két technika hátrányait remekül ötvözi (az olajat is cserélheted benne meg majd az akkupakkot is). Szóval aki hoszútávra tervez eléggé meg van lőve jelenleg, én legalábbis nem tudom mit vennék...
-
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy városi rövidtávokon láttam már fiesta szívóbenzinest ~11-13 literes átlaggal menni (néhány éves autó). Havi átlagok, hideg motorral megy a sofőr, üzletről üzletre. Nincsenek egymástól messze, viszont eltölt bent némi időt, így gyakorlatilag egész nap teljesen hideg motorral közlekedik.
Bölcsijáratban a Versonk az 1.6 VVTivel olyan 13 liter körül evett, ugyanezt a távot a P2 kb, 7 literrel megjárta.
P3tól a vízpumpa elektromos, nem kell a motort elindítani a fűtéshez - amíg elég meleg a víz -. Ezért látsz néhány extrém Prius Plugin-est 12 voltos fűtéssel az autójában.
-
dj79
senior tag
"Keresgelj csak autokat a 2010-es evekbol, hasonlo generaciot, mint a Prius3, es lehetoleg abbol is a modern motort. Hidd el, egy modern 1.2 vagy 1.4 szivo siman pariban van a Prius3-al, de itt ugysem a gyorsulas fog szamitani."
Melyik modern 1.2 vagy 1.4 szívó lenne pariban vele, egyáltalán volt modern szívó benzinmotorra irányuló fejlesztés a Suzuki motorjain kívül? Komolyan kérdezem. Talán a Vitara kifutott 1.6 benzinese, az tudott hasonló méretű, de jóval könnyebb kasztniban alacsony fogyasztást adni.
Gaben92: akkor tényleg enyhe, amikor én jártam egyszer jó pár éve, akkor bizony ráfagyott az arcomra a mosoly
-
Gaben92
őstag
+molnarpeter +dj79:
A 9,2 ugy jön össze, hogy kereken 3km-t megyek napi ketszer 8 ora kulönbseggel es -2 - -5 között mozog a hömerseklet. Ugye ahogy indul a motor, kapcsol az ulesfutes, delutan meg benyomom a hatso ablak+tukörfutest is, aztan volt egyszer ketszer, hogy par percig meg alltam a parkoloban varva arra, hogy leolvadjon a jeg a szelvedöröl (mert csesztem bedugni az elektromos allofutest).
De a lenyeg az, hogy csak 3km es nem 15-20 a dugoban. Ott azert nagyon durvan baratibb lenne. Ha egyszer mennek egy normalisabb tavot siman normalizalodna, ez most tenyleg az extrem eset, hogy semerre se megyek csak meloba. Peneteken megyek Helsinkibe, meglatjuk mit mutat utana majd.
"Na igen. De az ujabb Toyota hibrid hajtaslanc mar akkurol klimazik, nem?"
Nem tudom. Lehet, hogy ugy muködik de nekem egy facelift elötti CT-m van ami lenyegeben hajtaslancban ugyanaz mint a P3. De szerintem az is bemelegiti a motort indulasnal ha akarod, ha nem. Ha akkurol klimazik akkor max ez a fazis kevesebb ideig tart.Összessegeben nekem is jobb lenne egy plug-in, de sajnos nem tudom hol tölteni. Es fogyasztas/fenntartas tekinteteben (2*3km-ek, havonta 1-3 alkalommal 2*150-200)- meg mindig merföldekkel elörebb vagyok egy HSD-vel mint barmi massal.
"Gaben fogyasztása számunkra itt nem mérvadó, ahol ő lakik, ott más a téli átlaghőmérséklet."
Röhögni fogsz, de az idei tel erdeklödes hianyaban elmaradt. Talan masfel het volt összesen mikor -5 alatt volt a hömerseklet, es kb 10 napnyi havas ut. Ez a mostani fogyasztas vegig -1 fok körul volt, ket delutan volt, hogy -5. Meg azt is bele lehet kalkulalni, hogy minden reggel 40-43 fokra elömelegitett motorral es 24 fokos utasterrel indulok el otthonrol (DEFA elektromos cuccos). -
dj79
senior tag
Az 1.4 16v megane majdnem tíz litert evett tisztán városban, amikor helyben használtam, ráadásul az hamarabb be is melegedett, mint a tsi, ez elég kevés hulladékhőt termel.
"Ahhoz kepest, ahogy szerintem egy Prius megy" - nem 1.2 vagy 1.4 szívó a párja, inkább 1.6 körül kell keresgélni.
Gaben fogyasztása számunkra itt nem mérvadó, ahol ő lakik, ott más a téli átlaghőmérséklet
-
Doki16
addikt
Nagyon jó lenne az biztos. De sajnos pont az akkumulátor a legdrágább része ezeknek. Még a mai napig senki nem csinált olyan Plug-in hibridet ami ennyit eltudnak menni. Ahhoz kellene egy legalább 24 kWh-ás akkumulátor. Azt meg már elhelyezni is csak valami nagy SUV-ban lehetne talán. Amúgy még mindig az Amperát tartom nagyon jó megoldásnak. Csak senki nem fejlesztette tovább azt az ötletet. Idén elvileg jön pár darab nagyobb hatótávú PHEV is. Talán pont a Mercedes fog kiadni egyet. De azok meg valószínűleg 20 millió felett lesznek.
Amúgy én így is jól elvagyok ezzel 20 km-el. Nyáron meglesz talán a 40 is. Egyszer 38 már sikerült 10 fokban
-
dj79
senior tag
Nagyvárosban simán hozható a minimum négy liter megtakarítás egy hasonló méretű automata benzineshez képest, a plug-innal pedig jóval több, ha tudod tölteni. Vegyes használat viszont már más tészta, ott két liter lehet kb a differencia.
Sajna az auris kombi sem túl nagy, elég nagyok a gyerekülések
A prius tengelytávban-lábtérben nagyon erős.
-
Soulfly842
addikt
Nekem a ktg-k elbírják, szervizeket nem látogatják tömegesen, megbízhatóak. Nekem tetszik a belseje is.
ha évi 20E-t megyek vele és átlagosan megtakarítók pl. 4 litert (sok a város), akkor 5 év alatt 100E km-nél (1000*4)*400Ft az már nem kevés különbség üzemanyag ktg-ben sem... kb úgy is úgy tervezem, hogy egy öt évet kihúzok vele.
-
dj79
senior tag
Csak használt jöhet szóba, ráadásul a prius3 nagyobb belül, mint az Auris, főleg a hátsó üléssor lábtere.
Most már nem feltétlen kell kombi, a babakor átlépésével valahogy kevesebb cuccal el tudunk menni bárhovaÚj autónál nyilván más a helyzet, azt 10 évre venném, akkor én valószínűleg kifizetném a felárat.
-
Doki16
addikt
Rosszul tudod
Ugyanaz a motor van mindkettőben 136 lóerő összteljesítmény.
Pályán meg pont semmivel nem lesz kevesebb a fogyasztás, mert csak fékesénél van visszatöltés amitől kevesebbet enne. Menet közben a benzinmotor tudja feltölteni, de csak korlátozottan 60%-ig. Pályatempónál meg leginkább csak a belső égésű hajt.(#183562)Gaben92: Zsuffa Béla az ember aki ezzel foglalkozik. A Jenő úr csak bevizsgál és elad. De a kép nagyon adja
-
-
Doki16
addikt
Ez szerintem nem baj. Aki megteheti inkább hibridbe üljön mint egy dízelbe. Szerencsére szépen lassan szaporodnak. Az évi tízezret menőnek lehet nem éri meg. Én annyit megyek, ülhetnék egy vadi új, jól felszerelt Tipoban is. De nem akarok. És sokan vannak így ezzel. De ugyanez a SUV jelenség. Teljesen értelmetlen az a rengeteg Crossover a városokban. 2 hónapig volt az Outlander, elegem is lett belőle. Kényelmes meg minden, de nagy egy városba.
A P3 1,3kWh, a plugin 4,4 kWh. Minden más egyezik a kettőben. Egyáltalán nem erősebb és a fogyasztása sem más ha le van merülve.
-
dj79
senior tag
A plug-in inkább 15-20 kilométert megy el feltöltve.
Amúgy a felár új korában is megvolt, csakúgy, mint a prémiumautóknál, össze kell hasonlítani az akkori árakat.
2009-ben egy alap Prius3 7,5m volt, egy fullos pedig 9m.
A golfunk 2009-ben közel 6m volt így felextrázva.
Ha most összehasonlítom a használt árakat, a felár mértéke körülbelül hasonló.Másrészt kevés olyan autó van, ami automata létére ennyire keveset tud fogyasztani városban (és vegyesben), ráadásul kifejezetten megbízható technika van alatta, drága alkatrészek nélkül mint pl dpf, dmf, dsg.
Doki16: a plugin akksija más technológián alapul, nem igazán hullanak, míg a sokat futott prius3-nál javasolják, hogy legyen tartalékba 600e, mert cellánként nem javítható, mint a kettesé.
-
Doki16
addikt
Fölösleges ebbe belegondolni. Mindenkinek más éri meg. Az Outlander sem ér 6 milliót, pedig egy 5 éves autó. A Golfom is annyiba került mint egy új S-Cross. Nem kell ebben rációt keresni. Valakinek kell a Prius megbízhatósága akármennyibe kerül. De ne csak ezt az országot nézd. Szinte az összes hibrid autó Holland. Náluk sokkal jobban megéri hibridet vagy PHEV-et venni, mert mindennél olcsóbban jönnek ki adózási szempontból.
A P3 Plugin jó, de az szerintem is nagyon túlárazott azért, hogy ne 2km-t menj elektromosan hanem 12-t. A simához képest mindössze 3,6(~4)-szor nagyobb az akkumulátora.Amúgy a kérdésedre válaszolva. Használtan igen megéri még a magyarnak is. A Hollandnak meg újonnan megéri, mert annyival kevesebb adót fizet rá.
-
Doki16
addikt
Mi ez a BMW mánia, Audi mánia? Rengeteg Opel/Suzuki van az utakon. Nem értem a mánia szót.
Az autók alig pár százaléka mindössze hibrid és elektromos.
Azok veszik akik sokat városoznak, vagy le akarják váltani a dízeljüket. Jelenleg a legmegbízhatóbb autók közé tartozik. És milyen többiek? Nem fogja megvenni akinek A8 Audi kell mert 4000 km-re jár minden nap. Az veszi aki spórolni akar. És HSD-ben már rég nem csak a Prius van. Auris, Corolla, Yaris, Lexus sok modellje. Azért egy IS300 ott van a szeren
-
Amennyiben van egy pici nyelvtudás és hozzáértés szerintem 3M+os kocsi felett megéri kimenni érte magának . Nincs egy éve , hogy itt leírtam a menetét és költségeit egy Németországi behozatalnak . A 30 napos rendszám a piros , biztosítással volt 160 EUR +20EUR a török koma jutaléka aki intézett mindent .. Fapadossal jól megtervezve akár egy nap alatt is megjárható a dolog. A szállás Bookingon adott napon foglalva pedig pofátlanul olcsó . A nepperek 60K/Nap tol vállalnak egy kocsit és ez csak a napidíja .
-
Qru
MODERÁTOR
Minőségi ez a 98-as, adalék nélküli MOL100-as benzin. E5 és nem is etanol van benne hanem ETBE (tehát kötött formában van benne a biokomponens nem csak úgy hozzákeverve a bioalkohol a benzinhez).
Lukoil amúgy is felejtős már, ott a prémium benzin is E10-es.
Doki16: Semmi baja nem lesz a webastonak tőle, az is E10 kompatibilis. Német autóknál nincs gond ezzel, ott régóta van E10, felkészültek rá a gyártók. Annyi, hogy ne hagyd belerohadni a benzint*, időben járd ki belőle.
*: igazából nem a benzin romlik meg, hanem a hozzákevert biokomponens indul bomlásnak. Ezért jó ha kötött formában van a biokomponens, mert az lassabban indul bomlásnak.
-
rbalint88
addikt
Cifrazhatod, de ez hulyeseg.
Legalabbis a Toyota nevu garazsvallalkozasnak errol elfelejtettek szolni, biztos azert rak a hibridekbe is 1.8 meg akar 2.5 motorokat is. (Javaslom rakeresni legalabb az alabbiakra: Atkinson ciklus, Miller ciklus.) Plusz ugye mivel nem a motoron ulsz, hanem az autoban, ezert irrelevans a motorokat hasonlitani kontextus nelkul. De ha mar ennyire benne vagyunk a hulye peldakban: vajon egy oskovulet 75 lovas 8 szelepes 1.6 szivo fog kevesebbet enni vagy egy mondjuk mazda skyactiv 2.0?nem kell valaszolni...
-
Qru
MODERÁTOR
3000 km-nél már érdemes és nem kell márkaszervizbe vinni. Veszel gyári szűrőt, gyári olajat és akár otthon is lecseréled magad. Garit sem bukod és tényleg kb anyagárban megáll a dolog ha nagyon spórolna az ember rajta.
Az a baj, hogy az apró fémkopadékok annyira aprók már itt, hogy sok esteben a szűrő sem fogja meg. Sérülhet a hengerhüvely speciális bevonata, részlegesen eltömítődhetnek a lehúzógyűrűk ami azért nem egy welleness a motornak.
-
Cifu
félisten
Itt több félreértést is látok...
1.: Használtautó piacon simán belefutsz 200+ ezer kilométert futott autóba. Ehhez nem szükséges 15 év, még 10 év alattiakban is simán találsz ilyet.
2.: Sokakban él az, hogy a jobb motorok simán elmennek 3-400 ezer km-et is. Én két éve egy ismerőst nem tudtam lebeszélni a TSI motorost Golf V.-ről, amiben 200e km volt, az érve pedig az volt, hogy az én 1.4 16V motoros golfom is (akkor) 240 ezernél jár(t), és sose volt (akkor) gondom vele. Most szeptemberben már fél milliós szervizszámlát kapott, miközben a kocsi alig ér többet.
3.: Én a Golfomat magáncélra, ingázásra használtam és használom, hamarosan 280 ezer km lesz benne. És csak 5 éve ingázok, azóta évi 25-30 ezer km megy bele, előtte évi 12e km volt max. Nem egy hasonló embert ismerek. A szomszédom például évi 40e km-t ingázik a munkahelyére.
4.: Fogyasztás. No ez mókás. Benzinesek terén az 1.0-ás Ford Ecoboost (Ford B-Max) és a még ugyan bejáratós, de 1.6-os 1ZR-FAE (Corolla E210) is takkra azonos fogyasztást hoz az én vezetési stílusommal (most télen cirka 8.1 liter/100km), mint az 1.4-es Golf. Mindkettő erősebb, mint a 75 lóerős Golf, ez nem vitás (noha a B-Max üres tömege azonos, a Corolla pedig 150kg-al nehezebb), de a vezetési helyzetek jó 95%-ban nincs észrevehető különbség.Még egyszer: én mindig akkor hozom fel ezt a cirka 250 ezer km-re belőtt futásteljesítmény dolgot, amikor benzines Toyotákat nézett valaki (bár amennyire a többi típusnál benne vagyok a témában, sok más benzines motornál is igazak a velük kapcsolatban leírtak). Mert ha ő is évi 20+ ezer km-t szeretne beletenni, akkor nem árt figyelembe venni ezt a dolgot. Ha valaki 5-10 ezer km-t megy maximum, akkor egy 200e km futásteljesítményű 1ZR motoros Toyota nyugodtan bevállalható akár 5+ évre is. Csakhogy a piacon bőven vannak 220-250e km-t lefutott ilyen autók...
-
dj79
senior tag
+1
Céges, hírhedt 1.5 dci (106v107le) motorral szereltkangoonk 10 évesen 440e körül járt, akkor adtuk el, egyszer volt cr rendszer felújítás, ami extra volt a szokásos kopó dolgokon kívül. Ez a móka kicsivel több,mint 1,3 forint kilométerenként, viszont egy benzines, hasonló jellegű autóhoz üzemanyagban elég sok volt a megtakarítás. -
Dare2Live
félisten
Ez nézőpont kérdése.
Az egyik hogy egy régi jól sikerült szívónál jól sikerült dizelnél nincs ilyen.
Elfutkosnak 15év alatt 400-600kkm+t simán és nem ritka, hogy még nem volt megbontva. A fő hiba meg pl egy lambda szonda volt. Két marék ziziért.Ehez képest kb akármi újat megveszel 200.000+-50kkm környékén esélyes a DPF, turbo, nagy nyomású szivatyú, kettős tömegű lendkerék, okoskerék, inverter, kokszosodás... vmilyen kombója.
Ez így 500-800k simán lehet. Miközben az autód ér pl 800-1.500kt.
Hát őőőő.
és további probléma, hogy 300kkm körül tényleg bejöhet a képbe egy motor generál. De 300.000kmnél egy DSGvel is lehetnek gondok. Ehez képest egy régi manual, automata kb bejáratódott. -
Volt 5 TSI-m, ebből 2 vattaúj; amíg összekopnak, kérik kicsit az olajat; ha kenve vannak autópályán, akkor is, de nem vészesen, kb. 0,5-0,7 liter 10 ezrenként. A gyári szabványt teljesítő olaj menjen bele.
Nálam a km-ek java autópályán kerül az autóba, így 15 ezrenként szoktam cserélni. Az első cserével is ráér szvsz 15-nél, esetleg 10 ezernél; utána 30-nál, 45-nél, stb... -
blu79
addikt
Nem akarok riogatni senkit .. de van pár ismerősöm .... aki ezt a motort választotta és mindegyiknél ugyanaz jelentkezett ... szóval nem a bejáratásról van szó... ha szerencséd van nem jön elő.... de a szelepfedél (haube) van hogy átengedi az olajat ... majd fél év mulva nézz rá...
-
-
BigBlackDog
veterán
Akkor én valamit nagyon elrontok, nálam a Polo 5.6 l/100 km alá nem akar bemenni az 1.0 TSi-vel (fele pálya, fele országút esetén).
Bár még csak 1600 km van benne.
LEDes lámpával hasonló a tapasztalatom nekem is, gyárilag nagyon közelre világít a tompított.
A kenguru bugról meg jó, hogy írtál, én azt hittem, hogy a korábbi Leonnál én kezeltem bénán a kuplungot.
-
blu79
addikt
Szia, majd figyeld az olajfogyasztást
főleg a szelepfedélen szokott összegyülni
. Ott középen
, mostani 1.5 nem szabad megvenni
. Majd a jövő évi evo 2 -t
. 2.0 Tdi-k elég jók még mindig ... vagy a sima 1.4 TSI . Kollégám a Polo GTi-t rendelte (TDi), januárban megy érte
. Én meg egy Passatot veszek 2.0 TDi
-
Qru
MODERÁTOR
+ emvy:
Ez már FL-es 2.0 TDI 190 ló DSG (nem 4x4-es), Style felszeretség + pár apróság az opciós listáról. Hát még bőven ismerkedős szakaszban, alig mentünk vele így túl sokat nem is tudok róla mondani. Kívülről batár belüről nem érezni olyan nagynak széltében. Parkolni nehezebb vele mint a Passattal de ugye ez nagyobb is. Jól megy, a 200-at kb észre sem veszed benne. Az ülése nem olyan kényelmes mint a Passat-é de elmegy kategória. A led-es lámpa nagyon állat én ezt tenném kötelezővé nem az idióta TPMS-t meg a vészhívót.
-
Qru
MODERÁTOR
"a vonal felett meg alig sajnos"
Elsőre azt hittem a miénkben van/volt szarul beálítva a xenon (Passat B6) de átülve haveréba (3er E92) abban is így világít. Ahol van közvilágítás ott oké de éjszaka pályán kicsit olyan "vakon repülök" érzésem van.
Most az új autóban LED fényszóró van, remélem azzal jobb lesz a helyzet.
-
A helyzet ugye nálunk az, hogy van az Accord sedan, amit én használok minden nap munkába járásra és van asszonypajti C corsája, ami ugrálós autó, nem megy bele évi 5.000km (boltjárat, hétvégente nagyszülők, gyerekdoki stb.)
Az Accordot ha lecserélem teszem azt egy CRV-re, akkor az a Bp.-i dugózós körülmények között meg fog enni 13-14L benzint, cserébe nem is fog menni. Évi 12-15e km-el számolva ~200.000Ft-al lenne több a benzin, ami nem a világvége amúgy, nem emiatt nem akarok magamnak CRV-t. Sokkal inkább azért mert lomhább, kevésbé sportos a futómű, kevésbé tetszik a forma, nem férek le normálisan a garázsba.
Ha a Corsát cserélném le egy CRV-re, akkor ahhoz hitel kéne, amit nem akarok, illetve az Accord mellé fenntartásban már soknak érezném minden téren (gumi, alkatrész, tankolás a legkisebb gond arra az évi 5k km-re).
Valószínűleg fenn tudnám tartani egyszerre az Accordot és a CRV-t, csak nem akarom hogy az autók ekkora összeget emésszenek fel a családi kasszából. Van egy olyan dilim, hogy mindig próbálom a legjobb és nem a legolcsóbb megoldást választani, ami az autóim karbantartását illeti.
-
Biqci
aktív tag
Én nem tudom, miért parázik mindenki, hogy kicsi a 8gen Accord. Szerintem nem kicsi, csak vannak cuccolásra fejlesztett típusok és van un. életmód kombik. Ezeket legalább nem lehet legalább sz@rásig pakolni, hogy húzza a s.ggét. Én ezért kifejezetten szeretem. Volt több kombim, mindegyikkel ez volt, kivéve a W124-es kombit, ahol szintszabályzós volt hátul a futómű. Ez jól néz ki, pakolni is lehet, de nem egy teherautó
-
Nem ulnek at Avensisbe. Jo auto, de nekem nem tetszik se a forma, se a futomu hangolasa, az Accord egy fokkal sportosabb. 8gen Accorddal az a bajom, hogy nincs nekem tetszo motor. A 2.0 ahhoz a sulyhoz mar keves, a 2.4 zabalja az olajat hacsak nem orok eleteben 0w20-al etettek, dizel meg nem kell. Marad ez, meg a tetobox ha nagyon nem ferunk el
-
A 120 e. az a 4 db prémium nyári ára, 225/45r17-ben.
4 db prémium téli 205/55r16-ban kb. 100 e. Ft. A felni más kérdés, 60-ért használt gyárit alut lehet lőni. + 8 e Ft szerelés; szumma 170.
Ehhez képest a 237 e. Ft a vatcsi új gyári alufelnis szettért igen kedvező. Suzukikhoz többet kérnek a lemezfelnis garnitúráért, Yokohama gumikkal.
-
nandow
aktív tag
A 8gen lomhább. Újabb euro norma, más motor, és a kasztni is nehezebb. A 7gen sokkal fürgébb.
Nekem most 7gen 2.4 TypeS van, nagyon jó autó. Én jobbnak gondolom, mint a 8gent, és ami már szubjektív, nekem a sedan formája jobban bejön, mint a 8gennek.8genből számomra a kombi formája szép, de a hátsó ülésen nagyon kicsi a hely, amit el is tudnék fogadni, viszont a 2.4-es motorja nem olyan jó, mint a 7gené, elég sok eszi az olajat...
Amúgy én is mérges vagyok a Hondára.
Amerikában ott az Accord, aminek a mostani generációja nagyon jól sikerült darab, Civicből is az erősebb SI változat, vagy a kupé forma. Európában meg ezekből nincs semmi, és nincs középkategória. Az új sedan Civic fizikai méretben már akkora mint a mostani 7gen Accordom, de maga az autó nagyon nem középkategória.
Következő autómnak valami olyat szeretnék majd, amibe a gyerek(ek) cuccai is beférnek. Sedan formát nagyon szeretem, de kevésbé jól pakolható, gyerekek miatt lehet ki fog esni, és inkább kombit kell keresni. Nah most japán fronton nem nagyon látok alternatívát, esetleg a Mazda 6, de a Mazdánál még mindig hallani rozsdásodási gondokról...
-
Qru
MODERÁTOR
Elveszít 2 hozzád hasonló vevőt és szerez 10 másikat aki boldogan vesz SUV-t. Nem hülyék, tudják, hogy neki mi éri meg és mi nem. Nem véletlen, hogy amerikában/ázsiában árulnak normális sedánt csak itt nem. A Camry is csak azért jött be, mert a dízlepara miatt abból a piacból van esélyük kiharapni egy szeletet.
BMW szerint meg hülye aki kormányzott kereket hajt, most meg már ők is... Ez egy gyorsan változó környezet amire ha nem reagálnak csődbemennek.
Egyébként meg azért a Honda turbó se a szent grál, az 1.5t például tervezési hiba miatt súlyos kenési porblémákkal küzd (van is rá gyári visszahívás).
Ez a 4-5 évente ez max a nyugati jóléti államokban él, itthon megveszik 5-6-7 éveset aztán meg csodálkoznak, hogy széthullik, meg megy a tákolás. Nem véletlen, hogy a Honda jobban tartja az árát használtan.Igen, nem fektettek elég nagy hangsúlyt erre de ez nem csak róluk mondható el. Ugyanúgy lemaradt a Mazda, a Subaru vagy pl a Suzuki is minta Honda.
-
Qru
MODERÁTOR
1: Nem ők köptek szemen, hanem a vásárlók saját magukat. Egyszerűen nincs kereslet ezekre, mindenki SUV-t akar itt az EU-ban, így kivezették a csekély mérétkben fogyó sedanokat. Nem elvárható egy profitorinetált cégtől, hogy egy veszteséges terméket a piacon tartsanak.
Na most a hibrid vonatra valóban nem sikerült idően felszállniuk, illetve van/volt ez az IMA rendszer ami kb még viccnek is gyenge. Ez valóban hiba volt de valószínűleg nem gondolták előre, hogy ez hibrides dolog ennyire felfut.
2: A tüzes motorokat meg leginkább a környezetvédelmi normák nyírták ki.
-
Cifu
félisten
Európában nincs Accord, a világ más tájain megkapják ezt:
Az Accord európai, és az Avensis világszintű kivezetése pedig többé-kevésbé azonos dologra vezethető vissza: európában éles a harc, és az európaiak inkább vesznek Passatot vagy Superb-et, illetve a vásárlók egy rétege pedig inkább átül egy SUV-ba, mint egy középméretű autóba. A VW is kihozott az elmúlt években kismillió féle SUV-ot, hogy ezt kihasználja, a Toyota meg a CH-R-el és az új RAV4-el robbantotta magára a bankot (a Toyota Mayer-nél kb. minden eladott Corollára két CH-R jut, a Camry pedig fehér holló).
Én ezt nem szembeköpésnek hívnám, hanem racionális döntésnek, az eladás meg a profit határozza meg, hogy az autógyártó életben marad, vagy vegetációs korszakba kerül, ahogy történt például a Saab-al, a Chryslerrel és most a FiatChryslerrel. A Toyota legalább nem vonult ki teljesen a felső-közép szegmensből, hanem áthozta ide az amerikai piacra kitalált Camry-t. Hozzáteszem egy vásárlói réteg korábban azért anyázta a Toyotát, mert Európába nem hozta a Camry-t, csak a kisebb Avensis-t árulta. Nem lehet mindenkinek megfelelni. Lehet szembemenni a trendekkel, és azt mondani, hogy mindenhol jelen akarunk lenni, de annak általában csak akkor van értelme, ha gazdaságilag is megéri. A Mazda 6 például hiába alternatíva, a japán gyártás miatt rohadt drága, így egyszerűen ha csak árat nézünk, elvérzik.
Érdemes megnézni, hogy az autógyártók ezt hogyan kezelik. A Porsche SUV-okat gyárt, és hülyére kereste, keresi magát vele. A BMW meg kihozott egy elsőkerék-meghajtású 1er-t...
Biztos ők tudják rosszul... -
Qru
MODERÁTOR
Nem rossz az, kollégámnak az volt mentünk együtt én az 1.8 TSI Superb-el, ő a 2.0 Accorddal. Picit el tudtam lépni tőle lámpától indulva de ennyi, abszolút pariban volt velem igazából. És az sem mellékes, hogy az 1.8 TSi 50k km-nél már ette a vizet... Végül gariban megcsinálták de basszus akkor is... Akkor ábrándultam ki végleg a német autókból.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Gamer Notebook! Acer Nitro 5! Csere-Beszámítás! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest