- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- MIUI / HyperOS topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
válasz focvis #196548 üzenetére
Na nekem van egy példám az 1.2 szívó balenoval amit 3 évesen át kéne vennem a cégből, új ára 3.25 Misi volt, alku 0 forint(igaz a tényleges listaár több(talán 3,7 volt) de a suzukinál senki nem nézi azt mert alapból nem azzal az árral hirdetnek), most 2 éves a kocsi és kereken 3.25 millióért mennek használtam a 2-3 éves darabok én meg naivan azt hittem 2 max 2,5ért át tudom majd venni 3 éves korában
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ezt számoltam én is pont. Szerintem kva sok. Eddigi, oké, 10 éves szrjaim havonta max. 65e Hufra jöttek ki minden költséggel együtt. (És mondjuk a régi S60-amba, ha automata lenne, szívesen visszaülnék még így a Golfból is).
A 100k-n felül jön még évente a kötelező (legyen 50e), a casco (legyen 120e Huf), a gépjárműadó (legyen 35e Huf), évente két kerékcsere vagy másik gumigarnitúra (legalább 20e Huf/év) és kötelező szerviz (legalább 50e Huf). Ez így havonta legalább még ~22e Huf, ami annyira nem is tragikus. De lényeg, hogy egy új, középkategóriás autó havonta legalább 120e Hufot fel fog emészteni, ahogy látom.
-
sagesz93
addikt
válasz BigBlackDog #196554 üzenetére
Ez így van, ezzel én nem kalkuláltam ennyire radikálisan anno. De nem is tudni meddig fajul a dolog, még a végén az Octavia is 10 misi marad 3 évesen is, ha 400 lesz az euró az újat meg lehet venni 15ért
[ Szerkesztve ]
-
Veron
addikt
válasz focvis #196550 üzenetére
Jól mondod.
Egyik oldalt (használt) az olcsóbb vételár, az olcsóbb szervizköltségek (tfh. nem márkaszervizbe viszed) és alacsonyabb CASCO (tfh. nem állandóan full CASCO van rajta),
a másik oldalt kisebb lízingkamat, a ritkább szervizigény, garancia szólhat.Konkrét példát hozva új vs 2 éves 1.2T Corolla TS. Előbbi 7 mFt, 600 eFt kamattal, utóbbi 6 mFt, 700 eFt kamattal, mindkettő 3 mFt önerővel. Ez nem sok nominálisan, de 7% difi a felvett hitel egészére vetítve és a futamidő végén az egyik esetében még mindig 2 évvel idősebb autód lesz.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
addikt
válasz focvis #196557 üzenetére
Igen, mert az a feltételezésem, hogy az autót 8 éves koráig tartom meg, mindegy, milyen idősen veszem.
Ezek konkrét ajánlatok, amiket kaptam. Egyéves Corollák egyébként 6.5 mFt-ért mennek. Gondolom egy kis kedvezményt kaphattam az újra, azért tűnik kicsinek a különbség.a 30m Ft is sok egy panellakásért, még szerencse, hogy hivatalosan alig van infláció...
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
e.vid
senior tag
válasz Veron #196559 üzenetére
Az újat 8 évig használod míg a használtat 6 évig. Ez eddig oké, de a használt után, ha veszel másik autót annak is lesznek költségei (üzemanyag, szerviz, casco), így szerintem nem reális a táblázat 8 vs.6 év. A 8 év használat lenne az érdekes.
[ Szerkesztve ]
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
Veron
addikt
válasz e.vid #196560 üzenetére
Igen, az eltérő vételi periódusok miatt nehéz lenne ezt is figyelembe venni. Ezért normáltam a számítást éves ciklusra, úgy már összehasonlítható.
@focvis: Lehet, hogy koncepcionálisan pontatlan a táblázat, ezért szívesen meghallgatom az ellenvéleményeket és módosítom is a táblát, ha szükséges.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
#37910784
törölt tag
Sziasztok!
Szeretnék 2-5 éves használt autót venni (60.000 km alatt).
Az igények a következők:
Turbó benzines, 4 hengeres motor (évi kb 10.000 km-t tennék meg, ennek 20%-a város, 30%-a országút, 50%-a autópálya), hibridet nem akarok.
Kompakt osztálybeli méret (2-en vagyunk csak barátnőmmel, átlagmagasak, ráadásul városban élünk, úgyhogy nagyobb méret csak kínszenvedés lenne)Márkapreferenciám nincs.
A keret max 5.000.000 huf, kb 4-5 évre tervezem használni a kocsit.Én első körben az 1.4 , 125 LE Seat Leon FR-eket nézegettem. Azok formára, erőre, felszereltségre bejönnek. Van esetleg valami egyéb javaslat, ellenjavaslat?
Köszönöm előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz yodamester10 #196568 üzenetére
Nem létezik hibrid 60000 alatt
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
13128814
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni autóvásárlás témakörében.
Édesanyámnak kell néznem valamit, ami EZÜST színű. Városban, dolgozni járósat.
Az első játékos egy WagonR+ lett volna, mert korábban használt pár évig egyet, de az élet úgy hozta, hogy már nem. Alapvetően szerette, kicsi kocsi, szervó, könnyen parkol, belát mindent. Úgyhogy el is kezdtem a projektet, de ami nekem szimpi lett volna, sajnos nem passzolt színben...
Az idők folyamán felmerült ötletként egy 1999-2007 közötti Skoda Fabia is, de ezen vakon vagyok, nem volt tapasztalatom velük. Illetve hát a barátnőjének ilyenje van, és ő azt mondta, hogy jó. Kösz.
Erről a típusról van bármilyen tapasztalat azon kívül, hogy alulmotorizált? Mindenféleképpen valami benzines motorra gondoltam, ahogy néztem csak 1.4-es van, igaz abból van 16V. Viszont innentől meg annyiféle motorkombó van, hogy elvesztem.
A projektre szánt összeg 600k-nál megáll - csak autóra - , a kötelező cserék és átírást ezen felül elkülönített zsebből lenne megoldva.
Tehát szerintetek egy ilyen utcaiharcos kocsinak WagonR vagy Fabia? Nekem a Suzuki szimpibb, de a barátnőnek Fabiaja van... Nagyon mellé lőne vele, ha nem akarnám lebeszélni a Skodáról a lelkibékém érdekében?
Nagyon félve kérdezem, hogy ezeken felül, milyen alternatívák jöhetnek szóba? Sajnos az sem könnyű, mert pl. a Honda Civic kiesett a "kompatibilitási vizsgálaton"... Nők...
Igen, és plusz 1 kérdés, hogy mit érdemes megnézni a modell specifikus dolgokon felül? Ördögi tervem az alábbi check-listet tartalmazza:
1) magyarorszag.hu-n rendszám lekérdezés
2) gumibakoknál csekkolni a lemezeket, hogy ne hagyjuk el a kerekeket
3) küszöbök, kerékjárati ívek
4) ablak számai stimmeljenek
5) a váltó szépen járjon minden fokozatban
6) olajbeöntő sapka csekk kívül-belül, ha túl tiszta, akkor menekvés
7) olajszint ellenőrzés, következtetve a tulajok bánásmódjáraElőre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz 13128814 #196570 üzenetére
600 ezernél egy feltételt szabj, az pedig az általános állapot, illetve nem kevésbé fontos, hogy ez az árkategória a mediterrán jellegő köztesadásvételis nepperek közkedvelt szemétlerakata.
Ne érdekeljen a szín meg a gyártmány, mert így hamar elszalaszthatsz jó vételeket (adott esetben pl egy kettes cliót, amil egészségesebb karosszériával rendelkezhet ebben az ársávban, mint pl a fabiák). -
Kurfürst
csendes tag
válasz #37910784 #196565 üzenetére
5 millióért (kis alkuval) már kaphatsz pár éves, magyar előéletű, 5 ajtós 10gen Civicet az 1 literes, 3 hengeres turbós változatból, ami jól felszerelt, relatív jól is megy (126 lovas) jól fogyaszt és tágas is. Lehet még rá pár hónap teljeskörű gyári garid + kb 5 év gyári gari a hajtásláncra.
Ha a turbó fontos és a 3 henger nem abszolut kizáró ok, ez azegyik legjobban sikerült kompakt, komoly problémák nélkül. -
Veron
addikt
válasz Kurfürst #196574 üzenetére
Sok aspektusból igazán jól sikerült a Civic, azonban ha a biztonság is számít, akkor érdemes ránézni az NCAP tesztre.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
maroni
aktív tag
Sziasztok valaki ismeri ezt a céget ? Az árai igen jók!
[link] Véleményt köszönöm. -
maroni
aktív tag
válasz molnarpeter #196578 üzenetére
Köszi, vannak cégeknek ilyen licitállós oldalak azok működnek, de csak autó kereskedőknek lehet!
-
Gabesz87
veterán
-
Kurfürst
csendes tag
válasz Veron #196576 üzenetére
Ott pontlevonás jár minden vacakért, pl. hogy nincs (?) aktív motorháztető. Ellenben csoportban volt olyan eset, hogy valaki 20 métert repült vele a levegőben, közben megfordult párszor a tetején, a kocsi ennek ellenére nem deformálódott és a benn ülök megúszták kisebb zúzódásokkal. Ez utóbbi számomra relevánsabb, illetve hogy a biztonsági elektronika (vészfékezés stb) is igen jól működik a gyakorlatban.
-
Veron
addikt
válasz Kurfürst #196581 üzenetére
Nem akarom kétségbe vonni a tapasztalatokat.
A linkelt tesztben nem az említett szőrszálhasogatások miatt járt pontlevonás, hanem főleg a hátul ülők és gyerekek kaptak nagyobb erőhatást a kelleténél ("gyenge védelem").
Nálam ezért esett ki a Civic, pedig az tetszik a legjobban.[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Bull Boss
őstag
válasz Kurfürst #196583 üzenetére
Sziasztok! Kinéztünk egy autót, amibe 120 ezer km van 6 éves, de 2 évvel ezelőtt 80ezernél gyári hiba miatt motort cseréltek benne. Az lenne a kérdésem, hogy ezt hogy kell kezelni?! Jó ez vagy inkább rossz? Nem volt még szerencsém ilyen autóhoz... Köszönöm előre is a válaszaitokat!
-
válasz Bull Boss #196584 üzenetére
Amikor megvettem Domi-t, akkor tudtam hogy motorcserés volt. Nálam volt kb 2 évig a legnagyobb baja egy féklámpa kapcsoló volt. Mágus2 még kölcsön is adott volna nekem csak ne adjam el annyira tetszett neki az elvégzett munka.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
-
őstag
válasz Bull Boss #196586 üzenetére
Párom egy 2020-as évjáratú i20-at használ ezzel az 1,25-ös motorral. Agyon van fojtva, ezért nagyon gyengének érződik és baromi könnyű vele lefulladni állóból indulásnál. Ha gurul, akkor már rendben van és szerintem ár-érték arányban korrekt.
Apámnak volt egy 2015-ös Kia Rioja ugyan ezzel a motorral, de mivel az egy korábbi környezetvédelmi besorolásba tartozott, sokkal kellemesebb volt vezetni."Less but better" - Dieter Rams
-
-
őstag
válasz molnarpeter #196592 üzenetére
Igen, pontosan emiatt, amit írtál! Vaj puha a pedál, nulla visszajelzés a fogáspontról, emiatt vagy lefulladok vagy bőgetem, mint egy kezdő. Még szerencse, hogy szökőévente csak egyszer vezetem.
Múltkor egy komoly lejtőn kellett tolatnom kézifékes indulással, mivel parkoltak közvetlenül előttünk. Leizzadtam.. remélem senki nem látta és hallotta azt a bénázást."Less but better" - Dieter Rams
-
vzsryl
nagyúr
válasz Stylewars_kp #196597 üzenetére
A kuplungon múlik minden. Ha jól van beállítva és nem döglődik még, akkor lehet vaj puha kuplunggal is könnyedén indulni 12%-os emelkedőn is. Nekem egy 2005-ös T25 Avensis 1.8 benzinnel van a legjobb tapasztalatom.
De ugye manapság már rengeteg verdában van ez a váltás segítő, kis fordulatemelő segéd elektronika, amivel már művészet lefulladni. Nekem is van a 2L-es dízelben, de rühellem ezt az extrát, mert ha netán kicsit sietősre kell fogni a fugurát, akkor csak hátráltat, és megzavar.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
Stylewars_kp
őstag
válasz vzsryl #196598 üzenetére
Mondjuk ez érdekes, mert a Toyota benzineseit nem tudtam még lefullasztani. Vagyis nem érdekes, mert neked is jók a tapasztalataid vele. Vasaló Swift szeretet nálam lefulladni. Nissan Note első szériás 1,4 benyával sem volt gondom.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy ruhás topik
- Windows 11
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen monitort vegyek?
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest