- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Feleségemmel napok óta dilemmában vagyunk; kiadjunk-e 3-3.5M forintot egy 2014-5-6-os autóra, amivel jó eséllyel nem lesz gond évekig, a büdzsét megvágná, de cserébe lesz egy kevésbé szervizigényes, fiatalabb autónk (Itt főleg a 2015-16-os Octavia 3 kombi 1.4 TSI mászott bele a fejembe, amit írások szerint jó is vezetni, csendes is, pakolható is, talán kategóriájában a legjobb, illetve 1.6TI-VCT mk3 kombi Focus/Mondeo is szóba jöhet, Ecoboost-ot elvetettem teljesen). Amíg nincs saját kecó, addig csillaggarázs, viszont ilyen értékű autónál már húznám a fogam ha bármi történne vele az utcán, illetve az asszony is fél kicsit tőle mivel friss jogsis. Azt mondja ha meghúzza, haza sem mer jönni utána, elköltözik Mexikóba....
Vagy egy 2008-2011 közötti, idősebb autót veszünk max 2-2.5M körül, ekkor csak szívóbenzin, nem árt ha jó vezetni és hosszútávon is elviselhető, de pl Octavia 2 kiesett, Focus, Mondeo, C-Max jöhetne szóba. Itt attól félek, hogy mivel már idősebb, állapotától függetlenül jöhet a végeláthatatlan szívás és a gyakoribb szervizlátogatások ideje, amit nem szeretnék, üzembiztos autóra van szükségem. Persze ez nem szentírás, de azt sem akarom, hogy a végén az legyen, bárcsak rátoltam volna 1-1.5M forintot, cserébe lenne egy jobb autóm. Itt a pro az, hogy kicsi az értékvesztés és nem is kell annyira félteni.
Sajnos azok közé tartozom, akik próbálták megszeretni a Toyota vonalat, de nem sikerült(Avensis, Auris,Corolla), a jó! Honda-hoz meg csóró vagyok (Accord). Kia Ceed SW/Hyundai i30 CW is szintén erre a sorsra jutott, egyszerűen belülről nekem ezek vállalhatatlanok.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Általánosságban egyáltalán nem biztos, hogy az újabb autó kevésbé problémás (mivel jellemzően csak bonyolódik a technika)... A kor nyilván kor, növeli a dolgok elfáradásának valószínűségét.
A Mondeohoz szerintem kevés az 1.6 szívó, a Focushoz oké, de az 1.4 TSI-t élvezetesebb vezetni... (És ha már szóba jött a belső, nekem az mk3 Focus vállalhatatlan.)
-
_NCT
őstag
válasz szabonagyur #197804 üzenetére
Mármint miből? Octavia 3? Ennyiért 1-2 helyen már leinformálható, normális állapotút találni, szerintem nem az alja, persze mindig lehet jobbat, drágábbat.
ngaba: Mondeo-ból csak a 2.0-t venném, de a piacon csak a német szemetet találni jelenleg, benzinesből nagyon kevés jó van. Illetve a frissebbek mind Ecoboost-osak, ezért abból max ilyen 2011-12 körülit tudnék venni, ami mk4 facelift.Még eszembe jutott V50, de többen azt mondták nem egy jó választás, nem az a tipikus Volvo, illetve benzinesből szörnyű a választék.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Veron #197807 üzenetére
Két napfénytetős VAG is volt/van nálam. Egy '19-es Polot használtam egy évig, most meg egy 8-as Golf van. Semmit nem érzek a napfénytetőből zaj terén, emiatt ne izgulj szerintem. Viszont szvsz az újabb Golf és Polo is érezhetően visszaesett összeszerelési minőségben (igaz régiekkel hosszú távú tapasztalatom nincs). Szerintem az Octavia is hasonló útra léphetett. Mondjuk azt is meg kell vallanom, hogy a Leon (amit kb. fél évig használtam) is zörgött már azért itt-ott szar úton, de összességében valahogy masszívabbnak éreztem a belsejét.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz szabonagyur #197806 üzenetére
Az Everest pl Skodas csoportokban ajánlott cég, ott 3-3.5 körül 4-5 leinformálható van, igaz flottásak, de nem leharcoltak. Carnext-nél is volt 1-2, ezeket nyilván ki kell fogni, mint mindent
-
runner 125
nagyúr
válasz Chereiose #197793 üzenetére
Simán. Vettem már kintről 2-t így, valamint 1-et itthon is. Eddig nem volt gond. Nyilván leiratnam a kereskedovel külön amit a hirdetésben is állít, miszerint toresmentes, stb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
footy
addikt
Csillaggarazshoz nem vennek draga autot. Foleg ha a hazra gyujtes megy mellette.
2-2,5 korul tok jo autokat lehet venni az olaszoktol. Az 1.4Tjet abszolut problemamentes motor.
-Lancia Delta (legnagyobb csomagtarto)
-Fiat Bravo (legolcsobb a 3 kozul)
-Alfa Giulietta (leginkabb minosegi )A Delta es a Bravonal az M32es valtora kell figyelni, a Giuliettanal mar nincs ez a gond.
Ha kicsi a Bravo/Giulietta csomagtartoja, akkor egy tetobox alternativa lehet. (a babakocsi meg a Giuliettaba is befer, pedig annak a legkisebb a csomagtartoja)#197807Veron
Ne a zajtol felj, hanem a beazastol. A G7, Leon3-nal sok problemat lehetett olvasni a napfenytetovel kapcsolatban. -
Veron
őstag
-
_NCT
őstag
válasz footy #197812 üzenetére
Köszi. Kombi kellene mindenképp, hosszútávon kihasználnánk. Becsneppernél van most egy O2 Fl, lehet ránézek, ez még ingerküszöbön belül van. Az első lököst így képek alapján cserélhették, színben sem stimmel, de ez legyen a legnagyobb baja.
1.4T Bravot láttam egy helyen, de sajna az sem kombi, pedig mindenki mondja ár/érték arányban nagyon jó.
-
ngaba
aktív tag
Most vagy én nem követem az árakat, vagy ez baromi túlárazott... (A képeket nem néztem meg, de kötve hiszem, hogy 100 ezer van benne). Illetve ez a motor lomha, sokat fogyaszt, viszont agyonüthetetlen.
Turbósok: 1.4 turbós motorral még a J Astra, amit ajánlani szoktunk (de ott is az M32 váltó a gyenge pont), illetve a szívócső befecskendezéses 1.6t-jük is érdekes lehet (de az ritka), az már combos.
Szívók: Az Opel 1.8 szívója se rossz: H Astra (nem vennék), Fiat Croma, Alfa 159 (!). Na meg persze a japánok. Ha elég az 1.6, akkor esetleg Renault vagy Ford. -
_NCT
őstag
válasz ngaba #197815 üzenetére
Igen sajnos, most minden drága. Csak hüledezek mikor olvasom, hogy többen évekkel ezelőtt is 3M körül vették a 2014-15-ös Octavia 3-at, 1.4 TSI-vel. Meg a jó erős magyar forintunk is besegít ebbe….
Láttam Chevy Cruze 1.4t-t is, nem tudom az mennyire vállalható. Ha jól emlékszem valaki írta, hogy nem túl kényelmesek, de amúgy meg igazából egy Opel.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Veron #197813 üzenetére
A nemet forumok alapjan nem karbantartsfuggo, olvastam olyanokat akik evente 3-4x atkentek(valami speci zsirral) megis megszorult es/atengedte a vizet. Inkabb egy gyenge konstrukcionak tunik.
#197814MMA87
Ennyiert mar J Astrat is lehet, az 1.4 turboval egy sokkal jobb auto mint az O2.
Az M32-es valtot egyebkent mar nem nagyon osszegert javitjak de a FL utani autokkal nem nagyon szokott gond lenni.
A J Astra az AGR ulesekkel xenonnal es a jol sikerult zajcsillapitasaval kifejezetten komoly auto hatasat kelti. -
hobizoli
nagyúr
válasz footy #197812 üzenetére
az M32-s GM valtohoz mar regota letezik egy javitokeszlet nagyobb atmeroju es szelesebb gorgofeluletu es ezzel nagyobb teherbirasu csapagyakkal meg hozza valo valtohazzal kompletten:
bele kell alkudni az araba ennyit....
egyebkent nem mintha mas autoknal/modelleknel ne lehetne siman ennyit eltapsolni mas bajokra....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
bugsyonic
tag
Szia! Pontosan ugyanebben vagyunk, mint ti. A keret ugyanaz. A dilemma, hogy kicsit régebbi olcsóbban, vagy újabb drágábban szintén stimmel.
Nekem se jött be a toyota vonal, de aztan beültem egy 16-os Aurisba, mindent beallitottam magamnak, és megtetszett. Még az Sx4 scross ami játszik, de ennyiért inkabb fapad GL verziók vannak.
Kb minden egyéb márka kizárva nálunk, a toyota es a Suzuki sem atombiztos, de talán ezek jobbak... fene tudja.
Ti milyen fázisban vagytok a döntés kapcsán? -
-
MC Pite
veterán
válasz Veron #197807 üzenetére
Egyik napfénytetős se volt hangosabb amit vezettem.
Figyelni, takarítani kell, de én szeretem. Annyira nem, higy még ezt is keressem, mert így is negéz eset vagyok autóvásárlásnál.
DSG-t ha karbantartod, nagy meglepik nem várhatóak. Én jobban bíznék e kettő közül a Leonban. Amúgy Ceed/308-at megbízhatóbbnak tartom/látom, a Megane4 megint inkább vag szintűMMA87: Próváltál olyannFocust ami az olcsóbb verzió? Előbb próbáld ki tetszik-e, sokan (én sem) nem szeretik, dácsiább a dácsiánál.
bugsyonic: Ugyanez az Scrossal. Ha próbáltad, és nem találod silánynak, jó lehet. De tuti inkább Auris (ST) lenne nálam a befutó többért e kettőből.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MODERÁTOR
Milyen autót 3 millióig? Jó lenne ha 2013 kötüli lenne és lenne benne kihangosító. Benzin.
Szerk.: Ilyesmire gondolok illetve hasonlót Kia, Ford vagy Hyundai vonalról.
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
MC Pite
veterán
válasz mobal #197822 üzenetére
Mazdák itt még rohadnak, a Focus... ha tetszik próba után is akkor a 125 lovas szívóval; de a Ceed/i30 vonalra mennék inkább rá, egy nagyságrenddel jobb autók mint a 3as Focusok.
Veron: Én tuti megnézném.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
_NCT
őstag
válasz MC Pite #197821 üzenetére
Szia! Próbáltam mk2.5 Focust, az nem annyira jött be, mk3 már sokkal komfortosabb, jobb volt, de ecoboost miatt otthagytam. Mk2.5 Focus-nál félek a korróziótól, de azt lehet kezelni.
bugsyonic: nekem skoda o3 1.4 TSI > Focus Mk3/mk3.5 1.6 Ti-Vct > Kia Ceed Sw 1.6 GDI a lista, de GDI sem a megbízhatóságáról híres ... Ez a drágább szegmens, olcsóban ( 2M) meg állapotra megyek, ott nagyon nincs miért keresni a vezetési élményt, extrákat meg a fiatal kort.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
kia és hyundainál szivoból sztem legjobb az 1.6MPI aztán 1.4MPI és legvégül az 1.6 GDI
1.6 GDIk már 100kkm körül csipegetik az olajat 200kkm körül már nagyon. Megvétel elött kötelető egy kompressziómérés.
1.4 MPIknél régebbi szériáknál érdemes ránézni a lánc/láncfeszítő kombóra. Képes 100kkmnél ugrani. A probléma fő oka, hogy újként is csörögnek így nem tűnik fel tulajoknak, hogy szépen lassan mégjobban csörögnek.
1.6 MPI talán a gamma legjobbja, de megvétel elött itt se ördögtől való dolog ránézni láncra, kompressziómérés.
Egyik motor se bírja a 10W40 és tsait szigorúan 5W30 de mégjobb a 0W30.És a kappak (újabb, turbos motorok se jobbak mint a konkurencia)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Mc'
csendes tag
Sziasztok!
Tippeket, ötleteket kérnék egy jól használható megbízható autóra az alábbiak figyelembe vételével:- Használat:
Mindenre is, munkába járni városon belül, családot szállítani rövid és hosszú távon, autópályázni vidékre kb havi szinten.
- Keret:
2-2,5milló körül tervezem, +járulékos költségek
Fontos, hogy hátul 3 gyerekülés elférjen úgy ahogy (és természetesen megbízható típus legyen).Eddig második generációs toyota avensiseket és octaviákat nézegettem.
Ti mit ajánlotok? -
KoVee84
senior tag
Avensis, octavia szerintem elég szűk hátul 3 gyereküléshez...
3 önálló üléssel:
Sharan/Alhambra 1.9 pd vagy még jobb a 2.0 cr, ha találsz ennyiért, esetleg Smax, Galaxy, Cmax grand 2.0 tdcivel, ami ha jól tudom peugeot féle hdi motor, meg galaxyhoz van 2.0 szívó benzin, az sem rossz, de iszákos. Francia vonalon scenic, 5008, c4 picasso.
Ha nem kell feltétlenül a 3 külön ülés, de a szélesebb autót szeretnél, akkor esetleg crv jó lehet suv vonalon 2.0 benzinnel.molnarpeter: egyszer jöttünk haza 5en Bécsből superbbel. Hátúl az sem túl acélos széltében.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #197830 üzenetére
Na ugye!
-
denko
senior tag
sziasztok,
Kinéztem egy aztót, és lekérdeztem rendszám alaján a kötelező bevázsgálás alatti képeket, és ahogy látom van rozsda motorháztető alatt, szerintetek érdemes foglalkozni autoval (lehet-e javitani) vagy felejtsem el inkább?
Kép:[kép]
-
nesa
veterán
válasz MC Pite #197829 üzenetére
Octaviába úgy fér bele a 3 gyerek ülés hogy a középső gyereket be bírd kötni ahhoz a baloldali gyerekülést ki kell venni mert az ülés alá esik a csat utána berakod a balszélső gyerek ülést úgy hogy félig lelóg hogy be bírd kötni, aztán bekötött állapotba gyerekkel a helyére rakod a gyereket megkéred hogy mindenképp vegye az ölébe a kezét és jól bevágod az ajtót mert az utolsó 5cm nél már idomul a gyerekülés az ajtóhoz.
Ennyit az MK2 skodárol, ezen kívül még 2012 es v/xc70 volvoval van tapasztalat az pont annyival szélesebb hogy be bírd csukni az ajtót és egy hangyaf@sznyit könnyebb a művelet, volvo v50 érdekes de ez hátsó ülőlapot tekintve 5cm mínusz szélességben a 70- hez képest de a támla kialakítása és a támla két szeléről kipattintható kárpitozott darab miatt nem rosszabb a 70 es nél.
Van egy Mk3 oktáv is, az eleve reménytelen olyan a formájúak az ülések hogy kár is megpróbálni, legtöbbször nem is a szélesség határol be hanem a béna tömésű ülés.
-
MC Pite
veterán
válasz denko #197836 üzenetére
Ezen mit is látsz? Nem látom a rozsdá velsőre, de ázsiai (?) autónak tűnik, úgyis inkább a kaszni, futómű környéken érdemes a rozsdát nézni.
Nesa:Seejtem, azért sem szopatom a kérdezőt 4½ személyes autókkal, meg üresen 1.8tonnás nem túl olcsón fenntarthatókkal sem.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Veron
őstag
válasz MC Pite #197825 üzenetére
megnéztem az FR DSG-s Leont. tetszik az autó, jól megy, viszont van kis kopás a sportülések külső deréktámaszainál. ez picit levon az esztétikai értékéből. [kép]
apropó, lehetséges, hogy az első övek nem állíthatók magasságban? elfelejtettem megnézni, a fotók alapján meg nem egyélrtelmű."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Shreky
tag
Van értelme a G Astrák közt nézegetni hogy hol rakták össze, és inkább németországit vadászni a lengyelországiak helyett?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! :D
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tothgera30 #197844 üzenetére
+, ha jól rémlik, illetve, ahogy írva is volt nemrég, a lengyel Classicok esetén már a korrozióvédelem is jobb elvileg.
[ Szerkesztve ]
-
-
bugsyonic
tag
Az octavia tetszik, de a turbó miatt nekem kilőve. Most 1 Fabia 1-esem van, hát rendszeres vendégek vagyunk a szervizben, igaz 20 éves, és annyira nem olcsók az alkatrészek még ennyi évesen sem. Sógoromnak Focusa van, azt mondta olyat ne vegyek. A szomszédnak szintén Focusa van, teljesen elégedett... Most akkor döntsd el.
Nehéz még 3 milla környékén is normális megbízható autót találni... Szerdán vizsgálják át az Aurist, ha frankó minden, akkor szerintem az lesz. Ha nem... Akkor kezdjük elölről. 😁 -
Tothgera30
Ármester