- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Stylewars_kp #196600 üzenetére
“Vasaló Swift szeretet nálam lefulladni.”
User error, a Suzukikban annyira nincs ellenállásuk a pedáloknak, hogy nem ritkán 3-4000-es fordulaton indul el az ember akaratlanul is, így viszont elég nehéz lefullasztani.
-
oliwire
őstag
válasz tboldi #196601 üzenetére
+1
Én is vezettem már többfajta Suzukit, de nem egyszerű lefullasztani őket, ha kicsit is odafigyel az ember.
2 kezemen meg tudom számolni, hányszor fulladtam le kocsival a 11 év alatt, de mindegyik alkalommal az én hülyeségem volt, legtöbbször figyelmetlenségből leugrottam a kuplungról, nem is csúsztattam. Az utóbbi 2 Focusszal már nem is fordult elő egyszer sem, azokat tényleg nehéz lefullasztani. -
footy
addikt
válasz oliwire #196602 üzenetére
Ha szereted a kihivasokat, akkor ajanlom a skoda fabia 1 1.4 101LE valtozatat. Erzesre kb 1 orat kesik a gazpedal. Meg 1 ev birtoklas utan is sikerult lefulladnom vele. A fulladast az auto sem szerette, mert utana mindig megtiportam
#legofsabbverdamvalahaszarulesszarfutomuszarmotor[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz footy #196603 üzenetére
Ilyenkor mindig eszembe jut szegény sokatt szidott VW Polo Classic (sedan), 1.4 75LE.
Apósomnak mindenre is van jogsija (na jó, csak földi járművekre) katonaságból eredően, de még ő sem bírt vele normálisan elindulni. Azt mondta, ha nem tiporja lefullad, ha tiporja, akkor bőg, mint a veszedelem.
Én sem tudtam megszokni, pedig néha kénytelen voltam azzal menni.
Kopár, sivár, fapad, kényelmetlen, rossz vezetni... ezek maradtak meg belőle.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Bdanyy
addikt
Ha régen nem vezettem azt az autót, akkor én az 1.9 pdtdi passattal fulladgattam le. De az elején az 1.6 crtdi golf is fura volt. A legjobban az 1.8t octavia kuplungját és váltóját (az automatákat leszámítva) szeretem. A golfban pontosabb a váltó, de valahogy a fokozatok természetesebbek a skodában
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Qru
MODERÁTOR
-
Stylewars_kp
senior tag
válasz tboldi #196601 üzenetére
12 éve vezetek jogsival... Tanuló koromban sem fulladt le nálam az autó. Egyedül a vasalóval bénáztam. Ha pörgetem a motort, akkor elkapar a kerék. Ha nem, akkor dadog meg megtorpan.
Vezettem már uaztól kezdve aron át a 6os ifáig...(14 évesen az ifa fékét két lábbal nyomtam az olyan kemény volt) Egyikkel sem volt gond. Pedig az uazba még nem volt szinkrongyűrűs váltó se. Fiat unot vezettem először 12 évesen, azzal se fulladtam le. Vagy a Fiat pandával sem volt gondom. -
Veron
őstag
A csodaexcelem alapján ezek az új autók jöhetnek szóba.
Juke és i30 kb. egy árban van, Skodák kb. 400eFt-tal többe kerülnek, de jobban fogyasztanak. Az excel nem kalkulál a meghibásodási valószínűséggel, ezt nem tudtam számszerűsíteni.
Van recionális érv a Skodák felára mellett? (árak ezer Ft-ban)[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
oliwire
őstag
válasz Veron #196612 üzenetére
Amit még nem tudsz számszerűsíteni, sem racionalizálni:
Az érzés, ami elfog, mikor beleülsz egy adott autóba vagy ennek a hiánya.
Amikor megindulsz vele, és irányítod, gyorsítod, lassítod, és használod.
Ha ezek maradtak, mindegyikkel próbálj tenni egy próbakört.
Mindegyiknél figyelj oda, miképp érezted magad benne. Lehet a Hyundai-nál lesz meg ez az érzés, és a Skoda felára már érdektelen lesz, mert beleszerettél a Hyundaiba. De lehet fordítva lesz.
Akkor döntöttél igazán jól, ha minden leparkolásnál még vissza fogsz nézni a kocsira a parkolóban.Ha szereted az autód, pénzt is jobban kiadja majd az ember a karbantartásra, netalántán javításokra, kopó alkatrészek cseréjére.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Veron #196612 üzenetére
Egyrészt én azt venném, ami tetszik vagy jobban megfelel az igényeimnek, nem feltétlenül a számokat. 4-5 évig úgy nézni egy autóra, hogy "bazzeg, azért a ***-nak szebb volt a műszerfala, de nem baj, ezen egy év alatt spórolok 20e Ft-ot"?!
Másrészt bármit veszel, majd csinálhatnál egy táblázatot, hogy mi volt rá a tervezett költség és mi lett a végleges. Persze az még mindig csak annál az autónál mutatja meg, igazad volt-e, a másik háromnál nem, hogy ők mennyit hazudtak volna.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
footy
addikt
válasz cappa72 #196604 üzenetére
Mastol is hallottam hogy volt vele problemaja, szerintem Skodaek megvettek a legszarabb gazpedalt amit kapni lehetett.
Kopár, sivár, fapad, kényelmetlen, rossz vezetni... ezek maradtak meg belőle.
Igy-igy, en senkinek nem ajanlanam. A 2es Fobia amugy ugyanez a hulladek. Volt nalam januarban egy 1.4 dizellel 75 loval, de valami borzalom volt az is. (bar az nem fulladt)#196606 oliwire
bovdenes nem tud ennyire szar lenni#196609 Qru
Egy kanna benzint meg egy ego gyufat erdemes beletenni#196612 Veron
A Scala belseje egesz korrekt, de az is csak addig amig a kamiq all mellette.
A fentiek kozul I30at vennek, mert az sokkal komolyabb auto mint a tobbi, de inkabb az 1.0T-vel. A szivo motor EU6 ota 2L alatt kompakt autoban nem mukodik.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz oliwire #196613 üzenetére
Akkor döntöttél igazán jól, ha minden leparkolásnál még vissza fogsz nézni a kocsira a parkolóban.
+1, a racionalítás (és az xls ) az tényleg a "találatok" szűkítésére jó.
De onnantól az él amit fentebb leírtál. Talán annyit kiegészítve, hogy .."és megállapítod, hogy igen, még mindig nagyon szép/tetszik/dögös".Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Veron
őstag
Csak azok maradtak, amik tetszenek is.
"mert az sokkal komolyabb auto mint a tobbi" - na ilyesmire gondoltam, műszakilag van-e előnye a Skodáknak, vagy akár egy C szegmensesnek a felfújt B-sekhez képest."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
footy
addikt
válasz Veron #196617 üzenetére
Az olcsositott MQB platformra epulnek a fenti skodak. ettol viszont meg nem lesz beloluk sem passat de meg golf sem. A tengelytav nagyobb lett es kb ennyi.
A Juke kis auto platformra epul, arra amire a clio is, ugyhogy csodat nem lehet tole varni.
Az I30 egy kategoriaval feljebb jatszik(az MQB-A0-hoz kepest legyen 1 fel), ami erzik a futomuvon a fekeken es valoszinuleg a zajcsillapitason is.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Veron #196612 üzenetére
Egy ideje olvaslak már...
Megkérdezhetem melyiket vezetted már, melyik motorral (mármint hogy a kinézett motorral)? Ha nem volt meg mind(lehetőleg szar úton is vezetve), hagy addig az excelt egy darabig, mert jellemzően q..a. felülírja az egészet. Alapból is 14 soron keresztül sorolnám a szempontokat; de ettől megkímélek mindenkit.
Sőt, próbálj olyan változatot, ami minél közelebb van ahhoz amit keresel, másik hajtáslánc kerék fedélzeti rendszer egész különböző lehet manapság!
Adac, ridc méréseket is néztem, ezer tesztet, hogy minél jobban körül tudjam határolni mi jöhet szóba, de akkor is hogy milyen benne ülni (hosszútávon), vezetni, mennyire idegesít, stb, máshogy nem derül ki.
Klímát, kazánt, hűtőt lehet így venni, autót nem. Mármint olyannak, aki valamennyire szeret (és tud) vezetni, szereti a műszaki cuccokat. Ha nincs ilyen, akkor szerencsés vagy ebből a szempontból, könnyebb az életed.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ngaba
aktív tag
válasz cappa72 #196604 üzenetére
A Pug306 1.4 8V is rossz volt elindulásnál. Lefulladás annyira nem, de indulásnál a gázadásra nagyon hülyén reagált: ha rászállt egy pillangó a gázra, adott egy nagy gázfröccsöt, majd visszaejtette. Először nézegették szerelők, aztán elkönyveltük indulásrásegítő fícsörnek... Amúgy a váltója is elég tré volt, a kuplungját se szerettem. De azért meg lehetett szokni.
Ja, és volt egy megoldhatatlan hibája, félig meleg motorral marha nehezen indult, hagyni kellett lehűlni. Egyik szerelő se jött rá, hogy mi baja volt (nehéz volt reprodukálni, néha cseréltek rajta pár dolgot, ami logikusnak tűnt, de a probléma megmaradt).
Mindezek ellenére egyszer sem hagyott ott sehol.
-
veterán
ez igaz. nekem egy fő szempontom van, a gondtalanság, ne kelljen vele foglalkozni, mindig álljon rendelkezésre, mindig vigyen el oda ahova menni akarok ez most szerencsére teljesül, szegény kis kia ennek már nem nagyon felelt meg.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Veron
őstag
válasz MC Pite #196620 üzenetére
Akkor próbálom ki őket, ha már csak 2 marad (COVID helyzet blabla), de egyelőre 4 van... plusz 2 használtan megvásárolható típus. Egyébként nagyon szívesen veszem a szempontrendszered, akár privátban is!
@footy: Valóban a Hyundai féke és hangszigetelése is nagyon jó (utóbbi lehet a csendes motor miatt is), hátul talán független felfüggesztés van (ebben nem vagyok biztos, lehet a DPI-nek csatolt). Viszont töréstesztben meg a legrosszabb a háromból... ki érti ezt?!
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
veterán
válasz molnarpeter #196625 üzenetére
nyilván. de ha sajátot kellett volna vennem én ezért döntöttem volna az auris mellett. szerencsés véletlen, hogy egyébként tetszik is
vzsryl: én nem hallottam semmi problémát az új golf/octavia kapcsán, vagy milyen autóra gondolsz?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Bdanyy
addikt
válasz bandus #196628 üzenetére
Szerintem az még mindig standard ajánlás gondtalanságra, hogy ne vegyél olyat ami:
- turbos
- kettőstömegű van benne
- automata (főleg duplakuplungos)Legyen SDI, HSD vagy GTE
[ Szerkesztve ]
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
nagyúr
válasz bandus #196619 üzenetére
Így a jó, minenki más.
Nekem bármilyen autó luxusnak számít, így mindenképp szeretem, ha már egy kicsit szép.
Besenyő MMIV István szavai jutnak eszembe...
"miért nem kezdték el valami olyanból, ami már majdnem finom?"
Nekem a már majdnem szép autó is szép autó.Persze ha céges lehetne (esély sincs erre), akkor akár egy Nissan Juke-kal is kegyeznék, és nagyon talán egy Fiat 500-zal (utóbbinak 85 liter bor belefér a csomagtartójába, 5l-es palackokban )
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Veron #196624 üzenetére
Errol a jo/rossz torestesztrol mindig a Rav4 jut eszembe. Azt (is) kimondottan toresteszre fejlesztettek, jol szerepelt a alacsonyatfedeses ncap teszten. Aztan megcsinaltak ugyanazt a tesztet az usa-ban a masik oldallal is (anyos oldal), kiderult hogy oda nem raktak extra merevitot (sporolasbol) es ugy osszetort mint a ropi. Szoval azert a jo toresteszt sem feltetlen jelenti azt, hogy jol torik minden korulmenyek kozott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz Bdanyy #196629 üzenetére
A standard ajánlásosoknak:
Turbóval mi van? Egyszerű, tíz éve ha baja van, kenési elégtelenség miatt. Olcsóbb egy turbón észrevenni. Kettőtömegű az kopó alkatrész. Szomszéd feljáróján egy hete kerülgetek egy 1.8as B Zafirát, másodjára kapitulált a váltó benne...
Van egy tonna nem turbós autó, amivel nem birkóznak meg a szerelők, pedig szög egyszerű (meg sokszor csak szűk közepes a minőség) konstrukció...
Ha megnézed a mai (2015 utáni) motorokat, ügyesen tervezettek, nincs több bajuk mint a több évvel korábbi motoroknak.
Darabra egy turbós kettőstömegűs autón tényleg a 105 helyett 112 hibalehetőség van, de egyszer elhanyagolható a difi, másodszor komfortban, erőben, fogyasztásban is adnak cserébe. Másodpercig nem gondolkodnék 1.6 mpi meg 1.2/1.4 tsi között. Ha ráköltesz utóbbira 2-300at szervizre, bőven visszahozta fogyasztásban, erőben. Városi legenda szerint az mpi, mint minden szívó benzines, nagyon megbízható, és örök életű - marhaság.Veron: Telefonról csak annyit; i30/ceed.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandus #196636 üzenetére
Kisebb problémák:
A TSI-k a mai motorok között már nem számítanak annyira rossznak, de azért egy Toyota hibrid vagy Mazda Skyactive benzin teljesen más dimenzió, ha megbízhatóságról van szó.
Az általános minőség is romlott, egyre többször hallani panaszt zörgésre, recsegésre új VW konszernes autóknál, holott régen ez abszolút nem volt jellemző.Nagy probléma:
100%-ban csak szidják őket. Konkrétan nem hallottam/olvastam akárcsak egy semleges véleményt sem, nemhogy pozitívat.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BigBlackDog
veterán
válasz vzsryl #196638 üzenetére
Kis kiegészítés; Mazdánál is inkább csak abban bíznék, ami japán. Pl. az új hármas Mexikóban szerelődik már össze, ha jól tudom. A 20e kilométert futott tesztautó műszerfalából olyan zörgés jött, amelyit én még nem hallottam egy eddigi autómban sem. Persze megbízhatóság terén nem feltétlen jelent rosszat, csak az összeszerelési minőség nem az igazi (ezt az értékesítő is elismerte a zörgés kapcsán).
Régebbi VW konszernes autóval nincs tapasztalat, az új Polónál azért voltak zörejek, recsegések. 8-as Golf eddig jobbnak tűnik, de majd meglátjuk, hogy milyen lesz néhány tízezer méterrel később. Zörgést egyébként C-HR esetén is tapasztaltam, pedig ránézésre és jó minőségű úton haladva nem néztem volna ki belőle.
És, hogy akkor én legyek az első; egyelőre elégedett vagyok a Golffal.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #196640 üzenetére
És még megy is.
-
MC Pite
veterán
válasz vzsryl #196638 üzenetére
Az új Skyactive motorok megbízhatóságának olvass utána, különösen a Skyactive D-nek...
Toyota hibrid se rossz, de inverterrel is akadtak gondok, a katalizátor drágább mint egy (két) kettős tömegű, az olajszivárgás (vezérlésdekli, ezt se olcsón javítják), a bolygómű olajcseréje legalább annyiba kerül mint egy automatáé, világítás modul/forrasztás, gyorsan mattuló foncsor (projektorosnál), kijelző, egr szelep, főfékhenger/ABS/ESP hibák, magas olajfogyasztás. De még a négyesnél is akadtak bajok a fejegységgel, fékkel újfent, repedő szélvédőkkel.
És igaz, hogy darabra kevesebb dolog romlik el átlagban 5 év alatt amíg nálad van, de jellemzően drágán javítják.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz vzsryl #196638 üzenetére
Velemenyem szerint akkor kell venni egy gyartotol autot, amikor a leghangosabban szidjak a forumokon (foleg Kelet-Europaban)..
Miert? Mert amire a magyar forumokon megjelennek a tipushibakrol szolo hoborgesek, addigra mar az erintett modellek jopar eve kint vannak, a gyar elkezdett aggodni a reputacioja miatt, es kicsit osszekapta magat. Amire a balkani forumon elkezdik mondani, hogy 'fasza megbizhato', addigra mar a gyarto ellazult, es elkezdett sporolni a minosegellenorzesen.
Igy sikerult vennem a legnagyobb itthoni Citroen-utalat kozepette szuperhibatlan C5 III-at, valtozo geometrias turboval, stb.
while (!sleep) sheep++;
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #196640 üzenetére
Szia!
Nem.
Szia! -
Veron
őstag
válasz MC Pite #196637 üzenetére
@Mc Pite: i30ból csak DPI jöhet szóba, akkor is? Az turbó 1.0 felára kb. 600ezer Ft, annyit nem ér szerintem. Ott már inkább egy bemutatódarab az új Leonból.
@Qru: jó, hogy mondtad ezt a Scala dolgot. Meglepődtem, mert sok tesztben pont a jó minőséget emelik ki. [link]
A B tervem egy használt 5F Leon 1.5, de ezt már írtam itt.
@emvy: Akkor Focus ecoboost a megoldás?!
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
molnarpeter
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #196642 üzenetére
Sajnos a japóknak nem nagyon jött össze ez a dízel dolog (Subaru (EE20), Mazda (Skyactiv D), Toyota/Lexus (2.2 D-CAT)). Talán egyedül a Honda tudott mutatni olyat (i-CDTI) ami nem egy vödör csavarral egyenértékű. Nem véletlen, hogy elsőként engedték el ezt a dízel témát.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #196649 üzenetére
Carina E 2.0 TD kiváló motor amúgy (tudom, 1CD-FTV blokkra gondolsz)
Itthon amúgy sokat számít szerintem a sajtó visszhang (könnyű túltolni). 2.2 Toyota dízel amúgy egész tartós, ha már a jobb fajta verziót veszi az ember, vezérlés klasszikus tartós lánc, befecskendezés sem rémlik túl gáznak. Persze, nem egy SDI.
[ Szerkesztve ]