- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz vzsryl #197089 üzenetére
Babakocsi nem is baj ha nem fér el, ez ilyen fura szerzet, hogy egyben gyerekülésként is funkcionál, és egy minimális kerete van, amit majd letesztelek, hogy hogyan férne el.
grizlisandor:
Én úgy tudtam, hogy az 1.2-es hybrid motorok sima szívók turbó nélkül azzal a minimális teljesítményű kis segédmotorral.Igazából most azon rágódom, hogy mennyire lehetnek ezek tartósak, mert a régebbi Suzukik kimentek a világból, viszont ezekben már annyi modern vacak van, nem tudom.
Egyik opció, hogy veszünk egy 2-es Prius-t 2 millióért, abból talán már találnánk egy jól szervizelt, magasan felszerelt darabot, és használnánk még 5-7 évig, majd gondolom kb 500ezerért eladjuk, visszajön talán az 1/4-e.
Másik hogy megvesszük az ismerős Audi A3-asát a 2.0 CR TDI motorral, mert tényleg jó állapotban van (egy kis lakkhibát meg egy sérült lökhárítót kivéve, ami könnyen javítható) 1.5-ért, gondolom az is max 5-7 évig maradna, majd ahogy a dízeles boszorkányüldözést látom, párszázért talán elviszik, vagy bontó.
Vagy vennénk egy régebbi bogyó Swift-et vagy SX4-et 1-1.2 körül, és használnánk amíg szétesik, mert ezeknek sem hiszem, hogy lesz áruk 5+ év múlva, cserébe talán ezeket lesz a legolcsóbb az úton tartani (tekintve, hogy nem dízel, nem turbós, és nincs benne drága akksipakk, mint a Priusban, stb.)
Vagy pedig bevállaljuk valamelyik új Suzukit, 5 év alatt kifizetjük, lenyeljük a drága szervízt, és ha bevált megtartjuk, ha nem akkor még talán fog érni 2,5 milliót tekintve a tervezett használatot (60ezernél többet kétlem hogy menni fog, ezért is remélem, hogy ennyi idő alatt megúsznánk a költségesebb kopó alkatrészek cseréjét a márkaszervízben). Itt kérdés, hogy lesz-e még annyira minőségi, mint pl a Peugeot, hogy 20 év alatt sem esett ki alólunk mióta elhoztuk a szalonból, vagy javasolt lesz majd eladni, mert nem lesz több, mint a többi új hulladék, amit 5-8 évre terveznek, és akkor úgymond gyártottunk egy újabb szemetet. -
vzsryl
nagyúr
válasz Yiggdrasil #197101 üzenetére
Suzukikhoz aprópénz a kötelező szerviz, és nagyon megbízhatóak ezek az 1.2-es szívók.
A Prius-ban cellánként cserélhető az akksi, szóval azon ne parázz.
Modern dízelt csak akkor, ha legalább 20-30km-ekre használod 99%-ban.
Ha méretben elégnek érzed a Swiftet, akkor mindenképp arra csapj le, mert azt 5 év múlva is majdnem vételi áron el tudod adni, és ez most már kb. tényként kezelhető.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MC Pite
veterán
válasz vzsryl #197032 üzenetére
Legyen, annyira nem ismerem őket, de az összes A, B és C Zafirás ismerősnek volt pár terven felüli látogatása, és amikben ültem, nem győztek meg (C nem rossz, de inkább a konkurencia, a B meg brrr, még a Touran is előrébb van, pedig az is elég budi belül, és ott is kettes alá a praktikum).
1,5-2-ért 2011utáni C4P vagy 5008-at vennék 3 lurkóval. Ha sok cuccolás van kilátásba, Belingo (XTR)/Partner Tepee (akár Fiat és VW vonalon is vannhasonló, bár utóbbi személyautóként sztem elég gyenge a kategóriában).De ha már nincs gyerekülés, akkor a tágasabb(!) kompakt(!) kombik is képbejöhetnek, üléspróba után. Mondeo/Superb más fenntartási költségkategória, nem első autónak való, vagy drága tanulópénz lehet.
(Ez kb Octaviát, 308SW és Meganet jelent.) Ha már magasak, akkor az öt külön ulésesek (fenti listából az Octavia és a Megane kivételével volt olyan felszereltség amiben volt, pl: link) így 3 felnőttnek is akár relatív kényelmes picit eltolva.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz Yiggdrasil #197087 üzenetére
Nem. Rohadt drágák a Suzukik ahhoz képest amit nyújtanak/román/koreai/francia konkorensekhez képest. Tudom, minden drága.
De egy Sandero meg egy Swift próbakör után nem kell 2000 karaktert írniberről...
Vitarák 6 misiért? Baszki, ez a mai legalja az autóknak, már a Daciák js feljebb léptek. 4,15ért is úgy voltam vele 100x inkább egy S-Cross 4,35-ért, az ér is annyit. Egy olcsó igénytelen autóba került egy drága hajtáslánc, meg biztosítást építettek az árába, és másfélszer annyiba kerül. Írtam már a Vitaráról, nem teszem megint, de 10 és 20 év közötti megoldásokkal van teli, meg olyanokkal, amit sehol se láttam (egy részét egyes Swiftben, pl a műanyag csomagtérburkolatot).
Szerencsére(?) az emberek nagyja semennyire nem ért az autókhoz, tehát az árukat jól tartják viszont.Swift mellé nézz Cliot, hasonlóra jön ki, de minőségben jobb érzetre tuti, utas és élhető csomagtér is. Sztem nem egy liga, de kb egy árban vannak mégis. Qinkli hype videója mell3 az autonavigátoros fapad Clios videót is érdemes megnézni (de nem azt venném, hanem az ezres 90 lovas MPI befecskendezéses turbóst).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Persze, kb azonos felszereltségen nézve értendő.
Ötért (vagy 4,5) az a belső nekem nem megy le a torkomon. A műszerek, szellőzés még mindig 4 fokozatban, az ajtópanel és gombjai, az egyes swiftből maradt ajtózárógombok(?) az íróasztal kábelátvezető műanyagjára hajazó középső szellőzők, a műanyag csomagtérburkolat (remélem még mindig lerepül a torony feletti darab ha valami eldől a csomiban). No way, inkább bukok párszázat pár év alatt értékvesztésbebha akkor még mindig így áraznak. (mi a C-t választottuk inkább, fiatal használtat, 1,5 évesen még 3,5év és 94k km garival 3,3m szűk közepes felszereltséggel - amiket/ahogy újban szivesen elhoztunk volna, belelógtak ötbe, és még nem volt új Sandero).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Dare2Live
félisten
válasz MC Pite #197105 üzenetére
"Szerencsére(?) az emberek nagyja semennyire nem ért az autókhoz, tehát az árukat jól tartják viszont."
Ez inkább annak köszönhető, hogy legendásan tartósak, robosztusak és ha vmi gond is van velük más tipusokhoz képest nagyon olcsón javítjatóak. Na meg baromi jól fogyasztanak. Amikor ez 25+év alatt beleivodik az emberekbe az érték és megjelenik a használtautó piacon is.
A Sandero vonalat nagyon nem értem. Az újat még nem láttam de a régiben olyan szinten volt a belső tér minősége amihez képest a Suzuki Mercedes.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ngaba
aktív tag
válasz vzsryl #197111 üzenetére
Hát, sokkal élhetőbbek a világos, tágas francia egyterűk, mint a bunker B Zafira. Csak PSA vonalon az a fránya Prince motor benzinben. És majd MC Pite jól megmondja, hogy jó az, de első autónak nem ajánlanám. C4 Picassot ki lehet fogni 1.8 szívóval 2008-ig, az tényleg bestbuy lehetne, csak már öregek...
Szerk.: Mondjuk a Scenicek belterét nem tudom elviselni.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz Yiggdrasil #197101 üzenetére
Igazad van, én csak félig meddig olvastam el a hsz-d, bocsi.
Igen, Ignis/Swift újonnan szívó+mild hybrid.
Majd az idő eldönti, hogy mennyire lesz tartós ez a mild hybrid Suzukiéknál, de valószínűleg tartós. -
MC Pite
veterán
válasz Dare2Live #197109 üzenetére
Ha te mondod... A városi legenda szerint rohadt megbízható a Suzuki. Volt/van a családban, elég tapasztalat van velük sok helyről, nem rossz, de nem is különösebben jók szerintem. És sok cucc nincs utángyártottan, amik nem olcsók (vagy fogyó eszköz, mint kábelköteg, ABS tömb, amik elég húzósak).
Járok kollégákkal be, akiknek Suzukijuk van. A 3 éves Vitara elmegy, olyan amilyen, enyni pénzt sztem nem ért sose, vannak benen meglepően archaikus dolgok. A vasaló Swiftnek zörög a beltere ezer helyen, olyan robosztus... szóval nem érzem annak. A Splasheket amikor próbáltam, a fele szintén zörgött (de a Swiftekre jobban jellemző). Az is, hogy ha előtted áll a pirosnál, mire elindul, már füstöl elég sok (ez részint az olajnak köszönhető, de ha a gépkönyv megengedi...). Motor nem rossz, ezt nagyon sok más autó is tudta. Váltó, tömítések, futómű semmi extra. Kalaptartó felemelése se fog elromlani, az biztos.
A baromi jól fogyasztás nagyjából igaz, mert könnyűek, nem rosszak a motorok. Mondjuk SX4ekre már annyira nem igaz, amúgy meg kisautó platform minden autójuk, tehát ne is egyenek sokat.
Akkor ülj be egy CMF-B Sanderoba előbb, de legalább olvass róla/nézz 1-2 videót
Nem tudom mennyi Suzukiban ültél ami viszonyításnak jó, (meg más korabeliekbe) meg mi a sajátod, mert elve igencsak eltérő ingerküszöbökkel rendelkezünk. Több haveromat nem zavarja hogy a 2000-es gyártású újonnan hasonló árszegmensbe célzott autóm sok dologban jobban kidolgozott volt mint egy új Vitara amit az elmúlt pár éveben vettek, nekik jó. Meg tudom érteni, S-Cross már szódával nekem is megteszi, és az újabb(!) Daciák is (a régebbieket szintén nem offoltam, ahogy az Auris Sports Tourer fl előtti verziója sem billentette be nálam a kéne bitet, csak fl után).vzsryl: Annyira kevés modernebb autó megbízható, de korrektek, főleg fl (2011) után. A Berlingo/Partner meg már megint bejáratott technikára jött ki.
Izlések és pofonok, volt EW motoros Picassom, ezredforduló után jó volt, de most inkább a szívó 'prince' amit vennék (mint kb az összes eruópai 1.8as, még a kilencvenes évek óta updatelgetett motorrol van szó).
Súly: 1430 egy 5008, egy zafira Bbevalottan1503kg.VVT cserés vezérléscserekor, mint magyarországon szinte mindenben, a vezérlés az cserés úgyis, ha autót veszek; és ennyi (itt kokszosodási probléma nincs). De van miből választani.
alázógyík: Ha már ez egy ajánló topik, akkor kicsit bővebben évjáratra/motorkódra tudnál mondani pár konkrétumot? Mert anélkül a hsz-nek nem sok értelme. 2014től egyébként a turbós is már élhető/TSi szintű (abból is az már a javított), csak sokan azt hiszik ugyanaz megy a minibe, bmw-be, meg PSA-ba.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Tothgera30
Ármester
válasz MC Pite #197119 üzenetére
Fateréknál van egy pár céges S-Cross, Vitara, műszakilag rendebn vannak, kevés hiba jellemző, de elektronikusan voltak már gondok (random nem indul, elsötétülő műszerfal, vészfék asszisztens random bekapcsol). Őszintén szólva, náluk a céges Megane dci-k strapaíróbbak. Amúgy nekem is az volt az érzésem hogy olyan dolgok mint pölö a kalaptartó, szerintem a WagonR/Ignis korszak óta változatlan. Meg hát Vitara 1075kg, S-Cross 100kg-al több, nem sok anyag van benne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
MC Pite
veterán
GL+(metálban) 4,89 (glx 5,24).
Ledes lámpa (suzukinál arefi is), ködlámpa, B oszloptól sötétítés, fűthető tükör, multi bőrkormány, e elektromos ablak (nem tudom felfelé is automata-e, gondolom már igen), tapis fejegység vezetékes AA-val, 4 fokozatú ventis klíma, kicsit és nagyon forró fokozatokban ülésfűtés, tolatóradar, hillholder, tempomat, 16os alukerék.
-: Ignis kulcs, szintén korabeli számlap, kemény műanyag csomagtérburkolás, könyökgyötrő ajtókárpit.Sandero Comfort. Kezdésnek egyik motor alulról, másik fölülről közelíti.
-15ös alu hatású FlexWheel kerék van alapból (kisautókra szerintem jobb), de akinek az kell 130k a 16os alu rá. Tolatóradar 50. Alapból itt is vezetékes AA/Carplay képes a fejegyeség (van wireless is a nagyobbik csomagban), ez 4,68. +A telefontartó, viszont színezett az üveg, de nem sötétített (ez kinek plusz, kinek mínusz, én pl mindkettőt fóliáztatom hátul, vagy hővédelem+esztétika, vagy csak hővédelem miatt, de nálam inkább előny a sötétítés). A refi csak izzós.A Clio meg árban kicsit ugyan a Swift fölé jön ki, de igényességben is (sztem összességében már az új Sandero is).
208 Active pack (4,96)van a Swifthez közelebb, a 75lóra visszafogott szívó is hasonló (bőven nyomatékosabb az alsó közép tartományban, a Swift csak felül erősebb). 45k a sötétítés, 80 az ülésfűtés, 16os alu kerék sajna már benne van. Nekem bejön a fargo sárga, de 160 a metál felár. Itt is a kis engedmény/alku külön van. Nekünk i smár I-cockipetes az autónk, de komfort, zajszigetslés, egy csomó fizikai és szoftveres működési finomság más liga mint a Suzukinál.
i20: Comfort szintén 1.2 szívóval (MPI) 4,65 5,05, -150k ha nem kell a 16os alu szett, szintén van vezetékes AA, 35k a sötétítés, már digitklímás, és hátul is e ablak van. 100k az ülés+kormányfűtés. 145 a metálfelár, és sajna 200 a ledes lámpa+köd+ statikus kanyarfény még.
Kiánál 1.2 szívó (DPI!) Silver Visionnel 4,7, metál 125k. Tapis, AA-s a fej, könyöklős, mankókerekes. Viszont Ledfényszóró Platinumtól, TGDI-vel[vagy mivel vetítőlencsés a fényszóró, akár utólag is megoldható], és nem látok opciót ülésfűtésre, csak a következő felszereltséget, szintén TGDI-vel. (igaz, 5,35ért a Gold nem rossz ajánlat szvsz).
Összességében egyáltalán nem érzem hogy annyira bestbuy lenne a suzuki. Az ára nem rossz, de olcsóautós sok helyen, ha valakinek magasabb igénye van, nem sokkal többért/hasonló áron azért van miből választani. Volt nemrég talán a tc-n is Yaris Swift összehasonlító, de ez elméleti buli, mert a suzuki kilóg lefelé a mezőnyből - ami nem baj, amíg az ára is ezt tükrözi.
Ez a bajom a Vitarával, mert annak az ára nem tükrözi.Tothgera30: Tudod mi változatlan? Az ajtózárgombok, számlap, térdnél a gombok, ülésfűtés gombjai, meg a(z Ignis) kulcs - ja és a csomagtérburkolás kemény vékony műanyaggal.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
MC Pite
veterán
Szedd össze kérlek a vezetéstámogatókat, hasonló cuccokat kínálnak, legalább azt is látni fogjuk, ne csak én bizonygassak; hajrá!
Maaaajd utána szedd össze melyikben mi mennyire működik, és mi az amit állandóan ki kell kapcsolni, mert meg akar ölni téged vagy a bringást az útszélén, stb. Melyik vészfékez árnyékra, rántja rá/el szalagkorlátnál, mennyire jól működik a fékezés. De egyszerűbb versenyszámok is vannak amiben könnyebb összemérni az autókat, már aki akarja. De van akinek a lista hossza fontosabb, mint hogy mi jól használható és mi nem. Én inkább pontmátrix kijelzős autót választok, int egy szar, lassú, körülményes tapisat (a jó tapis természetesen jöhet); vagy inkább ne legyen benne segéd, mint hogy veszélyes legyen ránk/más közlekedőkre nézve. Mint mindennél, itt is leszarom a funkció felsorolást, az érdekel mi ilyen lett.
Tempomatot írtam, azon a szinten asszem mindben volt. Tolatókamera az aliexpresses szint (a két éves még ilyen, nem tudom azóta változott-e, gyanítom nem), azt is írd már bele légyszives, egy fix képet at, ami sok-sok éve nem nagy szám. Még fix kanyarodási segédvonalak sincsenek rajta, nemhogy dinamikus (kormányszög függvényében), amit azért másutt már rég nem látunk.
Garikiterjesztést és alap garit is lehet nézni, mert 3-5-7-10 év van különböző dolgokra. Mellesleg a suzukis biztosítást (aka 10év garancia a hajtásláncra) ha akarod bármire magad is megkötheted, ha ez fontos számodra, és még sok pénzt hagynál ott az évek alatt a szervizbenhogy aztán pingvinezzenek ha valami baj van, és lehessen pereskednihátha lesz valami baj a motorral, vagy a hajtani is tudó generátorral.Szabad világban élünk, választhatunk kinek mi a fontosabb. Csak szeretem árnyalni a képet, mert (nem) kicsit féloldalasan vannak egyes járművek beállítva.
tboldi: Bocsánat, ilyen mélységben nem ismerem, de a lényeg gondolom átment a többségnek .
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
dj79
senior tag
válasz MC Pite #197125 üzenetére
Nem kicsit féloldalasan vannak bizony, pont jó példát hoztál a suzukival
Aliexpresses tolatókamera: nem mindenki szeretné szétszedni a műszerfalat a garis autóján.
Arra próbáltam rávilágítani, hogy 5240 ezer pénzért a swift igenis egy ütőképes csomag, nagyon megbízható technikával, sok év garanciával, bőséges felszereltséggel és sok embernek igenis ez a fontos, nem a csillivilli francia/olasz/etc design.
Arról ne is beszéljünk, hogy pl az új corsába nem tudok beülni magam mögé, a swiftbe meg igen
Az, hogy milyen vezetéstámogató rendszer működik meg mi nem, azt szerintem hosszú távú tulajdonosi tapasztalatok alapján lehet majd megítélni, nem pedig a szponzori lóvéktól nem feltétlenül független autóbemutatókból.
Sajnos sem a renaultra, sem a daciara nem találtam olyan lehetőséget, hogy a motorra/váltóra/hibrid rendszerre 10 év biztosítást lehessen kötni.
Volt már néhány (10+) autóm, közte jónéhány francia is (ár/érték arányban verhetetlenek használtan), viszont újonnan ez nem feltétlen igaz. Egy Kia/Hyundai inkább.
-
Veron
addikt
gyors kérdés mára: ha 1 éves Scala és Corolla kombi hason felszereltséggel azonos éves költségre jön ki (vételi és fenntartási szumma), akkor melyik az ajánlottabb?
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
sagesz93
addikt
válasz Veron #197128 üzenetére
szerintem 100%, hogy a corolla - de kérdés a motorizáltság, sokkal fontosabb mint a felszereltségi szint. Ha hibrid a corolla akkor meg 200% Ha abból a megközelítésből tekintjük, ahogy láttam keresed azt is, hogy pár év múlva melyik kocsi mennyit ér stb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Na most már tényleg körvonalazódik az igény egy “új” autóra – nyárig bezárólag.
Tehát mindenképp használt autó lesz, nincs fedezet újra, hitelre...
Ami szempontok vannak most alapesetben:
Felső limit: 1.8M (az azonnali szerviz, átírás ebbe nem értendő bele).
Életkor: legöregebb 10 éves lehet
Üzemanyag: benzines (évi 6-8e km, jellemzően nem több, de van, hogy csak 5e km), lehetőleg szívó
Használat: faluból városba járkálás (12km, na meg vissza is ugyanennyi), néha pereputty cipelése ide-oda (edzésre, versenyre)
Háttér: Opel Astra F cserélődik (x16szr motorral) valami fiatalabbra. (És persze F kisöreg marad, nem eladó.)Nekem fontosak:
Jó szerelhetőség (ha már úgyis kell)
Megbízhatóság
1.4 vagy az feletti lökettérfogat (literben kifejezve)
Nem kell póvergép (75LE már elég, persze jöhet több is)Anyókának (mert neki lesz) fontos:
Csajos (na persze kinek mi...), sportos (kinézetre, nem teljesítményre).
Heti bevásárlás beleférjen (mostani Astra ugye ~500liter), olyan 400 literes már okés (na jó, lealkudva 380)
Lehet sedan és 5 ajtós is, de kombi csak (és csakis) akkor, ha ténylegnagyonjóáronvan’.
Nem kell űrtechnika, érintőképernyő meg pláne nem.
(Persze én is vezetni fogom, csak hogy a fogyi majd jobb legyen :D )Eddig sokat nézegettünk már (szoktam ezzel fárasztani), és jelenleg a versenyzők:
- Renault Megane tetszik neki, az 5 ajtós. (én az 1.6-os verziót javasoltam neki)
- Seat Leon
- Hyundai i30
- Kia ceed
- Opel Astra (?), újabb féle (G nem játszik)Szóval szerintetek fentiekből lehet értelmes/érdemes választani, vagy... vagy... vagy mittudomén'.
Vagy egyiknek ez a baja, a másiknak az a nyűgje, harmadik meg ismert hibájú tehát jó?Chevy Cruze-t végül elvetettük – elég nagy (nekem teccik’), és nem tudom, hogy az esetleges alkatrészellátás mennyire bizotsított a Chevy kivonulásával.
Fiat Linea sen jöhet szóba, nem tetszik neki
Fiat Tipo jöhetne (az új), csak az meg nincs ennyiért.
Jazz-re nem gerjedt be
Prius sem hatotta meg az érzékszerveit.
Mondanám, hogy Subaru Impreza 1.5, de ha már Impreza, akkor az legyen az enyém, 2 literes 200+LE-s motorral. Annak még nincs itt az ideje :D – majd ha már nem kell egyterű...
PUG vonalon nem mernék elindulni a hirhedt benzinmotorok miatt (na, pont jókor említem...)(egész hétvégén ezt fogalmaztam... )
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
MC Pite
veterán
Mondom a suzuki gyári tolatókamerája van aliexpresses szinten, nem pedig mint egy gyárinak kéne lennie.
Akinek megfelel, vegyen suzukit. De azt állítani valótlan, hogy egy szinten van a fentiekkel, mert összeszedek sok sok pontot amiben nem. Tescoban, Decathlonban, meg a Scottnál is lehet venni össztelós tárcsafékes montainbikeot. De ugye megyegyezünk, hogy lesznek eltérések helyenként, és nem akarjuk nagyon egyiket a másikhoz hasonlítani, elférnek egy más mellett.
A suzuki biztosítását a Suzuki (azaz a vásárló) fizeti, de a 3-5-7 év után akármire is lehet kötni: http://www.loverauto.hu/gari.pdf - de van még sokféle, akit érdekel, talál, akár olyat is, amihez bárhova viheted szervizelni, akár magad is csinálhatod a karbantartást, stb.
Ettől meg nem tudom mitől ment fel ahhoz képest néztem (2018 évvége)S-Crosst (GL+), 1.840.000Ft-al. Hogy van benne most egy olyan motor, ami kb ugyanannyit eszik és picit nyomatékosabb? Ez mondjuk igaz. Egyébként sztem ugyanaz van most is a GL+ban mint akkor.Veron: Corolla, de ugye, vegyél seggpróbát. Ha hibrid corolla, akkor meg főként.
cappa72: Kettes Meganet csak ha utánolvasás után is tetszik, mert nem egy golyóálló konstrukció. Ceedet céloznám, vagy C3 Picassot ha a Jazz nem bejövős. Csomi/fenntartás terén a nagyobb kisautókat is lehet bevenném a kalapba, mi nagybevásárolunk, leheletnyivel kisebb a Ceed/Astráénál.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
dj79
senior tag
válasz cappa72 #197130 üzenetére
Megane 3 1.6 nem rossz (ha elférnek benne a gyerekek hátul), amúgy meg z16xer motoros Astra.
Gamma motorokról megoszlanak a vélemények láncminőség és olajfogyasztás terén (ceed, I30), a vw 1.6 meg hát... olyan, amilyen .pedig tudok egy eladó Priust
Veron: hápersze hogy corolla hsd.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz cappa72 #197130 üzenetére
Hm, valóban M3 is belefér már, meg az Ufo Civic is.
Nem olyan kicsi kisautó kategóriában (ha a kombikat azokból se nézzük) Grande Punto, Clio3, 208 is szóba jöhet ha bejönnek (utóbbiba én szeretem a Puretech motort, ez se tetszik mindenkinek, és az elejénél még mállott a vezérműszíj, azaz egy olajteknő levétellel meg kell fejelni a vezérléscserét), bár szerintem a pörögni akarásét, hangért és a kis fogyasztásért cserébe simán vállalható, sokkal jobb vezetni (+gokartkormány és jó üléshelyzet) mint a korábbi 1.4est C3at volt, pedig az se volt rossz a maga nemében.Koreaiaknál inkább az 1.4re hallok kevesebb panaszt, de az 1.6 se rossz, de vegyesebbek a tapasztalatok az MPI-ről.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Veron
addikt
válasz sagesz93 #197129 üzenetére
mindenkinek:
ez 1.2T Corolla Style Tech vs 1.0T Scala Style ebben az esetben.
egészen pontosan a Skoda picivel idősebb és olcsóbb,. az ÉCS-t már beleszámoltam, azzal korrigálva évesítve jönnek ki kb. hasonló árba.jövök a dobogós verdákkal este véleményezésre
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Veron #197138 üzenetére
Egyik sem egy problémás motor, a Skodához kicsit olcsóbb az alkatrész azt is vedd számításba a verdiktnél. Meg persze üléspróba legyen! Az a lényeg, mert az egy dolog, hogy az ember hogyan képzeli el a kocsit így fotelban ülve meg megint más kint az utcán vezetve.
A Corollát venném, nekem nagyon tetszik, hogy külön vízhűtési körön van a turbója pl. Igaz engem mindig is jobban vonzott a mechanika mint a számomra haszontalan extrák.
Pl többre értékelném ha Skodánknál nem enné a hűtővizet, cserébe simán lemondnék a gesztusvezérelt infotainment-ről.#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Csak ha már emlegettük őket, egy bő közepes felszereltség, LPG-vel (100 rongyért plusz erő és kisebb fogyasztás nekem jöhetne): [Sandero]
Igaz, a Stepwaynek nincs igazán Suzuki párja, de fejben aki akarja leossza/felszorozza.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
sagesz93
addikt
válasz Veron #197138 üzenetére
Na ezért fontos a motorikus részt vizsgálni, mert szerintem itt a topikban is többet a hibridre gondoltak amikor ez a kérdés felmerült (velem együtt), és akkor garantálható, hogy az a tuti vétel. Még így az 1.2-vel is a corolla az előnyösebb szerintem, de megfontolandó inkább a hibridet venni a jövőre nézve, biztos, hogy azzal kevesebb a fenntartási költsége is a gépnek.
-
MC Pite
veterán
válasz Veron #197138 üzenetére
Addigra készíthetek valami fotelvásárlós mémet?
Amúgy +1, hogy Corolla/Auris esetén a hibrid villan be (sima benzines/dízelből nem azt venném; de hibridből ez lenne a nyertes).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
nagyúr
válasz Zsombe #197133 üzenetére
Köszi a tippet!
Eléggé hasonlít a Prius-hoz, így nem tudom mennyire lehet opció, illetve ár/évjárat nem jön ki jól.
De mint opció felkerül a listára, remélem este meg tudom mutatni anyókának.@#197131MC Pite
Mondjuk C3 még nem szerepelt, de megsasoljuk azt is.
Köszi!
Ja, és a Civic-re nem is gondoltam, pedig hátha!
Azért kisautósat nem szabad vennünk, mert a gyerekek azért el kell, hogy férjenek hátul is (19, 15, 13), és hát a legnagyobb 196cm.
Egyébként mentünk Renault Clio-val, kellemes meglepetés volt a belseje, de 0.9-es benzines motor maga az csalódás volt.@#197134dj79
Mégane 3-t még nem néztem, csak a kettest, igazából a 6-os váltó miatt, de megpróbálom rábeszélni a csajt.
pedig tudok egy eladó Priust
semmi sem kizárt... elméleti síkon legalábbis. Azért meglátjuk, mit mutat majd a gyakorlat. Ha esetleg mégis megváltozna anyó elképzelése, azért bejelentkezek.@#197136Qru
1.5 Imprezát gyorsan felejtsd el
Igenis, értettem! Magam is így gondoltam.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
-
válasz cappa72 #197145 üzenetére
Tudom, tudom nem szívó de még lehet.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
MC Pite
veterán
válasz bitpork #197148 üzenetére
2014 előtt foglalkozós az 1.6 THP, ezt bele kell kalkulálni.
Mondjuk a hátul 196cm eléggé lerövidíti a listát.
Adac teszteket érdemes nézni, ott ezt mérik. És még egy szavazat a C3 Picassora, vagy akár a Qubo (sztem psa 1,4 8V van a benzinesbe, ami előny).
Vagy Berlingo, autóskártyában mindent üt TU5JP4-el örök életű plusz két nap. És ezzel jöhetnek a barátnők is[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs