- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Android szakmai topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
-
Idén elmarad a BlizzCon
gp A hírek szerint más eseményeken lehet számítani a Blizzard idei bejelentéseire.
-
Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
ma A friss, de meglehetősen Lite ajánlat mellé arrafelé aktivitáskövető és fülhallgató is jár.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
A torzításra gondolsz? Gondolom középen nem annyira jelent ez problémát.
Nyilván tudom hogy messze nem ugyanaz több tekintetben sem, de kroppolni mindig könnyebb mint hátralépni ahonnan már nem lehet. Továbbá később lehet betársítanék egy DP3-at mellé.
Csak az a baj hogy ha felsorakoztatom az érveket a végén egyik irányba sem akar eldőlni a dp1m és a dp2m javára./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Lassú Víz
őstag
Francot. ROBOTER már több helyen is leírta, köztük itt. Annyi lehet belőle igaz, hogy ösztönösen ki akarod tölteni a képet és egy nagyobb látószögű objektívvel közelebb mész, ezáltal változtatod meg te magad a perspektívát.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #51849 üzenetére
ehh, vennék egy x-e1-et én is, elég olcsón mennek már csak az a bajom, hogy soha az életbe nem szánnék annyi pénzt portréobira mint amennyibe az 56-os kerül, olcsóbb alternatíva meg nincs
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MC Pite
veterán
jjeahh, ami nekem nem annyira jött be panában, az főként a színek/tónusok, frissítése G3/G2nál. Jónak jó, de ha nem is lagzik (zavaróan) kevés fénynél, néha mintha picit vibrálna (bármilyen fényviszonynál); és kicsit hidegebb színű a kész képnél is amit látsz. Bár a saját korában fasza volt.
Oly színben jobban tetszik, csak a kép méretéhez képest körbe a mütyür feliratokat nem szeretem (E1-ről váltásnál mondjuk csak az EM10 volt képben, G6 nem, GX7 ára miatt nem). Nekem az a kényelmes, ha könnyen olvasható/látható az infó/figyelmeztetés; meg jó ha egyesével döntöm el mit akarok látni és mit nem, és van esetleg több mód (vízszintezős, hisztogrammos, minden infót kirakó; meg átlagos minimalista).
Sőt, most X100 mellett az E2 keresője sötétben is sokszor szimpibb mint a hibrid. Mondjuk akadnak még a hibrid oldalon előnyök amit lehet szeretni.
Szerintem nyugodtan megveheted, nem abszolútban szar, főleg evf mentes vázról váltva.
szerk: Azért szerencsére van jóval olcsóbb (bő száz k körül) portréalternatíva (60as), keresgélj 3 perced és meglátod elég jó-e vagy sem...Kókuszban panák tuti megint előrébb járnak mint a f***, de hogy használható-e, ezen sztem fölös állandóan értekezni . A lassabb vázzal is elvoltam, meg a mostanival, a leglassabb 35össel is, meg ki kell ismerni. E1-el az első fél órában kétségbe voltam esve, határozottan jobbnak és gyorsabbnak tűnt az X10 hozzá képest. Oszt kiismertem, aztán beltéri lagzi meg a rohangáló gyerekek (jó fénynél) is sikerültek vele. X100at kell(ett) még tanulnom, ez is egyre jobban megy.
AFC: Általában nehéz a témán tartani, de ha ez megvan és a pdaf zónában van az af keret, akkor használható. De pl én képtelen vagyok kutyán tartani (béna vagyok), gyerekeken egy fokkal könnyebb, bár ők is random irányba mennek csak kicsit lassabban
Preaf-et nem szeretem, de (ezt is tárgyaltuk) afc-t használtam/lehet használni helyette nagyon kevés fény+kontraszt kombónál. E1-en sokat dobott, egyből lett ott fókusz amire af-s-en azt mondta ez kevés, nincs fókusz. Kb olyan, mintha focus peakingnél állítanád hogy mennyire konrasztos témát mennyire emeljen ki; itt meg mintha elfogadna kevésbé kontrasztos találatot is jónak.
Ijk: A nagylátó környékén nem voltam korábban ilyenre fogékony (ritkán használtam) és nem sokat foglalkoztam olyannal mint az ekv 28 és 35 közötti különbség, de most használva 28-al nagyon ritkán vagyok kibékülve (uye próbálnám kitölteni a képet és közel menni), a 35 meg szinte mindenre jó, 1-2 irány van amit kerülni/amire figyelni kell, és akkor még ember ábrázolás is egész
temrészetesvállalható marad.eeaa: Van akiknek kedve, van akiknek ideje nincs sokat pepecselni rawwal, de egy színvilág ráhúzása (amit utólag eldönthet) még azért belefér. Én lusta vagyok, ritkán rawozok; evf-el ritkán ront akkorát az ember hogy fine jpg-ből ne legyen korrigálható. Nem akarok a gép előtt görnyedni ha 99,5%ban tök jó eredményt lehet jpgből kihozni. A maradéknál rawozok.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gorgo
őstag
amúgy file szintű hack nem működne Lájtrúmban? Elvégre is csak a kamera azonosítót kell valahogy átverni, és eztán rá lehetne húzni bármely váz által dobott raw-ra a fudzsi színeket...
Mazsi, nem próbálkoztál ezzel?"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Ijk
nagyúr
válasz MC Pite #51855 üzenetére
Igen, de itt nem 28 vs. 35-ről van szó, hanem 28 vs. 45-ről.
Bevallom őszintén hogy amikor zoom obim volt leginkább a két végállást használtam.
Tájképeknél, épületeknél, belső tereknél olyan szélesre tekerne amennyire lehet hogy minél több beférjen. Persze tájképeknél nem ilyen egyszerű a helyzet, sokszor telével lehet a legjobbakat lőni. Beltér esetben pedig, nos valljuk be hogy a dp széria nem egy tipikus beltéri kamerának való./人◕ ‿‿ ◕人\
-
eeXaa
addikt
...azért megosztanék pár gyenge G3 as jpeg -et ha nem bánjátok...
-
Stauffenberg
nagyúr
Ehhez két dolgot tudok hozzáfűzni:
- A gép JPEG kimenete simán van annyira jó, hogy hozzá sem akarsz nyúlni, pont olyan amilyenre RAW-ból gyúrnád ki.
- Természetesen fotózhatsz RAW-ra, abból meg Lightroom-ban tudsz készíteni olyan JPEG (vagy TIFF) kimenetet, mintha a fényképezőgép tenné, mióta bekerültek a színprofilok abba is, cserébe megmarad a lehetőség, hogy egy-egy hibát szabadon korrigálj. De nem csak én, hanem a legtöbb Fuji user úgy van vele, hogy amit két kattintással elérsz az már bőven mesés. Ez a nem mindegy.
-
MC Pite
veterán
Nem rosszak, de gondolom nem is sooc jpg-ek. Más, kinek mi jön be, nem ekézik a panát, csak pl itt otpikon belül adja az olyhoz való hasonlítás. Odaát meg az alap mód, meg a film módokkal sokan elégedettek, hogy valósághű-e, van akit izgat, van akit nem. Ezek jáccós tesztképek, sooc, 1-2 helyen van más film mód, van ahol jól állt nekik van ahol nem. De panások és olysok meg egyebek között sincs egyetértés kinek hogy tetszik, miért lenne még nagyobb körben hogy kinek mi jön be?
szerk: Régen élmény volt rawot főzni, főlg a nikonos, ismerkedős időben. Mikor gépet bekapcsolni sincs időm otthon, a képeket meg küldeni kéne, kínszenvedés 128 képpel főzöcskézni, meg pillanatot akarok megörökíteni, élvezni akarom a fotózást, az eredményt, de nem akarok lehetőleg sűrűn csúszkákkal szórakozni. Inkább 5-5 képet választanék ki hogy mit hívatnék elő. (Kivéve a technozás, de az más, plusz legalább jobban kiismeri a user az adott rendszert/gépet).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
eeXaa
addikt
válasz Stauffenberg #51861 üzenetére
szintúgy..
-már egy G3 jpeg-je is van simán olyan jó, ha a kis fájlméret a cél, meg tudom hogy nem fogok annyi képet utómunkázni, akkor is több mint jó....
-egy jpeg sem lessz nekem sosem olyan jó, (láttam már egy csomó fuji X-est) amilyet rawból ki tudok hozni.... plussz egy jó raw-ot külön élmény kifőzni...(#51863) MC Pite:...mindegyik out of camera jpeg 2 kivitelével, azokat a flickr-en belül módosítottam, de szerintem azokon látszódik is...
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
nem sértésképp, de én tipikusan panasonicos-nak látom, nem rossz, de az oly színeknek, tónusoknak nyomába sem ér..ezzel nem azt akarom mondani hogy szar, canikon színeknél a pana is sokkal jobb sztem de oly után számomra elég nagy visszalépés
(#51855) MC Pite: igaz, ott a makróobi is, de nekem az is drága...az oly 45 ára pl. még beleférne. imádok fotózni, de ilyen irdatlan pénzeket sosem fektetnék egy hobbimba sem... a keresőhöz meg annyit, hogy csak egyszerűen legyen elfogadható (mondjuk ez szubjektív ), ne olyan mint a gx1 kijelzője (gondolom a g3-ban is ugyanaz van), mert az számomra katasztrófálisan kiábrándító
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
válasz jjeahh #51865 üzenetére
Minden relatív, az E-M10, a 14/2.5 és a 45/1.8 árából nagyjából kijött az 56-os Fuji és az X-A1*, a halszem és a 20/1.7 ára ugyan nem fedezte a 12/2-ét és a 35/1.4-ét, de ez van, a fotózás is csak egy hobbi ergo pénznyelő
Még egy X-E1-et nézegetek nagyon, mert ugyan a kettő gyorsabb, jobb, blabla, de az egyes még finomabb tónusokkal operál, én meg ugye pont ezért vettem Fujit.
*: na jó, nem, itt is rá kellett fizetni
[ Szerkesztve ]
-
titán
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
jjeahh
nagyúr
nem tudom már én sem egy jó keresőért cserébe bevállalnék valamivel több utómunkát, kár, hogy nincs lehetőségem kipróbálni a g3 meg g5 keresőjét, így max vakon megrendelem, ha jó oké, ha nem szopi az e-p1-el is így volt, szerencsére a kereső hiányát leszámítva nagyon tetszett...na meg ahány ember annyi vélemény, szal ez alapján sem lehet dönteni, a gx1-re pl. többen írták, hogy sokkal jobb minden szempontból az oly-mnál, engem mégsem győzött meg...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
.: JuSzT :.
addikt
Szerintem meg pont az a lényege egy drága gépnek, hogy megkönnyítse a dolgom mindenben. Rövidebb idő alatt kapjak jobb képminőséget. Ebbe beletartozik a jpeg is, mivel azzal dolgozni időben is gyorsabb, mint a rawokkal.
Én a rawra jelenleg csak tartalékként tekintek. Ahol a váz és az obi meg én együttesem már kevés, akkor átállítom rawra, hogy nyerjek vele némi plusz lehetőséget az utómunkában. -
.: JuSzT :.
addikt
bass**a meg Mehettünk volna ide is tegnap, közel volt : LINK
200 üveges és 20 csapolt belga sör Budán - megnyitott a Söntés
-
Stauffenberg
nagyúr
"plussz egy jó raw-ot külön élmény kifőzni"
Mint korábban írtam, én ezt a részét kifejezetten gyűlölöm. Van tapasztalatom Panával, mert sokat videózunk a vázaival (GH2, GH3), de a fotóinak a színvilága nálam (nem is tudom, hogyan mondjam finoman, szóval nyers leszek) egyszerűen jellegtelen és unalmas. Nekem nincs türelmem hosszasan könyökölni a számítógép előtt és bűvészkedni. Régen még volt, de nagyon hamar rákaptam az ízére annak a világnak, melyben alig kell hozzányúlni a fotókhoz, mert egyszerűen pont úgy jók ahogy vannak.
Szóval ha MFT gépem lenne, akkor csakis Olympus, mert ők azok akik ilyen szempontból a Fujihoz közel állnak. Mondjuk a G6 videóját el tudnám fogadni, nagy szívfájdalom ez nekem, hogy videózni meg pont azokkal a vázakkal nem lehet normálisan, melyek állókép terén fantasztikusak.
De ez csak hitvallás kérdése. Irigyellek amiatt, hogy szeretsz RAW-ot noszogatni, ha én is ilyen lennék, nem lenne az égvilágon semmi bajom a Panával.
-
arn
félisten
no legkozelebb nem sorozes lesz, hanem fightclub
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
eeXaa
addikt
válasz Stauffenberg #51874 üzenetére
....én csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy egy pana jpeg, is azért több, mint csupán vállalható, plussz egy 300e + kombónál a jpeg a non plus ultra, kicsit false feeling számomra...
...én viszont téged irigyellek, hogy beéred azzal ami a kamerából kiesik....[ Szerkesztve ]
-
-
MC Pite
veterán
Nem, nem azért irigyled hogy beéri azzal ami a kamerából kiesik, hanem azért ami a kamerából kiesik
Písz...Ijk, a dinamikailag nececs helyzetben rátapintok az fn gombra, és a következő exponálás raw+jpg-ben kerül letárolásra, és utána marad az előző (jpg). Ezt piszkosul szeretem, nikont régen többször rawon felejtettem amikor nem akartam. De az utóbbi majd egy évben még csak kisérletezésre használtam a rawot, általában delete a sorsa. Leszedni is jobban szeretem a jpg-t, fn-re tapicska és felcsorognak notira amíg én közben akárhol akármit csinálok, nem kell tok le, kábel elő-importál- kábel vissza-tok vissza/memkártya kihámoz-bedug-importál-leválaszt-visszarak-tok vissza.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
|AP|
veterán
ha nem akkora az igényszint, hogy egyesével buzuljak a képekkel, akkor egy jellemző képen belövök egy profilt, majd ráeresztem az összesre, ezzel le is tudtam a RAW feldolgozást.
De egyébként én is az az állatfaj vagyok aki jobban szeret minden képpel elpöcsölni -
jjeahh
nagyúr
ehhez a raw témához meg annyit, hogy a fuji nem tom de az olynak raw-ban is szebb színei vannak, szal oly raw-al én is szöszölök, de nem mindegy, hogy az alapból válallható képet tuningolod, vagy azzal kínlódsz órákig, hogy az emberek bőre ne legyen olyan mint egy zombié és a végén átrakod ff-be mert sehogy sem jó
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Stauffenberg
nagyúr
"egy 300e + kombónál a jpeg a non plus ultra, kicsit false feeling számomra"
Szerintem itt senki sem állította, hogy a JPEG mindenek felett áll. Ez egy olyan extra a RAW mellé (!), ami nagyon sokszor jól jön. Ráadásul a JPEG-ek pont a filmszimulációs módok és a tipikusan Fujifilmes színvilág miatt jók, ezek pedig már RAW-ra is alkalmazhatók, amik mellett már gyakorlatilag nem nagyon kell hozzányúlni a fotókhoz (de persze aki akarja, az megteheti, szerintem azt sem mondta senki, hogy kötelező megelégedni a Fuji saját színeivel). Sosem értettem, hogy miért baj vagy lényegtelen ha valami többet nyújt.
"én viszont téged irigyellek, hogy beéred azzal ami a kamerából kiesik"
Fordítsuk meg a dolgot: Én a Panasonic kamerából kieső fotóival is beérném, ha értenének annyira a színekhez, tónusokhoz, kontraszthoz meg úgy alapvetően egy fotó összképének hangulatához, mint a világ egyik legjobb analóg film gyártója, mely tengernyi know-how-val rendelkezik ezen a téren.
Nálam nem csak a Panasonic nem üti meg a mércét, de gyakorlatilag a piac nagy része sem, így a Sony, Nikon, Pentax színeivel sem vagyok megelégedve, a Canon még határeset. Anno elintéztük azzal a kifejezéssel, hogy "digitális hatású", ez volt egy szép kifejezés arra, hogy ocsmány, lapos, szar az analóg fotóhoz képest. Régen még én is úgy gondoltam, hogy a RAW-ból gyurmázás is a digitális fotózás természetes velejárója. De miért akarnám magamat szívatni ha ezt sosem szerettem és közben vannak már olyan gyártók (ide értve az MFT rendszer prominens alakját, az Olympust), melyek igyekeznek odafigyelni arra, hogy a kimenettel a lehető legkevesebb utómunka legyen?
-
eeXaa
addikt
válasz Stauffenberg #51886 üzenetére
...az addig rendben, és be is látom, hogy van ezek közt a jpeg-ek közt különbség, de számomra ez nem minőségbeli... amúgy jahh egy fujinak van amúgy realitása nállam annak hogy birtokoljam is... az x100s, de mint rendszer, ááhhh ...továbbá az is felfoghatatlan számomra, hogy a legtöbb júzernél aki erre vált a jpeg talán a fő indok... persze vannak még előnyök, de hátrányok is.... esetleg láthatnék tölled pár képet, amit a fujival lőttél... jöhet privátban is...
-
madgie
titán
Van egy olyan
trollelméletem, hogy a mostanság reneszánszát élő vintage színvilág azért tudott így feltörni, mert a digi gépek jó nagy része képtelen normális bőrszínt hozniDe tényleg, annyiféle "Orwo" színt kevertem ki anno a Panáknál, mert a gyári RAW pocsékul nézett ki. Jó, az embereknek tetszett, kis vignetta még mellé, le is hasaltak tőle Aztán most, amikor csináltam a Pana-Oly-Fuji párhuzamos képeket, akkor látszott nagyon a különbség, hogy egyrészt a Fuji önmagában sem ronda, ha ráküldöm az Astia/Provia-t, másrészt ugyanazok a szanaszét-tuningolt old school vintage presetek különösen a Pana képek szájába adták a cumit (hogy vulgárisan fogalmazzak). Ha nincs egymás mellett a két kép, fel sem tűnik igazán, annyira szét vannak cincálva a görbék és színek, de egymás mellett azt veszed észre ,hogy hiába a Panához lett keverve a preset, b*sszameg akkor is jobban néz ki Fujin (Provia/Astia). Főleg a kritikus színek... mondjuk a bőr, vagy épp egy lagzin a széken lévő narancs díszítés,... vagy a piros.
Másrészt az ég kékeket még mindig az Oly-n szeretem a legjobban, szubjektív nekem a Fujinál a Provia/Astia kicsit ciános, a Velvia meg húdelila.
-
madgie
titán
válasz madgie #51889 üzenetére
A vignettáról most sem tudok leszokni, finoman rátolom a Fujis képekre is
Az Oly profilok meg nem elég pontosak LR alatt, az E-M10-nél legalábbis nem voltak azok (sokszor a Muted módhoz nyúltam, mert Standardban nem tetszett a bőrszín, Portraitban meg vöröses volt). A Fuji sem 100%, például pirosakban is eltér picit, de az Oly-hoz mérten sokkal-sokkal jobb, azt mondanám, hogy 95%-ban hozza a JPG színeket.
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #51874 üzenetére
Számomra a Pana JPG motor gyengesége elsősorban kevés és rossz minőségű fény esetében jött ki. Ilyenkor egyszerűen a színek szétesnek. GH2-vel még RAW-ból sem igazán tudtam jót kihozni (véges idő alatt). Nemcsak a fotók esetén jött ez ki, magasabb ISO-t a videó sem bírja jól (és nemcsak a zaj miatt nem; szóval hiába részletesebb a GH2 videója jó fénynél, a részletesség csak 1 nem túl fontos paraméter magas ISO szükség esetén...).
Jó minőségű, természetes fény eseten semmi gondja a Pana JPG-nek, sőt talán még természetesebb mint az eye candy Oly.
Az Oly előnye akkor jön ki amikor tolni kell az ISO-t. ISO1600 még pixel szinten nézve is nagyon szép (vaku támogatás nélkül is), és teljes képen nézve az ISO6400 is vállalható. És nem azért kell ISO6400 mert néger gyerek szájában akarok a negrót fotózni az alagútban, vagy mert nincs fényerős obim. Egyszerűen pl. egy tábortűznél, ha nem akarom a hangulatot vakuval megölni, akkor kell. Ezen pedig sem még fényerősebb obi, sem nagyobb szenzor nem tud segíteni, mert akkor meg a téma nem fér be a mélységélességbe.
Összességében a fény minősége számít számomra a legtöbbet, ha ez adott, bármilyen váz jó, jó obival. Viszont, ha ez nem adott, akkor az Olyval még mindig ki lehet valamit hozni ahol a Pana esetében már nem.Ha fókusz tekintetében biztosra akarok menni (és nem a háttérre) viszont még soha nem fotóztam annyit MF-el mint az E-M1-el (és nem peakingel mert amit az a címszóval csináltak az szégyen), azaz ebben egy pro-nak nevezett Oly váz is elég harmatos.
A Fuji nálam nem játszik, biztos jó, meglévő cuccaimhoz (2 rendszer) viszont aligha hozna bármi érdemlegeset.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Mercutio_
félisten
Én se vagyok hajlandó raw-t b*sztatni, sőt még a jpg-knél is max a fény/árnyék csúszkán meg a színteltettségen bökök egyet irfanview-ban, oszt csá
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Freddy76
addikt
válasz Stauffenberg #51886 üzenetére
"mint a világ egyik legjobb analóg film gyártója, mely tengernyi know-how-val rendelkezik ezen a téren"
Éppen most jövök a Soós Fotótól, kész lett egy tekercsem, zuiko 50/1.4, Fuji 200 színesre fotózva. Szenzációs eredményt hoz ez a páros...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Freddy76 #51894 üzenetére
Amikor gyerek voltam én rengeteg Fujifilm és Kodak filmet füstöltem el, gyakorlatilag csak ezt a két márkát ismertem, meg néha becsúszott egy-egy Agfa. Majd szkennelek fotókat ami Fujifilm Velvia filmre készült egy Fujica ST-F fényképezőgéppel (ezen egy nem cserélhető Fujinon 40mm f/2.8 objektív volt, ez a képszög és fényerő neked ismerős lenne). Olyan beszarás színei vannak, úgy vignettál, hogy egyszerűen mesés. Ez volt apám fő gépe, ugyan nekem ekkor már volt sajátom, de valamiért mindig apámét akartam magammal vinni. Mondjuk akkoriban inkább Kodak mániás voltam, Fujifilmet csak akkor fűztem be, mikor apám azzal jött haza. BTW, mindkét gyártó hibátlan filmeket készített (illetve ami még gyártásban van, azok is jók). A Fujinak mégis inkább a fekete-fehér Neopan filmjeit csíptem nagyon. Hihetetlen, hogy azok mit pirítottak, nagyon csípném ha jönne Fuji digit vázakra egy Neopan filmszimulációs mód.
Na de most már ideje lesz elkotródni a topikból.
-
MC Pite
veterán
válasz Freddy76 #51894 üzenetére
Hú, jó hogy mondod holnap viszem a fedet, sose tudon különben befűzni a fuji filmenet ha nem lövöm el a régit
Stauffenberg, ha ekegen kérik... A chromera is kíváncsi vagyok milyen, képeken tetszett
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ROBOTER
addikt
OFF:
Win 8.1. Képnézegető, ablakban és full screen üzemmódban totál más színek, utóbbiban élénkebb, a piros majdnem leugrik a képről. Ősrégi PS9-ben (azaz CS2) save for web előnézeti kép ugyanez. Mi a halál ez?
-
HÁZIGAZDA
bőven vannak még előnyök:
- sok tárcsa, külön expókorrekciós tárcsa stb.
- qrva jó kereső (szori, de a panáé a nyomába sem ér, és bár abszolút lehet azzal is élni, csak nem érdemes, ha lehet a fujiéval is)
- relatíve fényerősebb obik
- sokkal jobb építési minőségű obik (a panaleica 25-ös jóval gyengébb a fuji 35-öshöz képest, de ahogy a 18-55 siklik zoomolás közben... ami minőségi, az minőségi, jár neki a )
stb.cserébe ja, a pana af-ben verhetetlen, az mft meg jó érett rendszer, van kompakt teleobi stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)