- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Mobil flották
- Rekord vékony lesz a Z Flip7 is
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
Új hozzászólás Aktív témák
-
somasz
addikt
Mostanában én is egyre többet gondolkozom a 12-40-en, de még nem született meg az elhatározás. E-M10-re kéne hozzá még egy grip (csak külön nem olcsó). Meg akkor már lehet, hogy mk2-re kéne váltani és ahhoz gripet szerezni.
Van 12-32, 20/1.7, 45/1.8, 40-150, érkezik az új olcsó 25/1.7 valamikor próba-cseresznye alapon.
A 12-32 jó, apró, hurcolós, de sokszor rövid, ekkor rátekerem a 45-öt, de annak is vannak korlátai, ha távolabbi a téma. Félalakos vagy annál kisebbre szeretem nagyon.
A 20/1.7-et szeretem, éles, sötétben lassú az AF, de túlélem.
40-150 szerintem kétszer volt a vázon, városnézésnél, kirándulásnál néha jól jönne, de lusta vagyok feltekerni, meg le. Pedig jó cucc.
Ez a 12-32, 20/1.7, 45/1.8 kombó jó kis helyen elfér, bár összességében a 12-40 ezeket leválthatná talán.Nem szeretem sokat cserélgetni az obikat menet közben, kényelmetlen. Ezért elgondolkoztam még egy 14-140 mk2-n vagy 14-150 mk2-n. Valószínűleg tök jó lenne, de hiányolnám a 12mm-t. Valószínűleg a gripet is megúsznám.
Nem tudom, melyik obiktól lenne értelme megválni, melyiket megtartani egyik, ill. másik esetben. Még egy 7,5mm-es samyanggal kiegészíteném a kívánságlistámat a későbbiekben.
Ti mit tartanátok meg, mit vennétek?
-
FEDman
addikt
Őszintén szólva a PZ és SLRgear tesztek után bennem is több a kérdés, mint a válasz.
Még korábbról láttam több gyakorlati tesztet ahol ennek nyoma sem volt. Egyelőre még nem sikerült rájönnöm mi ennek az oka. Több tippem is lenne, az egyik amit te is írtál, hogy csak közelre ennyire érzékeny erre. A másik esetleg, hogy lehet trükköz valamit az Olympus. Mindig is nagy mágusok voltak képfeldolgozás terén. Lehet valami bonyolult eljárással digitálisan helyre pofozzák a sarkokat. Ha így van akkor Raw esetén külső szoftver, vagy csak Pana váz használata esetén könnyen kaphatunk rosszabb eredményt. De ez őszintén szólva elég vad feltételezés, magam se igazán hiszek benne.A legvalószínűbb eshetőség pedig talán az, hogy van ugyan jelentős fókuszsík görbülete az objektívnek, csak ez a tipikus nagylátós tájkép szituációban pont nem igazán jön elő.
Itt van pl. Robin Wong tesztje.
Ennél a 7mm-es képnél például a crop-ok alapján döbbenetes jó az obi már nyitott rekeszen is.
No most vagy a fent vázolt turpisságok közül játszik be valamelyik, vagy itt is ugyanúgy megvan a görbület, csak mivel itt az előtér amúgy is pont közelebb van így lehet pont beleesik ebbe az ívbe. És ezért nem jelentkezik mindez itt, míg a sík tesztábrán meg igen.
-
k1csi
senior tag
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy itt is meg kellene nézni, hogy nem tesztábra távolságon, hanem amikor távolabb van a fókuszsík, hogy rajzol az obi.
Szóval nem biztos hogy a minimum fókusztáv környékének a rajzáról levezethető a globális összképe az obinak (plána az UWA rész). -
istvan170
aktív tag
Itt meg tudod nézni, hogy miket javítottak:
http://www.olympus.co.jp/en/support/imsg/digicamera/download/software/firm/e1/#fmzdl
-
#16820480
törölt tag
és Studi,
Köszi, akkor majd próbálok keresni valami windowsos gépet. Azt hittem, hogy lehet esetleg úgy is, hogy a kártyára felmásolva a fájl(oka)t a vázról közvetlen frissíteni.
Egyébként az obik frissítésénél akkor cserélgetni kell az obikat is? Vagyis magában az obiban van a fw, vagy a váz tárolja ezeket az infókat is?
-
-
Lassú Víz
addikt
A kábelről több helyen is írják, hogy az jó, mert azonos helyen vannak a csatlakozó pontok. De te is azt írod, hogy a különböző rendszerű vázakat és vakukat nem kevered. Ha majd egyszer nem csak elméleti lesz a kérdés, keresek valami occó bizbaszt, ami a középérintkezőt viszi egyedül leválasztottan át.
-
.mf
veterán
Dettó. Már meg se lep. Ahelyett, hogy az évek óta tátongó lyukakat tömnék be, sorra hozzák ki a meglévő dolgokból az újabb, de alig jobb s cserébe drágább verziókat. gg.
Mirman: ahogy Pollai mondta, 9-18 és vaku helyett állvány.
Lenan: bár ne lenne ennyire brutál-drága. Csak azt remélem, hogy az A7m3-ba már lecsorog pár technikai újítás, kikalapálják az ergonómiát, és az A7m4 lenyomja az árát
Igen, bili. -
MrChris
nagyúr
"hogy mást ne mondjak"
mást nehéz mondani mint Panákat. Abból is a GH2-nek volt stabil videó hackje. A többivel csak a gond van, rendszeres fagyásokról olvasni gh1, g3, gx1. A 25p is csak egy ntsc-pal tiltás feloldása.
Olympusra pedig soha sem volt még mutatóban sem hack, pana is őrzi már a firmware-t mint a hímes tojást. -
gorgo
őstag
tkp. csak egy júzer error volt, -mivel tudtam/tudhattam volna- ezért nem kellett volna 1.8-on hagyni, hanem 2-re rekeszelni. Ennyi, többire figyeltem.
Amúgy sokat agyaltam én is a 12-40-en, de ahhoz már kell a markolat, és úgy már (de anélkül is) túl nehéz. Cserébe penge a teljes tartományban és nem kell cserélgetni (nagyritkán halacskára), fél-makrókat meg drc-250-nel gyorsan lehetne. Jó kis dilemma... -
MrChris
nagyúr
Ok, nyílván a te géped meg sok másénál van ilyen probléma ami elég nagy csalódás, ha szükség lenne a biráta hackre. Elképzelhető, hogy nem egyféle kártya vezérlő hw-el gyártották és van lassú meg gyors.
Most videóztam tegnap (g6) és azért ennek a ~25mbps-nek vannak korlátai. Játszótéren gyöngykavics, lombos fák... 'megeszik' az adatfolyamot. Viszont 46" fhd tv-n ezt sokkal kevésbé látni mint 24-es monitoron. Hobbira elég. -
MrChris
nagyúr
Nálam a Flowmotion2 tökéletesen működött samu kártyával, sebesség hiba és minden hiba nélkül.
És avatott szemnek ami talán itt mindenkinek meg van óriási különbség volt a gyári és hack fw között. De elég csak szétnézni ez ügyben a videós oldalakon.
Biztos, hogy GH2 van neked? -
FEDman
addikt
No de én sem mondtam ám mást.
Ha valaki, akkor pont én vagyok az aki mindig is azon az állásponton voltam/vagyok, hogy a DXOmark mérései igenis helyesek.
Amivel gond szokott lenni, hogy egyrészt nagyon kevesen tudják értelmezni az ott kapott értékeket, másrészt meg közel sem mérnek mindent. Így meg hogy nem mérnek mindent, így csak a DXOmark méréseiből nem kaphat senki teljes képet, a gyakorlati tapasztalatokat nem igazán lehet megkerülni.
Az amit te is elvégeztél az pl. nagyon hasznos, magam is összehasonlítottam most a Canon Eos7D MkII és az E-M5 II szenzorait és állítom, hogy messze nem olyan rosszak azok a Canon érzékelők, mint azt sokan gondolják.
Ebben a tesztemben csináltam egy olyat is, hogy 3 EV-t alulexponáltam alap iso-n, majd ezt utólag visszahúztam, pont az árnyékokban mutatott zaj feltérképezése végett. Ugyanezt elvégeztem az E-M5 II esetében is, csak az cikk annyira hosszú lett, hogy ez abból végül kimaradt.
Pedig elég tanulságos a kettőt összevetni. A nagyobb szenzor ellenére is, ha ezeken az alulexponált képeken csak a zaj mennyiségét nézem, akkor a nagyjából azonos szinten van a kettő. Azaz ez gyönyörűen visszaigazolja a DXO méréseit.
De itt jön képbe egy olyan tényező, amit nem mérnek. Konkrétan míg a Canon felhúzott képe színekben, kontrasztban nagyon egyben volt, addig az Olympus ugyanitt igen ronda (a LR színzajszűrésével együtt is) színtorzulást mutatott. Olyat ami már bélyegképen se valami szép.
Hozzáteszem ezt a tesztábrát kifejezetten kis mennyiségű műfénnyel világítottam és ezt exponáltam alul, azaz több szempontból meg lett gyötörve a szenzor.
Ennek ellenére szépen kijött, hogy a DXO mérései igenis pontosak, de ennek ellenére nem igaz, hogy a Canon APS-C szenzorainál ne jönne ki a soha nagyobb szenzor előnye.
Az ilyen extrém körülmények között mutatott azonos zaj szint, de nem egyformán egészséges összkép nekem azt sejteti, hogy azért a Sony szenzorok néha kicsit erőn felül ki vannak hegyezve. -
hibavissza
veterán
Én nyitva használtam párszor városi képekhez és homályos lett. Nem nagyon tudtam hova tenni a dolgot, így ráfogtam a fókuszra, shutter shock-ra meg a gyuszira. Nem mélyedtem el a problémában. De a tesztképeid alapján nem ildomos nyitva használni, pedig jól jönne egy használhatóbb 1,8...
A közeli fókuszt néztem. Ott egyértelműen nem fókuszál elég megbízhatóan. Használható, de észnél kell lenni. -
keveset akarunk rá költeni. interjút vennénk fel vele, rendezvényekről beszámolót lőnénk, videós teszt a szerkesztőségben, ilyesmi. eddig is kitobival videóztak a fiúk, mikor melyikkel, nem volt gondjuk. igen, pro zoom még jobb lenne, de nem költünk ilyesmire.
eos m amúgy épp most került képbe, az elég olcsó, és mondjuk egy 22/2-t meg lehet finanszírozni rá. nem kell clean hdmi, nem filmet készítünk azért. persze minél jobb, annál jobb. egy sony nex video codec már mindenre elég volna, ahogy a pana újabb vázain lévő is.
-
#40935168
törölt tag
Akkor idézem a dpreview-ról:
Just to recap, the shutter systems on most mirrorless cameras have tended to work in a different way to SLRs. The shutter is held open during normal live view, and when the shutter button is pressed it closes so the sensor can be reset, then quickly opens again to make the exposure. This process has been blamed for sometimes introducing slight image blurring across a specific range of shutter speeds (usually around 1/60-1/250sec).
With an electronic first curtain, the exposure is started by a purely electronic process (as the name implies). Some manufacturers such as Canon and Sony have used this for several years, as it can be used to entirely eliminate any vibration from the physical shutter action. Olympus's implementation is however subtly different - the physical shutter still closes and opens as usual, but the exposure is slightly delayed to allow any vibrations to die down, and then started electronically. This is also the first time we've seen it added via a firmware update, and specifically to reduce image blurring.
Lehet gondolkodni.
-
madgie
titán
Persze, ez csak egyfajta rev 1 így, korlátozott használhatósággal, de FEDman felhívta a figyelmem arra, hogy magasabb érzékenységen is sokat "tisztít" ez az ál-Foveon. Persze nincs ebben semmi meglepő, láttuk ezt már az A7R vs A7S-nél, a leméretezés sokat segít.
És igen, még egyszer leírom, hogy ez így elég korlátozott... de kezdetnek nem rossz. Ebben nagyon jó amúgy is az Oly, Live bulb, Live Compo, csupa-csupa jó ötlet, ami sokat segít a fotózásban.
-
MrChris
nagyúr
ahogy madgie írja. Egy példa 4k videónak sincs túl nagy teteje, pláne hogy csak mostanában vannak hozzá drága tv-k. DE 1080-ra méretezve máris überkirály raw videót veri felbontásban.
Meg aki eddig nem vett Olyt a gyenge videó miatt, és helyette panát vagy sonyt vett, hát mostantól nyitva a pálya.
Akit ezek nem érintenek, annak tényleg pénzkidobás ebbe többletet fektetni. -
jjeahh
nagyúr
Hát azért rengeteg olyan terület van, ahol ezek a nagyszenzoros csúcskompaktok nem rúghatnak labdába a legolcsóbb cserélhető obis gép mellett sem, szal valszeg jók ezek a gépek, de a milc-eket sztem nem fogják mostanában kiváltani. Én meg optimista vagyok, eljön a jó ár/érték arányú dolgok ideje is majd, csak ha most kezdenének belépő fényerős zoomokat csinálni pl., valszeg sokkal kevesebbet adnának el a pro zoomokból, így üzletileg gondolom logikus, hogy várnak vele
-
#40935168
törölt tag
Canon is 160, 100 többszöröseinek állítják be a natívot, de volt egy teszt arról, hogy sok Canon modell a 160 többszöröseinél zajmentesebb, mint a 100 többszöröseinél (kivéve a közös többszörösöket, mert ugye ott is megvan a 160). Magyarul ISO160 tisztább Canonon, mint ISO100. Ödémakettőig ez volt a sztori, hárommal már nem tudom, de semmit nem fejlesztettek a szenzoron, szóval lehetséges. Csak háttérinfó.
-
ROBOTER
addikt
Valóban benne van az obi, sőt talán egy kis dpreview user error is.
De:
Mivel a 16..24 megapixeles APS-C-k és az m4/3 is picit zajosak ISO200-on szűrés nélkül, számomra ez az összehasonlítás rendelkezik a legtöbb jogosultsággal. ISO800-on esélytelen kihasználni a teljes felbontást. Én a képeim 99%-át ISO100-400 között lövöm, de törekszem a legkisebb ISO-ra, sőt ahogyan tanulom, szokom a helyzetet, obit, egyre lejjebb szoktam menni. E-M10-en ISO100-200, amíg csak bármi esély van az éles képre.
A CX-nek komoly kihívás 20 megapixel mellett ISO200-on tisztának és részletesnek lennie egyszerre. Azért a CX felülete majdnem háromszor kisebb, mint a Canon APS-C.
-
Nekem azzal van bajom, hogy vagy lemaradok a témáról, mire kiválasztom az AF pontot, vagy épp nincs ott AF pont, ahol nekem kéne.
madgie: Akkor mást és máshogy fényképezünk.
Múlt hétvégén állatkertben voltunk: kerítésen keresztül fényképeztem mozgó állatokat.
Statikus képnél én is jobban ráérek AF pontot választani, mert van idő előre átgondolni, hogy mit akarok, de eddig még sosem sikerült előre kitalálni, hogy melyik AF pont lesz a nyerő. Legfeljebb kb.-ra. Persze, lehet, hogy én vagyok béna. -
eeXaa
addikt
...tisztában vagyok azzal amit írsz... az utóbbi pár évben eléggé elmélyültem a témában, mind a fejlődéssel, mind a müvészettörténetével, irányzatokkal, fontosabb alkotók munkásságával,
...a festészettel, -bár nem vagyok festő,- egy barátom által elég régóta, és átfogóan, mondhatni alaposabb ismereteim vannak történeti vonatkozásban...igen ez egy klisé: de abból is a rosszabbik fajta, mert művészet látszatát kelti....
-
.mf
veterán
Szerintem érted jól ezt a szempontot is, csak megint hozod a provokatív oldalad
Nem a váz képességeiről volt szó, hanem az obik méretéről. Nézd meg a 35 f1.4-est - balról a harmadik, közel akkora, mint a balról első, 24-240 f3.5-5.6 túraobi. 35-ös fix létére egy kiaszott beercan zoom méret, egy gyárkémény. Egy prizmás-tükrös filmes gép teljes mérete obival jóval kisebb volt, mint amik mostanában kijönnek, pedig itt még tükör és prizma sincs. Hogy a Lajkát ne is említsük, pedig igazából ahhoz kellene mérni a dolgokat, mint FF + mirrorless, kicsi, de jó üvegekkel. Jól mutatja, hogy mit ki lehetne hozni. De minek, ha azt is meg lehet csinálni, hogy Cájsznál leveszik a polcról valamelyik százéves elrendezést, a seggére még rátolunk egy bázistávolság-adaptert, hogy még véletlenül se kelljen hozzányúlni, és kész. Miközben a Pana az LX100-hoz az LX7 lencserendszerének egyszerű felnagyítása helyett áttervezi az egészet, és úgy növelték a szenzorméretet kb. duplájára, hogy közben az obi nem csak mindössze 30%-kal lett nagyobb, de még a fényereje is nőtt... -
Lassú Víz
addikt
A gyárira visszaállást írták. Nem bug, feature
Kell, hogy legyen valami ami miatt most nem jött a videó upgrade, pl. stabilitási ok. Majd ha az E-M1 annyit ér mint most az E-P1, akkor esetleg hajlandó leszek kísérletezni kiszivárogtatott firmware-ekkel, addig meg marad a gyártó által tesztelt, ellenőrzött.
Ha most lenne elvárás a 4K meg a többi videóképesség, akkor Pana,Szerk: de lehet Samu ahogy ROBOTER-t olvasom.
-
Ijk
nagyúr
Ez jóval kisebb mint az LC-1. Miért nem mernek bevállalni egy tökösebb kompakt vázat? Értem én hogy miniatürizálás, de most komolyan számít 1-2 centi és 200g egy olyan gépnél amit úgysem tudsz zsebrevágni? Cserébe viszont az ergonómiája pocsék.
Méretek alapján szerintem akkora kamu ez az egész rumor, de legalább még pár napig mindenki beszél róla. -
MrChris
nagyúr
amíg nincsenek konkrétumok, eredeti forrás pro vagy kontra addig az marad, még ha az eoshd is írta, nem tudni a szenzor mire képes, és még ott van másik pár hardver elem ami szűk lehet vagy elégséges. Ha elfogadnánk a magyarázatot akkor szenzorstabival ne várjunk 4k-t? Lemérték a szenzormelegedést, processzormelegedést, memória melegedést hd, fhd, sorozat... huzamos működése közben? Utánna néztek ezen alkatrészek tűréseinek, terhelhetőségének? Azaz én okoskodásom, ha az em1 akár 8k-t is tudna akkor sem lesz egyetlen firmware frissítés sem ami ekkora érdemben változtat a gép képességein, az Oly ilyen, de ebben persze jobb lenne ha nem nekem lenne igazam
-
Lassú Víz
addikt
"...a 4/3-os obik lehetősége viszont nem, alapvetően még mindig méretben kompakt rendszerként szeretném a m43-at."
Ha nincs korábbról olyan obid, akkor érthető. Kíváncsi vagyok, hogy mekkora lesz a 40-150 f2.8 pro obi, és hogyan viszonyul méretben/súlyban a használtan elég jó áron beszerezhető 50-200-hoz képest. A 12-60 ill. 14-54 + 50-200 még mindig nagyon jó páros ebben a rendszerben. Nagyon szeretem azt az univerzalitást, hogy ezeket is vihetem, de ha csak lemegyek az utcára sétálni, akkor a markolat nélküli vázra rárakom a 17-est, és ott a kicsi, könnyű gép f1.8-as fényerővel.
-
Studi
veterán
Nekem a fogás a szempont ergonómiánál, kevésbé a gombok elhelyezkedése. Utóbbit megszokom, előbbi sokkal kevésbé pótolható. Az 50-200SWD elég emberes darab, erősen orrnehéz lenne vele minden m43 cucc, kell valami, amibe bele lehet kapaszkodni. Az E-M1 markolata viszont sajnos keskeny, ezért nekem nem ad kényelmes fogást. De ez nyilván a 4/3-os nagyobb vázakkal (E-30, E-x) való összehasonlításnál igaz, az m43 rendszeren belül valóban jó az E-M1. De még rendszeren belül is komfortosabban állt a kezemben a G6.
Abszolút bőség zavara van, én meg erősen technofil vagyok, gyűjtögetem a vázakat, ahelyett, hogy használnám őket...
-
Studi
veterán
Számításba vettem az E-M1-et is, de azt csak arra az esetre, ha a két tükrös közül (E-30, E-5) a nagyobbik ment volna el. De őszintén szólva ergonómiailag annyira nekem nem tetszik az a váz, pedig szívesen használnám a két SWD zoomot valami frissebb érzékelővel, normális AF-el. De az E-30 ment el, meg a G6, így inkább valami kisebbet keresek, ami az ezüst obijaimmal mutatós is, és funkcionalitásában hozza a G6 szintjét. Így elég szűk a kör, GX7 és GH3-GH4 jöhetne szóba Pana oldalon, és E-M1, E-M10 Olyn. Kicsit hunyorogva (a napfényben, hogy lássam a keresőt
) esetleg egy E-P5. De ahhoz drága EVF-et szerezni, főleg szemszenzorosat.
szerk: amúgy az AF az egyik legnagyobb érv amellett, hogy a hasonló árak mellett a GX7-est válasszam az E-M10 helyett.
-
A Panasonic nagyon sok reklámot kapott a közösségi médiában a 4k miatt. Nem csodálkoznék, ha az Olympus is megpróbálna valamit. 4k videót a népnek, hátha megdobja az eladást. Persze az egész csak papírtigris lenne, a kapott eredmény egy kalap szart se érne, de ezt Olympusék úgyse értik, azt se tudják, mi fán terem a videó. egyszerűen csak sárgulnak az irigységtől.
-
MrChris
nagyúr
Aki videót is szeretne annak az Oly nem játszik, nem csak a 30p miatt. Egyszerűen fos a tömörítő, minőségre pont az ellenkezője a JPG motorjának.
Bár a FHD is elég jó a GH3nál, de látható a leméretezett GH4 4K-s videók jobb minősége. Elsősorban az élességen. Viszont 4K-t utómunkázni combos gép kell.
-
p_adam
addikt
FHD felvételi mód esetén a GH4 (meg a régebb GH-k) nem képes(ek) kiolvasni a teljes szenzort, csak bizonyos sorokat, ezért nem olyan éles mint a 4k leméretezve, ami részletgazdagabb képet ad mert több adatból rakja össze a képet.
Ezt nagyon nem reklámozzák, de sajnos így van (hiába a magas bitráta), többek közt azzal próbálják ellensúlyozni hogy 0 állásban is van élesítés a videóképen ami kissé megtévesztő (az alap érték azt hiszem -5).
Szóval szép, hogy tudja belsőleg a 4k-t de az 1080p-t kissé elhanyagolták (gondolom crop módos 1080p-hez több számítás kéne, mint egy az egyben átvenni a szenzorról), a Sony A7s-nél ugyanez fordítva van.Van a GH4-en még egy telekonverter mód, ami FHD-nyi 1:1-es adatot vesz át és az a korábbiak miatt szintén eléggé jó, ha az objektív elég éles hozzá, és pontos a fókusz.
-
Studi
veterán
GH4 az GH4, nincs Oly alternatívája.
Abban viszont egyetértek, hogy minimum az egyik fényerős alapzoomot megérdemli a váz, legyen az akár 12-35 vagy 12-40.Ha a méret nem számít, és kézi élességállítással fog menni a videózás, akkor olcsó megoldásnak jó lehet egy 4/3-os 14-54 (~50k manapság), 12-60 (~100 körül lehet), vagy a Panasonic 14-50-ből a fényerősebb. Ezek azobik manapság beszerezhető áron vannak, csúcs a képük, és videó esetén az MF se lesz olyan nagy akadály.
-
Studi
veterán
Azért korai még temetni az mft rendszert. Sőt, minden rendszer vs. fix obis gép értelmetlen: akinek rendszerre van szüksége/igénye, az a rendszerek közül fog választani, és továbbra is erősödő lehetőség az mft. Akinek pedig elég egy gép, az választhatja akár ezt a Canont is, ennek minden előnyével és még több korlátjával.
-
-
leginkább egy dolog van, ami miatt én mégis, az pedig az evf. a fuji x-e1-nél éreztem azt először, hogy na, ebbe már öröm belekukkantani. az x-t1-é meg ebből kiindulva álom. és annyira azért én is szeretem a jót, hogy ha elérhető ilyen tudás, akkor akarom is. úgyhogy az is biztos, hogy őszig igyekszem majd ellenállni a kísértésnek, és megvárom, hogy például a fuji x30 milyen lesz.
ezzel együtt alakulnak azok a gépek, amikből aztán választani fogok:
- stylus 1: az evf lehetne az újabb, a szenzor lehetne picit nagyobb, de összességében tök rendben van
- casio ex-100: ez inkább csak elméleti, ki kéne próbálni
- ez a canon izé, ha tényleg jó lesz -
-
jjeahh
nagyúr
egyszerű: ne akarj mindent meglőni, hanem szűkítsd le a kreativitásod a cuccod képességeivel egyenlőre
ha ez megvan, minden képed, videód sikerülni fog, és nagyszerű lesz + megspórolod egy új f.gép árát...
Parci: nálunk lenne mit meglőnöd egész télen, ehhez hasonló helyen lakok vazze...mármint nem teljesen, de a közelemben elég szép helyek vannak, és a közelt értsd úgy, hogy a városból látom a hegyoldalon a fákat
simán ki lehet gyalogolni síelni
-
HollyBoni
veterán
Nem 1fé-t nyersz nagyobb FPS-nél, csak ha betartod a 180-as szabályt. 24/25fps-nél én mindig betartom mert zavaró ha több, de 30-50/60p-nél kb tök mindegy, nem fog szaggatni. FPS konverzió meg nem tudom mi akar lenni, ha vágsz akkor exportálni kell, oda pedig be kell egy FPS-t írni mindenképp.
Ott kezdtem az egészet, hogy teljesen átlagos felhasználásra szerintem nem jó a 24/25p, mert sokan még azt sem tudják mit befolyásol a záridő videónál. De mindegy, használjon mindenki amit akar.
-
HollyBoni
veterán
Tudom az alapszabályt, de ha pl napsütésben szeretnél videózni és nincs ND filtered, vagy nincs nálad, sokszor még az F22 sem elég az 1/50-hez, és a rövidebb záridő nem zavaró magasabb FPS-nél. Lehet csak én vagyok így, de nekem nyers videóim nem nagyon vannak, amelyiket megtartom az úgyis megjárta a Premiere Pro-t, ott meg exportálásnál úgyis be kell írni egy FPS-t.
Ok, végülis kinek mi tetszik, szerintem a 24/25p általános felhasználásra nem valami jó, ha nem vagy óvatos minden tiszta mosott lesz, vagy szaggatni fog az egész.
Viszont akkor ez a villogó lámpa 30p dolog hogy van? Tudom a PAL 50HZ, NTSC 60HZ dolgot, de én szinte csak 24p-ben videózok, és csak akkor villog ha nem 1/50 a záridő.
-
Mercutio_
félisten
Az Oly egyik nagy hibájaként rótták/-tuk fel, hogy ha valaki keresős gépet akar, akkor csak a felsőkategória E-M5/M1 van, vagy mehet másik gyártóhoz, most ezt a hibát az M10-zel orvosolták.
Az "E-M5II" az egy E-M5 csak a 2 hátsó elcseszett gombot kirakták jobbra és kisebbek/jobb nyomáspontúak lettek, a felső tekerő tárcsa is picit módosult, valamint kapott egy bőr-szerű borítást néhány olyan részére a váz ami eddig festve volt. A tényleges utód meg ki tudja, hogy mikor jön, szvsz csak jövőre.
-
FEDman
addikt
-
madgie
titán
Nekem pont ez a váz tetszik. Lesz@rom a komoly stabit, nem érdekel a plusz púp az accessory portnak, zuhanyozni sem viszem magammal a gépet. Ellenben baromi jó, hogy végre kisebbek lesznek az af pontok, lesz normális wifis kezelés, adott a kitűnő szoni szenzor, jó kezelhetőség és mindemellé egy korrekt indulóár.
-
FEDman
addikt
Nézd, nem olyan bonyolult ez.
Ez a váz tényleg nem az E-M5-öt váltja le, hanem egy az alá érkező modell. Ha ezt végre sikerülne elfogadnod utána te is hamar belátnád, hogy egyrészt nem reális amit elvársz, másrészt meg ami a két modell között van az nem a fejlesztési irányt mutatja, csak a kategóriák közötti különbséget. -
szerintem ez nem jó szöveg, videózni úgy sem ezzel a vázzal akarnál, evf meg van. csak a stabi miatt is inkább e-m5 videóra, ha egyáltalán oly. jó döntés volt lehagyni az ap-t, amit az emberek 99,99%-a nem is használ, vagy ha igen, akkor evf-re (ez persze csak tipp, de fogadni mernék).
-
rumos14
nagyúr
az E-M10-ről meg levették az accessory port-ot, így már biztos hogy semmilyen külső mikit nem tudsz rárakni.
vszleg az emberek nagy többségét nem érdekli, mint ahogy a 30p videó sem (a PAL 25p helyett). na mindegy, akinek a videó fontos, tud mást választani bőven, m43-ban is. -
b.vr
őstag
"Marketinges szempontból persze nem rossz próbálkozás..."
Nem értem mire gondolsz, marketinghez nem a régi fl-36-ot tenné fel Robin Wong hanem a többszázezres ikervaku-rendszert + vezérlőt
Na de hogy erről mit gondolunk az végülis mindegy, a lényeg hogy kb. 35 ezret nekem megér ez a móka
-
b.vr
őstag
"Egyébként aki komolyan makrózik vagy van körvakuja"
Tényleg fenntartásokkal kezelendő amit írok mert nem személyes tapasztalat de régebben néztem a neten makró-workshopot, ott a körvakut (hacsak nem dokumentációs célokra szolgál) kimondottan kerülendőnek tartották mert teljesen homogénre világítja a tárgyat. Az obi végére tehető és külön állítható két "kisvaku" már jobb, de ott is inkább javasolt legalább az egyiket kézzel távolabb vinni (amúgy régebben néztem az árakat, vakuk + vezérlő, maradjunk annyiban hogy annyit nem szánok vakurendszerre
)
"Ha csak egy irányból világítod meg a témát nagyon mély árnyékok lehetnek."
Nézd meg pl. Robin Wong képeit amiket az előző hsz-ekben linkeltem. Szerintem abszolut jól demnstrálják a képzben tartott kartonnal derített külső vaku használhatóságát.
-
b.vr
őstag
Nem tudom mik az előnyök/hátrányok, láma vagyok a témában
Amúgy ezt a kábel dolgot is akartam kérdezni, egy ilyen setup kapcsán.
A dolgot úgy kell elképzelni, asszem valamelyik malaysiai pillangós makró sorozatnál van werkfotó is, hogy gép a jobb kézben, vaku meg a balban oldalról/alulról/felülről, közelebbről/távolabbróll, szóval azért jobbnak tűnik ha nincs kábel, egy lehetséges elakadás-forrsással kevesebb.
szerk: bár ez másik sorozat, de pl. ezen látszik a felállás.
-
gorgo
őstag
sztem nem vészes, lehet eltúloztam. Engem az jobban zavarna, hogy nagyon/túl könnyen jár, mert akkor a nyakadban lógva is "kicsúszik" egy idő után a súlyánán fogva. Anno a 45-200-am ezt csinálta. Amúgy meg eljössz a legközelebbi sörözésre, és megnézed!
Lassú víz: be kell valljam, nem kizárt az sem, hogy megy em5-tel is. A napokban vettem észre, hogyan lehet kisebbre venni a fókuszmezőt. Nos, ez kizárólag a tapicskával lehetséges, a 2. módban, amikor csak elhelyezed, és odafókuszál, de nem exponál. No, ezután kicsi is marad a fókuszmező. Annyi szépséghibája azért van, hogy ha nyomsz egy OK-t vagy menüt (azaz ha bármi beállításon módosítani akarsz) akkor kezdheted elölről... De legalább így megy. Télen kesztyűben külön béna, de hát eddig ezt sem vettem észre. És persze ez is csak tapicskán keresztül elérhető, így simán lehet, hogy van belenagyítás közben stabi... ki fogom próbálni!
-
.mf
veterán
Ha megnézed a DXOmark tesztjét, az Olynál "ISO200"-nak nevezett beállítás kimérve szinte pontosan ISO100. Kapcsolódott is hozzá egy cikk, vagy ott vagy máshol erről a tesztről indult vitában linkelve, hogy ebben miért van igazuk és miért nincs.
Az ISO100 már ténylegesen ISO50 lenne. Nem tudom, hogy a dinamikának milyen lenne.
1/4000-be bele kell törődnünk, az 1/8000-képes zárszerkezet sokkal drágább, nem véletlenül csak a csúcsmodellekbe kerül bele. ND-szűrő, nincs más választásunk.Lehet, hogy most az olympusmarket ebayes dömpingjén 600 EUR-ért is mentek EM5 vázak, de azok használt, javított darabok, ezt is számítsd bele. Az 560 EUR gondolom megint valami közvetlenül JPY-ből számolt dolog volt, ami teljesen kihagyja a vám és áfát -- úgy már egyből 700 EUR-nál vagyunk, de szerintem simán lehet 750-800 EUR is.
Sasa: én a helyedben lecsapnék egy jó árú garis használt EM5-re. Múltkor mintha 175k-ért hirdetett volna valaki egyet. Az EM10 se lesz olcsóbb, s még odébb is van, hogy egyáltalán megjelenjen. No meg a stabi sem lesz olyan tuti.
b.vr: én is erősen gondolkoztam ezen a kombón (EM5 + 12-40), de eddig csak sejtettem, most már tapasztalom is: ha ehhez a vázhoz már a 14-140-II sem kényelmes, ami 265 g, akkor milyen lehet a 12-40, ami alapból 382? Akkor már adhatnák egyből a szetben legalább a grip felső részét is, mert ahhoz az obihoz szükség lesz rá.
-
ROBOTER
addikt
Én extrának, pontosabban extra meglepetésnek el tudnám képzelni, hogy az E-M1 kedvezőbb telítődését és emiatt nagyobb dinamikatartományt nem a szenzor okozza, hanem az E-M1 előtti típusoknál valami feldolgozási korlát volt, és az E-M10 is kedvezőbb lenne. Na persze hiszi a piszi, csak álom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Horgász topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen egeret válasszak?
- Home server / házi szerver építése
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest