- Google Pixel topik
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Sokat fejlődött a Tecno belépő ajánlata
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hammer 6 LTE - ne butáskodj!
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
PociAti #27012 üzenetére
Egyértelműsíthetné a Xiaomi, h melyik rollerhez, hány kilóhoz, melyik kerékhez mekkora nyomást ajánl. :/
Egy szirszxr táblázat lenne az egész, ami a weboldalon egy egyszerű menüpont lehetne, azt kész.Hiába van a gumira ráírva, ha az kb minden súlynál más, meg még attól is függ, h elöl, vagy hátul van a kerék.
-
nimfas
addikt
válasz
PociAti #27012 üzenetére
Akkor alattam (130 kg) a 12"-os gumit 8 BAR-ra kéne fújni?
Obarter D5 roller (35Ah/48V, kivehető akksi), szerintem elég masszív gép, fékek is fognak mint állat, megy is mint állat (60 Km/h), de 30-40-nél többet még jó úton sem megyek vele...(Erős dombnak felfelé is gyorsul velem)
Nem volt olcsó tavaly tavasszal mikor vettem, de ahogy néztem csak drágább lett....Szívesen elvinném egy szerelőhöz hogy nézze át, de Siófokról nem annyira opció Bp-re cipelni, itt meg nem tudom van-e valaki aki komolyabban foglalkozik velük.
-
-
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #26994 üzenetére
Mondj egyet, amihhez nem nyúlnak hozzá a profik? Ne pálcika szintet, hanem mondjuk a 2000W-os kategóriában.
Ahogy látom az 50 km/h roller csoportban, mindenki kormány, fék és egyéb cserével kezdi. Szinte minden hirdetésnél ott van, hogy még 300-500e Ft-ot ráköltött az illető. Minek költ rá, ha nem szükséges?Peaceliker:
Mondj egy olyan rollert, ami a G4 szintje (méret, akku, erő, lehet dual mototos), de nem 800e-1 millió és nem kell rá százezreket költeni!Komolyan érdekel Ti milyen rollert használtok? Engem neg lehet győzni, ha tényleg van jobb vétel, mint a G4, akkor veszek olyat.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #26946 üzenetére
Ilyen alapból veszélyes (futóművű és gyárilag hatástalan fékű, de relatív nagy teljesítményű) rollereket, az utakra se szabadna engedni vagy csak valami sebesség korlátozással vagy csak miután helyre vannak téve biztonságtechnikailag.
Nagyon alá mentek ezek a kínaiak a biztonságos közlekedési szintnek.
Sok roller még Tüv és más EU minőségi vizsgálatra se kerül be vagyis szépen direkt kikerülik a gyártók, hogy az EU előírásainak meg kelljen felelniük.Ennek az lesz a következménye, hogy a rolleres balesetek száma nagyban növekedni fog emiatt is és a gyakrabban járnak majd nagyobb sérüléssel (balszerencsésebb következménnyel), mint úgy általában.
-
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #26946 üzenetére
Nekem pl. elég egy roller, mert nem akarom szállítani. Amúgy meg a G4 is befér az autóba csak egy edzésnek felér, ameddig berakom. Most, hogy belekóstoltam a rollerezés világába és megtetszett, szeretnék egy a G4-nél kicsit kisebb és könnyebb rollert. Most nézegetem mi lenne a jó.
Olyat szerenék, ami már gyárilag jó, ne kelljen nagyon pimpelni. Inokim OXO jött szembe, az eléggé megtetszett.
Persze megnézem a Mantis, Teverun kínálatot is. -
válasz
PociAti #26946 üzenetére
Ez attól függ ki milyen utakon használja, hiába megyek csak ~1,5-2.Km-vele a boltig, de felénk rettentő rosszak az utak(még a járdák is)
itt felénk egy lengéscsillapító nélküli gép sz.tem 1hónap alatt darabokra hullana!
Ott ahol viszonylag jó úton közlekedik az ember, oda okés lehet egy pálcika, de az is inkább csak ilyen max ~80.kilós sofőrig!
Szóval elég összetett ez a dolog kinek mire van szüksége/igénye!
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #26943 üzenetére
Koszi, enyemen is az lehet, G30 max2, de eddig semmi panaszom nincs 1600km korul. Igaz eleg jo utakon jarok es hoterhelest sem igen kap, mert azt en sem szeretem es akkor auto
. Hetente szoktam nezni, 45 psi re fujom, egy het alatt vagy nem veszit semmit, vagy max 44 lesz, de ez amiatt is lehet, hogy amikor letekerem a pumpat, akkor szokik egy kis levego.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #26922 üzenetére
Ez a QB/T 2946-2020 egy nagyon jó kínai szabvány az ebike műfajban, bármelyikünk elolvashatja ( 电动自行车用电动机及控制器规定了电动自行车用电动机(包括含减速器的电动机)及控制器的产品分类), legfeljebb nem minden pontja teljesen világos:
http://www.aipuo.com/news/991.html
Lehet, hogy a megadott nyomaték mellett kihoztak belőle próbapadon ilyen teljesítményt, viszont 250W ±20W teljesítményt garantálnak egyébként.
-
válasz
PociAti #26913 üzenetére
Oppsz, na ezt nem jól tudtam.
Fantasztikus.
Te meg elírtad a Mi 3 Liteot, az kakukktojás, (300Wattos).
1:1
Így megfelel?
Ez után a lista után nyilván nem vagyok képben a jelenleg futó modellek teljesítményét illetően, nem?
Majd legközelebb oda írom az ilyen hsz-okhoz, h "költői kifejezéssel élve", h egyértelmű legyen azoknak is, akik úgy tűnik, csak kötekedni járnak ide.
A 250W-os rollerek egy része csak 20-al megy ugye, aki rollert keres, meg nem feltétlenül éri be ezzel. Ezért se "foglalkozok velük".
Nem vitázni kellene, hanem beszerezni pl a Segway eladási listáját. Melyik roller fogy jobban. Az F2 sorozat, vagy az általad kilistázott 250W-os modellek.
Most szőrszálhasogatok én is kicsit:
D18 kifut, utódja nincs
F25 kifutott, utódja az F25i volt, ami már nem 250, hanem 300Wattos volt, aztán az egész F sorozat kifutott, és az F2 sorozat meg 400/450 Watt lett. Ezekkel egyébként már tökjól fel lehet menni emelkedőkön, ennyit számít mindössze 50Wattnyi többlet.
A 4 Go-t meg szerintem ne emlegessük inkább, mentél már vele? Ezt még összecsukni se lehet, testépítő kell hozzá, h kinyissa a kormány rögzítőjét, utána meg az ember inkább kettétépné a zsinőrjait, mire sikerül a csomagtartba bepakolni.
Na így kell devalválni egy márka értékét.
Csinálunk egy szxr rollert menő narisari színkombinációval, ami "feldobja" kicsit, aztán "ajándékba" adjuk telefon mellé.
Az, h a Marketplace tele volt vele, mellékes.
Lehet a telefon sikeresebb lett volna olcsóbban árulva roller nélkül.
E2... Ez a kifejezetten nem vízálló, tömörgumis rollere a Segwaynek. Kimaradt belőle a vízzáró tömítés, mert hiszen minek az, különben is miért nem olvassa el mindenki a használati utasítást, hiszen benne van, h ennek az IP védettsége egyel kisebb a megszokotthoz képest.
Persze, h jelennek meg ilyen kis teljesítményű új rollerek is, ezzel se mondtál újat, sík terepen jól használhatóak, csak kérdés mennyi fogy vajon belőlük? Nekem úgy tűnik, a trend az, h a 250-300W helyett áttolódik a választék a 350W-nál is nagyobb 400W felé, ill. fölé.
Ha a 250W-os modellek annyira jók, miért nincs belőlük 10Ah, 12.5Ah, 15Ah akkupackkal?
Szintén költői kérdés volt.
A Xiaominál meg kb ugyanez a trend, 250W a 4 Go-t leszámítva eltűnt, a 300W meg ott is emelkedik, annyira, h az új 48V-os rollereik meg az 1000Wattokat súrolja 400W névleges teljesítmény mellett.
Ami a kormányokat illeti, mégis mit kellene tenni? Örüljön a lakosság, h élhetetlen szabályokat erőltetnek a rollerre?
Nálunk pl a lehető legostobább szabályozást sikerült "átmeneti" jelleggel megalkotnia a doktorbelügyminiszter úrnak.
Ahová a roller a legtöbbet kívánkozna, az a kerékpárút lakott területen belül, de ott nem is szabad használni. -
válasz
PociAti #26897 üzenetére
"szamár módjára szemellenzősen"
Az nem lehet, h ismerem ezeket is, csak nem foglalkozok velük, mert olyan gyengék, h értelmes ember nem vesz ilyet? Ezért nem is ajánlom, ha csak direkt nem ilyet keres valaki.
A Lime pedig 48V-os, így hiába a 250Watt, értelmét vesztette a megkötés.Egyébként gratulálok, sikerült felsorolnod kb az összes szxrtérő, kerülendő rollert, ez egy jó lista lett, hasznos.
A Zing sorozatot még esetleg nem akarod hozzájuk sorolni?
Azok is beleférnek az osztrák korlátba, igaz, h a gyártó is "gyerek-roller"-ként hivatkozik rájuk, de hát a törvényalkotók már csak tudják, h mi kell egy ország lakosságának, lásd azokat az országokat, ahol 250W lett a korlát. :/ -
válasz
PociAti #26884 üzenetére
Ohh, igen, valóban 2021-ben emlegették. Ezt is.
Emlékszek erre a Révész Máriusz nevével nagy csinnadrattával bejelentett valamire, amiből azóta se lett semmi.
Miközben hangoztatták, h "széles társadalmi egyeztetés"-re fogják bocsájtani, amiből azóta se láttunk semmit azon kívül, h felsorolták, h kik vesznek részt az egyeztetésben.
De most ráírtam az E-Twowra, h szerintük mi lesz ezzel a 350W-al, meglátjuk reagálnak-e egyáltalán.
Mondjuk ez még úgy beleillene a Fidesz törvényalkotási szokásai közé, mármint, h senkit se kérdeznek meg, csak eléjük teszik az aláírni valót "egyeztetés" címszóval. Viszont már azért az elmúlt években csak kitehették volna valahová, a tervezetet, ha lenne ilyen egyáltalán. És akkor ne legyek szkeptikus? A topicban kirakta valaki korábban az írországi tervezetet, azt 2 évvel korábban adták ki, mint amikor elfogadták.
De most komolyan erre a 3-4 éves cikkre alapoztok?
És én vagyok a helikopter, meg vágyálmok vezérelnek?
Előásni egy ilyen régi, azóta lehet a minisztériumban már rég feledésbe merült sosem látott "tervezetet", és erre hivatkozva emlegetni a 350W-ot azért nem túlzás egy kicsit?
Ahogy előtte, meg azóta is volt még/már jópár hasonlóan hangzatos szalagcím, h "megszereztük", meg "kikerült", meg "az Index/Origo/stb birtokába jutott" a rolleres szabályzás..
Volt már sok ilyen rolleres tervezetet tényként taglaló cikk, ahol különféle közlekedés témakörben ismert szakértőket szólaltattak meg. (Legalábbis a cikkekben szereplő nevekre rá szoktam keresni, h kik ők mégis, a legtöbbjük valóban a közlekedés szervezésében utazik). Így gyakori volt a 250/300/350W is, mint teljesítménykorlát, hol a pedelecre, hol nem arra hivatkozva.
De könyörgöm, ez ~3 éve volt.
Hát azért ez a topic nem erről kellene szóljon, h gyakorlatilag a semmit kézpénznek vesszük, és idézgetjük, h "tuti", h ez lesz majd. Nem?Ez meg mi megint már, h nem helytálló, h a németeknél az 500 Watt az névlegesre vonatkozik? Eszem megáll az érvelésedre...
Azért nem helytálló, mert nem csak a rollerekre érvényes, hanem minden más mikromobilitási eszközre is? És? Kit érdekel? Beletartozik a halmazba a roller? Igen. Akkor érvényes arra is az 500Wattos névleges korlát? Igen. Tehát a "legfejebb 500Watt" az valójában névlegest jelent? Igen. Hát mit akartok még ezen ragozni?
A legfeljebb szócska természetesen számomra is a csúcsot jelentette elsőre, csak mivel szkeptikus voltam, kíváncsi voltam, h ez vajon a névlegest, vagy a csúcsot jelenti? Nem azért, mert gyengeelméjű vagyok, és nem tudom a "legfeljebb" szócskát értelmezni.
Hanem mert pl. a Xiaomi Pro 2 D verziója az konkrétan a németeknek készült, és érdekes módon 300/600W-os.
Ez egy ellentmondás, rendszámot se kaphatna, ha csak 500Wattos csúcsteljesítményű rollert lehetne ott forgalmazni.
Vagy a G30 D. Külön a németeknek készült. Még a színe is más, kék. De 350/700W-os. Hát akkor ez meg hogy?
Na ebből indultam ki, azt addig olvasgattam, Redditen, Twitteren, Facen a német G30 topicokat, míg csak kiderült, h az nem csúcsot takar, hanem a névlegest.
Ezért írtam DigitXT-nek is, h nem fogok linkelgetni, mert biztos, h nem fogok mégegyszer annyi topicot átbújni olyan dolog miatt, amit én biztosra tudok már, mert egyszer rákerestem.
Ilyen az, ha valaki csak a törvény szövegét nézi, mást nem, (meg lehet ugye akár kérdezni egy német rolleres topicban is). :/
Hál'Istennek az általad belinkelt oldalon meg ott volt a német jogtár linkje, ahol meg szerepelt a néveleges szócska is, egyértelművé téve a helyzetet.
Facen nem a 250W-ra szoktam hivatkozni, az egy másik bekezdés volt, (az utolsó). Olyan országról még nem kérdeztek, ahol ennyire alacsony lett volna a megkötés, így ilyet még sose adtam válaszként. Sisak kell-e, meg hol kell, vagy lehet vele menni (járdán, úton, bicikliúton), ilyesmik kerülnek szóba, de mondjuk nekem is kb addig tart megkeresni, míg a kérdezőnek tartana. :/ -
válasz
PociAti #26875 üzenetére
Miért sunnyognám ezt el?
Vagy hogy jön ez ide egyáltalán?
Névleges vs csúcsteljesitmény volt a kérdés, nem az, h mennyivel mennek a németeknél a rollerek. Úgy csinálsz, mintha újdonságot közölnél, mikor sztem kb mindenki tudja, aki kicsit is jártas a rollerek között, h németeknél csak 20-al lehet használni őket..Annak a pár országnak az emlegetésével se mondtál (számomra) újdonságot, ahol 250W a korlát.
Irtam már feljebb, olvastam ezekről korábban, mert érdekelt. Pontosan azért, h tudjak mire hivatkozni, ha egy esetleges törvénytervezet vitáján hozzászólhatok, legyen mivel érvelnem a 250/300/350W-os korlát ellen, vagy mellett, tudjak külföldi, EU-s példákat említeni, és ne "vágyálom"- nak tűnjön az érvelésem.Facen pl ha valamelyik rolleres csoportban erre irányuló kérdés merül fel, gyakran szoktam linkelni is, h adott országban milyen rollert lehet használni, vagy milyen esetlegesen kötelező védőfelszereléssel.
Ritkán látok ilyen kérdéseknél mások által irt választ. :/ -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #26869 üzenetére
És ha már a osztrákok a "legfeljebb 600 wattos maximálisan megengedett teljesítményű" rollerjukkal meg lettek említve, akkor vegyük azokat az országokat, ahol minden bizonnyal folyamatos névleges teljesítményt értenek.
Luxemburg
Maximális sebesség: 25 km/h.
A motor maximális teljesítménye 250 watt. Az e-scooter maximális hossza 1,50 méter.https://transports.public.lu/fr/mobilite/mobilite-active/micro-mobilite.html
Elektromos mikrojármű (MVE)
Az elektromos mikrojármű (EVM) olyan kisméretű elektromos közúti jármű, amelyet egy személy < 25 km/h sebességgel történő mozgatására terveztek. Egy vagy több kerékkel rendelkezik, és lehet kormánykerékkel vagy üléssel felszerelve, de lehet anélkül is.Elektromotorjaik legfeljebb 250 W teljesítményt adhatnak le, és a szállított energiát le kell kapcsolni, amint a jármű eléri a 25 km/órás sebességet.
Szlovénia
Maximális sebesség: 25 km/h
Az e-scooter nem lehet szélesebb 80 cm-nél. A motor teljesítménye nem haladhatja meg a 250 wattot.Svédország
Az e-scooter kerékpárnak minősül, feltéve, hogy a maximális sebességet és motorteljesítményt nem lépik túl.
- Maximális sebesség: 20 km/h
- A motor teljesítménye nem haladhatja meg a 250 wattot.https://www.transportstyrelsen.se/elsparkcykel
Mi vonatkozik az elektromos robogókra?
Ahhoz, hogy megtudja, milyen szabályok vonatkoznak rá, először is tudnia kell, hogy milyen típusú járműről van szó, azaz milyen osztályba tartozik. Az elektromos robogó kerékpárnak minősülhet, feltéve, hogy nem halad 20 km/h-nál gyorsabban, és a maximális folyamatos névleges teljesítménye 250 watt. -
válasz
PociAti #26869 üzenetére
Ezt te linkelted, a némethez tartozik.
Ugyanezen az oldalon néztem át valamikor régen, még az is lehet, miután korábban már linkelted, meg van még egy pár hasonló, szóval nem csak egy helyről tájékozodtam.
Szóval itt ez a link, a németeknél ugye külön vannak az ottani kreszben az elektromos mikromobilitáshoz tartozó járművek:
https://www.gesetze-im-internet.de/ekfv/BJNR075610019.htmlOtt van benne, azt hiszem elég racionálisan:
"Waximum 500Watt névleges"Nincs több kérdésem.
Elhiszem, h az a vágyálmod, h a "legfeljebb" az csúcsteljesitményt takar, de a németeknél nem azt takarja. És az osztrákoknál sem csúcsteljesitményt takart nem is olyan régen még.
DigitXT is indithatta volna ezzel, h "egy éve kábé" már áll a bál az osztrákoknál, mert még mindig nem egyértelműsitette a minisztérium, h mit is akar.
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti #26860 üzenetére
Elég szánalmas hogy ennyien dolgoznak rajta több éve
Max fél év alatt meg kéne lennie egy ilyen módosításnak
De legyen 1 év és akkor voltak 2 hónapot nyaralni isMondjuk ilyen az amikor 60 éves emberek akarnak valamit módosítani akiknek semmi köze hozzá, azt se tudják hogy álljanak neki
Ha meg bevonnak külsősöket is, általában sikerül nem a legélesebb késeket kiválasztani a fiókból
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26860 üzenetére
Ha szó szerint vennénk az idézetet a legfeljebb 350W csúcsteljesítményt jelent...
Abba pedig nem férnek bele a névleg 350W-os, de csúcsban 2x-esét leadó vasak.
És nagyjából mindegyik ilyen. Szóval szerintem ezen még fognak reszelni...Nem fogják a végtelenségig tologatni ezt az ügyet
Optimista vagy. Már 2019-ben elhangzott, hogy minden roller SMKP, és nincs itt
semmi látnivaló, és különbenis mindjárt kész a KRESZ módosítás. 5 éve már. -
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26422 üzenetére
Sajnos valóban nem lehet csak úgy Bluoetoothal kapcsolódni, és módosítani a szoftvert
Kérdeztem RollerPlausch fórumon is, hogy van e bármi lehetőség módosítani a Ninebot MAX G2 E, és ezt írták:
(DeepL fordítóval)Bár a G2-hez nincs SHFW, a maximális sebesség beállításához használhatja magát az SHU v2.5-öt. (A v2.5 changelog szerint) Ezt a vezérlőkön keresztül lehet beállítani.
Sajnos nem tudom pontosan megmutatni, hogy hol van, mivel nincs G2-m. De viszonylag könnyen meg kell találni.
Pontos linkeket itt találsz (SHFW utasítások linkje). Kérlek, ezt csak forrásként használd az alkalmazáshoz, mivel a firmware-hez még nincs hivatalos támogatás.
Alternatívaként van egy .zip a ScoterHacking Telegramról, ami kibontja a G2 teljes sebességét, ha SHU-val van flashedelve. Ott találod a kitűzött üzenetek között.
Más lehetőségről nem tudok.
Talán valaki, akinek van G2-je, többet tud mondani. -
aujjobba
addikt
válasz
PociAti #26790 üzenetére
Nem akarja ram sozni senki, ismerosnek van ezt hasznalja, en is kiprobaltam, mukodik.
Ezek szerint lutri, okes akkor nem veszek ilyet.
Tobbszazezret viszont nem akarok rollerre kolteni, ha a 200k alatti kategoria garantaltan fos, akkor inkabb elengedem a roller temat.
Van ket labbal hajtos dechatlon rolonk, akkor hajtjuk azokat tovabb. -
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26738 üzenetére
nem egy amatőr az illető
Igen, és csak tesztelni akarta, hogy mekkorát véd a bőrruhája, nem?
Igazán rendes tőle, hogy a tudományért megtesz mindent, kísérletezik.ti jobban csináltátok volna
Az, hogy felismerjük az elkövetett hibát, csak az első lépés, hogy jobban
csinálhassuk. (Ha viszont elkezdjük mentegetni, hogy mindent jól csinált,
soha nem fogja jobban csinálni. Egyáltalán: örüljön, hogy túlélte. Azért az
is egy élmény lehetett, amikor utolérte a saját rollere csúszás közben.)
Szerk: egyetértek Peacelikerrel. A ruha, a roller
, a kamera, mind bizonyít
valamit, csak éppen nem azt, hogy pro, hanem azt, hogy van pénz lóvéra.
(Az, hogy valaki tele van és "bevásárol", nem jelenti automatikusan, hogy
tudást is vett hozzá: a rutin meg az évek nem kaphatók rollerboltban...)
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26738 üzenetére
Én azt mondom, hogy aki csak megvesz egy nagy vasat és nem néz utána annak ami kéne, az ökör.
Illetve az, hogy beöltözött nem feltétlen jelenti, hogy azért tette mert tudta mire készül, hanem lehet, csak mert menő.
Marha sok arcot látok csoportokban, hogy bringán sem ült még, de pénz van, menő az egész és bemegy boltba, mindenből a legnagyobbat kéri. Aztán nyilván az ilyenre rá lehet melegíteni (ezt legalább helyesen) a védő felszerelést is.És lehet hogy nem így van az egész csak rosszindulatú vagyok? Hogyne lehetne.
És nem vagyok irigy, csak a piac leglegleg (árban) gépével rohangáló arcokra sokszor ráillik a fenti következetésem. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26732 üzenetére
Viszont a gázadás sem az optimális kéztartás
Eleve átnyúlni a fékről arra a francos mutatóujjas gázkarra kész tornamutatvány.
Az is egy nagy marha, aki egy ilyen teljesítményű "rollerre" ilyen gázkart rakott.Nem csak ebben a szituációban szar, hanem simán amikor fékezni kezd, előtte
küzdenie kell a fogásváltással, minden egyes fékezésnél, nem csak itt. Az más
kérdés, hogy miért markol rá úgy a fékre (megijedt?), ill. miért az első fékre?
Motoros alapvetés, hogy a hátsó fékkel stabilizáljuk, utána jöhet az első fék, és
akkor is progresszíven növelve a fékerőt, nem így "belemarkolva", lesz ami lesz!
Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy nem rendelkezett motoros ismeretekkel...
(Pedig az ilyen teljesítményű rollerek simán motorkerékpár jogsit igényelnének.)Ui: jobban megnézve nem is veszi le a mutatóujját a gázkarról, szóval húzhatott
volna gázt, ha tudja, hogy az segít (a gyűrűsujjal jól behúzott fékkar problémás).
Ezért pakolnak fel mindenféle sokdugattyús hidraulikus féket, hogy "egy ujjal is"
táncba lehessen vinni a masinát? Lehet, jobban járt volna szar mechanikussal... -
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #26735 üzenetére
Természetesen és se fizetnék szívesen ha nem muszáj , de nem lett volna sokkal egyszerűbb hogy nem variáljanak olyannal amit a rendőr se tud normálisan ellenőrizni, hanem fizessen mindenki egy csekély mondjuk 1000 forintos díjat?
Van rollered egy 1000-1500 ba senki se hal bele, nem kockáztatja hogy megbüntessék.
Most meg lett egy olyan jogszabály ami a rolleresek döntő többségét nem érinti, így tuti sokan lesznek olyanok akik nem fizetnek, mert ki lehet bújni a kötelezettség alól.
Max akkor buknak le ha beleronygyolnak valamibe vagy beméri őket a rendőr 77 -el. -
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26732 üzenetére
Érezni amikor kezdi a gép. Lehet akkor még videón sem látszik.
És egyszerűen erre készülni kell, kb amikor elengeded a gázt már fejben ott kell lenned, hogy lehet rá kell húzni majd. Persze értem amit mondasz, de mi (én legalábbis) azt értettem, hogy ilyenre elméletben készülni kell. Nyilván akkor feltalálni a megoldást már nincs időd -
BitRider
senior tag
válasz
PociAti #26710 üzenetére
Hiába ragozzuk ezt az egykezezést, a bringámon érdekes módon, ha nem bucka aszfalton járok, akkor 50 km/óra alatt még simán el tudom engedni a kormányt, míg rollernél ez 10-15 fölött eszembe se jutna. Nagyjából valóban ekkora különbséget érzek a két jűrmű között menetbiztonságban, kényelemben stb.
Nem, én ezt konkrétan egy elég komoly szervizes véleménye alapján mondtam, aki közben példákat is mutogatott. Nem tudsz megvenni úgy 3-400-ért rollert, hogy ne az legyen az első, hogy féket cserélsz a legalapabb fos mechanikus fékről, aminél a pár ezer forintos Zoogie (vagy valami hasonló) is jobb, pedig bringás körökben azt is max bottal piszkálnád.
Persze, van kínálat a recsegős, szétesős hulladékok fölött is, de akkor már fél millió fölötti árról van szó, míg bringánál azért nem ilyen rossz a helyzet (nyilván nem elektromosról beszélek, mert annál meg 1 milla az alsó határ).
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26702 üzenetére
Roller függő. Ahogy írtad is végülis, futómű kérdése. Csak annyi, hogy nagyon kevés gép amivel ezt meg lehet végtelen para és ráfeszülés nélkül. Egyik ilyen (vagyis amik nálam voltak szinte egyetlen) volt az etwow. Azzal 30 al is stabil volt, már már hihetetlen módon. Jó kis vas amúgy
-
BitRider
senior tag
válasz
PociAti #26702 üzenetére
Hát, én rolleren nem mertem elengedni a kormányt, még a városi TIER-en sem, pedig kb. 20 éve bringázok úgy, hogy montival, fullyval, de még országútival is 1 kézzel tudok egykerekezni akármilyen hosszan lejtőn, kanyarokban és emelkedőn egyaránt... Ennyivel veszélyesebb érzetű a roller.
Valójában egy elbaltázott faszág az egész ha az nézzük, hogy létezik az elektromos kerékpár dolog, ráadásul lényegesen igényesebb alkatrészekből építkezve. Ami a bringákra már kínai környezetben sem fér fel, na azt a hulladékot használják fel a rollerekhez (lásd: az összes igénytelen mechanikus tárcsaféket még az 500 ezres gépeken is, meg a kormányok felépítését, hogy nincs olyan, ami egyben lenne, nyekeg, ropog az összes, mert azt sem tudják, mit csinálnak).
-
válasz
PociAti #26649 üzenetére
Ami engem illet, 2015-ig soha nem jártam a városban. Egy túlhypeolt városkának tartottam, aminek van egy fürdője, de még kórháza sincs. Fura, hogy gyermekkoromtól ingyen utaztam 21 éves koromig az ország egész területén, sok százszor jártam Debrecenben (második otthonom volt kb), Szegedre, Békéscsabára, Nyíregyházára, Gyöngyösre, Galyatetőre (1984-től minden évben 4-6 hetet Galyatetőn voltam), és egyszer még Hajdúböszörménybe is eljutottam. Mondjuk Hajdúböszörmény a 90-es években volt, egyszer mentem, nem estem tőle hanyatt, sőt... azóta sem jártam arra. Hajdúszoboszlóról Nagypapám mondta, hogy a belvárosa szép, de egyébként a szerkezete falusias, és ez tényleg így van. 2015-ben jártam itt elsőnek, mert apám Erste bankos kártyáját benyelte az ATM... lehetett intézni Debrecenben és Hajdúszoboszlón. Na jó, mondom, nézzük akkor Hajdúszoboszlót. A belváros tényleg megtetszett, de akkor még nem gondoltam, hogy 4-éven belül ide is fogok költözni. Onnantól a költözésig, még vagy 6-7 alkalommal jöttem el. Debrecen volt a tervben, csak két dolog nem volt ott.
1. Berettyóújfalu elkezd sorvadni rohamosan (pl elkerülők miatt)
2. Debrecenben irreálisan felmennek az árak a BMW gyár miatt, ami akkor még nem is létezett.
Így hirtelen az volt, hogy Újfaluból lépni kellett, mielőtt teljesen beszakadt volna az ingatlanunk ára, Debrecen meg irreális volt... amit megkaptam volna Debrecenben 2016-ban x összegért, az 2019-ben már X+40-60% volt. Így jött a képbe Szoboszló, mint B terv.Berettyóújfaluban én a központban laktam a Kádár Vitéz és a Népliget sarkán (ott volt az egyik házunk, a másik egy lakótelepi lakás most is ott van), pár száz méteren belül volt a Penny Market, a Piac, a polgármesteri hivatal, a posta, az autóbuszállomás, 1 km-es sugarú körben a kórház, a könyvtár, minden igazán lényeges. Amihez biciklire kellett ülni, az a Tesco és a Lidl volt. A Lid 1,7 km-re, a Tesco 2,5 km-re. A Tesco oda-vissza 5 km. Itt meg 11-13 között.
Hajdúszoboszlón nem tudsz úgy lakni, hogy minden közel is legyen, meg frekventált helyen is legyen. Lakhatsz a Tesco, Lidl, Aldi trió mellett, de akkor messze van a Penny, a JEC, a belváros. Lakhatsz a Szilfákalján a JEC-hez és a Pennyhez közel, akkor messze van a Tesco, Lidl, AldiEgyébként még így is ez a verzió a legjobb. Mert az első, a Kabai útfél, hát az masszívan külterület. A második legjobb a fürdőnegyed, mert olyan mint egy elit földi paradicsom, csak a boltokhoz rollerezni kell... Nyáron tele bikinis nőkkel!
Tehát itt kerékpár, roller, robogó, autó bármi, de kell! Az elektromos roller és robogó jött be nekem. Csak a robogó elkezdett rozsdásodni (pedig vadonatújonnan vásároltam), meg az ólomakkut felcipelni télen, kivenni a robogóból aztán várni még akklimatizálódik, és tölteni, az nem az igazi. Biciklim nincs, mert azt Újfaluban hagytam. Így maradt a roller, de abból kettőnek kell lennie, mert ha valamelyiknek valami baja van, akkor ott a másik addig, ameddig meg nem oldom.
Nekem a Xiaomi jött be, mert ennek nemcsak magas megbízhatósága van, de abszolút moduláris, könnyen javítható viszonylag, és sok alkatrész kapható hozzá, pontosabban kb minden, akár országon belül, akár külföldről, és esőálló!
Az első rollerem egy Kugoo S1 PRO volt. Tömör gumival, 30-cal is tudott menni. Az első esőnél beázott. 193 km-t tettem meg vele,, utána darabokban adtam el úgy, hogy a Geekbuying küldött alkatrészeket. Az egyik fórumtárs is vett belőle!
-
PlatiaAmos
tag
-
válasz
PociAti #26647 üzenetére
Nagyon komoly!
Hátulról visszafelé válaszolva: a 2 település közötti táv település határtól, határig kb. 30 km, valóságban az még pár kilométerrel több is lehet. A 45 km hatótávú Pro 2-ből jó kis távolságot sikerül kihoznod.
A két lakás között, háztól- házig 35,56 km van pontosan, GPS-szel lemérve! Most 90 kg vagyok, de voltam 102 is, és akkor még nem beszéltünk a hátizsákról, amiben ott vannak a töltők (roller, powerbank, telefontöltő stb).
Hajdúszoboszló és Derecske között olyan rossz az útminőség, hogy az orosz nehéztűzérség sem pocsékolná rá a muníciót!
Ez a szakasz a leghosszabb ráadásul, így elsősorban ezt szoktam nézni a szélirány-térképen. Olyan vagyok mint egy vitorlás kapitánya ...Természetesen 20 km/h-val szoktam haladni, 25-tel csak akkor ha masszív hátszelem van, és csak Derecskétől Újfalu felé. Annak örülni szoktam, ha marad benne még bőven tartalék, mert akkor Újfaluban sem kell gyalogolnom, vagy a lakásban várnom, hanem rollerrel elmegyek ahova kell, bár az szerkezetileg szerencsésebb elrendezésű (kisebb) város, mint Hajdúszoboszló.
Hajdúszoboszlón másabb a helyzet, minden sokkal messzebb van. Pl én Szoboszló fürdőnegyedében lakom, ami szép, parkosított, frekventált, elit negyed. Cserébe a Tesco, Aldi, és most már a Lidl is kint vannak a Kabai útfélnél, a város másik csücskében, és ilyen távolságra:
Tehát oda vissza, majdnem 12 kmre!
Ha a Pennybe megyek, az feleekkora távra van:
Az optimális az lenne, ha az ember 1 töltéssel egy teljes töltési ciklust tudna le. Erre a Pro2-nél van nagyobb esélyem, mert azt használom interurbán módon. Ezzel szemben a sima M365-nél ha csak a Tesco, Lidl, Aldi triót látogatom meg (ezek egy kupacban vannak), akkor van olyan ,hogy 60% fölött van még a töltöttség, de nálam alap, hogy az új nap 100%-ról induljon, így ilyenkor is feltöltöm. Ha a Pennybe megyek, akkor oda és vissza 75% körül végzek, de úgy szoktam csinálni, hogy egy töltésbe ha lehet szépen beleférjen a kettő együtt. Még ebben az esetben is szokott maradni 40% körül. Ez látszik is a töltöttségi adatokból.
Sok minden befolyásolja persze, a szélirány, a hőmérséklet, és az útvonal is. Többször van, hogy a Tescoba a hosszabb útvonalon kerülök, mert igaz az, hogy mondjuk gyalog mérve 8 km-re jönne ki, vagy 9 km-re a Szilfákalján keresztül, de az tele van lámpával, és a lámpánál mindig megállni, felgyorsítani, rengeteg energiát kivesz az akkumulátorból, inkább megyek ott ahol nincs lámpa. Meg persze hangulatfüggő is a dolog, ha rollerezni akarok még, akkor nyilván a kerülőút ideálisabb, úgyis töltés lesz a vége este.
Alapvetően 3 útvonalon közelíthetem meg, de a legrövidebb az, ahol rengeteg akkumulátor energiát vesztek, meg ameddig állok a 3 lámpánál, mondjuk 3-4 perc per ácsingózás.
Viszont van egy másik rész is, azt mondják, hogy a Li-ion és Li-pol akkumulátoroknál 40% alá nem kellene meríteni sűrűn. De ezzel nem szoktam foglalkozni, és már 5. évét tapossa.Az általad megtett 9.262 km távval már jóval az általam számolt gyakorlati hatótáv fölött vagy. Most lehetne szembesíteni velük, hogy tudja-e még az eredeti hatótáv legalább 70%-át.
Ezt meg tudom erősíteni, hogy tudja. Viszont van egy érdekesség is. A Xiaomi azt írja, hogy 5 perces töltés is töltés, nálam pl M365-nél 685 a részleges ciklusok száma, és 364 az összes. Na most szinte mindennap használom, de ha csak 2-3 naponta tölteném, akkor is 4 év és 3 hónap telt el. Az app nem ír elhasználódási mértéket, és ez igaz a gyári applikációra is.
Ellenben nyilván azért amortizálódott valamennyit, de hatótávban nem érzem, kicsit gyengébben húz ECO-ban.Viszont ami érdekes, hogy a 9.262 km-t te 364 teljes töltési ciklus alatt abszolváltad, azaz töltésenként 25,4 km-t tudtál megtenni vele. Furcsán számolnak ezek az appok, mert a fenti számítás szerint már kisebb számnak kellene lennie.
Nálam azonos akkumérettel rendelkező 1S-nél 1871 km-t 67 teljes töltéssel értem el (és 160-on állt az összes töltőre dugás száma). Ez 27,9 km teljes töltésenként, pedig ennyit biztosan nem tudnék kihozni a rollerből. Amikor hosszan és kíméletesen húztam neki, akkor is inkább csak 23 km körül jött ki belőle. Ezek alapján úgy tűnik ez a teljes töltési ciklusonként megtett út lehet egy jó mérőszám az akku állapotára vonatkozóan.
Nálam az van ,hogy a távolságokat GPS-szel is mérem, és Xiaominál az appis jelzi mennyit tettem meg, meg külön a Mapmyride is, és egyezik szerencsére.
Az akku degradációja használattól függetlenül évente pár százalék. Nagyjából 2%, így 5 év alatt annak már 10% körül kellene lennie.
Na igen, ez a 10%-os dolog szerintem megvan. De ez annyira elenyésző, hogy nem igazán érzem meg, mivel az M365-nél általában 50% körül töltőre kerül.
Még annyi, hogy a Pro 2-dnél a 2.089 km-t 50 töltésből oldottad meg, ami 41,78 km töltésenként. Ez is sok. Lehet máshogy számol ez az app. Külön veszi, amikor 100%-ig, töltőn a zöld LED jelzésig töltöd, és olyan töltésekre, amikor előbb leveszed.
Nos ott ugye nettóban megvan a 36 km, ahogyan én használom. Volt olyan ,hogy télen Tépétől nem is olyan messze toltam Berettyóújfaluban a sötétben és a hidegben. Amúgy van benne tapasztalatom, ha 10% körül van a töltöttségi szint, szépen lelassít, majd meg is áll. 7%-nál meg csak tolod...
-
válasz
PociAti #26644 üzenetére
Azért van különbség, mert három adat is keveredik, sőt négy. Az egyik, hogy mutatja azt távot is amit az adott mobilra telepítve, az alkalmazás mért. Ez mind a két eszköznél eltérő, főleg mertt két mobil is van. A másik ami már mindenhol megegyezik az adott rollerrel megtett összes táv. A harmadik pedig a diagramm, ami egyesíti, hogy a két rollerrel összesen, ténylegesen mennyit tettem meg.
11351 km-t tettem meg jelenleg az M365-tel és a Pro2-vel összesen.
A PRO 2-vel mentem sokkal kevesebbet. Azon még minden eredeti. Abban 2089 km van.
Bekereteztem az igazán lényeges részeket az akkut illetően
Arra, hogy kapacitásából mennyit vesztett 2020. márciusa óta nem nagyon tudok pontos választ adni, mert érdemben nem érzek romlást hatótáv szempontjából, de gyorsulásnál mintha kicsit gyengébben húzna már, utána persze tartja a sebességet.
Pro 2-nél: érződik a kímélés. Sima M365-nél azon filóztam, ha az akksi megadja magát, már érdemesebb lesz új rollert venni a helyére. Két rollerre mindig szükségem van, mert az egyik tartalék, ez a Pro 2 jelen esetben. Azért érdemes újat venni, mert a sima M365-nek azért vannak olyan problémái amin nem lehet segíteni, mert 1. emeleten lakom, lift nincs, szóval nálam nem oké, hogy lecseréljem a zárszerkezetet. Ellenben vagy 4-5 csapszeget már cserélnem kellett.
M365-ben 9262 km van (elvileg 15 000 km-t kellene bírnia az akkumulátornak, de a Xiaomi leírása szerint az akkumulátorok átlagosan 2 évre van tervezve, az enyém más az ötödiket tapossa). A 15000 km úgy jön ki, hogy 500 teljes töltést kellene elviselni, és ugye 500x 30km a hatótáv az 15 000 km.
Pro 2-nél 500x45 = 22500 km. Annak jelenleg a 10%-nál tartok, és a PRO2-nél jobban megvalósul a teljes merítés mint a sima M365-nél.
Pro2-vel Hajdúszoboszló - Hajdúszovát - Derecske - Tépe - Berettyóújfalu, egy töltéssel megvan, ha nincs szembeszél, ha meg hátszél van, volt olyan ,hogy 40% még maradt az akkumulátorban! -
válasz
PociAti #26636 üzenetére
Most is azokat nyúzom, m365 és m365 PRO2:
A kisebbik M365 kerekéről van szó, CST V3 erősített külső gumival. Szerencsére van itthon tartalékkerék mindig.Így szemből lefotózva elég látványos ahogy kibuggyan, kitüremkedik oldalra a gumi.
Úgy vettem észre, hogy szabályosan lökdöste a rollert menetközben. Aztán ma, megnéztem, és hát forgatáskor láttam is, hogy itt bizony valami nem "kerek"
Cserélve lesz. Csak nem tudom, hogy a belsőt is kell e. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #26609 üzenetére
Pálcika úgyis csak egy gúnyos jelző, szleng, nem lesz semmi kategorizálás alapja.
Szerintem én azt látom pálcikának, ami elhalad mellettem és szinte nem ismerem fel, hogy lábbal hajtós gyerekroller vagy mi lehet, ugyanis olyan vékony még a talpa is, hogy alig látom az akkut.
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #26603 üzenetére
Korábban valóban a kialakulásra mondták. Kb vagy az volt, hogy 36v ("semekkora kapacitás) nincs csillapítás, kis kerék, ahogy te is írod, vagy a nagyok.
Ma valóban lehet már ettől valamiben éltérő.
Én azokra értem, amik max 25(max 30) el mennek (gyárilag) és mondjuk 1000W alatti. Jellemzően súlyban is max 20 kiló eleje.Most egy közkedvelt (g2 és rokonai) kugoo (kukirin) azért már inkább 30 kiló meg felette, nem is 36v hanem inkább 48v és 20ah körüli kapacitás. Ezt én már sehogy nem tudomnám a pálcika kategóriába bele érteni. Egy egy ninebot max g2 vagy egy xiaomi pro 4 (melyik amelyik rugózik is már) is még akkor is inkább pálcika még ha a legnagyobbak is. És hát ebből tényleg 1-2 db van az ismert gyártók között. Az ilyen himihumi cuccok meg legtöbbször nem is 25el mennek hanem 40et is tudnak, mondjuk nem is 36v os gépek.
Persze tudom, pálcika is van ami 48v mégis 25 a teteje. De ezek valójában edgecase-ek szerintem
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #26594 üzenetére
"A szervizesek leginkább egy olajos műhelyben imbuszkulccsal és egyéb szerszámmal dolgoznak, nem feltétlenül jut el hozzájuk a reklamációs e-mail-hez csatolt videó."
Egy ceg belso mukodese lenyegtelen a fogyaszto szamara, az o reszet elvegezte, miszerint jelezte a hibat, amit meg kell javitani.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #26568 üzenetére
Sajnos, az egyértelmű, hogy nem arra közlekedett amerre a roller néz...
Egyik fizika órán/dolgozatban volt ilyen képes kérdés, hogy ilyen forma
festékcseppet látunk: merre közlekedett a teherautó amiből csöpögött.Namost, ez ugyanaz a minta, csak nem festék, hanem vér. Borzasztó.
Ezt most a képre mondom, még az eredeti cikkből, a videó nem volt túl
explicit hálistennek. Kérdés, hogy ha megdob egy úthiba, utána mi lesz
a futóművel: van ami kimozogja, mész tovább, van ami beszitál és vége.
(Kötelező sisak nem hülyeség, ha SMKP-ként kezeljük a nagyobbakat...) -
válasz
PociAti #26537 üzenetére
Nem tudom mi alapján írod le ennyire a KuKirin G2MAX.ot, 3hónapja használom már közel 600km van benne)nincs vele semmi gond(a gyenge mechanikus féket leszámítva, de ez igaz az ÖSSZES TÖBBI MÁRKÁS rollerra is a 2-3-4x ennyibe kerülőkre is amiken mechanikus tárcsafék van) Mentem vele 50.felett és nem éreztem instabilnak!
Van ismerősömnek Mantis 10 dual, 3x ennyibe kerül és 200km után szétesett a hátsó felfüggesztése a rugónak a tőcsavarnál menet közben, szóval ennyit az agyon hájpont MANTIS.ról!Mindegyik gyártónak lehetnek hibái, ha 1,5 milláért veszel ott is előfordulhat bármi!
A fék cserét pedig 35.ből megoldottam 4 dugattyús hidraulikus NUTT Y5re(ilyen van a 1,5-2 millás rollereken is gyárilag)
-
ridiculous
aktív tag
válasz
PociAti #26537 üzenetére
Azért amiért Kugooval szenvedett halálos balesetet a roller a hibás?!
Tavaly joroller.hu - ról vettem a G2 Max - om, hibátlan terméket kaptam és elviekben hiba esetén ingyen küldenek érte futárt és viszik-hozzák gariba, eddig nem kellett igénybe vennem mert semmi hiba nem jött ki rajta.
Miért is nem bíznál a G2 Max - ban? Az a baj itt mindenki a saját rollerét ajánlja/isteníti a többi pedig szar.. nem egyszer olvasni hogy ki-ki a sajátját ajánlja és amit a kérdező akar az le van szarozva.. valaki még a lötyögő felfüggesztéses Ninebotot is ajánlotta itt mindennel ellentétben mert őt ez nem zavarja, neki ilyen van és ez a király..
Ne legyen már minden leszarozva alaptalanul, mindegyik gyártónak vannak szar rollerei.. Xiaominak is, Segwaynek is és igen a KuKirinnál is vannak kerülendő típusok, de attól nem lesz mind szar. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #26519 üzenetére
Olyan is van, amikor szerződnek a parkolóhely közelében lévő bármilyen üzlettel, vállalkozással.
Van egy megbízott dolgozó, akit betanítanak erre a nem bonyolult munkára és a szokásos munkája mellett az akkucseréket is elvégzi. Azt nem tudom, hogy az üzletbe telepítenek töltőhelyet is, vagy csak a rolleres cég autójával mozgatják az akkukat is.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #26519 üzenetére
Vidéken nem lenne életszerű minden zöldövezetben töltőparkokat létesíteni.
Relatív drága lenne és sok helyet foglalna el.Ezeket a rollereket egy kisebb városban is 30-40 helyen szórják szét. Gyakran egy hétig nem nyúl hozzá senki. Valamikor ahol épp lemerül otthagyják a semmi közepén, akár két falu között.
Ilyen napelemutánfutós elektromos bicikli videót én is néztem, érdekes megoldás.
Mivel gyakorlatilag szinte (nappal) állandó "gyenge" töltés alatt lenne, kímélné az akkupakkokat is.
Biztos fog ez még alakulni, mert egyre jobb napelemeket és akkumulátorokat fejlesztenek. Akár kitalálnak valami új különleges technológiát.
-
donbig
tag
válasz
PociAti #26502 üzenetére
[kép] Nagyjából itt lehetett, a kép jobb alsó sarkában látni, hogy egy kő hiányozhat a két út találkozásánál. Éppen ma mondtam a páromnak, hogyha bicikliznénk, vennék sisakot, mert úgy érzem ötven fölött már elvesztettem a rugalmasságomat, nem tudnék úgy esni, mint fiatalon. Persze, van amit egy fiatal sem tud kivédeni.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #26474 üzenetére
Tényleg csak most olvasom a videó alatti véleményeket, nem vagyok meglepve, mondhatni csak a szokásos.
Eleinte:
"nagyon jo geccc imádom."Nyelvezetéből kiérződik ki a célcsoport. Kezdetekben van pár hasonló hozzászólás.
Pár hónappal később jön az éles váltás:
"hallani a videóba hogy csattog minden darabja kábé akkor ez eladható termék biztonságos szerintetek?
na ne bohóckodjunk már , ennyi pénzt kiadtam én is érte és hát hogy mondjam 50 ezer is drága lenne ezért
ez mind tapasztalat alapján mentem ilyennel 1 hónap alatt 1500 km és az első 100 km jó volt élveztem aztán kész vége fos volt,elkezdtett a kormány recsegni remegni 3 darabba esik szét a kormány hajlik el , a jó szerkezet megteszi a hatását hogy ezt a szart érezd 80-100 km után"
@rollercapa == A videó készítője
"Egyetértek! Azóta nem is nagyon ajánlom én sem! Nagyon sok a panasz rá! Sajnos hosszútávon jönnek elő a hibák!""én nekem ez a második a techsend-es után pont ez van. oda is adtam ingyen egy jó barátomnak mert nem volt pofám pénzt kérni érte és a roller pedig 35 napos jelenleg"
"csak ennyit arról mindenki számára amikor megnéztem elsőre a videót aztmondtam nekem ez kell rögtön, azóta már úgy vagyok vele hogy inkább eldobtam volna azt a pénzt a földdre minthogy egy ilyen valamit vegyek"
"szerkezete papír , nem lehet vele gyorsulni szar utakon mert recseg ropog az egész na menjél vele 50-el persze jól meghalni milyen fasza dolog 10 col-on főleg"
"Egy szornyeteg ez a roller. Szornyen szar... Aki hasznalta mar mondjuk csak 500km t az tudja hogy kb minden elfossa magat ezen es az osszes hasonlo ilyenen"
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26432 üzenetére
oooo fenébe
Az gáz, 3 évig nem nyúlhatok hozzá, mert garivesztés
Főleg az első villa rugózásnál tudom a bajt, ami miatt lehet hogy gariztatni kell (ha kell)
[v1.4.2], April 27th, 2024 - Fixed a bug with F series DRV flashing.
Akkor már az F40E-t is lehet mókolni, nem csak Global verziót rátenni? -
-
válasz
PociAti #26435 üzenetére
Az hogy marad bennük kb 5%, az nemsokat befolyásol, a 95% sem tesz jót ha állandóan azon a szinten tárolod.
Jobban szeretik az aksik ha kicsivel fél töltés felett vannak tárolva!
Ha veszel bármilyen cuccot(telefon, laptop, tablet, bármi más...) azok is gyárilag 50-60% töltöttségen vannak mikor kiveszed a csomagolásból.
-
válasz
PociAti #26429 üzenetére
Nem volt lemerulve, lakasban tartva es maxra toltve volt karacsony ota kb marciusig, egyszer egyszer eloveve.
azert nem egy himestojasrol beszelunk.
“Ha fél év alatt csak 100 km ment bele, és emiatt kevésszer lett töltve, az nem a roller hibája, hanem a felhasználóé.”
Nyugtass meg, hogy te itt nem szakertokent osztod a jotanacsot -
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26422 üzenetére
"nem érdekelnek a nagy rollerek"
nem is nagy!
Neeeeeeeeeee!
De jó, végre egyéni hangolást lehet eszközölni majd, mint a régi m365 időkben!
Nagyon szuper hír!
Ezt a dolgot Bluetooth kapcsolaton keresztül lehet majd megtenni?
Vagy mint az F40-et is meg kellett bontanom, és forrasztásos ST-Link-el kellett "downgradelni"Már csak egy nagy kérdés lenne ezzel kapcsolatban. Mivel most fogom majd megvenni a Ninebot Max G2-t 3 év garival. Ez a módosítás garancia vesztéssel jár. Viszont ha bármi miatt is vissza kellene küldenem esetleg, és már "mókoltam rajta szoftveresen" akkor vissza lehet e írni rajta majd a gyári adatokat.
A másik, hogy vajon a kijelzőn a hivatalos beállított sebességet fogja e mutatni "40 km/h"
vagy úgy mint a mostani F40-em, hogy Global verzióra van mókolva, de a kijelző csak 25 km/h ír (GPS-en 31 km/h)és még egyszer, köszi a jó hírt!
-
Boci23
csendes tag
válasz
PociAti #26407 üzenetére
Nekem fontos a trepni mérete
, ezért kérdeztem,hogy van e esetleg itt egy F2 plus tulajdonos, hátha megossza a véleményét. Én nem hasonlítottam a két modellt ,hanem dilemmáztam,hogy az egyiknél a meghibásodás a másiknál a méretével kapcsolatban van bennem bizonytalanság.
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26389 üzenetére
8.5 km-re van a munkahelyem, ezt ugye egy nap 2x azaz 17 km egy nap amit beletettem. Kb 3éve van meg, és ez idő alatt tettem bele.
Ebben volt 5db hátsó belső +2 külső gumi csere, és 3 első belső +2 külső csere.
Kicsit pimpelve is volt. Erősebbre lett téve, kisebb lendülettel már elindult, és 32 km/h maxra lett húzva. Párszor lett meghúzva a bovden, fék beállítva, de még a gyári fék van rajta, és a csapágyak is
Annyi, hogy az oszlop része már kotyog, szóval az is cserés lenne... szerintem inkább bevágom a Dunába -
Boci23
csendes tag
válasz
PociAti #26405 üzenetére
"Ez most komoly?"
Igen az, köszi a választ, pont erre voltam kiváncsi(ha az F2 plus-ra gondoltál),mert ahogy írtam csak képeken,videókban láttam,nem volt alkalmam egyiket se kiprobálni. Sőt semmilyen rollert, mert most tervezem venni az elsőt, ebből következik,hogy nincs tapasztalatom.Nézem a videót, ami a Max G2-ről szól,de Én az F2 plus trepni méretét kérdeztem egyébként.
A súllyal kapcsolatban egyetértek, ez is megfontolandó,hogy akarom-e cipelgetni mondjuk...
-
válasz
PociAti #26365 üzenetére
Kerékpárúton nem a 25-ös sebességhatár a gáz, az teljesen rendben van.
Félreértettél.
Arra céloztam, ha egy olyan rollerrel megy valaki, ami 25-nél többel is tud menni (tervezett legnagyobb sebessége meghaladja a 25-öt), akkor esetleg nem használhatja a kerékpárutat.
Mert kitalálják, h ez lesz a szabály. Megeshet.
Mert azt fogja a jogalkotó feltételezni, h nagy teljesítményű rollerrel úgysem csak 25-el mennének, hanem többel, ezért alapból az ilyen rollereket letiltják a kerékpárutakról (lakott területen belül), ugyanúgy, ahogy SMKP-val se lehet menni kerékpárutakon lakott területen belül - csak kívül.
Ez nem lenne jó ötlet.
Viszont szabályozni meg hiába szabályozzák, h csak 25-el lehet menni kerékpárúton, ha néhány marha jóval gyorsabban megy, pláne ha ezt teszi még akkor is, ha nem csak egyedül van az egész bicikliúton.
Szóval mivel betartatni nehéz, vagy nem akarnak foglalkozni vele, egy tollvonással megoldják az egészet annyival, h minden olyan roller, ami 25-nél többel is tud menni, azt nemes egyszerűséggel lezavarják az úttestre.
Látok rá esélyt, h valami ilyen irányba megy el a szabályozás. :/ -
kabalababa
tag
válasz
PociAti #26368 üzenetére
A Magyar Kerékpárosklub videója
Ezért tarts 1.5 méter előzési oldaltávolságot!Amúgy olyankor mi van, ha a kerékpáros gyorsabban megy, mint én a rollerrel, vagyis 25-nél többel az osztott gyalog- és kerékpárúton, az nem baj? 🙂
-
válasz
PociAti #26362 üzenetére
Így van.
Az elég gáz lesz, ha kitalálják, h kerékpárutakon csak azok a rollerek mehetnek, amik 25-el többel nem tudnak menni.
Hiába csak max 25-el gurulna az ember rajta, akkor se használhatja, mert ha esetleg egy rendőr megállít, kiderül, h 25-nél többel is tud menni, büntetés jön. :/Azért ez nem ugyanaz, mint egy kismotornál.
A roller olyan kicsi, h elfér simán a kerékpárok között.Nehéz dió igazságos szabályokat, döntést hozni. :/
-
intuicio
aktív tag
válasz
PociAti #26335 üzenetére
Biztos igazad van, ennyire mélyen én nem ástam bele magam, viszont jobban élveztem az utat így Global beállítással, mint amikor natur tempomat nélkül 25km/h-val kellett cammognom a több km szakaszon. Míg hazaértem, nem éreztem a hüvelykujjamat, és rendesen másnap fájt is.
Szóval a kérdés még mindig adott.
Át lehet majd mókolni, hogy legyen tempomat + 33,2 km/h? -
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #26317 üzenetére
Nekem határozottan jobb ha jobban gyorsul, és ugye a Segway nagyon szépen megoldja a gyorsulást, nem esel le róla ha megindul végsebességig szépen adagolja a gyorsulást.
Nem indul meg nagyon de utána jobb a gyorsulás.
Aki meg nem szereti vissza nyomja D fokozatba és lőn meg is oldódik.
A G30 kb ugyanúgy gyorsul mint az Okai Neon lite, de a G2 picit jobban.
Útkereszteződésbe ahol bicikliúton megyek sokszor lassítok mert az autósok nem látnak.
Én szeretem ha hamarabb elérem az utazósebességet, mivel minden sarkon lassítás gyorsítás van. Vagy megyek végig 10-el.
Nálunk az összes út bicikliút kereszteződés ilyen, és tegnap 30 km mentem a rollerrel munkából kifolyólag. -
válasz
PociAti #26317 üzenetére
Egyrészt igazad van, valóban jobban kezelhető a roller, ha nem indul meg olyan hirtelen. Ebbe nagyon nem lehet belekötni.
De pl forgalomban haladva csak jobb, ha nem rám kell várniuk a mögöttem haladóknak. És most nem konkrétan az "autók között"-re gondolok, hanem kerékpárúton is, piros lámpáknál fel tudnak torlódni páran, és szinte hallom ahogy anyáznak mögöttem, h miért nem megyek már.
Autók között meg egyenesen gyűlölöm, mikor már nincs tele az akksim, és lomhábban indulok meg egy-egy kereszteződésben. Már néha gondoltam rá, h inkább 60V-ra kellene váltani, csak a rosseb akar már erre többet költeni. :/
Bár a legjobban az bosszant, h erre az egészre nem lenne szükség, ha lennének kerékpárutak, vagy az utak széle jól járható lenne, meg az autósok nem úgy állnának a rollerekhez, h akárhogy gyorsulok, akkor is le akar némelyik tolni az útról. -
donchicco
tag
válasz
PociAti #26201 üzenetére
Köszönöm a választ!
Egy Bp.-i rollerszervíz ajánlotta a ScooterHackingUtility-t. De sajnos az sem látja a rollert.
Nemtom ezt kik gyártották és hol, milyen technológiával, de az fura hogy semmi nem látja(3 különböző app sem)
Semmi egyebet nem akarok, csak az a nyomorult tempomatot bekapcsolni... -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #26261 üzenetére
Jól mondod. E-rolleresek 99% büntethető, jogszabálysértő.
Megjegyzem, ez eddig is így volt.
10. * gépjármű:
minden olyan kizárólag mechanikus erővel működtetett jármű kivételével amelynek legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy legnagyobb sajáttömege meghaladja a 25 kg-t és legnagyobb tervezési sebessége a 14 km/h-t...Jobb érthetőség érdekében kivettem a sallangot.
Tehát amiben van motor, az már nem kizárólag mechanikus erővel, lábbal hajtott, és az összes e-roller ilyen, kivéve a fenti kivételek.
Ne rám haragudjatok, én csak lefordítom, hogy érthető legyen.
Az nem feltétel, hogy elektromos módban kizárólag elektromos hajtással, akármivel elindul-e vagy sem. -
-
-
FőDudu
veterán
válasz
PociAti #26238 üzenetére
12 eves. Meg novesben van. Meg nem sokat hasznalta - ez kb 3-4 ev alatt ment bele (nem tudom mikor vettuk, de meg nagyon a Covid eleje volt).
Mellette van egy dragabb Giant bringaja - s most kap majd egy 50cm3-s (de 25 KM/h-ra korlatozott) motort.
Itt Szloveniaban mar van hivatalos jogsijuk - kolesarski izpit - amivel 25-re korlatozott motort vezethetnek 12 evesen. Kell ra rendszam, muszaki, biztositas - gondolhatod, hogy onnantol a roller nem lesz vonzo.
-
FőDudu
veterán
válasz
PociAti #26211 üzenetére
A hatso meg jo volt, de az elso az mar slick lett, igy inkabb csereltem.
Dombon lakunk, lehet ugy jobban kopik amikor felfele maszik.Az eredeti - felfujos - gumit parszaz kilometer utan csereltuk, amikor egyszeruen nem tudtam kiszedni a szelepet a feszekbol. Annak a muanyag feszket - ami szerintem egy megnyomorodott gumi darab volt - most hajitottam ki a motorbol, mert most szetszedtem a csapagy csereje miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Google Pixel topik
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Szevam: „Rendszerleállás” – egy AI képzeletbeli halál utáni élménye
- Jövedelem
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Motoros topic
- További aktív témák...
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 200 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Csere-Beszámítás! Xbox One X 1TB Játékkonzol Olvass! Model 1787
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged