- Mobil flották
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Yettel topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
FőDudu #26224 üzenetére
Aha, szóval nem a te gerincedet rázza szét, hanem a fiadét. Kezdem megérteni hogyan tudott belemenni tömör gumiba annyi km egy lengéscsillapító nélküli Xiaomin. (A másik lehetőség a nagyon lassú tempó lett volna.)
Fiatalok szervezete még egész jól tolerálja azt a rázkódást, amit a tömör gumi okoz, de szerintem akkor is ártalmas az egészségre, ha ő most még nem érzi meg azt. -
pescara
aktív tag
válasz
FőDudu #26221 üzenetére
Hat megertelek, nekem most g30 max van a 10-es belso nelkuli gumikkal, eddig tobb mint egy ev utan 1700km el nagyon elegedett vagyok. Igaz eleg jo utakat talaltam a napi rutinomhoz es nem fujom 46 psi nel kemenyebbre. Egyelore tok ujnak neznek ki a gumik, kopasnak sincs semmi nyoma, nem is ereszti a levegot.
-
PociAti
őstag
válasz
FőDudu #26221 üzenetére
Szélsőséges a tűrőképességed, mondom ezt az alapján, hogy 8,5 hüvelykes tömörgumis Xiaomiba kb. 2.000 km-t bele tudtál tenni.
Gyakori jelenség, hogy defekt után áttérnek tömörre, aztán maguk sem értik miért, de már nincs kedvük azzal a rollerral menni, mert kiesik a fogtömés a szájukból, annyira keményen "rugózik" a roller. Úgy látszik nálad a szeleppel való kínlódás emléke mentálisan annyira megerősített, hogy ezt az "apró hibáját", a rossz rugózást sokkal jobban elviseled másoknál. OKAI-ra váltva volt olyan érzésem, a Xiaomi váz geometriája jobban átadja a rázkódást. De ez csak egy gyanú. Érzésre minden sokkal közvetlenebb a Xiaomin, sokkal jobban átadta az út minden rezdülését.Vannak dolgok, amiket megéri szakemberre bízni. Nem szabad ebből ego kérdést csinálni. Mások hibáját nem mindig neked kell kijavítani. Ha a szelep, vagy szelep hézag rossz volt, akkor foglalkozzon vele egy olyan szerelő, aki már túl van sok hasonló műtéten. Számára ez csak egy újabb rutin feladat.
Ha valaki maga végzi a munkát, akkor az csak akkor van ingyen, ha semmire sem értékeli a szabadidejét! Persze ha élvezetet talál benne, az más, de ha szívás és nem mazoista, és még nem is nagyon van mit tanulni az esetből, akkor csak önszopatás + időpazarlás.---
Peacekillernek csodás ez a megfogalmazása:
"Tömör gumi az maga nemében csoda, hogy kevésbé tapad, de jobban kopik."Merevsége, rugózatlansága miatt elpattog az úttól, ilyenkor lendületet veszít. Illetve eldeformálódik, "kenődik" amikor betapad. Ez is energiaveszteség, ami hővé alakul. Nem csoda hogy jobban fogy.
Végeredményként a hatótáv is érezhetően kisebb lesz. -
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #26215 üzenetére
Természetesen: tükörsima aszfalton egy malomkővel is simán gurul.
pescara: én egyszer macskaköves útra tévedtem a tömörgumis szarommal.
Ott helyben meghalt az akku. És ez nem vicc, konkrétan eltört és kikapcsolt.
(Persze ezt akkor még nem tudtam, csak sejtettem. Később be is igazolódott.) -
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #26206 üzenetére
Az akkuja olyan mint az uj.
Ez amúgy nagyon gyorsan megváltozhat tömör gumis használat mellett.
Nem egy embertől hallottam, hogy csere után tönkrement az akkuja...A magyarázat egyszerű, elpattan a ponthegesztés (vagy a nikkelszalag).
Teljesen igazad van, nem csak a km számít, hanem a használat módja...
(Ha tömör gumival lesz +1-2000 km, kíváncsi leszek az akku állapotára.)Szerk: lehet, neked szerencséd lesz vele, mert olyat is hallottam, tulajtól.
-
alphamooncam
őstag
válasz
FőDudu #26127 üzenetére
"Amugy a roller igy total fel lett ujitva. 2100km utan."
Szép munka !Hallgattam a tanácsra, és a kormánycső ledeket kifűztem.
Persze ehhez le kellett venni a trepni oldalán lévő led tartó müa konzolt, mert az az alatt lévő "elosztóba" lett csatlakoztatva, meg előtte a "vezérlő központ" fedelét, ami rémálom a rengeteg gubanccal.
Viszont így az oldalsó konzol alatt feltárult egy csavar, ami "Neptunus szigony" vázhoz rögzítő oldalanként egy-egy plusz csavarja is megmutatta magát.
Ha már ott voltam, meghúztam azt a két átmenő csavart is amit eddig nem láttam.
[FID] által tapasztalt váz és trepni közötti recsegés nálam nem jött elő.
Az átmenő csavarok miatt megengedi, sőt igényli a keményen meghúzást.
A recsegés oka szerintem azok a mikroelmozdulások, aminek meg a szoros rögzítés hiánya.
Az anyák tényleg szar helyen vannak, de csillagkulccsal ellent lehet tartani. A recsegés ebben az esetben karbantartási kérdés, és mivel átmenő csavarokról van szó, ésszel, de meg lehet, meg kell tépni.
Viszont, ha itt elbaszódik az anya, az nagyműtét lenne kijavítani !
Nem is a főmenü a sok, hanem a sallang.
Ma befejezem, remélem.
-
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #26127 üzenetére
Regi gumikat kessel levagtam, igy azzal nem ment az ido ma.
A 2 ora az total elokeszitett rollerrel ertendo, ahol minden szet volt mar kapva, egyedul a motor kabele nem volt meg kikotve. De a motor mar szet volt szedve.
Az uj sarvedo tarto kb 4x erosebb a gyarinal, a felfogatasa a kerek csavar ala tortenik. Adnak melle tavtartot, hogy a fenyvisszavero lapokat tarto muanyag elemeket szintbe hozza a sajat vastagsagaval. Meg emiatt hosszabb csavarokat is adnak. Kilenc euroert bestbuy. Eros, szeles femlemez.
-
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #26104 üzenetére
Szegeny ember vizzel foz. Csapagy kiszedo DIY.
Hatos alatet pontosan 17,77mm atmeroju, a csapagyhaz furata talan egy tizeddel tobb.
Ezzel ki lehetett utni - nem is kellett nagyot utni, a kezemben fogva kijott. A gyari csapagy C&U 6002RS (egysoros melyhornyu golyoscsapagy)A kiszedett csapagy valoban 'rag' tele van homokkal a feszke is.
A masikat majd holnap, ahhoz szet kell kapnom az akku takarot, kifuzni a motor kabelet, stb.
A visszarakashoz szukseges dologokat meg ki kell talalnom, nincs itthon olyan nagy csavar (15mm a csapagy furata) es alatet ami ezt megoldana. Beugrok Obi-ba (kezemben a kiszedett csapaggyal) es ossze valogatok egy csavar/anya/alatet kombot ami a besajtolast megoldja.
-
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #26103 üzenetére
Szerk:
Ha mar rendeltem sarvedo tartot - most erosebbnek tuno utangyarottat rendeltem - akkor rendeltem 2 csapagyat is elore. Nem SKF, de jo lesz ez is.Igy majd eljatszadozom en is a kiutes/besajtolas temakorevel.
+1 nap, tehat nem holnap, hanem kedden lesz a nagy szerelesi nap... -
alphamooncam
őstag
válasz
FőDudu #26100 üzenetére
"A motor oldalan levo fedelben jo a csapagy (porgetheto a motor forgo reszen a fedel), az alloreszben sem erzek semmi gondot kezzel tekergetve. Lehet berakva feszult."
Ha érzel magadban annyit - de csak akkor -, hogy gond nélkül levedd a csapágyat, akkor érdemes lehetne elvinni egy csapácsboltba, megmutatni, hogy ilyet kérek, ott biztosan tudnának nála jobb minőségűt adni, mint ami benne van.Hosszú távon lehet megérné, hogy nem kell mondjuk 2 hónap múlva újra szétszedni a csapágyak miatt...
-
alphamooncam
őstag
válasz
FőDudu #26080 üzenetére
Dualtron Citym nem mondható kicsinek, vagy merevnek, de nekem jobb alkaromon, csuklómban egy óra után a hangyák mászkálnak.
Most éppen azon gondolkodom, hogy mivel elpattog az úthibákon, lehet puhítani kéne a futóművön.Még nem ellenőriztem, de talán fehér színű elasztomer van a gépben. Azt hiszem előre kettővel, hátra egy fokozattal puhább patron lesz a megfelelő.
-
polo493
tag
válasz
FőDudu #26041 üzenetére
Működik a dolog ez sok mindentől függ nekem is volt szeg tüske a gumiba azt ki kell venni mert Szitás lesz a belső azzal már nem tud mit kezdeni a folyadék,elfolyik rendesen azt tudja megoldani 1-2mm alacsonyabb nyomáson tömít , és haza lehet menni legalább nekem mindenbe van amit használok nekem bevált , főleg a biconál ha eleve vastagabb minőségi belső van benne vastag falú igy könnyebben tartja a nyomást de még a folyadékot sem engedi át,2ev után kb 5 lyuk volt benne de nem hagyott cserben néha rafujtam, külsőt is cseréltem és akkor már az is ment.
-
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #26035 üzenetére
Meg lehet oldani a motor kifűzése nélkül, bár nem egyszerű.
Amennyire emlékszem a hőlégfúvó sokat segített, meg a satu. -
válasz
FőDudu #25844 üzenetére
+1 Peacekillernek
48V-ra kell átalakíttatni, attól lesz erősebb, nem a kinézett motortól. Utána már motort is cserélhetsz akár, de úgy is úgy fogjátok megitélni, h nem lesz rá szükség, elég a 48V-os átalakítás.
Viszont szerintem ésszel csináljatok ilyesmit.
Lengéscsillapítók vannak már rajta?
Én anélkül nem mennék túl nagy sebességgel, hacsak nem valami tükörsima az út. -
Peaceliker
addikt
válasz
FőDudu #25844 üzenetére
Hiába cserélsz motort, semmi változás nem lesz. Áram kell több, azt meg be lehet küldeni gyári motorba is. De ha igazi powerup kell, akkor 48v ra érdemes akkut cserélni (vagy kevésbé ajánlott módon sorba kötni egy 12v os akkut a gyárival). Plusz szabályzó fel körüli részét meg kell erősíteni és gyári hulladék csatlakozókat (betáp részén is) ledobni és értelmeset rakni rá.
És kész is a zsebrakéta -
FőDudu
veterán
válasz
FőDudu #12906 üzenetére
Tomor gumi felrakva.
Nem tudom hogyan, de fozes nelkul felraktak.
A kormany kicsit nyekergett, az imbusz csavaron huzva a csuklonal megszunt a hang.Gondolom ez idoleges. Van valahol a csukloba valo gumi betet - persze azt sem talalom sehol. Majd rendelek egy ujat - ezt meg akkor rendeltem amikor a rollert vettuk.
Amugy a tomor gumi szerintem eleg jo, nem tunik razosnak. Mondjuk en eleg nehez vagyok, boven a sulyhatar folott van amikor raallok. De megy szepen.
A fenyvisszavero csikok azok utan rendelhetok?
(amikor leszedtem oket, a ragaszto maradt a muanyagon, igy nem igazan lehet vissza rakni szepen) -
DigitXT
félisten
válasz
FőDudu #12885 üzenetére
Meglehetősen nagy szívás, de ha van (nem biciklis) gumiszerelő vasad,
meg hőlégfúvód, és egy satu, akkor azért megugorható a dolog.
Illusztrációként egy kép, ezen még nincs bent a másik perem a helyén:Sajnos abban van valami, hogy a komfort rosszabb lesz, meg akár még
az akku meghibásodásához is vezethet a dolog (lásd ponthegesztések,
amik azért a Xiaomiban sem örökéletűek). Viszont szerintem "ócskább"
az a roller, amit tolni kell, mert defektes, mint ami kicsit zörög, de gurul:
egyéni preferencia kérdése. (Ahogy az is, hogy azokra hallgatsz-e, akik
valami nagyon más mozit néznek, vagy arra, aki látott már ilyet közelről.
Esetleg volt dolga vele, vagy van már némi tapasztalata a témában, LOL.
Semmi baj nincs azzal, ha valaki kezdő - csak ha szakértőként adja elő
a szemmel láthatóan hiányos tudását, az azért megmosolyogtató.)
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz
FőDudu #12885 üzenetére
Szerintem a felrakásánál sokkal nagyobb szívás a tömör gumi -- fújt gumi közötti viselkedésbeli különbség.
Vannak rollerok, ahol felemás gumi van, pl. Akai rollerei, de azoknál a hátsó a tömör, a hajtott első keret meghagyták tömlősnek.
Hatótáv, rázkódás területén sokkal rosszabb a tömör gumit, legyen bármilyen is annak a sejt szerkezete, de vannak akik a viselkedését is szidták (nem úgy gyorsul, nem úgy kanyarodik).Ha nem megy önállóan a tömlő kicserélése, akkor inkább vidd el szervizbe, minthogy a Pro2-ből egy ócskább rollert csinálj.
Tömör gumi mellé teleszkóp is kellene, nem csak a lelkedet rázná ki, hanem az elektronikának se tesz jót a folyamatos rázkódás. -
B-L-A-C-K
titán
Hát nem mondom hogy gratulálok, én rollerekkel mentem már 10 ezer km-t, minden fórumon/csoportban ott vagyok, és ezekkel is estek már akkorákat hogy csak pislognál ha láttad volna a delikvens fejét. De persze elhiszem hogy a gyerek boldogsága fontos, csak ha megvan a baj akkor gondolkodik az ember lehet nem kellett volna.
-
#95712068
törölt tag
Nagyon szépen kifejezve nem egy életbiztosítás 9 éves gyereknek ilyen "játékszert" venni.
Voltam 9 éves, vannak emlékképeim, hogy miket állatkodtam bmx-szel és az elődjével.
ES2 tulajként 20 km/h óra felett nem használom a gépet, mert életveszélyesnek érzem, pedig főleg 2 keréken közlekedtem. De még 20 km/h-s sebességnél is ki tud nyírni egy közepes kavics, és akkor a kátyúkról és egyéb úthibákról még egy szót sem ejtettem. Nagyon észnél kell lenni, és egy kisgyerek a haverok előtt elég nagy állatságokat tud művelni (magamból kiindulva). -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Trident Z RGB 6600MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- PlayStation Plus Premium előfizetések
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged