- iPhone topik
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #31318 üzenetére
Elvileg a szoftver módosítása nem szabadna hogy más jellegű probléma, pl. műszaki meghibásodás esetén érvénytelenítse a garanciát. De ha pl. sebesség növelésével is jár, akkor már megtagadhatják, mivel nem várt (és nem tervezett) extra terhelést kaphatott a roller.
Visszaállításról nem tudok nyilatkozni, mert Ninebot rollerek esetén mindegyikre volt már eset. Voltak olyan megoldások, amely után nem lehetett többet módosítani a firmware-en, így eredetire se lehetett már visszaállítani. És van amikor igen.A firmware-re kapcsolatban, amit írtál, ott elveszítettem a fonalat. Majd valamikor ránézek.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #31312 üzenetére
Mert bot-ot használni az a flashelési folyamatba beépített plusz elem. Általában amelyik appal megcsinálod a cfw-t, azzal utána egyből fel is tolhatod a rollerra.
Elég sok apró részlet van, amit be lehet állítani custom firmware készítésekor. Tehát a bot vagy ugyanazokon a lépéseken megy végig, mint egyéb módszer esetén, akkor semmivel sem kényelmesebb. Viszont ha kevesebb lépésben oldja meg, akkor le lehet tojni miket állított be. (Vagy plusz munkát kell belefektetni annak kiderítésébe. Engem mondjuk érdekelnek az apró részletek is.)
Max G2 firmware-jével még nem szórakoztam, azt láttam, hogy több különböző folyamat létezik.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #31256 üzenetére
Fél éve kérdezted, akkor is meg lehetett oldani szoftveresen:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28920-28928.html
... és azóta tovább javult a helyzet.XiaoDash a legegyszerűbb, az 30€ (kb. 12.000 Ft),
ScooterHacking.org-nak köszönhetően ingyenes változat is van rá. És már azt is kitalálták, hogy a vezérlőt ne kelljen kiszerelni, hanem összeszerelt állapotban egy 3D nyomtatott kiegészítővel elérhetők a tokozásban lévő csatlakozók.
A legrosszabb és legveszélyesebb megoldás, amikor Aliról vagy más kínai webshopból rendelnek hozzá bizonytalan eredetű vezérlőt. Jobb a gyárit megtartani, és azon módosítani az értékeket.Szerk. konkrét kérdésre is válaszoljak: vezérlőt már nem kell forrasztani.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #31178 üzenetére
Európai változat leginkább csak szoftveresen tér el a Max G2-től. És ugyanazon a csatornán 2023. augusztus 24. környékén találsz Max G2-es videókat.
Ezek hosszabbak, mint a mostaniak. És van egész hosszú szétszerelős videó a Max sorozatról, az kb. 70-80%-ban igaz a Max G2-re is, így csak az eltéréseket kellene pluszban bemutatni.
Illetve ha rákeresel azon a csatornán a Max G2 kifejezésre:
https://www.youtube.com/@segway/search?query=Max%20G2Találsz egy 8 elemből álló lejátszási listát.
Van amelyik rollerről szinte mindenre kiterjednek a leírások, van ahol érezni még némi hiányosságot. Így is 890 videó található a csatornán.
És 16 órája feltették a visszahívást is a csatornájukra.
Más fórumokon már találkoztam az infóval. Akiknek Max G30P és Max G30LP rollerjük van, azoknál az összecsukó mechanikával probléma lehet.
https://service.segway.com/us-en/g30RecallNotice
Hatóság által javasolt megoldás: javítás.
Márkaszervizben elvégezhető feladat, tehát nem kell a mechanikát cserélni. Ezek elsősorban Amerikában forgalmazott modellek: "Sold At:Best Buy, Costco, Walmart, Target and Sam’s Club nationwide and online at Segway.com and Amazon.com from January 2020 through February 2025 for between $600 and $1,000." -
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #29585 üzenetére
Amikor megsemmisítik a rollert, az már nem a te tulajdonod.
Elkobozzák a szabálytalan rollereket, majd - akár ott a helyszínen - megsemmisítik, megrongálják.A magyar jogban sem ismeretlen fogalom.
Úgy látszik ott a holland határhoz közeli, belga nagyvárosban megteremtették annak jogi lehetőségét, hogy ezt megtegyék. Talán az egész országban van rá lehetőség, hogy a szabályoknak nem megfelelő járműveket lefoglalják. (De eddig csak Antwerpenről hallottam.) -
válasz
intuicio #29563 üzenetére
+1 a G2-nek.
Imádom én is.
Volt már egy, de nem én használtam, de mióta elkezdtem járni vele, nagyon bejött. Nem tudom korábban miért nem fogott meg ennyire.
A gyerekek rollereit is le fogom cserélni rá.Én vettem hozzá Aliról global vezérlőt. Így 35-el megy.
Sajnos nálunk nem nagyon van bicikliút, viszont amiken járok utak, végig 30-as táblákkal vannak kitáblázva, igy az út szélén a 35-ös tempóval úgy érzem, nem tartok fel senkit.
Az újabb verziós Alis vezérlők már 40-el is "tudnak menni", de olyat nem tervezek venni, csak láttam a hirdetések között.Ezt pont elvitték előlem:
https://hardverapro.hu/apro/segway-ninebot_kickscooter_max_g2_120.000Ft/friss.html -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #28926 üzenetére
Nem vagyok érintett benne, így MAX G2 E-re nem ástam bele magam annyira.
Itt a Ninebot Max fóruma, talán itt kellene körbenézni, megkérdezni:
https://www.scooterhacking.org/forum/viewforum.php?f=26
Discoron és Telegramon is el lehet érni őket. -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #28920 üzenetére
Ezt nézted már?
Ninebot Max G2 – Free Max Speed (40kmh/25mph) Firmware Now AvailableIlletve a fizetős XiaoDash: https://www.xiaodash.app/home
-
DigitXT
félisten
válasz
intuicio #28922 üzenetére
Nem igazán javítható így: használt cella vs. új cella, más kisütési
karakterisztika, eltérő kapacitás, belső ellenállás. Csak a baj lesz.
Egyébként elméletileg elég lehet, gyakorlatilag ha már bontod...
21K anyag költség, de jobb lesz, mint a gyári (10.5Ah vs. 7.5 Ah).
(Nyilván ilyet, hogy nikkelszalag, szigetelések, nem számoltam...
párezer Ft elmehet arra is, de általában a nagyobb része a cella.) -
DigitXT
félisten
válasz
intuicio #28920 üzenetére
Ha M365, akkor az 10s3p akku, azaz 30 db cella kell: én vennék Samsung 35E-t
700Ft/db áron, és azzal meg lehet csinálni (24A folyamatos terhelhetőség, az kb.
900W-ig tökéletes, amihez már amúgy is "húzni" kell a szoftvert), csúcsban meg
tud 39A-t is, szóval nem fog kigyulladni.Aki azt mondja, hogy nem való rollerbe,
mert egy darab cellát felforralt 1 óra nyüstöléssel, nem ismeri a párhuzamosítást,
s a rollerek lelkivilágát (nem lehetséges folyamatosan csúcsteljesítményt kivenni). -
válasz
intuicio #28906 üzenetére
Milyen rollerhez kell akksi? Segway G2?
Mekkora kapacitás?
48V? Vagy nagyobb?A gyári akkuban 60db cella van.
Így számolj kábé 13S esetén Simor Máténál:
29.000mAh 130ezer
24.500mAh 115ezer
21.000mAh 80ezer
17.500mAh 70ezer48V-os töltő 3A 18ezer
36V-ból kb 35.000mAh fér be a trepnibe max.
(2023-as árak.) -
válasz
intuicio #28906 üzenetére
Amíg nem lett a szoftver frissítve, lehetett módositani a rollered. Ezért nem működnek a YT-os megoldások nálad már.
És otthon már nem is fogod tudni ezt megcsinálni. STLink kell hozzá.
Rolleres szervizbe kelleme bevinned, vagy veszel egy global vezérlőt hozzá Aliról, átcseréled.
Kb mindkettő ugyanannyiba kerül. -
intuicio
aktív tag
válasz
intuicio #26384 üzenetére
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Ehhez a rollerhez 18650 accut kell vennem, de hány mAh? És szerintetek melyik márkát LG? Panasonic?Másik kérdés:
Ninebot G2 MAX Van e esetleg már unlock 32km/h-ra, és/vagy Cruise Control?
Tele van a yt, de kb semelyik nem műkszik, csak clickbait. -
-
-
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26564 üzenetére
Ha leraksz egymás mellé 4-5 rollert, főleg ha mindegyik ugyan olyan, (mert mondjuk egy kereskedésben dolgozol), akkor nagyon is szerencsés ez a fejlesztői megoldás (amit éppen emiatt szidsz), hogy a szériaszámra kell kattintani. Véletlenszerűen is beregisztálhatná / összepárosítasz az app valamelyik közeli rollerrel, de hála égnek nem így megy, hanem szériaszám alapján tudod kiválasztani a listából. (Ha csak egy roller van, akkor egy elemű a lista, de az sem feltétlenül az, amelyikre gondolsz. Mert mondjuk elsőre nem ismeri fel a kívánt rollert. Van ilyen, mert néha nyögvenyelős a BT párosítás.)
-
DigitXT
félisten
válasz
intuicio #26562 üzenetére
Ilyenkor azért hasznos, ha beírod, hogy mi volt a probléma/megoldás párosod,
hátha a jövőben más is belefut, és akkor már a keresőt használva is megoldja.Kollégám egyszer hívott ilyennel, hogy vett a gyereknek rollert, de az istennek
nem akar hajtani, mit csinált rosszul? Mondom próbálta meglökni? Az segített.
Örömbódogság... (Biztonsági funkciónak sem utolsó, bár egy normális gázkar,
és normális vezérlő mellett még egy többezer wattos roller is kezesbárány, HA
nem kezded el eszeveszetten rángatni, tuti nem fog elszaladni álló helyzetből.) -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26439 üzenetére
F sorozatnak az F40E miatt majd utána nézek.
Matrica szerint az én rollerem szériaszáma így kezdődik (4. karakter a fontos):
N5GF...
N5GFV... lett belőle a Global-ra módosítás után. Az E ugyanúgy a Global verziót jelentené.
A szériaszám jelentését itt elmagyarázzák:
https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=nbfseries&s[]=f40#hackingIlletve az áll, hogy a szoftver (applikáció) támogatja ezt a szériát
"SHFW does support F20, F25, F30 and F40 scooters."M365 Tools szerint ESC: 058b / BLE: 0307 / BMS: 0000.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26430 üzenetére
Rendszerek védelme miatt szinte biztosan ST-Link-es megoldásra van szükség, sima BT megoldás leginkább csak a Xiaomi első 2 generációja idejében működött. Akkor még olyan chipet használtak, mint amilyen az androidos telefonoknál is elő szokott fordulni, hogy egy bootloader-rel, segédprogrammal ki lehet cserélni a microchip tartalmát. De mivel zárták / lehagyták ezt a bootloader részt így mindenképpen szükség van külső eszközre a chip tartalmának felülírásakor.
Várhatóan a szervizekben rutinmunkává válik az ST-Link használata, főleg miután ez az ingyenes megoldás újabb lökést ad neki. Most a különböző platformokon elég nagy a nyüzsgés náluk, sokan várják ennek a publikálását.
Az 1.2-es verzió 2022. májusában jelent meg, az 1.3-as verzió 2023. januárban, de mostanában eléggé felpörögtek az események:Version history and changelog:
[v1.4.2], April 27th, 2024 - Fixed a bug with F series DRV flashing.
[v1.4.1], April 20th, 2024 - Fixed G2 flashing, added missing diagrams and fixed a user data flashing bug
[v1.4], April 18th, 2024 - Improved F-series support, added D-series and added G2 DRV -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26337 üzenetére
Bár említettem hogy nem érdekelnek a nagy rollerek, pláne azok hackelései, mégis szembejött velem egy áprilisi blogbejegyzés, melyben először arról írtak, hogy a ScooterHacking ReFlasher v1.4-es változatával már downgrade-elni leget a Max G2-t (DRV/ESC).
Másfél héttel később meg hogy Race módban feloldható a 40 km/h sebesség, az ingyenes ScooterHacking Utility-vel.
A bináris állomány mellé csomagolt json fájlba belenézve ezt látni:
"displayName": "1.4.8 (40 km/h)",
"model": "g2",
"compatible": ["g2_DRV_STM32F103CxT6", "g2_DRV_AT32F415CxT7"],
Magyarán, a STM32 és AT32-es chipekkel szerelt G2 modellekkel is működik.
Innentől nem kell már a XiaoDash-nek rollerenként 50 dollárt fizetni, lett ingyenes megoldás rá (mint ahogy az várható volt). A saját CFW előnye, hogy úgy hangolod a rollert, ahogy szeretnéd. Nem feltétlenül a nagyobb erő kifacsarása a cél, van aki csak jobban magára szabja (pl. egész rövid tempomat bekapcsolási idő). -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26409 üzenetére
Átlagosan 3.000 km-t kibírtak a külsők, ez teljesen vállalható érték. Már-már átlagos.
Szerelést magad csináltad, vagy szerelőre bíztad?
(Autóval 9.000 km megtételének üzemanyag költsége mai áron kb. 450k lenne. Teljesen rendben van, hogy pár ezer km-enként a rollerre is kicsit költeni kell.)Duna helyett próbálkozz inkább a piactereken. Xiaomi rollerek meglepően jól tartják az árukat. Lehet találsz valakit, aki a legolcsóbb megoldásra törekszik (autóknál és lakáshirdetéseknél sokan vannak így vele). Jól szerelhető és fillérekből javítható roller. Lődd be 40-50k közé, aztán ha nincs érdeklődő, akkor hetente csökkentsd az árát. Ha valakinek van affinitása hozzá, ez tökéletes induló projekt.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26387 üzenetére
Iszonyat nehéz belőni az árat, mert 9.000 km-t futott rollerben már kevés dolog az, ami jó szívvel felhasználható donor alkatrésznek. Váztól kezdve a motoron át a még jó cellákig mindenre igaz ez.
Kevés pénzért elkótyavetyélni nincs értelme. Akkor már inkább keresni kell valaki, aki azt a két rossz cellacsoportot megjavítja, aztán mehetnek bele a kilométerek. Lesz egy roller, amit nem kell kímélni.
----
Írhatnál róla miként sikerült ennyi km-t beletenni? Hányszor cseréltél gumit? Számításom szerint arra azért költeni kellett. Fékek, csapágyak még eredetiek? -
DigitXT
félisten
válasz
intuicio #26384 üzenetére
Mókolni semmiképpen nem érdemes, annál ez veszélyesebb történet!
De ha van hozzá szerszámod+affinitásod, meg lehet bontani. Ha csak
eltört, akkor meg lehet hegeszteni, és balance után újra használható...Ha viszont cella hiba, akkor újra kell cellázni az egészet: 10Ah is lehet!
(Illetve kicserélhető kompletten az akku, de mivel speciális BMS-e van,
egy átlagos univerzális akku nem lesz megfelelő. Szerencsére, vannak
gyártók, akik gyártanak kompatibilis BMS-t, ha nem kapsz egy eredetit.
Legrosszabb esetben ki kell szedni a gyári akkuból. Lásd újracellázás.) -
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26337 üzenetére
Közben megnéztem pár videót, átrágtam magam jó sok fórum bejegyzésen, és egyre kevésbé egyértelmű a helyzet Ninebot F40E esetében.
https://www.youtube.com/watch?v=zkcet05Erfg
Ebben a videóban például windowsos alkalmazást, Ninebot Flasher-t használ a fickó, és ami a meglepő, a szériaszám átírásakor nem a roller termékazonosítóját írja át (a szériaszám 4. elemét, ami F40E esetén F, F40 esetén pedig E vagy V) és a többieket változatlanul hagyják, hanem a gyártás dátumát (az évet és a hetet) 1111-es számra, ezzel a sebességkorlátozást oldja fel. Állítólag annyival megy, amit a motor és az akku ki tud magából préselni, de a többi tulajdonságához nem nyúl.
Ezen kívül még a XiaoDash-nek kell utána néznem, az mit csinál az F40-essel.Tőlem ne kérdezd MAX G2-n, F2 Pro-n, Plus-on vagy más 350W feletti rolleren mi a tennivaló, vagy mi a lehetőség. Azok egyszerűen nem érdekelnek.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #26334 üzenetére
"... a mostani F40-en Global verzió van, ami 30 km/h-ra van állítva a régi 25 km/h helyett."
Nem a sebességet állították 30-ra, hanem "át van verve" a szoftvere. Egyharmados osztót kapott, ezáltal amikor 25 km/h-t mutat a kijelzője, akkor már 33,3 km/h sebességgel megy (és nem harminccal). Mérésem szerint inkább 33,125 km/h, ami a 1,325-ös szorzót jelent, de ez már tényleg csak apróság.
Csak azért mondom, mert vannak akik 5 km/h sebesség miatt is képesek hozzányúlni a géphez, tehát ha valaki azt szeretné, hogy 30 helyett 35-tel menjen a rollere, megcsinálják a változtatást, és nem érti hová tűnt a különbség, amiatt van, mert a kiindulási érték nem 30 volt, hanem kb. 33,2 km/h.
És ez az egyharmados osztó vonatkozik az odométerre is. A szoftver szerint 3.000 km-t futott rollerben valójában már inkább 4.000 km van (ha kezdetektől fogva ezzel a módszerrel volt megpiszkálva a rollere). Természetesen a napi megtett km-nek sem szabad hinni.
-
Silentfrog
veterán
-
válasz
intuicio #26321 üzenetére
Ugyanaz a kettő. Csak a G30 nagyobb. Magasabb kormány, hosszabb, szélesebb trepni.
F2 sorozatból válassz, vagy G2-t. Ezeken már index is van.
Visszagörgetsz, a #26314-től kezdve pont ezekről van szó.Ezek is csak 25-el mennek, úgyhogy nyugodtan választhatod őket.
Ha emelkedőkre is mész, a 400Watt már előrelépés a 350-hez képest.
-
intuicio
aktív tag
válasz
intuicio #22473 üzenetére
#22457 valaki? valaki? valaki? valaki? valaki?
Amúgy egy valamit nem értek... Jönnek itt az EU szabályozós faxsággal, mindeközben az OKAI-ban is be lehet kapcsolni a tempómatot, amit pl a ninebot Segway-ben kivettek, EU szabályozás végett. Vagy most ez hogy is van? Valamelyik gyártónak ki kell venni, valamelyik benne hagyhatja? Elég érdekes..
Ezért is mókoltam inkább vissza az F40E-t egy régebbi sw-re, mert ott még lehetett választani, hogy be vagy ki kapcsolja az ember plusz 30km/h-ra is lehetett állítani Golabal verziósra. A 25km/h-ról már nem is beszélve... Netto idiótaság ez az egész rendszer. -
Aaron14
őstag
válasz
intuicio #20793 üzenetére
Biri Elektro nevű helyen 240 000 Ft-ot mondtak, kb. az lenne a reális.
Szerintetek az új Segway-ek oldalát mivel lehetne megóvni a kopástól? Nekem a Pro 2 volt, hogy kitámasztottam a vonaton és a rázkódás miatt picit lejött a festék a váz oldaláról. Pro 2-höz egy öntapadós szalag volt a megoldás, amit szépen körbe lehetett vezetni.
-
sirarcheer
senior tag
válasz
intuicio #20650 üzenetére
Itt tudsz bejelentést tenni XI kerületi közterület felügyelet felé:
https://kozigazgatas.ujbuda.hu/urlap/digitalis-lakossagi-bejelentoA Budafoki út azon része nagyon ramaty. Biciklivel sem merek ott elmenni.
Szerémi út felé lehet kevésbé lenne veszélyes. Ott végig van széles kerékpár út, de plusz 300m:
[link] -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #20644 üzenetére
Az amúgy remélem mindkettőtöknek megvan, hogy Pest is az Alföld része. Ismét idézném a kamu oldalt:
"A magyarországi Alföld a következő földrajzi közép- és kistájakra oszlik:
Duna menti síkság: Vác–Pesti-Duna-völgy, Pesti-hordalékkúpsíkság, Csepeli-sík, Solti-sík, ... stb."Bár az is igaz, hogy én vontam le téves következtetést, amikor ezt írtam: "Ezek szerint városi környezetben kevésbé jellemző". Azt feltételeztem, hogy normál közlekedést feltételezve falvakat összekötő utakon lehet találkozni vele. Hát ez így szívás! Jelezni kell az önkormányzatnak. Győrben elég jól kezelik a hasonló bejelentéseket. Persze ha nem tudnak a problémáról, akkor nem is foglalkoznak vele.
Pl. egyik kerékpárút mentén eperfák vannak. A termés képes 2-3 centi vastag lekvár réteget alkotni. A gyalogosok is a kerékpárosok által kitaposott vékony sávon közlekedtek. Megfelelő címre küldtem nekik emailt, már másnapra el is takarították, és utána lévő napokban párszor visszajöttek még. Ez már lassan 10 éve volt, és minden évben amikor érik az eperfa megjelennek a kis gépeikkel és eltakarítják. -
PociAti
őstag
válasz
intuicio #20617 üzenetére
Nem véletlenül írtam:
"Illetve nem voltunk ritka szerencsétlenek, hogy egy szögbe, vagy más speciálisan hegyes tárgyba rossz szögből belemenjünk."
Igazából én az akáctüskére gondoltam, vagy olyan üveg- vagy fémszilánkra, ami hegyes alakot vett fel, és a gumi nem tudja kirugózni.A királydinnyét csak hallomásból ismerem. Wiki ezt írja róla: "száraz meleg klíma és a homokos talaj kedvelője, Magyarországon főként az Alföld egyes részein tekinthető gyakorinak. Szőlősökben és kapás kultúrákban gyakran gyomosít".
Ezek szerint városi környezetben kevésbé jellemző, és amúgy is csak a szikes talajban érzi otthon magát, humuszos talaj nem kedvez neki. Ezek alapján a településeket, falvakat összekötő kerékpárút mentén is inkább csak az alföldi vidékeken lenne jellemző.Ezt a 8.000 km-t amúgy összesen mennyi kerékcserével sikerült megtenni?
#20137-es hozzászólásomban próbáltam költségeket számolni.
1 km megtételének áram költsége kb. 0,5 Ft.
Ha a dupla kerékcserét 20.000 Ft-nak számolom (első, hátsó + külső és belső),
és a normál élettartam 4.000 km, akkor kilométerenként 5 Ft a gumi költség,
de ha átlagos hosszútávú élettartam csak 3.000 km, a nem kívánt defektek miatt, akkor kb. 6,5 Ft/km.És ha egy 150.000 Ft-os rollert nézünk, és 12.000 km élettartamot, akkor annál 12,5 Ft egy km.
Ideális esetben ez összesen 18 Ft kilométerenként, a roller teljes élettartamára vetítve.
-
Sirtaky
csendes tag
válasz
intuicio #20215 üzenetére
Hátsó csapágy szokott hamar bezajosodni Xiaomi rollereknél is mert éri a víz, por. A porvédője gagyi a csapágynak. 500 ft/db áron már a gyárinál jobb minőségűt lehet venni, 1000 Ft-ért már jót kapsz. A hátsó cseréje nem bonyolult, az elsőé nehezebb a motor miatt.
4500 Km-rel 160E ft-ért F40-et? ( 149E-ért harmad annyit futottat találsz a hirdetések között.)
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #20215 üzenetére
Annyira nem mélyedtem el az F-szériában, hogy ismerjem a típushibáit. Tetszik a váz felépítése, de nem tervezek roller cserét.
Kulcsszavakat beírva a keresőbe (roller neve + bearing) nem igazán hozott problémára utaló releváns találatokat. Fórumokon és zárt ökoszisztémákban (pl. Telegramon, Facebookon) valószínűleg többet írnak róla.
YouTube se hozott ki találatot, viszont megnéztem ezt a G30-as videót:
Ninebot Max G30 Scooter - Squeaking, grinding, noise - front wheel bearing replacement/upgrade.
Csapágy csere egyáltalán nem tűnik bonyolult operációnak.
A kommenteket végigolvasva a G30 esetén van akinél már elég rövid távon jelentkezett ez a csapágy hiba: 60, 70, 200, 370, 840 km távot olvasni. Nagy számban eladott rollerről van szó, emiatt ez nem automatikusan jelent szériahibát. Talán csak kiugró esetekről van szó, mert közben sokan vannak, akiknél jócskán 1.000 km fölött is teljesen problémamentes a csapágy.Az ár amit írtál: 2 × 20.000 Ft, az erősen túlzónak tűnik!
G30-as videó kommentjeiben ezeket a csapágy típusokat említik:
NACHI 60012NSE9 4.740 Ft
SKF 6001-2RS C3GJN 4.437 Ft.
Külföldi oldalon pedig ezt találtam:
Segway Ninebot F20 F25 F30 F40 Ball Bearing Front Front Motor SKF
10 EUR (mai áron 3.780 Ft), méretek: 17x40x12 mm.
Nem nagy tétel.Szóval én különösebben nem félnék ettől a problémától, ezek ellenére is az egyik legmegbízhatóbb gyártóról a Ninebot.
Viszont jó hogy felhívtad rá a figyelmet! Vásárlás előtt meg kell pörgetni a kereket, és ha valami hibára utaló zaj van, akkor legalább egy tízessel jobb alkupozícióban kellene, hogy legyél.
-
PociAti
őstag
válasz
intuicio #19802 üzenetére
Emellett a cikkek mellett is nehéz kritika nélkül elmenni. Mind a Napi.hu-s, mind az indexes cikk a Magyar Nemzet cikkén alapul.
Az alábbi cikkírók szakmai tudásának hiánya azért most is hagy kívánnivalót. Talán a Napi.hu-nál lévő Hercsel Adél vitte bele a legnagyobb torzításokat. Indexnél szintén egy hölgy a szerző, Udvardi-Lakos Luca, Magyar Nemzetnél nem különben: Nagy Orsolya.
Az írások új információt, műszaki adatot, pontosításokat legfeljebb nyomokban tartalmaznak. A nagyobbakkal hol lehet / szabad / vagy kell haladni, arra nem tértek ki. Úthasználat kapcsán egyben az egyben SMKP megfeleltetés lesz?
Vannak mondatok, amiket nem szó szerint idéztek, így ízlés szerint lettek értelmezve.
MN: "A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt."
index: "...viszont a rollerezők nem hordanák azt [a bukósisakot]."----
Ezeknél az üres cikkeknél kicsit érdekesebb, az általuk meghivatkozott Európai Közlekedésbiztonsági Tanács néhol egész sületlen elképzelése. Innen letölthető a 35 oldalas PDF: https://etsc.eu/recommendations-on-safety-of-e-scooters/
Eleve miért nem hüvelykben adják meg? A könnyebb érthetőség miatt 12 inch-ről van szó. El tudjátok képzelni mennyire nagy, nehéz, kevésbé hordozható gépeket szülne. A csillapítás miatt nem lenne rossz, de tömegközlekedésen való szállításnál, emeletre cipelésnél már problémás lehet ez a méret.Még pár érdekes részlet:
"E-scooters are designed, on average, for a maximum carrying capacity of 100kg."
Az elektromos robogókat átlagosan 100 kg maximális teherbírásra tervezték. (Csak azt felejtették odaírni, hogy az első megjelent rollerek idején volt ez igaz, szerintem az elmúlt 1 évben legyártott rollerek 80-90%-a már inkább 120 kg teherbírásra tervezik.)"Denmark, Germany, Norway, Sweden and Switzerland limit the maximum speed of e-scooters to 20km/h."
Állítólag amiatt ennyi, mert a 18-29 korosztály közötti városi kerékpárosok átlagos sebessége 18,2 km/h férfiak és 16,9 km/h nők esetében.Ahol pedig gyalogosokkal kell osztozkodni a helyen, ott 10 km/h sebességkorlátot kell bevezetni. (Bár azt is hozzáfűzik: "A végrehajtás azonban a rendőrség erőforrásaira támaszkodna, és nehezen kivitelezhető lenne.").
A bérrollereket gyárilag le kellene korlátozni 20 km/h-ra, és gyalogos övezetben GPS alapján 10 km/h-ra.Ez meglepett: "Sweden, Switzerland and Czechia have limited the maximum power of e-scooters at 250w." Ezekben az országokban már most 250 W a limit?
Ez félkövérrel írták: "Recommendation: e-scooters should have a maximum rated power of 250w"
A rollerek névleges teljesítménye legfeljebb 250 W legyen. Hollandiában és lapos Brüsszelben simán működhet, mondjuk Pécsen, Miskolcon, Budán kevésbé.Legfeljebb 250 W-os motor, 20 km/h-s sebességkorlát 12 hüvelykes kerék, 16 éves életkor és bukósisak kötelező viselésének együttes megléte azért már elég erős kombináció.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- EA Sports WRC '23
- Hálózati / IP kamera
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Samsung Galaxy S22 Ultra 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest