Hirdetés
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- iPhone topik
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81
#26764
üzenetére
A videó elején egyértelműen beazonosítható a hang:
Turdus merula, azaz fekete rigó.A menetszéltől és a gördülési zajtól a többi nehéz megállapítani.
Ha nem a sárvédő, letámasztó vagy valami más zörög, akkor talán a kikopott csapágy ami leginkább zörgésre hajlamos és amúgy is gyakori hibaforrás.
A Youtube-on (e-roller csapágy zaj) electric scooter bearings noise videók hangját hasonlítsd össze azzal, amit hallasz. Ha a WD-40 átmenetileg csillapítja a zajt, akkor a kenéssel még egy kis időt nyertél magadnak a csapágycserét illetően. Viszont valószínűleg nem éri meg addig várni vele, amíg nagyobb kárt nem okoz. -
wonka
csendes tag
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81
#22606
üzenetére
Töredezett betonnal nekem is meggyűlt a bajom. Van egy rövid szakasz, egy háztömbnyi távolság amit kénytelen voltam kikerülni. Alap Xiaomi rolleren 20 km/h sebességnél majd szétesett, nagyon kellemetlen érzés volt. Kipróbáltam 15, majd 9 km/h sebességgel is, de úgy se működik, inkább kerülőúton közlekedtem.
Az Okai Neon Lite kb. 15 km/h tempónál olyan simán átmegy azokon a sűrű 2-3 centis úthibákon, hogy csak pislogtam. Azt hittem felújították az utat, nem akartam hinni a szememnek!Majd készítek róla videót, mert döbbenetes a különbség. A kerékátmérő elvileg azonos, 8,5", de szélesebb, ballonosabb a kerék és a váz is más, sokkal-sokkal kényelmesebb az Okai.
Hátrányai is vannak, a kormányszög nem azonos, nagyobb ívben lehet csak vele fordulni. Előbb eléri az ütközési pontot a kormány. Ez menet közben kevésbé hiba, de szűk helyen forgolódáskor, pl. amikor tolni kell, akkor rosszabb. És egyes úthibáknál kellemetlen a hangja (mintha a rolleren belül felütne valami).
A tárcsafékkel is bajlódtam az elején, picit súrlódott. Nagyon jól szerelhető. Módszer ami működött: fel kellett polcolni a hátsó kereket (bakra kellett tenni), ki kellett lazítani a fék csavarjait, meg kellett pörgetni a kereket, és kézzel olyan pozícióba mozgatni a féknyerget, hogy ne súrlódjon. És az volt benne a zseniális, csavarok meghúzásakor helyén maradt minden. Nincs az, hogy meghúzáskor elcsúszik az egész, és pl. behúzott fékállásnál kelljen a csavarokat megtépni.
Tempomat (cruise control) viszont zseniális. Megyek, bal kézzel megnyomom a power gombot, gyors tempóban elszámolok ötig, felengedem a power gombot, majd utána a gázkart is elengedem, és gurul magától. Xiaominál szoftveresen kb. megfeleztem a tempomat bekapcsolási idejét, de ha kicsit bizonytalan volt az út, akkor ott se volt ilyen könnyű bekapcsolni.
-
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81
#22093
üzenetére
Létezik Segway app, de azt mondjuk nem tudom milyen funkciót vársz el tőle.
Vegyünk egy egyszerű példát:
Feltöltöd 100%-ra, mész vele 10 km-t, az akku lemerül mondjuk 60%-ra.
Majd rátöltesz, eléri a 80%-ot, és ismét mész vele 10 km-t.
(Majd megint rátöltesz valamennyit.)Ilyenkor mégis milyen információra vagy kíváncsi?
A 100%-os feltöltés óta mennyit mentél vele,
vagy a fél órás rátöltés óta mennyit mentél vele?Az applikációkban szokott lenni számláló, amit kézzel kell nullázni. Így két számláló szokott lenni, az eszközzel eddig összesen megtett távolság, és az utóbbi nullázás óta megtett távolság.
A legutóbbi töltés óta megtett távolság az elég képlékeny, ezáltal haszontalan információ. Az már inkább, hogy mekkora a megtehető becsült hatótáv.
Látod mennyire fontosak a részletek! A kérdésed így önmagában kevésbé értelmezhető. Hiányzó részletek nélkül végképp. Ha folyamatosan rosszul teszed fel a kérdéseidet és nem tanulsz, nem fejlődsz, az senkinek nem jó. Neked sem, a fórumnak sem.
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81
#22090
üzenetére
Miféle aláírásban?
Van aláírás?
Nem látni. Biztos van ahol le lehet tiltani, és az ehhez hasonló sz*rokat alapból letiltom. Tudom sokan mások is így vannak vele. És még ha látható is lenne, akkor sem egyértelmű, hogy a kérdés pont arra a termékre vonatkozott.A feltett kérdésnek kontextus kutatás, azaz megerőltetés nélkül is legyen értelme!
Mondjuk ha holnap lecseréled az aláírást, más roller írsz bele és valaki később visszaolvassa a hozzászólást, akkor a kérdésre adott válasz egyszerűen őrültségnek tűnhet.
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81
#22088
üzenetére
Ne haragudj, de már pár száz ember írt ezen a fórumon, nem memorizáltam kinek milyen rollere van.
Ilyen jellegű hozzászólásnál célszerű lenne / illene hozzáírni, milyen rollerről van szó. (Segíts, hogy segíthessünk.)Rollerenként eltérőek a lehetőségek. Van amihez nincs is app, de még akkor is van lehetőség. Például ha valaki visz magával mobiltelefont, GPS-szel felvértezett aktivitásmérőt, vagy egyéb GPS készüléket. Aztán minden egyes rolleres kör előtt elindít egy útvonal rögzítést (Van ahol trükközni kell, pl. kerékpározás mozgásformát választ ki rollerezéshez).
Én a Xiaomi rolleren az M365 Dashboard androidos appal "szoktam" (évente pár alkalommal) megnézni, hogy a roller mit állít magáról. Ha pontos értéket akarok, akkor viszem magammal a Garmin GPS-t, aztán tisztítom az adatokat. A roller is elég pontosan méri a távolságot, alig van különbség. Illetve a gyári app, a Mi Home is képes lenne rá, de azt csak a beüzemeléshez használtam.
-
válasz
fradi81
#21778
üzenetére
Innét veszed?
Tényleg jó áron van.
https://napidroid.hu/kiarusitas-ninebot-d18e-d28e-es-d38-elektromos-rollerek-aron-alul/
-
-
válasz
fradi81
#21757
üzenetére
Akksi ugyanakkora, motorerő ugyanaz. Féket lehet, h be kell állitani, ha gyárilag nem elég erős.
F30 jobb picivel, kerekei jobbak, tárcsafékes, bár a dobfék legalább kb gondozásmentes. Akksija viszont nagyobb.
F40, D38 erősebbek, emelkedökön sokkal jobban mennek.Mindegyiket volt szerencsém használni, össze tudtam a Mi 3-al hasonlítani őket.
F40i-n index is van.
Vagy használtan vennéd? -
-
Miikee
csendes tag
válasz
fradi81
#14021
üzenetére
Szia! Lazítsd ki a külső kis csavart a fülön, így ki tudod majd nyitni. Utána belül a kontra csavart lazítsd ki, majd a hosszabbik anyacsavart állítsd be, hogy tudjon zárodni, de ki is nyíljon. Addig ne húzd meg a kontra anyát amíg nem állítottad be a helyes pozícióját a hosszú csavarnak. Az eredeti állapothoz képest csak nagyon kicsit kellett volna beljebb tekerni.
Bocs, azt hittem jót teszek, ha megosztom ezt az infót. -
Miikee
csendes tag
válasz
fradi81
#14019
üzenetére
Szia! Én azt vettem ki belőle (és ezt is csináltam), hogy ha kis anyát fellazítod, akkor a hosszabik anyát eltekerve be tudod állítani a pozíciót, hogy a kis fül hova zárodjon. Én csak egy nagyon picit beljebb tekertem, kb. fél-1 fordulatot, majd visszaszorítottam a kontra anyát. Ezzel el kell játszani, amíg nem lesz jó, hogy zárni és kioldani is tudd a zárat és megszűnjön a nyekergés, de túl feszes se legyen.
Megj. Én nem vettem le a hosszú anyát, de gyanítom, hogy a fehér cucc menetrögzítő.
Remélem tudtam segíteni. -
-
ZS3NI
őstag
válasz
fradi81
#13780
üzenetére
Igen, tele van vele a youtube. Xiaomi (ninebot) scooter squeaking / creaking a keresőszavak. Én speciel szilikonos wd40-el jól bespricceltem, azóta nem recseg.
műanyagdarab, gumi, 3d nyomtatott lópikula is megoldja. Vagy rendesen beállítod, erről is van videó, akkor egy ideig jó lesz. -
Sordoran
addikt
válasz
fradi81
#13446
üzenetére
Igen, berendeltem az 1S-t máshonnan, bár nem biztos hogy megjön holnapra, de van nekik raktáron és még olcsóbb is linkeltnél. Azért köszönöm ajánlást.
Akkor a 4 bar-al nem lövök mellé, de majd meglátom élesben milyen lesz.
Már csak a lakat kérdést kéne megoldanom. Lehetne ebből is ilyen future tech (ujjlenyomatos), de kicsit szkeptikus vagyok ezekkel kapcsolatban.
Vagy van ezek között ami valóban jó? -
-
PociAti
őstag
válasz
fradi81
#13395
üzenetére
Szinte képtelenség kompromisszum nélkül megvalósítani.
Például a hátsó keréknél a sárvédőnek legalább a feléig le kell érnie, hogy ne verje fel az esőt. Xiaomi rollerek esetén a második generációtól kezdve a rendszámtáblával együtt már teljesíti ezt a feltételt, viszont lassú tempónál, vagy tolva a sárvédő vég fog fennakadni a padkán. Legalábbis én már többször így jártam és rojtosra csipkéződött a sárvédőm.
-
-
-
Becenick
tag
-
DigitXT
félisten
válasz
fradi81
#12571
üzenetére
Nem jó ötlet: az ellenőrzés maga ereszteni fog a keréken rendesen.

És ha kevés nyomást mérsz, úgyis fújni kell, jó ha rajta a kompresszor.Ui: én TPMS-t raktam rá, de az se jó ötlet, mert a szelepsapka helyére
csavarozott szenzor belevert a villába. A kijelző meg bumfordi, vacak.
Aztán végül úgy oldottam meg, hogy beépítettem a felnibe, úgy fasza.
De ez csak tubeless megoldás esetén játszik, belsővel semmiképp.
-
DigitXT
félisten
válasz
fradi81
#10152
üzenetére
A robogód is az első kereket kezdi fékezni ha elveszed a gázt?

(Nyilván nem: ott van két független féked, első és hátsó kerékre.)Na, ehhez képest a Xiaomi egyetlen hátsó mechanikus fékkel van
szerelve, tehát a motorfék folyamatos használata az első keréken
nem túl szerencsés, ha amúgy csak kigurulnál... HA hátul hajtana,
akkor talán. Esett már fórumtárs beharapó első fék miatt.
Tudom, az elektromos fék nem egy stoppie gyár, de akkor sem jó,
ha nincs választási opció: akkor is fékez, ha messzebbre gurulnál.
A visszatöltés meg marginális ilyen esetben, inkább lejtőn játszik.Ui: nagyobb motorok esetén valóban baromierős a motorfék hatás,
így ott a gázelvétel sem lehet teljesen hirtelen, mondjuk kanyarban.
Szerencsére a robogó CVT hajtáslánca ezt kisimítja: keveset lassít,
és véletlen se blokkolja a hátsó kereket, ahogy elvileg az eabs sem.
(De befogtam, mert a robogó nem motor, a roller nem robogó.
) -
DigitXT
félisten
válasz
fradi81
#10007
üzenetére
Ilyen emelkedőn felmegy az 1S?
Ezt így képről nem lehet megmondani. Kéne egy hajlásszög és a pilóta súlya is.
Én most voltam kint tesztelni a "nagy vasat"... Szarakodik az akkum sajnos, így
le-letiltogatott az emelkedőn. De azért csak sikerült felgyorsulni 42 km/h-ra, úgy,
hogy ezt jobbára tartotta: a keményebb szakaszon (10%) lassult vissza 38-ra.
Azt hiszem ez még felmegy kategória. Igaz, ezt nem egészen 350W-tal csinálta
(95 kg vagyok most), hanem inkább 3000-rel. Abszolút segédmotor kategória, be
is öltöztem rá relatíve. 91A volt a csúcs áram, ami a feszültségesés miatt "csak"
4100W, de ha sikerül helyrepofozni az akkut, akkor nem kéne meg-megállnia.
Vagy mind felmegy bárhova, csak mondjuk lassabban?
Nem, egy bizonyos hajlásszög felett konkrétan megáll. A gyártó megadja ezt az
átlagos (kínai) pilóta súlyára vetítve. Akkor mondhat ilyen nagyokat, hogy 15 fok,
miközben valószínűleg akkora emelkedőn már kb. egy helyben vinnyog a motor...Egyébként igen, emelkedőkön mindenképp lassul valamennyit (a síkon elérhető
végsebességhez képest), kis emelkedőn kevésbé, nagyon akár lépésbe kúszik,
és olyankor jön az, hogy keményen hajtod lábbal, akkor végül is felmegy rajta...Szerk: esetedben az 1S-re azt írják, hogy 14% emelkedőig használható. Talán.
Szerintem egy jó 90 kg-os emberke alatt lábhajtás nélkül ez teljesen kizárható,
akkor is, ha csúcsban 500-600W-ot le tud adni a névlegesen 250W-os motor.
-
Reggie0
félisten
válasz
fradi81
#9935
üzenetére
Ez egy hulyeseg. Egy 5 perces toltes nem szamit egy egesz toltesciklusnak. Minel kevesebbet toltesz egy toltes alkalmaval annal tobbet birja az akksi. Peldaul, ha egy teljes toltesciklusbol 500-at bir az akku, akkor egy 50%->100% toltesbol mar 1050-1100 alkalmat. Ha 75%->100% tolteseket csinalsz, akkor mar 2300 korul. Ha 50%->75% csinalsz, akkor 2350-2400 korul. Stb.. A toltes melysegenek csokkentesevel nem linearisan, hanem annal jobban no az elettartalma.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision 3571 4G LTE i7-12700H 32GB 1000GB FHD RTX A1000 4GB 1 év teljeskörű garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor,MS3379
- HP ZBook Studio x360 Gen5 Intel Xeon E-2176M
- Kèszleten levő VGA-k! Kamatmentes rèszletre is! Èrdeklődj!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E544 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" HD+ I DP I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
. De a lakásba sem megyek be cipővel.




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)








