- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- VoLTE/VoWiFi
- Magisk
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Honor 200 Pro - mobilportré
Aktív témák
-
-
rocket
nagyúr
válasz
Oliverda #27836 üzenetére
RedBull szorakozik a mezonnyel, ez jol lejon abbol amit a KERS-el muvelnek mukodik, nem mukodik, ilyen allas, olyan allas.
A McLarennel meg mar mindent maximumra tekertek, de meg KERS+DRS-el egyutt is eselytelen volt Hamilton az elozesre, pedig ezerszer jobban megerdemlete volna a gyozelmet mint a csokosVB cim eldolt, tobbiekbnek eselye sincs, egymastol rabolnak pontokat, mig elol Vettel senkitol nem zavartatva uber autoval, egy egyenlo banasmodban reszesulo csapatars nelkul folyamatosan nyeri a versenyeket.
Ez a palya a DRS-nek jo nagy bukta lett, elozo versenyen gyerek jatek volt elozgetni a DRS-el, itt meg szinte lehetetlen.
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #27769 üzenetére
Nem akartak jelentős különbséget, egy kopásállóbb, hosszabb élettartamú abroncsot akartak, ami használható lenne taktikákat variálni, hosszabb etapokra, nem arra, hogy minél hamarabb megszabadulni tőle, olyan pocsék!
Nem teljesen sikerült megvalósítani a célt.
A Pirelli folyton szajkózza, hogy azért ilyenek az abroncsai, mert ilyet kértek tőle. Kezdem megkérdőjelezni, hogy ez teljesen helytálló. Egyszerűen nem is tudnának komolyabbat! A Bridgestone egy teljes futamot kibíró keverékből is jobb teljesítményt tudott kihozni.
-
DEV_NULL
őstag
válasz
Oliverda #27093 üzenetére
"Sőt, mondok még valamit: a DRS valójában nem is biztosít egyoldalú előnyt, hanem csak semlegesíti a szélárnyékból eredő hátrányt."
Ez hülyeség, a DRStől (drag reduce system - légellenálást csökkentő rendszer) csökken a légellenállás és nagyobb lesz a végsebesség. DRS nékül nem lenne képes egyik autó sem akkora végsebességre (mint amit a DRSsel elérnek) egyik egyenesben sem.
"Gondoljunk csak bele: eddig, DRS nélkül, hiába volt valaki gyorsabb az ellenfelénél, amint megérkezett mögé, lelassult, anélkül, hogy ezért bármelyikük tett volna valamit."
Inkább azért lassul be, mert nem képes megelőzni (nem a kedvezőtlen légáramlatok miatt..) és akaratlanul is felveszi az előtte haladó tempóját.
Rossz megoldás a DRS, inkább lenne több KERS. Még akkor sem biztos, hogy oylan jó lenne a DRS, ha mindenki saját belátása szerint használhatná..
Összeségében az a fő problémám a DRSsel, hogy az csak a hátul lévőnek kedvez, míg a KERSet az elől haladó is használhatja. Több KERSet a népnek!
-
válasz
Oliverda #27037 üzenetére
"A WTCC-ről hallottál már, és az ott használatos plusz súly alapú hendikep rendszerről?
"
Képzeld hallottam!
Amúgy az ég világon nincs semmi köze a kettőnek egymáshoz. A súlytöbblet azt szolgálja, hogy kiegyenlítettebbek legyenek a versenyek az "előzést segítő cuccok" meg azt, hogy ne csak vonatozás legyen. Vedd már észre a különbséget!
Most is azt mondom, nem találsz még egy versenysorozatot ahol előzési szituációba kerülő versenyzőt direkt erre kifejlesztett technika segít (jócskán hátrányos helyzetet teremtve az elől haladó számára) hogy egy nyomorult előzést esetleg végrehajtson! -
Qorthral
őstag
válasz
Oliverda #27037 üzenetére
"Amúgy erősen túl van misztifikálva az, hogy mondjuk 10 éve mennyivel jobbak voltak a versenyek. A nagy lótúrót voltak jobban, aki ezt mondja abból csak a nosztalgia beszél."
Abszolút így van. Sok kis kényes primadonna azt hiszi, hogy az elmúlt 50 év F1-e a maihoz képest lehengerlően izgalmas, fair, varázslatos volt és a mostani egy kalap alá sem vehető vele. Kötelezném ezeket a fintorgókat, hogy nézzenek végig zsinórban 3 versenyt mondjuk 2004-ből, majd az idei eddigi 3 futamot. Utána írjanak ismét ide arról, hogy mennyire unalmas az F1.
"mefistofeles: Érdekes módon más versenysorozatokban nincs olyan, hogy mesterségesen segítik a hátul haladót hátha akkor előzni tud. Ennek ellenére viszont 10x ennyit előznek! ...érdekes......"
Apukám, Te meg is nézted a futamokat idén vagy csak divatból fikázol?
SOHA nem volt még annyi előzés futamonként az F1ben, mint az idei 3 futamon. Például a Kínai nagydíjon 86 előzést láthattunk. Ennek a 10x-ese 860. Kíváncsian várom a linkedet olyan "más versenysorozatbeli versenyről", ahol "nem segítik mesterségesen a hátul haladót" és "ennek ellenére" legalább 860 előzés látható a futamon. De tudod mit? Elég lesz 500 is. Sok sikert. Ja, persze hozzátenném, hogy annak is megvannak a komoly (aero) okai, hogy az elmúlt években miért nem volt annyi előzés, mint más sorozatokban, ahol sokkal butábbak pesze az autók. Pont azért nem, mert itt nem olyan buták. Lásd részletesebben a lentebb linkelt cikkben ill. itt fentebb a fórumban. Ezért volt szükség a módosításokra és szerintem nagyon is beváltak.
Amúgy pedig az egész "mesterséges F1" mizériáról hasonló a véleményem, mint Farkas Péternek: fel van fújva az elégedetlenség, holott a dolog teljesen rendben van. Nem igaz, hogy így nem a jobb pilóta/autó párosok nyernek. Ki merné azt állítani, hogy a Kínai Nagydíj első 10 helyezettje nem reálisan a kb. legerősebb 10 pilóta/autó párost képviseli? (Max Heidfeld lóg ki ugye). Hadd emlékeztessek, az első nyolcban a 2 Red Bull, 2 Mclaren, 2 Ferrari és 2 Mercedes végzett. Ez valóban "véletlenszerű, mázlitól függő" kimenetel? Nem, ez a papírforma, lássuk be. Avagy a puszta erősorrendtől (ld. rajtsorrend) olyan messze lenne a kialakult végeredmény? Dehogy. Mégis baromi izgalmas módon alakult ki az eredmény, nem rajttól célig vonatozással. Ez benne az igazán jó. Nem borít mindent a feje tetejére az erőviszonyokat nézve, de izgalmassá teszi a papírformát!
Megjegyzem, a box, a taktika és a technika ill. gumik régóta rengeteget számítanak. Érdekelne, hogy azok közül akik most fanyalognak a KERS, Pirelli, DRS hármasra hányan dicsőítették pár éve a JT-RB-MS hármast amikor Sumi versenyek tömegét ügyes taktikával, sokszor előzések nélkül (pl 4db boxkiállás a többiek 2 kiállásával szemben) nyerte. Az nem volt akkor "mű" F1, ahol "nem a vezetői tudás számított", hanem a taktika meg a gumi? Dehogy volt! Nagyon is rendben volt az is, ahogy rendben van ez is. Akinek mindez nem tetszik, menjen gokartversenyt nézni. A F1 sosem egyenrangú autókban azonos gumikkal és feltételekkel/taktikával versenyző pilóták küzdelme volt. Soha nem is akart az lenni, így aki ezt hiányolja, az álljon már meg egy percre és gondolkodjon is egy kicsit.Ja, és ezt olvassa el aki még nem tette, talán utána jobban képben lesz a "mesterségességet illetően".
Fizetős pilóták, gagyi versenyzői színvonal:
Ki a gagyi szerintetek? Mert szerintem max Karthikeyan (esetleg Maldonado) mondható klasszissal rosszabbnak a többieknél. A maradék 22 pilóta elsőrangú. Hadd idézzek Farkas Pétertől:" A versenyzők szerepe éppen ezért nem csökkent, hanem nőtt. Kevésbé lehet hibázni. És ne felejtsük el, hogy az F-1-es mezőny első húsz helyezettje között az időmérőkön általában kisebb az időkülönbség, mint a GP2-ben, ahol pedig mindenki egyforma autókat használ. Ez igazán rendkívüli, és a versenyzők kvalitásairól árulkodik."
-
Pompi
nagyúr
válasz
Oliverda #27016 üzenetére
A vicc az, hogy amikor bejön a race edit oldal, akkor egy pillanatra megjelenik Malaysia is (*), aztán eltűnik. Valami bug lehet, remélem javítják, onnan kellene a klipp nem a youtuberól.
(*) Alig észrevehető, én egy slow motion videót csináltam a monitorról, azon néztem vissza
-
DEV_NULL
őstag
válasz
Oliverda #27005 üzenetére
Továbbra is legyen teli tank + olyan gumiszett ami kibírja az egész versenyt, aztán hadd menjen az autóverseny. Sajnos ez a gumigyártónak nem lenne biznisz, nem véletlen például az sem, hogy mind2 keverék rá van erőltetve a versenyzőkre..
Más: Most komolyan, neked attól lesz jó egy verseny, hogy azért van a rengeteg előzés kinek milyen állapotban van a gumija? Még mindig azt mondom ez így nem is autóverseny, gumispóroló verseny annál inkább. Nem kéne ennyi midnent tíltani a csapatoknak, kezdve a tesztektől egészen az összes technikai megoldásig (elvileg ez az autósportok csúcsa). Annyi kéne csak, hogy megszabják a hengerszámot, lökettérfogatot meg talán turbót, a többi a konstruktőrökre van bízva. Akkor aztán lenne autóverseny a javából és nem lenne szüksége ilyen röhejes DRS (maga az állítható hátsó szárny jó megoldás, csaka körítés amit kap az eglég vérlázító számomra) féle megoldásra meg 10 kör alatt fossákopó gumikra.
-
DEV_NULL
őstag
válasz
Oliverda #27002 üzenetére
Nem az a problémám, hogy hány szettet lehet használni, hanem azzal, hogy 1 szett semeddig sem bírja.
Annyi a lényeg, hogy én gyerekkorom óta F1 rajongó vagyok, de évről évre egyre nagyobbat csalódok benne. Ennyire még egyik évad sem volt számomra kiábrándító, mint amit eddig láthattunk.. Elqrvul az F1 is!
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #26882 üzenetére
Azért én kommentálnám, mert sok kérdést felvet, és sokat megválaszol: Ha valaki ennyi ésszel főszerelő, akkor milyen lehet a beosztott? A Red Bull vezérkar nem szabotálgatja Webbot: szimplán megkeresték az angol nyelvterület legalacsonyabb IQ-jával rendelkező szerelőjét, és megtették főszerelőjének, hisz ilyen szerelő esetén egyenesen az a csoda, ha végigmegy az autó a versenyen.
-
#95904256
törölt tag
válasz
Oliverda #26882 üzenetére
Ezt a Whitmarsh-ot seggbe kellene rúgni. Button hibájaként emlegeti, hogy rossz helyre állt, pedig ő és a csapata legalább annyira ludas a dologban. Elfelejtették minimalizálni az emberi tévesztés lehetőségét. ( integető nyalókás ember, figyelemfelhívó rádióüzenet, stb. )
-
prmcsk
addikt
válasz
Oliverda #26863 üzenetére
Most feldobjam a lasztit és a topikot ?
Sumi mögött Alfonz, legalább 10mp-et ott hagyott a jópár kör alatt és nagyon a hátában volt.
Sumáktól azért nem volt túl gusztusos az-az idő előtti megfékezése a kocsinak, hátha Alfonz első szárnya megsérül. Mi ez, ha nem tudatosság...Így jó lesz ?
-
Male
nagyúr
válasz
Oliverda #26764 üzenetére
Vicc amit a DRS-sel kavarnak.
Kinyílik amikor nem kéne, nem nyílik amikor kéne, beragad nyitva (amire azt mondták, hogy lehetetlen), beragad zárva, mostmár olyankor is nyílik amikor nem nyílhatna... és mégcsak három futam ment le. Kíváncsi vagyok mennyit kell várni arra, hogy egyszerűen lerepüljön a mozgatható rész, mert lassan már csak az nem volt... esetleg még egy olyan hogy az egyik versenyző nyomja a gombot, és a másiknak nyílik ki
Aki a büntetést veti fel ezzel kapcsolatban: az FIA magát büntetheti meg legfeljebb, hiszen a versenyző hiába nyomkodja a zónán kívül... tehát ha akkor kinyílik akkor, azt nem a versenyző rontotta el.
-
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #26193 üzenetére
Ascari és Sumi Ferrarija is uralta ennyire legalább a mezőnyt, ott is ki volt osztva, hogy kinek kell nyernie, mégse lesz ettől Vettel Sumi kaliber.
Szerintem már a RB vezérkar is szeretné a rekordot /az jelentene néhány extra millió doboz lötty eladást/, úgy hogy kíváncsian várom, hogy mivel fogják akadályozni Kínában Webbot, hogy el ne rontsa nekik a "márketingöt"... -
adman
tag
válasz
Oliverda #26132 üzenetére
Na de mennyire versenyképes autóban?
én meg az előbb pont azon agyaltam h azért annyira nem versenyképes ez a gép, ok, az egyik legjobb jelenleg, de egy adag szerencse meg tudás is kellett Vettelnek. tudom h nincsen ha, de pl ha Melbourne-ben nem 1-2mp-vel érkezett Hami elé a kerékcsere után, ill most meg ha Heidfeld nem áll be a mekik elé, akkor vszínű lenne 2 mekis győzelem.
-
válasz
Oliverda #26113 üzenetére
Martin Brundle is kb. ennyit írta a DRS plusz ne nagyon védekezz témáról:
Tyre degradation + KERS + DRS meets 'one move allowed to defend' rule Inevitable controversy and anger to follow season long.
The F1 Stewards, who vary race by race, are going to have to be very clear, consistent, and fair on what is considered one defensive move.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #26035 üzenetére
Eh, azért ez érdekes. Sima versenybaleset volt.
Alonso előtt meg le a kalappal, tavaly a Ferrari elszúrta neki a VB címét, most két boxkiállását is. Aki azt mondja amatőr hibát követett el, az gondolkozzon el. A rajt félig meddig szerencse, a helyezkedésen múlik. Alonso most megint beszorult, nem volt hova menni. Alonso sebessége megvan, pokoli gyors volt ma is, és nagyon agresszív. Én Hamiltonban csalódok folyamatosan. Rajtoknál nem látom benne az akarást, az agresszivitást. Pedig Hamilton pont azért Hamilton, mert odateszi magát. Mert ritka az, hogy valaki a rajtnál körbeautózza Hamilton-t, ráadásul jóval hátrébbról.
-
Nowhereman
őstag
válasz
Oliverda #26043 üzenetére
hát mondjuk őt is visszazavarhatták volna Kobayashi mögé. Kobayashi megint nagyot ment. Aki még nagyon ütősnek tűnik a hátsóbb régiókból az di Resta. A második versenye, és már veri Sutilt. Nekem néha magas, hogy ilyen foggal született fickókat hogy tartottak éveken át a kispadon, és csak mázlival juthattak autóhoz.
-
Peat;)
veterán
válasz
Oliverda #26043 üzenetére
Alonsot büntetni ezért már alapból vicces, ő szívta meg az ütközést, előnye nem volt belőle, Hamiltonra nem volt sok hatással, kárt nem okozott és már több ilyen eset volt már idén is büntetlenül.
Mondjuk tavaly egy ilyenért még kizárták volna az tényszerű, de úgy néz ki leszálltak a bírák róla és már csak kicsit szigorúbbak vele mint bárki mással. Tavaly jobban kilógott a lóláb.Hami bünti meg gőzöm nincs mi volt, én nem figyeltem annyira hogy most cikázott-e vagy sem. De gondolom ilyenből is volt már idén pár eset, csak hát ha nem élpilóta csinálja akkor kb mindent szabad.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #25537 üzenetére
Azért néha-néha Hami autóján is beleng az a szárny
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #25278 üzenetére
Az egyik oka az lehet a bib törésének, hogy az idei McLaren már nem olyan, mint a tavalyi "rake" / az autó előredőlésében. A 25-ös kvázi az út síkjával párhuzamosabb, kisebb előredőléssel rendelkezett a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest. Idén már egy elég decens rake-je van, így a bib is jobban/többet nyaldoshatja az aszfaltot (a 10 mm-es Jabroc* csúszótalpból 1 mm-t koptathat az egész futamon) és jobban ki lehet téve a sérülésnek.
*Aki még nem hallott volna róla, a Jabroc egy speciális tömörített laminált faanyag. A keményfák naturális természetükben azért nem ennyire ideálisak, mert nem annyira kalkulálható a kopásuk, mint a Jabroc-nak.
-
Nowhereman
őstag
-
D.Orion
veterán
válasz
Oliverda #25245 üzenetére
Malajziában majd kiderül, hogy mire képes a DRS. Én a FIA helyében pénteki napon némi tesztet hajtatnék végre. Felküldeném a versenyzőket körözgetni és az egyenesekben egy illetve két másodperces lemaradásokkal futtatnám a kocsikat. Ha az jön le a tesztből, hogy igenis 2 másodpercnél is megfelelő pluszt nyújt a rendszer, akkor engedném használni nagyobb lemaradás esetén is.
Az a baj, hogy nem gondolták végig, hogy mégis mi legyen ez a követési távolság ahol bevetheti. Az ilyen 10 másodperces távolságokra én pl. már ellenzem, mert igenis tessék önerőből utolérni a pilótát. A védekező félnek is kell esélyt adni, de a támadónak is. Ez az egy másodperc szerintem kevés, szerintem 4-5 lenne a max amire engedni kéne.
Talán úgy lenne tökéletesebb a rendszer, hogy csak akkor lehessen használni nagyobb(4-5 másodperces) üldözési távolságoknál, hogy ha anélkül is fel tud zárkózni a pilóta az előtte haladóra. Ha sikerül megközelíteni önerőből mondjuk 4 sec-re, akkor rá lehet szabadítani a DRS-t a pilótára. Ha nem megy önerőből a támadás, akkor meg minek... Azért nem kell senkit megelőzni DRS-el, hogy utána majd feltartsa, mert DRS rendszer nélkül lassabb. Szvsz, akkor a hátsó pilóta simán lenyomja DRS-el, igaz így egy oda-vissza előzést láthatunk, de a helyezés nem fog változni.
Ui.: A hsz persze nem csak neked szólt, csak a cikkre reagáltam így.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
Oliverda #25234 üzenetére
Én azt olvastam hogy megbízhatósági problémáik voltak. Hogy ez konkrétan mit jelent...
Egyébként most szombat/vasárnap egyáltalán be volt építve az autóba és nem használták ('kikötötték'), vagy ki is szerelték? Mert az is elképzelhető hogy köridőben többet hozott ha nem volt beszerelve
-
MPowerPH
félisten
válasz
Oliverda #25219 üzenetére
Mi van, élvezed?
Tavaly vártam a Te általad jósolt mekis csodát, de valahogy nem érkezett meg. Csak a bénázás ment. Ennyit arról, ki mit mond.
A tavalyi év pedig azért lett izgalmas, mert az RBR sikeresen eltolta, amit csak el lehetett. Idén ahogy nézem ez máshogy lesz."Bízok benne, hogy a Red Bull nem nagyon fogja tudni használni a KERS-t. Akkor talán lesz esély arra, hogy lerajtolják őket"
Mester, és akkor azt mond már meg nekem, hogy Vettel Kers nélkül miért tudta állva hagyni a mezőnyt a rajtnál?
-
Qorthral
őstag
válasz
Oliverda #25161 üzenetére
Ebből nekem is elegem van, hogy minden "okos" az első futam után temeti az évet, elmondja, hogy midnen futam unalmas lesz, augusztusban Vettel VB, akik ma rosszul mentek azok tehetségtelenek vagy nyugdíjazandók, akik jól, azok nagy tehetségek... Ugyan mikor lett divat a Formula 1-ben egyetlen futam után ítéletet hirdetni 24 versenyző további 18 futama "felett"? Pláne hogy ez az egy futam az Ausztrál GP, mely nem igazán mérvadó a szezon hátralevő részére nézve. Ráadásképp szerintem nem volt ez rossz verseny annak, akit a győztesen kívül más is érdekel ebből a sportból...
Jók a linkjeid, remélem ez az oltsá kicsit elhallgattatja a nagyokosokat
Gondolom másoktól is könnyen találunk hasonló érdekességeket, ha kicsit is keresgélünk
-
hunnylander
őstag
válasz
Oliverda #25178 üzenetére
Na ez egy ígéretes ötlet; elküldhetnéd az FIA-nak!
Talán Martinnak eszébe jut; de szerencsére ő is azon a véleményen van, mint én, hogy nem jó természetellenessé és túl könnyűvé tenni az előzést.
Úgy érdekesebb lehetne; kivennék belőle a természetellenes préda-bénító faktort és kavarná a változókat, ami néha adna plusz lehetőségeket, ami az eszköz nélkül nem adódhatna.
Utánanéztem és erre céloztam; Gilles Villeneuve, Spanyol Nagydíj 1981, Jarama.
Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Újabb fejlesztői videót kapott a Gothic Remake
- Milyen egeret válasszak?
- Horgász topik
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- EAFC 25
- Tőzsde és gazdaság
- Gumi és felni topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 582m2 nyomat
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M2 Pro - M2 Pro 16GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest