- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Nem ismerek olyan szabályt, ami kizárná, hogy meglepetésszerű legyen a teszt (mert nincs ilyen szabály, hogy ne lehetne az), de a gyakorlat szerint előzetesen figyelmeztetnek új teszt bevezetéséről és időt is adnak a rá való felkészülésre.
Nem szeretnék, ha egy főszereplő kiesne a versenyből.
Nem tudnának ilyen orrot és szárnyat csinálni flikk-flakk; ezt kalibrálni kell, az orrokat meg töréstesztelni, ha egyáltalán lehet újat csinálniuk. A törési zónák rendszerint homologizáltak.
A Red Bullnak már lassan 2 év fejlesztése lesz a dologban.
-
darál0w
Jómunkásember
nem kell, hogy jó legyen, csak attól hajoljon, amitől a Red Bullé, a jelenlegi teszten meg menjen át
nagyon látványos legyen... szerintem órákon belül változna a mérési módszer...
ez a két mondat sztm üti egymást. ha nem lesz jo, akkor nem fog javulni az eredmény, ergo vizsgálatot sem érdemel. vagy rosszul gondolom?
-
Pá
addikt
Fuh, nemtom, én aszfaltos részt nem láttam, de persze nem jelenti azt hogy nincs, mert elég felületesen futottam át, csak a front winges részekre koncentrálva és most marhára nincs kedvem újra megnézni, mert g*** hosszú.
Ezek az idióták mit műveltek? Sportágat tévesztettek? De legalább a kocsijuk jó strapabíró.
-
#70869248
törölt tag
Sztem az a zavaró hogy miért ragaszkodnak egy mérési módszerhez ha az szrt sem ér?
Igen is kifogásolható....oké ne legyen az FIA egy gyorsreagálású csapat, bár néha tudnak azok lenni.
De ha egyszer hoztak már döntést aszerint hogy valami a szabályoknak ugyan megfelel, de a szabályok szellemiségének nem. (ami egy faxsák szvsz)
Na de mindegy, szal ha egyszer mát tavaly nyilvánvalóvá vált hogy ezekkel a mérési módszerekkel nem zárható ki a mérés lényege...azaz hogy egy szárny ne liftezzen.
Akkor miért használják továbbra is? Miért aggatnak nagyobb súlyokat....kicsit hülyeségnek tűnik.
Van szélcsatorna...az idény elején az FIA beméri az összeset, orrész első szárnnyal felfüggeszt, és 400km/h ráfúj..kész.
Amikor pedig valamelyik csapat fejlesztést szeretne eszközölni akkor szélcsatorna (ha van saját jó, ha nincs akkor a csapat csengeti), kimegy az FIA egy-két embere lecsekkolja és kész.Jelenleg számomra inkább az a bosszantó hogy nem, megvárják mire az egész világ rajtuk röhög, és akkor valamit kitalálnak, rém nyilvánvaló hogy egy aero elemet aero hatások közt kellene vizsgálni ha már van rá lehetőség, mennyivel megy? max 350-l...jó akkor nézzük meg 450-nél mennyit hajolhat.....orrész szárnyal fixál, mérési pontok hozzáfixálva, ventilátor felteker 450km/h-ra és pisszenhet a sör, már csak nézni kell..
-
Pá
addikt
Most átnéztem a szabályzat idevágó részét, de nem találtam benne semmilyen ilyen részt. Egyébként nem is lenne logikus az aszfalttól megadni a távolságot, mert ennyi erővel minden kocsit ki lehetne zárni, amelyik egy picit ferdén hajt rá egy kerékvetőre.
Egyébként minden ilyen távolság a referencia síkhoz képest van megadva, ebben nem találtam idevágó részt, bár elég felületesen néztem át, mivel ki******* hosszú, de azért becsülettel átfutottam.
Az egyetlen rész a szabályzatban, amit találtam és bele lehetne kötni az ez:
"Any device or construction that is designed to bridge the gap between the sprung part of the car and the ground is prohibited under all circumstances."
De ez meg megint túl általános és nem bizonyítható.
-
(Vicc, hogy 2009-ben és 2011-ben van KERS, 2009-ben a KERS nélküli autó volt a legjobb, 2011 ismét így indul... jó, most volt benne valami olyasmi, de nem is használták.)
Horner nyilatkozta, hogy már Pénteken teljesen kiszerelték az autóból a KERS-t, mert nem működött megfelelően. Newey nem akar kompromisszumot kötni az autó vonatkozásában a KERS miatt, ezért kell még alakítaniuk, hogy illeszkedjen az autóhoz.
-
Nagymelák
senior tag
Renault:2005-2006-ban gyári csapatként lettek világbajnokok?Szerintem nem!Én gyári csapatokról beszéltem!
Azért akarták mert tudták hogy a sok évtizedes rutint és tapasztalatot nem lehet egy év alatt megszerezni,ez egy költséges sport sikerek nélkül nehéz letolni a cég torkán hogy ugyan már öntsünk még bele pár milliót hátha sikerül valami.A Mercedes sem fogja a részvényesei pénzét elszórni,ezért volt jó a Mclaren nekik, mert jöttek a sikerek benne voltak a Top 3-ban és mindenki boldog volt.De gyárilag nem kellett volna próbálkozniuk.
-
Nagymelák
senior tag
Szabadon távozhatott volna,ez igaz,de az F1 ezeknek az embereknek életforma,egyszer már elment a Ferraritól Brawn,és mégis visszajött,azért valami bizsergés hiányzott neki.
BMW, láttak már autót gyári csapatként semmit nem tettek le az asztalra!
Honda,voltak világbajnok motorjaik,csak a pénzüket szórták gyáriként semmire nem mentek!
Renault,szintén ugyanaz mint a Honda-nál!
Toyota, talicskaszámra nyomták a pénzt az autóba!És hol vannak?
Mercedes,megpróbálták de ez nem fog menni nekik!Szerinted miért akarták a Mclarent a befolyásuk alá hajtani,Mert tudták hogy aerodinamikailag,kasztni szinten nem tudnak semmit kezdeni,ezért volt cél hogy olyan gárdát vásároljanak meg ahol megvan a megfelelő tapasztalat és rutin. -
Nagymelák
senior tag
Aha,tehát Ross Brawnak az volt az álma hogy a Ferraris és Brawn-os szabad kéz után a Mercedes szerencsétlen irányítása alá vesse magát!A Mecedes-es sikerek a Mclaren autó építő tudásának volt köszönhető!Ők sosem fognak ütőképes kasztnit gyártani,a motorokhoz értenek de egy autó nem csak abból áll!
Schumacher nem a Mercedes kedvéért jött vissza hanem azért mert Brawn barátja,és úgy gondolták hogy Schumacheren keresztül talán befolyásolni tudják a Mercedes vaskalapos irányítási módszereit!Így Schumachernek is lett volna 1-2 jó éve,és Brawn sem bánta volna meg a döntést hogy eladta magát a németeknek!Mellesleg a Hondától kapott pénz sem tartott örökké,nem mondtam hogy 0 szponzoruk volt,de ugye nem gondolod azt hogy valaki úgy támogatta a csapatukat hogy nem kellett a nevét kitenni az autóra! Richard Branson a Virgin tulajdonosa sem kötött velük hosszútávú szerződést,még akkor sem amikor nagyon ment a szekér!Ennyit a tele voltak szponzorokkal című részről!
-
Nagymelák
senior tag
-
sekli
addikt
Még ha kukázzák is az aksit is előremutató a gondolat, hogy visszanyernek energiát. Az utcai autókban - ahol igazán számít - ott úgyse kukázzák olyan gyakran.
Nem volt rossz a DRS, előzni nem volt egyszerű vele, de mivel a védekezőnek oda kellett tartogatnia a KERS-t, meg lehetett máshol szorítani. Vonatozás végül is nem volt. Button ment pár kört Massa mögött, de ezt nem nevezném vonatozásnak, mindketten küzdöttek rendesen. Sajnálom, hogy Button így elszúrta, kíváncsi lettem volna Alonso mit kezdett volna vele.
Petrovnál jobbat meg Kubica sem tudott volna ma.
-
hunnylander
őstag
A 100 Km/h technikai eredetű korlátozás lehet, praktikai okokból, nem az FIA belekontárkodása 'tiltani valamit a tiltás kedvéért'; szerintem a motor munkacsoport kérte/hozta így. 100 Km/h alatt a motor ereje KERS nélkül is túl sok 'az útfelületre juttatni'.
A padlólemez szabad fejlesztési terület szezon közben is.
-
hunnylander
őstag
De annak sem kéne tetszenie, hogy csak az elől haladó kap kiváló aerodinamikai működési, hűtési és gumikímélési feltételeket!
Az F1 mindig a leggyorsabb autóverseny-széria akar lenni. Az aerodinamika mindaddig kizárhatatlan a dologból, amíg az autók nem légüres térben haladnak.
Newey neked okos ember? Lowe, Byrne, Symonds, Head?
Nekik a kisujjuk is többet tud fizikából és az F1-gyel kapcsolatos műszaki tudományokból , mint én.
Még Newey sem tudná teljesíteni azokat az elvárásokat, aki szerint nincs kevés előzés az F1-ben,
Szerintem is fel van fújva az egész téma a szurkolók részéről; lett sok intézkedés hozva az előzés könnyítésére, ennyi elég, akkor is ha nem lesz elég és továbbra is (nagyon helyesen!) nagyon nehéz lesz előzni. A figyelem a pályák felé fordult. Néhány napja/hete nyilatkozott Sam Michael egy érdekeset; röviden a sikánokat kéne betiltani. Az előzéshez szükséges kanyarkombinációk jól ismertek, csak néhány pályán ez hiányzik. (Nem csak új pályáknál.)
-
hunnylander
őstag
Eidáig meg az nem testszett a fanoknak, hogy a követő autó elvesztette leszorítóerőjének olyan nagy hányadát, hogy esélytelenné vált az előzésre; (értsd, hiába vezetett nagyon jóül a pilóta az autója technikailag másodpercekkel lassabbá vált technikai okokból), ésw csak annyi 'haszna' volt másik autó mögött közlekednie, hogy gyorsabban rongálódtak az abroncsai és problémásabbá vált a motor, váltó, fékek és egyebek hűtése.
A Red Bull videóból olyan infó derül ki, hogy még a DRS segédlettel is kell kb 1,5 mp erőfölény a sikeres előzéshez.
Ha figyelembe veszük a mérleg másik serpenyőjét és azt is, hogy mennyire le lesz korlátozva a használati terület, akkor a DRS csak kompenzál valamit, korántsem ad akkora előnyt a támadónak, mint az kap hátrányt technikai okokból.
Eddig én csak olyan véleményeket olvastam pilótáktól pl. Alonsotól, hogy az előzés ezután is nagyon nehéz lesz a DRS nem tud segíteni sokat. Meg olyat is Vetteltől, hogy a Pirellikkel nem lehet az ideális íven kívülre, mert ott foszlányok vannak, semmi tapadás, tönkreteszed vele az abroncsaidat.
És azt is kétlem, hogy a Pirellikkel vérmesebben lehetne próbálkozni, mint a Bridgekkell, ha nagyságrendekkel hamarabb rongyolódnak el.
De lesz előzés, ha lesz olyan szituáció mikor extrém eltérések lesznek a taktika miatt; friss abroncs vs elrongyolt kombinálva lágy vs kemény.
De a több bokszkiállás azt is magával hozza, hogy törvényszerűen több lehetőségük lesz a csapatoknak a bokszban előzni, és ez nem lehet pozitív a pályán való előzések lehetséges számára.
Pl. ha kiderül, hogy a Pirellikkel csak kínlódni lehet egy szituációban előzés helyett, akkor az autót előrehozottan berántják kerékcserére, a védekező meg csak a következő körben reagálhat és mivel rendszerint a hamarabbi friss abroncsos nyerheti az ilyen párbajt, ez is egy komoly lehetőség az előzésre.
Vagyis hiába adunk a versenyzőknek DRS-t, ha az abroncsok nem megfelelőek a komoly hajszára és támadásokra és lesz egy rakat kerékcsere, ami működhet előzésre, mikor valaki falba ütközik előzés tekintetében.
-
manutdzoli
senior tag
Mindenesetre kíváncsi vagyok a 3 kiscsapat szereplésére.Talán a Lotus amely fejlődött valamennyit.Nem tudom miért,de olyan érzésem van,hogy idén is meglesz a Q1-ben a biztos 6 kieső.Nem örülök neki,mert jó lenne ha felzárkóznának legalább a középmezőnyhöz.Talán izgalmasabb lenne az időmérő,ha pontoznák a Q1-Q2-Q3-at is.Pl.:Q1-ben aki megfutja a leggyorsabb kört,kap 1pontot,Q2-ben 2pontot és Q3-ban 3pontot.Több izgalom lenne az biztos
-
hunnylander
őstag
A kipufogórendszert a csapatok tervezik és készítik, nem a motorgyártó és nem befagyasztott terület.
Mint mondtam, nem az lehet a probléma, hogy ideteszem a végét (a kipufogócsövet) vagy odateszem a végét és itt melegszik, ott meg nem annyira. Ha ez lenne a helyzet, nem lehetne nagy dilemmás fundamentális probléma.
Azért utalgattam kipufogócsonkra és a környezetére.
Hipp-hopp nem tudnak előhúzni egy új formájú, irányultságú, 'lazább' kompaktságú kipufogócsonkkal, még ha ők tervezik és gyártsák is, merthogy az elemnek van környezete is, és ha változtatok a kipufogócsonkon úgy, hogy az már egy új térbeli formát, méretet igényel, az kölcsönhatásban van a környező alkatrészekkel és formákkal.
Ha pl. növelni akarom a kipufogócsonkot térigényében, hogy megoldjam a vele és a környezetével kapcsolatos hőmérsékleti problémákat, akkor ahhoz valamely elemekbe bele kell 'vágnom' és/vagy duzzasztanom kell valamit méretileg, ami az autó aerodinamikájára is hat, negatívan.
A nagy felbontású képen is egy kis dudor, meg csavarozott 'hőpajzsok' a hőállóság növelésére. Az a kép elég jól bizonyítja a sztorit, hogy tényleg van tennivalójuk a kipufogórendszerükkel és volt vagy talán még van is fejvakargatásra okot adó problémájuk vele.
De szerintem rendbe fogják tenni sikeresen, legkésőbb az európai szezon kezdetére. De abszolúte nem lepne meg, ha Melbourneben úgy fognak szerepelni, mint ha nem is lett volna ilyen problémájuk. Az autó nem lesz túl gyors eleinte, mert bennük van az ütés és a tesztkiesés komoly érvágás kihozni az autóból azt, amit már jelenleg is tudna.
-
Nowhereman
őstag
Civilizált helyeken nem csinálnak nagy ügyet a vallásból - ott épp elég ok a másik megölésére. A médiának egy nagy marhasága, hogy a demokráciáért megy a hűhó - szimpla vallási konfliktus: A síiták el akarják űzni a szunnita uralkodóházat, hogy aztán "demokratikusan" összehozzanak egy fundamentalista theokráciát, ahol ők üthetik a szunnitákat.
Úgyhogy nem az idei, de a további Bahrein GP-knek is lőttek. Nekem nem fog hiányozni. Börninek lehet... -
hunnylander
őstag
Nem hiszem, hogy hamarabb koszolódna (a hűtőnyílás java része nem a kerék 'árnyékában' van és a kerék is lehet olykor 'pajzs'), rácsozat meg van a hűtő előtt és a bokszkiállásokkor takarítják is.
A méretezése a lényeges, amiatt, hogy egyes felületén turbulensebb levegőt kap, mint a konvencionális kialakítások, így emiatt nagyobb felületet kellett kapnia. De ezt modellezték.
-
sekli
addikt
-
TESCO-Zsömle
titán
Azt a lehetőséget se szabad feledni, hogy Kubica esetleg nem jön vissza jövőre.
Ez esetben nagyon nem mindegy, ki fejleszti a jövő évi autót. Én olyan pilótát választanék, akinek a legtöbb esélye van a kész autóból kihozni a maximumot, de adott esetben hosszú távon is lehet rá építeni.Ilyen pilóta (szabad) nem sok van, és szerintem Nick nem tartozik közéjük. Talán Hülkenberg. De neki csak akkor érné meg, ha biztosan maradhat. Mondjuk Petrov helyén.
Az lenne szvsz a legjobb. Nico-t be, és ha Kubica vissza tud jönni, akkor Petrov le harmadiknak. -
Motion_Blur
félisten
Ki kell cserélni a motort. Tök mindegy hol jön ki, a Ferrarinál szokás páros motorcserével kezdeni az első 1-2 versenyt
Red Bull-nál elég magabiztosan kommunikálnak:
„Ha most tartanák egy versenyt, mindenkinek adnánk egy kört. Az autónk kanyarsebessége egyszerűen csodálatos.” - Helmut Marko
„Ez lesz harmadik egymást követő erős évünk.” – Dietrich Mateschitz
-
horvathd
aktív tag
Az hivatalos oldalon (már) nem szerepel, hogy a Brawn GP is használta volna a KERS-t.
The technical specification of the MGP W02 includes the KERS (Kinetic Energy Recovery) system which returns to the sport after a one-year absence. The Mercedes KERS system was the first to win a Grand Prix during the 2009 season when KERS made its debut in Formula One.
-
Bluegene
addikt
majd a Palik elintézi
egyébként ha el is veszik, Istenem, mégiscsak nagy szó hogy egy kis keleti országban hosszú ideig F1 volt(még a szovjet megszállás idejében is! 1986 óta van)
gondoljunk a szegény csehek, lengyelek, tótokral, előbbi 2 jelentősebb ország és mégsincs F1, a tótok pedig nem is álmodhatnak
az én szempontomból pedig mind1, úgyis TV-n nézem
, persze azért sajnálnám, de el kell fogadnunk hogy olyan helyre rakják ahol sok a pénzz és gazdaságilag jelentős ország(pl most Dél Korea, vagy az arabokhoz)
Mondjuk Bulgária rosszabb Magyarországnál sztem
, ha átrakják akkor mondjuk átrakják mittommén Szaud Arábiába vagy a Ruszkikhoz
-
[CS]Blade2
addikt
Mindenki a saját érdeke miatt volt azon a véleményen, amin. Ha hamiton lett volna vettel helyében, akkor ő is azt mondta volna, hogy ne induljanak el, ahogy hamilton helyében is bárki ezt mondta volna, amit ő. Jobb egy talán, mint egy 4. hely, miközben a 3 rivális előtted van, vagyis pontokat buksz, közben csak 2 verseny marad. Ha akkor leintik, közel 0-ra csökken az esélye a vb-re.
-
Nowhereman
őstag
Nos megbízható információim szerint Kobayashit csak 2012-re szerződtették a Ferrariba, mert jövőre már Webbernek van titkos szerződése amit csak az év végén hoznak nyilvánosságra. Ami miatt Kobayashi a RBR-hez fog szerződni Webber megüresedett helyére. Viszont Alonso nem akar majd Webber és Kobayashi csapattársa lenni, így helyet cserél Hamiltonnal. Miután kiderül, hogy Lonzi a mekis szerződésébe beleíratta, hogy ő alanyi jogon az elsőszámú, Gombos visszavonul. Helyébe Kimi visszatér. A Sauber megüresedett ülését pedig az a Schumacher foglalja el, akit Kubicának helyet biztosítandó kitettek a Mercitől. Renaultnál pedig a megüresedő helyett Heidfeld foglalja el. Massa és Villeneuve együtt próbál a Durango-Porche-val feljutni a 2012-es rajtrácsra.
Lehet hogy bloggolgatnom kéne?
-
shev7
veterán
"Az is egy ítélet, hogy versenybalesetnek minősítik... és azzal is beleszólnak a VB-be."
Olvasd el figyelmesebben mit irtam... Pont ezt mondom, hogy nincs olyan itelet, amivel nem szolnanak bele, ezert amikor egy esetet a birok megitelnek, akkor azt kell figyelembe venniuk, hogy ott mi tortent, nem lehet a dontes kimenetelebe beleszolasa annak, hogy a VB hogyan alakul a dontesuk fuggvenyeben.
Hol van a kovetkezetes szabalyalkalmazas, ha azt mondjuk, hogy ha Hamilton esik ki, akkor meg kell buntetni Webbert, ha viszont Webber esik ki akkor meg kell buntetni Hamiltont? Vagy egyertelmuen egy felelos van az esetben, akkor ot buntetni kell. Vagy nem egyertelmu, de akkor nem szabhatod ki a buntetest annak fuggvenyeben, hogy mi tortent az eset utan. Mi van ha Hamilton nem esik ki egybol, de az utkozes miatt kenyszerul kiallasra 10 kor mulva. Akkor rogton az eset utan nem jar buntetes Webbernek, de 10 kor mulva mar igen? Ez nevetseges.
-
-
Nem tudok ilyen szabályról. Arra van szabály, hogy ilyen esetben ne tegyenek be trükközve pl. két új motort egymás után.
28.4 a) Each driver may use no more than eight engines during a Championship season. Should a driver use more than eight engines he will drop ten places on the starting grid at the first Event during which each additional engine is used. If two such additional engines are used during a single Event the driver concerned will drop ten places on the starting grid at that Event and at the following Event.
An engine will be deemed to have been used once the car's timing transponder has shown that it has left the pit lane. -
Nowhereman
őstag
Hát Marko eddig még egyszer sem tudta szorosan csukva tartani azt az arcon található vízszintes testnyílást, bármennyire hasznos lett volna a Red Bullnak...
A szenzorozást pedig nem érted: ha a fékpofa ragad be, és a szenzor a pedálon van, akkor semmit se jelez a szenzor, ha a pedál ragad be, akkor ordított volna a szenzor.
De fordítsuk meg a kérdést: mikor Seb mögé ért Mark, miért akkor figyelmeztették, hogy ne koptassa a gumit...
A mellédiagnosztizálásról: a Hungaroringen pedig Hamilton diagnosztizált mellé...
-
#70869248
törölt tag
De valamit karattyolt is Vettel a rádióba
..és ott nekem is motornak tűnt.
büdös ez...megy megy a futam, Webber megelőzi MSC-t és eltávolodik tőle és felér Vettel-re, Vettel nem tudja megelőzni Hulkenberg-t, az eleje elkezd 1min26-s időket menni, és akkor Vettel-nek műszaki problémája akad amivel pont csak egy pozíciót veszít, és egy kör múlva...valamint a futam hátralévő részén meg teljesen gyors.(50. körben, a kiállása előtt(!!) futja meg a leggyorsabb kört
)
Mindezt akkor amikor Webber-nek lehetősége van a legtöbbet hozni Hamilton-n...A futam végén magának csinálta meg a szerencsét...és ehhez statisztált Mark is, mert azt hitte megússza olcsón hogy Hulkenberg-t kiintik..
-
Prison85
senior tag
Igen, a gumikért sem volt túl nagy harc és nem is örülök, hogy ismét lesz "gumiháború". Majd újra megy a mutogatás, hogy "csak azért voltál gyorsabb, mert jobb gumiid vannak". Esetleg ismét sztrájkba lépnek és a mezőny fele fog csak elrajtolni valamelyik gyors pályán és az ifjú Sennának is lesz esélye a pontszerzésre (magyar módra)?
Fejlesztések tekintetében ezek a gyárak nagyon jól állnak. Számos újítást sikerül átültetni a hétköznapi autóikba és gondoljunk csak az új szupersportkocsikra, melyeket teleraknak mindenféle kütyüvel, spéci váltóval, spéci futómű, tuti aerodinamika, kerámia fékek és talán hamarosan már a KERS is megjelenik a feláras extrák listáján. Ezért azonban súlyos árat fizetnek a csapatok, amit a vásárlókon próbálnak bevasalni. A Mercedes megjelenése a Forma1-ben (mint önálló csapat) az autóik árainak emelését vonta maga után. Persze ez valahol természetes, de ugyan mi köze van egy pl egy A-Classe-nek az F1-hez a nevén kívül? Aki valóban extravagáns autót szeretne, amitől a szomszédok szívrohamot kapnak, azoknak itt az Exos 125 T. Ez már F1.
Vajon odaadnák 300hó futamidőre 0% THM-mel?
-
Prison85
senior tag
Néha én is beleolvasgatok a fórumba és most veszem a bátorságot és hozzá is szólok. A turbo motor-t jónak tartom, de a lökettérfogat csökkentését egyáltalán nem. 1600-as motor turbóval 650 LE. Csúcskategóriáról beszélve ebben nincs is semmi rossz. DE! Ha jól tudom éves szinten pilótánként 5 motort lehet elfogyasztani (ezt csiripelték a verebek
). Lesz kb 20 futam, azaz egy mocinak 4 versenyt kellene kibírnia úgy, hogy 10k-s fordulat fölött használják, ráadásul ott vannak még az edzések és időmérők is. Erre bizony kíváncsi leszek, főként a Renault motorok változó szereplése miatt. Esetleg jön a "világmotor" elmélet, miszerint mindenki mindenhol ugyanazt a motort fogja használni ugyanazon gyártótól? Vajon akkor ki lesz a gyártó? Cosworth? Amerika bekebelezi az F1-et? Esetleg VW és mindenki népautókkal fog száguldozni? Mindenesetre, ha erre kerül a sor, akkor hatalmas harc fog folyni a beszállítói jogokért. Talán még nagyobb, mint a versenypályákon.
Némi megjegyzés a KERS-szel kapcsolatban: az 1.6-os motorokkal tervezik a rendszer visszatérését is, körönként 30mp erejéig lehet használni a szaklapok pletykái szerint. Már pedig nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. Hétköznapi autóban pedig találhatunk a KERS-hez hasonló rendszert. Új 7-es BMW
Fékerőt visszanyerik, bár nincs benne külön nitro gomb, de az "újrahasznosítás" némi fogyasztáscsökkenéssel jár.
Remélem nem baj, hogy belekontárkodtam egy cseppet a topicba. A következő futamot pedig már nagyon várom. De vajon ki lesz a második?
-
skylaner
senior tag
Engem nagyon bosszant ami az utóbbi években megy költségcsökkentés szlogen alatt.
Kérdem én minek a költségcsökkentés ? A F1-nek nem a folyamatos fejlesztésről, új technológiák kidolgozásáról, ezek teszteléséről, gyorsulásról kellene szólnia ?
Az a duma,hogy a kis csapatoknak nincs pénze a folyamatos fejlesztésre, tesztelésre őszintén mondva egyáltalán nem érdekel. Legyen az mint jó pár évvel ezelőtt ment, szabad tesztelés, tartalék autó stb. Ha a kis csapatoknak nincs pénze erre akkor nem tesztel annyit nagyon egyszerű. Szerintem senki nem szorított pisztolyt a csapatvezetők fejéhez, hogy nektek már akkor indulnotok kell. Saját akaratukból jöttek, akkor meg ne "nyavalyogjanak", hogy nincs pénzük, csinálják ahogy tudják, amennyi belefér a keretbe. Ne a többi csapat szívjon ez miatt, hogy nem tudják letesztelni az új fejlesztéseket, vakon dolgoznak, vagy bejön vagy nem alapon.
"Én személy szerint azt szeretném, ha további tesztekre is lenne lehetőség, de tiszteletben tartom azt, hogy vannak olyan csapatok, amelyek ezt ellenzik."-Whitmarsh. Nonszensz, ellenezni a teszteket, ahol esetleg kiderülne, hogy az új fejlesztés,alkatrész esetleg nem úgy sikerült, mint ahogy tervezték? Nem majd futamon fog előjönni a tervezési hiba aminek köszönhetően esetleg úgy találja el a pilóta a beton/gumi falat, hogy többet már nem kell versenyeznie.Pár év múlva már futam se lesz mert költséget kell csökkenteni ?
-
hunnylander
őstag
Szerintem nem olyan jellegű szenzorokra gondoltál, amire én.
Az autó nyugodtan repkedhetne, nem a szárny talajtól való távolsága lenne mérve az én javaslatom szerint, hanem a szárnyvégek elmozdulása egy autón lévő referenciához képest. Ez a szárnymerevséget monitorozná, nem a szárny aszfalttól való távolságát.
-
hunnylander
őstag
Szerintem jól megoldható, mert egy olyan értéket lőnének be, ami tekintettel van a rázóköveken való haladásra (tisztességesen megépített szárnyakkal).
A szárny túlzott játéka nem létezik azon autóknál, ahol a szárny konstans rugalmatlanságra lett tervezve. A szénszál elképesztő szilárdság elérését teszi lehetővé. A Red Bull szárnyát felejtsd el arra, mit tudna a szénszál. Azt a szárnyat céltudatosan hajlékonyságra tervezték, még szép hogy izeg-mozog, már akkor ha az autó manőverezik.
Elég szemrevételezni és összevetni a McLaren vagy a Mercedes szárnyakkal, már a tartó résznél, ami az orrhoz köti a szárnyat, óriási a differencia; 'rozmár agyar vs. kartonpapír', ez a benyomás. A Red Bull szárny mindenütt vékony, már a tartójánál is. A McLarené nagyon masszív, a tartójától a véglapokig az egész, vastagabb minden része. Bírta is a harcot, az ütéseket (Melbourne, Valencia, Hockenheim).
-
hunnylander
őstag
Nem lőttél nagyon mellé, a papírlapos példa kapisgálja a koncepciót.
A lényeg, hogy Neweyék létrehoztak egy olyan statikai struktúrát, ami szilárd nyugalmi állapotában, amikor egy bizonyos dolog nem hat rá. Nos ez az egy bizonyos dolog, ami nem hat rá a hajlékonysági teszteken, a levegő okozta horizontális erő, mikor az autó száguld.
Így már kezd összeállni a kép, hogy miért nem is zavartatják magukat a tesztek miatt. Ez a struktúra semmivel sem gyengébb a tesztre, mint a többieké.
Megbuktatni csak úgy lehet, ha a hajlékonysági tesztre horizontális erőhatásokat is előírnak. Ilyen tervezetről nem tudok.
Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 64GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 (ELKELT)
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest