Aktív témák
-
D@ni88
addikt
válasz
IreN!CuS #48819 üzenetére
Igen, rég volt, de akkor is simán kerülhetett volna 1-2 ember életébe (nem kimondottan a pilótákra gondolok).
Én is megőrülök a káosz futamokért, a kerék a kerék elleni küzdelmekért, sőt nekem pl. Hamilton tavalyi Massa elleni agresszivitása is tetszett, csak nem volt célravezető.
Nem azt mondom, hogy ne legyenek is koccolják egymás autóját, mert ez is hozzátartozik a kiélezett küzdelemhez, de abban nem sok örömet látok, amikor egy valaki megkezdi a sort, a mögötte lévők pedig belerongyolnak, és repülnek a kerekek a nézők, pályabírók közé, és a fél mezőny befejezi a versenyét. -
Mastre
tag
válasz
IreN!CuS #48446 üzenetére
Kevésszer van olyan, hogy egy cikkel (pláne ilyen hosszúval) egyetértek, de ebben nem találok kivetni valót.
Az eleje a gumikról tökéletesen az, amit én is gondolok. Egyszerűen nem hihető az, hogy ennyire egyforma autót tudott csinálni 5 (6) csapat... Egyértelműen pályától és pillanatnyi körülményektől függ a teljesítmény, így a versenyzők nagy része szombaton-vasárnap bármit csinálhat, hisz már pénteken a beállításoknál eldől a verseny, és akkor is csak a szerencse számít.
Az ütközésnél pedig tényleg lehet látni MSC reakcióit Senna mozdulataira, de hát ember legyen a talpán, aki ilyen gyorsan reagál, és még gondolatot is olvas... (Persze lehet, hogy benne van a sok éves reflex, hogy az elől lévő pilóta az ívre megy vissza)
A versenyeken pedig nagyon nem értem azokat, akik harcolnak valaki mással, és később jönnek cserélni. Az elmúlt két évben a korai csere mindig is előnyt jelentett. Persze nem 5 körrel korábbi, de az 1-2 körös simán. Vagy ez csak nekem ilyen egyértelmű?
-
Male
nagyúr
válasz
IreN!CuS #48446 üzenetére
"Hamilton még a felvezető körében járt, amikor a McLarennél felfedezték a bakit. Whitmarsh utólag elismerte, hogy a későbbi fejlemények tükrében hibázott, mert azonnal vissza kellett volna hívnia az autót a bokszba, de azt hitte, még ha tényleg nem is marad benne elég benzin a visszaútra - amiben akkor nem voltak biztosak -, legfeljebb az utolsó köridejét törlik, vagy öt hellyel hátrébb sorolják. "
Na, egészen jól tippeltem, hogy már korábban tudtak róla, és azért folytatták, mert bíztak benne, hogy megússzák.
A gumis fejtegetés érdekes, azt mondja, hogy teljesen véletlenszerű, és nem az adott versenyző tehetségén múlik, mert a 3 kiscsapatot leszámítva mind a gumik képességei fölött vannak... hát nem tudom, elsőre egy Alonso - Massa párost meg lehet nézni, konstans Alonso a jobb, tehát a gumik képessége Massa (jelenlegi) szintje fölött van, az ő okfejtése alapján.
-
dokee78
félisten
válasz
IreN!CuS #48426 üzenetére
Bizony a Lotust kifelejtetted.
Hátha Kimi ügyeskedne,vagy Grosjean.Monaco 2006-2007 Alonso
Érdekes látni a Monaco nagydíjat a Wikipedián a konstruktőri statisztikáknál a Mercedes-Benz előtti pici zászlót.
-
proof88
addikt
válasz
IreN!CuS #48261 üzenetére
még mindig nem értem mi bajod van Button nyilatkozatával
nem volt elég tapadása, mert nem volt meg a normális beállítása. Ennyi. Ha Hamiltont nem engedték tesztelni, gondolod Buttont engedték volna? Az meg szerintem nagyon erős csapat döntés, hogy Button itt volt nálunk, oké hogy Button biztos szívesen csinálta, de ez egy nagyon fontos rendezvény volt, a Vodafone reklám miatt is, ez egy feladat volt neki, itt kellett lennie, de ha nincs ez a rendezvény, valszeg akkor sem ő tesztel. Nem hiszem, hogy ez a mostani dolog Button sara lenne, hacsak nem annyi, hogy nem sikerült rendesen beállítani a mérnökével az autót. Ilyen előfordul más csapatnál is.
Ezt nem kell ragozni, ott van nézz meg más csapatokat is, ha nagyon más stílusban vezetnek a pilóták akkor nagyon nem tudnak segíteni egymásnak.
-
proof88
addikt
válasz
IreN!CuS #48259 üzenetére
most akkor Button a hibás, vagy a csapat akik úgy döntöttek hogy tesztpilótákkal tesztelnek ... azért írtam le ezeket, mert előbb Buttont hibáztattad gyakorlatilag
Az is lehet hogy úgy voltak vele, hogy a tesztpilóták is egyértelműen látják hogy adott fejlesztés most jó-e vagy sem. Meg a mérnökök a telemetria alapján. Button amúgy nálunk tesztelt.
És az a vicc, hogy eredetileg Hamilton akart nagyon menni tesztelni és neki megy elég jól most. Button meg sztem már rég le volt zsírozva hogy jön hozzánk haknizni.
-
proof88
addikt
válasz
IreN!CuS #48254 üzenetére
Button és Hamilton nagyon más setupot igényel, ha Hamilton alatt jól működik az autó, akkor az azt jelenti hogy jó az autó és sikerült megtalálni a pályára a setupot, és ha Button alatt meg nem jó, akkor Hamilton révén tudjuk hogy jó az autó, de nem sikerült megtalálni a korrekt setupot. Egy nagyon jó autóval is érezheted hogy nincs tapadás, ha nem úgy viselkedik ahogy szeretnék. Változtattak a kocsin a tesztek során, lehet hogy most Buttonnak meg a mérnökének kell majd több idő míg megtalálják a helyes beállításokat. Ha Hamiltonnak jó hogy kanyar bejáraton kicsit túlkormányzott az autó, kijáraton meg kicsit alulkormányzott, az még Buttonnak lehet hogy pont nem jó és erre mondja azt hogy gyenge az autó tapadása, a mostani beállításával.
-
-
MPowerPH
félisten
-
Xirtam
veterán
válasz
IreN!CuS #47591 üzenetére
Elég valószínűtlen. Bár ezt csak a McLaren tudja. Az orrkúp semmilyen hatással nincs a végsebességre, és a DRS-be se szól bele, a "Super DRS" csak a hátsó szárnyon és az első szárnyon alapul. Azon felül, hogy az autó kasznit teljesen átkel ahhoz formálni, hogy a levegő hátulról előre jusson.
Bár a cikkben is leírja, hogy a magasabb orrkúp a levegő útját segíti hátra. Hiszen nem töri meg olyan mértékben mint az alacsonyabb kivitelezés
-
Pá
addikt
válasz
IreN!CuS #47050 üzenetére
Ezzel kapcsolatban a belgák már nyilatkozták pár hete, hogy ők nem szeretnék váltogatni, akkor picit megnyugodtam.
szerk: meg is van a hír
-
Dany007
veterán
válasz
IreN!CuS #47038 üzenetére
Igen én is azon az állásponton vagyok ahogy látom itt sokan mások is, hogy ez a sok esztelen szabály és szabályozás teljesen tönkreteszi a versenyzés élményét.
Igen, a kres is jobb lenne úgy, ahogy írtad. Sőt én inkább az "unlimited" verziót pártolom, hiszen akkor tényleg megindulna egy érdemi fejlesztés.
De így, hogy van körönként ~ mittomén 10 másodpercnyi idejük erre, nem hiszem hogy sokat fektetnének ebbe. Így ez tovább hátráltatja a személyautós változat megjelenését.A múltkor nem véletlenül fenyegetőzött a Ferrari is a kiszállással. Szerencsétlen pilótának már több gombot és kart kell kezelnie vezetés közben, mint egy űrsiklóban.
Meg persze tovább csökkentenék a motorűrtartalmat.DRS szintén baromság. Legalábbis így, ilyen szigorú megkötésekkel. Hogy csak egy x távon belül lehet használni csak a pálya kijelölt részein és azt is csak akkor ha 1 másodpercen belül vagy az előtted haladótól.
Katasztrófa. Valamelyik tavalyi versenyen jött elő pont az a helyzet, hogy X megelőzi DRS-sel Y-t, majd a következő körben Y visszaelőzi X-et és így tovább... És ez így ment nemtomhány körön át. Hát mit ne mondjak nagy élvezet volt... Inkább röhejes.
Ezt persze azért vezették be - elvileg -, hogy több előzés legyen a pályán és izgalmasabb legyen. Na de elég megnézni 1-1 régebbi futamot mittomén a 2000-es évek elejéről, a 90-es végéről, volt ott előzés bőven! Mindenféle kers meg drs nélkül is! Csak akkor még nem volt ennyire beszabályozva az egész. Legalábbis nem ilyen szűk keretek közé.
Ami meg a biztonságmániát illet, az eddig se volt rossz! Jóval kevesebb ember halt meg Forma 1 közben (mondjuk az elmúlt 20 évben), mint pl foci közben (hiszen évente 2-3 ember esik össze a pályán)! Szóval ez sem lehet igazán igazi indok.
A sebességet meg majd korlátozza a pálya maga, meg az autók végső képességei. Hiszen vagy be lehet venni egy kanyart 220-szal vagy nem. Ezt a versenyző így is úgyis kifogja próbálni. Így is van még asszem 330-as vagy 340-es végsebességű pálya. -
Dany007
veterán
válasz
IreN!CuS #47021 üzenetére
Igazad van, nem csak a mostani év miatt sírok (unk?). Szerintem már jópár éve nincs Palik.
És mondjuk nem csak a komment az ami elvette a kedvem. Nekem már túl sok volt ez az állandó szabályváltoztatás, az állandó új kitalációk amiket meg kellett szokni.
A régi időkből nem emlékszem olyanra, hogy 1-2 évente ennyi szabálymódosítás meg követelményváltozás lett volna. Szóval lehet már e miatt sincs sok kedvem hozzá.
Ez a DRS meg a Kers meg ilyen zóna olyan zóna stb... Lassan tényleg már inkább hasonlít egy stratégiai játékhoz, mint autóversenyhez. Na és ehhez jön hozzá ez a jellegtelen, élettelen kocsmai beszélgetés amit lommentekésként tüntetnek fel.
Szoktam visszanézni régi forma 1-es részleteket... na hát igen az még igazi verseny volt. Ott tényleg akkor előztek amikor "tudtak" nem pedig akkor amikor kinyílt a hátsó szárny...
Na de mindegy. Azt esetleg tudja valaki hol lehetne letölteni régi forma 1-es közvetítéseket magyarul? -
Dany007
veterán
válasz
IreN!CuS #47014 üzenetére
Anno még én is ezt gondoltam. Aztán az elmúlt pár évben rájöttem, hogy a mostaniak sokkal sokkal rosszabbak. Pont olyan téren, hogy sok esetben halvány fogalmuk sincs arról ki is az ott az autóban. De ez még hagyján, sok esetben arról sincs fogalmuk, hogy mi történt! Én otthonról ülve mondtam a többieknek, hogy Xy azért esett ki mert pár körrel kovács pista nekiment a jobb hátsó kerekének stb....
Nekik meg kellett rá vagy 8 kör mire eljutottak a találgatásban ugyanoda ahova én egyből.És igen, hiányzik.
Mint mondtam, Palik legalább a versenyről beszélt, arról ami a pályán történik. Ezek a majmok meg most hétvégén is elkezdtek magyarázni a túraautó bajnokságról, meg hogy ki lesz ott meg miként... Arról nembeszélve, hogy úgy eltudnak kalandozni teljesen más témáról verseny közben, hogy én magam is csak azt veszem észre, hogy már nem is figyelem a futamot!
Mondom, a nagy különbség a kettő között - mindazonáltal, hogy a Palik is rengeget hibázott, és rengeteg hülyeséget beszélt - hogy a Palik kommentált, zsigerből, élvezettel. De amit ezek most csinálnak az inkább hasonlít kocsmai beszélgetéshez, mint forma 1-es kommentáláshoz. Ilyet én is tudok bármelyik haverral egy doboz sör közben.
Szóval maradjunk annyiban, hogy a Palikot is sokan szidtuk akkoriban. De eszembe nem jutott volna, hogy lesz rosszabb. Sőt, lesz olyan rossz, amihez képest a Palik jónak számít. Márpedig most pontosan ott tartunk! 98'-óta nézem a Forma 1-et, de ennyire még sose ment el a kedvem tőle. (mármint a közvetítés hallgatásától).
-
-
Xirtam
veterán
válasz
IreN!CuS #42486 üzenetére
Arról nincs információm, hogy felkerül-e a kocsira. Csak, hogy a szoftveres dolgokat a Microsoft fogja nekik kezelni. Persze ebből adódóan valószínűleg rajta lesznek az autón, csak úgy ahogy az AMD/Acer a Ferrari-n mert ugye Acer laptopokat használnak 8 gb rammal 4 maggal AMD-től.
Aztán Gábor és Szujó tegnap megérkeztek Melbourne-be.
Kubica tényleg vezette a Sokdát meg a Gokartot, viszont hosszabb távon nem bírja az alkarja. Így erre erősítenie kell a lengyelnek. Persze ez evidens, hiszen a szervezet azonnal lebontja az izmot ha nincs használva. Mivel az izom eszi a legtöbb kalóriát. A test pedig egy survival.
Kicsit off de belefér:
Yvan Muller:
- Mennyire volt nehéz megelőzni a második futamon Michelisz Norbertet, a magyar versenyzőt?
- Nagyon nehéz volt, mert ő kiválóan védekezett, és mindent elkövetett, hogy maga mögött tartson minket. Azt hiszem, az volt az egyedüli esélyem arra, hogy megelőzzem őt, ha történik vele valami rendkívüli esemény, ami végül be is következett, mert ha jól tudom, akkor elütött valamit a pályán, és ezt követően elment az erő az autójából. Addig viszont tény, hogy nagyon ügyesen tartotta magát előttem, és sehogy sem sikerült megelőznöm, bárhogy is próbáltam.
Forrás: p1race.hu
-
Xirtam
veterán
válasz
IreN!CuS #41515 üzenetére
(#41509) odrif Origo szintű hír az egész. Buemi ilyet szól? hogy "A Ferrariról ugyanakkor hozzátette, hogy "uh, atyaég, ez nem tűnik jónak"
Csak pár F1-el kapcsolatos oldal akik nem közölnek kacsát!
F1Vilag.hu , formula.hu (bár ők néha fél évre le vannak maradva) És itt kb. ennyi.
-
Xirtam
veterán
válasz
IreN!CuS #40265 üzenetére
Nem azért nem értem, mert azonos információkat kaptál te is én is a kocsiról! Így számomra egy tök egyértelmű volt, hogy a külsejéről beszélgetünk!
Amúgy egyre több közeli éles kép kerül elő az MP4-27-ről, szóval én már kezdem észrevenni azt amit mondtak, hogy a Ferrari és az RBR egyből mibe fog belekötni!
Na egy olasz akcentussal beszélő férfi első kérdés, egyből Ferrari-val kapcsolatos!
-
-
Xirtam
veterán
válasz
IreN!CuS #40248 üzenetére
De komolyan ne húzz már fel. Mért mondanám, hogy sz@r? Soha egyik ellenfél kocsijára egy rossz szavam nem volt. Most is örömmel nézem a legnagyobb ellenfelünk bemutatóját. Mert imádom a sportot, és kedvelem az ellenfeleket, tisztelem és becsülöm a munkájukat. Nem mint egy 12 éves kisgyerek aki FÚJ McLaren, FÚJ RBR, Imádom a Ferrari-t büszkén viselem a logójukat a testemen. De nem pocskondiázom a másik csapatot csak azért mert jobb vagy ügyesebb.
Nem idióta focidrukker vagyok.
Szimplán annyit jegyeztem meg, hogy az FIA-nak hála a jelenlegi IndyCar autók sokkal jobban tetszenek.
Oliverda Bizakodok benne, hogy örömkönnyek lesznek. És nem csak üres ígéretek mint az utóbbi 3 évben.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
IreN!CuS #36248 üzenetére
Nem aról szól a közfelháborodás, hogy megint Hamilton, hanem arról, hogy Hamilton "ráförmedt" Schumacherre az eset után, miszerint miatta nem volt képes odaérni a kockás zászló előtt, pedig azért nem ért oda, mert senkitől sem akadályoztatva lassú volt...
Schumi sehol nem volt olyan pozícióban, ahol feltarthatta volna Hamiltont, mégis Őt hibáztatja...
-
MPowerPH
félisten
válasz
IreN!CuS #36248 üzenetére
A közfelháborodás azért van, mert Hami indokolatlanul lassan ment, és voltak mögötte mások is, akik fel akartak érni időben a gyors körre. És megint ő pattogott az edzés után. Mert ha csöndben marad, akkor OK.
Jó lenne, ha jövőre összeszedné magát, mert így hiába kap egy jó autót, az nem segít rajta. Kíváncsi vagyok holnap mit alkot... Bár ha kibírja, hogy ne balhézzon, akkor első helyre várom.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
IreN!CuS #36244 üzenetére
Két különbség:
1 - A tét!
Q2 v Q3 első köre... Semmi nem áll vagy bukik... Értelmetlen volt annyira agresszívnak lenni.
VS
Q3 utolsó percei... Ezen múlott a rajpozíciója... Itt kellett volna foggal-körömmel harcolni.
2 - A kockázat:
Hamilton kis híján mindkét autót leamortizálta.
VS
Schumi kiment a fűre...
sz: Tudom, én keverem ezeknek a sorrendjét...
-
MPowerPH
félisten
válasz
IreN!CuS #36238 üzenetére
Hamilton indokolatlanul lassan haladt, Webbert és Schumit is akadályozta. Webber el is ment, Schumi akkor már külső íven a meki mellett volt. Hamilton pedig telibe sz@rta, és nem hagyott neki helyet, így Schuminak ki kellett szélesítenie a pályát, különben Hami pont oldalba kapja. Mit nem lehet ezen érteni? A Massa -s eset egészen más volt... Ott nem volt feltartásról szó, nyomta neki, nem úgy haladt mint egy csiga.
Hami megint elcseszte, menni kellett volna rendes tempóban. Nézd már meg, egy rakat hely van előtte, Button már rég a célegyenesben volt.mod: Eh, úgy hogy előtte Alonso lassan ment... Ha őt megelőzi, akkor jól seggbe rúgják.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
IreN!CuS #36019 üzenetére
Lehet velem van a baj, de én minden futamhoz úgy ülök le, hogy telibe sz@om a VB-állást...
Én a versenyeket szeretem nézni, az előzéseket, csatákat, nem egy szép táblázatot, hogy kinek hány pontja van.
sz: Ez persze nem azt jelenti, hogy nem bontok pezsgőt, ha nekem tetsző pilóta vagy csapat lesz a VB, de maga a cím nem több, mint egy strigula a pilóta neve mellett...
Most, hogy már ketten is telibe sz@rtuk a fórumot, ki fog fókázni?
-
shteer
titán
válasz
IreN!CuS #36019 üzenetére
és mit szeretnél? újabb szabályváltoztatásokat annak érdekében, hogy hátráltassák azt aki jó és jó irányba haladt a fejlesztéssel, jól taktikázik, pénzt és időt nem sajnálva tesz a versenyzője alá nyerő autót? ez lenne abszurd!
már tudod ki lesz az első, tehát nem kell izgulnod. gondolom már oda sem ülsz vasárnap a képernyő elé
-
MPowerPH
félisten
Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Gyúrósok ide!
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Home server / házi szerver építése
- Windows 11
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- OLED monitor topik
- Már az Apple AI-igazgatóját is elcsábította a Meta
- Állítólag megérte kitiltani az okostelefonokat az iskolákból
- További aktív témák...
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC - DDR5 - i5-12400F - RTX 4060Ti - 16GB RAM - 1TB SSD -www.olcsogamerpc.hu
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC - DDR5 - i5-12400F - RTX 4060Ti - 16GB RAM - 1TB SSD -www.olcsogamerpc.hu
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC - Ryzen 7 5700 - RTX 4060Ti - 16GB RAM - 1TB SSD - www.olcsogamerpc.hu
- INGYEN POSTA - ÚJ GAMER PC - i5-14400F - RTX 4060Ti - 16GB RAM - 1TB SSD - www.olcsogamerpc.hu
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LENOVO ThinkSystem NVIDIA Quadro RTX 6000 24GB PCIe Passive GPU
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest