- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Magisk
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
Button-nal szemben valóban fair volt...az eredményt kiautózta.
de az SC nem erről szól, hanem ha biztonsági okokból páláyra kell menjen akkor pályára kell menjen..nincs méltányosság.
-Aztán ugye erre már számtalanszor láttunk példát, azaz hogy az első előnye semmivé foszlik egy SC miatt, ez áltaálban inkább izgalmassá szokta tenni a futamokat.
Viszont azokkal a versneyzőkkel szemben méltánytalanság hogy ha most hirtelen másként gondoljuk.
-De ott van az az eset is akiknek viszont pont jól jött volna ki az SC, vagy amikor az SC késve jött ki, akkor már pont nem volt jó.
Tehát az SC-ral ne játszanak, mert az egy biztonsági eszköz, a versenyzők csak akkor bólintanak rá arra ha miatta helyzeti előnyt buknak, vagy ellenükben más azt szerez ha valóban, a biztonság mindenek felett elvén müködik. -
Oliverda
titán
Miért lenne közvetlen? Nem emlékszek rá hogy a McLaren tulajdonrészes lenne a Brawn csapatban. Viszont ha a Brawn nem kap a pénzt akkor az a többi csapat között kerül szétosztásra ha jól tévedek. Így a McLaren is kapna pár millát. A Mercedes pedig akkor is megkapja a motorok utáni pénzét ha a Brawn nem kapja meg a +30 millát meg akkor is ha igen. Ergo közvetlenül sem a McLaren sem a Mercedes nem jár jobban ha a Brawn megkapja a plusz pénzét.
-
Oliverda
titán
Közvetett? Százalékot kapnak az éves bevételükből? Én nem hiszem. A McLaren is akkor járna anyagilag a legjobban ha semmit sem kapna a Brawn. A motorokat pedig úgyis ki kell hogy fizessék, nem hiszem hogy ez ettől a +30 millától függ. Ráadásul a motorokért Norbiék zsebébe zsúszik a lóvé, abból a McLaren szvsz semmit sem kap.
-
#70869248
törölt tag
Elvileg a McLaren-nek sima riválisa a Brawn, a Mercedes viszont partnere. Én a McLaren helyében csöndölnék, és nem foglalnék állást a média előtt. Kapják meg, vagy ne...tök mindegy, sztem Briattore-nak van vastagon igaza...de ki tudja.
Nekem nem tetszik ahogy eddig a futamok alakultak...kétszer is jó lett a Brawn Gp-nek, és most bár az első körös SC alatti vergődés nem nevezhető részrehajlásnak, de pl. Alonso-nak egyáltalán nem kedvezett, de Vettel-nek sem igazán. Ellentétben a Brawn autókkal.
...és ez már zavar, akkor csak az zavart hogy elvettek asszem nyolc kört a versenyből, de így utólag már kifejezetten zavart érzek az erőben...
De az elsős futamon nagyon bepöccentem, amikoir az SC-t már olyan későn küldték pályára, hogy gyakorlatilag már nem volt rá szükség, és látványos volt hogy pont Button után jött ki... -
Steve1979
aktív tag
"a futam első szakaszában nem alakultak rosszul a dolgok" ????!!
nos a dolgok kifejezetten übergázul alakultak mind az első, mind az összes szakaszban , mivel a trulli után kimi volt szinte a leglassabb ember a mezőnyben az egész futamon... nem tom mia fene történik vele, valahogy nem jönnek az eredmények és az egész olyan vérszegény... sajnos....
kimi fun volnék, de ez már lassan az égés kategoriát súrolja.... (2005-ben még nem gondoltam h ilyet írok egyszer)
-
Ijk
nagyúr
Fogalmam nincs mi járhat a ferraris mérnökök fejében. Most kiszedik a KERS-t, de Domenicali is megmondta, hogy a kocsi balansza a KERS-hez lett tervezve: "Egyértelműen veszítettünk egy kicsit a teljesítményünkből a KERS nélkül, és az első jelek arra utalnak, hogy az autó balansza sem fejlődött. Viszont nem szabad elfeledni, hogy azt a rendszer alkalmazásához terveztük"
Viszont ugye átépítésre nincs idő, szóval nem tudom mit akarnak elérni. Egyedül annyit "nyernek", hogy a KERS esetleges halála miatt nem kell feladni a futamot, mint előzőleg Kiminek.
Én a helyükben bennt hagynám a KERS-t, megtankolnám a kocsit 5 körre (a gumik miatt úgyis ki kell jönni), és legalább időmérőn valami emberibb helyezést érnének el. Akkor viszonylag előlről lehetne rajtolni és az első boxig a KERS segítségével hátul tartani akit csak lehet. Talán így lehetne pontokat lopni. -
Male
nagyúr
Persze hogy van ráhagyás, ezért is nem annyival kell leosztani, mint ahány féktáv van
...de egy teljes körre valót tárolni pazarlás.Az csak annyit jelöl, hogy a szabályok értelmében mennyit használhat fel még... nem hinném, hogy bármi köze lenne az akksik töltöttségi szintjéhez. Eleve nem is lehet, hiszen a Williams rendszerénél értelmezhetetlen a dolog.
-
Male
nagyúr
"és a rendszer máris teljesen feltöltve kell legyen"
Miért kéne így lennie? Nem olvastam az előírásokat, talán ilyet írnak benne?
(Amit Gyulámék nem értenek, hogy az a grafikon nem töltöttségi szintet jelöl, hanem hogy mennyi ideig használhatja még az adott körben a plusz teljesítményt.) -
Markgx10
őstag
Vicces kedvében van, uram, de nem veszem be.
Én Alboreto óta szurkolok teljes szívemből a Ferrarinak, ugye 15 évre rá lett meg az első egyéni vb, addig szopóág voltHa még 15 évet kell várni, akkor is a Ferrarinak szurkolok, legfeljebb majd nosztalgiázgatunk MS dominanciájáról (jobb híján), de gondolom te is így vagy vele, csak ugratsz minket
-
picur220
veterán
1: TC hiánya, na meg sose vezetett még F1 autót, ergo meg kéne tanulni vezetni...
2: válthatott rosszul, de annak kicsi az esélye, hamarabb hiszem azt, hogy nem tud vezetni.
Én tavaly voltam a Ferrari Racing Daysen, ott embereink úgy vigyáztak a F1-es autóra, hogy percenként leállt a verseny mert leállt egy kocsi, és nem ment volna le vele még a fűre sem... De ezek európai fickók voltak, saját autókkal, nem ilyesféle arabok... -
#70869248
törölt tag
szvsz balfék.
elindult az autó hátulja jobbra azt még simán fogta de valszeg nagy volt az ellenkormányzás, és mikor már balra tört volna akkor már csak taposta féket.Szvsz balfék volt, mert ez formula autó, nem hiába tanulják gokartól elkezdve, nincs köze egyik kasztnis géphez sem,..talán csak az LMP tudna hasonló (hasonló) érzéseket közvetíteni.
Loeb, Rossi, Doohan, Biaggi pl. mind világbajnok versenyzők akik kaptak tesztlehetőséget, de a lényeg nem is a világbajnoki címen van, hanem mint profi világversenyben szereplő versenyzők, megvan bennük a szükséges tisztelet egy versenytechnikával szemben, egy V. Rossi sem ült pléhpofával, de Loeb sem mikor magyarázták neki az F1-s autót. Tisztában vannak vele hogy megfelelő fokozatosságot kell tartani.
Ez a figura, meg 500 méter alatt összetörte a bazi széles bazi hosszú egyenesben, és amennyiben ez vezetéstechnikai és nem müszaki probléma, akkor szvsz mindenképpen ciki, és term. a vezető hibája. -
hunnylander
őstag
"To be honest we were surprised that it even turned into an issue because for us it was very clearly inside the regulations," said Michael during a pre-season media event at the Williams factory.
"It was something that in various forms teams have been doing for two years, so it wasn't really a big issue for us or the FIA. So it was something that we clarified with the FIA well over a year ago. (Sam Michael, '09. február)
A grandprix.com nem tartozik az elismert hírforrások közé, komolyság és szavahihetőség szerint, de amúgy nincs vele bajom, de ők szeretnek pletykaszintű hírmorzsákat is lehozni, ezért nem árt fenntartásokkal kezelni a cikkeiket ilyen esetekben.
Az a hírecske nagyon ütközik Sam Michael nyilatkozataival, márpedig én adok az ausztrál fickó szavaira, mert nem semmi, hogy már ilyen fiatalon technikai igazgató. A két öreg alapító (Frank Williams és Patrick Head) már eléggé a háttérben van, leginkább Michael 'a csapatvezető' is a gyakorlatban.
-
Pompi
nagyúr
Én megtaláltam:
-
hunnylander
őstag
Ahogy szivárognak ki az infók, egyre egyértelműbb, hogy a dolog nem egyértelmű, nem fekete-fehér.
Cserébe kizárták, történet vége.Bárcsak igazad lenne, de most te sem mondasz igazat
, mert nincs vége a történetnek.
(#38759) PazsitZ: Mondjak valami érdekeset? Nézettségi rekordokat döntött az első két futam. A szaftos botrányok jót tesznek a nézettségnek, akármennyire is utálják ezt a hardcore F1 fan-ek.
-
#70869248
törölt tag
Üzletileg nagyon nehéz, taktikailag megfelelő döntés lenne egy évre visszavonulni.
nagyon sarkosan nézve:
-Egyfelől ez az autó nem igen jól sikerült...felfejleszteni sok pénz.
-Az FIA kényszerhelyzetbe tudja kényszeríteni és ezt használja is, mint amikor az üzleti partner tudomására jut hogy neked szükséged van a szerződésre szinte bármi áron...itt jó lenne az FIA orrára koppintani, mert egy röhej amit csinálnak (arra gondolok mikor lenyilatkozták hogy na bumm ha elmennek a csapatok akkor majd feltöltik a GP"-ből az F1-t), és vegyék észre mibe fájna nekik ha elmennek a nagy nevek. Mind üzletileg, mind értékében mennyit veszít az F1.
-Kissé rendbe kellene szedni a gárdát, mert ahogy az FIA-nál, úgy ugy néz ki a McLaren-nél is páran hajlamosak ostoba döntéseket hozni.Szal sztem maradnak
...túl nehéz döntés lenne üzletileg, és kevés van a mérleg másik serpenyőjében.
-
Oliverda
titán
Talán holnap kiderül. Bár szerintem még ha dobbant is akkor a McLaren (valalkivel közösen?) megveszi/átveszi a Brixworth-i motorgyártó és fejlesztő részleget. A Mercedes logo és vele együtt a pénz elpárolog viszont lesz a Ferrari-n kívül mégegy csapat aki gyakorlatilag saját maga készíti az egész autót. Az nehezen tudom elképzelni hogy Brixworth-ban lehúzzák a rolót.
Hogy a Mercedes tulajdonrészével mi lenne ilyen esetben az még egy jó kérdés.
mod: Jó tudni hogy még van itt olyan aki annyira inkompetens a témában hogy még mindig a kémbotránnyal elégíti ki magát.
-
hunnylander
őstag
Nem. Hülyeség lenne felszámolni Brixworth-öt (mert gyakorlatban a kiszállás ezt jelentené), pont akkor amikor 3 csapatnak szállítanak.
A Mercedes az az autógyártó a mai F1-ben, aki a lehető legkisebb befektetéssel keres a legtöbbet. Nem tartanak fenn F1-es csapatot, klasszikus módon. csak motorbizniszben utaznak, a McLarenben való tulajdonuk más kérdés.
Arról sincs szó, hogy a Mercedes eladná a McLaren Group-ban való tulajdonát, és arról sem, hogy felvásárolná a McLarent, ergo az érdekük, hogy a McLaren csoport cégei jól menjenek, hogy hasznot hozzanak nekik. Biztos, hogy nem tetszik a Daimler részvényeseinek a negatív reklám, de Zetschének és Haugnak van esze jó döntést hozni, a kérdés, hogy elég nagy e a hatalmuk végigvinni. Nem ismerem a Daimler döntési procedúráit és az elnökség hatalmi érdekcsoportjait, feltételezem, hogy azért Zetsche végig tudja vinni az akaratát.
-
-
Oliverda
titán
Whitmarsh: Lewis továbbra is elkötelezett a McLaren iránt
A Mercedes a héten leül tárgyalni a McLarennel
Azért visszavonulni nem fog szerintem. Max. a gyári Mercedes támogatással egyetemben átül egy disznósajtba.
Martin most aztán belenyúlt a tutiban... amúgy meg hozzák vissza Ron-t, vagy szerződtessék le David Richards-ot. Esetleg Michael-t.
KÍváncsi vagyok hogy dobbant-e a Mercedes...
...ha nem akkor pedig vajon lesz-e Norbiból csapatfőnök...?
-
hunnylander
őstag
Innen ered a dolog.
Autosport.com Grapevine: Hamilton considered quitting over Oz GP
Bernie Ecclestone told the Daily Mail: "Lewis is terribly upset but his father is even more upset having his son called a cheat. Anthony has brought Lewis up not to be like that and he is disappointed somebody has called him a liar when he isn't deliberately lying."
Maretin Brundle: "McLaren could also now be perceived to be in breach of Lewis's contract for bringing him into disrepute especially as a senior team member has taken the whole rap," said Brundle, who raced for McLaren in 1994. "This would make him a free agent if he wanted to move teams."
Lewis állítólag/valószínűleg kiléphetne a szerződéséből, mert a McLaren lejáratta őt. A Daimler szintén át fogja gondolni a McLaren-Mercedes házasságot a napokban.
-
Motion_Blur
félisten
Toyota azért tűnik most meglepetésnek, mert Melbourne-ben a boxból rajtoltak. Viszont szépen csendben feljöttek a 3-4. helyekre, csak senki sem beszélt róla. Nekem egyedül birkát veszi be nehezen a gyomrom, remélem jól összeveri Button
Brawn-nak meg grat, simán kinéz nekik a VB, nem gondolom hogy a Ferrrari / McLaren "B" autók annyira ütőképesek lesznek. Illetve a szezon felétől a disznósajtokban is lesz KERS. Már ha ez eddig hátrány volt..
-
-
-
Male
nagyúr
Ez külön vicces volt a BMW-ben ülő Nakajima, és egyéb mai "jó" felismerései után...
Aztán az értetlenkedés, hogy milyen gyorsan feltölt a KERS... már az előző futamon se bírta ezt felfogni "Gyulám", de mostmár egy külön elmélete volt rá, amit el is magyarázott a szintén értetlenkedő Paliknak: "több cella van, és azért".
Az egy dolog, hogy fizikából ennyire sötétek mindketten, de nincs ott senki, aki elmagyarázná nekik, hogy mit jelent az a grafikonAz esőszünetben meg értelmes kommentátorok pl elmondták volna az ide vonatkozó szabályokat, mert bizony a nézőktől ez nem elvárható, hogy pontosan tudják. Ehelyett ment a rihegés-röhögés már megint, a szomszéd rózsaszín hajáról...
Azért "Gyulám" megpróbálkozott vele, legalábbis hangoztatta, hogy milyen jó pozícióban van Heidfeld az inter gumikkal... kár, hogy gumit lehet cserélni ilyenkor
Szóval nem azért van vihogás kommentálás helyett, mert ez szórakoztató szerintük, hanem mert fogalmuk nincs a szabályokról, és nem tudták volna elmondani.Azért a Shell reklámot be tudta nyomni ma is...
Rúgják már ki ezt a két barmot!
-
hunnylander
őstag
Domenicali a BBC-s közvetítésben mondta ma, percekkel az időmérő előtt, hogy bevetik a KERS-t.
Mosley belépett a képbe. Mosley: No decision on McLaren yet
"There may be a report to World Council. If there is, I will almost certainly be one of the people there to decide what happens. -
Oliverda
titán
Simán. Nem is kell olyan messzire menni. 2005-ben a BAR(-Honda) gyakorlatilag átverte az FIA-t. Eredmény: [link]
"Max nagyon keményen akart elbánni a BAR istállóval, és az egész idényből ki akarta zárni őket." - mondta Ecclestone a riportereknek Monacóban. "Mondtam neki, hogy egy kicsit vegyen vissza, mert aggódom amiatt, hogy a Honda esetleg kiszállna a sportból."
"Megkértem, hogy ne tiltsa el őket az egész szezontól, mert az nem lenne jó a sportnak sem."Végülis kb. 3 és fél évvel később ki is szállt...
-
bdav
őstag
-
[CS]Blade2
addikt
Most volt pár kép linkelve egy kicsit lejjebb.
pl.: [link]
Szóval valahol a nagyon rossz és a pocsék közöttGondolom a butított aero-val nem igazán fognak gyorsan közlekedni a pályán ilyen időjárás mellet.
Főleg, ha szárazon kezdenének, és elkezdene szakadni. Szépen csúsznának ki egytől-egyig... -
hunnylander
őstag
Mot nézem a Sporting Code-ot, hogy mi a 158-as cikkely...
Megint lehet hálálkodni Charlie Whitingnak, a McLaren nem is akart ügyet, Lewis meg csak hebegni-habogni tud dolgokról ilyen szituációkban, és a csapat is hülye, hogy mit ad a szájába.
Aki utálja Lewist az most örömködhet, jogosan lett kizárva, kivéve ha a stewardok hazudnak, ferdítenek vagy elfogultak. De az egész ügy akkor is tragikomédia, a főszerepben megint Charlie Whiting és Surinder Thatti.
-
hunnylander
őstag
-
[CS]Blade2
addikt
Az lett volna a érdekes, hogy ha valaki elkaszál valami törmeléket, és nekivágja a kocsiját a falnak az eset és az SC bejövete előtt. Biztos kaptunk volna egy szép ferde magyarázatot, miért is kellet kockáztatni akár élet(ek)et is azért, hogy Button maradjon az első!
(2 körön keresztül kerülgették a törmelékeket majdnem versenytempóban!)Azt meg nem is értem, miért az FIA-nak fizetik a pénzbüntetéseket. A legjobban akkor járnának, ha kilépnének ebből az egészből, és a csapatok alapítanának egy új szériát valami hasonló néven, mint a Formula-1. Akkor nem függenének az FIA-től, FOM és társaitól, stb... Nem kellene a TV díjak felét Börni papa zsebébe tenni, és elviselni az idióta szabályait Max Müzlinek.
-
hunnylander
őstag
A BMW már az első nagydíj előtt jelezte, hogy náluk a KERS pálya- és pilótaspecifikusan lesz alkalmazva, de ettől ez még alkalmazása, csak ésszel.
Pl. előfordulhat, hogy a következő nagydíjon már Kubica is használni fogja, ha ott már neki is hoz előnyt.
Itt egy jó kis cikk a témában (angolul, f1.com) a Renault válaszaival.
Ma belenéztem a BBC-s közvetítés felvételébe, Brundle jegyezte meg, hogy Lewis azzal előzhette meg Piquet-t, hogy taktikailag más ponton alkalmazta a KERS-t, mint az. Piquet az egyenes részekre adhatta és tartalékolta, mert ott várta Lewis támadását, de Lewis mégsem ott használhatta, és már volt is haszna a KERS-nek.
Aktív témák
Hirdetés
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- Gamer PC kompromisszumokkal, de garanciával RX 7800 XT + Ryzen 5 3600 32Gb-DDR4
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest