- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Aktív témák
-
vwpolopg
őstag
válasz
[CS]Blade2 #49960 üzenetére
Rosszul írtad
Budiér még nem utolsó
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2 #49865 üzenetére
Addigra már nem egy csapatban lesznek és foghatja a jobb/rosszabb kocsira.
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #49819 üzenetére
Na az kemény lesz...
Akkor viszont nehéz dió lesz a McLaren-nek...így is az, a korlátozásoknak köszönhetően nagyon nehéz volt/és most is az felzárkózni így hogy motorban nem tudnak előnyben lenni egy kőkomoly riválissal szemben.
De elvileg már a Brawn is kint volt a határon, szal még egy csapattal motorbeszállítói szerződést kötni valszeg szabálymódosítást jelentene.
....mármint ha ezt a szabályt jól tudom mert volt egy időszak amikor nem figyeltem a híreket. -
válasz
[CS]Blade2 #49816 üzenetére
Nagyon szakmai oldal lehet ahol még azt sem tudják, hol lehet hivatalosan megnézni mit tettek be és max. egy "állítólag"-ra telik tőlük. [11. oldal]
-
válasz
[CS]Blade2 #49808 üzenetére
Egy használt motort tettek be Valenciában, ez elromlott a szabadedzések alatt. Majd ezután egy vadonatúj 6. motort szereltek be, amelyik meg a verseny alatt romlott el javíthatatlanul.
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #49808 üzenetére
"Ez még Szombaton volt, tehát Vasárnap egy másik durrant el."
Egy régebbi. Tehát még 2 motorja van.
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #49548 üzenetére
Lehet hogy visszaesnének...ezért kell jó tervezőt választani
..és egy jó megítélésű csapatnak, ahol jó a versenyzőpáros, jó a pénzügyi háttér, és jó a szurkolói háttér is....szal nem lehet probléma.
(na tessék pont most füstölt el az egyik..)
Sztem nem fogják őket átlépni...pont a fent említettek miatt, ezért is mondtam hogy szvsz hogy meghatárzozó csapattá fognak válni sztem.
-
PazsitZ
addikt
válasz
[CS]Blade2 #49363 üzenetére
"véleménye szerint más pilótáknak sem kellene főnökeiktől rettegve mindig lakatot tenniük a szájukra."
Érdekes, hogy az F1-ben eltöltött idő alatt neki is csak most ilyen nagy a pofája, hogy már kidobták -
Ace Ventura
addikt
válasz
[CS]Blade2 #49363 üzenetére
Neki már nem kell félteni a karrierjét
Azt beszél, amit akar.
-
Tomics
addikt
válasz
[CS]Blade2 #49363 üzenetére
nyomorék...volt ideje bőven mutatni az apja génjeiből, nem élt vele, örüljön hogy eddig bent tartották
-
kapcs-ford
őstag
válasz
[CS]Blade2 #49200 üzenetére
Biztos voltam benne hogy nem lesz Schumi visszatérés, kis reklám kellett az f1-nek.
-
Leeza
tag
válasz
[CS]Blade2 #49186 üzenetére
Jahh... Pont erről beszélek... Hányinger.
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #49159 üzenetére
Ezt én már hetekkel ezelőtt mondtam. Elqrták hogy nem szerződtek le reális áron valamelyik szponzorral. Kicsit nagy volt az arcuk és most ennek a levét lefetyelik.
Peat;): Azt kell megnézni inkább szvsz hogy abban az évben melyik pilóta hibázott többet. Ez pedig bizony MS volt. [link]
-
Tálydi
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #49013 üzenetére
Massa ugyanúgy pontszerző helyen érne be
[én is ugyan ezt mondtam]
-
8nemesis8
veterán
válasz
[CS]Blade2 #49000 üzenetére
Egészen biztos vagyok én is ebben. Meg ha összeforr nem lesz majd ennyire csúnya.
-
Fortissimus
őstag
válasz
[CS]Blade2 #48921 üzenetére
lehet tudni ki hogy all a motorokkal
legalabbis silverstone-ig -
KrAt
veterán
válasz
[CS]Blade2 #48916 üzenetére
Ki az a Grosjean?
semmi, rágugliztam. Miért nem találtam erről seholse hírt?
-
andy83
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #48916 üzenetére
Autónként van korlátozva, vagyis mivel Massa helyére beül Schumi, a felhasználható motorok számát Massa "átadja".
-
venember83
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #48743 üzenetére
Williams nem ellenfél, nézd meg az elmúlt pár futamot, fokozatosan fejlődik a Ferrari, Williams meg sehol.
-
Ace Ventura
addikt
válasz
[CS]Blade2 #48449 üzenetére
Nem tudom mióta nézed az F1-et, de sokat tévedsz.
1, a gumi tényleg gyenge volt.Nézd meg a gp-ken a B, és a M abroncsokkal futottak helyezéseit.A 2 fejlesztés között volt körönként 0.5 sec legalább.A2006-os év kiegyenlitett volt ez tény.
2, nem a legyőzöttség miatt vonult vissza.Ha tehette volna, már 2007-ben megkente volna Alonsot. -
tuskooo
addikt
válasz
[CS]Blade2 #48449 üzenetére
Ehh, ezt azért te se gondolhatod komolyan...
-
GuB3Ra
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #48449 üzenetére
Szerinted Fiszkónak nem volt minden felkapcsolva, hogy védje az Alonso-t?
-
#51736960
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #48056 üzenetére
ez az első alkalom, hogy egyetértek a vén bohóccal
-
Csabee.
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #48056 üzenetére
érdekes hír
de így csak Schumi húzná lejjebb a hirnevét :S én nem mennék a helyében. adjanak esélyt a tesztpilótáknak!
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #47962 üzenetére
Szerintem ez még akár meg is történhet ha elutasítják a Renault fellebbezését.
-
andy83
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #47905 üzenetére
"A kerékrögzítéses dolognál meg lehet, hogy jobban járnának ha az ilyen esetekre is felkészülve magát a kereket láncolnák az autóhoz, mikor kereket cserélnek valami spéci csatlakozóval, mert a jelenlegi rögzítés ilyen esetben semmit sem ér."
Ilyenre szerintem nem is gondolnak, mert az megbonyolítaná a kerékcserét. Ráadásul a keréken nincs mihez csatlakoztatni, hiszen minden egyes eleme körpályán mozog, így a tengelyen kívül máshoz nem tud csatlakozni...
-
Vazallus
tag
válasz
[CS]Blade2 #47605 üzenetére
Igen, baromi nagy szerencséje volt mert akkor bizonnyal meghal,ugyanis tuti átment volna a plexin.
-
válasz
[CS]Blade2 #47601 üzenetére
Pont most akartam linkelni.
Amugy nincs itt köztünk pesti? Nem lehetne odamenni a korházhoz? Vagy most be sem engednek oda(nem Massához, hanem ugy a korházhoz) senkit? -
andy83
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #46797 üzenetére
Itt is leszakadt pár kerék...
-
Nunder
őstag
válasz
[CS]Blade2 #45261 üzenetére
Hja, hát a taktika az most nem erőssége a csapatnak. Valami mindig kibabrál velük, ami miatt pontoktól esik el a csapat és a pilóták is. De ha egy kicsit is látnám rajta, hogy törekszik a cél felé... De nem sajnos
-
Male
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #45022 üzenetére
Ez a rész valahogy kiesett nekem
-
Male
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #45017 üzenetére
...de az időmérő végéig állítgathatnak... nem? Mert akkor akár ezért is lehetett a visszahívás.
-
MPowerPH
félisten
válasz
[CS]Blade2 #44997 üzenetére
Bizony, és elrontotta.
Ez van. Holnapra mit tippeltek? Eső futam?
Most mi van? Hát Im után elvileg nem szabad az autóhoz nyúlni, nem?
-
Motion_Blur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #45004 üzenetére
Köszi!
Jarod1: LOL!
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #44190 üzenetére
Ez már tényleg borzalmas. Azt hittem a spanyol nagydíj után, hogy annál unalmasabb nem lesz.
Azt nem értem, hogy más sorozatokban ugyan olyan mindenkinek az autója, így sokkal kisebb a különbség technikailag, mégis van előzés bőven.
-
LOTR
addikt
válasz
[CS]Blade2 #43434 üzenetére
inkább azt mondanám, hogy ha lesz hely a Ferrarinal, akkorra már lesz hely máshol is Alonso számára, és vannak kiöregedő pilóták, akiknek már tényleg csak legfeljebb néhány évük van az F1-ben, aztán lehet, hogy azt mondja a Ferrari, hogy egy teljesen újoncot behoz
Massaról meg úgy gondolom, hogy onnan fog kiöregeni, ha jól emlékszem voltak cikkek miszerint Massa elég jó tesztpilótának is, tehát egyelőre kis esélyt látok ahhoz, hogy Alonso oda kerüljönaztán lehet, hogy tévedek
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #43434 üzenetére
Nem gondolnám hogy Alonso abban a helyzetben érkezhetne a Ferrari-hoz, hogy kiköthesse az 1. számú versenyzői posztot csapaton belül magának.
Szvsz ki kell vívnia, és az jó lesz nekünkMassa sokat fejlődött, és ő nem akar sehova menni nagyon jól érzi magát ott ahol van, és sztem ezt az elkötelezettséget méltányolja a Ferrari. Emlékszem mikor még Wéber Gabi is egyértelmű hengerlést várt Kimi-től Massa-val szemben, és aztán Massa csak teszi a dolgát és egyre jobban. Tud fejlődni...eleinte csak bizonyos pályákon volt meggyőző, de mostanra már bármelyik pályán megtalálja a kellő sebességet.
Kimi akkor lenne jó, ha ráébredne arra, ..vagy inkább visszatalálna arra, hogy ő mit akar még itt az F1-ben.
Massa viszont eltökélten harcolna Alonso-val..én ezt várom ha tényleg összejön ez a páros. -
wildrain
addikt
válasz
[CS]Blade2 #43340 üzenetére
Nagy falat volt, mert az volt. Már 2007-ben is előfordult, hogy Kimi egész simán kikapott Massától (pl. Bahrain, USA), és biztos vagyok benne, hogy lesz is még ilyen.
Amúgy nagyjából ugyanúgy látjuk a dolgokat. -
Pá
addikt
válasz
[CS]Blade2 #43209 üzenetére
Az is sokat számít azért, hogy a Brawnok a verseny legelején tették fel a gumit, míg a Ferka a végén, amikor már sokkal jobb állapotban volt a pálya.
Ez Monacoban különösen sokat számít. Egyébként erre gondoltem verseny közben is, azért is voltam bizakodó, hogy nem lesz gond az utolsó etappal. -
!Overdose!
őstag
válasz
[CS]Blade2 #43190 üzenetére
Rövidebb, de lassabb. Live timing a barátod.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #42798 üzenetére
De azt a Mester versenyben futotta
Időmérőn többen mentek már itt 1:13-at is
-
zed1983
őstag
válasz
[CS]Blade2 #42798 üzenetére
Hát ez nem sokkal maradt el...jah ezek szerint Scumi most nem volt ott, hogy kiminek ment?
á Várom már a holnapi futamot -
SzalaiG
addikt
válasz
[CS]Blade2 #42701 üzenetére
Ne nyerjen mindig Button. Bárki csak ne ő. Izgalmasabb ha legalább 6-8 pilóta tud nyerni egy évben.
-
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #42493 üzenetére
Nos nem minden csapatnál van sorrend, és ha sorrend az sem megválltozhatatlan. Tavaly Massa is a hátvédből lett a favorit. És még ha a csapat menthetetlenül szerelmes a favoritjába, még mostohagyerekként is el lehet orozni a vb. címet, ahogy Prost is világbajnok lett Senna ellenében 1989-ben.
-
hunnylander
őstag
válasz
[CS]Blade2 #42493 üzenetére
-
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #42445 üzenetére
Kötve hiszem, hogy ilyesmit tett volna, de most hétvégén nem fogja, mert úgy tűnik, hogy lesz még néhány más pilóta is köztük. És Brawnnak szerintem nem szerelme Button, neki csak az számít, hogy a vb.-n Brawn duplagyőzelem legyen.
"Kova, Piq, Bari, Webber és Naka csak azért vannak ott, mert 1 autóval nem lehet konstruktőrit is nyerni."
- ilyen marhaságon tényleg csak röhögni lehetne...felvilágosításul:
Naka azért, mert a Toyota akasztotta Williamsék nyakába(annyi eszük volt, hogy ne a saját verdájukba tegyék), és emiatt stabil a helye annak ellenére, hogy a mezőny leggyengébbje. Közvetle hinném, hogy akár egy Brawnban is pontgyüjtő lenne.
Kova és Piq azért, mert a primadonna sztár-csapattársuk nem tűrne meg erősebb csapattársat. De még ők sem tehetők egy kalap alá Nakával.
Bari és Webber - nos Wéber Gábor jellegű szakértőt a Palik kaliberű szakbohóctól az külömbözteti meg, hogy nem tesznek egy marha nagy kacsacsőrt a sztárolt csapattársaik irányába. -
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #42298 üzenetére
amíg a concorde-t nem írják alá addig megtehetik.
A többi már csak Bernie-t érintené. ...természetesen a csapatoknak a saját szponzoraikkal egyeztetni kell, de itt már nem ez a probléma. Amennyiben csinálni akarnak valamit külön akkor így is úgy is csinálni kell, semmi értelme további pénzeket ölni egy széria feltételeinek megfelelően amiben nem akarnak szerepelni.
Azaz dönteni kell a vagy b. -
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #42118 üzenetére
Kovalainen repülni fog, ha nem szedi össze magát mivel semmi szükség rá,...és ha van benne egy kis tök akkor nem is ágál majd, mert neki tesz jót ha elmegy. Keressen egy olyan csapatot ahol nem ennyire egyértelmű a helyzet, amikor ő idejött már nyílvánvaló volt hogy nehéz dolga lesz...és ez agyonnyomta végül.
Nem egy rossz és főleg nem egy lassú arc, de lassan elhiszi magáról hogy a McLaren az oka mint Rubinho-nál.
Pedig pusztán arról van szó hogy képtelen tempót menni, az egy dolog hogy Hamilton-nal nem tud menni...ez még nem gáz, itt még rózsaszín a dolog. A baj ott kezdődik hogy a riválisok közül sem tud senkit elverni, és itt már szürkébe borul az ég. Amennyiben pedig újra előfordul mint tavaly, hogy nemcsak Hamitlon-nal és nem csak a riválisokkal, hanem még az egyértelműen gyengébb technikában ülő versenyzőktől is kikap, akkor már a villámok is csapkodnak.
Lehet neki még egy sanszot adni, ez az idei év.
Jelenleg még mindig nem úgy néz ki a tabella hogy ebből olvasni lehessen, de ha Hamilton-nak odaadom a Melbourne-ben kiautózott 4. helyet, akkor a tabella 6. helyén van Toyota szendvicsben.
Kovalainen jelenleg a 11. és nagyon kapkodnia kell magát, mert a két Ferrari biztos hogy át fog jönni rajta, mivel gyorsabbak, és még mindig ott van Kubica....azaz felfele kell(ene) menekülnie. -
hunnylander
őstag
válasz
[CS]Blade2 #42108 üzenetére
Haug azt nyilatkozta, hogy a csapatok 30%-kal költenek/költhetnek kevesebbet idén az ő (FOTA) javaslataik által bevezetett intézkedések miatt. De aztán a KERS is viszi a pénzt és az is, hogy a csapat catch-up-ot játszik.
A 2009-es évről hiába jelölnénk meg számadatokat, ugyanis az az év most fut, és könnyen lehet, hogy a Ferrari és a McLaren is túl fog költeni, akármit is tervezett. Senkinek nem tartoznak számadással, hogy mennyit költenek, csak saját maguknak.
Én azt mondom, hogy lehet, hogy lemennek 400 millió dollár alá és az már fejlődés.
-
hunnylander
őstag
válasz
[CS]Blade2 #42100 üzenetére
Including sponsorship, supplier deals, prize money, team owner contributions, tyre provision and supply of customer engines where appropriate.
Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6mTotal: $3,073.45m
Formula Money:
A csapatok szponzori bevételei - 2008:millió dollár
Ferrari 201
McLaren 150
Renault 113
BMW Sauber 105
Williams 104
Toyota 82
Force India 51.5
Red Bull 8
Honda 4.7
Toro Rosso 3És ez csak a kiderített publikus pénzek.
Amit Mosley meg egyes szurkolók várnak el, mármint, hogy egy Ferrari, egy McLaren vagy akár egy Toyota vagy Renault beleférjen a sapkába, képtelenség. Szerintem pl. a Meki azzal az eszeveszett próbálkozásaival amit produkál kb. már át is lépte volna a limitet, mert minden futamon dobálja rá az autóra az új elemeket és emellett még a Brit Nagydíjon debütáló 'B' autót is rebesgetnek.
Aki naggyá tette magát több évtizedes kemény és sikeres munkával azt miért akarják elszegényíteni, összezsugorítani erőszakkal?
-
Csabee.
nagyúr
válasz
[CS]Blade2 #42100 üzenetére
kimi fizetését negyedelni kéne...
-
lenox
veterán
válasz
[CS]Blade2 #42058 üzenetére
Szerintem ennel jobban nem tudjatok eloadni.
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #42003 üzenetére
Ez egyfelöl igaz, másfelöl viszont egy versenyző ki tudja tolni az autója határait.
Ezért létezik az hogy valki VB-t tud szerezni olyan autóval ami más versenyző szerint futamgyőzelemre sem képes, illetve uazon autóval mindkét versenyző mindent belead, és még is az egyik gyorsabb vele rövid és hosszabb, akár egy szezonnyi, távon is.
Az ilyenekre támaszkodva lehet kijelenteni egy versenyzőről hogy általában elveri a csapattársait. -
wildrain
addikt
válasz
[CS]Blade2 #41978 üzenetére
Biztos, hogy ott vannak azok az emberek, csak nem mindegy, hogy hogyan dolgoznak, mennyire vannak felelősségre vonva ha elcsesznek valamit, és mennyire figyelnek oda a munkájukra.
Motion: azért a McLarennél azon kívül, hogy nem gyors az autójuk, más hibát nem találsz az egész idei évükben, míg a Ferrarinál nem találsz egyetlen olyan versenyt sem, amikor mindent jól csináltak volna. Ja, és tegyük hozzá, hogy a Ferrarinak gyors az autója, ennek ellenére fogadni merek, hogy továbbra sem tudnak vele mit kezdeni.
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #41978 üzenetére
"...így van fogalmuk róla, hogy mit kell tenni ilyenkor."
Ez első 5 verseny ezt nem nagyon támasztotta alá semmivel.
-
Jadro
veterán
válasz
[CS]Blade2 #41893 üzenetére
"üzemanyag-töltő berendezés hibája miatt"
Elég tág az hogy az üzemanyagtöltő berendezés hibája. Lehet hogy mindkétszer csak rászorult a végén a cső és emiatt 1-2 másodperc időt még összeszedett a boxban. Ettől még az a mennyiség amit terveztek bekerülhetett az autóba. Hangsúlyozom hogy ez csak egy általam kitalált példa, amivel rá akarok mutatni arra, hogy lehet terelni is ezzel a mondattal.
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #41893 üzenetére
"Felipe autójáról letört a bal első kerékfedő, aztán mindkét kerékcseréjénél problémánk volt a tankolásával, aminek még rá kell jönnünk az okára" - magyarázta. - "Nyilvánvaló, hogy sok munkánk van."
szövegértés 1es
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #41833 üzenetére
Ezt kb. egy hasonlóan élénk fantáziájú mesélőgép találta ki mint amilyen te vagy. Feljebb olvashatod Massa nyilatkozatát inkább azt olvasd el tv maci.
-
RoyalFlush
őstag
válasz
[CS]Blade2 #41833 üzenetére
"tankolóberendezés hibája"
Persze, persze ..
-
gV
őstag
válasz
[CS]Blade2 #41827 üzenetére
a töltöt úgy kapják, egységes mint az ecu v a gumi, megbizhatósága tehát nem rajtuk múlik, ők csak használják, ha a tankolás során kiderül h rossz akkor hozzák a tartalékot
-
válasz
[CS]Blade2 #41827 üzenetére
Azt honna vetted, hogy a töltőberendezés volt rossz?
-
PazsitZ
addikt
válasz
[CS]Blade2 #41676 üzenetére
Nem értem a Ferrari minek erőlteti a KERS-t mikor nekik volt a legtöbb problémájuk vele.
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #41459 üzenetére
Ja 700Kg autóval és lágy gumival
-
Motion_Blur
félisten
válasz
[CS]Blade2 #41122 üzenetére
Szerintem szabályos. De elég beteg a kinézete
-
#16741888
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #40806 üzenetére
Ez egy picit játékelméleti probléma azt hiszem
, amúgy hosszútávon szerintem a korlátlan költségvetés a teljes sport megszűnéséhez vezetne. Ámbár lehetne ésszerű költségvsökkentési döntéseket is hozni. A gumimelegítőt egy Alpok Adria 125 motorversenycsalád is használ a 10éves srác motorjánál....
-
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #40806 üzenetére
kiváncsi leszek melyik csapat költözik ki elösször kínába vagy indiába...
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #40806 üzenetére
Én ezt másként gondolom
Nem igen hiszek a szavazásos rendszerben, a gazdagabb csapatok, ideértve a gyári csapatokat illetve mondjuk a Red Bull-t és a McLaren-t simán érvényesítik az akaratukat a kiscsapatokkal szemben.
Nem, jó ez szvsz legyen meg az egyenlő(bb) esély, és jöjjenek csak új csapatok..nekem spec nagyon is hiányoznak. -
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #40753 üzenetére
Igen megérdemelt volt. Pont annyira mint a mostani. A többi viszont kissé sántít mert nem az extra tank jelenléte volt a probléma hanem az hogy az autó súlya benzin nélkül nem érte el a 600 kilót. A BAR pedig azzal védekezett hogy a verseny alatt sosem esett az autó súlya a minimum határ alá. Haha...
"A harmadik helyen befutó BAR 007-es a verseny után kivizsgálásra került, ahol minden üzemanyagot és folyadékot kiszivattyúztak belőle, és megdöbbenésre így az autó a 600kg-os minimum súlyhatár alá került. A csapat illetékesei azonban elmondták, hogy a verseny folyamán Jenson Button autója mindvégig a súlyhatár felett volt, így a stewardok úgy döntöttek, nem tesztnek további lépéseket a brit versenyző harmadik helyének elvételével kapcsolatban."
"A csapat szándékosan próbált előnyt szerezni a többiekkel szemben úgy, hogy sportszerűtlen és illegális tevékenységeket végzett, mely a királykategória érdekességét és versenyképességét csökkentette volna." - állt a FIA közleményében."
"A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azok után, hogy a versenybírák átsiklottak a minimum súlyhatár alatt lévő autó felett, megfellebbezték a döntést, amit a tegnapi és a mai nap vitattak meg a Párizsban megrendezett Legfelsőbb Bírósági ülésen.
Bár a csapat cáfolta, hogy bármiféle illegális tevékenységet folytattak volna, a bíróság mégis bűnösnek találta őket a rendelkezésükre álló dokumentumok alapján. A törvényhozók ugyan nem bizonyították a csalás vádját, azonban kiderítették a szabálysértést, hiszen a csapat korábbi elmondásával ellentétben, 15 liter üzemanyagot hagyott a tartályban az imolai futamot követően, hogy ezzel ellensúlyozzák a minimum súlyhatár alatt lévő autó tömegét.
A csapat továbbá egy felfüggesztett eltiltást is kapott az elkövetkezendő hat hónapra, melyet akár egy évre is kiterjeszthetnek.""Max nagyon keményen akart elbánni a BAR istállóval, és az egész idényből ki akarta zárni őket." - mondta Ecclestone a riportereknek Monacóban. "Mondtam neki, hogy egy kicsit vegyen vissza, mert aggódom amiatt, hogy a Honda esetleg kiszállna a sportból."
"Megkértem, hogy ne tiltsa el őket az egész szezontól, mert az nem lenne jó a sportnak sem."Ez kb olyan volt mintha most valamelyik csapat valahogy suttyomban beiktatná a kipörgésgátlót. Az ilyenekért járnak a legkeményebb büntetések tehát csak Börninek köszönhetik hogy nem repültek a szezon további részéről. Bár ahogy látom szerinted megérdemelték volna az összes további versenyről való eltiltást mert ezzel gyakorlatilag engedélyezték a hazudozást. Kicsit szigorú vagy szerintem.
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #40753 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű, volt ebben némi FIA felelősség is...mert miért is nem hallgatták meg rögtön a felvételt?...mi értelme megkérdezni egy versenyzőt arról hogy csapatutasításra engedte-e el a versenyzőtársát, amikor ez egyetlen csapat-versenyző csatornát az FIA bármikor visszahallgathatja.
Én magáért a hazudozásért semmilyen büntetést nem atam volna, mivel annyira gyermeteg volt, hogy röhej...mondjuk kb. annyira mint a kihallgatás...azaz ha tudom hogy a kérdező fél birtokában van a hanganyagnak akkor nem hazudok róla,..illetve ha tudom a kérdésemre a választ akkor nem teszem fel.
Itt a McLaren inkább a hallgatásért kapta büntetést,..amikor kiderült hogy Trulli-nak elveszik az eredményét, akkor nem mentek rögtön az FIA-hoz hogy ezt ne, mert mi 'sztuk el.Egyébként már teljesen okafogyott lett a történet, mert a felelősöket már nem lehet megbüntetni...kivéve Hamilton-t, de azt sztem mindenki érzi hogy nem ő az akinek verni kellene a hátát bottal, ...ha másért nem akkor abból hogy pont az ő futam utáni nyilatkozata keverte meg a dolgokat.
Arról nem beszélve hogy nagyon nem érdemes megbüntetni egyiket sem...
-Hamilton akár valóban elmegy, és azzal elég sokat veszít az F1.
-McLaren KERS-e az eddigi legalkalmasabb az egységesítésre eddig.
-A Mercedes jelenleg 3 csapatot szolgál ki motorral, azaz 3 csapat kerülne bajba ha kihátrálnának. -
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #40744 üzenetére
Mi ér ennyit?...csak mert itt még mindig arról van szó, hogy egy pályán megszerzett helyet engedtek el, és akartak megszerezni újra.
Azaz igazán az érné meg, ha nem követtek/nem követnek el a jövőben hasonló hibát.
Ez lenne a legnagyobb nyereség számukra.
Sztem rendben van a büntetés, mert pénzzel nem lehet mindent jóvá tenni, viszont a levegőben logó 3 versenyes eltíltás azért komoly. -
stvnppp
senior tag
válasz
[CS]Blade2 #40553 üzenetére
Hát nem tudom, szerintem Button kb azon a szinten van, mint Barrichello, csak sokkal stabilabb. Palikék meg felemelik Prosthoz, pedig lehet, hogy csak egy J. Villeneuve lesz belőle (1997). Tehetség (volt), de hát ki nem a forma 1ben.
Brawnnak meg nem kéne egy világbajnok, elég lenne Rosberg, Kubica, talán még Glock is, csak neki sosem jönnek össze a dolgok... (Bár ha egy szűz megfinanszírozza)
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #40138 üzenetére
Nem, nem mindegyik versenyző tudja megmondani
Mert ezek nem egyszerűen körülhatárolható dolgok, adva van egy pálya ami folyamatosan javul, adva van egy versenyprogram minden csapatnak, azaz hogy melyik nap mit próbálnak, és arra mennyi gumi van (mert szűkös az is). Dolgoznak azon hogy az autó beállításai jók legyenek a vasárnapi futamra....és mindezek közben a versenyzőknek visszajelzéseket kell adniuk a fejlesztésekről.
...és ezt nem feltétlen tudja mindenki jól érthetően...és legfőképpen hatékonyan végezni.
Pláne ha mindezek közben több részegységen is fejlesztenek, azaz pl. jelenleg a hátsó diffúzor új első szárnnal mint a McLaren-nek esetében..Kovalainen pl. bizonytalan az új első szárnyban, neki vezethetőbbnek tünt a régi.
Alonso fejlesztőmunkája jól lekövethető volt a Renault-nál,..és biztos vagyok benne hogy a McLaren-nél is...majd most újra a Renault-nál, és ki is autózza a fejlesztésekből a jobb teljesítményt!..ez fontos.
Ezért aztán majd ha Piquet ír egy könyvet,..vagy akár Kovalainen, akkor hiába írják meg hogy a csapat mindent Alonso-nak adott meg, vagy Hamilton-nak, és nem rájuk volt szabva az autó.
Mert az autót arra szabják aki gyorsabb tud lenni vele. Mert benne van több lehetőség. Az ő szája íze szerint alakítják az autót,...pl. Webber is Vettel beállításait használja, és azt mondják hogy gyorsabb vele...én erről nem vagyok meggyőzve, mert Webber nem mai gyerek akinek most kellene megmutatni egy agresszív beállítást és homlokára csapva tizedeket javul. Számára pl. sztem ez kényszerhelyzet...ezért én nem is várok nagy javulást Webber-től Vettel javára. -
válasz
[CS]Blade2 #40191 üzenetére
Reméljük holnap végre elcsípnek pár pontot
-
D@ni88
addikt
válasz
[CS]Blade2 #40191 üzenetére
de nem értem mire jó ez hogy nyakig tankolják
csak lemarad vele szvsz. amúgy egy jó taktikával lehetne 4. is, így meg örüljünk ha pontot szerez....
meg oké, kintvan féltávig, mivel addig lassabb volt, ezért elmegy mellette pár autó, aztán felteszik a lágyat, amivel tud menni 8kört... kijön megint keményért. van ennek értelme? nem értettem mire jó ez az eltolt. vagy SC-re játszanak? -
válasz
[CS]Blade2 #40189 üzenetére
Kimi benzikutat kapott a hátsójába
-
wildrain
addikt
válasz
[CS]Blade2 #40138 üzenetére
Szóval szerinted ők mind klónok, ugyanolyan munkamódszerekkel, ugyanolyan képességekkel, és mind ugyanúgy képesek a tökéletes munkára.
Semmi eltérés nincs a képességeikben? Vagy szerinted a vezetési képességeikben van, de minden más ugyanaz?
Valamint az se zavarjon meg, amit a csapatoktól, mérnököktől lehet hallani a pilótákról, miszerint valakivel nagyon jól együtt lehet dolgozni, mert tudja, mit hogyan, valakivel meg kevésbé. Ők biztos csak kamuznak, hiszen mindenki ugyanolyan képességekkel rendelkezik. -
JJános
addikt
válasz
[CS]Blade2 #39772 üzenetére
Jó lenne tudni, hogy ezek után, az élről rajtoltak? Nincs adatom. ha igen emelem a kalapom!
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #39724 üzenetére
Esetleg valami megbízható külföldi forrás?
Ezek szerintem simám átvették.
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #39724 üzenetére
..majd ha hétszeres bajnok lesz akkor már csak gyalogost fog elütni (MS-anglia)...sok mindent nem lehet mondani az esetről. A közút az közút, tudjuk mind.
Ami most eszembe jut az John Hopkins (volt MotoGp menő, most WSBK) mondata, amikor átugrott McWilliams cimbijéhez angliába, akkor Jeremy mondta hogy menjenek el motorozni, erre Hopkins nemet mondot, mert ő a közúton fél. -
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #39707 üzenetére
LOL
Micsoda megbízható forrás...
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #39705 üzenetére
Persze számít az autó, de én arról beszélek, hogy nem véletlenül VB-k.Nagyon örülnék, ha jók lennének a Ferkák meg a Renault-k, de most csak autókáznak egyet úgy, hogy esélyük sincs futamot nyerni.
Sanya:Igen hallottam.(Csodálkoztam, hogy olyan hangja volt Kiminek, mint egy kisgyereknek
) Aztán rendbe jött a gép, a végét mégis "elaludta" pedig jó időket ment hátul. Tavaly is hasonló volt, hogy rendre megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de előzni nem nagyon tudott.
-
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #39227 üzenetére
No meg azt is hozzá lehet tenni, hogy Vettel nem szaladgálta az üzemanyagzabáló köröket. Azaz valszeg Lonzival együtt olyan 4-5 körös puhagumis száguldozással fog nyitni.
Apropó Motion, JJani, hogy viselitek, hogy Birka Gombos elől indul?
-
wildrain
addikt
válasz
[CS]Blade2 #39125 üzenetére
Nyilván marha komplex dolog a minőségellenőrzés, de azért azt kijelenteni, hogy Newey törékeny autókat tervez, elég meredek. Már csak azért is, mert pl. 2005-ben a Mercedes motor volt, ami állandóan bedöglött, és azt valószínűleg nem Newey tervezte. Ráadásul hiába ment el 2006-ra a Red Bullhoz, a helyzet nem sokat változott a McLarennél.
Szóval ha egy ilyen kijelentést teszel, előtte érdemes végignézni mondjuk a Red Bull-előd Jaguar 2003-as, 2004-es, és 2005-ös eredményeit, hogy lásd, van-e valami igazságalapja.A visszapillantó dolog meg annyiban nagyon érdekes, hogy asszem ugyanazon a versenyen a Williams tükrei is lepotyogtak. Ezek szerint Newey keze odáig elért.
-
wildrain
addikt
válasz
[CS]Blade2 #39111 üzenetére
Egy alkatrész megbízhatatlansága szerintem inkább a gyár minőségellenőrzésének sara, mint a tervező mérnöké. A minőségellenőrzésnek olyannak kell lennie, hogy pont ugyanazokat a behatásokat szimulálja, amik éles terhelés alatt előjönnek, ezáltal kiszűrhetőek a tervezési hiányosságok, így a tervező áttervezheti az adott alkatrészt strapabíróbbra. De amíg ő olyan visszajelzéseket kap, hogy a cucc átment a minőségellenőrzésen, addig nincs miért erősebbre/tartósabbra terveznie.
Kérdés, hogy a minőségellenőrzésen milyen paraméterekkel dolgoznak, és azokat ki határozza meg, mert ha abban is benne van Newey, akkor ugye egyértelmű a dolog... -
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #39019 üzenetére
Szerintem nem kell olyan sokáig várni. Szimplán emlékez vissza: Mikor Rajkó ment el Lonzinak, az teljesen sima ügy volt. Mikor Webber tette ugyanezt, akkor simán a háta mögül erőből vissza tudta őt előzni! Pedig mostanság szerintem a három verda közül a Red Bull a legütőképesebb... Külömbség -KERS!
-
-=Sziszi=-
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #38933 üzenetére
Előny, de nem emiatt borultak az erőviszonyok. Majd kiderül, hogy igazam van-e. Hétvégén akkor kik fognak menni DDD-vel a Williams, BGP és a Toyota-n kívül?
-
gV
őstag
válasz
[CS]Blade2 #38855 üzenetére
na ja, most egységes v sem az ecu? ha igen, akkor a verziószámok is eggyezenek
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #38836 üzenetére
Mikor? 2007 év elején-közepén?
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #38834 üzenetére
"Az Aguri úgy érte be a Hondát, hogy a Honda nem fejlesztett"
Miva'?
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #38831 üzenetére
Igen. Erre remek példa a néhai Super Aguri vs. gyári Honda esete ahol az utóbbi csapat költségvetésének töredékéből csináltak egy gyorsabb autót, de említhetném a Toyota vs. komplett mezőnyt is pár évvel ezelőttről. A pénz nem minden.
-
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #38818 üzenetére
Ez abból fakad, hogy én azt feltételezem a Brawn csapatról hogy ott ennyi az ennyi, talán részletekben finomíthatnak, de fejlesztési lépcső szerint nincs ütemezve frissítés...lévén első idény és gyár nélkül.
Nem nagy gubanc, mert így is gyorsak...de az én okoskodásom szerint mindenki közeledni fog hozzájuk, az hogy Trulli és Rosberg már most is veszélyes volt rájuk, azt inkább az ingadozásoknak tudom be, mert egy hét alatt nincsenek csodák,...de a Brawn csapatnak egyre nehezebb lesz, mert így kell lennie. Először is kell egy valag pénz fixen egy évre, aztán a többi. ..és az még mindig kérdéses...ezek a dolgok csak akkor fognak igazán beindulni, ha végérvényesen kimondják a szabályosságot. Addig csak nyolcadgőzzel jönnek szponzorok, még a Virgin is 3hónapos..
A Toyota érzi a 'vérszagot' szvsz ők azért jönnek (ha el nem baltázzák), a Williams-nek meg azért kell mert jó lapok vannak a kezében most kell játszani vele.
A Bömös is jön majd. A többit nem tudom...én a Ferrari-t is előre vártam, de már nem tudom...szokatlanul dolgok történnek ott.
A McLaren jönne ha hagyják, jelen pillanatban én sem tudom mi lenne a jobb náluk.
Red Bull még mindig inkább fekete ló. -
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #38820 üzenetére
Ja, csak azt felejted el hogy eléggé megnyírbálták a költségeket erre az évre, tesztek sincsenek és a Williams-nek van két elég jó szélcsatornája.
"...nem költhetnek sok pénzt olyan elemek kifejlesztésére, és legyártására, ami talán jelent valami előrelépést."
He? Ezt mégis miből gondolod?
-
Oliverda
titán
válasz
[CS]Blade2 #38818 üzenetére
Az elmúlt években a Honda(Brawn) sem arról volt híres hogy versenyeket nyer.
-
Nowhereman
őstag
válasz
[CS]Blade2 #38674 üzenetére
Nézdd, Sato a végén is jó helyen tudott lenni, Nakajimának ez az alsóbb kategoriában sem ment.
Vettel pedig szerintem nem olyan jó, mint amennyire sztárolt. Kétlem, hogy gyorsabb lesz Webbernél. Rosbergnek sem sikerült. -
30z.Samu
titán
válasz
[CS]Blade2 #38544 üzenetére
Az a baj, hogy ez lassan nem Forma 1 lesz, hanem egy olyan sport, aminek köze nincs a Forma 1-hez.
-
MPowerPH
félisten
válasz
[CS]Blade2 #38417 üzenetére
Azért, mert hülyék mint a föld.
De ez már kiderült tavaly is, eszetlen ostoba banda. Én eddig szerettem a Ferrarit, most ennek vége. Nem a gyengélkedés miatt, hanem az eszetlenség és az ostobaság miatt.
Kimi -nek fogok szurkolni továbbra is, de csak azért mert őt Ferrari nélkül is szerettem már a kezdetektől kezdve. -
#70869248
törölt tag
válasz
[CS]Blade2 #37627 üzenetére
Szvsz (!) időmérőn a KERS miatt lassabb,...futamon talán ez egyre jobb lesz. De most Heidfeld-nek jutott az a, pillanatnyilag nem túl kifizetödő, szerep hogy tesztelje a KERS-t.
Logikus döntés, a KERS egyenlőre (egyenlőre!) hátrány, viszont a Bmw minden futamon ott akar lenni valahol a tűzközelben, így egy versenyzőjük KERS-telen autóval fut, a másik KERS-s autóval.
...és mivel Kubica nehezebb mint quickNick így logikus a döntés. Ebben annyi rizikó van, ogy ha Heidfeld kiesik akkor nulla, ill. egy versenyző esetén azért kevesebb infó jön a KERS-ről egy verseny alatt...de a tesztilalmak miatt muszáj alkalmazni a KERS-t. Valszeg a Bmw úgy van megépítve hogy nem kellett nagyokat változtatni hogy visszatérjenek a balanszokhoz.
Már most páran sírnak előre a KERS miatt, de egyenlőre még hátrány...lesz ez még sokkal jobb is szvsz. Tartani kell a lépést. -
hunnylander
őstag
válasz
[CS]Blade2 #37623 üzenetére
Most mondták a közvetítésben, hogy igen.
-
Chip
aktív tag
válasz
[CS]Blade2 #37623 üzenetére
A BBC kommentátora szerint van KERS Heidfeld kocsijában.
Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +GTX 1660 SUPER +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Asus TUF 16 FA607PI - 16" 2,5K 165Hz - Ryzen 9 7845HX - 32GB - 1TB - RTX 4070 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó Logitech G735 gyári dobozban, kiváló állapotban!
- Eladó RODE NT-USB Mini gyári dobozban, megkímélt állapotban!
- Eladó ASUS ROG FUSION II 500 + ASUS ROG THRONE QI gyári dobozban, kifogástalan állapotban!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 - 6 hónap Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- IKEA (HAVREHOJ) tablet vagy laptop tartó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest