- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- Fotók, videók mobillal
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
Aktív témák
-
PazsitZ
addikt
[OFF]Ha nem érted, akkor sajnállak.
Most a magyarázatod alapján nem értem, hogy csak a Renault motorokról beszélsz vagy általánosságban.
Mert ha csak a Renaultról, bár én nem ezt vettem ki, akkor még lehet logika az értekezésedben.
De most általánosságban azt mondani, h "a km-t le lehet sz*rni, semmit nem jelent, mert úgy is elromolhat", elég fura nézőpont.De nem akarlak én meggyőzni semmiről, ha neked nem számít, nem számít
[/OFF]
Egész szoros a szavazás az Formula1.com-on:
Which of these teams would you tip for victory in Sunday's Belgian Grand Prix at Spa-Francorchamps?Brawn GP 32.38%
Ferrari 34.10%
Red Bull 33.52% -
hunnylander
őstag
Christian Horner: The situation on engines is quite clear. Each driver is allowed eight race engines; four of those are consigned to shrapnel, unfortunately. But he's got two new race engines and two used engines available to him. We will strategically use the two new engines, so we will be running one here, one possibly in Monza and then with the used engines, we will spread those out over the remaining Fridays. So if we're frugal with the mileage on the Friday and go for quality rather than quantity, then hopefully we can avoid taking a penalty. But if we use any additional engines to those eight, then we will incur a ten-place penalty.
Vettelnek van 2 új motorja és 2 használt motorja, ezeket akarják beosztani. Az újakat el akarják osztani Spára és Monzára, de utána is használva lesznek, de mása csapatok se kukázzák a motorjaikat csak mert egy motorigényes versenyen használták először (vagy másodszor...). 1 motornak 2-3 vagy mégtöbb 'Monzát' is ki kell birnia elméletben és gyakorlatban és nem 'eldurranással' kell jeleznie kiöregedését, hanem teljesítménycsökkenéssel (és pl. megnövekedett olajfogyasztással
).
-
PazsitZ
addikt
és ez most olyan fontos?
Hát attól függ, de azon cikk alapján szinte mindenki ugyanúgy áll.
Nézz meg pl. egy Button - Kovalainen összehasonlítást ez alapján
pilóta: Button - Kovalainen
megbontott motor: 4 - 4
össz kilométer: 4728.308 - 6060.162Ettől függetlenül igazad van, bárkinél előjöhet bármikor hiba a km-től függetlenül.
-
PazsitZ
addikt
Ez így szép és jó, a kérdés csak az, h a használt motorokban mennyi km van benne.
ez a statisztika meg nem frissül úgy tűnik -
-
vwpolopg
őstag
Hát igen, ezt nem gondoltam volna az időmérőn... remélem sikerül végigmennie
Red Bull powaa
Teams:
1 Brawn-Mercedes 111
2 RBR-Renault 92.5Drivers:
1 Jenson Button British Brawn-Mercedes 68
2 Sebastian Vettel German RBR-Renault 47
3 Mark Webber Australian RBR-Renault 45.5
4 Rubens Barrichello Brazilian Brawn-Mercedes 44 -
rocket
nagyúr
-
hunnylander
őstag
2004-ben barom montoya
Höhö. Én nem fogom lebarmozni azt aki ott hibás volt, nem vennéd jó néven.
2006-ban a szánalmas bünti
Másik höhö.
A harmadik is höhö, mert Lewis majd' 50 másodpercet vert nehezebb autóval a veres paripa legjobbjára addig amíg Rosberg odacsapta, majd azután is otthagyta, mint eb a salakanyagát.
-
-
JJános
addikt
Bocsi, akkor nem jól tudtam.
Nem jó ebben a korban csak a memóriára hagyatkozni. Nah mindegy, egy-két jó szakember kell, hogy ne legyenek ilyen gondok sorozatosan. Legalább amikor jó az autó teljesítménye ne hozzanak sorozatosan rosz döntéseket, és a bakikat vissza kell szorítani. Tessék kirúgni aki ilyen hibákat csinál. -
Male
nagyúr
"ha még egyszer kiálltam volna a boxba, még pontot sem szerzek"
Amikor bejátszották, hogy kevés a benzin, akkor 20 másodpercre volt Alonsótol, akitől még Heidfeld 11-re... Szóval Alonso köré érkezett volna, ha kiáll tankolni (főleg, hogy vagy 2 másodpercik kellett volna tankolni), de legrosszabb esetben is oda, ahol végül befejezte.
Ezt már sosem tudjuk meg, de ha spórolás helyett elkezdi nyomni, és kb 3 körrel a vége előtt kiáll egy 5 másodpercre, akkor talán még Alonso elé visszajöhetett volna. A másik szintén jobb megoldás, hogy egyből elkezd jobban spórolni, elengedi Vettelt, és így is Alonso előtt végez valószínűleg.
-
Hát azért Kimi nyilatkozata eléggé érdekes..
de ez nem jelenti azt, hogy a csapat elvesztette a fonalat. Ugyanazok az emberek dolgoznak itt, akik az elmúlt két évben megszereztek hármat a lehetséges négy világbajnoki cím közül
Lehet benne igazság, de szerintem kicsit "csapatvédő" szaga is van a dolognak..
-
Oliverda
titán
-
Motion_Blur
félisten
Akkor még él a remény
-
hunnylander
őstag
Hülyék lennének megmutatni a riválisok kiváncsi szemeinek.
A Renault vagy a McLaren egyenesfutási tesztjeiről szokott fotó felbukkanni, mert általában van egy 'hobbifotós' a kemble-i repülőtéren vagy közelében, aki a repülő alkalmatosságokat szereti fotózni és van affinitása a Forma-1 iránt is.
A mai tesztről is csak így készülhetett volna fotó, hivatalosan biztos nem publikál róla képeket a Ferrari.
-
#70869248
törölt tag
"..When he spoke those few words they were always very valuable," Whitmarsh added.
...a franc tudja egyébként, sok minden alátámasztani látszik azt amit DC mond (számomra legalábbis). De ha igaz is, ez hozzá tartozik Kimi egyéniségéhez. Én nem ebben látom a jelenlegi fő hiányosságát.
-
[CS]Blade2
addikt
A teszt elő 1-2 napján lejött a sok homok a pályáról, és jól felgumizódott, ezért értek el jó köridőket. Most 20 autó van, ezért hamar letisztul a pálya, csak a magas hőmérsékletre kell belőni az autót, és újra 1:32:1-et fog futni Kimi. Kérdés, hogy akkor néhány másik csapat mire lett volna képes akkor a teszten, ill. most. Lehet pályarekordra is.
-
hunnylander
őstag
Akkor előre mosom kezeimet, mert az én számításaim szerint Kimi üzemanyagkorrigáltan is Hamilton előtt van. Szóval nem olyan rossz az a KERS nélküli Ferrari.
Ha Lewis jó eredményt akar, jót kell rajtolnia, (bár ő lesz a legnehezebb az első 10-ben) és aztán csinálnia kell egy Hamilton-vonatot fogni a mögötte jövőket, amíg azok szépen ki nem mennek tankolni. És akkor talán meglehet egy 5. hely.
-
hunnylander
őstag
ja csak avval h a meki és a renault használni fogják a a dupla diffúzort valoszínűleg a Ferrari elé kerülnek gyorsaságban
Ez jó lenne, de nem biztos, mert a McLaren lemaradása a Ferrarihoz képest is tetemes, és a kiforratlan diffúzor ezen a melák autón nem tud hozni annyit, mint egy Brawn vagy Williams autón. De ne legyen igazam.
Amit várok, hogy a McLaren elmozdul a 12-15. rajtpozíciókból a 8-12.-be.
De a középmezőny nagyon sűrű, sokat számít ki hogy teszi oda magát időmérőn, ha jó rajtpozíciót akar. A polért a Brawn fog csatázni a Toyotával.
-
bdav
őstag
"év végéig beta állapotba kerülne majd a téli tesztek alatt elkészülne a végleges... inkább egész évben reszelik"
hát egy szoftver életciklusa azért ettől elég messze áll... és most itt a szoftver részéről szól. Szerintem teljesen korrekt a verziózás, a különböző ECU-k firmwarei ugyanígy működtek régen, ebben biztos vagyok.
(2 dolgot jegyeznék meg általánosságban:
- egy program sosincs kész
- hibamentes program nincs) -
hunnylander
őstag
Már tavaly is nézegettem a Technical Delegate's Report-okat, letölthető az FIA weboldaláról és észrevettem, hogy nem mindenki ugyanazzal a verzióval fut.
Vajh miért? A legfrissebb verzió mindenki rendelkezésére áll, ellenben nem mindenkinek az a legcélszerűbb. Miért? Azért mert ha egy verzióval jól működik a rendszer plusz azzal a verzióval tesztelték a cuccot akkor azt nem fogják lecserélni a nagydíj előtt egy újabb verzióra, és nem mindenkinek egyforma a tesztciklusa, sem az ugradelési szándéka. Itt minor updatekről van szó. Még az is lehet, hogy az update csak bizonyos autók számára tartalmaz fix-eket.
The following software versions have been used by the teams during the qualifying sessions:
Car numbers Team Version
1, 2 : Vodafone McLaren Mercedes 1.00.053
3, 4 : Scuderia Ferrari Marlboro 1.00.051
5, 6 : BMW Sauber F1 Team 1.00.052
7, 8 : ING Renault F1 Team 1.00.052
9, 10 : Panasonic Toyota Racing 1.00.052
11, 12 : Scuderia Toro Rosso 1.00.050
14, 15 : Red Bull Racing 1.00.050
16, 17 : AT & T Williams 1.00.052
20, 21 : Force India F1 Team 1.00.052
22, 23 : Brawn GP Formula One Team 1.00.052
All the above items were found to be in conformity with 2009 FIA Formula One Technical Regulations.
Jo Bauer
FIA Formula One Technical DelegateA legújabb verzió mindenkinek egyformán elérhető, de nem mindenkinek célszerű rohanva upgradelni rá, előbb ki kell mindenkinek tesztelni, és ilyen profi szinten nem úgy viselkednek, mint a mezei júzer, hogy a legújabb a legújabb kell, de azonnal, hanem ha van egy jól működő kitesztelt rendszered, akkor azt nem kockáztatod egy beújítással. Az RBR az 1.00.050-essel is agyonverte az újabb verziósak zömét.
Érdekesség, hogy kinek volt fordulatszámleszabályozási problémái Sepangban? A McLarennek. Ennyit az előnyökről, leginkább csak bétatesztelgettek.
-
venember83
nagyúr
A Ferrari nem az a pár ember, aki jelenleg vezető pozícióban van a maranellói alakulatnál, hanem az intézmény, a múlt, a legendák stb. Ezért nem is a Ferrarit szidom, hanem a nyomorult, gondolkodásra csak rendkívüli erőfeszítések árán képes idiótákat, akik miatt tavaly elszállt az egyéni VB cím, idén pedig nagy valószínűséggel középmezőnyben, vagy lejjebb végeznek a vörösök az év végén.
-
Oliverda
titán
Azok akik bevállalnak egy esőgumit szárazpályán szerintem hülyék. Ez most be is bizonyosodott. Nagyot akartak húzni, olyan Brawn-osat csak hát ehhez kicsit több ész kellett volna.
"Jó pozícióban voltunk az első bokszkiállás környékén, aztán hibáztunk, mivel feltettük az esőgumikat akkor, amikor még nem is esett. És ez volt az a pillanat, amikor a versenyemnek tulajdonképpen vége lett. Világos, hogy nem lehetünk boldogok amiatt, ahogyan a szezont kezdtük, hiszen Melbourne-ben én voltam az, aki hibázott, most pedig a csapat, ezeknek pedig az az eredménye, hogy pont nélkül állunk."
Ő legalább nem beszél mellé.
-
MPowerPH
félisten
Hát figy, talán megtehette volna, mert egy rakás szar most a Ferrari. És nem hogy nem megbízható, de belassult elég rendesen. Kimi most is hozta a maxot, és akkor Melbourne -ben is. Csak ugye erőltetett tempo ezzel jár, és a Ferrari nem is egy stabil autó. Elég sokat kell korrigálni egy körön, és így kell gyorsan menni. Nem lehet egyszerű...
Úgy jutnának 1 -ről a 2 -re, ha végre lenne pár igazi szakember a csapatnál. Domenicali egy sz@rdarab a bandájával együtt, ő szúrta el tavaly Massa VB címét is.
-
#70869248
törölt tag
Egy ilyen fejlesztési kényszerben mindig benne van a félrefejlesztés esélye, ilyenkor jönnek jól a tapasztalt versenyzők akik meghatározzák a jó irányt. Renault áll ebból a szempontból a legjobban valszeg, a McLaren-nél én bízom Hamilton-ban de majd meglátjuk, a két Ferrari-s versenyzőről nem tiszta a kép. Kimi vlaszeg nem jó fejlesztő,..vagy ha az is lenne ez valamiért nem jut felszínre...a sok küszködés a McLaren-nel, és a tavalyi év is ezt sugallja.
Massa nem rossz, tavalyi évben is úgy látszott, hogy ő az aki inkább jól tud együtmüködni a mérnökeivel, ezért lett a szája íze szerinti autó.....de azért nem egy MS.Sajnos a tesztek hiánya ezt nem domborítja kellően, de azért a futamon tapasztaltak értékesek ilyenkor...nagyon fontos végigmenni a versneyen.
-
hunnylander
őstag
Szerintem Barrichello is megcsillantotta, hogy mi lehet ebben az autóban, mert visszaesett a mezőnybe, sokáig sérült hátsószátnnyal, és végig valamelyest sérült diffúzorral ment, de mégis második lett. Persze kellett hozzá szerencse is, de azért átjött a tempója. Szerintem se ment Button maximumon, aki biztonságosan élen van azt mindig csak csitítgatni szokta a csapat és nem nyomja határon.
Tavaly a McLaren is elmondta, hogy miután stabil volt a vezetés, letekerték a motort. szerintem Buttonék is így tettek.
-
Gyusz
őstag
A mostani időmérőn szerintem is jól teljesített, csak kár, hogy ma a rajtnál beragadt Rosberg mögé. Bár a végeredményt ismerve ez mindegy, mondjuk pont lemaradtam a falon tett látogatásáról.
(#36861) -=Sziszi=-
Igen, voltak még év vége felé jó futamai, csak akkor már Massát kellet segítenie... Én is reménykedem egy jobb évben, majd meglátjuk.
-
wildrain
addikt
Erre én is így emlékeztem, de azért kíváncsi voltam, hogy pontosan mit mondott tavaly ilyenkor, és rájöttem, hogy csak a csapatba való beilleszkedéséről nyilatkozott pozitívan, konkrétan arról, hogy az autó fekszik-e neki, nem mondott semmit. 2007-re vonatkozóan megemlítette, hogy az évad közepén találták meg a megfelelő finomhangolási módokat (és ez ugye a teljesítményén is látszott).
Azért én optimista vagyok ezt illetően, de úgy gondolom, hogy a megbízhatóság kábé ugyanolyan gyatra lesz, mint tavaly. -
Motion_Blur
félisten
Köszi a linket!!
féloff: melbourne-i pályabejáró
-
hunnylander
őstag
Állítólag romlott az időjárás is. Kova alapból is lassabb, versenytempóban akár majd egy másodperccel is, de minimum tizedekkel.
Továbbá ma már csak két autó körözget.
Aeroelemeket egymáshoz viszonyítgatnak, nem fogják a mai időeredményeket a tegnapihoz vetni, mert túl sok a jelentős változó.
-
-
wildrain
addikt
Az, hogy én meg te mit hova sorolunk, az nem mérvadó. Azt mondjuk hozzátenném, hogy a 100-120 km/h feletti kanyarok nem lassúnak hanem inkább középgyorsnak számítanak, ahol pont sokat számít a leszorítóerő. Igazán lassúnak mondható kanyar csak az 5, 10, esetleg 12, természetesen a sikánt leszámítva. A barcelonai pálya mindig is aeroigényes is volt (habár az átépítés előtt jobban, mint most), sok helyen lehet ezt olvasni, de inkább azt mondhatjuk, hogy az autó minden tulajdonsága nagyjából egyformán számít. Ezért tökéletes az erőviszonyok felméréséhez, pont ellenkezőleg, mint ahogy te írtad korábban.
Spa tényleg egy olyan pálya, ahol az aero számít, de éppen ez a lényeg, hogy más területek kevésbé fontosak. -
wildrain
addikt
nos az ezen a lassu kanyarokkal teli pályán
Gondolom, most nem Catalunyáról beszélsz, mert ez a pálya éppenhogy gyors kanyarokkal van tele. Ez az egyik olyan pálya, ahol a legjobban számít az aerodinamika, de összességében az autó minden részének hibája megmutatkozik. Ez a pálya a valós erőviszonyokat mutatja. -
Markgx10
őstag
Mekkora idióta egy köcsög ez a barichello, szerintem is pakoljon ki, a pénzt (több 10m dollárt) amit meg azért kapott, hogy mindebben részt vegyen, adja vissza, mert akkor már legyünk igazságosak, ha neki ez a legfőbb vágya. Idióta majom ez a barika, tűnne már el az anyjába...
-
ronaldo
őstag
Ez hogy van összhangban azzal, hogy kasztnit aztán nem lehet venni, mert irgumburgum? Motorokat meg akár a sarki zöldségesnél (ha netán megnyerni a pályázatot) is lehet. Ezek szerint a kasztnik versenye lesz az F1 és nem az befolyásolja a végső győzelmet, hogy esetleg ki tudott ütősebb motort összerakni, hanem, hogy kinek menőbb a fröccsöntő gépe. Vagyis persze most is nagyon közrejátszik ez, de ezután - a tervek szerint - csak ez lesz a változó(tatható) tényező...
mod: nincs meg véletlen valakinek a tavalyi Monzai futamról az a kép, amin az MP4-22(?) fénymásolónak volt felrajzolva?
Égen meg a föld alatt is keresem, de nem találom
-
Dragbajnok
tag
Na szép ez nem túl jó hír.Kíváncsi lennék majd az egyenmotorok specifikációira,ha újítanának a motorokon és pl.:egy kisebb köbcentis közvetlen befecskendezéses turbós motort tennének egységessé akkor aztmondanám ám legyen.Így legalább fejlődne a sportág és talán izgalmasabb versenyeket is láthatnánk.
-
#70869248
törölt tag
Massa-nak 13 kör alatt kellett volna ledolgozza a kiállásnyi hátrányt..min. 33 másodperc..(a futam végéig 10mp-t sikerült).
értem én hogy megpördült...na de azon túllépve hogy Bourdais pozícióban volt, természetes (lenne) hogy védi a helyét.A hátralévő 13 kör alatt körönként több mint 2mp-t hozva Bourdais-n, megelőzi Webber-t, Vettel-t és Bourdais-t...hát én ezt nem látom egyértelműnek.
Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy ruhás topik
- PlayStation 5
- TCL LCD és LED TV-k
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nintendo Switch 2
- Anime filmek és sorozatok
- Eredeti játékok OFF topik
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
- Bitcoin miner Bitmain Antminer S9 S9I 13.5 - 14 Th 1250W eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest