Hirdetés
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- One mobilszolgáltatások
- Miért nincs MagSafe az iPhone 16e-ben?
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
t72killer #8653 üzenetére
Tenerifén osztrák magán, Fuertén egy olasz magán és egy német komplexum szállásadóknál voltunk. GC-n nem tudom, a kisebb szigeteken még nem jártunk.
Bár Lanzarote idén majdnem összejött, de végül változott a terv, mert csak áprilistól van direkt járat. La Palmára és La Gomerára majd Teneriféről akarunk pár napra átmenni. -
t72killer
titán
válasz
forceberg #8651 üzenetére
Pontosan. Ahol az óccó repülőjáratok megjelennek, ott indul a pusztulás. Én attól tartok, h nekiállnak lebetonozni, teleturistázni a többi, tényleg ékszerdoboz szigetecskét (La Gomera pl nagyon szívem csücske...)
Az árak amúgy totál elszálltak már, olyan ez, amikor a teszkó a "kiszorítjuk a kisboltokat" fázisból átlépett a "na jó, mostmár mi vagyunk, lássuk ki mennyit hajlandó perkálni" szakaszba.Dugók: garantált, h a sok tróger angol-német ezekután átmegy Fuerteventurára, La Palmára, stb = ott lesz dugó/tömeg.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
Mostanában ilyeneket dobál fel nekem a fészbúk - ötlet télinyaralásra: Madagaszkár.
-
válasz
AMD Power #8649 üzenetére
Ha van eszük és szerencséjük a helyieknek, valahogy elérik, hogy kezdjék el korlátozni a beutazást. Tenerife egy szenzációs sziget, szerintem eltartják magukat akkor is, ha a lókoszt idétlen barmokat nem engedik be. De lehet, hogy ezt elbaxták már, mert szerintem már a turizmus nem is a helyieknek termel hasznot, hanem a kisebb-nagyobb befektetőknek.
Ha anno félretájékoztatás nélkül megkérdezték volna a helyieket, nyilván azt válaszolták volna, hogy vigyék a faxba a cégek a fapados járataikat...#8648 t72killer: Nem csodálom, hogy megunták. Pont egy éve voltunk ott, főbb időszakokban minden nap dugó volt, szinte minden főbb úton. Mi korán indultunk mindenhová, így tudtuk elkerülni.
Szerk.:
#8650 t72killer Jaja, kb. ennyi lehet ott...[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz
AMD Power #8649 üzenetére
Az őslakos kb semmit sem profitál a szuperturizmusból: külföldi, v félszigeti spanyol nagybüfik húzzák fel a 20emeletes szálloda v apartmanmonstrumjaikat, "természetesen" mélygarázs nélkül, mondván "az utcán ingyenes a parkolás". A parti "éttermeket" a kínai maffia üzemelteti random európai csórimelósokkal, akik minimálbér mínusz szivatásnyi "összegért" dolgoztatva. A csudi árú ingatlanok eladói már rég németek-angolok-magyarok(!!)...
-
t72killer
titán
Uupsz... (+tizenegynéhány bérautót is felgyújtottak nemrégiben a sziget déli részén):
-
blt-blog
kezdő
Megmondom oszinten, hogy nem is kerestem mar. Elvetve egy-egy van, de azokat sem mindig honoralja a legitarsasag. Miota megvannak a gyerekek, azota megvaltozott a vilag. Most mar nem poen fillerekert elutazni azsiaba, csovezni reptereken, lutrizni, hogy bevallaljak-e valami meredekebb atszallast vagy ejszakazast. Megoregedtem, megkenyelmesedtem, most mar indulas elott a lounge-ban akarok reggelit adni a gyerekeknek, a jatszoszoba ajtajaban az alkoholmentes sort kortyolva nezni, ahogy ugralnak / rajzolnak, vagy elnyulni a sikba hajthato ulesen a fedelzeten az olemben a nagyobbikkal ahogy olvasok neki.
-
Xarina
aktív tag
válasz
albiosz #8644 üzenetére
Repülőjegyre nincs biztos recept, de szerintem még lehet olcsóbb. Tavaly nyáron sok olcsó jegy volt, de lehet csak azért mert új útvonal volt. Szerintem meg amúgy annyira közel van, hogy oda nem éri meg repülővel menni, bármennyire olcsó is a jegy. Szállás is van dögivel, az egész környék egy szállodasor. Helyben mindig olcsóbb, de én arra mindig lakóautóval vagy bicajjal voltam, így én ott nem fizettem soha, nem ismerem az ottani árakat.
-
Valty
aktív tag
válasz
blt-blog #8643 üzenetére
"legutoljara 2015-ben vettem es akkor is csak azert, mert error fare volt Japanba"
Azt esetleg tudod, hogy error fare-ek léteznek-e még mostanában, mert én szerintem legalább két éve nem láttam egyet se.
Persze volt bennük rizikó, de nem volt rossz a rendes ár töredékéért utazni
-
blt-blog
kezdő
válasz
realmadrid92 #8642 üzenetére
"betervezek NYC-re mondjuk 4 napot, és ha úgy jön ki a késés, akkor 1 nap kiesik"
Igen, ez valoban egy kockazat. En inkabb arrol az oldalrol kozelitettem, hogy elmesz napozni san diegoba ket hetre, olyan mindegy, hogy delelott vagy este erkezel oda. De valoban, szazalekosan kifejezve par ora keses is lehet szignifikans.
"Ami még kérdés: mennyire megbízható ilyen (vagy bármilyen) repjegyet különböző közvetítő oldalakon keresztül vásárolni"
Nagyon, nagyon, NAGYON olcsonak kell lennie a repjegynek ahhoz, hogy en valaha ilyen kozvetito oldalakon vegyem (legutoljara 2015-ben vettem es akkor is csak azert, mert error fare volt Japanba).
- nem kapsz, vagy nem trivialis, hogy kapsz torzsutas merfoldeket
- nem tudod, vagy nem trivialis, hogy hogyan tudod hasznalni a statuszodhoz kapcsolodo kedvezmenyeket
- barmi van (keses, torles, akarmi) senki nem fog veled szobaallni: a legitarsasaggal nem allsz kapcsolatban, a kozvetito pedig mar messze jar a penzeddelVannak olyan kozvetito cegek akikrol sok rosszat lehet tudni (nincs is jegy, vagy felhivnak 1 hettel az ut elott, hogy kene meg rafizetni). Vannak kozvetito cegek akikkel semmi problema nincs. A te rizikod, a te dontesed. Van az a penz, hogy megerje kozvetiton keresztul foglalni, de ritkan tudsz akkora deal-t szakitani.
-
realmadrid92
tag
válasz
blt-blog #8641 üzenetére
köszi az ajánlásokat, linkeket.
Az átszállás résznél nem az volt a para, hogy ottmaradok a reptéren mint a fapadosnál, hanem hogy betervezek NYC-re mondjuk 4 napot, és ha úgy jön ki a késés, akkor 1 nap kiesik, vagy ha az első napra van befizetve belépőjegy, szállás, netalántán NYC-ből repjegy mondjuk másik városba és azt késem le.. Persze értem hogy alapesetben pár óra késés lehet belőle, ha lekéssük a csatlakozást.Ami még kérdés: mennyire megbízható ilyen (vagy bármilyen) repjegyet különböző közvetítő oldalakon keresztül vásárolni (pl. Gotogate, Opodo, Mytrip vagy akár Booking) vagy milyen hátránya lehet ezeknek? Elég nagy számban jelentősen olcsóbbak mint a légitársaság oldalán.
-
blt-blog
kezdő
válasz
realmadrid92 #8640 üzenetére
"Alapvetően a Skyscanneren keresek, erre van praktikusabb módszer?"
A celnak megfelelo eszkozt kell hasznalni. A skyscanner szerintem egy primitiv fos, ami arra jo, hogy megtalald, hogy melyik nyomi fapados olcsobb a nyar kozepen Barcelonaba, de ha spec igenyed van, akkor hasznalhatatlan.
Szerintem az ita matrixsszal jobban jarsz, igaz, ez az eszkoz igenyel nemi tudast is, mivel komplex felteteleket lehet beallitani benne. Egyszeru keresesekre is ad valaszt, csak tovabb tart kikeresni ami teged erdekel. Alapvetoen a google flights is hasonlo eredmenyt ad, ha szempont a kereses egyszerusege.
"és a retúr jeggyel vissza Pestre mintha két külön jegyet vennénk USA-ba és vissza."
Nem biztos, hogy pontosan megertettem a logikadat, de ha arra gondolsz, hogy a retur jegy olcsobb, mint egy oda es kulon egy vissza, akkor az esetek 90%-aban igazad lesz, USA eseten az esetek 100%-aban. A transzatlanti JV miatt ugyanis az usa -> europa iranyu utazas sokkal dragabb, mint az europa -> usa. Ezt ugy kell erteni, hogy honnan kezded az utazast. Az ocean ezen oldalarol olcsobb a masikra repulni es vissza, mint amonnan ide es forditva. Ez igy van es kesz. Ezert latod azt, hogy az egyiranyu europa -> usa jegy + az egyiranyu usa -> europa jegy kb 2x annyi, mint a retur europa -> usa -> europa jegy.Vannak azonban trukkos helyek, peldaul Hong Kong, ami arrol hires, hogy oda csak az idiotak vesznek retur jegyet. A helyi szabalyozas tiltja a mindenhol elterjedt adokat es egyeb jutalekokat, felarakat, tehat a HKG -> europa jegy jellemzoen piszok olcso. Sokan csinaljak tehat azt, hogy elrepulnek egy europa -> azsia egyiranyu jeggyel, kalandoznak, majd kikotnek HKG-ben ahonnan hazarepulnek es olcsobb lesz, mint egy retur jegy lett volna.
Ezert mondom, hogy az allitasod - ha egyatalan jol ertettem - akkor 90% -ban igaz.
"van még olyan átszállóhely ahol nincs újraellenőrzés"
En nem ertem miert porognek ra erre az emberek.
1) A transzfer utasok mar atestek egy ellenorzesen, nyilvan, kulonben nem tudnal a repulo fedelzeterol erkezni. Hacsak nem Ugandaban, vagy valami mas korrupt es elmaradott orszagban indult a repuloutad, akkor igazabol pontosan ugyanolyan sztenderdek szerint ellenoriztek eloszor, mint a transzfernel. Ebbol kovetkezik, hogy a transzfer ellenorzes nem pont ugyanolyan alapos, sem nem tart ugyanaddig. Hiszen utas is kevesebb van. Kivetel persze FRA, ahol a B -> A terminal valtas azt jelenti, hogy ki kell jonnod landside-ra, es a security-n visszamenni airside-ra. Itt nem transzfer security van, hanem a sima security-re kell beallnod, ha egyatalan be kell allnod. Nekem 10 utbol 8-szor volt B -> A terminal valtas, ami jar security-vel es 2x volt Z -> A temrinal valtas, ami nem. Nem tudsz tervezni ra. Ha nemeteknel raadasul a security lassu es alamos. FRA atszallast en kerulom, mint a pestist.
2) Amennyiben az utad egy PNR-en van, a legitarsasag eladta neked a jegyet, azaz kb vallalta, hogy at fogsz erni. Ezert lenyeges az MCT (Minimum Connect Time), nem fogsz tudni olyan jegyet venni, ahol a csatlakozasra az ido kevesebb lenne, mint az MCT. Ha menetrend szerint tortenik minden akkor el fogod erni a gepet. Lehet, hogy az elso repter ajtajaban fog varni egy csavo egy tablaval a kezeben amin a neved van, hogy teged perszonalisan atkiserjen a masik gephez, de el fogod erni.
3) Na es ha nem ered el, akkor mi van? A legitarsasag felelossege, tehat ok biztositanak hotelt, ha kell, etkezest, ha kell, ok gondoskodnak az atfoglalasrol a kovetkezo jaratra, gyakran meg mielott a te geped leszallna. Nem hulyek, pontosan tudjak, hogy melyik gepen ul valaki aki eppen lekesi a csatlakozast. Mire az elso gep leszall, mar tudnak rolad es varnak, hogy megoldjak. Ertem, hogy nem oromteli ezzel kezdeni a nyaralast, de...
3a) Ha europa -> usa vonalrol beszelunk, nagyon komplikalt, vagy egzotikus utitervnek vagy uticelnak kell lennie, hogy egy csatlakozas felboritsa. A fobb varosokba (MIA, JFK/EWR/LGA, LAX, SFO, SAN, DFW stb) gyakran tobb jarat van naponta europabol, mint sok magyarorszagi faluban buszjarat. Legutobb ket honapja voltunk Floridaban, aznap negy gep repult Miami-be az adott legitarsasagi szovetseg osszes tagjat szamitva. JFK/EWR/LGA: legalabb napi 6-7 jarat van LHR es new york kozott. De a tobbivel is. Ha peldaul lekesel egy lufthansa gepet MUC-on, felraknak a kovetkezo united gepre. Ha lekesel egy virgin gepet LHR-en, felraknak a kovetkezo delta gepre. Ha egy british-t, akkor egy american-ra. Ha peldaul mar budapesten latszik, hogy a KLM csatlakozas nem lesz meg (meg ugy sem, hogy egy amszterdami delta gepre raknak), akkor lehet, hogy mar rogton budapesten atfoglalnak egy air france parizsi csatlakozasra. Pelda az ilyesmire mondjuk itt. Bovebben az atszallasrol peldaul itt. Azaz a gyakorlatban egy frekventalt utvonalon egy csatlakozas lekesese realisan 1-2 oras kesest jelent, semmi tobbet. Ne abbol indulj ki, hogy a ryanair hetente 1x repuli a budapest - valahol -t es ha lemaradsz rola akkor 1 het mulva tudnal a kovetkezo jarattal menni.
3b) Ne felejtsuk el, hogy kello keses eseten nem kizart, hogy a karterites, ami jar, az fedezi a teljes utikoltsegedet. Van az a penz, amiert en nem bannam, ha lekesnek egy csatlakozast...
Szoval egy csatlakozas lekesese nem biztos, hogy a vilag vege.
[ Szerkesztve ]
-
realmadrid92
tag
válasz
blt-blog #8637 üzenetére
Erre a stopover, layover jegyekre lehet valamilyen módon keresni, illetve megtalálni? Alapvetően a Skyscanneren keresek, erre van praktikusabb módszer?
Így már az árakat is értem, furcsa is volt, hogy miért olcsóbb egy BUD-xx-NYC retúr jegy, mint egy single Bécs-NYC. USA-n belül is mennénk NYC-ből LA vagy SC felé, de akkor így kb. jobban megéri ha visszarepülünk NYC-be nyugatról, és a retúr jeggyel vissza Pestre mintha két külön jegyet vennénk USA-ba és vissza.
Átszállás, biztonsági ellenőrzés: ha a LHR-n is van, akkor ott még a 2 óra is necces lehet, ha késés van. Münchenen kívül van még olyan átszállóhely ahol nincs újraellenőrzés?
-
blt-blog
kezdő
válasz
sasa134 #8634 üzenetére
"de egy óriási reptér sokszor nagy sorokkal (ráadásul már nem is EU, ugye)"
Irrelevans, hogy EU-e vagy sem, ket okbol is:
1) ha csak atszallsz, akkor technikailag nem lepsz be az orszagba, tehat nem mesz at a hataron, tehat tok mindegy, hogy egy EU-s vagy egy EU-n kivuli hataron nem mesz at
2) Ha be akarsz menni az orszagba, akkor is hasznalhatod tovabbra is az EU-ban megszokott automata ellenorzo kapukat, amivel nagyon gyors a belepes - kiveve persze, ha kisgyerekkel utazol, akkor a dedikalt csaladi sorba kell allnod es lutri, hogy mennyi ido atmenni. Nekunk volt 1 perc, de volt 40 perc is.
"Ha egy légitársaságnál veszed meg egyszerre mindkét szakaszra a jegyet egyben, akkor nincs újra bizt. ellenőrzés"
Ez az allitas sem igaz. Az, hogy van-e ellenorzes vagy sem, nem a legitarsasagon mulik, hanem a repteren. LHR-en minden nemzetkozi atszallo utasnak van ujra biztonsagi ellenorzes, leszamitva az ireket, a CTA (Common Travel Area) miatt. Frankfurton akkor van biztonsagi ellenorzes, ha schengeni hataron mesz at es nem a Z kapuktol kell menned. Altalaban a B - > A terminal valtasnal van biztonsagi ellenorzes, az Z -> A kozott nincs, mert ezek csak 1-1 emelet. Munchenben nincs ujraellenorzes.
Szoval amit irtal az totalisan felrevezeto, nem a legitarsasagtol fugg!
[ Szerkesztve ]
-
blt-blog
kezdő
válasz
sasa134 #8631 üzenetére
"Amit Te írsz, hogy olyan egybe foglalásos jegy, hogy legyen benne 1 napos vársnézés, olyan nincs."
De, van. Amikor tranzitalsz, akkor ket modon tudod megtenni. Layover, vagy Stopover. A layover egy rovid, jellemzoen par oras csatlakozasi ido a ket gep kozott, amelyek tobbnyire ugyanazon repterre / repterrol erkeznek illetve indulnak, de nem feltetlenul. Letezik olyan layover is, hogy Megerkezel a varos egyik repterere, de a masikrol indul a kovetkezo geped. Peldaul parizsi atszallassal mesz a karibi regioba, akkor a budapesti gep CDG-re erkezik, de a kovetkezo geped ORY-rol indul. Vagy elindulsz Jersey-rol Amsterdamba, az elso gep LHR-re erkezik, de az amszterdami LGW-rol indul tovabb. Van ilyen. A layover hossza barmennyi lehet, de tipikusan 24 oranal rovidebb.
A masik a stopover, ami jellemzoen 24 ora vagy ennel tobb. Ennek termeszetesen ara van, tehat a repjegyet megdragitja, ha stopoverrel veszed a jegyet, ami egy letezo es valos opcio. Az otlet mogotte az, hogy elutazol peldaul valami messzi helyre, de ut kozben megallnal 1-2 napra akkor hajlando vagy felarat fizetni erte, mivel meg mindig olcsobb, mint elutazni csak a kozvetlen allomasra.
Pelda: amikor Balira repultunk, szingapuri atszallassal mentunk. Szingapurban volt 13 orank az atszallasra, ez tehat egy layover volt. Kimentunk a varosba, setaltunk, megneztuk a hires helyeket, majd este vissza a repterre es folytattuk az utat. Ha fizettem volna valamekkora felarat, akkor maradhattunk volna 2-3 napot, es meg mindig olcsobb lett volna, mint valamikor kesobb elrepulni csak szingapurba.Szoval de, van olyan, hogy atszallasos jegy megtorve egy varosnezessel. Sot, ha csak egy naposat akarsz, akkor kulonosebben kuzdeni sem kell: foglalj egy olyan repjegyet ami az adott varos egyik repterere erkezik reggel, de a masikrol megy a kovetkezo gep aznap este. Maris mehetsz varost nezni egesz nap.
-
blt-blog
kezdő
válasz
realmadrid92 #8628 üzenetére
"Tehát ha a közeljövőben ismét lenne közvetlen járat, ennél jelentősen olcsóbban kijönne?"
Nem valoszinu. A kozvetlen jarat egy olyan hozzaadott ertek, ami miatt tobbet kerhetnek egy repjegyert. Altalanossagban veve egy kozvetlen jarat mindig dragabb az atszallasos megoldasnal, mert:
- gyakran nincs komparativ opcio, tehat mas kozvetlenul nem repuli, azaz annyit lehet kerni erte amennyit csak akar
- atszallni kenyelmetlen es lassu, amit az emberek elkerulnek, tehath ha egy tarsasag ra akarna venni teged arra, hogy kerulouton repulj, csak az olcsobb arral tud, azaz a kozvetlen ala kell bearazni (miert mennel korulmenyesebb uton, ha tudsz kozvetlenul is, ugyanannyiert)"Vagy ez csak úgy működne, hogy elrepülök pl. Barcelonába és onnan veszem a retúr jegyet USA-ba"
Pontosan igy mukodik. Van rizikoja, de meglehetoseg sokat lehet sporolni igy. Vannak orszagok, ahol peldaul kell adot vagy illeteket fizetni a repulojegy utan, amely illetek dinamikus arazasu. Magyarorszagon is van ilyen, talan akkor szunt meg mikor az allam visszavasarolta a repteret. Az ilyen adok merteke aranyos az utazas tavolsagaval, illetve aranyos a repjegy tipusaval is. Mit jelent ez: olcsobb az ado, ha rovidtavu jaratot repulsz, mintha hosszu tavot, illetve olcsobb az ado ha economy-n repulsz, mintha business-en repulnel.
Pontosan az ilyen okok miatt erte meg nekunk 2022-ben Amerikaba nem kozvetlenul Londonbol indulni, hanem Magyarorszagon at. Uzleti osztalyon utaztunk es a kozvetlen LHR - BOS repjegy dragabb volt, mint egy LHR - BUD; majd masnap egy BUD - LHR - BOS repjegy. Ugyhogy elrepultunk Budapestre azert, hogy masnap Budapesti indulassal repuljunk oda, ahova kozvetlenul is tudtunk volna. Miert?
- nem kellett kifizetni az UK APD (Air Passenger Duty)-t, mivel tranzit utasok nem fizetik
- az APD koltsege magas volt, mert hosszu tavu repjegyrol beszelunk business classon
- Londonbol Bostonba nincs verseny: a transzatlanti Joint Venture miatt az utvonalat repulo legitarsasagok egymas jegyeit ertekesitik es egyenlo aranyban osztoznak a bevetelen, mindegy kivel repulsz, tehat nincs verseny, tehat magasak az arak
- Budapestrol Bostonba viszont repulhetsz Madridon, Helsinkin, Londonon, Parizson, Amszterdamon, Becsen, Munchenen, Frankfurton keresztul, tehat a legitarsasagok versenyeznek az atszallo utasokert, tehat olcsobbak a repjegyek. -
blt-blog
kezdő
válasz
forceberg #8635 üzenetére
Ki tudod keresni te magad is, LHR-re az MCT 60 perc, ha nincs terminal valtas es 90 perc, ha van terminal valtas.
"érdés, átszállójeggyel, ha akarok, ki lehet csekkolni majd be? Pl. most láttam 10,5 órás FRA átszállást, ott egy pár órára be lehetne ugrani a városba."
Nincs olyan, hogy kicsekkolas. Ez nem eszak korea, oda mesz ahova akarsz. Ha ki akarsz menni a repterrol, menj ki, majd idoben menj vissza, ennyi. A dolgok csak akkor komplikaltabbak, ha az orszag ahol ezt el akarod jatszani vizumkoteles, de Europan belul ugye ilyen helyzet nincs magyar utlevellel. UK-ban majd lesz, de az is csak formai kovetelmeny.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
sasa134 #8634 üzenetére
Amit korábban kérdeztem, Turkish-sel, náluk egyben véve az IST-n átszállójegyeket, 2:10 és 1:50 átszállási időre meg is vettem.
LHR-n 2:30 alatt nem vennék semmiképp.
Bár a British árulja a jegyeket rövidebb LHR átszállásra is, ebből azt gondolnám, hogy teljesíthető. Vagy csak úgy vannak vele, ha lekési, rakják az utast a következőre?Kérdés, átszállójeggyel, ha akarok, ki lehet csekkolni majd be? Pl. most láttam 10,5 órás FRA átszállást, ott egy pár órára be lehetne ugrani a városba.
-
sasa134
addikt
válasz
forceberg #8633 üzenetére
Nem tudom megmondani, nem szálltam át, de egy óriási reptér sokszor nagy sorokkal (ráadásul már nem is EU, ugye), Münchenben, Frankfurtban előbb szállnék át és ott is hagynék legalább 2 órát (ha csúszna picit a gép). USA-ba én eddig Amsterdamban szálltam át, ott kb 50-60 perc volt landolástól a másik beszálló kapuig, sok gyaloglással.
@realmadrid92
Ha egy légitársaságnál veszed meg egyszerre mindkét szakaszra a jegyet egyben, akkor nincs újra bizt. ellenőrzés, csomagot is átrakják neked, mehetsz egyből a tranzit kapuhoz (de lehetnek itt nagy távolságok, pl Münchenben terminált kell váltani, reptéri metróra kell szállni, szóval idő). Alapvetően átszállásra minél kisebb reptéren minél kevesebb idő kell, érdemes utánanézni, melyik terminálról hova kell eljutni, előre lehet egy nagyjábóli időt kalkulálni. Én előbb szállnék át Münchenben és Frankfurtban, mint LHR-en vagy pl CDG-n, mert jobban szervezett reptér mindkét német. De 4 óra persze papíron Londonban is elég lesz (normál körülmények között)[ Szerkesztve ]
-
realmadrid92
tag
válasz
sasa134 #8631 üzenetére
Köszi a részletes választ. Akkor ezt a köztes 1 napos városnézést el is vetettem, nem ér annyit. Ha meg nem retúr veszem a repjegyet USA-ba, akkor 2x annyiba kerül.
Ha Pestről megyek átszállással, akkor az átszállásnál újból végig kell menni a biztonsági ellenőrzésen vagy ez reptér/légitársaság függő? Melyik repterek ajánlottak az átszálláshoz, ahol gyorsan át lehet érni?
Találtam még Varsón és Frankfurton keresztül is egész jó áron, ahonnan Pestről reggel indul a gép és vissza NYC-ból meg estefelé. London is van, ami 7:40-kor indul Pest, 9:30 Londonban van és csak 14:10-kor indul NYC-be. -
sasa134
addikt
válasz
realmadrid92 #8628 üzenetére
szia, olyan, hogy valami (főleg repjegy) olcsóbb lenne, mint pár éve volt, az egyszerűen kizárt. Szó van most egy újrainduló közvetlen Bp- NYC (esetleg Boston, Chicago) járatokról, de ha össze is jön, ősz előtt nem hiszem, hogy megvalósulna és max az első pár járatra tippelek jobb jegyárakat, amúgy meg a szokásos min 500Eur körüli retúr árakat gondolom valósnak. Kíváncsi vagyok, melyik légitársaság lesz amúgy a befutó.
Bécsből Austrian 550 körül repül legolcsóbban (poggyász nélkül persze), de a jellemző az a 600, tavaly ez 529Eur volt...
Átszállással Pestről van Helsinkin keresztül a legjobb ár, 400Eur körül, annél olcsóbban aligha lesz bármi, Mindenki maga döntse el, megéri-e az átszállás kockázata (1 óra 50 perc, ami nettóban inkább 1 óra...) vagy repül közvetlenül Bécsből, vagy Münchenen keresztül a kettő ár között, jelentős átszállási idővel (4 óra ).
Amit Te írsz, hogy olyan egybe foglalásos jegy, hogy legyen benne 1 napos vársnézés, olyan nincs. Repülj ki előtte nap Madridba/Londonba, Rómába stb és pluszban abból a városból vegyél retúr jegyet. Miért lenne ez rizikósabb, mint futni a gépre Helsinkiben (vagy a Heathrow-n, ami kb reménytelen)?
Én október elején tervezek NYC-be repülni, és Bécsből lesz (oda EWR, vissza JFK), várom a jobb árakat, korán van még akkora foglalni.[ Szerkesztve ]
-
Xarina
aktív tag
válasz
albiosz #8629 üzenetére
Júliusban már jó nagy tömegnyomor van ott. A közeli Lido di Classe és annak környéke kevésbé zsúfolt, de ott is vannak rendesen. A környéken sok a látnivaló, Ravenna, San Marino feltétlen megér egy látogatást, gyerekkel meg Miribilandia kihagyhatatlan (egy belépővel 2 napra be lehet menni, de annyi kell is hozzá), vele szemben meg van egy jó kis autós szafaripark.
-
realmadrid92
tag
USA/New York és egyéb városok kapcsán kérnék segítséget repülőjáratokban, akinek van benne tapasztalata.
Nézegettem, hogy tavasszal vannak 150-160e körül retúr járatok Pestről New Yorkba feladott poggyász nélkül, alap jegyár.
Kérdéseim:
- Amikor ment közvetlen járat pár éve hogyan alakultak az árak a többi árhoz képest? Tehát ha a közeljövőben ismét lenne közvetlen járat, ennél jelentősen olcsóbban kijönne?
- Lehet úgy találni retúr repjegyet, hogy egy európai városban is legyen 1 nap körülnézni? Legtöbbnél csak pár óra van az átszállásra amiket találtam.
Vagy ez csak úgy működne, hogy elrepülök pl. Barcelonába és onnan veszem a retúr jegyet USA-ba? Csak ezt rizikósnak érezném, bármi történhet és lekésem az amerikai járatot. -
AMD Power
titán
Vintgar szurdok
Bled
Bohinj-tó
Peričnik Vízesés
Slap Peričnik
Mostnica szurdok
Vogel hegy
Izvir vízesés
Skocjan barlang
Postojna Cave
Waterfall Kozjak
Piran
Tolmin szurdok
Solcava Panoráma út
Hét tó völgye
Mezica bánya
Jamnik
Volcji Potok Arborétum
Krizna barlang
Sunik vízesések (Lepena völgy) -
TCr
veterán
Köszönöm mindkettőtöknek, nem konkrét kirándulástippekre gondoltam (de természetesen ez is hasznos
), az eredeti kérdésem ez volt:
Vannak javaslataitok/tippjeitek, hogy mikre érdemes odafigyelni a szállásfoglalásnál, az utazás és az ottlét során?
-
arcsin
senior tag
Volt már téma, keresövel próbáld.
-
arcsin
senior tag
Igen. Szintén 1átszállással. Két féle volt a kínai transzfer. Először valamikor ottani idő szerint hajnal 2-3 kor érünk Shanghai PuDongba. Akkor kb csak a mi társaságunk volt a transfer securityn, illetve az egész reptéren is szinte
Pro tip hogy érdmes sétálgatni, mert voltak padok is , ahol lehetett pihenni.
[kép] - Hó jól emlékszem 1km hosszú a reptér ezen része
A második, visszafele kicsit "kínaibbra' sikerült (voltak ijesztő részei), az délután volt, de nem volt gond. Visszafele 7-8óránk volt a kínai reptéren, kicsit vásároltunk, pihentünk, feküdtünk a padokon, olvastunk. Hidegnek hideg volt, de volt sálunk, kabátunk. A fizikai papír repjegy kell, útlevéllel és kövessétek a feliratokatMInden angolul ki van írva, nem lehet elrontani, tényleg. Vannak emberek segíteni a transzferhez, de többnyire önmüködö az egész. Olyasmi mint itthon, amikor eun kívülre mész. Bescanneled a repjegyet meg a passportot és utána arcfelismerő kapu van.
Alvásból mi hazafele a repülőn aludtunk inkább (kb a felét), plusz volt aki melatonint hozott, az is segít pihenni. Amúgy érdemes szerintem egy párnát extran kérni, egyet a derekadhoz egyet a fejedhez+ takaró, és úgy egészen komfortos. Kaja mindig oké volt, mi az ázsiaibbat kértük mindig és nem volt gond, valaki az europaibbat kérte a társaságból és mondta hogy nem olyan finom, menzás.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Sok utána járás kellett de végül is meglett a nyaralás.
Kréta Chrysselen apartmanház.
[ Szerkesztve ]
-
arcsin
senior tag
Nekem china easternnel a repteren lehetett csak checkinelni (ingyen). Szintén bookingon vettük a jegyet és volt átszállás is, oda is checkineltek + adtak helyet ott Bud-on. Mivel hatan voltunk és annyian mentünk a pulthoz is, egybe adták a helyeket amennyire csak lehett.
-
Xarina
aktív tag
Nem utaztam még velük, de mindenhol csak az utazás előtt kell megadni az adatokat. Ha esetleg meg nem lehetne változtatni rajta (de biztosan lehet), arra meg ott a személyi. A repülőtársaságot csak az érdekli, hogy be lehessen azonosítani a jegyen szereplő illetőt, az okmányokhoz semmi köze.
-
TCr
veterán
Sziasztok,
Úgy döntöttem, hogy idén nyáron szeretném megnézni a bakancslistás Szlovéniát, Bled / Bohinj környékén szeretnék eltölteni 5-6 napot, reggelivel, vagy félpanzióval, nem lenne baj, ha a szálláshelyen lenne medence is.
Főként túrázós, kirándulós nyaralás lenne, tengerpart most nem lényeg.Ahogy néztem, kocsival kb. 2 tank benzinnel kijön az oda-vissza út, az ott rohangáláson kívül. Heti autópálya matrica kb. 8.000 Ft.
Vannak javaslataitok/tippjeitek, hogy mikre érdemes odafigyelni a szállásfoglalásnál, az utazás és az ottlét során?
-
sziasztok,
bookingon vennék repülőjegyet, kér a vásárláshoz is útlevélszámot, viszont az útlevelem még folyamatban van. több helyen javasolták, hogy írjak be valami random számot, és amikor megvan az útlevél, javítsam ki.
nekem eleve furcsa ez, mert repjegy.hu-n pl nem is kéri a számot, és általában becsekkoláskor van szükség rá.
a kérdés az, hogy bookingon tényleg lehet-e változtatni utólag.egyébként china eastern airlines, és azért booking, mert közvetlenül a légitársaságnál több mint másfélszer annyiba kerül a jegy. a közvetítők közül a bookingban még nagyjából megbízok, a többiekben nem nagyon
bookingot is próbáltam kérdezni erről, de foglalási szám nélkül nem igazán állnak szóba az emberrel. -
AMD Power
titán
Ma mondták vissza a második szállást amit akartunk foglalni... Egyik Zakynthos másik Kréta. Nincsen szabad szoba!!
-
Xarina
aktív tag
válasz
sherlock82 #8602 üzenetére
Nincs egy éve, hogy valakinek írtam valamit a környékről, keress rá. És akkor még ott vannak a tó közelében lévő városok, mint Bergamo, Verona, stb., azokra sem elég 1 nap.
A tavat meg leginkább bicajjal ajánlom körbejárni, ha nem azzal mentek, akkor is érdemes bérelni mindenképp. Idén mi is tervezzük újra körbebicajozni, állítólag az elmúlt pár évben rengeteget fejlődött a kerékpárút.
Viszont a Garda-tó rendkívül felkapott hely, nyáron többen lesznek, mint a tengerparton. -
Xarina
aktív tag
válasz
sherlock82 #8600 üzenetére
Lehet fürdeni, vannak strandok is bár nekem kissé hideg a tengerhez viszonyítva a vize.
Attól függ, mi érdekel. 2 nap alatt körbe is lehet járni, de ha minden érdekesebb dolgot meg akarsz nézni, 2 hét sem elég rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Asszociációs játék. :)
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Sweet.tv - internetes TV
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Black Myth: Wukong
- Politika
- Android játékok topikja
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- További aktív témák...